• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann -VIF, søndag 02 oktober kl.18.00

Started by Gulløl, September 27, 2011, 17:17:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nightfox

Man får da alltid tilgivelse og det blir aldri konsekvenser.. Det er jo bare å ødelegge hvilken som helst markering, det har vi vært vitne til på stadion flere ganger.. Så kommer det en beklagelse i etterkant. Funker hver gang. Nå er det en sjefsklovn som atpåtil er talsmann som synes det var veldig kjekt å synge "la han dø", men Kjellsen rydder opp, sier sorry og alt blir visstnok glemt.. Hvem tror virkelig at det blir noen konsekvenser ut av dette?

Jeg er møkka lei av snillismen i Norge....

vebo

Tiocfaidh ár lá

stig

Sånn jeg leser den VG-artikkelen mener den rutinerte talsmannen at helt horrible uttalelser, som kom underveis i kampen, er noe man må forvente av en urutinert talsmann. Jøye meg! Du trenger ikke være edru for å skjønne at dette var langt over grensen, og å sammenligne det med en markering for barn født med Downs syndrom gjør saken enda verre. Foreslår de skaffer seg en ny talsmann.

Nettsideansvarlig

krakra

Downs-sammenligningen var ganske spinnvill. Jeg skjønner ikke hva han tenkte på.

Jose Arrogantio

Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


Lurer også på dette. Talsmannens uttaleser er ille nok, men om de virkelig sang "la ham dø!" er det noe av det verste jeg har hørt fra supportere i Norge.

vebo

Denne bakke er forøvrig den samme som ble kjent som billett-bakke for noen år siden: http://www.rb.no/lokal_sport/article721829.ece
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


Jeg syntes jeg hørte det og kommenterte det til sidemannen, og når flere andre mener det samme så er det vel sannsynligvis noe i det? Men det må jo være lett å få endelig bekretet fra noen som stod nærmere.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

psv-hasund

Bakke sier "jeg er fotballidiot, men dum er jeg ikke". Mye tyder vel på at han faktisk er ganske dum.

krakra

Quote from: psv-hasund on October 02, 2011, 21:56:38 PM
Bakke sier "jeg er fotballidiot, men dum er jeg ikke". Mye tyder vel på at han faktisk er ganske dum.
Og han sier at han aldri har hørt om Torp, så han følger tydeligvis ikke spesielt mye med på fotball. Så da blir han vel bare en idiot da. Eller Klanen-/Engenidiot.

stig

Quote from: vebo on October 02, 2011, 21:40:37 PM
Denne bakke er forøvrig den samme som ble kjent som billett-bakke for noen år siden: http://www.rb.no/lokal_sport/article721829.ece


Denne Bakke er jo helt tydelig et eksempel på hva myten om Klanen sier. Virker rett og slett stokk dum, og hvordan Klanen har fått han inn som talsmann er ubegripelig. Svigermors drøm?
Nettsideansvarlig

vebo

Flott at rbh notorisk sier "vålerengen". Dos Santos er, kjipt å måtte si det, en fin fyr.
Tiocfaidh ár lá

Yngve

Me får sjå om det ligg noko konkret i truslane frå rbh no då... Det hadde vore konge.

Må og seia at eg likar og Freddy Dos Santos, som tek full avstand frå alt. Likar typen, synd han spelar for eit så latterligt lag.

Når det gjeld kampen i dag, så er det meste sagt. Me var bås, stort sett i heile dag. I andre pressa me jo, naturleg nok. Vif hadde to mål, me måtte putta. Men me hadde jo ingen fasong på laget.

Men eg fekk trua når me reduserte, men det varte jo i heile fire minutt.. Zolt var usedvanleg bås i heile dag, med unnatak av målet han putta. Uvant.

Men truleg er det no me ser lagets rette. Slik me trudde det kom til å vera før sesongen. Me har fleire gode spelarar i stallen, men det vert for tynt når me må bruka 12-13-14-vala våre.

Men eg vil heller ha ein middelmåtig vestlending på bana enn enn mindre enn middelmåtig litauar på bane.

Når det er sagt, folk kan ikkje skyta Fakiri på 0-2 målet. det var då vitterleg Mjelde som sov når frisparket vart tatt.


Hatleking


krøvel vellevold

Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


Jeg mener bestemt det var det jeg hørte. Det er det tydeligvis flere som har, for jeg fikk SMS fra andre som hadde hørt det.
Legg ned hele klubben!

YadaYada

Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


De sang det ganske tydelig. Jeg stod midt på Hansa og meg og de to jeg stod med var ganske klar på at det var det de sang. Det som overrasket oss mest var at hele feltet der borte sang med.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Klaus_Brann

Quote from: YadaYada on October 02, 2011, 22:32:37 PM
Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


Det som overrasket oss mest var at hele feltet der borte sang med.


Det så man jo på tv etter kampen at de ikke gjorde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2011, 20:57:26 PM
De sang "la han dø!". Det er det som er den virkelige skandalen her. Og da kan de ikke unnskylde seg med at de ikke visste... og blablabla!


Og den unnskyldninga kan de stappe et visst sted. Det ble da sagt over anlegget at vi skulle få se en hilsen fra CARL...ERIK...TORP. Og da var da det rimelig stille.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on October 02, 2011, 22:51:16 PM
Quote from: YadaYada on October 02, 2011, 22:32:37 PM
Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


Det som overrasket oss mest var at hele feltet der borte sang med.


Det så man jo på tv etter kampen at de ikke gjorde.


At de ikke sang "la ham dø" eller at ikke alle sang?

olsve

Var ikke i Bergen i dag. Flott med seier, men UNNSKYLD!!!! Episoden omkring C.E.Torp- video'n er IKKE hva VIF står for. Blir bare trist av å se uttalelser i etterkant. Om det finnes noe hinsides "langflat" finner du meg der. C.E Torp, nok en gang; lykke til videre. Brann: Brenn!!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on October 02, 2011, 23:04:04 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 02, 2011, 22:51:16 PM
Quote from: YadaYada on October 02, 2011, 22:32:37 PM
Quote from: SKBMiller on October 02, 2011, 21:05:31 PM
Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?


Det som overrasket oss mest var at hele feltet der borte sang med.


Det så man jo på tv etter kampen at de ikke gjorde.


At de ikke sang "la ham dø" eller at ikke alle sang?


Det siste. Uansett helt på trynet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: olsve on October 02, 2011, 23:23:27 PM
Var ikke i Bergen i dag. Flott med seier, men UNNSKYLD!!!! Episoden omkring C.E.Torp- video'n er IKKE hva VIF står for. Blir bare trist av å se uttalelser i etterkant. Om det finnes noe hinsides "langflat" finner du meg der. C.E Torp, nok en gang; lykke til videre. Brann: Brenn!!


Det hadde holdt med det første. Pakk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

0-1: Ogude har ein flyplass av rom like utanfor vår 16 meter.  Først og fremst i Austin "sitt rom" faktisk.  Mjelde kunne med fordel trukke raskare heim, og Barmen ligg vel noko djupt som 5.mann i forsvaret.  Zsolt lar rommet mellom seg og Sæv bli for stort for tjukken å gli inn i.  Austin og Zsolt får dela skulda 60/40.

0-2: Fakiri har av ein eller annan grunn trukke inn frå sin plass og inn til boksen.  Mjelde sover, og inne i boksen er vi 6 mot 3.  I det innlegget blir slått er faktisk alle våre 6 lenger inne enn fiendens 3, allikevel når Ogude det flate innlegget først.  Austin stopper heilt opp og Fakiri følger kun mann utan å sjå på ball.  Den får Fakiri, Mjelde og Austin dele broderleg.

1-3: Av ein eller annan grunn spring Zsolt mot ein duell med allereide nok folk i og plasserer seg sjøl utanfor område han burde dekke.  Ojo vinn duellen, men kjem ikkje høgt nok og ballen blir bare stussa vidare til Ogude som takker og bukkar.  Austin klarar ikkje å koma raskt nok mot Ogude, og Grorud dukkar i staden for å blokkera skotet med skallen.  Skal ikkje vera mogleg å rekka å ta ned ein ball med brystet og plassera den i mål inne i boksen.  Austin er vel den med best tid til å ta ut mann eller ball, men Ogude er god.  Corneren er sannsynlegvis unødvendig uansett.

1-4: Då var eg gått, og takk og pris for det.  Glad eg slapp å sjå slikt tafatt og slapt press live.  Mjelde har gitt opp og er giddalaus i presset på ballfører, verkeleg ein kaptein verdig.  Men kvifor er det ingen som gidd å følgja Morten Berre heim.  Bentley han er vel din?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

1908


Lasaron

Det opplevdes som en flau kamp, men la meg se bak resultatet, som det så fint heter.
Brann hadde vel minst like mange sjanser som Vålerenga. I tillegg minst like mye banespill. Dette på tross av at Vålerengaspillerne virket å være mye mer på hugget og at Brann har en elendig taktikk og spillestil.
Dette viser at det bor mye i laget.

Det at Skarsfjord er dårlig på samhandling, spillemønster etc. er ikke det verste han kan være dårlig på. Dette er jo noe som kan forbedres relativt kjapt. Hadde vært verre hvis han hadde vært en dårlig inspirator og menneskebehandler. Det tar mye lengre tid å endre på.
Tren på langskudd

Markmus

Menneskeheten fikk seg en knekk etter Klanens oppførsel i går. Flaut, pinlig og patetisk. Det kan ikke være særlig morro å være supporter av en klubb hvor selv ikke spillerne liker en.

Syndfor de VIF-supporterne som faktisk fulgte med på hva Torp sa og nå blir assosiert med løkhoder.
Ka du ve?

Northside

Utrolig kjedelig kamp, som igjen ikke gav en særlig god stemning.

Tifoen ble nektet 3 timer før kampstart, derfor hadde vi ingenting på Hansatribunen.

Og hvem i helvete fant ut at vi skulle ha et kamera fra TV2 svevende over oss på Felt B? Får ikke Bataljonen/Brann fjernet det til neste kamp så skal jeg personlig avlive det!

Og dette med klanen og Torp. Ser ikke poenget med å lage en stor sak av det. Rundt 50 herointryner gauler nokke greier. Er sikker på en del av oss hadde gjort akkurat det samme på Ullevaal. Lite stilig, og selvsagt for å provosere oss, men ser ikke poenget med å gjøre noe mer ut av det.

TCAC

Det sier det meste om Klanen at denne idioten ikke fjernes fra stillingen sin i dag. Han er vel ikke intelligent nok til å gå frivillig heller tenker jeg. At det nærmest virker som om de mener alkoholpåvirkningen var formildende og ikke skjerpende er jo helt hysterisk. For en gjeng.

krøvel vellevold

Da er det altså bekreftet i media at Klanen sang "la ham dø!" under Torps video.

For øvrig ser jeg at også "den andre talsmannen" til Klanen egentlig også forsøker å bagatellisere hele greien.

Og helt til slutt: Håper aldri Northside blir Brann-supporternes talsmann...
Legg ned hele klubben!

ostraume

At idioten av en talsmann tramper uti så det holder er greit nok, slikt skjer. At ikke konsekvensen blir at han fjernes fra stillingen er i tilfelle helt skandale og pinlig av Klanen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: vebo on October 02, 2011, 20:37:29 PM
Om det er sant at de sang "la han dø", så er dette rett og slett det verste jeg har hørt siden nazistene styrte klanen..


Jeg hørte kun standard Vålerengen-sanger på klippet. Kan tenkes at det var en sjuskete andel som sang "la ham dø", men de var neppe i flertall. Så også ut som om det var flere VIF-fans som fulgte med på videoen uten å synge. Ikke la dette ta helt av, noe lignende kunne ha skjedd med Brann i Oslo i en lignende setting.

Uansett, denne idioten Bakke bør avskjediges på flekken som leder av Klanen. Det er forkastelig at han trekker inn små barn med Downs i denne sammenhengen. En slik uttalelse henger rett og slett ikke på greip, han har trampet såpass i salaten at det bør få konsekvenser.

Lasaron

Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2011, 08:07:19 AM
Da er det altså bekreftet i media at Klanen sang "la ham dø!" under Torps video.

For øvrig ser jeg at også "den andre talsmannen" til Klanen egentlig også forsøker å bagatellisere hele greien.

Og helt til slutt: Håper aldri Northside blir Brann-supporternes talsmann...


Hvor er det bekreftet?

Nixon

Quote from: Jose Arrogantio on October 03, 2011, 09:14:20 AMHvor er det bekreftet?


http://fotball.bt.no/eliteserien/article211489.ece

Bergens Tidende har fått bekreftet via Branns sikkerhetsansvarlige Knut Iversen at en gruppe Vålerenga-fans sang "la ham dø, la ham dø", mens bildene av Carl-Erik Torp fra sykesengen flimret over Brann Stadion.
- Det stemmer at en gruppe Vålerenga-fans sang dette. Det har vi fått bekreftet via Vålerengas sikkerhetsansvarlige. De skal ha blitt hysjet ned av medlemmer av Klanen, sier Iversen.
Rød makt på Hansa

abe78

Vi ber ofte om at ikke alle Brannsupportere blir dømt når noen få idioter driter seg ut. Spesielt i tilfeller hvor det er casuals som er involvert. Da synes jeg ikke vi skal være like idiotiske å henge ut hele klanen for det som skjedde i går. Noen få idioter fra de driter seg ut, men det betyr ikke at alle står for dette. Mange har bedt om unskyldning - også i denne tråden. La oss ikke lage noe mer sak ut av dette.

Tror noe av det siste Torp ønsker nå er at hans melding skal føre til enda mer rivalisering og dritt. Budskapet hans var jo det motsatte.
.og husk!

vebo

Quote from: Northside on October 03, 2011, 07:41:06 AM
Utrolig kjedelig kamp, som igjen ikke gav en særlig god stemning.

Tifoen ble nektet 3 timer før kampstart, derfor hadde vi ingenting på Hansatribunen.

Og hvem i helvete fant ut at vi skulle ha et kamera fra TV2 svevende over oss på Felt B? Får ikke Bataljonen/Brann fjernet det til neste kamp så skal jeg personlig avlive det!

Og dette med klanen og Torp. Ser ikke poenget med å lage en stor sak av det. Rundt 50 herointryner gauler nokke greier. Er sikker på en del av oss hadde gjort akkurat det samme på Ullevaal. Lite stilig, og selvsagt for å provosere oss, men ser ikke poenget med å gjøre noe mer ut av det.


Hva var planlagt?
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: Northside on October 03, 2011, 07:41:06 AM
Tifoen ble nektet 3 timer før kampstart, derfor hadde vi ingenting på Hansatribunen.


Kva vart nekta?  Og av kven?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

stig

Oppdatert kampartikkel,som planlagt. Er helt enig med Abe78 over her, om at vi skal være forsiktig med å stemple alle, for hva noen få gjør. Vi liker ikke det selv, når det skjer, og vil skje med oss.  Det er talsmannen sine uttalelser som lager denne saken ekstra stor.
Nettsideansvarlig

SKBMiller

Denne talsmannen er også talsmann og en av hovedmennene bak "Foball skal spilles i helgen"-aksjonen.

monzilla

Er blitt ropt drøye ting fra våre tribuner opp igjennom årene, så jeg tror ikke vi skal lage så stort nummer ut av det.

Men denne talspersonen har tråkket i reiret, og provosert noe voldsomt.

Jose Arrogantio

http://www.sotahjornet.no/?p=1249

En VIF mann som kan bekrefte at i hvert fall noen fulle Klanen folk sang "la ham dø".

monzilla

Det er på det rene at det ble sunget, Knut Iversen bekrefter dette i dagens BT.

krøvel vellevold

Quote from: monzilla on October 03, 2011, 12:05:46 PM
Er blitt ropt drøye ting fra våre tribuner opp igjennom årene, så jeg tror ikke vi skal lage så stort nummer ut av det.



Mener du f.eks. "sønn av en alkis" er i nærheten av å synge "la ham dø" om en person som faktisk var død i flere minutter for en uke siden?
Legg ned hele klubben!


Nixon

Klart at vi Brannsupportere har våre svin på skogen. Og det er slett ikke utenkelig at en liten gruppe fullemenn fra oss kunne sunget akkurat det samme til en spiller fra et annet lag. Men jeg tror ikke at en talsmann fra Bataljonen hadde forsvart det i ettertid.
Rød makt på Hansa

stig

Nå har vi vel vært klar på at vi har hatt våre problemer vi også, og kommer sikkert i media igjen for hva noen tullinger gjør.Det er måten man håndterer det på som er avgjørende, og der har ikke Apeberget vært helt  heldig.
Nettsideansvarlig

monzilla

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2011, 13:43:45 PM
Quote from: monzilla on October 03, 2011, 12:05:46 PM
Er blitt ropt drøye ting fra våre tribuner opp igjennom årene, så jeg tror ikke vi skal lage så stort nummer ut av det.



Mener du f.eks. "sønn av en alkis" er i nærheten av å synge "la ham dø" om en person som faktisk var død i flere minutter for en uke siden?


Ser ikke vits i å sette disse opp mot hverandre. Poenget er at det har blitt ropt drøye og særs respektløse ting fra våre tribuner også, så vi trenger ikke å blåse det ut av proporsjoner.

EDIT: Forøvrig er jeg enig med stig og Nixon, det er håndteringen av dette i ettertid som er det virkelige pinlige fra Klanens del.

Klaus_Brann

Quote from: 1908 on October 03, 2011, 06:15:11 AM
Klanen viser jo igjen at de er en gjeng med hjernedøde klovner...

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10039641


"Skivebom i seiersrus"???
I andre artikler har Kjellsen sagt at han ble intervjuet i pausen. Ikke lett å huske detaljene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: abe78 on October 03, 2011, 09:42:46 AM
Vi ber ofte om at ikke alle Brannsupportere blir dømt når noen få idioter driter seg ut. Spesielt i tilfeller hvor det er casuals som er involvert. Da synes jeg ikke vi skal være like idiotiske å henge ut hele klanen for det som skjedde i går. Noen få idioter fra de driter seg ut, men det betyr ikke at alle står for dette. Mange har bedt om unskyldning - også i denne tråden. La oss ikke lage noe mer sak ut av dette.

Tror noe av det siste Torp ønsker nå er at hans melding skal føre til enda mer rivalisering og dritt. Budskapet hans var jo det motsatte.


Rivalisering skal vi da ha. Hør på kloke Dos Santos i går, som kommenterte dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up