• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann -VIF, søndag 02 oktober kl.18.00

Started by Gulløl, September 27, 2011, 17:17:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

LikeABoss


roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

nummer9

Da er vel cupfinalen eneste håp til en Europa lass til neste år?

Belfort

Håper denne kampen kan frembringe en diskusjon om Skarsfjord og hans trener evner. Det er noe jævlig gale når man ikke klarer og utvikle et mer samhandlingsmønster enn hva de klarer.

vekkreist

Quote from: Belfort on October 02, 2011, 18:42:13 PM
Håper denne kampen kan frembringe en diskusjon om Skarsfjord og hans trener evner. Det er noe jævlig gale når man ikke klarer og utvikle et mer samhandlingsmønster enn hva de klarer.


JA!! er helt enig! Brann har vunnet mange kamper denne sesongen på guts og vilje, men ikke mange pga Skarfjords trener egenskaper....

roaldinho

Quote from: nummer9 on October 02, 2011, 18:40:18 PM
Da er vel cupfinalen eneste håp til en Europa lass til neste år?


Kan virke sånn ja. Vif forbi oss nå, Rbk allerede forbi. Vi er på 5 plass eller dårligere! Kan fort bli enda verre også om det fortsetter sånn som dette.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort

Quote from: roaldinho on October 02, 2011, 18:44:04 PM
[

Kan virke sånn ja. Vif forbi oss nå, Rbk allerede forbi. Vi er på 5 plass eller dårligere! Kan fort bli enda verre også om det fortsetter sånn som dette.


En tidende plass og tapt cupfinale vil jo være en fiasko sesong selv om meg ogvg hadde tippet de ned.

vekkreist

forresten, Rudy gjorde overhodet ikke defensive jobben sin på 3-1 målet der...

Men han tilgir vi vel? :)

Spelaren

Flau kamp. Men no som taktikken vår er behørig avslørt er det berre å belage seg på slike tette kamper, med ein og annen knepen seier. Me har overhodet ingen taktikk, men har profittert på innsats og overraskelser av enkeltspelarar men no når alt dette er viden kjent står me igjen med langballer mot Ojo. Og han har forsvarerne lært seg å ta ut. Dersom dette blir taktikken også til neste år havner me neppe så langt oppe på tabellen. Formen vår siste ti kamper tilseier midten på tabellen i beste fall.
Gå av.

krakra

Quote from: Belfort on October 02, 2011, 18:42:13 PM
Håper denne kampen kan frembringe en diskusjon om Skarsfjord og hans trener evner. Det er noe jævlig gale når man ikke klarer og utvikle et mer samhandlingsmønster enn hva de klarer.
Kan virke som det ikke blir noen særlig bedre sesong enn Nilsens første. Bedre fotball spiller vi heller ikke.

roaldinho

Quote from: vekkreist on October 02, 2011, 18:45:38 PM
forresten, Rudy gjorde overhodet ikke defensive jobben sin på 3-1 målet der...

Men han tilgir vi vel? :)


Altså, dette må være en av de første feilene til Austin denne sesongen, andre spillere har mange flere feil.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

vekkreist


Belfort

Quote from: krakra on October 02, 2011, 18:46:06 PM
Quote from: Belfort on October 02, 2011, 18:42:13 PM
Håper denne kampen kan frembringe en diskusjon om Skarsfjord og hans trener evner. Det er noe jævlig gale når man ikke klarer og utvikle et mer samhandlingsmønster enn hva de klarer.
Kan virke som det ikke blir noen særlig bedre sesong enn Nilsens første. Bedre fotball spiller vi heller ikke.


Men virker ikke som om Skarsfjord er rette mann er tema i det hele tatt.

LikeABoss



roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

Nedturen fortsetter. Pinlig. Det Mjelde driver med på 1-4 bør straffes med ekstratrening.

roaldinho

Quote from: Xminator on October 02, 2011, 18:50:32 PM
Nedturen fortsetter. Pinlig. Det Mjelde driver med på 1-4 bør straffes med ekstratrening.


Hva gjorde han? Det fikk jeg ikke med meg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Romarius

Ok, dette var andre griseflaue kampen på rad. Det viser vel bare at vi denne sesongen har vært totalt avhengig av Ojo, Austin og Torp i form, spedd på med enkeltmannsprestasjoner av Guastavino. Nå er Torp ute, mens Ojo og Guastavino har falt til det ordinære. Da er det særdeles ordinært det som står igjen.

Spelaren

Quote from: roaldinho on October 02, 2011, 18:52:18 PM
Quote from: Xminator on October 02, 2011, 18:50:32 PM
Nedturen fortsetter. Pinlig. Det Mjelde driver med på 1-4 bør straffes med ekstratrening.


Hva gjorde han? Det fikk jeg ikke med meg.


Ingenting, hvilket var problemet. Mjelde verken presset eller tok av mannen på løp. Tribunen neste, sammen med resten av gjengen.
Gå av.

Chrisstah

Faen jeg savner 4-4-2 formasjonen med variert angrepsspill.. begynner å bli mektig lei denne måk og mæl fotballen.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Siste gode lag-scoringen jeg kan komme på er en fantastisk kontring vi hadde der Sævarsson satte inn målet. Det ble vel nominert til årets scoring, tror det var i 2008(?). Ser man tilbake på de fem beste scoringene våre i år er jeg nesten sikker på at det kommer etter flott spill fra en enkeltspiller, eller maks to enkeltspillere(Ojo og Guastavino trolig). Grunnspillet i angrepet er totalt fraværende. Det er ingen som aner hvor de skal bevege seg og dermed ingen som aner hvor de skal slå pasningene. Derfor blir det veldig ofte balltrilling rundt sekstenmeteren når vi for en gangs skyld prøver å holde ballen i laget før vi enten slår en langpasning, skyter fra langt hold eller gir ballen til Ojo og Guastavino som skal gjøre noe fikst.

Det er stort sett det. Forutenom når Austin slår fantastiske baller ut på kanten, men da ender det som regel med innlegg uten at vi har spillere i boksen.

eivhelle

October 02, 2011, 19:10:54 PM #123 Last Edit: October 02, 2011, 19:14:32 PM by eivhelle
Sabla surt å tape den kampen her. Spesielt etter å ha kjørt over VIF i andre omgang. Men det er på tide med skuddtrening etter å ha sløst bort tre gode frisparksmuligheter som alle burde ha gitt store målsjanser.

Både Haugen, Ojo og Gustavinho hadde store nok sjanser til å scoret minst 3 mål til så dette var uten tvil dagen for stang ut. Utrolig irriterende at VIF får to mål i andre omgang etter å ha ligget bakpå og halt ut tiden i 45 minutter.

Vi kan vel oppsummere kampen med at Gunnarsson avgjør ved å sette ballen i mål på et fint angrep i første omgang. På de neste to VIF målene har de griseflaks med hvor ballen spretter samtidig som Fakiri sover og gir de mulighet for den store sjansen på 0-2. 1-4 er typisk at et resultat av at de har gitt opp.

Brann kunne ha fått en kjempestart allerede etter 40 sekunder hvis bare Ojo hadde lært seg den elementære regelen å slå ballen tilbake 45 grader der Gustavinho kom løpende helt alene i stedet for et håpløst flatt innlegg forran mål der det som vanlig bare var motspillere. Deretter kunne Haugen ha headet ballen enkelt i mål upresset, men valgt i stedet å prøve å ta ballen med føttene i hodehøyde.

Beholdningen i denne kampen må være at Barmen fikk prøve seg fra start uten på noen som helst måte å drite seg ut. Han var litt for seint ute med å prøve å blokkere på 0-2 scoringen, men vi kan på ingen måte laste ham for denne.

En annen erkjennelse etter denne kampen er at vi faktisk var like bra defansivt uten venstreback.

Torvanger

Fra toppen av hodet:

Feig taktikk på hjemmebane, nok en gang fra Skarsfjord. Baktung 4-2-3-1, med et bemerkelsesverdig valg av Barmen, fremfor Kristoffer Larsen, som ikke engang fikk slippe til ikveld. Skarsfjord og andre vil nok messe på at "vi skal være fornøyd med sesongen, utfra forutsetningene og bla-bla-bla, vi ble jo dømt nord og ned", men det må være rom for å stille større krav når man har sett at mannskapet kan spille ball med hvem som helst, så lenge treneren tør. Jeg har ikke kost meg på Stadion en eneste jævla kamp i år, på tross av noen seire har det aldri vært komfortabelt. Feigt, Skarsfjord, feigt, feigt, feigt!

Elendig dommer, nok en gang. Deler ikke ut kort når han skal.

Sesongen, med tanke på Tippeligaen virker å være kjørt for Branns del, måtte de 5 resterende kampene gå i fei.

Hyggelig med Torp-hyllest, men jeg må si at det ble en smule patetisk med collagen akkompagnert av trist musikk. Mannen er ikke død, han lever og har fått operert inn en livsnødvendig hjertestarter! En fotballkarriere er uansett ikke av det lange slaget. Jeg vil uansett takke Torp for det han har bidratt med i sin eneste sesong, og ønske ham lykke til videre i livet.

kabelmann

Vanskelig å trekken frem noe positivt i dag. Martin Andresen mumlet med på Nystemten og applauderte den når den var ferdig. Det var vel stort sett det for i dag.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote- Det er synd for han (Torp) at han blir syk, men vi kan ikke slutte å være supportere av den grunn. Jeg tror ikke vi ville gått inn for å holde kjeft uansett, det blir unaturlig. Om noen er døde skal vi selvsagt holde kjeft i et minutt før kampen, men det er blitt litt for mange markeringer etter hvert. Skal vi ha en markering når det er en unge som blir født med Downs syndrom også? sier Bakke.


Neste bortekamp mot pakket burde vi være stille i starten av kampen i sympati med Klanens talsmann som tydeligvis sliter med medfødt og alvorlig hjernefeil. Hvordan er det mulig å si noe så ekstrem idiotisk?

krøvel vellevold

Klanen sang "la han dø" da Torp-intervjuet fra sykesengen ble vist på storskjermen.
Legg ned hele klubben!

Dan Inge

kjør over pakket!!

Utmedsnolken

Quote from: Dan Inge on October 02, 2011, 19:38:07 PM


Det er iallefall 11 stykker som kan stå før dommeren på listen over ting som var dårlig.
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2011, 19:35:37 PM
Klanen sang "la han dø" da Torp-intervjuet fra sykesengen ble vist på storskjermen.


Fy faen for noen idioter! Man sier faen meg ikke noe sånn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Dan Inge

Quote from: Utmedsnolken on October 02, 2011, 19:42:40 PM
Quote from: Dan Inge on October 02, 2011, 19:38:07 PM


Det er iallefall 11 stykker som kan stå før dommeren på listen over ting som var dårlig.



det er helt korrekt, må husker best at dommeren var sorgen .... alle 11 på banen leverte stort sett under pari, best var vel grorud og piotr..
kjør over pakket!!

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: vekkreist on October 02, 2011, 17:37:49 PM
2-0 må Fakiri ta på sin kappe, han løper som en hodeløs høns der inne i boksen.!! Og Resten av forsvaret sover også!!! UTROLIG.!!!!!!!


Fakiri? Hva med Mjelde som sover først der?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on October 02, 2011, 19:35:37 PM
Klanen sang "la han dø" da Torp-intervjuet fra sykesengen ble vist på storskjermen.


Seriøst???Er det mulig å utestenge folk pga. sanger?
Utrolig lavt nivå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Jeg begynner å bli enormt lei av det planløse spillet til Skarsfjord.

Spillmessig jevn kamp hvor VIF tar vare på sjansene sine. Problemet vårt er at vi mangler struktur både offensivt og defensivt, og dermed blir det tilfeldigheter.
Ka du ve?

Dan Inge

rett og slett flaut av pakket fra klanen å ikke holde kjeft og vise respekt for torp.....
kjør over pakket!!

Torvanger

Quote from: Markmus on October 02, 2011, 19:58:55 PM
Jeg begynner å bli enormt lei av det planløse spillet til Skarsfjord.

Spillmessig jevn kamp hvor VIF tar vare på sjansene sine. Problemet vårt er at vi mangler struktur både offensivt og defensivt, og dermed blir det tilfeldigheter.


Mon tro hva Grindheim kunne utrettet med årets mannskap? Offensivt. Og defensivt er det bare å slå fast at Brann lekker som en si fortsatt, med 40 innslupne mål.

Det er mye å ta tak i.

vebo

Jævla apebergfitter! Viser sitt sanne jeg før kampen har startet.
Tiocfaidh ár lá

stig

Nettsideansvarlig

posemedsnopi

Fy faen for en gjeng med idioter! Hvis VIF ikkje tar avstand fra dette, bør det få konsekvenser...

Hadde faktisk forventet bedre fra klanen, men hvis talsmannen er representativ for resten av hurven burde eg kanskje ikkje bli overasket. Utrolig skuffende...

http://www.dagbladet.no/2011/10/02/sport/fotball/tippeligaen/18412908/


Utmedsnolken

det verste er at journalisten sa på twitter at han ikke kunne publisere det verste utsagnet for å redde denne typen fra seg selv
"og der snubler Sæternes igjen"

vebo

Om det er sant at de sang "la han dø", så er dette rett og slett det verste jeg har hørt siden nazistene styrte klanen..
Tiocfaidh ár lá

posemedsnopi

Så lenge klanens talsamann forsvarer idiotoppførselen, burde det være grunn nok til å nekte de adgang til stadion.


http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/dos-santos-om-viffansen-usmakelig-3600374.html

krakra

Dos Santos er en flott type, virkelig. Ikke redd for å si ifra når egne supportere oppfører seg som idioter. Det krever faktisk litt ryggrad.

Denne Bakke eller Hansen eller hva han nå heter-idioten bør iallefall nektes adgang til Stadion. Han har vel forøvrig lagt inn "Vålerenga" i navnet sitt. Det alene burde være godt nok grunn til å utestenge ham.

stigh

her er en sitat fra klanen sitt forum

"Drittslengende klikk-artikkel som toppsak hos dagbladet rett etter kamp, med selve kamp-saken langt nede på lista. Makan til møkkaspredning skal man kanskje ikke lete så alt for lenge etter når jeg tenker meg om. Men vi får nå ihvertfall gjennomgå, igjen.

Eneste som smør-smurte saken igjennom låvedøren hos DB redaksjonen må vel ha vært kommentaren fra Svein Erik Bakke;
"Det er synd for han (Torp) at han blir syk, men vi kan ikke slutte å være supportere av den grunn. Jeg tror ikke vi ville gått inn for å holde kjeft uansett, det blir unaturlig. Om noen er døde skal vi selvsagt holde kjeft i et minutt før kampen, men det er blitt litt for mange markeringer etter hvert. Skal vi ha en markering når det er en unge som blir født med Downs syndrom også? sier Bakke."

Jeg vet ikke helt, jeg ass... Jeg ser den underliggende meningen bak kommentaren, men er det nødvendig å male på med en så jævlig dust sammenligning? En så opplagt drittsøkende og tåpelig sak burde ikke bli premiert med en kommentar av en "talsmann" for klanen i minuttene etter kamp."

Spelaren

Eg tar for gitt at brorparten av klanens forumbrukere synes den saken ble nokså pinlig. Dei som bruker trygd og pantepenger til å reise med godstoget over fjellet er neppe dei skarpeste knivene i skuffen, forumfolk er som regel i stand til å skrive i det minste.
Gå av.

krøvel vellevold

De sang "la han dø!". Det er det som er den virkelige skandalen her. Og da kan de ikke unnskylde seg med at de ikke visste... og blablabla!
Legg ned hele klubben!


SKBMiller

Er det noen kilder på at de sang la han dø? Eller er det et rykte som har spredd seg fordi en person på bt hørte en full person rope det?

Go Up