• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann -VIF, søndag 02 oktober kl.18.00

Started by Gulløl, September 27, 2011, 17:17:20 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

September 27, 2011, 17:17:20 PM Last Edit: September 27, 2011, 17:28:21 PM by Gulløl
Piotr
Sævarsson - Zsolt - Grorud - Fakiri
              Austin - Bajter
      Haugen - Guastavino - Mjelde
                       Ojo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Fy faen jeg har lyst å vinne denne kampen! VIF er laaangt fra uslåelige, selv om de har gjort det bra i det siste. Vi får sette Diego til å utfordre Ogude, så er han utvist etter en halvtime, og så får vi satse på at Austin og Zsolt greier å ta ut VPG på en fornuftig måte.

Stoor er ute for gjestene, noe som i alle høyeste grad er positivt. Han var bra mot trønderne i forrige runde. 3 poeng her og optimismen er tilbake mtp medalje. Tap, og det blir 7.-8. plass.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Piotr
Birkir - Zsolt - Grorud (Yaw) - Fakiri
Haugsdal - Austin - Haugen - Larsen
Ojo - Guastavino

Haha! Larsen kommer til å herje med dos Santos.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 27, 2011, 17:17:20 PMBergen i cupfinalefeber bør fylle opp Stadion mer en i de siste kampene. Mot Haugesund i forrige kamp såg vi 13000 tallet, kanskje vi ser 14000 tallet i denne kampen.



Tviler. Det er cupfinalemodus på folk nå. Det er det eneste folk bryr seg om. Tror folk innser at vi ikke tar medalje, og kampen i Sogndal var grusom.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Enig med Krøvel. Cupfinalen vil ikke ha så mye å si. Jeg trodde at Brann til semifinalen skulle gi en opptur, men tok skammelig feil.

Hadde bare oppmøte gitt cupfinalebillett!:) Nå er det vel litt sånn at de fleste av oss som vet at vi har billett til cupfinalen uansett skal på kampen. De andre får ikke akkurat høyere motivasjon av å vite at de sannsynligvis går glipp av finalen, eller må betale mye penger for en billett.
Rød makt på Hansa

osoerli

Hadde nok kommt folk om Brann hadde prestert god fotball mot FFK og Sogndal, men vi var totalt bos i begge og då forstår eg om folk blir heime.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Danny

               Polen
Sæv-Grorud-Kork-Fakiri
              Austin
    Mjelde   -    Holmvik
             Haugen
       Gustav -  Ojo   

Klaus_Brann

De har jo gjort det resten av sesongen også, så det virker ikke som det har så mye å si om vi vinner eller taper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Dan Inge

mulig eg e treig som vanlig, men er det klokken 18 eller 20?
kjør over pakket!!

Markmus

18.

Brann/VIF vs TIL/Molde. Storheter vs peanuts. Merkelig. Greit nok det er toppkamp, men Brann-VIF ville da trukket uhorvelig mange flere seere enn det TIL-Molde kommer til å gjøre.
Ka du ve?

SKBrannfan

Quote from: Markmus on September 27, 2011, 21:06:05 PM
18.

Brann/VIF vs TIL/Molde. Storheter vs peanuts. Merkelig. Greit nok det er toppkamp, men Brann-VIF ville da trukket uhorvelig mange flere seere enn det TIL-Molde kommer til å gjøre.


Enig, og akkurat denne gang som jeg var invitert i selskap, og knapt rekker kampen så hadde det heller ikke vært feil med kampstart 20.00!

Nixon

Quote from: Markmus on September 27, 2011, 21:06:05 PMBrann/VIF vs TIL/Molde. Storheter vs peanuts. Merkelig. Greit nok det er toppkamp, men Brann-VIF ville da trukket uhorvelig mange flere seere enn det TIL-Molde kommer til å gjøre.


Jeg snakket med en fra TV2 i Fredrikstad. Og han sa at det var nettopp slike vanskelige avgjørelser som gjør at de bruker den avtalefestede tiden med å bestemme kampene helt opp til tre uker før kampdato. Skal de gå for en kanskje serieavgjørende kamp, ellers gå for det safe som gir bedre seertall. Da vil de vente lengst mulig.
Rød makt på Hansa

1908

For Brann`s del er det bare bra at den starter 18.00 egentlig..

roaldinho

Quote from: 1908 on September 27, 2011, 21:27:41 PM
For Brann`s del er det bare bra at den starter 18.00 egentlig..


Det bør iallefall det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

"Søndag kommer Bataljonen, Branns supportergjeng, til å klemme til med "Torp-sangen" fra start av - og holde på lenge. Det bekrefter supporterleder Roger Lillebøe-Hansen!"

Fra dagens VG. HÃ¥per det blir en rungende hyllest!
Rød makt på Hansa

osoerli

Bare sÃ¥nn for ordens skuld.  Korleis er sangen til Torp?
Det youtube-klippet det har vore linka til tidlegare manglar lyd.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


Brann_ruler86

GÃ¥ ta banen!

Markmus

Får synge/rope litt på Asle Kjellsen også ;)
Ka du ve?

Fez

Håper på følgende oppstilling:

                 Piotr
Sæv - Korken - Grorud - Fakiri
         Austin - Bajter/Mjelde
Guastavino - Haugen - Larsen
                 Ojo

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

5 x 2 cupfinalebilletter loddes ut til de med billett imorgen. 5/12 000 gir ikke de helt store vinnersjansene, men kan jo tenkes det er nok til å lokke noen på kamp
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Men likevel mye større sjanse enn å vinne i f.eks. Lotto!:) Men om det vil trekke så mange flere folk på søndag er jeg usikker på.
Rød makt på Hansa

Yngve

Håpar då ikkje det Nixon... Dess færre som er der, dess større sjanse for oss som ikkje har så stor sjanse på cupfinalebill i utgangspunktet..

KEO

Quote from: osoerli on September 27, 2011, 19:35:43 PM
Hadde nok kommt folk om Brann hadde prestert god fotball mot FFK og Sogndal, men vi var totalt bos i begge og då forstår eg om folk blir heime.


Hvordan skjønner du at folk holder seg hjemme når vi har mulighet til å gjøre den beste sesongen i Brann sin i historie??
Nu kør vi!

Utmedsnolken

Quote from: KEO on September 29, 2011, 19:31:53 PM
Quote from: osoerli on September 27, 2011, 19:35:43 PM
Hadde nok kommt folk om Brann hadde prestert god fotball mot FFK og Sogndal, men vi var totalt bos i begge og då forstår eg om folk blir heime.


Hvordan skjønner du at folk holder seg hjemme når vi har mulighet til å gjøre den beste sesongen i Brann sin i historie??



Du må ha en annen historiebok enn det jeg har.
"og der snubler Sæternes igjen"

Yngve

Ser det er fleire som hevdar at dette er den beste sesongen i klubbens historie. Den er i alle fall blant dei beste resultatmessig.

Men spelemessigt er det mørkt som natta.

Nixon

Quote from: Yngve on September 29, 2011, 20:39:43 PMDen er i alle fall blant dei beste resultatmessig.


La oss nå spille ut sesongen før vi konkluderer med noe som helst. Vi kan fortsatt ende midt på tabellen, og da er det mange sesonger som er bedre.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: KEO on September 29, 2011, 19:31:53 PM
Quote from: osoerli on September 27, 2011, 19:35:43 PM
Hadde nok kommt folk om Brann hadde prestert god fotball mot FFK og Sogndal, men vi var totalt bos i begge og då forstår eg om folk blir heime.


Hvordan skjønner du at folk holder seg hjemme når vi har mulighet til å gjøre den beste sesongen i Brann sin i historie??



Har vi egentlig det? Vi kom da på 3. plass i 04. Det er vel ingen som mener vi kan ta sølvet i år?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

September 29, 2011, 21:39:26 PM #30 Last Edit: September 29, 2011, 21:40:59 PM by Utmedsnolken
Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2011, 21:37:14 PM
Quote from: KEO on September 29, 2011, 19:31:53 PM
Quote from: osoerli on September 27, 2011, 19:35:43 PM
Hadde nok kommt folk om Brann hadde prestert god fotball mot FFK og Sogndal, men vi var totalt bos i begge og då forstår eg om folk blir heime.


Hvordan skjønner du at folk holder seg hjemme når vi har mulighet til å gjøre den beste sesongen i Brann sin i historie??



Har vi egentlig det? Vi kom da på 3. plass i 04. Det er vel ingen som mener vi kan ta sølvet i år?



Synes egentlig serieplasserngen er det som skal telle når det gjelder hvor god en sesong er. Cupfinal er bare en bonuskamp.

å gå videre i uefacupen og kvarten i cupvinnercupen synes jeg begge er større prestasjoner enn cupgull
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Det spørs hvordan du måler "best".

Hvilke kriterier legges til grunn og hvordan vektes de. Måles "best" ut fra plassering vi ender på, eller plassering vi er på nå? hva denne plasseringen fører til for videre internasjonalt spill, medieinntekter, publikumsinntekter, effektsalg, underholdning på banen, spenning i kamper, stemning på stadion, målforskjell, økonomisk situasjon (individuelt eller sett ut fra utgangspunkt) med mye mer. Og skal dette sees i sammenheng med forutsetningene før sesongen, uforutsette situasjoner som oppstår under sesongen? Hvordan skal sammenligningsgrunnlaget være med andre sesonger. Avsindig mange faktorer som spiller inn når du kaller noe "en av de beste"

Velger du kriteriene dine med omhu så kan dette fort være "en av de beste", det er absolutt gjort en formidabel jobb sett ut fra forutsetningene og forventningene, både spillermessig, administrativt og økonomisk. Men dette vil uansett være en mellomsesong for å bygge oss opp der vi skal være. Selvfølgelig skal vi kjempe til siste slutt for å klore til oss en høyest mulig plassering, men egentlig er alt over midten godkjent.
Guinness - Makes you drunk

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Han spiller best i store kamper så lov å håpe. Men likevel pessimistisk til denne kampen.

roaldinho

Ojo sto jo over mot Sogndal så han har jo fått hvile seg også. Det kan absolutt være positivt foran denne kampen, for Ojo føler jeg har virket sliten til tider. Så at han er uthvilt til denne kampen håper jeg kan være utslagsgivende.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Tifo

Dugnad inne på Stadion: Lørdag klokken 12:00

Godt mulig at dørene er låst. Møt opp 12:00 utenfor Bataljonen sitt rom (ved inngang 2), eller ring meg på tlf 97718437 dersom du ikke kommer deg inn.

Stiller det en del folk så er dette gjort på en time. Blir det meg aleine så rekker jeg kanskje kampstart...

Er meldt nydelig vær!

Mvh
Thomas
.:Tifo-gruppen:.

Lasaron

Quote from: Lasaron on September 27, 2011, 18:05:25 PM
Piotr
Birkir - Zsolt - Grorud (Yaw) - Fakiri
Haugsdal - Austin - Haugen - Larsen
Ojo - Guastavino

Haha! Larsen kommer til å herje med dos Santos.


Men dette er det jeg tror blir laget:

Piotr
Birkir - Grorud - Zsolt - Fakiri
Austin - Haugen
Mjelde - Guastavino - Holmvik
Ojo
Tren på langskudd

Eivind

Ville det ikke vært bedre å bruke Mjelde som DM, og flytte Haugen lenger frem?

Lasaron

Tren på langskudd


roaldinho

Blir det noen tifo til denne kampen? Det burde det absolutt være!

Uansett håper jeg Barmen får prøve seg på midtbanen med Austin, Haugen, Gustav og Mjelde offensive, Ojo på topp.

På tide at Skarsfjord tørr å satse på de unge.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Derabilo

På en av mine sjeldne vandringer i naturen fikk jeg tanken om at spillerene selvsagt har opplevd dette forskjellig. Noen er flinke til å fokusere på kampen, andre sliter gjerne mer med å få opplevelsen ut av hodet og ut av kroppen. Det er umulig å si nøyaktig hvordan de forskjellige spillerene har klart å fokusere på det som venter. Jeg vil derfor tro at morgendagens lagoppstilling kan bære preg av at enkelte spillere enda ikke har fått opplevelsen helt vekk. Jeg blir derfor ikke overrasket om Skarsfjord velger å stole på etablerte, rutinerte spillere som kan ha en bedre evne til å fokusere på de rette tingene.

Så til morgendagens kamp tror jeg det gjelder å velge de som er klar for å spille,fysisk og psykisk. Så kan vi tenke fotballmessig igjen til neste kamp.
Bergen ut av Norge -

roaldinho

Jeg tror hele laget er fokusert på å gjøre en god jobb på banen, uansett alder og erfaring. Jeg tror de vil gjøre alt for Torp og dedikere kampen til han om de skulle vinne.

Alle tar nok dette med Torp tungt, men jeg er sikker på at Torp har sagt til spillerne at de skal gå ut på banen i morgen og gi absolutt alt og tenke positivt. Jeg tenker at denne kampen gir ekstra motivasjon, og at spillerne gir 110% hele tiden. Som mot Odd, der det var en plikt å vinne. De vil nok gi absolutt alt for Torp i denne.

Alle er selvsagt forskjellig, men om man skal luke vekk de som ikke klarer å fokusere skikkelig så må det bli Gustav og Ojo. Rett og slett fordi Gustav har Torp som han kan prate med og har en god kjemi med og kjenner sikkert relativt godt nå, og Ojo som er veldig religiøs og kanskje ikke klarer å fokusere. Men jeg tror ikke det, jeg tror alle er fokuserte og klarer å gjøre jobben selv med denne sjokkhendelsen.

Om man skal tenke fysisk og psykisk, så blir vel Mjelde også vraket, samt Haugen. Begge de er ikke bra fysisk, og jeg vet ikke hvordan Mjelde er psykisk siden han har disse episodene som rett og slett er flaut å se på. Der han sparker det ene og det andre, er sur og blir grinete om han ikke får viljen sin.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Det at Ojo er en tydelig kristen, hva skal det ha med hans psyke ift Torp å gjøre?
Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: Lasaron on October 01, 2011, 19:06:05 PM
Det at Ojo er en tydelig kristen, hva skal det ha med hans psyke ift Torp å gjøre?


Når jeg tenker meg om er det vel like mye meningsløst som å ikke la Haugen og andre unge spillere ikke få spille pga dette. Selv om de er ung og uerfaren betyr ikke det at de ikke mestrer oppgaven. Mener det er feil å bruke Torp sin situasjon for hvilket lag man skal spille.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

Troppen er klar. Ikke noen overraskelser, det blir de 18 (av 21) i troppen som ikke er skadet. Ingen i 5 manns gruppen er med.
http://www.brann.no/nyheter/18-mannstroppen-mot-vif-er-klar/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on October 02, 2011, 11:12:06 AM
Troppen er klar. Ikke noen overraskelser, det blir de 18 (av 21) i troppen som ikke er skadet. Ingen i 5 manns gruppen er med.
http://www.brann.no/nyheter/18-mannstroppen-mot-vif-er-klar/


Barmen er i hvert fall med. Lov å krysse fingre for at Skarsfjord får et anfall og putter inn ham i løpet av kampen.

stig

Før kampen. Møt opp og støtt dette laget som opplever en vanskelig tid, og suksess på samme tid.
Nettsideansvarlig

stig

Er det noen som ønsker å plukke ut Branns tre beste spillere idag? Poeng kan sendes på pm
Nettsideansvarlig

Nixon

Jeg kan alltids gi en ukvalifisert vurdering!:)
Rød makt på Hansa

Go Up