• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Aafk, 6 november kl 13:00 Cupfinale

Started by storB, September 22, 2011, 20:57:23 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Latterlig å drive med denne småpuslingen på Ullevaal i all fremtid. Bygg en ordentlig arena som kan seg av etterspørselen etter billetter til cupfinaler og storkamper for landslaget.
Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on November 03, 2011, 16:58:24 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 03, 2011, 16:14:28 PM
Quote from: Utmedsnolken on November 03, 2011, 15:52:46 PM
betyr dette at de har gitt helt opp EM?

Det bør de ha gjort, for søknaden ble jo slaktet som urealistisk både mht transport og overnatting. Det var jo derfor regjerningen ikke ville støtte prosjektet, og søknaden ble dermed trukket. Norge er et lite land med små forhold, store avstander, vanskelig topografi og høyst middelmådig infrastruktur. Ser ikke hva som har forandret seg på de to årene som har gått siden søknaden ble trukket.


Det var jo selvsgt fordi de ikke hadde med Bergen  Em ville vel blitt billigere enn OL og hatt mye større interresse fra hele verden?


Måtte man nevne det? Nå regner jeg det blir en "hva er størst av EM og OL- debatt her":)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on November 03, 2011, 17:47:48 PM
Latterlig å drive med denne småpuslingen på Ullevaal i all fremtid. Bygg en ordentlig arena som kan seg av etterspørselen etter billetter til cupfinaler og storkamper for landslaget.


40 000 hadde vært perfekt. Da hadde de fleste bergensere som ville på cupfinalen fått plass i alle fall. Uansett bedre enn ingenting med 2700 flere plasser.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Rød makt på Hansa

Markmus

De må gjerne gå kledd i brannuniformer på cupfinalen.
Ka du ve?

Lasaron

Hvorfor Brann kanskje vinner cupfinalen:

- Vi har en perfekt tid bak oss. Mye selvtillit og glede etter grusingen av bartene, samtidig som den elendige perioden rett før gjør at spillerne beholder bakkekontakten. Aalesund kommer rett fra nok et dårlig resultat på naturgress.

- Jeg vil tro spillerne våre er mer sultne, da det er svært få på laget som har vunnet noe av betydning. Flere på Aalesund var vel med å vinne cupen i forfjor?

- Vi har bedre enkeltspillere, og de har en tendens til å glitre i storkamper.

- Kanskje Skarsfjord har rett i at deres forberedelser er bedre enn Aalesund sin, i tillegg til at Rekdal er syk.

- Brannsupporterne vil sannsynligvis vinne kampen både i byen og på Ullevaal.
Tren på langskudd

Nixon

Du kan legge til at de vil vinne for Torp. På NRK nå sa Mjelde at de vil gjøre alt for at Torp skal få lov til å heve kongepokalen. Slik jeg oppfattet det vil Mjelde tre til side og overlate æren til Torp.
Rød makt på Hansa

Lister

Kudos til mjelde hvis han faktisk gjør det.
Guinness - Makes you drunk

moffy_

I 2004 løftet vel Hans og Gunn Tveit pokalen sammen hvis jeg husker riktig. Mulig vi får se det samme på søndag - det ville vært kanon!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Lasaron

Hvis Maxi holder seg frisk og kjekk er det grunn til å tro at han vil spille enda bedre.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Det håper jeg virkelig Mjelde gjør, akkurat som Abidal fikk med CL-trofeet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Enda en grunn til at Brann vinner finalen:
- AaFK har bare vunnet 1 kamp på naturgress i serien i år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Styx

Har 2 billetter til nattbussen med bataljonen som jeg vil selge. Barnevakten min har trekt seg så ser ikke annen mulighet enn å ta hun med meg til oslo. Men må då kjøre selv så klart. Passer seg ikke med en på 13 måneder på nattbussen fram og tilbake. Send melding privat eller på tlf 92053153. Håper noen kan hjelpe meg. Trenger sårt pengene tilbake så ikke jeg må avlyse turen.
Bergen til eg dør

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Hansakongen

Quote from: Markmus on November 03, 2011, 23:18:46 PM


Nå må vi slutte og se de har større favoritter enn brann. De har jo kun vunnet en kamp på naturgress i år, selv om de har vunnet flere kamper enn brann i det siste, tviler jeg på at ålesund pakket vinner på søndag. For min del er jeg evig optimist jeg VET brann vinner det er jeg 110% sikker på. tipper brann vinner 2-1 eller 3-1 seier på søndag. Når jeg ser statusen de har på kampene de spiller på borte bane står de kun med 5 poeng på kamp arena med naturgress. Status så jo ut som ikke var så stort bedre på bortebane på kunstgress heller. Så derfor er min dom klar brann vinner forspillet,kampen og festen på tribunen. Vent og se :D

kabelmann

Quote from: Markmus on November 03, 2011, 23:18:46 PM


Njaaaa, mulig vi kan strekke det opp i 57%, men da begynner det å bli en del faktorer man må ta hensyn til. Jeg nevner i fleng: gresslengde, vindretning, nedbørstype og om reka lukter reke.

Har Drillo noensinne truffet på disse antakelsene sine? Hvorfor er det blitt en greie at han skal regne prosenter på alt? Jeg tror Stoffis bestemor kunne gjort en minst like bra jobb.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

roaldinho

Quote from: Markmus on November 03, 2011, 17:47:48 PM
Latterlig å drive med denne småpuslingen på Ullevaal i all fremtid. Bygg en ordentlig arena som kan seg av etterspørselen etter billetter til cupfinaler og storkamper for landslaget.


Sant!

Altså, hvor mange ganger blir Ullevål fullsatt? Er ikke mange ganger i løpet av et år. Vif fyller den aldri opp, Norge kun når det er interessante motstandere eller avgjørende kamp. Cupfinalen er nok eneste som kan fylle det opp hvert år.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

bernu

Når går "toget" oppover til Ullevål på søndag ? Og blir det tog forresten ?
HANSA - Z

LikeABoss

Søndag 6. november samles vi kl. 10.00. på nærmere bestemt sted i sentrum. Prosesjonen mot Ullevål starter kl. 10.45. Kampen begynner kl. 13.15.


Sitat fra søknadsskjemaet for slagergjengen.

Gulløl

Siste værvarsel:
Lørdag:  10 grader, overskyet,   0,2 mm nedbør.
Søndag: 9 grader, overskyet, 0 mm nedbør.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tifo

Vi regner med å ha Tifo-Dugnad fra klokken 12:00 på Lørdag. Det avhenger av når første bussen ankommer Ullevaal.

Vi befinner oss selvsagt i VG-svingen, og vil holde på noen timer utover dager (Avhenger av antall personer som stiller).

Lurer du på noe kan du kontakte meg på tlf 97718437

Thomas
.:Tifo-gruppen:.


Markmus

haha, ikke at voldtektene i Oslo er noe artig, men nå var det nettopp et intervju ute på gaten i Oslo med Ribe Mohn (eller hva hun heter) og de snakker om hvor farlig Oslo er, og så står det en gjeng Brann-supportere i bakgrunnen ::)
Ka du ve?

hansastril

Ha en fantastisk tid i Oslo alle dere som har muligheten! Meget misunnelig!

Blir det noe annet som skjer i Bergen utenom showet om vi vinner? Fotballpuben the place to be?
Stolt og kry

Markmus

Quote from: hansastril on November 04, 2011, 21:46:10 PM
Fotballpuben the place to be?


Sentrum is the place to be!

Kjedelig å ikke kunne være i Bergen i helgen.
Ka du ve?

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Lurer på hvordan Ojo gjør det i finalen.

Mitt inntrykk er at han gjør det aller aller best i de store kampene, mens han blir mer anonym i mindre kamper. Han har snakket om hattrick i år og det hadde vært artig om det kom på søndag.
Ka du ve?

Klaus_Brann

At han ikke har fått det i år er synd, men det hadde ikke gjort noe om det kom på søndag nei:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Chrisstah

Quote from: Markmus on November 05, 2011, 00:07:43 AM
Lurer på hvordan Ojo gjør det i finalen.

Mitt inntrykk er at han gjør det aller aller best i de store kampene, mens han blir mer anonym i mindre kamper. Han har snakket om hattrick i år og det hadde vært artig om det kom på søndag.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Markmus

Og hvis både Ojo og Guastavino  får så mye oppmerksomhet at de ikke får til noe, så brøyter Austin seg frem og banker inn målene ;)

hehe, blir dessverre mer spennende enn som så.
Ka du ve?


Chrisstah

Quote from: Markmus on November 05, 2011, 02:44:12 AM
Og hvis både Ojo og Guastavino  får så mye oppmerksomhet at de ikke får til noe, så brøyter Austin seg frem og banker inn målene ;)

hehe, blir dessverre mer spennende enn som så.


Nei hadde det vært så enkelt, kunne både jeg , du og Xminator suttet på benken og fortalt hva de skulle gjøre.
I en finale, med så jevne lag som det er nå så handler det om mental styrke og ikke minst vilje. Det er en kamp som kan gå begge veier, og det er ingen favoritt i denne kampen. Er livredd at hvis Aafk scorer først så er det kjørt. Scorer de først og legger seg lavt, så kommer vi nok til å slite, hvertfall mtp på hvordan angrepet vårt har levert tidligere mot etablert forsvar.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Jeg drømte at Ojo putta i natt, men det var i pausen på cupfinalen, hvor vi spilte en minikamp for underholdningens del mot Kaiserslautern. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

psv-hasund

Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2011, 11:18:33 AM
Jeg drømte at Ojo putta i natt, men det var i pausen på cupfinalen, hvor vi spilte en minikamp for underholdningens del mot Kaiserslautern. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det


Jeg tror det sier mer om deg enn om cupfinalen :-)

Tre timer til flyet går. Tror det blir dn bra kamp med Ojo scoring

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on November 05, 2011, 11:18:33 AM
Jeg drømte at Ojo putta i natt, men det var i pausen på cupfinalen, hvor vi spilte en minikamp for underholdningens del mot Kaiserslautern. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tolke det


Eg drømte at cupfinalen gjekk på eit skikkelig østeuropeiskaktig anlegg med løpebane, elendige tribunefasiliteter og vanvittig forvirrende layout. Vaset rundt lenge før eg endte opp i ein gymsal med 40-50 Brannsupportere som valgte å følge kampen på video i stedet for å stå i snøværet utenfor, men fant etterkvart sjølve banen der det var kanskje 2-300 av oss som heiet på Brann. I mellomtiden hadde Aafk gått opp til 1-0, etter 1:50 eller så. Det var det tristeste skuet på lang tid, Suduva-style.
Gå av.

Kruxleiven

Jeg er fornøyd med sesongen. Selv med tre strake tap i de kampene som er igjen. Heldigvis er jeg sikker på at Rune og gjengen har helt andre planer. Det som derimot suger er dem vi kan tape mot i finalen. Aalesund. Ut av alle klubber som har rykket opp de seneste 25-30 årene så er disse de mest unødvendige. Til og med Mjølner var en mer verdig deltaker i 1. divisjon som det het den gang de rykket opp. Jeg kan godt leve med å tape en cupfinale nå. Vi vant i 2004 og jeg tviler på at det blir like stort om vi vinner cupfinalen igjen imorgen. Faenskapet blir at det er redningsvestene som vinner isteden. Heldigvis er Tor Hogne godt stuet vekk i Japan.

Markmus

Tror Spelaren og Klaus bør vurdere terapitimer. Det er ganske åpenbart at flere år som Brann-supporter har skadet dem ;D
Ka du ve?

krøvel vellevold

Noen som skal bortover på kampen? Skal supporterne samles på pub før kampen?
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

Hvis vi skal dele drømmer om cupfinalen, så hadde jeg en hvor vi vant 10-0. Håper jeg er sanndrømt :)

vebo

Quote from: krøvel vellevold on November 05, 2011, 13:38:57 PM
Noen som skal bortover på kampen? Skal supporterne samles på pub før kampen?


Di har vel fottbal pub der borte også vil jeg tro fordi noen jeg kjener skal det
Tiocfaidh ár lá

Spelaren

Quote from: Markmus on November 05, 2011, 13:20:39 PM
Tror Spelaren og Klaus bør vurdere terapitimer. Det er ganske åpenbart at flere år som Brann-supporter har skadet dem ;D


Det fins nok ein diagnose på det.
Ang krøvels spørsmål om reise bort så sitter eg på toget frå Kristiansand. Komfort-vogn, men tytet frå diverse Oslokjerringer om vin, aipædd, andre byers provinsialitet, Oslo-utelivets fortreffelighet (haha) og buddhisme/zen tar det meste av komforten bort. Venter på konduktøren så eg får registrert meg her og kan fyre opp ein film på mitt overlegne Android nettbrett.
Gå av.

Kruxleiven

Quote from: hansastril on November 04, 2011, 21:46:10 PM
Ha en fantastisk tid i Oslo alle dere som har muligheten! Meget misunnelig!


Jeg holder til på Romerike. Kunne tatt toget ned tidlig imorgen, men jeg har ikke råd. Ekstra surt når man er så nær. Tilbringer ellers nok tid i Srebrenica (Oslo) til at jeg gidder å være der idag.

KNUDSEN

Noen som vet hvor de servere Hansa øl i Oslo?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

branngirl85

Quote from: KNUDSEN on November 05, 2011, 14:41:47 PM
Noen som vet hvor de servere Hansa øl i Oslo?


De serverer iallfall Hansa på Joes Sportsbar i Oslo :)

Markmus

haha, dere som reiste over med fly klarte å tømme Flesland for øl ;D
Ka du ve?

Lister

Quote from: Spelaren on November 05, 2011, 14:24:36 PM
Det fins nok ein diagnose på det.

Don't let Frode Grytten touch you, he's not a real doctor...
Guinness - Makes you drunk


Lister

Snåsamannen har talt

Og der var vi plutselig underdogs igjen, noe som er sikkert tegn på seier.
Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Er det noen som vet troppen? Brann har 17 utespillere tilgjengelig, men kan bare ha 16 i troppen. Hvem må på tribunen? Labukas? Barmen? Larsen?
Tren på langskudd

Go Up