• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Aafk, 6 november kl 13:00 Cupfinale

Started by storB, September 22, 2011, 20:57:23 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

det er jo de perfekte fargene å ha på når man går og roter rundt i drit. de kan skifte til rødt etter jobb
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 11, 2011, 18:34:46 PM
Quote from: Nixon on October 11, 2011, 18:32:06 PM
http://fotball.bt.no/nm/article212059.ece

Noen bør sørge for at disse skifter ut det oransje med noe rødt!


Det første som slår meg når eg åpner artikkelen er at det er nokre gnålesundere som slenger drit om Bergensere - spesielt bildet med masse oransje og blått på uniformene. Deretter får eg auge på Brann-skjerfet og leser meg klok på teksten. Tipper kommunen kan droppe ei bybaneskinne eller to og heller skaffe disse her skikkelige farger snarest mulig.


Da bør du lese mer, de er ikke kommunale.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on October 11, 2011, 19:05:45 PMDa bør du lese mer, de er ikke kommunale.


Bergen Bydrift er et aksjeselskap som er heleid av kommunen, så i min verden er disse kommuneansatte...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on October 11, 2011, 19:05:45 PM
Quote from: Spelaren on October 11, 2011, 18:34:46 PM
Quote from: Nixon on October 11, 2011, 18:32:06 PM
http://fotball.bt.no/nm/article212059.ece

Noen bør sørge for at disse skifter ut det oransje med noe rødt!


Det første som slår meg når eg åpner artikkelen er at det er nokre gnålesundere som slenger drit om Bergensere - spesielt bildet med masse oransje og blått på uniformene. Deretter får eg auge på Brann-skjerfet og leser meg klok på teksten. Tipper kommunen kan droppe ei bybaneskinne eller to og heller skaffe disse her skikkelige farger snarest mulig.


Da bør du lese mer, de er ikke kommunale.


"Bydrift Bergen KF er organisert som et kommunalt foretak med eget styre og sorterer under Byrådsavdeling for byutvikling."

Kommunalt nok for meg, og like fullt kan dei få røde drakter for anledningen. No bruker dei jo begge motstanderfargene. For øvrig har bydrift.no ein stilig video med gamle bilder frå Bergen, anbefales!
Gå av.

moffy_

Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Utmedsnolken

Hvis det er sånn årets design er på cupfinalebillettene, så skal jeg jammen meg klare å lage min egen i Paint.
"og der snubler Sæternes igjen"

moffy_

Jeg prøver med penn og papir, tror det skal gå greit..
Men prisen på billetten til denne Ole er på 600,- Jeg mener andre har snakket om 400 p billlett, er det forskjellige priser?
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Utmedsnolken

pølsevippene fikk plasser på langsiden, mens andre på kortsiden
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

Prisene varierer ja, 600 på langsiden, 500 på øvre vg og 400 på nedre vg

olebrann3

Quote from: The Boss on October 10, 2011, 19:41:37 PM
Han klovnen av en linjemann som vinket offside mot guastavinho mot Viking borte i kvarten er utrolig nok på linjen i finalen og... Helt utrolig!

http://www.youtube.com/watch?v=1_df_WDyw_k&feature=related
Her kan man se video av den igjen. Forsatt helt sykt at noen kan blåse offside på det der.

roaldinho

Helt sykt, ja! Latterlig dømming. Burde aldri vært på linjen i finalen, syntes det er en kamp der de beste gjennom sesongen skal være. Det er riktignok hoveddommeren, men assistentdommeren kan ta seg en bolle.

http://www.youtube.com/watch?v=-AiACppN36I

Ikke at det omhandler Brann, men dette er noe jeg aldri kommer til å glemme.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Hatoppgjøret mellom Sheffield United og Sheffield Wednesday er utsolgt og blir stappfullt på Bramall Lane. Det jeg leste var at kampen blir også vist på storskjerm på Hillsborough (Hjemmebanen til SW) for de som ikke har billetter til kampen.
Det jeg tenkte er at Brann kan sette opp storskjermer på stadion og la de som ikke har fått billett kunne se kampen der for å lage stor stemning, som de gjør i storbyer i VM og EM-finaler f.eks, samt dette hatoppgjøret mellom Sheffield klubbene. Tror det kunne være ett fint tiltak.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside


krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Onside !!!

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2011, 09:07:24 AM
Hva har dette med cupfinalen å gjøre?


Kanskje det er der TIFO gruppen henter inspirasjon til cupfinalen?

Nixon

Oransjepakket ser ut til å ha stigende form. Det samme kan ikke sies om oss.
Det kan se ut som at det eneste vi kan håpe på er å vinne festen før kampen...
Rød makt på Hansa

krakra

Cup er cup. Vi har vært elendige i alle cupkampene, men vunnet likevel så jeg er i grunnen ikke mer beskymret enn jeg var etter semien. Vi kan selvsagt tape, men satser på en Piotr i vanlig cupform redder dagen. Han var jo faktisk god i kveld også.

dudo

AaFK scorer nesten ikke mål. Det er vår sjanse.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

http://fotball.bt.no/nm/article212527.ece
Lagene har litt forskjellig oppladning til finalen.
Aafk reiser til oslo onsdagen og trener i oslo de siste dagene.
Brann reiser ikke før lørdagen.

Så spørs det hva som er best.

Jose Arrogantio


roaldinho

Quote from: dudo on October 17, 2011, 22:10:18 PM
AaFK scorer nesten ikke mål. Det er vår sjanse.


De scorte 2 på lerkendal.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Tror ikke det er bra å dra så mange dager før, det blir en veldig lang oppladning, og kan forhåpentligvis tynge dem.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Quote from: roaldinho on October 17, 2011, 22:36:28 PM
Quote from: dudo on October 17, 2011, 22:10:18 PM
AaFK scorer nesten ikke mål. Det er vår sjanse.


De scorte 2 på lerkendal.


Det gjorde de. De er fortsatt det tredje minstscorende laget i TL.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

olebrann3

Quote from: Klaus_Brann on October 17, 2011, 22:51:00 PM
Tror ikke det er bra å dra så mange dager før, det blir en veldig lang oppladning, og kan forhåpentligvis tynge dem.

Samtidig kan det bli lite ro for Brann spillerene når de reiser ned lørdag.

1908

Lite med ro kan det bli om de er i Oslo også....

olebrann3

Det er sant.
Tenker bare på hvordan lørdagen for Brann spillerene blir. Først skal de fly ned. Så skal de helt sikkert snakke med noen sponsorer(et par av de vil eg tro). Til slutt skal de på supportershowet der de forhåpentlig vis blir pumpet med energi!

1908

Vil tro de tar et tidlig fly.. De tar vell en lett treningsøkt før de evnt snakker med sponsorer og tar turen innom Spektrum...

Northside

Quote from: krøvel vellevold on October 16, 2011, 09:07:24 AM
Hva har dette med cupfinalen å gjøre?


Ups, feil tråd ja.

Bruk det som motivasjon for tifo og god stemning ;)

Nixon

Jeg håper Brann vet hva de gjør. Som jeg har skrevet tidligere gjorde Molde dette for to år siden; reiste ned lørdagen og brukte mye av dagen på å tilfredsstille sponsorer og supportere. Og da kvelden kom fikk ikke spillerne sove. De var veldig misfornøyd med det opplegget.
Rød makt på Hansa

pidi84

De reiste ned om lørdagen i 2004 også og vi vet jo hvordan det gikk :)
Petter Fjeldstad

olebrann3

Hører rykter om at Barrantes ble sendt på røntgen etter aafk-vif idag.
Noen som vet noe mer om dette?
Hadde ikke gjort noe om de mangler Barrantes den 6. november

aaleby

Quote from: olebrann3 on October 24, 2011, 22:41:45 PM
Hører rykter om at Barrantes ble sendt på røntgen etter aafk-vif idag.
Noen som vet noe mer om dette?
Hadde ikke gjort noe om de mangler Barrantes den 6. november

Det finnes ikke noe ytterligere info vedr dette.  Forøvrig er Barrantes helt ute av form og det vil neppe svekke AaFK vesentlig om vi må klare oss uten, foruten at vi mister noen potensielle ekstremegenskaper.  Orry beviste i dag til fulle at han er kapabel til å erstatte Barrantes med bravur.

ostraume

Barrantes ut er selvsagt en svekkelse, og hadde vært gull.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3


Nixon

Vi kommer til å være underdog på Follo-nivå til denne kampen.
Best å gjøre mest mulig ut av helgen fredag og lørdag!;)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on October 25, 2011, 12:04:14 PM
Vi kommer til å være underdog på Follo-nivå til denne kampen.
Best å gjøre mest mulig ut av helgen fredag og lørdag!;)


Trives best som underdog, så den er grei.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Ka du ve?

Nixon

Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Aalesund har tatt 11 poeng de siste fem kampene, bare Odd og VIF har vært bedre, mens Brann har tatt 6 poeng. Helt klart hvem som er formlaget foran denne kampen...

krøvel vellevold

Ingen tvil i verden om at vi taper. Foran 2004-finalen hadde jeg følelsen av at vi kom til å vinne. Men vi vinner ikke to cupfinaler på rad. Husk at vi fikk fire tap mellom seirene i 82 og 04. Nei, dette kommer for tidlig. Vi kan tidligst vinne ny cuptittel om 15 år.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2011, 21:27:41 PM
Ingen tvil i verden om at vi taper. Foran 2004-finalen hadde jeg følelsen av at vi kom til å vinne. Men vi vinner ikke to cupfinaler på rad. Husk at vi fikk fire tap mellom seirene i 82 og 04. Nei, dette kommer for tidlig. Vi kan tidligst vinne ny cuptittel om 15 år.

krøvel vellevold

Quote from: Hansakongen on October 27, 2011, 22:05:32 PM
Quote from: krøvel vellevold on October 27, 2011, 21:27:41 PM
Ingen tvil i verden om at vi taper. Foran 2004-finalen hadde jeg følelsen av at vi kom til å vinne. Men vi vinner ikke to cupfinaler på rad. Husk at vi fikk fire tap mellom seirene i 82 og 04. Nei, dette kommer for tidlig. Vi kan tidligst vinne ny cuptittel om 15 år.

Selvfølgelig gjør de det. Det er jo oss de møter.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Vi er jo best når vi er underdogs? Jeg har trua, Ojo får hjelp fra oven og vi tar dette.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on October 28, 2011, 09:32:27 AM
Vi er jo best når vi er underdogs? Jeg har trua, Ojo får hjelp fra oven og vi tar dette.


Var vel underdogs mot Rbk i starten, men også mot Molde på hjemmebane. Går opp og ned, men er jo ikke umulig at om Aafk fortsetter denne gode trenden i siste kampen samt at Brann går på en smell i soddspannet kalt Trøndelag at Brann vinner finalen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

8 grader og regn er foreløbig varsel for hele cupfinalehelgen.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 28, 2011, 16:27:04 PM #146 Last Edit: October 28, 2011, 16:29:11 PM by Gulløl
Quote from: krøvel vellevold on October 28, 2011, 16:13:53 PM
8 grader og regn er foreløbig varsel for hele cupfinalehelgen.


Heldigvis lite regn, 2 - 3 mm i døgnet. Heldigvis ikke minusgrader, har vært på et par tidligere cupfinaler der jeg nesten har fryst ræven av meg, omkampen i 95 spesielt om jeg husker riktig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Slik vi spiller for tiden kan vi bare håpe på kulde, regn og ødelagt bane.
Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

Aafk må nok regnes som favoritter, men kampen en åpen. Det kan gå begge veier når det gjelder Branns taktikk og spill, og det kan gå begge veier med selve kampen.

Jeg håper på gode forhold, og jeg gleder meg.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Lasaron

Hva er det med at Hansa har kommet med nytt gulløl allerede?
Tren på langskudd

Go Up