• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupfinaleshow i Spektrum

Started by brann02, September 22, 2011, 17:55:40 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

brann02

Så er det klart for reprise fra 2004. 6000 bergsensere i stappfull spektrum kvelden før kvelden.
12 mann. ove Thue kommer. kansje John Olav Nilsen og gjengen kommer...

1908

Helt forbanna rått.. Festen i 2004 var kanon.. Dette skal bli liv .D

KEO

Nu kør vi!

Klaus_Brann

Oi oi, dette blir bra!
Gikk glipp av det forrige showet dessverre, men hørte det var fantastisk!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Ja, det var en opplevelse. Det var til tider langtekkelig, dårlige toalettforhold og milelange ølkøer, men likevel fantastisk!:)
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 19:22:35 PM
Ja, det var en opplevelse. Det var til tider langtekkelig, dårlige toalettforhold og milelange ølkøer, men likevel fantastisk!:)


Nordmenn er ikke akkurat gode på sånne ting som toalettforhold, ølkøe, etc. Men stemningen og selve showet blir som oftest fantastisk.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

mbs

September 22, 2011, 19:40:44 PM #6 Last Edit: September 22, 2011, 20:06:53 PM by mbs
Quote from: brann02 on September 22, 2011, 17:55:40 PM
Så er det klart for reprise fra 2004. 6000 bergsensere i stappfull spektrum kvelden før kvelden.
12 mann. ove Thue kommer. kansje John Olav Nilsen og gjengen kommer...


Er dette bekreftet informasjon eller ønske drøm?

Ser at det nå er bekreftet http://www.bt.no/fotball/Kupper-Spektrum-finalehelgen-2580020.html

Det ble utsolgt sist gang.

skuteviken

Quote from: roaldinho on September 22, 2011, 19:39:48 PM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 19:22:35 PM
Ja, det var en opplevelse. Det var til tider langtekkelig, dårlige toalettforhold og milelange ølkøer, men likevel fantastisk!:)


Nordmenn er ikke akkurat gode på sånne ting som toalettforhold, ølkøe, etc. Men stemningen og selve showet blir som oftest fantastisk.


Ja det er best at en Bergenser får organisere, så slipper vi nordmennene.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

roaldinho

Quote from: skuteviken on September 22, 2011, 20:17:09 PM
Quote from: roaldinho on September 22, 2011, 19:39:48 PM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 19:22:35 PM
Ja, det var en opplevelse. Det var til tider langtekkelig, dårlige toalettforhold og milelange ølkøer, men likevel fantastisk!:)


Nordmenn er ikke akkurat gode på sånne ting som toalettforhold, ølkøe, etc. Men stemningen og selve showet blir som oftest fantastisk.


Ja det er best at en Bergenser får organisere, så slipper vi nordmennene.


Jepp, og vi vet hvem det er. RBH: Kan alt og er best i alt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

1908

roaldinho var no uansett så drita i 04 at han knapt viste hvor noe var :P

roaldinho

Quote from: 1908 on September 22, 2011, 20:42:12 PM
roaldinho var no uansett så drita i 04 at han knapt viste hvor noe var :P


Haha, ja! For meg kunne de hatt Kjartan Salvesen eller Sandra Lyng Haugen på scenen, hadde sikkert ikke merket forskjell :) Hadde no glemt det dagen etter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

September 22, 2011, 23:05:40 PM #11 Last Edit: September 22, 2011, 23:16:28 PM by Gulløl
Noen som vet hvordan billettene til showet blir solgt ? Håper det ikke blir et hysterisk telefonsalg der telefonlinjene bryter sammen. Eller enda verre, bestilling på internet der en må sitte i 6 timer for å komme igjennom.

Hadde vel kanskje vært en ide at en kunne kjøpe showbillett når en hentet kampbilletten. Er vel uansett ikke så mange som kun skal på show og ikke kamp(?). Er vel noe over tusen mer kampbilletter en showbilletter til Brann fansen men det blir vel trolig nok til alle likevel for det er vel en god del som skal på kamp som ikke er interessert i showet.

Det ender vel opp med et rotteres for Ã¥ fÃ¥ tak i billetter her ogsÃ¥  :-\

Ellers, hvor barnevennlig er cupfinale showene som har vært før, er det servering og full fyll slik som på Fredrikstad Hotel i går :P, eller kan en ta med seg mindreårige ? Noen med erfaring ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Quote from: Gulløl on September 22, 2011, 23:05:40 PM... for det er vel en god del som skal på kamp som ikke er interessert i showet.


Det skal være sikkert og visst :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

brannrune

 ;D Kan love deg at du har noe Ã¥ glede deg til IF YOU  GET  TICKET  hehehehe

Nixon

Quote from: Gulløl on September 22, 2011, 23:05:40 PMNoen som vet hvordan billettene til showet blir solgt ? Håper det ikke blir et hysterisk telefonsalg der telefonlinjene bryter sammen. Eller enda verre, bestilling på internet der en må sitte i 6 timer for å komme igjennom.


Jeg tror du kan slappe av. Dette showet vil ha såpass god kapasitet at det neppe vil være vanskelig å skaffe seg billetter.

Quote from: Gulløl on September 22, 2011, 23:05:40 PMEllers, hvor barnevennlig er cupfinale showene som har vært før, er det servering og full fyll slik som på Fredrikstad Hotel i går :P, eller kan en ta med seg mindreårige ? Noen med erfaring?


Servering og full fyll blir det nok. Eller garantert... Men så lenge man ikke skal trenge seg inn rett foran scenen eller i nærheten av ølkøen kan man sikkert ta med seg mindreårige. Kanskje det kan være et tips til Bataljonen å sette opp et litt avsperret familieområde med grei utsikt til scenen?
Rød makt på Hansa

stig

Takk for tipset. Sender det videre til komiteen som jobber med dette. Den består av et par fra Bataljonen, et par fra gjengen som arrangerte i 04 og noen fra Brann
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

September 23, 2011, 10:55:07 AM #16 Last Edit: September 23, 2011, 10:57:10 AM by Utmedsnolken
Quote from: stig on September 23, 2011, 10:49:55 AM
Takk for tipset. Sender det videre til komiteen som jobber med dette. Den består av et par fra Bataljonen, et par fra gjengen som arrangerte i 04 og noen fra Brann
"og der snubler Sæternes igjen"

brann02

Var der i 2004 å det var en kanonopplevelse, men huskar det var en sinnsyk laaang ølkø, dette bør taes opp med Spektrum.
Det var og mange som reagerte på det var umulig å sette seg ned å hvile litt,.....Spektrum burde åpnet litt tribune ,...dette hadde vært positivt.

Lidenskapen

Stig, har dere et ca tidspunkt pÃ¥ nÃ¥r showet begynner?  vi ankommer Oslo sentrum ca 20.00
Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Gulløl

September 23, 2011, 20:16:54 PM #19 Last Edit: September 23, 2011, 20:20:27 PM by Gulløl
Er der slik at alle står på flatt gulv foran scenen ?? Burde ihvertfall være åpnet tribuneseksjoner for oss barnefamilier. Ganske mange familier som drar bortover så det bør absolutt legges til rette for de også. Medfører det mer solgte billetter for Brann er nå det bare positivt inntektsmessig. Markedsfører Brann et godt opplegg for barnefamilier slik at de føler det er trygt å gå kan de fort selge 1000 - 2000 mer billetter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann02

Ja var helt flatt gulv i 2004, det sto vakter som passet på at ingen satt seg ned.
Showet var utsolgt å svartebørsbillettene haglet rett før showet.

Det var så trangt å folksomt at vi var 10 stk i lag så kom, men ingen fant noen etter en stund å alle tuslet alene ut i Oslo natten.

Bør åpne opp for en tribune del ja med sitteplasser.

Tror di fint kan selge mye mere billetter, å bedre plass blir det, å bedre stemmning :)

1908

Skal det vere tribune der, får de ikke plass til 6000....

brann02

Spektrum kan ta 10500 hvis de trengs med tribune.

Lasaron

Husker 2004-festen som gøy, men langtekkelig etter hvert. Gikk før den var ferdig, blant annet fordi jeg hadde vondt i bena av å stå så lenge.
Tren på langskudd

brann02

Ja, vondt i beina her og...
Håper på disse artistene:
Den 12 mann( spiller 1/3 av programmet)
Ove Thue max 3 sanger
Dennis  og han andreReksten
Lars Vaular
John Olav Nilsen og gjengen
Bauekorps
Terje Bøe

Gulløl

September 23, 2011, 21:24:08 PM #25 Last Edit: September 23, 2011, 21:27:17 PM by Gulløl
Det blir vel forhåpentligvis nyproduksjon av nye sanger fra den "12 mann". Og Ove Thue sitter vel å dikter allerede kan jeg tenke meg.

Foran 2004 finalen var det storproduksjon, CD-en av den "12-mann" er vel den beste skiva som er laget med Brann sanger. Hadde vært kult med noen nye slagere foran denne finalen ogsÃ¥  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Fjorden Baby kan komme og spele "himmelen". Video er obligatorisk.
GÃ¥ av.

brann02

Fjorden baby med himmelen og John Olav Nilsen og gjengen med hull i himmelen...
Popium er også selvskreven :)

YadaYada

Quote from: Nixon on September 23, 2011, 07:48:47 AM

Jeg tror du kan slappe av. Dette showet vil ha såpass god kapasitet at det neppe vil være vanskelig å skaffe seg billetter.



Vi var en gjeng i 2004 som ikke fikk tak i billett. Ble jo utsolgt med en gang. Heldigvis, når vi gikk bort til Spektrum for å se om vi kunne komme oss inn en halvtime ut i showet. Så var vaktholdet så dårlig at vi bare gikk rett inn en av utgangsdørene. Vakten spurte oss om stempel og da svarte vi bare at vi ikke hadde fått. Og han nikket og sa "Ja, det er en del som de har glemt å stemple, så bare gå inn". Ikke at jeg tror det skjer igjen, men er sjeleglad for jeg fikk oppleve showet.

Forøvrig den største Brannfesten jeg noen gang har opplevd, uten sidestykke. Hadde med oss en Viking-supporter inn der også, i full skepsis. Når vi gikk der i fra var han Brann-supporter. Han sier den dag idag at det var kvelden han ble frelst ;)

Vi kommer til å stå klare alle sammen når billettene blir klare, dette er showet vil vi ikke gå glipp av.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

brann02

Eg tror di fort kunne solgt 10000 billetter denne gangen, det var mange som ikke fikk billett sist ja.

Nixon

Da er det hukommelsen min som har spilt meg et puss. Jeg kan ikke huske at det var noe stress å få tak i billett. Men det stemmer sikkert.
Rød makt på Hansa

stig

Har ikke noe starttidspunkt enda. Det er en komitè bestÃ¥ende av medlemmer av styret i Bataljonen, softball, BBB-styret i 2004 og Brann som skal snekre i sammen en fantastisk opplevelse for oss. Vi har da en unik samling med erfaring som selvsagt skal  lære av forrige gang.

Husker selv at øl-køene var enorme, og det må løses. Familie-området må vi kunne se på. Har også hørt av de innledende samtalene at det nok gjøres litt kortere og mindre omfattende. Det varte veldig lenge forrige gang, men det skal heller ikke bli for kort. Vet ikke hvordan ting kan løses når det gjelder tribune, men kan sende med forsalget til mandagens møte.

Forøvrig er det laget en facebookside som tar for seg dette showet. Meld dere på der, for der kommer det mye nyttig informasjon.
Nettsideansvarlig

YadaYada

Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Gulløl

Quote from: YadaYada on September 23, 2011, 21:55:21 PM
Forøvrig den største Brannfesten jeg noen gang har opplevd, uten sidestykke. Hadde med oss en Viking-supporter inn der også, i full skepsis. Når vi gikk der i fra var han Brann-supporter. Han sier den dag idag at det var kvelden han ble frelst ;)

Vi kommer til å stå klare alle sammen når billettene blir klare, dette er showet vil vi ikke gå glipp av.


Rene vekkelse møtet altsÃ¥. Herlig Ã¥ høre andre lags supportere bli frelst og omvendt  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 24, 2011, 01:19:08 AM #34 Last Edit: September 24, 2011, 01:26:06 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Enig. Vi kom en halvtime ut i showet sist men følte det var relativt god plass på gulvet til høyre for scenen mot baren. Men det viktigste er jo selvsagt at det blir en god opplevelse for de som er der og ikke bare presse inn folk til maks kapasitet. En del praktiske ting må løses. Husker hvor mye styr det var med å kjøpe øl der sist, tok evigheter å bare komme frem til disken.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

http://fotball.bt.no/nm/article210496.ece

Herlig! Brann og Bataljonen har okkupert Spikersuppa i tillegg til Spektrum denne helgen. Sunnmøringene blir avspist med langt mer usentrale Rådhusplassen, og ikke har de noe sted å ha fest på kvelden heller.
Rød makt på Hansa

abe78

Hadde vært deilig om vi kunne booket ullevål hele søndagen også. Kan noen undersøke det??
.og husk!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 24, 2011, 12:19:35 PM
http://fotball.bt.no/nm/article210496.ece

Herlig! Brann og Bataljonen har okkupert Spikersuppa i tillegg til Spektrum denne helgen. Sunnmøringene blir avspist med langt mer usentrale Rådhusplassen, og ikke har de noe sted å ha fest på kvelden heller.


Hehe, deilig å høre at de skal eie Oslo når vi har sikret oss Spikersuppa og Spektrum.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Speedy

For de av oss som ikke fÃ¥r billett til kampen, hvor samles mann?  Regner jo med at det blir rødt pÃ¥ mange puber rundt karl johan, men hadde vært deilig med Ã¥ se kampen pÃ¥ storskjerm i spektrum. Eller blir det for dyrt?
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Utmedsnolken

Quote from: Speedy on September 24, 2011, 20:35:53 PM
For de av oss som ikke får billett til kampen, hvor samles mann?  Regner jo med at det blir rødt på mange puber rundt karl johan, men hadde vært deilig med å se kampen på storskjerm i spektrum. Eller blir det for dyrt?


Kan bli litt overkill med spektrum, men et litt mindre sted ville gjort seg
"og der snubler Sæternes igjen"

stig

Spektrum vil nok ikke brukes på søndagen. Vi tar det med inn i vorspielkomiteen, og ser om de kan fikse både lørdag og søndag.
Nettsideansvarlig

olebrann3

Quote from: Nixon on September 24, 2011, 12:19:35 PM
http://fotball.bt.no/nm/article210496.ece

Herlig! Brann og Bataljonen har okkupert Spikersuppa i tillegg til Spektrum denne helgen. Sunnmøringene blir avspist med langt mer usentrale Rådhusplassen, og ikke har de noe sted å ha fest på kvelden heller.

roaldinho

Det sier også at det er få muligheter til plass i Oslo. Er en eller to av dem tatt er det omtrent ingenting igjen. Kanskje de skal ta å leie nye operahuset ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

olebrann3

Ser inne på forumet deres at de snakker om rådhusplassen, youngstorget og rockefeller.
Forøvrig kunne eg også lese at sist de var i cupfinalen solgte stormen sine billetter på en litt annen måte en vi gjør. Man stilte seg i kø og de solgte til det var tomt. Forøvrig ble det ikke tomt første dagen.

Lurer på hvor mange dager noen hadde sovet utenfor om det hadde vært her!

posemedsnopi

Quote from: brann02 on September 23, 2011, 19:14:50 PM
Var der i 2004 å det var en kanonopplevelse, men huskar det var en sinnsyk laaang ølkø, dette bør taes opp med Spektrum.


Opplevde ølkøen i 2004, men fant plutselig ut at det var ølsalg på andre siden av salen. Det var det, heldigvis(?) for meg, ikkje så mange andre som oppdaget.

Tifo-gruppen

Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Klaus_Brann

Morsomt. Da får de hjemme seg bort inne i et telt, mens vi tar over paradegaten.
Vi er vel forsåvidt i et telt vi og, men mere åpent.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Nå som Torp ikke skal spille må han bli invitert til cupfinaleshowet!
Rød makt på Hansa

stig

Det har vi tenkt på, og det blir videreformidlet. Forløpig vil ikke vi forstyrre han og familien med dette, men ber rette folk formidle vårt ønske når tiden er inne.
Nettsideansvarlig

eriksen_30

Quote from: stig on September 24, 2011, 00:29:56 AM
Forøvrig er det laget en facebookside som tar for seg dette showet. Meld dere på der, for der kommer det mye nyttig informasjon.


For oss som holder oss unna fjesboken og twitter og andre hippe ting, kommer det mer info angående showet her på sidene?

Utmedsnolken

det står ikke noe ny info på facebook heller. selvsagt blir det skrevet her også når det kommer noe
"og der snubler Sæternes igjen"

eriksen_30

Husker eg kjøpte billetten via billettservice i fjor, blir vel samme opplegg i år regner eg med.
skulle vært 4 november idag og ikkje oktober kjenner eg, dette blir fantastisk!

olebrann3

Quote from: eriksen_30 on October 04, 2011, 14:17:46 PM
Husker eg kjøpte billetten via billettservice i fjor, blir vel samme opplegg i år regner eg med.
skulle vært 4 november idag og ikkje oktober kjenner eg, dette blir fantastisk!

Var du på cupfinaleshow ifjor? hehe

roaldinho

Quote from: olebrann3 on October 04, 2011, 21:37:31 PM
Quote from: eriksen_30 on October 04, 2011, 14:17:46 PM
Husker eg kjøpte billetten via billettservice i fjor, blir vel samme opplegg i år regner eg med.
skulle vært 4 november idag og ikkje oktober kjenner eg, dette blir fantastisk!

Var du på cupfinaleshow ifjor? hehe


Kanskje han liker cupfinale-showene så godt at han kommer tilbake hvert år, uansett hvem som møtes ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

eriksen_30

sÃ¥nn kan det gÃ¥ i cupfinale rusen ;) he he   

Utmedsnolken

programmet kommer på pressekonferanse på fredag kl 12
"og der snubler Sæternes igjen"

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

stig

Det blir da pressekonferane imorgen kl 12. Da vil alle planene bli offentliggjort. Oppfølgingsspørsmål, og annen informasjon kan vi ta her og på facebooksiden.
Nettsideansvarlig

stig

Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

October 06, 2011, 11:19:32 AM #60 Last Edit: October 06, 2011, 11:28:46 AM by Utmedsnolken
og avslører hele programmet i samme slengen  (meningsløs pressekonferanse i morgen?)

* 12 Mann
* Ove Thue
* Ylvis
* Dagfinn Lyngbø
* Gest og Piddi
* Dennis Reksten
* Fred Ove Reksten
* Marit Voldsæter
* Frank Hammersland
* Bergen Pipers
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

October 06, 2011, 12:14:29 PM #61 Last Edit: October 06, 2011, 12:19:20 PM by Gulløl
Ser bra ut men dumt at familier med tenåringsbarn er utestengt. Hadde håpet på en en egen familieseksjon men slik ble det ikke. Sikkert vanskelig praktisk å få til når ølet skal flyte.
FÃ¥r prøve Ã¥ gÃ¥ i forhandlinger med Ã¥ plassere de pÃ¥ hotelrommet med pizza og cola, selv om det sikkert ikke blir sÃ¥ populært  :-\
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on October 06, 2011, 12:14:29 PM
Ser bra ut men dumt at familier med tenåringsbarn er utestengt. Hadde håpet på en en egen familieseksjon men slik ble det ikke. Sikkert vanskelig praktisk å få til når ølet skal flyte.
FÃ¥r prøve Ã¥ gÃ¥ i forhandlinger med Ã¥ plassere de pÃ¥ hotelrommet med pizza og cola, selv om det sikkert ikke blir sÃ¥ populært  :-\


hva med falsk leg? får ikke bedre sted å starte sin alkoholkarriere.
"og der snubler Sæternes igjen"

Erlend

Tror folk det blir fort utsolgt eller er det mulig å vente til man vet om man får kampbillett før man eventuelt kjøper?

Wingfoot

Eg frykter at det blir utsolgt, så jeg har no bestilt billett til meg og samboeren.

Men sÃ¥ er vi jo ogsÃ¥ garantert cup-billett siden vi var med pÃ¥ Viking-turen ogsÃ¥  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

KNUDSEN

http://www.brann.no/nyheter/forbereder-stor-finalehelg/

Selv om det forventes at billettsalget til Spektrum blir bra fra første dag, så trenger ikke folk som ennå ikke vet om de får tak i billett til selve finalen å få panikk. Det er plass til 6000 personer i Spektrum, og alle billettene blir ikke lagt ut med en gang, men porsjoneres ut etter hvert som billetter til finalen selges.

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

YadaYada

Quote from: Wingfoot on October 05, 2011, 16:06:25 PM
Var ikke gale pris pÃ¥ billettene da, 350,-  :D

http://www.brann.no/nyheter/forbereder-stor-finalehelg/


Vel, nå har vi ikke fått sett ølprisene enda.. Har ikke vanskelig å se for meg 79kr for et 0,4l plastglass med 30% skum.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Gulløl

Mulig at det er jeg som er blind, men når klokkeslett begynner cupfinaleshowet ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

står halv ni på billettservice
"og der snubler Sæternes igjen"

1908

Har ikke ord hvor utrolig tragisk det ikke er åpent for folk under 18.. Selv med følge.. Burde no for faen gått ann å lage en egen avd der foreldre med ungene kunne fått vere... Trodde virkelig denne festen skulle vere for alle.. Snakk om å støtte opp for våre yngre supportere...

Seeteufel

Vi skulle svært gjerne hatt adgang for mindreårige, og prøvde konkret å få til et familiefelt i Spektrum. Imidlertid viste dette seg vanskelig i forhold til skjenkebevilgningen til Spektrum, slik at det ville medført en del større vaktkostnader for oss, samt at det hadde blitt et slusesystem inn i hver bar som av erfaring garantert ville medført store køer.

Noe av det 2004-showet fikk mest kritikk for var store køer i baren, dette forsøker vi å ta hensyn til i år.

Skulle ønske det var noen måte å omgå det på, dog.

Den aller viktigste festen er likevel på søndag, og DEN har alle aldre tilgang til!

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Utmedsnolken

Quote from: Seeteufel on October 06, 2011, 18:20:06 PM
Vi skulle svært gjerne hatt adgang for mindreårige, og prøvde konkret å få til et familiefelt i Spektrum. Imidlertid viste dette seg vanskelig i forhold til skjenkebevilgningen til Spektrum, slik at det ville medført en del større vaktkostnader for oss, samt at det hadde blitt et slusesystem inn i hver bar som av erfaring garantert ville medført store køer.

Noe av det 2004-showet fikk mest kritikk for var store køer i baren, dette forsøker vi å ta hensyn til i år.

Skulle ønske det var noen måte å omgå det på, dog.

Den aller viktigste festen er likevel på søndag, og DEN har alle aldre tilgang til!

Mvh
Roger


ble det noe av kampvisning i oslo for de som ikke fikk seg billett?
"og der snubler Sæternes igjen"

Seeteufel

Sara's telt, blant annet, har storskjermer!
Le jeu avant tout

1908

October 06, 2011, 20:15:40 PM #73 Last Edit: October 06, 2011, 20:17:18 PM by 1908
Roger: Feltet under 18 år hadde no ikke trengt å vere inærheten barene... De kunne hatt en egen kiosk for salg av brus og snop på feltet de skulle vere på.. Kunne satt opp gjerder eller noe som skille..

Problemet med barkøene i 2004 har no 0 og ingenting med folk med mindreårige... Det var 2 barer der som skulle dekke 5500 personer.. Den ene baren viste folk knapt nok var der...

SKBrannfan

Dette ble ikke så gøy lenger... Selv om jeg selv kan dra på showet hadde jeg helst sett for meg at mest mulig av reisefølget også kunne blitt med.

Gulløl

Er det slik at alle 6000 skal stå på flat gulv foran scenen og ingen i tribunene ?? Hvor trangt blir det, dere som har erfaring fra 2004 ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

YadaYada

Quote from: Gulløl on October 06, 2011, 21:03:22 PM
Er det slik at alle 6000 skal stå på flat gulv foran scenen og ingen i tribunene ?? Hvor trangt blir det, dere som har erfaring fra 2004 ?


I 2004 var det ihvertfall kun plasser på gulvet såvidt jeg så. Du velger egentlig hvor trangt du vil stå selv. Jo nærmere midten på scenen jo trangere blir det.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Quote from: 1908 on October 06, 2011, 20:15:40 PM
Roger: Feltet under 18 år hadde no ikke trengt å vere inærheten barene... De kunne hatt en egen kiosk for salg av brus og snop på feltet de skulle vere på.. Kunne satt opp gjerder eller noe som skille..


Alt blir jo i "nærheten". Spektrum er jo ikke så stort. Og uansett gjerder ville det måtte være mer vakthold. Spektrum leker jo ikke akkurat med skjenkebevilgningen sin...
Rød makt på Hansa

1908

Jeg er faktisk skeptisk til at Bataljonen får solgt 6000 billetter til kun folk over 18 år. Kan vere jeg tar feil, men kan fort bli tøft..


Nixon

Det er da ikke bare Bataljonen som arrangerer denne festen. Vi snakker ikke bare om den gjengen du pleier å drikke med på Fotballpuben foran hver hjemmekamp, men om supportere fra alle tribuner, sponsorer, styre og stell i Brann og sikkert mange utflyttede vestlendinger som ikke har billett til kampen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 06, 2011, 23:14:43 PM #80 Last Edit: October 06, 2011, 23:16:17 PM by Gulløl
Quote from: 1908 on October 06, 2011, 23:06:27 PM
Jeg er faktisk skeptisk til at Bataljonen får solgt 6000 billetter til kun folk over 18 år. Kan vere jeg tar feil, men kan fort bli tøft..


Det gikk vel greit i 2004, men da var det vel 20000 Brann supportere i Oslo. Nå er det vel toppen 12000-13000 som valfarter til Oslo. Men tror de klarer å selge ut de 6000 likevel, men de hadde nok klart minst 3000 til om de hadde et tilbud til familier.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

Var flere billetter som ble solgt på svartebørsen i 2004 og husker jeg hørte at flere av de som kjøpte ikke var Brannsupportere...før showet var ferdig!

Når det gjaldt ølkøene så rammet ikke det meg. Hadde aldri mere enn 4-5 stykker foran meg i køen og kjøpte alltid to av gangen. Husker det var en rimelig lang disk til venstre nede på gulvet.
Stod og sånn ca ti rader fra scenen og gikk helt fint...ingen trengsel bakfra eller fra sidene. En fantastisk kveld som ble noe ødelagt av vaktene som ikke slapp folk som var ute og røkte inn igjen med det første. Så jeg gikk glipp av både Spetakkel og Scheie/Davy.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

YadaYada

Quote from: dex1974 on October 06, 2011, 23:40:05 PM
Så jeg gikk glipp av både Spetakkel og Scheie/Davy.


Men det viktigste var vel at du ikke gikk glipp av Håkon Njøten? ;)

Forresten så var en av problemene med ølserveringen 2004 at de tok 55kr for halvliteren istedet for 50kr. Var mye styr med vekslepengene som tok ekstra med tid. Får se om de klarer å få til et slusesystem ala Koengen denne gang. For der går det virkelig unna.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

stig

Det er i hvert fall blitt påpekt til Spektrum at køene var et problem sist gang, men det er lenge siden 04 så de har vel blitt mer rutinert de også.

Det er ikke slik at Bataljonen ikke vil ha familier og de under 18 inn. Arrangementkomiteen, som forøvrig består av representanter fra Brann, Softball og Bataljonen, tok det opp med Spektrum, men de advarte om å gjennomføre ideen. Som Nixon sier, så leker de ikke med skjenkebevilgningen sin. Familiefelt, uansett hvor det måtte være i Spektrum,ville medført at alle ville ha måtte vise leg. for hvert kjøp i baren.

Det er ikke noe nytt at slike show har 18 års aldersgrense. Det er slik det alltid har vært, men i år ble det i hvert fall diskutert en løsning.

Også håper vi det blir utsolgt på showet. Var ingen problem sist gang, og selv om det nok er færre Bergensere ibyen i år, blir det ganske mange. Trangt var det foran scenen, mens bakover var det mer plass, akkurat som vanlig på konserter.
Nettsideansvarlig

Nixon

http://www.bt.no/bergenpuls/Fjorden-til-cupfinalen-2589043.html

Fjorden Baby! lager cupfinalesang, og håper å få Austin med til å rappe!:)

Jeg savner vel kanskje dette bandet eller andre bergenske band på showet. Det er selvsagt flott med alle Brann- og bergenssangene vi kommer til å få høre. Men vi hadde tålt litt Fjorden eller John Olav Nilsen også! Men det er kanskje også et økonomisk spørsmål og ikke bare hva man har lyst til å ha med?
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann02

Ove Thue virker snurt, så ikke vil skrive nye cupfinalesang når han kun får synge 3 sanger i spektrum som han sier det selv :)

Nixon

Håper at det slår positivt ut at spillerne skal komme innom showet. At de får et positivt løft. For i utgangspunktet er jeg skeptisk. Leste et intervju med Hoset i Molde der han blant annet snakket om cupfinaletapet i 2009. Molde hadde dengang reist til Oslo på lørdagen og brukt mye av dagen på å farte rundt mellom sponsorer og supportere. Da de endelig kom på hotellet om kvelden var det mange som ikke fikk sove. Og han mente at det var en av årsakene til den dårlige cupfinalen.

Jeg regner med at Brann er mer rutinerte og lager et opplegg som ikke sliter ut spillerne.

Ellers kudos til alle involverte for det som ser ut til å bli en flott helg i Oslo!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: brann02 on October 07, 2011, 11:35:04 AM
Ove Thue virker snurt, så ikke vil skrive nye cupfinalesang når han kun får synge 3 sanger i spektrum som han sier det selv :)


Thue fikk, eller tok, kvoten sin for mange cupfinaler i 2004. Ikke synd på han i det hele tatt!
Rød makt på Hansa

Gulløl

October 07, 2011, 11:40:27 AM #89 Last Edit: October 07, 2011, 11:42:14 AM by Gulløl
Quote from: brann02 on October 07, 2011, 11:35:04 AM
Ove Thue virker snurt, så ikke vil skrive nye cupfinalesang når han kun får synge 3 sanger i spektrum som han sier det selv :)


Ikke enkelt det der, han eide omtrent alt som var av Brann sanger på 70-80 tallet og var kongen av Brann sanger. Nå blir han sidestilt med en drøss andre artister og sliter litt med det :D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Tre sanger kan fort bli til tre laaange medleyer. Så det er bare å belage seg på nok en lang kveld!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: stig on October 07, 2011, 08:39:09 AM
Det er i hvert fall blitt påpekt til Spektrum at køene var et problem sist gang, men det er lenge siden 04 så de har vel blitt mer rutinert de også.

Det er ikke slik at Bataljonen ikke vil ha familier og de under 18 inn. Arrangementkomiteen, som forøvrig består av representanter fra Brann, Softball og Bataljonen, tok det opp med Spektrum, men de advarte om å gjennomføre ideen. Som Nixon sier, så leker de ikke med skjenkebevilgningen sin. Familiefelt, uansett hvor det måtte være i Spektrum,ville medført at alle ville ha måtte vise leg. for hvert kjøp i baren.


Det gjør ikke meg noe, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig. De kunne fått bånd eller stempel, slik som man gjør det på mange andre steder.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Northside

"Det er det bare Huseklepp og ingen fler som kan..."

Klarer meg fint uten siste nytt fra Thuen, som er i overkant ivrig etter penger. Fikk han ikke bra nok avtale i baren ved fremføring av kun 3 sanger?

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on October 07, 2011, 11:40:27 AM
Quote from: brann02 on October 07, 2011, 11:35:04 AM
Ove Thue virker snurt, så ikke vil skrive nye cupfinalesang når han kun får synge 3 sanger i spektrum som han sier det selv :)


Ikke enkelt det der, han eide omtrent alt som var av Brann sanger på 70-80 tallet og var kongen av Brann sanger. Nå blir han sidestilt med en drøss andre artister og sliter litt med det :D


Ja, han har jo laget de største klassikerne, så jeg skjønner jo det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

October 07, 2011, 12:26:09 PM #94 Last Edit: October 07, 2011, 12:31:34 PM by Utmedsnolken
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2011, 12:33:18 PM
Noen fra Brann??


Roald skal visstnok dra fram gitaren og framføre sitt cupfinaleepos.
GÃ¥ av.

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2011, 12:33:18 PM
Noen fra Brann??


de mer alternative brann-supporterne sikkert.

"John Dee e booket som et alternativ til showet i spektrum. The north country boys. Jobbes med flere, blant annet fjorden"
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Helt greit med alternativer, men håper de vet at de har nok folk som kommer. Både i 95 og 99 var det folk som tapte mye penger på å kjøre show parallelt med supportershowet.
Rød makt på Hansa

1908

Lurer pÃ¥ en ting ang denne helgen. Saras  telt, hva vil de servere?? Blir det lunken carlsberg som vanlig? Eller har Brann fÃ¥tt Hansa pÃ¥ kranene?

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 07, 2011, 12:34:03 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2011, 12:33:18 PM
Noen fra Brann??


Roald skal visstnok dra fram gitaren og framføre sitt cupfinaleepos.


Det hadde vært episk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on October 07, 2011, 12:55:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 07, 2011, 12:33:18 PM
Noen fra Brann??


de mer alternative brann-supporterne sikkert.

"John Dee e booket som et alternativ til showet i spektrum. The north country boys. Jobbes med flere, blant annet fjorden"


Ja, tenkte det i det jeg skrev det. Jo mer jo bedre, la oss ta over hele Tiggerstaden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

jepp, bare kjipt jeg hoppet rett på spektrum før jeg visste om dette. hadde vært greit å se på programmet begge stedene først, men sikkert ikke så vanskelig å få solgt billetten hvis jeg skulle ombestemme meg
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

http://fotball.bt.no/nm/article212107.ece

Det hjelper ikke mye å sikre seg Karl Johan, Spikersuppen og Spektrum når jugendpakket stiller med Vassendgutane...
Rød makt på Hansa

olebrann3

Cupfinalefesten til aafk koster forøvrig 890kr for hele helgen.
Har plass til hele 3500! Halvparten av vårt!!

KNUDSEN

jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

olebrann3


Utmedsnolken

Fjorden baby blir nok årets låt
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: KNUDSEN on October 12, 2011, 14:39:44 PM


Haha, "Husker duuuuuuu? I nullniiiii! Da vi slo Molde!"
To år etter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 15:25:44 PM
Quote from: KNUDSEN on October 12, 2011, 14:39:44 PM


Haha, "Husker duuuuuuu? I nullniiiii! Da vi slo Molde!"
To år etter.


De husker neppe noe som skjedde før 2002 i hvert fall.
Legg ned hele klubben!

Nightfox


roaldinho

Jada, og vi synger om ett seriegull fra 1963.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

1963 er historie og identitetsbyggende. 2009 er i forfjor.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on October 12, 2011, 18:42:56 PM
1963 er historie og identitetsbyggende. 2009 er i forfjor.


Akkurat. Litt vel tidlig å mimre nostalgisk om noe som skjedde for to år siden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

YadaYada

Noen som vet hvor mange billetter det er foreløpig er solgt til showet?
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

brann02


YadaYada

Quote from: brann02 on October 14, 2011, 21:05:55 PM
2000 foreløpig solgt

Ok, 2000 billetter etter ni dagers salg får vel være godkjent i og med mange ikke har sikret seg billetten til kampen enda. I 2004 var det solgt 4000 etter cirka 2 uker og da startet salget 14. oktober.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

olebrann3

Aalesund har kommet med enda en supportersang
http://www.youtube.com/watch?v=ITyunhzt83Y&feature=player_embedded#!

Dårlig den og etter min mening. Venter spent på våres sanger!

Buljongmannen

Fjordens låt er herlig. Tipper den er klar til helgen.

olebrann3

Billettene til cupfinaleshowet er nå for salg i Bataljonens nettbutikk.

http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

Onside !!!

Quote from: olebrann3 on October 23, 2011, 22:03:05 PM
Billettene til cupfinaleshowet er nå for salg i Bataljonens nettbutikk.

http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/



Hvor mange billetter er solgt?

olebrann3

Det er solgt i overkant av 3400 billetter

olebrann3


Nixon

På ingen måte nyskapende, men denne kommer til å gi god stemning i Spektrum! Liker godt hvordan de har bakt inn elementer fra supportersanger.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Som Nixon sier ikke noe nyskapende, men kommer til å lage stemning i Oslo. Syntes dog alle fra 2004 var bedre.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

YadaYada

Har hørt den en 5-6 ganger idag og håper de har noe bedre på lur. Synes dette var en bra Bergenssang men ikke noen god "offisiell" cupfinalesang. Ikke synger de om Brann og ikke synger de om Cupfinalen eller sesongen iår.

Personlig liker jeg best når 12.mann drar igang sanger med rock og trøkk i. Mesterlag var en klasse for seg, men var også så mye annet bra på den CDen fra 2004.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Klaus_Brann

Ja, det skal bli vanskelig å overgå låtene fra 2004, de var herlige.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hansakongen

Denne sangen som D12 mann fikk avspilt på stadion sist hjemme kamp tenkte først ka faen er dette fornoe de har laget, synes ingen ting stemte overrens fra cupsangene fra 2004. Men når jeg hører den på youtube får jeg et helt annet inntrykk av sangen enn fra brann stadion, nesten som enn skulle tro at høytalerne på "harry musikk anlegg" alla 1998 begynner å gå i stykker var jo mye mer trøkk fra youtube enn anlegget. vist ikke det var viden som ødla hele første inntrykket av begge sangene som ble spilt i pausen.

dex1974

October 25, 2011, 23:47:32 PM #128 Last Edit: October 26, 2011, 06:21:29 AM by dex1974
Låten er en skikkelig gladlåt og byr til allsang men hva er det egentlig man synger i de to siste strofene av hovedrefrenget?

Er det mellom fjellenes ly ligger mitt hjertes by?

Andre refrenget er iallefall under dampende sky ligger mitt hjertes by.
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Seeteufel

Tror vi har noe å glede oss til alle sammen:

"Bybanen fra Stadion til Ullevaal" kommer til å løfte taket på Spektrum.

Gleder meg vilt!
Le jeu avant tout

roaldinho

Quote from: Seeteufel on October 26, 2011, 00:15:58 AM
Tror vi har noe å glede oss til alle sammen:

"Bybanen fra Stadion til Ullevaal" kommer til å løfte taket på Spektrum.

Gleder meg vilt!


Huh? Bare meg som ikke skjønner?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dex1974

Tipper det er den nyeste lÃ¥ten til Ove Thue eller Fred Ove Reksten  ;)

Seriøst...sikkert av den 12.manns  nye materiale!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Markmus

Quote from: dex1974 on October 26, 2011, 06:22:55 AM
Tipper det er den nyeste lÃ¥ten til Ove Thue eller Fred Ove Reksten  ;)

Seriøst...sikkert av den 12.manns  nye materiale!


Hørte på nyhetene nå nettopp at NSB vil bygge flytog fra sentrum til Flesland for over 8 milliarder kroner. Sikkert de som har skrevet sangen ;)
Ka du ve?

dudo

Hvordan er dette, må jeg innom Victoria for å kjøpe billetter til showet deres?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Quote from: Markmus on October 26, 2011, 06:38:07 AM
Hørte på nyhetene nå nettopp at NSB vil bygge flytog fra sentrum til Flesland for over 8 milliarder kroner. Sikkert de som har skrevet sangen ;)


Hvilken nyhetssending var dette? Kunne godt tenkt meg å høre det selv, for det vil være et langt, langt bedre alternativ enn Bybanen til Flesland. Sistnevnte vil være et usedvanlig treigt alternativ.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Northside

Quote from: dudo on October 26, 2011, 14:36:24 PM
Hvordan er dette, må jeg innom Victoria for å kjøpe billetter til showet deres?


Victoria eller Apollon

Utmedsnolken

Quote from: kabelmann on October 26, 2011, 14:51:18 PM
Quote from: Markmus on October 26, 2011, 06:38:07 AM
Hørte på nyhetene nå nettopp at NSB vil bygge flytog fra sentrum til Flesland for over 8 milliarder kroner. Sikkert de som har skrevet sangen ;)


Hvilken nyhetssending var dette? Kunne godt tenkt meg å høre det selv, for det vil være et langt, langt bedre alternativ enn Bybanen til Flesland. Sistnevnte vil være et usedvanlig treigt alternativ.


Bybanen skal jo dekke andre behov enn fly-reisende også da. hadde vært stas med begge deler.
"og der snubler Sæternes igjen"

kabelmann

Quote from: Utmedsnolken on October 26, 2011, 15:13:22 PM
Bybanen skal jo dekke andre behov enn fly-reisende også da. hadde vært stas med begge deler.


Nemlig, derfor er ikke Bybanen særlig egnet som transport til flyplassen. Så ja takk til begge deler.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lister

Guinness - Makes you drunk

Markmus

Quote from: kabelmann on October 26, 2011, 14:51:18 PM
Quote from: Markmus on October 26, 2011, 06:38:07 AM
Hørte på nyhetene nå nettopp at NSB vil bygge flytog fra sentrum til Flesland for over 8 milliarder kroner. Sikkert de som har skrevet sangen ;)


Hvilken nyhetssending var dette? Kunne godt tenkt meg å høre det selv, for det vil være et langt, langt bedre alternativ enn Bybanen til Flesland. Sistnevnte vil være et usedvanlig treigt alternativ.


TV2-nyhetene i dag tidlig. Men står vel noe om det i BT/BA også.
Ka du ve?

dex1974

Quote from: Seeteufel on October 26, 2011, 00:15:58 AM
Tror vi har noe å glede oss til alle sammen:

"Bybanen fra Stadion til Ullevaal" kommer til å løfte taket på Spektrum.

Gleder meg vilt!



Fy faen for en fantastisk låt ja :
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QhT6B8tDKrk
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Markmus

Meget, meget bra låt. Minner om en blanding av AC/DC og Iron Maiden ;D

For øvrig er Branns 'Den 12. Mann' bedre enn Hertha Berlins 'Den 12. Mann' :P
http://www.youtube.com/watch?v=SpvNXd1a57o
Ka du ve?

dex1974

Tenkte og AC/DC (bandet er jo hardcore fans av Angus &co) samt ZZ Top...men Maiden???
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

YadaYada

October 26, 2011, 19:46:01 PM #143 Last Edit: October 26, 2011, 19:47:58 PM by YadaYada
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

skuteviken

October 26, 2011, 20:18:18 PM #144 Last Edit: October 26, 2011, 20:20:49 PM by skuteviken
Invasjon var kanskje den beste av sangene til D12Mann, uten at den fremprovoserte de store følelsene. "Republikken" der imot har spunnet i mitt hode i dag på jobb.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Savner faktsik en sang der det går ann å synge med.. En allsang... Alt som er kommet no går i 120... Bare rock og bånn gass.... Går det ikke ann å lage en sang som supportere kan synge???

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3


Markmus

hahahaha ;D

Lurer på om de hadde hatt baller til å pranke fansen også ved å åpne showet med DDE - Her blir det liv ;)
Ka du ve?

Utmedsnolken

Har 4 billetter til spektrum jeg ikke får brukt, så selger de til litt under pålydende, dvs 1400kr totalt (ord 1520 inkl gebyr). Har de på epost, så overfører de på dagen. Send en direktemelding hvis du er interressert. Kan selge to og to også hvis interresse
"og der snubler Sæternes igjen"

Røde Jarl

October 27, 2011, 11:46:04 AM #150 Last Edit: October 27, 2011, 12:00:08 PM by Røde Jarl
QuoteI tillegg til navn som den 12. mann, Ove Thue, Fred Ove Reksten og flere andre ble det i dag klart at Fjorden Baby!, som har laget cupfinalelåten «Republikken», også spiller i Oslo Spektrum lørdag 5. november.


http://www.ba.no/puls/article5785580.ece

Gulløl

4000 billetter er nå solgt til showet. Fremdeles 9 dager igjen. Liten tvil om at det blir utsolgt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Oppreist

Ser ut til at Fjorden Babys sang har slÃ¥tt an: Fikk den mld her nÃ¥r jeg skulle innom fjordenbaby.no.  Sangen er jo helt nydelig og øker pÃ¥ i kvalitet mot slutten. 

"Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. "
Stein på stein blir Steinar.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

bernu

http://www.youtube.com/watch?v=VszY04iJaaU&feature=share

Det strømmer på med cupfinalelåter.
Setter seg godt denne også etter noen gjennomhøringer.
HANSA - Z

Utmedsnolken

flott denne også. Ikke noen i Norge som er i bærheten av oss når det gjelder fotballsanger
"og der snubler Sæternes igjen"

bernu

Quote from: Utmedsnolken on October 27, 2011, 20:30:20 PM
flott denne også. Ikke noen i Norge som er i bærheten av oss når det gjelder fotballsanger


Synd vi ikke er i samme posisjon når det gjelder bare fotballen ;)
HANSA - Z

kabelmann

Quote from: bernu on October 27, 2011, 20:07:00 PM
http://www.youtube.com/watch?v=VszY04iJaaU&feature=share

Det strømmer på med cupfinalelåter.
Setter seg godt denne også etter noen gjennomhøringer.


Muligens min favoritt så langt. Befriende med litt original tekst hvor man slipper de samme nødrimene på Brann, vann, mann, by, kry etc.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Fjorden leder litt, men Havarikommisjonens låt var også meget smakfull.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Oppreist

Tar helt av dette - another one! Meget bra synes jeg. 

http://www.reverbnation.com/koriflammer
Stein på stein blir Steinar.

Oppreist

Ser nÃ¥ at "Kor i Flammer" er fra i sommer - men kanskje den beste "nye" sangen nÃ¥r jeg fÃ¥r hørt gjennom noen ganger. Denne fortjener litt oppmerksomhet selv om den er fra mindre meritterte musikere. 
Stein på stein blir Steinar.


olebrann3

Da er den rykende ferske cden "Bergen te eg dør" av Den 12.Mann ute for salg i Nettbutikken. Pris 120 kr!

Obs: Den blir dessverre ikke levert før mandag 7.november. Men den kan hentes i oslo i løpet av lørdagen(Info om tid og sted vil komme). Den vil da også bli solgt i oslo men koster da 150kr

Om man henter den i oslo må ordrebekreftelse og identifikasjon taes med.

Du finner den i nettbutikken under diverse
http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

Imens du venter på cden kan du høre cupfinale sangene!

Bybanen(Den 12.Mann)
http://www.youtube.com/watch?v=QhT6B8tDKrk

Bergen te eg dør(Den 12.Mann)
http://www.youtube.com/watch?v=cnsHGMuJptE

Invasjon:(Den 12.Mann)
http://www.youtube.com/watch?v=Av74bL6Syoo

GÃ¥ til pises:(Den 12.Mann)
http://www.youtube.com/watch?v=mXQXcO-3nt8

Gråstein(Den 12.Mann)
http://www.youtube.com/watch?v=OjD_RA9bJpc

Stolthet og ære(Havarikommisjonen)
http://www.youtube.com/watch?v=83-pYEJ8jnM

Republikken(Fjorden Baby!)
http://www.fjordenbaby.no/republikken

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

He he, det virket som de syntes det var litt pinlig selv...
Rød makt på Hansa

YadaYada

Dagens! Visste ikke at det var noen som faktisk het Stormen Bergen.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

olebrann3

Pinlig, de var jo hele 10 stk!

Oppreist

De hadde nå god smak mht valg av bakgrunn for klippet!
Stein på stein blir Steinar.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Utmedsnolken on October 26, 2011, 22:57:13 PM
Har 4 billetter til spektrum jeg ikke får brukt, så selger de til litt under pålydende, dvs 1400kr totalt (ord 1520 inkl gebyr). Har de på epost, så overfører de på dagen. Send en direktemelding hvis du er interressert. Kan selge to og to også hvis interresse


Ingen som er interressert i billetter? Kan senke prisen til 1200 for alle 4 (altså avslag på 60kr per billett iforhold til ordinær pris). Har ikke lyst å måtte stå utenfor spektrum for å lete etter kjøpere
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

4000 billetter solgt på torsdag. Har det passert 4500 nå ??
Med 6 dager igjen å selge bør det bli utsolgt og 6000 innenfor dørene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

TheRock

Skulle likt å vite om BMO er kontaktet i forhold til showet...tror det kunne blitt særdeles god stemning. Konserten deres på Hulen for noen år siden er noe av det artigste jeg noensinne har vært med på.

Yngve


Nixon

Jeg hørte at det var snakk om det, men at det ble alt for dyrt siden alle måtte ha med seg sin egen hjemmehjelp!:)
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: Nixon on October 30, 2011, 14:21:39 PM
Jeg hørte at det var snakk om det, men at det ble alt for dyrt siden alle måtte ha med seg sin egen hjemmehjelp!:)


Spøk eller alvor? :P
Ka du ve?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Joda, det var en spøk. Det hadde sikkert vært morsomt med BMO, men showet er bra slik det er. Med bedre fasiliteter for inntak og utløp av væske kan det bli enda bedre enn i 2004!:)
Rød makt på Hansa

olebrann3

http://www.p4.no/story.aspx?id=435939
Gest og piddi kommer med en ny sang også. Cup er cup!

Buljongmannen

Fjordens server nede pga pågangen. Republikken kan lastes ned her: http://neolab.no/fjordenbaby/



Seeteufel

Dette ser ut til å bli et eventyr!

Tar det for gitt at alle har handlet billett, ellers kan dere gjøre det på Bataljonens Nettbutikk.


Mvh
Roger
Le jeu avant tout

moffy_

Jeg kjøpte billett på billetservice.no og printet ut selv. Funker helt fint og en slipper å være redd for korrupte postmenn ;) Tror det kan være lurt å kjøpe på forhånd, har hørt om en del som planlegger å "kjøpe i Oslo". Kan fort bli utsolgt!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Gulløl

Hvor mye er det hittil solgt ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

Her er vist den nye låten til gest og piddi. Vil nå si låten er en av de beste som er laget til åres finale om ikke den beste...

http://multimedia.api.no/www.ba.no/archive/04031/Cup_e_cup_Main_4031655a.mp3

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Klaus_Brann

Det beste? Grei sang og den kommer sikkert til å svinge med promille, men de har ikke engang klart å lage en egen beat.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: moffy_ on October 31, 2011, 17:01:55 PM
Jeg kjøpte billett på billetservice.no og printet ut selv. Funker helt fint og en slipper å være redd for korrupte postmenn ;) Tror det kan være lurt å kjøpe på forhånd, har hørt om en del som planlegger å "kjøpe i Oslo". Kan fort bli utsolgt!


Evt så kan man kjøpe svært billige billetter av meg? Er det ingen som er interressert i å spare noen kroner?
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Til bataljonsledelsen. Hvor mye billetter er solgt til showet i Spectrum ? Skal en håpe på utsolgt bør en vel være passert 4500 nå. Er det akkurat 6000 en har lov til å ta inn ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Seeteufel

Har ikke helt oppdaterte tall, men har nok passert det tallet.

Vi selger 6000 plasser i Spektrum, og satser på at det blir utsolgt. Av erfaring fra 2004 kom det et siste rush fredag, og det ble faktisk solgt billetter på svartebørs. Det ønsker vi ikke, men kjøp billett nå om du ikke har allerede, så er du sikret.

Billetter finner man på billettservice og i nettbutikken til Bataljonen.

Vi hadde et møte imorges, og dette ser vanvittig bra ut! Har faktisk tro på et enda bedre show enn sist!


Mvh Roger
Le jeu avant tout

Utmedsnolken

Da har jeg bare to billetter igjen til showet. selger de for 325 kr stk. send dm.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

November 03, 2011, 11:32:14 AM #190 Last Edit: November 03, 2011, 11:36:38 AM by Gulløl
Da er det passert et salg på 5000 med god margin. Er vist bare 400 - 500 billetter igjen og de er trolig utsolgt i
løpet av morgendagen. Se video.
http://www.brann.no/nyheter/branntv/video/566364/

Her kan billetter bestilles:
http://www.billettservice.no/event/BRANN-CUPFINALEFEST-billetter/OSP0511//

Helt sikkert mange som har tenkt å kjøpe billetter når de kommer til Oslo på lørdag, de får sannsynligvis IKKE billett. Ikke sikkert det er billetter igjen fredags ettermiddag/kveld heller med det tempoet det går unna med nå. Så det blir vel noen tårer her på tråden når den tid kommer, av en eller annen forunderlig grunn er det en del som ikke får fingern ut og bestilt :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

brann02

Blir garantert utsolgt og svartebørsmarked der også :)

Håper di har ordnet opp i ølkø problematikken,...anbefaler alle kontanter i Spektrum

Gulløl

Til dere som har med cupfinaleshowet å gjøre:
Har det blitt gjort avtale om at en får skikkelige garderobe fasiliteter i Spectrum med vakter ?
Slik at det er mulig å henge fra seg jakker, andre ytterklær og ryggsekker ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Oppreist

det kommer garantert ikke til å være slike fasiliteter. Det kommer til å flyte av øl og køer og ingen steder å henge fra seg
Stein på stein blir Steinar.

brann02

Husker det var nett sitteplasser til 40 pÃ¥ ein  liten tribune, men den var avsperret Ã¥ krakilske vakter prøvde Ã¥ holde Bergensere som absolutt hadde behov for Ã¥ hvile seg litt unna,..komisk

1908

Fy faen så jeg gleder meg... 7 års ventetid er over.. No skal vi endelig ta Oslo på ny :D

Go Up