• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Man kan selvsagt ikke ta alle tilgjengelige billetter til medlemmer med partoutkort på bataljonsfeltet og de som reiser på borteturer. Og med borteturer mener jeg alle som reiser. Det kan sikkert lages en ordning der billettkjøp blir registrert når folk kjøper billetter på forhånd.

Men at flere billetter kan øremerkes til medlemmer med partoutkort (på alle tribuner) og medlemmer med borteturer kan helt klart være en vei å gå. Da blir ikke Bataljonen kun en lettvint vei til cupfinalebillett for de som bare betaler 200 kroner og nesten ikke gjør noe annet.
Rød makt på Hansa

BojeN

Helt enig der - medlemmer med partoukort bør få en stor del av kaken, noe de sannsynligvis gjorde denne gangen og?
ojeN

Joggi Bogga

Quote from: osoerli on November 08, 2011, 09:33:50 AM
Syns trøkket var heller svakt i for hold til antalet brannfans som faktisk var inne på kampen.


Er ikke med i bataljonen, men er selvsagt enig i det du skriver over. Jeg satt langt oppe i VG-svingen og verken jeg eller de rundt meg sang mer enn et par strofer en gang i blant.

Ofte krever det ikke mer enn at 2-3 stk er litt ivrigere enn resten for at langt flere skal ta i. Forslaget ditt om å i større grad å prioritere supportere som reiser til bortekamper (og er vant til å synge) virker i så måte veldig fornuftig. Håper det går gjennom til neste gang.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

brann02

Syns Bataljonen gjorde helt rett å prioritere ansennitet var helt riktig. At det var laber stemmning utover kampen skyldes ene å alene at Brann presterte årsverste

stig

Vi tar gjerne i mot innspill til en fordelingsnøkkel til neste årsmøte, og man kan allerde nå sende inn forslag til styret@bataljonen.no.
Vi i styret vil også se på denne saken og sikkert komme med et forslag selv.

Når det gjelder bortekamper er dette en het potet. Slik systemet er nå legger Brann ut en link til billettservice og man kjøper via den. Hvordan Bataljonen enkelt skal registrere dette vet ikke jeg, men hvis du har snøring er det bare å dele din viten.

Så er jo det også en diskusjon om prinsippet i dette. Skal Bataljonen konsentre seg om de som velger oss som transportør, eller håndtere alle? Hvorfor ta bryet med å registrere medlemmer med andre reisemåter, når det faktisk kan bety at vår eget turalternativ går i minus? Kan det bli slutt på organiserte turer hvis det ikke ligger en gulrot i en fremtidig cupfinale, eller har det lite å si for de som reiser?

Diskusjonen er selvsagt velkommen, men årsmøte har endelig ord.
Nettsideansvarlig

Juve

Quote from: Joggi Bogga on November 08, 2011, 17:17:11 PM
Quote from: osoerli on November 08, 2011, 09:33:50 AM
Syns trøkket var heller svakt i for hold til antalet brannfans som faktisk var inne på kampen.


Er ikke med i bataljonen, men er selvsagt enig i det du skriver over. Jeg satt langt oppe i VG-svingen og verken jeg eller de rundt meg sang mer enn et par strofer en gang i blant.



Er jo en SKAM at du ikke sang mer enn et par strofer en gang i blant da, så hvorfor sang ikke du mer? Det kunne jo vært akkurat du som kunne ha dratt i gang de andre rundt deg og det er jo bare til å følge etter på hva Bataljonen synger!

Jeg synes trøkket var kanon bra i starten av kampen og sangene kom på rekk og rad. Man trengte ingen forsanger og sånt, for da er det jo bare for resten av svingen og langsidene og følge etter på hva som blir sunget. Mål og spill preger kamper og det preger hva som skjer på tribunen også. Slik er det bare....derfor blir det som regel den harde kjerne som synger mest når det går litt i mot.

Jeg synes Bataljonen gjorde en stor og god jobb, både før og under finalen. At de belønner dem som støtter dem i tykt og tynt med å prioritere dem med høyest ansennitet er helt riktig. TOMMELEN OPP FOR BATALJONSSTYRET! Dere har gjort en toppers jobb.

Joggi Bogga

Quote from: Juve on November 08, 2011, 23:01:53 PM
Er jo en SKAM at du ikke sang mer enn et par strofer en gang i blant da, så hvorfor sang ikke du mer? Det kunne jo vært akkurat du som kunne ha dratt i gang de andre rundt deg og det er jo bare til å følge etter på hva Bataljonen synger!
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Onside !!!

syngende supportere på øvre! Gir mye bedre lyd samtidig som det er lettere å få de som står fremfor seg til å synge enn de bak ettersom lyde faktisk (tro det eller ei) går fremover!

mbs

Quote from: stig on November 08, 2011, 22:50:44 PM
Vi tar gjerne i mot innspill til en fordelingsnøkkel til neste årsmøte, og man kan allerde nå sende inn forslag til styret@bataljonen.no.
Vi i styret vil også se på denne saken og sikkert komme med et forslag selv.

Når det gjelder bortekamper er dette en het potet. Slik systemet er nå legger Brann ut en link til billettservice og man kjøper via den. Hvordan Bataljonen enkelt skal registrere dette vet ikke jeg, men hvis du har snøring er det bare å dele din viten.

Så er jo det også en diskusjon om prinsippet i dette. Skal Bataljonen konsentre seg om de som velger oss som transportør, eller håndtere alle? Hvorfor ta bryet med å registrere medlemmer med andre reisemåter, når det faktisk kan bety at vår eget turalternativ går i minus? Kan det bli slutt på organiserte turer hvis det ikke ligger en gulrot i en fremtidig cupfinale, eller har det lite å si for de som reiser?

Diskusjonen er selvsagt velkommen, men årsmøte har endelig ord.

Jeg startet en diskusjon rundt dette i 2006 eller 2007 i en egen tråd. Der ble det gjort et forsøk på å diskutere noen prinsipper. Ser ikke bort fra at noe kan brukes igjen.

stig

November 09, 2011, 19:03:53 PM #1359 Last Edit: November 09, 2011, 19:06:20 PM by stig
Quote from: Onside !!! on November 09, 2011, 00:06:11 AMsyngende supportere på øvre! Gir mye bedre lyd samtidig som det er lettere å få de som står fremfor seg til å synge enn de bak ettersom lyde faktisk (tro det eller ei) går fremover!
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Nå har man erfart litt av dette, så får vi se om det fortsatt huskes om noen år fremover i tid, men stikkordet "capo", uten at det i det hele tatt bør eller skal bli kanaristemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: stig on November 09, 2011, 19:03:53 PMVi samlet en sanggruppe på ca 30 mann øverst på felt 110. dette fordi lyden går fremover, og de skulle være i forkant og starte sangene. Denne sanggruppen var da tatt utgangspunktet i bgg-gjengen som har gjort en fabelaktig jobb  i hele år.


De gjorde sikkert så godt de kunne, men antallet burde nok vært mye større. Jeg stod lenger nede på samme felt og registrerte ikke at det var en sanggruppe lenger oppe.

Bataljonen hadde vel to felt til disposisjon til finalen. Kunne det vært en ide ved en senere anledning å hatt to separate salg på de to feltene? Gjerne samme tidspunkt, men to ulike køer der den ene var til et dedikert sangfelt. For å forhindre gratispassasjerer på sangfeltet som bare vil være "der det skjer" måtte man i forkant komme med en sterk henstilling til at her skal det synges, og at man kan risikere å få litt tyn dersom man ikke gjør det. På denne måten hadde man fått en større tetthet av sangere i alle fall på ett felt, og dermed forhåpentligvis bedre stemning.

Hadde det fungert? Både rent praktisk for Bataljonen, og ville folk hatt selvinnsikt nok til å velge rett felt?
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: stig on November 09, 2011, 19:03:53 PM
.......pga disse ubc-losjene i mellom(som forøvrig var ganske full av sunnnmøringer,irriterende nok).


Ta med maling neste gong.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

stig

Quote from: Nixon on November 10, 2011, 08:17:45 AM
Quote from: stig on November 09, 2011, 19:03:53 PMVi samlet en sanggruppe på ca 30 mann øverst på felt 110. dette fordi lyden går fremover, og de skulle være i forkant og starte sangene. Denne sanggruppen var da tatt utgangspunktet i bgg-gjengen som har gjort en fabelaktig jobb  i hele år.


De gjorde sikkert så godt de kunne, men antallet burde nok vært mye større. Jeg stod lenger nede på samme felt og registrerte ikke at det var en sanggruppe lenger oppe.

Bataljonen hadde vel to felt til disposisjon til finalen. Kunne det vært en ide ved en senere anledning å hatt to separate salg på de to feltene? Gjerne samme tidspunkt, men to ulike køer der den ene var til et dedikert sangfelt. For å forhindre gratispassasjerer på sangfeltet som bare vil være "der det skjer" måtte man i forkant komme med en sterk henstilling til at her skal det synges, og at man kan risikere å få litt tyn dersom man ikke gjør det. På denne måten hadde man fått en større tetthet av sangere i alle fall på ett felt, og dermed forhåpentligvis bedre stemning.

Hadde det fungert? Både rent praktisk for Bataljonen, og ville folk hatt selvinnsikt nok til å velge rett felt?


Det er et innspill det må være mulig å klare. Sånn i forhold til årets lokasjon måtte vi hatt et eget sang-salg(artig ord) på en annen plass. Det hadde blitt for trangt i denne presseinngangen vi hadde tilgjengelig.Men det er bare bagateller, for tanken er god. På spørsmålet om folk hadde hatt selvinnsikt er jeg ikke like trygg på svaret. Mange vil nok si at de vil, men når det kommer til stykke ville de bare være der det skjer, som du skriver.

En annen ting er jo om det gir oss en liten syngende gjeng. Slik det var i år sto folk som stemte i spredt på to felt, og det kan lett bidra til at flere stemmer i siden de 10 rundt deg gjør det.Jeg er ikke i tvil et sekund om at lydnivået og kvantiteten på sangene hadde eksplodert i lag med mål,angrep, og kanskje så lite som et snev av intensitet og aggresivitet. Søndagens kamp manglet stort sett alt og da blir vi lett stille.   Med å samle alle på ett felt kan vi jo risiker at det andre feltet sitter fint på ræven, og trenger mer enn en gøy fotballkamp for å bli stående. Bare litt synsing.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Bra, alle monner drar  :)

Klipp:
Brann foreslo en endring i forslaget fra Flisbyen, for å finne en mer balansert løsning ved lovforslaget «større andel av cupfinalebillettene skal gå til finalelagene».
Med 106 stemmer for, 69 mot, ble forslaget vedtatt.
NFF opplyste samtidig om at Ullevaal stadion får en utvidet kapasitet med 2800 plasser etter utvidelsen. Av de skal 2000 billetter gå til finalelagene. Det betyr at klubbenes antall økes fra 13.000 i 2013 til 15.000 i 2014.


http://www.nettavisen.no/sport/fotball/flere-cupfinalebilletter-til-finalelagene/5175093.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det var da på tide, men det er fortsatt skandaløst at klubbene knapt får mer enn halvparten av kapasiteten på Ullevaal.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up