• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Quote from: stig on November 03, 2011, 00:49:30 AM
Det er plent umulig. Man må enten være veldig sær eller bare veldig,veldig rar for å ha en sånn fetisj for tallmatriale. Kanskje vi kan leie han inn. Noen som vet hvem han er?


Kanskje Krøvel vet? :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Quote from: roaldinho on November 03, 2011, 01:19:52 AM
Quote from: stig on November 03, 2011, 00:49:30 AM
Det er plent umulig. Man må enten være veldig sær eller bare veldig,veldig rar for å ha en sånn fetisj for tallmatriale. Kanskje vi kan leie han inn. Noen som vet hvem han er?


Kanskje Krøvel vet? :)


Ingen anelse.
Legg ned hele klubben!

sveines

Er no glad vaskingen mot Brann sine lister ikkje blei noke av. Fekk meg en billett av brann og en billett av Bataljonen.

Slik det ser ut etter den runden vi har vært gjennom er det viktigste tiltaket man bør gjøre for å ha rett til billetter i framtida å vedlikeholde medlemskap i SK Brann og Bataljonen. Vurderer å droppe partoutkorta mine (har to) fra neste sesong. har gått glipp av noen kamper i løpet av året i forbindelse med jobbreiser. Og siden det ikkje innebærer noen fordeler av partoutkort så kan eg kjøpe billetter på nett.
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Nixon

Quote from: sveines on November 03, 2011, 10:46:01 AMEr no glad vaskingen mot Brann sine lister ikkje blei noke av. Fekk meg en billett av brann og en billett av Bataljonen.


Det ble jo noe av selv om du ser ut til å ha vært heldig å sluppet gjennom med to billetter. Men det betyr jo også at du gikk opp på Bataljonen sin utdeling selv om du visste at du hadde fra Brann og dermed skulle vært vasket vekk fra Bataljonen sine lister. Så jeg vet ikke helt om du bør skryte av det her inne at du har skodd deg på systemet og gjort at ett færre Bataljonsmedlem får billett...
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Jaja, får satse på at spekuleringen lønner seg i form av at du ikke får billett neste gang vi kjemper om seriegull.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

sveines

Quote from: Nixon on November 03, 2011, 10:59:02 AM
Quote from: sveines on November 03, 2011, 10:46:01 AMEr no glad vaskingen mot Brann sine lister ikkje blei noke av. Fekk meg en billett av brann og en billett av Bataljonen.


Det ble jo noe av selv om du ser ut til å ha vært heldig å sluppet gjennom med to billetter. Men det betyr jo også at du gikk opp på Bataljonen sin utdeling selv om du visste at du hadde fra Brann og dermed skulle vært vasket vekk fra Bataljonen sine lister. Så jeg vet ikke helt om du bør skryte av det her inne at du har skodd deg på systemet og gjort at ett færre Bataljonsmedlem får billett...


Prinsippet er i utgangspunktet tull. Eg har betalt i årevis for å opprettholde rett til billett både hos Brann og Bataljonen. Klart eg skal ha igjen for det. Og hadde det vært annerledes så hadde eg nøyd meg med å være medlem i enten SK brann eller Bataljonen.
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

sveines

Og no var det faktisk ett bataljonmedlem som fekk den andre billetten, nemlig kona som er medlem på andre året.
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Nixon

Quote from: sveines on November 03, 2011, 11:02:21 AMPrinsippet er i utgangspunktet tull. Eg har betalt i årevis for å opprettholde rett til billett både hos Brann og Bataljonen. Klart eg skal ha igjen for det. Og hadde det vært annerledes så hadde eg nøyd meg med å være medlem i enten SK brann eller Bataljonen.


Flott innstilling! Regner med at Bataljonen har navnet ditt gjennom profilen her slik at de kan dobbelsjekke at du bare får én billett ved neste korsvei!
Rød makt på Hansa

sveines

Sørger selfølgelig for at heile familien opparbeider seg individuell rett til billetter. Derfor er min sønn på 6 måneder innmeldt i Btaljonen Ung. Og kona er medlem på andre året.

Eg er inbitt motstander av svartebørs, og har kun tilegna meg en lovlig billett. Men med medlemskap i både SK brann og Bataljonen lenger enn siden forrige cupfinale har eg betalt tilsammen mer enn 5000 kroner for retten til to billetter. Det koster å opprettholde god moral!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

paf

Quote from: stig on November 03, 2011, 00:49:30 AM
Det er plent umulig. Man må enten være veldig sær eller bare veldig,veldig rar for å ha en sånn fetisj for tallmatriale. Kanskje vi kan leie han inn. Noen som vet hvem han er?

Tror han av og til går på Brannkamp. Har ihvertfall sett han av og til. Veldig, veldig rar type.

The Boss

Med Sveines sitt utgangspunktet (kone som brannfan, men uten rett til billett) så tviler eg vel på så mange andre ville gjort noe annereldes...

Alle som virkelig VIL på finalen ordner seg tilslutt.
Vi var 4 stk som var uten billett for to uker siden, nå har alle ordnet, fordi vi har prøvd alle kanaler. Bare tre dager unna nå!

steinbygger

Er det kommet mange tilbakemeldinger fra folk som har kjøpt på svartebørsen? Har inntrykk av at det ikke er så mange som selges svart i år.

The Boss

Eg har kanskje en billett fra Bataljonen. Selges for 3000,- + en kasse Hansa.

...

Neida... ;)
Har faktisk ikke hørt om noen som har kjøpt svart eller solgt (utenom noen på finn.no da..)

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: The Boss on November 03, 2011, 11:46:14 AM
Med Sveines sitt utgangspunktet (kone som brannfan, men uten rett til billett) så tviler eg vel på så mange andre ville gjort noe annereldes...


Alle jeg kjenner som har hatt rett på billett fra Brann og Bataljonen har ikke prøvd å få tak i en ekstra. De har fått billetten sin fra Brann via medlemskap eller partoutkort, og har holdt seg unna Bataljonen sine. Han kan mase så mye han vil om "retten til to billetter siden han har betalt så mye penger". Men dette er ikke en rett. Det var det ikke i 2004, og er det ikke i år heller.
Rød makt på Hansa

The Boss

Kanskje fordi det ble sagt at listene ble vasket? Om de hadde visst at de kunne fått to billetter tror eg flere ville prøvd...

Nixon

Quote from: The Boss on November 03, 2011, 12:02:42 PM
Kanskje fordi det ble sagt at listene ble vasket? Om de hadde visst at de kunne fått to billetter tror eg flere ville prøvd...


Selvsagt. Hadde man kunne fått to hadde folk hentet to. Men her ble det sagt tydelig at listene skulle vaskes, slik som i 2004, og at det bare var én billett på hver. Og folk flest har respektert det etter det jeg har fått med meg.
Rød makt på Hansa

The Boss

Joda, for all del. Ser den. Men tror vel ikke vedkommende har alt for dårlig sammvittighet når billett nr to går til et medlem av Bataljonen.

stig

Vi håper at uttalelser om vasking førte frem, men vi stoppet også noen som da ikke sto på vår liste, men som vi fant i "vaskevannet"

At vi har gjort feil skal vi ikke legge skjul på . Spesielt første dagen gikk det fort i svingene.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: The Boss on November 03, 2011, 12:12:13 PM
Joda, for all del. Ser den. Men tror vel ikke vedkommende har alt for dårlig sammvittighet når billett nr to går til et medlem av Bataljonen.


He he, nei, det er det tydelig at han ikke har!;)
Rød makt på Hansa

mbs

Kreativiteten rundt svartebørs er stor. Fikk i går høre at overnatting, transport og kamp billett gikk for 10.000 ++. Tror ikke hun som selgte var klar over at det var forbudt.

mbs

Quote from: Nixon on November 03, 2011, 12:17:19 PM
Quote from: The Boss on November 03, 2011, 12:12:13 PM
Joda, for all del. Ser den. Men tror vel ikke vedkommende har alt for dårlig sammvittighet når billett nr to går til et medlem av Bataljonen.


He he, nei, det er det tydelig at han ikke har!;)


En må forvente at folk tenker først på seg og sine, og ikke Bataljonens medlemmer. Det er kun styret som er forpliktet til det gjennom vervet. Medlemmene fra skriver seg ikke noen rettigheter når de blir medlem.

stig

Nettsideansvarlig

Nightfox

Ser ikke helt det umoralske som Sveines har gjort. Han har forsøkt på en enkel og grei måte å skaffe billett til konemor, og det klarte han. Jeg prøver for tiden å skaffe én ekstra billett til en kompiss som jeg reiser med, selv om jeg har kampbillett allerede.

Jeg synes det er verre å klage og syte over at man ikke får billett når man ikke har giddet å sette seg inn i kriteriene, enn å forsøke (og lykkes med) å kjøpe to billetter når man har 3 medlemsskap i Bataljonen og 1 medlemsskap i Brann, og har hatt det i en god del år...

Corleone

Quote from: stig on November 03, 2011, 13:29:55 PM
Del 2. Mye tall.


Veldig bra jobbet! Utrolig informativt. Vedrørende "Samme prinsipp vil bli fulgt i Oslo. Vi står i utgangspunket en time i fra kl 14", gjelder dette fredag eller lørdag? Takk for svar.

Nightfox

og ikke minst: Hvem kommer til å stå i Oslo? Må eventuelt lagre et telefonnummer for å være 190% sikker på at jeg står på riktig plass.

stig

Lørdag. Presis informasjon skal komme med lokasjon.
Nettsideansvarlig

stig

Regner med de fleste av oss står der, men vi jobber nå med detaljplan for helgen. Mye på agendaen.
Nettsideansvarlig

stig

Quote from: steinbygger on November 03, 2011, 11:47:29 AM
Er det kommet mange tilbakemeldinger fra folk som har kjøpt på svartebørsen? Har inntrykk av at det ikke er så mange som selges svart i år.


Vi har mottatt 20 mail om svartebørsbilletter. Noen av de gjelder nok samme sak. Vi skal gå igjennom disse i etterkant og se hvilke billetter som er lagt ut. Et inntrykk nå etter å ha fulgt med på debatten er at det er nff-lotteriet som går igjen blant billettene. Noen andre er det nok også.
Nettsideansvarlig

Christoball

ser egentlig ikke mye som kunne vært gjort bedre/annerledes bortifra at dere ligger dagen for åpent salg til samme dag som brann spiller bortekamp (og ikke aksepterer fullmakter)

Godt Jobbet!

Siggen

Angående artikkelen på forsiden om Oslo by: Pass også godt på penger/verdisaker o.l. Det er mange østeuropeiske bander som er ganske profesjonelle på det de driver med. Pass godt på pinkode ved inntasting i minibank og andre terminaler. Fulle folk kan fort bli et lett bytte....

Utmedsnolken

November 04, 2011, 12:15:10 PM #1331 Last Edit: November 04, 2011, 12:43:06 PM by Utmedsnolken
utifra det jeg har sett i avisene, så bør enpasse på undikken sin også
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Knallrød Brann spay er obligatorisk, slik en ikke kan vaske av. Sprayes midt i trynet på alle Oslo banditter som prøver seg  ;) ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Quote from: Gulløl on November 04, 2011, 12:41:39 PM
Knallrød Brann spay er obligatorisk, slik en ikke kan vaske av. Sprayes midt i trynet på alle Oslo banditter som prøver seg  ;) ;D

Og vips har vi løst problemmet for oslo. Bare for politiet å fakke de med en rød stripe inn i ukene som kommer

alltid brann

Er det sånn at det blir solgt noen kampbilletter på standsen i Spikersuppa kl. 1400 på lørdag?
"Siden de møter Rosenborg i finalen, er Brann allerede klar for neste års cupvinnerfinale" Arne Skeie sitat fra 1995.

bernu

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31603425

Mer svartebørs..... en kompis snakket med selger nå.... Budet var visst på 3500,-
Forbanna folk
HANSA - Z

stig

Nettsideansvarlig

bjss

November 05, 2011, 12:52:16 PM #1337 Last Edit: November 05, 2011, 13:17:54 PM by bjss
Hei!

Noen som er i Oslo og som trenger billett?

Har 2 stk på felt 113 (langsiden) som jeg selger til pålydende (600 kr) til Brann supportere, fortrinnsvis Bataljonen medlemmer. Jeg er "online" en liten stund nå, så send meg en PM.

Hvis ikke kommer jeg ned til Saras telt i to tiden og ser om jeg ser Bataljonen sitt utsalg og overlater billettene til dem.

EDIT: Sorry, feil felt. Det er Felt 103, mindt på SPV tribunen, nedre.

EDIT: Takk for at dere fylte opp mailboksen min, billettene har nå fått sine nye eiere!

stigh

Noen som vet om de er free sitting på stadion i morgen

stig

NFF nekter oss å praktisere free seating. Vertene vil nok henvise til plasser.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Har 1 ledig billett til trengende bataljonsmedlem.  Selges for pålydende 600, langsida mot brann-svingen.  Kravet er at du ikkje har billett frå før og bruker denne sjøl.
Send meg ein PM med mobilnummer.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Exim

Ser det er fortsatt noen som har billetter ledig.. Send meg gjerne en PM, kommer til å sitte klistret hvertfall en 30-40 minutter framover...

steinbygger

Må ha vært 150-200 ledige plasser øverst på øvre del av vg svingen. Antar at de ikke vil selge de siden man ikke ser hele banen pga storskjermen. Når det er så stor etterspørsel burde disse også vært tilgjengelig så fikk man velge om man ville ha dårlige plasser eller ingen plass

Henrik8

Knytter en liten kommentar til NFFs utdeling av billetter til klubbene utover de som spiller i cupfinalen. Jeg fikk billett til finalen gjennom en slektning som jobber i Hafslund, og som hadde skaffet billetter fra VIFs kvote. VIF hadde etter dennes opplysning fått 30 billetter. På disse radene var det i hvert fall 10 ledige plasser. Når en såpass stor klubb som VIF, med lokalisering i Oslo, ikke benytter flere av billettene, hvor mange av de øvrige klubbenes billetter er egentlig brukt av disse klubbene? Jeg har en følelse av at mange har gått til Brannsupportere via omveier slik den jeg benyttet meg av.
Kjør over pakket 09`

osoerli

November 08, 2011, 09:33:50 AM #1345 Last Edit: November 08, 2011, 10:28:46 AM by osoerli
Etter å ha fått kampen litt på avstand bør foredelinga til Bataljonen kanskje diskuterast.  Var fordelinga grei i år?  Eg meiner nei.  Syns trøkket var heller svakt i for hold til antalet brannfans som faktisk var inne på kampen.  Det var tungt å få igong enkellte songar, og det dødde ut for tidleg.

Det er mykje rart som er på ein cupfinale.  Folk som aldri viser på stadion ellers, og som knapt kan "byen e Bergen".  Det var nok eindel uerfarent også i VG-svingen, og dei syngande sto for spredt.  For det er nok ikkje tvil om at eindel er med i Bataljonen fordi det er ein sikker og relativt rimeleg veg til cupfinalebillett.  Difor meiner eg ein bør sjå på fordelinga til neste gong.

Argumentet om at "Vi lever av medlemmer og setter derfor av flesteparten av våre billetter til disse via ansiennitet", er greit nok om ein tenkjer reint forretningsmessig.  Feil om ein tenkjer best mogleg stemning og støtte til laget mot seier.

Eg kunne tenkt meg ei fordeling med 2/3 av bataljonskvoten til medlemer med partoutkort på bataljonsfeltet på Stadion, og 1/3 av bataljonskvoten til medlemer som reiser på bortekamper.  

Partoutkortkvoten går etter medlemsansiennitet.  Bortekampkvoten kunne f.eks fordelast etter eit poengsystem.  1 poeng for bortekamper i serien, og 2 poeng for bortekamper i cupen etter 3. runde.  Billettar tilovers kunne blitt fordelt etter medlemsansiennitet til ein viss dato, og fritt medlemssalg etter det.

Med ei slik fordeling hadde folk som går på kampane fått billetter i større grad, og det ville blitt lettare å få igong synginga, og halda trøkket oppe.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

crm

Helt enig med siste taler om at stemningen var helt elendig, og vi som stadig forsøkte å starte sanger fikk mest litt rare blikk. Men jeg tror ikke selve fordelingen av billettene er det enkle problemet, problemer er at det er få syngende supportere, og at de som er det kun i liten grad stod samlet.

Det er jo bare å se på vanlige kamper på stadion. Selv om stemningen til tider har vært bra i år, har det også vært mye drit. Og hovedproblemet ligger ikke i fordelingen av billetter, men rett og slett at det er for slapp organisering av de som synger. Utfordringen er å finne ut hvem som skal ta ansvar for dette. BGG har gjort en fabelaktig jobb de siste årene, men flere må hive seg på. Inkludert meg selv (sånn at det er sagt).

Det var forresten sak i BA på lørdag om at det sannsynlig blir fremmet et forslag til NFFs Fotballting til neste år om å øke fordelingen av cupfinalebilletter til deltakerklubbene, og at det jobbes mot at Brann sitt årsmøte skal stille seg bak dette forslaget.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

LikeABoss

Når eg e ute og synger, så gir eg en blanke om sidemannen ser rart på meg.. Eg gir bare et rart blikk tilbake..
Kanskje han ser rart på meg pga sangstemmen?
Kem bryr seg? Syng med den stemmen du har!

crm

Joda, men det var ikke poenget. Problemet er at de som ser rart heller ikke synger, og da blir det lite trøkk.
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

BojeN

Quote from: osoerli on November 08, 2011, 09:33:50 AM

Eg kunne tenkt meg ei fordeling med 2/3 av bataljonskvoten til medlemer med partoutkort på bataljonsfeltet på Stadion, og 1/3 av bataljonskvoten til medlemer som reiser på bortekamper. 


Så alle som medlemmene som sitter andre steder på stadion, og i tillegg ikke er interessert i å ta buss til bortekamper bør bli eksludert fra bataljonen sine billetter? Eller skal bataljonen begynne å registerere alle medlemmene som stiller på bortekamper som ikke reiser organisert?
ojeN

Go Up