• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

BBBTore

Quote from: Northside on October 19, 2011, 07:30:39 AM
Quote from: mbs on October 19, 2011, 06:18:44 AM
Altså får du ikke tak i billetter til cupfinalen på vanlig måte og tyr til svartebørs ikke si det høgt. Bataljonen vil da utestenge deg.... Alle som informerer bataljonen og har kjøpt på svartebør blir også utestengt.... Altså kjøper du på svartebør for å se cupfinalen "ikke si det til noen"


Tror ikke det er noe grunn til bekymring dersom du kjøper på svartebørsen. Dette er nok et dårlig formulert eller lite gjennomtenkt vedtak. Når Bataljonen oppfordrer personer til å gi en lyd, så kommer de neppe til å utestenge kjøpere for svartebørshandel.

Regner med det kan gjøres en enkel endring her på neste årsmøtet.


Det er helt riktig som Northside sier, vi vil ikke utestenge noen som kjøper svartebørs billetter, men vi er derimot veldig interessert i hvem som selger billetten, og ikke minst hvor den opprinnelig kom fra.
Så send en mail til pakk@bataljonen.no om du har noe informasjon som kan hjelpe oss med dette.
Mvh
Tore Veiby
Bataljonen

mbs

Quote from: BBBTore on October 19, 2011, 09:17:27 AM
Quote from: Northside on October 19, 2011, 07:30:39 AM
Quote from: mbs on October 19, 2011, 06:18:44 AM
Altså får du ikke tak i billetter til cupfinalen på vanlig måte og tyr til svartebørs ikke si det høgt. Bataljonen vil da utestenge deg.... Alle som informerer bataljonen og har kjøpt på svartebør blir også utestengt.... Altså kjøper du på svartebør for å se cupfinalen "ikke si det til noen"


Tror ikke det er noe grunn til bekymring dersom du kjøper på svartebørsen. Dette er nok et dårlig formulert eller lite gjennomtenkt vedtak. Når Bataljonen oppfordrer personer til å gi en lyd, så kommer de neppe til å utestenge kjøpere for svartebørshandel.

Regner med det kan gjøres en enkel endring her på neste årsmøtet.


Det er helt riktig som Northside sier, vi vil ikke utestenge noen som kjøper svartebørs billetter, men vi er derimot veldig interessert i hvem som selger billetten, og ikke minst hvor den opprinnelig kom fra.
Så send en mail til pakk@bataljonen.no om du har noe informasjon som kan hjelpe oss med dette.


Tolker jeg vedtektene feil, eller velger styret å se vekk fra vedtektene?
Uansett jeg er enig i det dere gjør.... men om styret ser vekk fra vedtektene bør de endres....

Klaus_Brann

Quote from: mbs on October 19, 2011, 06:59:47 AM
Quote from: YadaYada on October 19, 2011, 06:57:32 AM
Quote from: mbs on October 19, 2011, 06:18:44 AM
Quote from: Bataljonen on October 19, 2011, 05:47:22 AMAll form for svartebørshandel av billetter, enten det er kjøp eller salg, vil medføre utestengelse fra Bataljonen med øyeblikkelig virkning. Definisjon av svartebørshandel er billetter som blir tilbudt videresolgt for mer enn pålydende pris eller tilbud om å kjøpe billetter til overpris.


Altså får du ikke tak i billetter til cupfinalen på vanlig måte og tyr til svartebørs ikke si det høgt. Bataljonen vil da utestenge deg.... Alle som informerer bataljonen og har kjøpt på svartebør blir også utestengt.... Altså kjøper du på svartebør for å se cupfinalen "ikke si det til noen"


Ja, vedtektene strider imot det dem sier her på forumet. På den ene siden sier dem at man skal rapportere svartebørshandel mens i vedtektene sier dem at du utestenges dersom du kjøper.

[Quote] (...) og så vil igjen minne om at vi gjerne tar i mot mailer fra de som kjøper på svartebørs om pris og hva som står på billetten. Vi foretar oss ingenting før etter finalen, så bruken av billetten ikke skal bli noe problem. Vi ønsker å få vite hvor svartebørsbillettene kommer i fra, slik at vi kan påvrike mot NFF til å endre kvoter. [/Quote]


Tror vedtektene bør endres litt slik at kjøp ikke resulterer i utestengelse.


Ja, det blir feil, selv om jeg skjønner tanken.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

mbersve

Jeg tror vi skal la endring i vedtektene ligge til etter cupfinalen, evt skille den diskusjonen ut i en egen tråd i underforumet "Bataljonen.no".

La denne tråden inneholde innlegg om fordeling, sjekk av medlemsnummer etc.

stig

Ny salgsdag i dag kl 18-21. Kortterminal på plass 18:15:) Cash is king. 400 kr.

Det går raskest mulig om folk står klar med
-Medlemskort(I det minste medlemsnr)
-Identifikasjon
-Kontanter(400 per billett)
-Tlfnr ditt

Om man skal hente for flere må dette også være klart
- fullmakt
- Kopi av ID på de man skal hente for
- tlf nr til alle du skal hente billetter for

Om man har medlemskort for flere år kan det være greit å ha de med i tilfelle det ligger inne feil i systemet.
Nettsideansvarlig

Torvanger

Mulig at jeg er en smule farget, men det må sies at Algrøy har gjort en utmerket jobb med fordelingen, der han har gått grundig gjennom kjøp tilbake til 90-tallet. Det virker som om han har lyttet til innspill fra den gemene hop og at han ser nytten av å tilgodese trofaste partoutkortinnehavere. Jeg var blant de heldige og det gleder meg at 5500 av 8000 partoutkortinnehavere blir tilgodesett.

Spelaren

Quote from: 5071 on October 18, 2011, 20:29:37 PM
JA folkens, for å si det sånn, så har eg ingen planer om å selge billetten som min datter vant på bt.no idag, verken for penger, bleier eller barnemat. Dette blir bare feita-meita!
Moren til Frida er heldigvis enig i at bilettene er mer verdt (for meg) enn barnemat og bleier. :)


Gratulerer :) Herlig jente, kledde rødfargen særs godt!
Gå av.

roaldinho

Quote from: BBBTore on October 19, 2011, 09:07:03 AM
Quote from: roaldinho on October 19, 2011, 08:43:47 AM
Denne Benedikte Follestad håper jeg brenner lenge! Fy faen for en dritt kjerring som vil selge en cupfinale billett for 4000 spenn. Nå er riktignok annonsen fjernet på Finn (Vet ikke om den er solgt eller om Finn fjernet den pga klage), men en annen bruker her inne fikk sms av henne i går om at hun skulle selge en billett for 4000. Det er hårreisende og er hun medlem av Bataljonen så skal hun kastes ut umiddelbart. At hun kan være så forbannade råtten! Brenn!


Hei, kunne ikke finne henne på i medlemsdatabasen, så da er hun ihvertfall ikke medlem.


Okei, den er god! Får håpe det fortsetter sånn, at Bataljonens medlemmer holder seg i skinnet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Det store spørsmålet er jo hvordan salget går og om "alle" som har krav på billett møter opp og kjøper. Finnes det fnugg av håp for oss som bare har 3 år sammenhengende?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: ostraume on October 19, 2011, 12:10:21 PMDet store spørsmålet er jo hvordan salget går og om "alle" som har krav på billett møter opp og kjøper.


Ja, siden Bataljonen ikke tar kontakt med de som har krav på billett, men bare satser på at de skal følge med selv, vil det sikkert være noen som ikke henter ut sin fordi de ikke får det med seg. Skal bli spennende å se når noen som føler seg snytt rabler gal i BA!:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Et minimum av oppsøkende virksomhet må en jo nesten forvente. Så får vi heller ta noen grinemenn i summetonen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Christian

Et siste halmstrå: Kan eg ha lest feil, kan det være en glipp i systemet, er miraklenes tid forbi?

Har medlem nummer 1862 noe håp?

Nixon

http://fotball.bt.no/nm/article212669.ece

Kle opp ungene eller naboen i Branneffekter og be de smile pent!:)
Rød makt på Hansa

olebrann3

Quote from: Christian on October 19, 2011, 13:20:28 PM
Et siste halmstrå: Kan eg ha lest feil, kan det være en glipp i systemet, er miraklenes tid forbi?

Har medlem nummer 1862 noe håp?

Mangler 08

olebrann3

Quote from: ostraume on October 19, 2011, 12:10:21 PM
Det store spørsmålet er jo hvordan salget går og om "alle" som har krav på billett møter opp og kjøper. Finnes det fnugg av håp for oss som bare har 3 år sammenhengende?

3 år sammenhengende tviler eg sterkt på at blir nok

Christian

Quote from: olebrann3 on October 19, 2011, 13:48:01 PM
Quote from: Christian on October 19, 2011, 13:20:28 PM
Et siste halmstrå: Kan eg ha lest feil, kan det være en glipp i systemet, er miraklenes tid forbi?

Har medlem nummer 1862 noe håp?

Mangler 08

Blerk...

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 19, 2011, 13:24:42 PM
http://fotball.bt.no/nm/article212669.ece

Kle opp ungene eller naboen i Branneffekter og be de smile pent!:)


Han med blusset var voldsomt tøff, han fortjener voldsomt å vinne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

YadaYada

Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2011, 14:38:19 PM

Han med blusset var voldsomt tøff, han fortjener voldsomt å vinne.


Han med blusset har Photoshoppet bildet sitt så mye, så stemmer heller på pusekatten med Brannskjerfet.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

BBBTore

Da er dagens salg i gang! Køene er allerede kommet godt i gang utenfor, så det er bare å stikke nedover nå om du har adledning til det. Still dere helst i kø før halv 8, da vi ikke er særlig lysten på å stå timesvis på overtid i dag også!

Still gjerne opp med medlemskort om dere har det tilgjengelig.
Mvh
Tore Veiby
Bataljonen

SKBrannfan

Quote from: ostraume on October 19, 2011, 12:10:21 PMDet store spørsmålet er jo hvordan salget går og om "alle" som har krav på billett møter opp og kjøper.


Vet ihvertfall at det ikke er "alle" som henter den ut. En bekjent av en bekjent har rett på billett gjennom bataljonen, men skal ikke hente den ut da han ikke skal på cupfinalen, irriterende nok for meg har ikke jeg fått mulighet til å kontakte vedkommende heller for å få billetten istedet heller...

Bayer

Når blir billettene som er igjen etter att de med 5 års annsinitet lagt ut for salg til de som har 4 års annsinitet. :o
Horer og Brennevin

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Klaus_Brann

Quote from: YadaYada on October 19, 2011, 17:01:47 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 19, 2011, 14:38:19 PM

Han med blusset var voldsomt tøff, han fortjener voldsomt å vinne.


Han med blusset har Photoshoppet bildet sitt så mye, så stemmer heller på pusekatten med Brannskjerfet.


For å få det røde i fokus.
Uansett kan ikke du stemme, med mindre du er Rune Nielsen, Fredrik Haugen eller Erik Mjelde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Bayer on October 19, 2011, 17:45:34 PM
Når blir billettene som er igjen etter att de med 5 års annsinitet lagt ut for salg til de som har 4 års annsinitet. :o


Mener å ha lest at de billettene blir trukket.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Markmus

Quote from: Kararay on October 19, 2011, 20:02:29 PM
har rapportert de til NFF



haha, ja, for de bryr seg da virkelig om svartebørs.
Ka du ve?

tj00m

Brann Bergens Stolthet!

Lister

Quote from: Markmus on October 19, 2011, 20:40:58 PM
Quote from: Kararay on October 19, 2011, 20:02:29 PM
har rapportert de til NFF



haha, ja, for de bryr seg da virkelig om svartebørs.

Problemet her er vel at det er en aktør som opererer utenfor norge og hvorvidt norsk lovgivning gjelder er en juridisk gråsone. Internet er litt tricky på den måten, selv om tjenesten tilbys i norge så selges den fra utlandet.

Selskapet bak siden sier selv at de ønsker å være et verktøy mot svartebørssalg, men det er rimelig tydelig at den siden ikke er laget med noe annet mål enn å fasilitere og profitere på den typen virksomhet.

Vil også tippe at siden her gjør mye for å holde selger anonym.
Guinness - Makes you drunk

Brannfrelst

Er det virkelig noen som betaler 4000 for en billett?
Og er det ikke mulig å spore opp selger eller noe slik?
For et pengestyr det er blitt med fotballen..
2.10.07-Gullet kom hem!

Lister

Tipper levering av disse billettene skjer via posten eller lignende, som betyr at det kan sendes anonymt.
Betaling skjer hvertfall via siden, som nok ikke har noen plikt til å opplyse noen om noe som helst.

Eneste som kan spores er hvem billetten orginalt var utstedt til, da dette står trykt på billetten, men det er da avhengig av at noen med ønsker om å spore hvor den kom fra får tak i billetten.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Ser ut som flere har fått med seg denne siden

QuoteHenrik Hoff er klubbdirektør i Aalesund og var ikke klar over at cupfinalebillettene var tilgjengelig på svartebørsen.

- Det synes jeg ingen ting om. For det første er det ulovlig, og for det andre er det mangel på billetter til slike kamper, sier han.

Han håper de kan finne ut hvilke seter det er snakk om, slik at de kan sperres.


Kraftig lite forståelse og innsikt, med mindre den iformasjonen blir oppgitt av selger eller kjøper er dette umulig å spore.
Guinness - Makes you drunk

stig

For all del, hvis noen kjøper på den siden, gi oss beskjed om hva som står på billetten. Det er akkurat slike firmaer vi er interessert i vite hvor de får tak i billetten sin i fra.Det blir ingen konsekvens for kjøper, det er garantert. Vi er kun interessert i å vise NFF hvordan fordelingen deres fører til svartebørs.

pakk@bataljonen.no
Nettsideansvarlig

Brannfrelst

Der forsvant 2 av annonsene plutselig på Viagogo,noen selgere som fikk kalde føtter,eller noen som har betalt blodpris?
Jeg kjenner faktisk en person som har solgt 2 firmabilletter på svartebørsen for 2000 kr stk,hva vil egentlig skje med det? Får firmaet passet sitt påskrevet av noen som helst? På en måte så er det jo personen selv som velger hva han vil gjøre med billetten,på en annen side viser det jo at sponsorer må få MYE mindre billetter.
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on October 19, 2011, 19:56:43 PM
Quote from: Kararay on October 19, 2011, 18:41:53 PM
http://www.viagogo.com/no/Sportsbilletter/Fotball/Eliteserien/SK-Brann-Billetter/E-389922
FORKASTELIG


Er det der lov? Burde man ikke rapportere den siden?


De er kjent for å selge svartebørsbilletter. Tviler på at NFF, om de hadde brydd seg, får gjort noe særlig med dem, de er ikke norske heller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on October 19, 2011, 19:51:02 PM
Quote from: Bayer on October 19, 2011, 17:45:34 PM
Når blir billettene som er igjen etter att de med 5 års annsinitet lagt ut for salg til de som har 4 års annsinitet. :o


Mener å ha lest at de billettene blir trukket.


Det blir de ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Bayer

Hvorfor skal billettene trekkes mellom de som har 4 års annsinitet? Det er vel mer rettferdig att de følger annsiniteten her også. ???
Horer og Brennevin

Xminator

Hvor stort er EGENTLIG problemet med svartebørsbilletter? For meg virker det som enkeltepisoder får ekstrem oppmerksomhet og folk sitter igjen med inntrykk av at 10-20 billetter skal dekke de 3000 som sitter og banner over å ikke få tak i billett.

Jeg vil tro det store flertallet av billetter som ikke folk kan benytte selv blir formidlet videre til venner og familie. Så er det maks 100 som selges på det åpne markedet, og det er dette begrensede antallet som gjør at prisene blir så hårreisende høye.

Xminator

Quote from: Bayer on October 20, 2011, 05:14:02 AM
Hvorfor skal billettene trekkes mellom de som har 4 års annsinitet? Det er vel mer rettferdig att de følger annsiniteten her også. ???


Som jeg sa i ett tidligere innlegg, det er nesten mer rettferdig å gi billettene til de som betalte sent i 2008 enn de som betalte tidlig. De som betalte etter 0-8, mesterligaexit, Helstadsalg og assistentsparking skal ihvertfall ikke mistenkes for å være medgangssupportere...

Bossmann

Quote from: Xminator on October 20, 2011, 05:22:44 AM
Quote from: Bayer on October 20, 2011, 05:14:02 AM
Hvorfor skal billettene trekkes mellom de som har 4 års annsinitet? Det er vel mer rettferdig att de følger annsiniteten her også. ???


Som jeg sa i ett tidligere innlegg, det er nesten mer rettferdig å gi billettene til de som betalte sent i 2008 enn de som betalte tidlig. De som betalte etter 0-8, mesterligaexit, Helstadsalg og assistentsparking skal ihvertfall ikke mistenkes for å være medgangssupportere...


Der har du faktisk et meget godt poeng:-)

mbs

Da er et bare for å legge inn et godt ord:
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/bilder?finnkode=31317739

Dette ser ut som en Brann billett!

Bayer

Men du Xminator att vi som betalte tidlig på året  er medgangssupportere :(
Horer og Brennevin

Northside

Quote from: mbs on October 20, 2011, 06:24:23 AM
Da er et bare for å legge inn et godt ord:
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/bilder?finnkode=31317739

Dette ser ut som en Brann billett!


Midt på Bataljonen sitt felt. La oss håpe han holder ord!

mbs

Quote from: Northside on October 20, 2011, 07:19:47 AM
Quote from: mbs on October 20, 2011, 06:24:23 AM
Da er et bare for å legge inn et godt ord:
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/bilder?finnkode=31317739

Dette ser ut som en Brann billett!


Midt på Bataljonen sitt felt. La oss håpe han holder ord!


Denne billetten er da lett å sjekke ut hvem som har fått! Om den går for over noe særlig over 400 spenn så bør vel han få rødt kort. (Billetten er jo hentet ut de siste dagene.)

Nixon

Quote from: Xminator on October 20, 2011, 05:20:01 AM
Hvor stort er EGENTLIG problemet med svartebørsbilletter? For meg virker det som enkeltepisoder får ekstrem oppmerksomhet og folk sitter igjen med inntrykk av at 10-20 billetter skal dekke de 3000 som sitter og banner over å ikke få tak i billett.


Jeg trodde også det skulle vært mange flere billetter på f.eks. Finn.no enn det vi har sett, selv om nok en del billetter går til overpris via andre kanaler (bekjentskap o.l.).
Rød makt på Hansa

Lister

Quote from: mbs on October 20, 2011, 07:32:51 AM
Denne billetten er da lett å sjekke ut hvem som har fått! Om den går for over noe særlig over 400 spenn så bør vel han få rødt kort. (Billetten er jo hentet ut de siste dagene.)


Hjelper å lese hele saken :)

Denne billetten gis bort til den som har best grunn.
Guinness - Makes you drunk

mbs

Quote from: Lister on October 20, 2011, 07:54:43 AM
Quote from: mbs on October 20, 2011, 07:32:51 AM
Denne billetten er da lett å sjekke ut hvem som har fått! Om den går for over noe særlig over 400 spenn så bør vel han få rødt kort. (Billetten er jo hentet ut de siste dagene.)


Hjelper å lese hele saken :)

Denne billetten gis bort til den som har best grunn.


Får vel be deg lese hele diskusjonen da ;) Ja vi er klar over hva han skriver, se "åpnings innlegget", deretter kommer 2 kommentarer om, dersom han ikke gjør det.

Vi håper alle at han holder ord

Juve

October 20, 2011, 08:07:57 AM #1048 Last Edit: October 20, 2011, 08:10:32 AM by Juve
Hvorfor kan han bare ikke gi billetten tilbake igjen til Bataljonen eller Brann? Ja, det er nesten for godt til å være sant at han skal gi billetten gratis bort (evt.pålydene pris!)...og hvorfor skal han bestemme og avgjøre hvem som er en blodfan!? Hvorfor bruker han tid på dette?!

Og en god grunn kan jo være at en person sier at han skal få kr 3000,- for billetten...


Go Up