• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: The Boss on October 16, 2011, 22:29:23 PM
Min fetter var medlem i bataljonen i 2007-2010, men hadde ikke betalt medlemsavgiften i år... Noen dager etter semifinaleseieren betalte han de 200 kronene, og nå er han sikret billett.. Noen som ordner seg ;)


Ja, men ingen har fått billett enda, så du får for din skyld håpe at Bataljonen ikke sjekker opp i dette og gir billetten til en som betalte før semien...;)
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on October 16, 2011, 22:44:20 PM
Quote from: The Boss on October 16, 2011, 22:29:23 PM
Min fetter var medlem i bataljonen i 2007-2010, men hadde ikke betalt medlemsavgiften i år... Noen dager etter semifinaleseieren betalte han de 200 kronene, og nå er han sikret billett.. Noen som ordner seg ;)


Ja, men ingen har fått billett enda, så du får for din skyld håpe at Bataljonen ikke sjekker opp i dette og gir billetten til en som betalte før semien...;)


Om han skulle få billett så kunne jeg betalt for 2007 nå og skulle vært sikret billett, siden jeg har for de 4 neste årene også.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

raytak

Usikker på antall år/ansiennitet!

Har vært medlem siden starten, eller en semifinale mot bodø-glimt en gang, tegnet medlemsskap i byn da.

Har betalt jevnt og trutt, men kjøpte meg for noen år siden partoukort gjennom bajaljonen på hansa tribunen og da var medlemskontigenten inkludert, men er usikker på om jeg fikk regning året etter da jeg ikke hadde partoukort lengre. Så det må være mulig å finne ut om man har 5 års annsenitet eller ikke. noen som kan sjekke dette for meg her?

medlemsnr:106.

thx
raytak

LikeABoss

Dette kan du raskt og enkelt finne ut av selv ved å gå inn her

http://www.bataljonen.no/?member=1

Nixon

Et lite tips til senere cupfinaler: Reserver noen ekstra hotellrom i Oslo slik at du har noe å bytte billetter mot. Ser på Finn at det er flere som ønsker billetter på denne måten.

Ellers er det ingen billetter til salgs, og det har ikke vært det på en stund. Så svartebørsproblemet ser absolutt ut til å være mindre enn fryktet.

Hvis det da ikke er Finn som ikke vil godkjenne annonser med cupfinalebilletter...
Rød makt på Hansa

eriksen_30

Quote from: Nixon on October 17, 2011, 07:47:21 AM
Hvis det da ikke er Finn som ikke vil godkjenne annonser med cupfinalebilletter...



Håper og tror nok at det er Finn.no som e blitt oppmerksom på dette no og ikkje godkjenner slike annonser. 

Northside

Quote from: Nixon on October 17, 2011, 07:47:21 AM
Ellers er det ingen billetter til salgs, og det har ikke vært det på en stund. Så svartebørsproblemet ser absolutt ut til å være mindre enn fryktet.


Har sendt noen klager til Finn om svartebørs, så mulig de er litt obs på det nå. Mindre marked for svartebørsselgerne gir igjen kanskje lavere pris.

Kanskje det er en del annonser i dagens aviser?

mbs

Jeg har et litt slikt 2 veis forhold til svartebørs. Sikkert fordi min villighet til å kjøpe produkter er stor.

Om det ikke eksisterer får en sikkert lettere tak i billetter til ordinær pris, samtidig er svartebørs en måte for meg å få billetter til arr jeg ellers ikke ville ha fått.

Sikkert å banne i kirken dette.

Kararay

En ting er litt dyrer billetter på svartebørs, kanskje opp til det dobbelte. MEN når man snakker om fem-seks dobling, da blir det for drøyt for min smak...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Markmus

Ja, jeg har ingenting i mot at folk legger på litt ekstra på billetter, men mangedobling er drøyt.

Forskjell på de som kjøper billetter med utgangspunkt i å dra på arrangementet og de som kjøper billetter utelukkende for å selge dem videre for en høy pris.
Ka du ve?

Kararay

Anbefaler desperate til å kjøpe til overpris, dokumentere det, og så kreve pengene tilbake med loven i hånd.

Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer.

Jf. lov 11 juni 1993 nr. 66 §§ 2 og 6.

§ 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. Dersom billetten er solgt gjennom en annen aktør enn arrangøren på grunnlag av avtale mellom arrangøren og aktøren, og det er betalt en særskilt billettavgift som fremgår av billetten, kan billettavgiften også være inkludert i salgsprisen ved videresalg.

§ 2. Kjøperen kan kreve tilbake fra selgeren den del av en betalt billettpris som overstiger de beløp som følger av § 1.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Nixon

Ja, men hvordan kreve dette tilbake? Tror neppe at politiet vil prioritere slike saker. Sannsynligvis vil det bare bli henlagt.
Rød makt på Hansa

Kararay

et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

2rB

Tipper at om man kjøper billetter med firmanavn på, så kan man sende ein epost til dei og sei at man har blitt oppmerksom på at man vart lurt etter man kjøpte billetten. Samtidig spør ein om dette er noko dei som firma står inne for.
Legg gjerne ved ein kopi til BA/BT eller DinSide (DinSide er veldig flinke med å hjelpe forbrukere) i eposten, så kommer det sikkert svar tilbake veldig fort :p
Kanskje du får firmaet til å betale mellomlegget.

Nixon

Det er mye man kan ha krav på etter loven. Men jeg ville i alle fall aldri kjøpt slike billetter og forventet å få noe refusjon. Det må i alle tilfeller blitt en bonus. Og det kan også være forskjell her om du kjøper på svartebørsen fra en privatperson eller fra et billettfirma.
Rød makt på Hansa

2rB

Det som vertfall er flott er om det blir registrert kva firmaer som opprinnelig har fått billettene som havner på svartebørsen. Dette for å vise til NFF / Brann at dei bør revurdere kven dei gir billetter til.
Sjølvsagt under forutsetning av at dette er eit problem - men det vil vel vise seg ...

Markmus

Quote from: 2rB on October 17, 2011, 10:25:23 AM
Det som vertfall er flott er om det blir registrert kva firmaer som opprinnelig har fått billettene som havner på svartebørsen. Dette for å vise til NFF / Brann at dei bør revurdere kven dei gir billetter til.
Sjølvsagt under forutsetning av at dette er eit problem - men det vil vel vise seg ...


Enda flottere om å firmaene holder kontroll på hvilken ansatt som får hvilken billett slik at det er lett å spore.
Ka du ve?

tolind

Så lenge folk er dum nok til å betale i dyre dommer for en såkalt svartebørsbillett vil det alltid være et lukrativt marked for den type handel! Mener at NFF i fremtiden bør endre på billettfordelingen til cupfinalen slik at klubbenes supportere får ta del i festen og ikke NFFs egne sponsorer og pamper! Fordelingsnøkkelen pr dags dato er regelrett en hån mot de involverte finalelags supportere!
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Utmedsnolken

Quote from: Markmus on October 17, 2011, 10:52:10 AM
Quote from: 2rB on October 17, 2011, 10:25:23 AM
Det som vertfall er flott er om det blir registrert kva firmaer som opprinnelig har fått billettene som havner på svartebørsen. Dette for å vise til NFF / Brann at dei bør revurdere kven dei gir billetter til.
Sjølvsagt under forutsetning av at dette er eit problem - men det vil vel vise seg ...


Enda flottere om å firmaene holder kontroll på hvilken ansatt som får hvilken billett slik at det er lett å spore.


NFF har iallefall god kontroll. der må du oppgi navn som vil trykkes på billetten.
"og der snubler Sæternes igjen"

monzilla

Man kan vel sende saken til inkasso i stedet for å gå igjennom politiet?

Altså, man avtaler en pris til feks 1500 per billett. Deretter sender man brev og krever mellomlegget refundert. Dette blir garantert avslått, og da sender man saken til inkasso. Man får betalt av inkassoselskapet hvis man kan dokumentere at det er et legitimt krav, og selgeren må da vri seg unna innkrever (noe som er helt håpløst)

olebrann3

Quote from: raytak on October 16, 2011, 23:50:11 PM
Usikker på antall år/ansiennitet!

Har vært medlem siden starten, eller en semifinale mot bodø-glimt en gang, tegnet medlemsskap i byn da.

Har betalt jevnt og trutt, men kjøpte meg for noen år siden partoukort gjennom bajaljonen på hansa tribunen og da var medlemskontigenten inkludert, men er usikker på om jeg fikk regning året etter da jeg ikke hadde partoukort lengre. Så det må være mulig å finne ut om man har 5 års annsenitet eller ikke. noen som kan sjekke dette for meg her?

medlemsnr:106.

thx
raytak

Du mangler 2010 og får da ikke billett

Eivind b

skal bli herligt denne uken når jeg har mitt verdi papir til cupfinalen i hånden..
gleder meg som en liten ungen til helgen i oslo..
Vi har et super lag på gang

Utmedsnolken

Quote from: monzilla on October 17, 2011, 11:14:05 AM
Man kan vel sende saken til inkasso i stedet for å gå igjennom politiet?

Altså, man avtaler en pris til feks 1500 per billett. Deretter sender man brev og krever mellomlegget refundert. Dette blir garantert avslått, og da sender man saken til inkasso. Man får betalt av inkassoselskapet hvis man kan dokumentere at det er et legitimt krav, og selgeren må da vri seg unna innkrever (noe som er helt håpløst)


tar inkassobyrå en gang imot privatpersoner som kunder? Tror det fort vil koste mye mer enn du vil få tilbake
"og der snubler Sæternes igjen"

stig

Quote from: 2rB on October 17, 2011, 10:25:23 AM
Det som vertfall er flott er om det blir registrert kva firmaer som opprinnelig har fått billettene som havner på svartebørsen. Dette for å vise til NFF / Brann at dei bør revurdere kven dei gir billetter til.
Sjølvsagt under forutsetning av at dette er eit problem - men det vil vel vise seg ...


Bataljonen har et sterkt ønske om å få vite hvilke billetter som havner på svartebørs, og oppfordrer alle som kjøper til å sende mail til pakk@bataljonen.no med informasjon om hva som står på den og til hvilken pris den er solgt for. Vi kommer ikke til å foreta oss noe før finalen ,slik at man ikke trenger å bekymre seg for bruken av billetten. Vi vil bare vite hvilke kvote vi skal be NFF redusere
Nettsideansvarlig

Nixon

Var oppe på Stadion nå og hentet en billett. Lang kø, treigt system, mange mangelfulle fullmakter som forsinket det ytterligere, og så og si alle var 50+. Så det var god stemning!:)
Rød makt på Hansa

2rB

Om det er slik at det er mangelfulle fullmakter bør kanskje Bataljonen være litt føre var, og legge ut kva ei fullmakt skal inneholde ...

... om det er krav utover dette:
QuoteDu kan hente ut billetter til flere, og du kan også få andre til å hente for deg. Da trenger vi medbrakt fullmakt og kopi av legitimasjon til vedkommende som står på listen.

Henrik8

Regner med at det er en del her inne som har måttet ty til svartebørs ved tidligere cupfinaler. For min del ser det dessverre ut til å bli svartebørs denne gangen, etter å ha skaffet billett på ordinær måte til de to seneste Brann-cupfinalene. Jeg lurer derfor på om noen har noen praktiske tips til hvordan man går frem på svartebørsen. Er det best å være tidlig ute, altså denne uken, ved å prøve å slå til på annonser osv? Eller kan det være like greit å prøve utenfor Ullevaal finaledagen?

Håper det ikke vekker for store moralske kvaler å hjelpe en medsupporter med å gjøre en eller annen ticket tout litt rikere. Jeg må innrømme at selv om jeg synes svartebørs er en fordømt uting, kommer jeg ikke til å la noen prinsipper hindre meg i å prøve å få sett Brann i cupfinalen.
Kjør over pakket 09`

bjss

Noen som har fått en slik hyggelig mail fra Frisk? I så fall har leadsene gjort jobben sin 8)


------
Hei

Billettene til cupfinalen legges i billettluka på Ullevål (ved dråpen)og kan hentes på kampdagen 6.november. Billettene er lagt av på navn. Merk også at billettene er personlig og ikke kan selges videre.   
Hvis du ønsker billetter til damefinalen som spiller 5.november på Telenor Arena mellom Stabæk-Røa, kan dere melde fra til oss.

Hvis noen mot formodning ikke kan komme, ber vi om tilbakemelding på det.
Er det noen spørsmål er det bare å ta kontakt.

Velkommen til årets vakreste cupeventyr! =)

Vi har mange spennende aktiviteter og konkurranser så bli venn med oss på facebook: www.facebook.com/friskforsikring.no

Med vennlig hilsen

Maren Brevik
______________________________
Frisk Forsikring
Salgsansvarlig
SpareBank 1 Skadeforsikring AS

mbs

Quote from: Henrik8 on October 17, 2011, 12:47:20 PM
Regner med at det er en del her inne som har måttet ty til svartebørs ved tidligere cupfinaler. For min del ser det dessverre ut til å bli svartebørs denne gangen, etter å ha skaffet billett på ordinær måte til de to seneste Brann-cupfinalene. Jeg lurer derfor på om noen har noen praktiske tips til hvordan man går frem på svartebørsen. Er det best å være tidlig ute, altså denne uken, ved å prøve å slå til på annonser osv? Eller kan det være like greit å prøve utenfor Ullevaal finaledagen?

Håper det ikke vekker for store moralske kvaler å hjelpe en medsupporter med å gjøre en eller annen ticket tout litt rikere. Jeg må innrømme at selv om jeg synes svartebørs er en fordømt uting, kommer jeg ikke til å la noen prinsipper hindre meg i å prøve å få sett Brann i cupfinalen.


Ja jeg er en rutinert kjøper på svartebørs.... Hva er viktigst kampen eller festen? Om kampen er viktigst som det er for meg.... satser jeg alltid på å ha billetten med meg, når jeg reiser....... Har avtalt 1 gang i Oslo å kjøpe billetten fra en Vossing som driver proft med svartebør den gangen.
De andre gangene har jeg avtalt og møtt personen på en offentlig plass. Gjerne på et tidspunkt det var roligt (tidlig kveld).

dudo

Quote from: Utmedsnolken on October 17, 2011, 12:08:59 PM
Quote from: monzilla on October 17, 2011, 11:14:05 AM
Man kan vel sende saken til inkasso i stedet for å gå igjennom politiet?

Altså, man avtaler en pris til feks 1500 per billett. Deretter sender man brev og krever mellomlegget refundert. Dette blir garantert avslått, og da sender man saken til inkasso. Man får betalt av inkassoselskapet hvis man kan dokumentere at det er et legitimt krav, og selgeren må da vri seg unna innkrever (noe som er helt håpløst)


tar inkassobyrå en gang imot privatpersoner som kunder? Tror det fort vil koste mye mer enn du vil få tilbake


Man kan kjøre saken selv. Koster 1540 å få en sak behandlet, noe som vil bli belastet skyldneren, men som man selv må legge ut. I tillegg kan man ta ett gebyr på ca 800 kr, ett på ca 150 og forsinkelsesrenter. Så om dette går får man ikke bare billetten gratis, jævelen som selger må betale for seg i tillegg. Oppfordrer noen som er mer bemidlet enn meg til å forsøke seg. Det ville vært rasende festlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: bjss on October 17, 2011, 13:01:30 PM
Noen som har fått en slik hyggelig mail fra Frisk? I så fall har leadsene gjort jobben sin 8)


Jeg har ikke fått noen mail, og meg bekjent har ikke noen av de på listen min blitt kontaktet heller. Dette gir meg magesår.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Noen som kan gi en innføring i hvordan en 100 % sikker fullmakt skal se ut ? Helst svar fra ansvarlige i bataljonen.

Greit å få det litt detaljert siden det er en en del som nå ser ut til å bli avvist på grunn av mangelfulle fullmakter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


mbs

Quote from: Gulløl on October 17, 2011, 13:43:07 PM
Noen som kan gi en innføring i hvordan en 100 % sikker fullmakt skal se ut ? Helst svar fra ansvarlige i bataljonen.

Greit å få det litt detaljert siden det er en en del som nå ser ut til å bli avvist på grunn av mangelfulle fullmakter.


Har akkurat sagt til en kompis at jeg skal ha fullmakt for han..
rettes til bataljonen.
Inneholder at han med f. dato gir meg med min f.dato rett til å hente ut hans billett til cupfinalen.
signatur og blokk bokstaver samt kopi av gyldig bevis på samme ark.

regner med at det går veldig bra.
Tar vekk 5 siste sifrene i personnr. på legget


Onside !!!

Lite forslag til alle oss som har fått billetter via FRISK, har snakket med hun Maren som en del av dere har fått mail fra. Om vi sender inn en liste med navn (på oss som har fått billett) kunne vi få sitte sammen.

Hva med å samle en liten gjeng av oss som er her inne så vi kan lage litt liv på langsiden der. Slipper vi å sitte helt spredt og gjerne AAFK folk på sete vedsiden av.

Hva synes dere?

Klaus_Brann

Quote from: tolind on October 17, 2011, 10:57:47 AM
Så lenge folk er dum nok til å betale i dyre dommer for en såkalt svartebørsbillett vil det alltid være et lukrativt marked for den type handel!


Dum nok eller desperat nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Henrik8 on October 17, 2011, 12:47:20 PM
Regner med at det er en del her inne som har måttet ty til svartebørs ved tidligere cupfinaler. For min del ser det dessverre ut til å bli svartebørs denne gangen, etter å ha skaffet billett på ordinær måte til de to seneste Brann-cupfinalene. Jeg lurer derfor på om noen har noen praktiske tips til hvordan man går frem på svartebørsen. Er det best å være tidlig ute, altså denne uken, ved å prøve å slå til på annonser osv? Eller kan det være like greit å prøve utenfor Ullevaal finaledagen?

Håper det ikke vekker for store moralske kvaler å hjelpe en medsupporter med å gjøre en eller annen ticket tout litt rikere. Jeg må innrømme at selv om jeg synes svartebørs er en fordømt uting, kommer jeg ikke til å la noen prinsipper hindre meg i å prøve å få sett Brann i cupfinalen.


I 04 kjøpte vi for 1500 på forhånd, og det var det mange som hadde kjøpt av de samme folka, men det var ren svindel og endte opp med å betale 2500 utafor Ullevaal på kampdag. Så det er kanskje på en måte bedre å kjøpe på forhånd hvis man får det til en ok pris.
Vi klarte, i samarbeid med mange andre, heldigvis å få krevd tilbake pengene for de første billettene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on October 17, 2011, 13:29:21 PM
Quote from: bjss on October 17, 2011, 13:01:30 PM
Noen som har fått en slik hyggelig mail fra Frisk? I så fall har leadsene gjort jobben sin 8)


Jeg har ikke fått noen mail, og meg bekjent har ikke noen av de på listen min blitt kontaktet heller. Dette gir meg magesår.


Samme gjelder her, minus magesåret.
Men det tar nok litt tid for de å gå gjennom alle de som har sendt inn ønsker.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Quote from: dudo on October 17, 2011, 13:29:21 PM
Quote from: bjss on October 17, 2011, 13:01:30 PM
Noen som har fått en slik hyggelig mail fra Frisk? I så fall har leadsene gjort jobben sin 8)


Jeg har ikke fått noen mail, og meg bekjent har ikke noen av de på listen min blitt kontaktet heller. Dette gir meg magesår.


Denne mailen tikket inn 13:51 :) Herlig!
Det ordner seg nok dudo, med mindre du har noen misunnelige venner blant dine 10 på listen...

Kararay

Håper at de som er kvalifisert for billetter andre steder gir Bataljonsbilletten tilbake til BBB, slik at an dre supportere får sjans å komme seg på kamp. Evnt selge vinnerbillettene til normal pris.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

The Boss

Vil tro de fleste har kompiser som vil ha billett som ikke har, så eg lurer igrunn på hvor mange som faktisk gir fra seg en av sine billetter til bbb..?

Min gjeng har hatt p.kort gjennom bataljonen siden 2006, men i år ble det ikke noe av. Selvsagt surt å ikke betale medlemsavgiften for i år, da hadde jo billetten vært i boks...

Kararay

Tanken var jo selvsagt at de ikkje sku havnet på svartebørs EXTREME Markedet da... men at de som følger Brann i tykt og tynt får kjøpt til normal pris?
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Klaus_Brann

Quote from: Kararay on October 17, 2011, 15:32:02 PM
Tanken var jo selvsagt at de ikkje sku havnet på svartebørs EXTREME Markedet da... men at de som følger Brann i tykt og tynt får kjøpt til normal pris?


Fin tanke det, men de fleste har nok venner og familie de vil gi til.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Quote from: Onside !!! on October 17, 2011, 14:17:05 PM
Lite forslag til alle oss som har fått billetter via FRISK, har snakket med hun Maren som en del av dere har fått mail fra. Om vi sender inn en liste med navn (på oss som har fått billett) kunne vi få sitte sammen.

Hva med å samle en liten gjeng av oss som er her inne så vi kan lage litt liv på langsiden der. Slipper vi å sitte helt spredt og gjerne AAFK folk på sete vedsiden av.

Hva synes dere?



Høres ut som et bra forslag!

Jeg og fruen har fått beskjed at Frisk holder av billett til oss. Så om du skal sende inn noen liste slik at vi får samlet Brannsupporterne som har fått billett her, så send meg en PM så hiver vi oss på den listen :)

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/ma-ha-ansiennitet-fra-1990-tallet/

5500 av 8000 med partoutkort får tilbud om cupfinalebillett. Ikke så verst egentlig, hadde egentlig fryktet at det var færre.
Rød makt på Hansa

mort3en


olebrann3


Gud

Fikk bekreftet at jeg får billetter til cupfinalen i dag gjennom partoukortene mine. Har hatt de siden midten av 90-tallet så da stemte jo Brann sin artikkel ganske bra :)

Go Up