• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

steinbygger

Quote from: monzilla on October 14, 2011, 13:20:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 22:56:40 PM
Brann har da for pokker ikke en ordning for de som har hatt sesongkort i lang tid. Min onkel har hatt sesongkort sammenhengende i 25 år, han får ikke billett.


Det stemmer. Men utfordringen for min onkel er at på gamle sitte er det mange som har vært der lenger enn 25 år. Men i dag ordnet jeg han billett gjennom mine kanaler, så da ordnet det seg alikevel. Reagerte mest på måten Brann uttalte seg på. Hvem som har forkjøpsrett på billett har vært klinkende klart i mange år, da kan ikke Brann gå ut og si at de som har hatt sesongkort lenge får billett. 25 år er for de fleste lenge.


Nå vet jeg at jeg banner i kirken siden jeg tar det opp her inne, men jeg synes personlig ikke at det er noen selvfølge at bataljonen skal ha billetter fra Brann. Hvorfor skal en som har hatt medlemskap i bataljonen i 5 år få billett, mens en som har hatt partourkort på stadion i 8-9 år ikke får billett. Jeg får billett, men for å bruke meg som eksempel så har jeg fulgt Brann i 29 år, og fra jeg var 16 til jeg ble 27 år så reiste jeg på minst 5-6 bortekamper i året. De siste årene har det blitt 1-2 bortekamper, men jeg er ikke medlem i bataljonen og jeg betaler billetter/partourkort på stadion som er betydelig dyrere enn det som de i Bataljonen betaler på Frydenbø.

Jeg har ikke noe problemer med at man får rabatt på stadion for man lager stemning og atmosfære, men på en cupfinale så blir det liv selv om man hadde fyllt opp hele ullevål med pølse vip'en og da ser jeg ikke hvorfor bataljonen skal ha fordeler fremfor andre som har partourkort. Hvis Bataljonen skulle hatt krav på billetter så mener jeg at de burde komme fra norsk supporter allianse og ikke fra Brann

Wracktocha

Quote from: osoerli on October 14, 2011, 13:55:32 PM
Quote from: dudo on October 14, 2011, 13:45:10 PM
En kompis av meg fikk mail fra Algerøy i går om at de hadde gått gjennom listene tilbake til 90-tallet med hjelp av billettservice, og at de var glade for å kunne tilby han billett. Noen andre som har hørt om noe slikt? Partoutkortet hans går bare tilbake til 2005, så det er ingen av oss som forstår hvorfor han har fått dette tilbudet. Ikke for det, det er jo bare å være happy for hans vedkommende. Snodig er det okke som, og jeg er selvsagt litt gretten for at jeg ikke har fått samme mailen.


Då bør han jo sjølsagt seia frå seg billetten.


Lettere sagt enn gjort. Det er personer som har et større krav på denne og det vil være generøst å gi den videre til en. Men forsatt, det er cupfinalen og det skjer ikke så ofte. Smått kynisk, men fullt forståelig.

Dette viser jo egentlig bare at Brann ikke har kontroll på hva de gjør.

stig

Quote from: steinbygger on October 14, 2011, 14:03:36 PM
Quote from: monzilla on October 14, 2011, 13:20:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 22:56:40 PM
Brann har da for pokker ikke en ordning for de som har hatt sesongkort i lang tid. Min onkel har hatt sesongkort sammenhengende i 25 år, han får ikke billett.


Det stemmer. Men utfordringen for min onkel er at på gamle sitte er det mange som har vært der lenger enn 25 år. Men i dag ordnet jeg han billett gjennom mine kanaler, så da ordnet det seg alikevel. Reagerte mest på måten Brann uttalte seg på. Hvem som har forkjøpsrett på billett har vært klinkende klart i mange år, da kan ikke Brann gå ut og si at de som har hatt sesongkort lenge får billett. 25 år er for de fleste lenge.


Nå vet jeg at jeg banner i kirken siden jeg tar det opp her inne, men jeg synes personlig ikke at det er noen selvfølge at bataljonen skal ha billetter fra Brann. Hvorfor skal en som har hatt medlemskap i bataljonen i 5 år få billett, mens en som har hatt partourkort på stadion i 8-9 år ikke får billett. Jeg får billett, men for å bruke meg som eksempel så har jeg fulgt Brann i 29 år, og fra jeg var 16 til jeg ble 27 år så reiste jeg på minst 5-6 bortekamper i året. De siste årene har det blitt 1-2 bortekamper, men jeg er ikke medlem i bataljonen og jeg betaler billetter/partourkort på stadion som er betydelig dyrere enn det som de i Bataljonen betaler på Frydenbø.

Jeg har ikke noe problemer med at man får rabatt på stadion for man lager stemning og atmosfære, men på en cupfinale så blir det liv selv om man hadde fyllt opp hele ullevål med pølse vip'en og da ser jeg ikke hvorfor bataljonen skal ha fordeler fremfor andre som har partourkort. Hvis Bataljonen skulle hatt krav på billetter så mener jeg at de burde komme fra norsk supporter allianse og ikke fra Brann


Vil ikke det kun føre til en forgubbing på Ullevaal. At ingen under 50 får lov til å se en cupfinale? Og at kun de som betaler veldig mye for et kort over mange år skal få delta på festen?

Det er selvsagt lov å banne i kirken her inne, men det er ikke sikkert det du skisserer er den beste løsningen selv om.

Jeg personlig syns at alle partoukortinnehavere burde fått tilbud om billett. Der de (vi) som holder liv i klubbene om vinteren. Brann får ikke nok billetter til å dekke dette, men NFF burde hatt det som første pri. Bataljonen kunne vært fornøyd med en NSA kvote på 500-1000 hvis alle partoutkortinnehavere innværende sesong hadde fått billett gjennom NFF.
Nettsideansvarlig

steinbygger

Quote from: stig on October 14, 2011, 14:12:37 PM
Quote from: steinbygger on October 14, 2011, 14:03:36 PM
Quote from: monzilla on October 14, 2011, 13:20:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 22:56:40 PM
Brann har da for pokker ikke en ordning for de som har hatt sesongkort i lang tid. Min onkel har hatt sesongkort sammenhengende i 25 år, han får ikke billett.


Det stemmer. Men utfordringen for min onkel er at på gamle sitte er det mange som har vært der lenger enn 25 år. Men i dag ordnet jeg han billett gjennom mine kanaler, så da ordnet det seg alikevel. Reagerte mest på måten Brann uttalte seg på. Hvem som har forkjøpsrett på billett har vært klinkende klart i mange år, da kan ikke Brann gå ut og si at de som har hatt sesongkort lenge får billett. 25 år er for de fleste lenge.


Nå vet jeg at jeg banner i kirken siden jeg tar det opp her inne, men jeg synes personlig ikke at det er noen selvfølge at bataljonen skal ha billetter fra Brann. Hvorfor skal en som har hatt medlemskap i bataljonen i 5 år få billett, mens en som har hatt partourkort på stadion i 8-9 år ikke får billett. Jeg får billett, men for å bruke meg som eksempel så har jeg fulgt Brann i 29 år, og fra jeg var 16 til jeg ble 27 år så reiste jeg på minst 5-6 bortekamper i året. De siste årene har det blitt 1-2 bortekamper, men jeg er ikke medlem i bataljonen og jeg betaler billetter/partourkort på stadion som er betydelig dyrere enn det som de i Bataljonen betaler på Frydenbø.

Jeg har ikke noe problemer med at man får rabatt på stadion for man lager stemning og atmosfære, men på en cupfinale så blir det liv selv om man hadde fyllt opp hele ullevål med pølse vip'en og da ser jeg ikke hvorfor bataljonen skal ha fordeler fremfor andre som har partourkort. Hvis Bataljonen skulle hatt krav på billetter så mener jeg at de burde komme fra norsk supporter allianse og ikke fra Brann


Vil ikke det kun føre til en forgubbing på Ullevaal. At ingen under 50 får lov til å se en cupfinale? Og at kun de som betaler veldig mye for et kort over mange år skal få delta på festen?

Det er selvsagt lov å banne i kirken her inne, men det er ikke sikkert det du skisserer er den beste løsningen selv om.

Jeg personlig syns at alle partoukortinnehavere burde fått tilbud om billett. Der de (vi) som holder liv i klubbene om vinteren. Brann får ikke nok billetter til å dekke dette, men NFF burde hatt det som første pri. Bataljonen kunne vært fornøyd med en NSA kvote på 500-1000 hvis alle partoutkortinnehavere innværende sesong hadde fått billett gjennom NFF.


Sa ikke at alle billettene burde gå til de over 50, sa bare at jeg synes ikke at det å ha vært medlem i bataljonen i 5 år tilsier at man skal være sikret billett. Jeg synes at Brann burde fordelt mesteparten etter antall år med partourkort på stadion (uavhengig om det er på Frydenbø eller SPV), så burde ett gitt antall vært lagt ut for fritt salg. I tillegg burde norsk supporter allianse jobbe for å få flest mulig billetter fra NFF som kun gikk videre til supporterklubbene til lagene som er i finalen og disse kunne bataljonen fordelt slik de ville.

Red Rabitt

De har overhode ikke kontroll, jeg meldte meg inn som medlem i år sammen med to andre, ingen av oss har tidligere vært medlem i Brann, og en av oss fikk faktisk tilbud om billett. Helt utrolig! Dvs at en som meldte seg inn som medlem i år får menst andre med partout kort ansinitet  i 25 år+ ikke får og det er selvsagt hårreisende elendig av DFA.
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Yngve

Har ikkje sett denne saka før, men merkar meg at eg vert latterleg provosert over idiotane i norsk foppa.

Quote


http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5768594.ece

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on October 14, 2011, 14:03:36 PM
Quote from: monzilla on October 14, 2011, 13:20:59 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 13, 2011, 22:56:40 PM
Brann har da for pokker ikke en ordning for de som har hatt sesongkort i lang tid. Min onkel har hatt sesongkort sammenhengende i 25 år, han får ikke billett.


Det stemmer. Men utfordringen for min onkel er at på gamle sitte er det mange som har vært der lenger enn 25 år. Men i dag ordnet jeg han billett gjennom mine kanaler, så da ordnet det seg alikevel. Reagerte mest på måten Brann uttalte seg på. Hvem som har forkjøpsrett på billett har vært klinkende klart i mange år, da kan ikke Brann gå ut og si at de som har hatt sesongkort lenge får billett. 25 år er for de fleste lenge.


Nå vet jeg at jeg banner i kirken siden jeg tar det opp her inne, men jeg synes personlig ikke at det er noen selvfølge at bataljonen skal ha billetter fra Brann. Hvorfor skal en som har hatt medlemskap i bataljonen i 5 år få billett, mens en som har hatt partourkort på stadion i 8-9 år ikke får billett.



Jeg er delvis enig, og ser tankegangen. Men jeg synes man skal bli belønnet for å organisere seg for å støtte Brann, selv om det dessverre er en del som kun betaler.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: dudo on October 14, 2011, 13:45:10 PMEn kompis av meg fikk mail fra Algerøy i går om at de hadde gått gjennom listene tilbake til 90-tallet med hjelp av billettservice, og at de var glade for å kunne tilby han billett. Noen andre som har hørt om noe slikt?


Ja, jeg fikk overraskende tilbud om billett i går fra Brann. Trodde ikke at jeg hadde hatt partoutkort lenge nok. Jeg har rett nok hatt fra 1997, men når folk snakker om onkler med 25 år som ikke har fått, trodde ikke jeg at jeg hadde sjanse. Ikke at det betydde noe egentlig siden jeg oppfyller kriterene fra Bataljonen, men hyggelig likevel!:)

Digresjon: Jeg ringte min far i dag morges og lurte på hvor lenge han hadde hatt partoutkort. Han var ikke helt sikker, for selv om han har gått fast siden 80-tallet har han hatt perioder med frikort og han har brukt en annen sitt partoutkort noen år. Men han hadde i alle fall fra 1999 og frem til nå i sitt eget navn, så han fikk et håp da jeg sa at jeg hadde fått. Han hadde rett nok ikke fått mail, men han var ikke sikker på om Brann hadde noen mailadresse registrert på han, så han kunne fortsatt få brev. Og gleden var stor da han fant et brev i postkassen i dagen fra selveste Sportsklubben Brann. Og skuffelsen ble desto større da det bare var fornyelse av partoutkortet...

Kanskje Brann skulle valgt en annen uke å sende ut fornyelse til alle som ikke fikk cupfinalebillett?:)
Rød makt på Hansa

megleren

Jeg har vært medlem både her og i Brann lenge nok til å få billett.. Men Brann har jeg ikke hørt et ord fra.. Og gidder ikke å kave meg opp enda.. Satser på at et stedene får jeg billett.. Men visst jeg ikke får billett i det hele tatt blir det en annen sak..
r og blir et sittesvin på Hansa

Nymark

Trodde jeg var blant de heldige i dag , det lå brev fra Brann i postkassen.At mine 10 år kicket inn, hjertet hoppet , men tidens nedtur : Reging for partoukort i 2012!! Provoserende de sender slikt nå

Lasaron

Når jeg enda ikke har fått mail av Brann, betyr det at jeg ikke blir tilbydt? At partoutkort siden 2004 (2002 medregnet BST) ikke er nok?

Har ikke hentet posten enda, men det ligger vel brev fra Brann til meg også der.
Tren på langskudd

Nymark

Quote from: Lasaron on October 14, 2011, 16:27:15 PM
Når jeg enda ikke har fått mail av Brann, betyr det at jeg ikke blir tilbydt? At partoutkort siden 2004 (2002 medregnet BST) ikke er nok?

Har ikke hentet posten enda, men det ligger vel brev fra Brann til meg også der.



Ville ikke hatt for store forhåpninger . Det offisielle er 15 år partoukort .Men vet om folk m 2 og 3 år som er blitt tilbudt. Så ikke helt i vater det der opplegget

Annmari

Quote from: Nymark on October 14, 2011, 16:24:11 PM
Trodde jeg var blant de heldige i dag , det lå brev fra Brann i postkassen.At mine 10 år kicket inn, hjertet hoppet , men tidens nedtur : Reging for partoukort i 2012!! Provoserende de sender slikt nå


Samme som Billettservice. De sendte ut nyhetsbrev om stand up etc,på samme tid som de sendte ut mld om NFF billettene. Først glede,så lang i trynet ,når jeg åpnet den  >:(

bernu

Personlig syns jeg at fordelingsnøkelen er merkelig....
Jeg har hatt partoutkort siden 1999, 12 år. Tror jeg har mistet en håndfull kamper på disse årene.
Vært sporadisk medlem både av Brann og Bataljonen i løpet av disse årene, men ikke de siste årene grunnet familie og jobb.
Jeg får ikke billett.
Mens en tidligere elev av meg som knapt har vært på noen kamper de siste årene, men alikevel har hatt medlemsskap i Bataljonen i de siste årene, kommer mest sannsynlig til å få billett.

Ja ja....
HANSA - Z

KEO

Skjønner at folk med lang fartstid blir skuffet over å ikke få billett, men tror fordelings nøkelen er bra denne gangen. Hadde vi havnet i cupfinalen 2 år tidligere så hadde vi hatt ca 1000 billetter mindre å sloss om, da mange 2 års pølsevipper hadde sete.
Tror folk må skjønne at dette med cupfinale er en gullerot som SKB må benytte seg av.
Jeg håper Brann i kjølvann av dette markedsfører enda flere pakker på spv tribunen med garantert cupfinale bilett i fremtiden. Brann som klubb vil ha store fordele med å kunne selge pakker med binding på 6-15 år på stadion, og at du som person velger å gi Brann den tryggheten bør belønnes med eventuelt cupfinale når den kommer.
sikkert mange som ikke er enig, men i bunn å grunn så er økonomi en viktig del av drift av denne klubben.
Nu kør vi!

dudo

Quote from: Nixon on October 14, 2011, 15:40:01 PM
Kanskje Brann skulle valgt en annen uke å sende ut fornyelse til alle som ikke fikk cupfinalebillett?:)


Helt klart. Jeg gikk i spinn et par minutter i formiddag. Men neida. Hyggelig med prissenkningen da, den skal de ha.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Ja, godt å se at de tar det til seg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: bernu on October 14, 2011, 17:02:34 PM
Personlig syns jeg at fordelingsnøkelen er merkelig....
Jeg har hatt partoutkort siden 1999, 12 år. Tror jeg har mistet en håndfull kamper på disse årene.
Vært sporadisk medlem både av Brann og Bataljonen i løpet av disse årene, men ikke de siste årene grunnet familie og jobb.
Jeg får ikke billett.
Mens en tidligere elev av meg som knapt har vært på noen kamper de siste årene, men alikevel har hatt medlemsskap i Bataljonen i de siste årene, kommer mest sannsynlig til å få billett.

Ja ja....


Bataljonen har vel signalisert at de vil ta opp det med fordelingsnøkkel på årsmøtet, og jeg vil vel tro at en av tingene som blir tatt opp er om ansiennitet skal være like viktig i fremtiden. Eller om partoutkort og borteturer skal bli viktigere.

Ellers følger jeg deg ikke helt på forklaringen din på manglende medlemskap. Familie og jobb pleier å være til hinder for partoutkort og kamper, ikke medlemskap...
Rød makt på Hansa

bernu

Quote from: Nixon on October 14, 2011, 18:07:29 PM
Quote from: bernu on October 14, 2011, 17:02:34 PM
Personlig syns jeg at fordelingsnøkelen er merkelig....
Jeg har hatt partoutkort siden 1999, 12 år. Tror jeg har mistet en håndfull kamper på disse årene.
Vært sporadisk medlem både av Brann og Bataljonen i løpet av disse årene, men ikke de siste årene grunnet familie og jobb.
Jeg får ikke billett.
Mens en tidligere elev av meg som knapt har vært på noen kamper de siste årene, men alikevel har hatt medlemsskap i Bataljonen i de siste årene, kommer mest sannsynlig til å få billett.

Ja ja....


Bataljonen har vel signalisert at de vil ta opp det med fordelingsnøkkel på årsmøtet, og jeg vil vel tro at en av tingene som blir tatt opp er om ansiennitet skal være like viktig i fremtiden. Eller om partoutkort og borteturer skal bli viktigere.

Ellers følger jeg deg ikke helt på forklaringen din på manglende medlemskap. Familie og jobb pleier å være til hinder for partoutkort og kamper, ikke medlemskap...


Bor rett ved siden av stadion, har fri hver helg og snill kone ;)
Men med små barn og alt "kaoset" som følger med det, har disse medlemskapene blitt borte.... sammen med egen trening og andre fritidssysler... ;)
Så jeg kan vel egentlig bare skylde på meg selv.... Men jeg syns alikevel at tro tjeneste på kamper blir for lite belønnet...
HANSA - Z

brann02

Bataljonen har gjort en meget godt jobb med å signalisere TIDLIG at di med lengst annsenitet i Bataljonen får billetter da medlemspengene går rett til Bataljonen.
ved partoukort går pengene til Brann, å det ville være meget feil å ikke prioritere sine trofaste medlemmer som Bataljonen er avhengig av og som har vært medlem i tykkt å tynt.

steinbygger

Quote from: brann02 on October 14, 2011, 19:54:07 PM
Bataljonen har gjort en meget godt jobb med å signalisere TIDLIG at di med lengst annsenitet i Bataljonen får billetter da medlemspengene går rett til Bataljonen.
ved partoukort går pengene til Brann, å det ville være meget feil å ikke prioritere sine trofaste medlemmer som Bataljonen er avhengig av og som har vært medlem i tykkt å tynt.


Ehh, vet ikke helt om jeg fulgte tankerekken. Er enig at bataljonen gjør det riktig med sine billetter, men du sier vel også at de som har partourkort bør prioriteres. Er vel viktigere å gi noen tusen til Brann for å bygge ett lag (og stadion slik de på spv har gjort) enn å gi noen hundre til en supporterklubb.

Nixon

Quote from: dudo on October 14, 2011, 17:48:53 PM
Quote from: Nixon on October 14, 2011, 15:40:01 PM
Kanskje Brann skulle valgt en annen uke å sende ut fornyelse til alle som ikke fikk cupfinalebillett?:)


Helt klart. Jeg gikk i spinn et par minutter i formiddag. Men neida. Hyggelig med prissenkningen da, den skal de ha.


Vi kan jo spøke med det, men jeg lurer på om noen ble så provosert at de kastet brevet. Skulle ikke forundre meg når vi ser hvor mye disse cupfinalebillettene engasjerer. Utrolig dårlig timing av billettsjef Algerøy i alle fall. Det er jo som om Norsk Tipping skulle ringe lørdag kveld for å fortelle oss at vi ikke vant, og så spørre om vi vil kjøpe ny kupong...
Rød makt på Hansa

stormde

Til alle som er så missfornøyd så kan dere stille til neste valg.
Da har dere store muligheter til å gjøre om på lover og regler slik at det passer deres behov.
Til styre : All respekt stå på ....
eg drakk den skål,som Ulrikken meg skjenkte

brann02

Quote from: steinbygger on October 14, 2011, 20:17:28 PM
Quote from: brann02 on October 14, 2011, 19:54:07 PM
Bataljonen har gjort en meget godt jobb med å signalisere TIDLIG at di med lengst annsenitet i Bataljonen får billetter da medlemspengene går rett til Bataljonen.
ved partoukort går pengene til Brann, å det ville være meget feil å ikke prioritere sine trofaste medlemmer som Bataljonen er avhengig av og som har vært medlem i tykkt å tynt.


Ehh, vet ikke helt om jeg fulgte tankerekken. Er enig at bataljonen gjør det riktig med sine billetter, men du sier vel også at de som har partourkort bør prioriteres. Er vel viktigere å gi noen tusen til Brann for å bygge ett lag (og stadion slik de på spv har gjort) enn å gi noen hundre til en supporterklubb.


Di missforstod ja:
Når Bataljonen får billetter av Brann som er helt på sin plass så fordeler di billettene til sine medlemmer der annsenitet naturlig nok veier tyngst.

Har du partoukort må du få billett gjennom Brann

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 14, 2011, 20:23:05 PM
Quote from: dudo on October 14, 2011, 17:48:53 PM
Quote from: Nixon on October 14, 2011, 15:40:01 PM
Kanskje Brann skulle valgt en annen uke å sende ut fornyelse til alle som ikke fikk cupfinalebillett?:)


Helt klart. Jeg gikk i spinn et par minutter i formiddag. Men neida. Hyggelig med prissenkningen da, den skal de ha.


Vi kan jo spøke med det, men jeg lurer på om noen ble så provosert at de kastet brevet. Skulle ikke forundre meg når vi ser hvor mye disse cupfinalebillettene engasjerer. Utrolig dårlig timing av billettsjef Algerøy i alle fall. Det er jo som om Norsk Tipping skulle ringe lørdag kveld for å fortelle oss at vi ikke vant, og så spørre om vi vil kjøpe ny kupong...


En smule overdrevent, men jeg er enig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=brann

Da var det allerede billetter å kjøpe på finn.no.

Vi i Bataljonen ønsker fremdeles tilbakemeldinger fra folk som kjøper billetter på svartebørs, om hva som står på billetten, og til hvilken pris den er kjøpt. Vi skal selvsagt ikke foreta oss noe før etter finalen, men det er greit å ha en oversikt for å kunne se hvor alle svartebørsbillettene kommer ifra(nff). Send mail til pakk@bataljonen.no

Northside

Ser første selgeren har 4 billetter. Ikke vanskelig å tippe at dette kommer fra NFF sine "2500" billetter. Denne kvoten skulle selvsagt finalelagene selv loddet ut, ikke tilfeldig trekning i hele Norge.
Man må være rimelig korket dersom man tror billetter IKKE havner på svartebørs med dette systemet. Men nå er det da NFF det er snakk om...

Nightfox

Ingen tvil om hvor de billettene kom fra, kan man si....

"Må dessverre selge mine 4 billetter til cupfinalen..selges helst samlet."

Som om at han hadde en plan for å reise på cupfinalen uansett...

Yngve

Jaja, det spørst kva dei skal ha.

Det kan jo vera, mot all formodning, at dette skal dei ikkje ha så mykje overpris på.

Men det er jo sjølvsagt lite truleg...

Northside

October 15, 2011, 08:57:52 AM #779 Last Edit: October 15, 2011, 09:01:01 AM by Northside
Quote from: Yngve on October 15, 2011, 08:31:27 AM
Jaja, det spørst kva dei skal ha.

Det kan jo vera, mot all formodning, at dette skal dei ikkje ha så mykje overpris på.

Men det er jo sjølvsagt lite truleg...


Ikke vanskelig å finne ut.

En rask telefon:
"Budet ligger på 7600kr for alle 4 billettene"

Vet ikke hva ordinær pris er på disse billettene, maks 600kr per stk vil jeg tro. Det gir så langt en gevinst på 5200kr for denne personen. (Er det skattepliktig?  ;D )

Møte opp en liten gjeng når billettene skal leveres, så skulle vi lett fått prisen ned igjen til 600kr stk.

moffy_

Jeg synes loddtrekningen var helt grei, men jeg synes det burde vært en begrensning på 2 billetter pr vinner. Da hadde dobbelt så mange fått gleden av å vinne, og jeg tror det hadde redusert svartebørssalget kraftig. Det er nok mange som bruker to billetter selv og som selger de to andre for å finansiere turen..
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

Utmedsnolken

Quote from: Northside on October 15, 2011, 08:57:52 AM
Quote from: Yngve on October 15, 2011, 08:31:27 AM
Jaja, det spørst kva dei skal ha.

Det kan jo vera, mot all formodning, at dette skal dei ikkje ha så mykje overpris på.

Men det er jo sjølvsagt lite truleg...


Ikke vanskelig å finne ut.

En rask telefon:
"Budet ligger på 7600kr for alle 4 billettene"

Vet ikke hva ordinær pris er på disse billettene, maks 600kr per stk vil jeg tro. Det gir så langt en gevinst på 5200kr for denne personen. (Er det skattepliktig?  ;D )

Møte opp en liten gjeng når billettene skal leveres, så skulle vi lett fått prisen ned igjen til 600kr stk.


lite aktuelt å kjøpe billetter på svartebørsen før de er sendt ut iallefall.
"og der snubler Sæternes igjen"

Dunkin

De 4 første billettene som ble lagt ut på finn.no klokken 15 i går gikk for 3100 per stk ifølge selger. Kvalm fortjeneste for å bare skrive inn navn, tlf og epostadresse på en nettside.

branngirl85

Eg ringte på en som låg på finn.no, og han skulle ha 7600 for 4 billetter...
Ikke vanskeleg å skjønne at de kommer fra NFF sin kvote i det hele tatt !!

Utmedsnolken

Quote from: Dunkin on October 15, 2011, 10:54:10 AM
De 4 første billettene som ble lagt ut på finn.no klokken 15 i går gikk for 3100 per stk ifølge selger. Kvalm fortjeneste for å bare skrive inn navn, tlf og epostadresse på en nettside.


kunne ikke bare nff solgt billettene for 1500 kr stk, så hadde vi kanskje sluppet dette her.
"og der snubler Sæternes igjen"


Jose Arrogantio

Quote from: Dunkin on October 15, 2011, 10:54:10 AM
De 4 første billettene som ble lagt ut på finn.no klokken 15 i går gikk for 3100 per stk ifølge selger. Kvalm fortjeneste for å bare skrive inn navn, tlf og epostadresse på en nettside.


Blir litt sint av å tenke på folk som blir med bare for å tjene penger og vinner loddtrekningen mens vi andre som faktisk bryr oss om kampen og laget sitter igjen med ingenting (eller noen tusenlapper fattigere).

Utmedsnolken

October 15, 2011, 11:34:02 AM #787 Last Edit: October 15, 2011, 11:39:59 AM by Utmedsnolken
Quote from: otlarsen on October 15, 2011, 11:26:14 AM


du kan nå iallefall tipse finn og få han utestengt. ikke det at det er verdens største straff.

edit; i tillegg kan vel mannen bare finne på hvor høye budene er. Er vel ikke akkurat offentlige budrunder dette. Han tjener enormt gode penger på desperate bergensere.
"og der snubler Sæternes igjen"

YadaYada

Quote from: otlarsen on October 15, 2011, 11:26:14 AM


Får gå sammen en gjeng å by over hverandre helt frem til noen dager før finalen. Så trekker alle seg plutselig fra budrunden ;-)
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

meidell

Utdrag fra Svartebørsloven:

§ 1. Det er forbudt å selge billetter til kultur- og idrettsarrangementer til en høyere pris enn den som er påført billetten fra arrangørens side, eller som billetten første gang ble solgt for. Dersom billetten er solgt gjennom en annen aktør enn arrangøren på grunnlag av avtale mellom arrangøren og aktøren, og det er betalt en særskilt billettavgift som fremgår av billetten, kan billettavgiften også være inkludert i salgsprisen ved videresalg.

§ 2. Kjøperen kan kreve tilbake fra selgeren den del av en betalt billettpris som overstiger de beløp som følger av § 1.


Om man klarer å sikre seg bevis for at man har betalt mer enn pålydende for billetten kan det således være grunnlag for å kreve penger tilbake fra selger i etterkant.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"


olebrann3

Quote from: posemedsnopi on October 15, 2011, 12:12:15 PM

Men nff sier vell at festen skal være for hele norge og at dermed alle skal ha mulighet til å være med i loddtrekningen

Eivind b

Quote from: olebrann3 on October 15, 2011, 07:53:22 AM
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=brann

Da var det allerede billetter å kjøpe på finn.no.

Vi i Bataljonen ønsker fremdeles tilbakemeldinger fra folk som kjøper billetter på svartebørs, om hva som står på billetten, og til hvilken pris den er kjøpt. Vi skal selvsagt ikke foreta oss noe før etter finalen, men det er greit å ha en oversikt for å kunne se hvor alle svartebørsbillettene kommer ifra(nff). Send mail til pakk@bataljonen.no

Har tipset finn om denne
Vi har et super lag på gang


Markmus

Han Steffen-karen som nå ligger ute på finn.no med 4 billetter er jo Brann-supporter skal man tro hans facebook-side (ikke vanskelig å finne navnet hans med tlf-nummer tilgjengelig). Får virkelig håpe at han ikke selger dem videre til overpris.
Ka du ve?

Utmedsnolken

ingen legger ut billettene på finn nå og selger de til pålydende. Da er du jo nesten tilbakestående. Vanskelig å si nei til 12000 kroner bare fordi "supportarne" blir sure.
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Northside on October 15, 2011, 08:57:52 AM
Møte opp en liten gjeng når billettene skal leveres, så skulle vi lett fått prisen ned igjen til 600kr stk.


Er jo bare å by høy pris og så møte opp hvor du så truer med politianmeldelse hvis du ikke får billettene for ordinær pris + et pittelite påslag for å være grei. Tar selvfølgelig med deg den aktuelle loven printet på papir for å gjøre fyren redd. Tar selvfølgelig opp samtalen på bånd også.

Skal man ta knekken på svartebørshaiene må man gjøre det selv. Hverken billettutsteder eller politi er interessert i å ta dem.
Ka du ve?

posemedsnopi

Quote from: olebrann3 on October 15, 2011, 12:29:52 PM
Quote from: posemedsnopi on October 15, 2011, 12:12:15 PM

Men nff sier vell at festen skal være for hele norge og at dermed alle skal ha mulighet til å være med i loddtrekningen


Sånn som dette fungerer, er det svartebørshaiene som har den feteste festen. Varer tilogmed helt fra torsdag til 6. november...

tezza

hei hei ..
er intr i å kjøpe billett ,er ikke intr i over pris . meldte meg litt for seint inn ,men var med til viking kampen.
ønsker helst ved bataljonen viss noen har.. :) ta kontakt på mail : theresehbirkeland@hotmail.com

Go Up