• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Onside !!!

Hardt å vente! Men ikke så gale når en vet at en har en billett om ikke. Men er jo alltids kjekt med 4 kompiser samlet!

Ingo

Eg ringte norges fotballforbund, trekkningen av cupfinale bill. blir utsatt til torsdag eller fredag denne uken

Jajano

Trekningen ble jo foretatt mandag i følge NFF....

krøvel vellevold

Quote from: Ingo on October 12, 2011, 12:13:31 PM
Eg ringte norges fotballforbund, trekkningen av cupfinale bill. blir utsatt til torsdag eller fredag denne uken


Det er jo rart, for trekningen var vel allerede på mandag. Det er bare offentliggjøringen som skulle være i dag.
Legg ned hele klubben!

moffy_

Det står ingen info om dette på nettsidene til nff. Må vi alle ringe inn for å få dette bekreftet?
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!


brann:)

Om det er slik at Ingo mener at offentliggjøringen som skulle vært i dag blir utsatt til torsdag eller fredag, så leker de med andres liv og helse. Men eg håper Ingo prøver å være morsom og har kommet med en liten "kødd"!
"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

lewis

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2011/Enorm-interesse-for-cupfinalen/

Står jo ganske klart at trekningen ble foretatt på mandag og at de heldige vinnerne får svar i løpet av onsdag..

moffy_

Hvis dette bare er kødd fra Ingo blir han utestengt fra både forumet og cupfinalen ;)
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

moffy_

Quote from: lewis on October 12, 2011, 12:28:00 PM
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2011/Enorm-interesse-for-cupfinalen/

Står jo ganske klart at trekningen ble foretatt på mandag og at de heldige vinnerne får svar i løpet av onsdag..


Det jeg mente var at det står ingen info om at trekningen var utsatt slik Ingo sier
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

dudo

2 billetter fra Frisk?! Jeg merker at jeg begynner å hisse meg opp. Noen som har hørt noe mer fra dem etter den første mailen om at de skulle "sjekke" kontaktene man oppga eller noe? Ingen av kompisene mine som har hørt noe, ihvertfall.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!




Ingo

Eg uttrykte meg litt upresist, offentliggjøringen blir torsdag eller fredag, trekkningen er foretatt.


dudo

Du uttrykte deg feil, ikke "litt upresist". Bare sånn for å gneldre litt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Wracktocha

Hvilken grunn oppga den du snakket med da?

JørnAE

Siste jeg fikk sms om nå var at de på Stadion hadde sagt til min søster når hun var der at det er ikke SIKKERT at mer enn 5 års ansenitet i Bataljonen nødvendigvis garanterer billett....
HVA FAEN??!!
De har jo gått ut og garantert dette i ukesvis nå!!!

Hva kan vi stole på og hva kan vi ikke stole på egentlig??
Merker jeg snart er sliten av hele cupfinalen allerede.....


Sissel

Var det Bataljonen som hadde sagt det eller Brannfolk? For det er jo sannsynlig at folkene i Brann ikke vet helt hva som må til for å få billett av Bataljonen.

moffy_

Jeg ringte til NFF for å høre.
De sier at mail blir sendt ut i dag. Det var ikke snakk om noen utsettelse.
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

JørnAE

Jeg skjønner at cupen synker mer og mer i verdi... Finalen er jo uansett ikke beregnet for supporterne men en festkveld for sponsorer og de høye herrer.
Så hva er vitsen med å følge cupkampene når en likevel ikke får med seg slutten?
Det blir som å kun betale for første omgang.

JørnAE

October 12, 2011, 13:20:16 PM #571 Last Edit: October 12, 2011, 13:27:44 PM by JørnAE
Quote from: Sissel on October 12, 2011, 13:17:48 PM
Var det Bataljonen som hadde sagt det eller Brannfolk? For det er jo sannsynlig at folkene i Brann ikke vet helt hva som må til for å få billett av Bataljonen.

visstnok Brannfolk på stadion ja... men dog.. en blir bare mer og mer koko av dette

Foran hver cupfinale og store begivenheter det er vanskelig å få billett til dukker det opp haugevis av konkurranser som har billetter til premier.
HVA F?? Hvorfor ta disse billettene bort fra de som ønsker å kjøpe og som en VET bryr seg.
Det sitter mange trofaste Brannsupportere som ikke kommer seg på cupfinalen fordi de ikke får billett og daglig ser vi quiz og annet tull i mengder av medier som har finalebilletter i premier.
Søren ikke rart det ikke blir billetter igjen til supporterne da.. Blir bare forbanna!!!!


Utmedsnolken

Quote from: JørnAE on October 12, 2011, 13:20:16 PM
Quote from: Sissel on October 12, 2011, 13:17:48 PM
Var det Bataljonen som hadde sagt det eller Brannfolk? For det er jo sannsynlig at folkene i Brann ikke vet helt hva som må til for å få billett av Bataljonen.

visstnok Brannfolk på stadion ja... men dog.. en blir bare mer og mer koko av dette

Foran hver cupfinale og store begivenheter det er vanskelig å få billett til dukker det opp haugevis av konkurranser som har billetter til premier.
HVA F?? Hvorfor ta disse billettene bort fra de som ønsker å kjøpe og som en VET bryr seg.
Det sitter mange trofaste Brannsupportere som ikke kommer seg på cupfinalen fordi de ikke får billett og daglig ser vi quiz og annet tull i mengder av medier som har finalebilletter i premier.
Søren ikke rart det ikke blir billetter igjen til supporterne da.. Blir bare forbanna!!!!




fordi folk bryr seg er de enda mer attraktive som konkurransepremier. Hvis de ikke hadde gått til konkurransene, så hadde de vel blitt brukt innad i firmaet, så det er ikke så mye å hisse seg opp for.
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Quote from: JørnAE on October 12, 2011, 13:19:28 PM
Jeg skjønner at cupen synker mer og mer i verdi... Finalen er jo uansett ikke beregnet for supporterne men en festkveld for sponsorer og de høye herrer.
Så hva er vitsen med å følge cupkampene når en likevel ikke får med seg slutten?
Det blir som å kun betale for første omgang.


Hva er en supporter da? En som betaler 1/2 pris på Frydenbø eller en bedrifsleder som betaler flere millioner i år til Brann uten å få noe igjen for det? Tviler på at det er mange ledere i de selskapene som sponser Brann som ikke er vokst opp med Brann interesse.  Det er en grunn for at det er få nasjonale selskaper som sponser Brann og forsåvidt også andre lag. Sponsing kan aldri regnes hjem, det blir gjort med hjerte og ikke hodet.

eriksen_30

e ikkje mye effektiv på jobben av all denne ventingen merker eg . Men som alle vet, den som venter på noe godt venter ikkje forgjeves... forhåpentligvis

stig

Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.
Nettsideansvarlig

eriksen_30

Har bataljonen fått listen fra Brann no og startet arbeidet?

Ingo

Quote from: moffy_ on October 12, 2011, 13:18:55 PM
Jeg ringte til NFF for å høre.
De sier at mail blir sendt ut i dag. Det var ikke snakk om noen utsettelse.


De gir ut forskjellig informasjon i NFF, eg ble fortalt torsdag eller fredag.  lettere i 1990 der eg ble satt rett  over til fotball presidenten. I forbindelse med enn hvis semifinale

Utmedsnolken

Quote from: stig on October 12, 2011, 13:44:43 PM
Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.



Tror det er mange firmaer som ikke gjør det for publisiteten, men heller som en intern greie. er massevis av firma som har avtaler som ikke genererer særlig reklame for de

http://www.brann.no/klubben/markedsavdelingen/samarbeidsstrategi/
"og der snubler Sæternes igjen"

psv-hasund

Quote from: stig on October 12, 2011, 13:44:43 PM
Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.



Det er i bunn og grunn eiernes penger som brukes, selvom firmaet står som juridisk person på bankkontoen. Betales 1.000.000 til Brann så får tilslutt eierne ca. 720.000 mindre i egen lommebok. (De får noe igjen gjennom annonsering etc, men det får vi som betaler selv også gjennom opplevelser).

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on October 12, 2011, 13:54:11 PMTror det er mange firmaer som ikke gjør det for publisiteten, men heller som en intern greie. er massevis av firma som har avtaler som ikke genererer særlig reklame for de


Og ikke alle firmaer har velfylte kontoer heller.

Men jeg skulle gjerne likt se et Brannregnskap på hvor billettene tar veien. Det ble sagt etter 2004 at andelen cupfinalebilletter til sponsorer skulle ned når avtalene skulle fornyes. Om det har skjedd er ikke godt å si.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Quote from: stig on October 12, 2011, 13:44:43 PM
Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.



Hva de forventer og hva de får er helt forskjellig. De får anledning til å kjøpe en billett pr 50.000 de bidrar med til Brann, men de får ikke for losjer og andre partourkort i tillegg slik jeg har forstått det. Så hvis man sponser Brann med 1/2 mill og har en losje til 300.000 (totalt 800.000) så kan man kjøpe 16 billetter. Hvis man i tillegg sier at Brann er i finalen hver 5-6 år så vil de si at selskapet har bidratt med 4 mill for å kunne få kjøpe 16 billetter.

steinbygger

Quote from: Nixon on October 12, 2011, 14:00:31 PM
Quote from: Utmedsnolken on October 12, 2011, 13:54:11 PMTror det er mange firmaer som ikke gjør det for publisiteten, men heller som en intern greie. er massevis av firma som har avtaler som ikke genererer særlig reklame for de


Og ikke alle firmaer har velfylte kontoer heller.

Men jeg skulle gjerne likt se et Brannregnskap på hvor billettene tar veien. Det ble sagt etter 2004 at andelen cupfinalebilletter til sponsorer skulle ned når avtalene skulle fornyes. Om det har skjedd er ikke godt å si.


Det jeg vet er at frem til og med 2004 så stod det i sponsoravtalene at de hadde krav på x antall billetter. Dette er nå fjernet. Det er ingen sponsorer som har krav på å kjøpe billetter. Brann har derimot selv valgt å tilby sponsorene å kjøpt x antall billetter ut fra den fordelingsnøkkelen som jeg skrev i forrige innlegg. Dette er en pott og en fordelingsnøkkel som Brann selv styrer som en "goodwill" ovenfor sponsorene (på samme måte som det er en goodwill at man gir billetter til bataljonen eller andre) istedenfor å legge det ut for åpent salg.

Nymark

Nå har brøhodene i NFF endret på artikkelen :

Et dataprogram har foretatt trekningen av de heldige vinnerne i dag. Disse personene blir nå lagt fortløpende inn i billettsystemet.  I løpet av torsdag eller fredag denne uken får de tilsendt relevant informasjon på e-post om betalingsfrist og levering av billetter.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2011/Enorm-interesse-for-cupfinalen/

ostraume

Bra det. Har ikke hørt noe, men da er det fortsatt håp!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on October 12, 2011, 14:04:32 PM
Quote from: stig on October 12, 2011, 13:44:43 PM
Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.



Hva de forventer og hva de får er helt forskjellig. De får anledning til å kjøpe en billett pr 50.000 de bidrar med til Brann, men de får ikke for losjer og andre partourkort i tillegg slik jeg har forstått det. Så hvis man sponser Brann med 1/2 mill og har en losje til 300.000 (totalt 800.000) så kan man kjøpe 16 billetter. Hvis man i tillegg sier at Brann er i finalen hver 5-6 år så vil de si at selskapet har bidratt med 4 mill for å kunne få kjøpe 16 billetter.


De får jo igjen på andre områder. Det er jo ikke sånn at de ikke tjener noe på å sponse Brann.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nymark on October 12, 2011, 14:25:21 PM
Nå har brøhodene i NFF endret på artikkelen :

Et dataprogram har foretatt trekningen av de heldige vinnerne i dag. Disse personene blir nå lagt fortløpende inn i billettsystemet.  I løpet av torsdag eller fredag denne uken får de tilsendt relevant informasjon på e-post om betalingsfrist og levering av billetter.

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2011/Enorm-interesse-for-cupfinalen/


Merkelig at de skrev onsdag først.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

steinbygger

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 14:40:53 PM
Quote from: steinbygger on October 12, 2011, 14:04:32 PM
Quote from: stig on October 12, 2011, 13:44:43 PM
Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.



Hva de forventer og hva de får er helt forskjellig. De får anledning til å kjøpe en billett pr 50.000 de bidrar med til Brann, men de får ikke for losjer og andre partourkort i tillegg slik jeg har forstått det. Så hvis man sponser Brann med 1/2 mill og har en losje til 300.000 (totalt 800.000) så kan man kjøpe 16 billetter. Hvis man i tillegg sier at Brann er i finalen hver 5-6 år så vil de si at selskapet har bidratt med 4 mill for å kunne få kjøpe 16 billetter.


De får jo igjen på andre områder. Det er jo ikke sånn at de ikke tjener noe på å sponse Brann.


Sponsing kan i de fleste tilfeller ikke regnes hjem. Jeg tok en rask kontroll på meg selv om hvor mange selskaper jeg vet sponser Brann og kom til 10 stk. Når jeg da ser på Brann sine sider at de har ca 175 samarbeidspartnere så er det 165 selskaper som ikke treffer meg. Hvor mange her viste at f.eks Bardøla Høyfjellshotell er definert som "kjuagutt"

moffy_

Merkelig at hun jeg snakket med sa at alle mailene skulle være sendt ut i løpet av onsdag. Og jeg ringte i formiddag, i totiden..
Faen meg for et møkkaforbund!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

stig

October 12, 2011, 15:02:01 PM #589 Last Edit: October 12, 2011, 15:06:56 PM by stig
Vi kommer ikke igang med salget, da vi ikke har fått lister eller billetter av Brann. Begge deler skulle vi få i slutten av forrige uke, men det lar vente på seg. Dette er ting vi ikke råder over.

Vi har selv lyst å komme i gang med salget, da vi vet at mailer og meldinger og for så vidt forumet vil flomme over helt til salget er gjennomført.
Nettsideansvarlig

Eivind

Quote from: dudo on October 12, 2011, 12:44:06 PM
2 billetter fra Frisk?! Jeg merker at jeg begynner å hisse meg opp. Noen som har hørt noe mer fra dem etter den første mailen om at de skulle "sjekke" kontaktene man oppga eller noe? Ingen av kompisene mine som har hørt noe, ihvertfall.


Har ikke hørt noe mer enn den første mailen om at de holder av en billett til meg... Og ingen av de jeg har på listen er så langt blitt oppringt..

Tror ikke på den friskbilletten før jeg sitter med den i hånden..

Klaus_Brann

Quote from: steinbygger on October 12, 2011, 14:58:35 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 14:40:53 PM
Quote from: steinbygger on October 12, 2011, 14:04:32 PM
Quote from: stig on October 12, 2011, 13:44:43 PM
Han som betaler halvpris på Frydenbø gjør vel det av egen lomme mot å få se Brann, mens bedriftslederen gjør det av firmaets, sikkert rimelig velfylte konto, mot pubilisitet.


Og bedriftslederen forventer sikkert mer en 1 billett til seg selv.



Hva de forventer og hva de får er helt forskjellig. De får anledning til å kjøpe en billett pr 50.000 de bidrar med til Brann, men de får ikke for losjer og andre partourkort i tillegg slik jeg har forstått det. Så hvis man sponser Brann med 1/2 mill og har en losje til 300.000 (totalt 800.000) så kan man kjøpe 16 billetter. Hvis man i tillegg sier at Brann er i finalen hver 5-6 år så vil de si at selskapet har bidratt med 4 mill for å kunne få kjøpe 16 billetter.


De får jo igjen på andre områder. Det er jo ikke sånn at de ikke tjener noe på å sponse Brann.


Sponsing kan i de fleste tilfeller ikke regnes hjem. Jeg tok en rask kontroll på meg selv om hvor mange selskaper jeg vet sponser Brann og kom til 10 stk. Når jeg da ser på Brann sine sider at de har ca 175 samarbeidspartnere så er det 165 selskaper som ikke treffer meg. Hvor mange her viste at f.eks Bardøla Høyfjellshotell er definert som "kjuagutt"


Jeg har en kompis som jobber høyt opp i Los elektro, og såvidt meg bekjent har de kun et lite skilt på stadion, og de har hatt en merkbar økning i antall jobber de har fått i Bergen etter at de startet, så det er vel delte meninger om det.
Selv om de ikke treffer deg, kan de treffe andre.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Eivind on October 12, 2011, 15:16:14 PM
Quote from: dudo on October 12, 2011, 12:44:06 PM
2 billetter fra Frisk?! Jeg merker at jeg begynner å hisse meg opp. Noen som har hørt noe mer fra dem etter den første mailen om at de skulle "sjekke" kontaktene man oppga eller noe? Ingen av kompisene mine som har hørt noe, ihvertfall.


Har ikke hørt noe mer enn den første mailen om at de holder av en billett til meg... Og ingen av de jeg har på listen er så langt blitt oppringt..

Tror ikke på den friskbilletten før jeg sitter med den i hånden..


Det samme her, skulle også få en gjennom de. Så får vi se når det kommer til stykket.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Jeg holder ikke pusten,  for å si det sånn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

The Boss

Quote from: Klaus_Brann on October 12, 2011, 15:30:16 PM
Quote from: Eivind on October 12, 2011, 15:16:14 PM
Quote from: dudo on October 12, 2011, 12:44:06 PM
2 billetter fra Frisk?! Jeg merker at jeg begynner å hisse meg opp. Noen som har hørt noe mer fra dem etter den første mailen om at de skulle "sjekke" kontaktene man oppga eller noe? Ingen av kompisene mine som har hørt noe, ihvertfall.


Har ikke hørt noe mer enn den første mailen om at de holder av en billett til meg... Og ingen av de jeg har på listen er så langt blitt oppringt..

Tror ikke på den friskbilletten før jeg sitter med den i hånden..


Det samme her, skulle også få en gjennom de. Så får vi se når det kommer til stykket.


Skriver meg på her eg og...

The Boss

Men hallo, har hovedsponsoren for NM lovet oss skriftlig en billett, så bør de virkelig holde det...
Regner med eg får billett! (så sant ikke de på listen min ødelegger helt for meg...)

Yngve

Quote from: Eivind on October 12, 2011, 15:16:14 PM
Quote from: dudo on October 12, 2011, 12:44:06 PM
2 billetter fra Frisk?! Jeg merker at jeg begynner å hisse meg opp. Noen som har hørt noe mer fra dem etter den første mailen om at de skulle "sjekke" kontaktene man oppga eller noe? Ingen av kompisene mine som har hørt noe, ihvertfall.


Har ikke hørt noe mer enn den første mailen om at de holder av en billett til meg... Og ingen av de jeg har på listen er så langt blitt oppringt..

Tror ikke på den friskbilletten før jeg sitter med den i hånden..


Dei har byrja i ringa rundt. Veit om ein person på lista mi som har fått telefon og motatt tilbod.. No gjeld det berre å kryssa fingrane for at dei ni andre er lika disiplinerte....

dudo

Quote from: The Boss on October 12, 2011, 15:40:00 PM
Men hallo, har hovedsponsoren for NM lovet oss skriftlig en billett, så bør de virkelig holde det...
Regner med eg får billett! (så sant ikke de på listen min ødelegger helt for meg...)


Jeg blir ikke overrasket om en av mine slår seg vrang. Da blir det bråk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yngve

Det irriterar meg lika mykje at NFF på måndag lagar ein artikkel om at dei har gjennomført trekninga, og skal senda ut mail på onsdag. For deretter endra det på onsdag ettermiddag at trekninga nettopp er gjennomført og mailar vert sendt ut på torsdag og fredag.

Skjønar ikkje dei at det sit 62.000 mennesker og ventar i spaning?

Idioti.

bjss

Quote from: The Boss on October 12, 2011, 15:40:00 PM
Men hallo, har hovedsponsoren for NM lovet oss skriftlig en billett, så bør de virkelig holde det...
Regner med eg får billett! (så sant ikke de på listen min ødelegger helt for meg...)


Enig med deg, jeg føler meg helt trygg på at de holder det de lover.
Ser jo at kravene til de på listen er endret/skjerpet enel fra de første mailene Frisk sendte ut til de siste jeg har sett eksempler på i tråen her. Men så lenge leadsene "holder mål" ift kravene så er nok dette bankers.
Og skulle det være slik at en eller annen på listen ikke "godkjennes" så forventer jeg at man får anledning til å supplere me nytt navn og ikke bare "strykes".

Jeg vet forøvrig at Frisk *fortsatt* har billetter som ikke er lovet bort/reservert, og som de benytter for å skaffe seg leads/kunder.
Dersom det stemmer som tidligere nevnt at de ikke lenger tar imot lister på mail så deles i så fall disse billettene ut på andre måter.
Skulle gjerne visst hvor mange billetter de hadde totalt...


Go Up