• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

stig

Vi får en del spørsmål om hvordan vi kontakter folk, og mange mailer oss for å opplyse om ny e-post adresse siden den fra 03 ikke er i bruke lengre. Manglende adresser og e-post vet vi det er mye av, derfor fokuserer vi på informasjon via bataljonen.no og vår facebookside.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: Yngve on October 10, 2011, 19:46:48 PMSom Nixon har sagt før er dette den klart enklaste måten å få seg cupfinalebill på..


Ja, billettfordelingen ser ut for mange til å komme like overraskende som de som hver høst står i grøften på fjellet med sommerdekk. Alle burde vite at det ikke hjelper å være en trofast stadiongjenger for å få billett. Det burde jo være sånn, men slik er det ikke. Man må ha noen knagger å henge billettønsket sitt på. Medlemskap i Brann eller Bataljonen er i så måte enkle knagger å ha.

Hvis man da ikke jobber i den rette bedriften eller kjenner noen som kjenner noen. For det er ingen tvil om at mange vil få billett som ellers ikke bryr seg nevneverdig. Sjefen min skal f.eks. på cupfinalen. Hun går aldri på Stadion, og har egentlig ikke så veldig lyst, men samboeren (som er relativt interessert) har fått noen sponsorbilletter fra noen venner og har overtalt henne. Litt trist å tenke på at det vil sitte folk hjemme i Bergen som hadde fortjent det mye mer.
Rød makt på Hansa

The Boss

October 10, 2011, 20:53:14 PM #502 Last Edit: October 10, 2011, 22:26:51 PM by The Boss
BA skriver at det sendes ut mail til de som får de 2500 billettene i morgen, mens BT skriver mail sendes ut onsdag... Hvem har rett..? Om trekningen ble foretatt i dag, hvorfor vente til onsdag med å sende ut mailer?

Edit: NFF melder at det er onsdag som er dagen!

eriksen_30

Quote from: Yngve on October 10, 2011, 19:46:48 PM
Quote from: Tullpip on October 10, 2011, 18:45:36 PM
Quote from: eriksen_30 on October 10, 2011, 14:27:33 PM
har vært medlem siden 2008.

Hvis man ikke har fornyet ser det ikke ut som man er garantert tilbud ihvertfall.


Og det er vel heilt naturleg.

Som Nixon har sagt før er dette den klart enklaste måten å få seg cupfinalebill på..


Det e det som e litt frustrerende. Har vært medlem siden 2008 og er fremdeles medlem, ihvertfall fram til juni 2012...
Har som sagt sendt en mail til Brann for å ett svar på ka det går i.

Northside

Quote from: eriksen_30 on October 10, 2011, 21:40:06 PM
Det e det som e litt frustrerende. Har vært medlem siden 2008 og er fremdeles medlem, ihvertfall fram til juni 2012...
Har som sagt sendt en mail til Brann for å ett svar på ka det går i.


Ja, for de har sikkert ikke nok å henge fingrene i der oppe om dagen...

Litt seint å sutre over billettfordelingen nå. Dette har vært tatt opp med Bataljonen ved jevne mellomrom. Heldigvis har Bataljonen gjort en god jobb og diskutert billettfordelingen og antall billetter Brann gir Bataljonen, i god tid før denne finalen.

Hvordan Brann og Bataljonen videre deler ut billetter kan man sikkert ta opp på Bataljonen sitt årsmøte, så kan Bataljonen bringe det videre til Brann, i god tid før neste finale.

Selv om jeg er garantert billett flere steder, så kunne jeg tenkt meg at Bataljonen loddet tilfeldig ut 100 billetter til medlemmene sine. Da har de som er "ny" i gruppen også en liten mulighet der.

Er også en del uenig i hvordan Brann deler ut billettene sine. Ser f.eks ikke poenget med at spillerne skal få 10 billetter hver.

mbs

Quote from: Northside on October 11, 2011, 06:11:17 AM
Quote from: eriksen_30 on October 10, 2011, 21:40:06 PM
Det e det som e litt frustrerende. Har vært medlem siden 2008 og er fremdeles medlem, ihvertfall fram til juni 2012...
Har som sagt sendt en mail til Brann for å ett svar på ka det går i.


Ja, for de har sikkert ikke nok å henge fingrene i der oppe om dagen...

Litt seint å sutre over billettfordelingen nå. Dette har vært tatt opp med Bataljonen ved jevne mellomrom. Heldigvis har Bataljonen gjort en god jobb og diskutert billettfordelingen og antall billetter Brann gir Bataljonen, i god tid før denne finalen.

Hvordan Brann og Bataljonen videre deler ut billetter kan man sikkert ta opp på Bataljonen sitt årsmøte, så kan Bataljonen bringe det videre til Brann, i god tid før neste finale.

Selv om jeg er garantert billett flere steder, så kunne jeg tenkt meg at Bataljonen loddet tilfeldig ut 100 billetter til medlemmene sine. Da har de som er "ny" i gruppen også en liten mulighet der.

Er også en del uenig i hvordan Brann deler ut billettene sine. Ser f.eks ikke poenget med at spillerne skal få 10 billetter hver.


Hadde diskusjonen billetter med en av Branns gamle formenn i går som hadde hatt jobben med utdeling til 3 cupfinaler. Når cupfinalen kommer får en telefoner fra venner og bekjente en ikke har snakket med på 10 år. Folk som ikke har vært på stadion på 20 år (nå 2007) som skal på cupfinalen.

Brann har 4 grupper de prioriterer.
1. Sponsorer
2. Medlemmer og ansatte
3. Brann allmenningen (ny) erstatter patourkort
4. Bataljonen.
Dette er ikke i prioritert rekkefølge.

Om spillerne får 10 billetter, så skjønner jeg det. Om brann kommer til cupfinalen vært 10 år, så opplever de fleste spillerne det 1 gang. Jeg skjønner de har lyst å gi mor, far, kone, barn, og kanskje besteforeldre og en beste kompis billett. Tenk på Torp.... Dette er hans sjangse til å bli cupmester, og foreldre og slekt vil nok gjerne se det. Noen av de utenlanske spillerne trenger nok neppe 10 billetter.

Bataljonen med styret har vært veldig flink med å gi informasjon, så vi skal ikke klage.

Selv regner jeg denne gangen med å få billetter gjennom Bataljonen... men har ikke fått til junior gjennom de men gjennom kontakter innad i Brann.

Selv har jeg meldt inn hele familien i Bataljonen og satser på at ved neste cupfinale kanskje har mulighet til å få til hele familien den veien. Uanset når min datter blir 18, så bør hun ha god nok ansinitet. Men å reise med Bataljonen uten at far er med får hun ikke lov til! ;)

Nixon

Ja, 10 billetter til spillerne er det ingenting å si på. Jeg hadde faktisk trodd at det var flere.
Rød makt på Hansa

olebrann3

Ifølge Brann.no har vi 21 a-lagspillere.
Så spillerene tar da 210 billetter.
Er en del av de som ikke trenger 10 vil eg tro.
Maxi Bajter
Austin
Guastavino
Piotr
zsolt
Tadas
Ojo
Bentley

Utmedsnolken

Quote from: olebrann3 on October 11, 2011, 08:43:53 AM
Ifølge Brann.no har vi 21 a-lagspillere.
Så spillerene tar da 210 billetter.
Er en del av de som ikke trenger 10 vil eg tro.
Maxi Bajter
Austin
Guastavino
Piotr
zsolt
Tadas
Ojo
Bentley


de kan vel ha venner de også som alle andre.
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

Joda sier ikke at alle de ikke skal få billetter. Men det er sikkert noen av disse som ikke trenger 10 billetter.

eriksen_30

Quote from: Northside on October 11, 2011, 06:11:17 AM
Quote from: eriksen_30 on October 10, 2011, 21:40:06 PM
Det e det som e litt frustrerende. Har vært medlem siden 2008 og er fremdeles medlem, ihvertfall fram til juni 2012...
Har som sagt sendt en mail til Brann for å ett svar på ka det går i.



Litt seint å sutre over billettfordelingen nå. Dette har vært tatt opp med Bataljonen ved jevne mellomrom. Heldigvis har Bataljonen gjort en god jobb og diskutert billettfordelingen og antall billetter Brann gir Bataljonen, i god tid før denne finalen.



Som medlem av SKB siden 2008 og fremdeles betalende medlem e det lov å undre seg på hvorfor man ikke er kontaktet ennå når en ser her på forumet at folk allerede er kontaktet. Billettfordelingen e helt OK den, har ingenting å si på den. Har ansinitet nok i henhold til Bataljonens regler og SKB's regler så det bekymrer meg ikke, men det som bekymrer er at jeg ikke er kontaktet av Brann når de er så tydelige på fordelingen sin.

Utmedsnolken

Quote from: olebrann3 on October 11, 2011, 08:54:38 AM
Joda sier ikke at alle de ikke skal få billetter. Men det er sikkert noen av disse som ikke trenger 10 billetter.



da gir de sikkert til de andre spillerne/ansatte som har store familier eller noe sånt
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: olebrann3 on October 11, 2011, 08:54:38 AMJoda sier ikke at alle de ikke skal få billetter. Men det er sikkert noen av disse som ikke trenger 10 billetter.


Og hvem skal bestemme/avgjøre det? Du skjønner vel det at Brann ikke kan gjøre forskjell på spillerne utfra hvor de kommer fra i verden.
Rød makt på Hansa

olebrann3

De kan si til hver enkelt spiller at de kan få 10 billetter men spørre om de har behov for alle.
Selvfølgelig må alle få tilbudet, men f.eks Maxi Bajter kunne da kanskje sagt at han trengte bare f.eks 4 billetter.

Henki

Quote from: olebrann3 on October 11, 2011, 09:50:13 AM
De kan si til hver enkelt spiller at de kan få 10 billetter men spørre om de har behov for alle.
Selvfølgelig må alle få tilbudet, men f.eks Maxi Bajter kunne da kanskje sagt at han trengte bare f.eks 4 billetter.
Ballen skal fremover!

moffy_

Det er godt mulig Maxi Bajter inviterer hele familen sin på norgestur denne helgen. Så lenge han er skadefri så regner jeg med han starter vedsiden av Rudy. Det er også positivt at våre utlandske spillere får billetter de kan gi til venner og bekjente, i Bergen finnes det ganske store miljøer både fra Nigeria, Uruguay og Polen. Uansett - 10 billetter til spillerne er vel fortjent, det er jo de som har spilt oss til finale!
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

|Netti|

Skulle bare mangle at spillerne får ti billetter hver og at de slipper forsvare hvem de vil gi de til!

mbs

Da har jeg klart å haie til meg 2 stk cupfinale billetter fra Molde. Så får vi se hva vi ender opp med av antall billetter. Hittill har jeg oppsjon på 3 stk, + at jeg har rett fra Bataljonen. Så da blir det tur på meg og guttungen. + at 2 kompiser får de siste 2 billettene.

Da gjenstår bare å få svar fra resten av landet. Har fortsatt noen som sier de kan skaffe billetter og som skylder meg en tjeneste og 2... Billetter til cupfinale handler om langsiktig planlegging og pleiing av kontakter.... hjelper du andre får du hjelp.

Utmedsnolken

er lov å la det bli igjen noen billetter til oss andre også..
"og der snubler Sæternes igjen"

BBB-mod

Jeg vet ikke om det er så veldig smart å komme inn her og skryte av at man har klart å skaffe seg en håndfull billetter når det er så mange som ikke har. Det er nesten litt provoserendes.

Er fristet til å slette...

Henki

Det er ihvertfall relativt uinteressant å høre om folk som kjenner en i molde som skylder en man kjenner sin mor sin søster sin nabo en tjeneste og dermed kommer en jeg ikke aner hvem er og en guttunge seg på cupfinalen. Jeg forstår at man er lettet og glad for å få billett, men det er kanskje ikke helt ok å mase om hvor mange billetter man har fått tak i, all den tid mange av oss vanlige dødelige (som har hatt partoukort i over ti år:) strever med å få billett. Og mest sannsynlig ikke får. Litt solidaritet med sine medsupportere er vel ikke for mye å be om?
Ballen skal fremover!

Utmedsnolken

Quote from: BBB-mod on October 11, 2011, 12:29:11 PM
Jeg vet ikke om det er så veldig smart å komme inn her og skryte av at man har klart å skaffe seg en håndfull billetter når det er så mange som ikke har. Det er nesten litt provoserendes.

Er fristet til å slette...


når jeg vinner 20 billetter i lotteriet, da skal du få se skryting da.
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

Quote from: Henki on October 11, 2011, 10:24:44 AM

Nei det er selvsagt fullt fortjent at de får 10 billetter hver. Men det går ann å spørre enkelte spillere om de trenger de 10, vist de vil ha 10 så skal de selvsagt få 10.

moffy_

October 11, 2011, 13:46:04 PM #523 Last Edit: October 11, 2011, 13:50:09 PM by moffy_
Quote from: olebrann3 on October 11, 2011, 13:28:08 PM
Quote from: Henki on October 11, 2011, 10:24:44 AM
Å krangle på at hver spiller får ti billetter hver er vel toppen av smålighet. Sist jeg sjekket var det spillerne som sørget for at Brann kom seg til cupfinalen i det hele tatt. Hvis en spiller ikke har ti familiemedlemmer i Norge 6.november må de da uansett få velge hvem de vil gi sine fult fortjente billetter til.

Nei det er selvsagt fullt fortjent at de får 10 billetter hver. Men det går ann å spørre enkelte spillere om de trenger de 10, vist de vil ha 10 så skal de selvsagt få 10.


Tror du de som ikke vil ha 10 billetter blir tvunget til å ta imot?
Det sier seg jo slev at alle blir spurt om de ønsker 10 billetter. For en latterlig diskusjon...
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

moffy_

Er det forresten noen som har hørt noe om loddtrekningen til NFF? BA mente vel at de skulle sende ut info idag, mens BT skrev det skulle gjøres i morgen.

Nff skrivef følgende; Et dataprogram har foretatt trekningen av de heldige vinnerne i dag (mandag). Disse personene blir nå lagt fortløpende inn i billettsystemet.  I løpet av onsdag denne uken får de tilsendt relevant informasjon på e-post om betalingsfrist og levering av billetter.

Betyr det at de fortløpende sender ut mail til de heldige og regner med at de er ferdige til onsdag eller at de venter til onsdag med hele greien? Det høres jo nesten ut som de skal sitte å sende ut en og en mail manuelt...
Eg sitter på Frydenbø og eg e stolt av d!

dudo

Jeg regner med jeg har vunnet, og siden jeg ikke har hørt noe fra dem sender de vel ikke ut før i morgen. ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: dudo on October 11, 2011, 14:13:22 PM
Jeg regner med jeg har vunnet, og siden jeg ikke har hørt noe fra dem sender de vel ikke ut før i morgen. ;)


håper det ikke er alfabetisk, for da er de nok ferdig med min bosktav allerede

men har de startet så  må det jo dukke folk som har fått billetter snart
får sjekke mailen hver time frem til torsdag nå
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on October 11, 2011, 14:13:22 PM
Jeg regner med jeg har vunnet, og siden jeg ikke har hørt noe fra dem sender de vel ikke ut før i morgen. ;)


Skal gå meg en liten tur nå, så er nok mailen i inboxen min når jeg kommer hjem :)

Nixon

Quote from: Utmedsnolken on October 11, 2011, 14:23:17 PM
Spiller du buekorps kan det være en måte å få delta
http://www.brann.no/nyheter/buekorps-audition-til-cupfinalen/


Og hvis du ikke har vært med i buekorps gir "Trommekurs Bergen" 8 640 treff på Google. Så her kan det være muligheter til å bli god nok til 26. oktober!:)

Merker at jeg er svært glad for at jeg har vært medlem i Bataljonen mer enn lenge nok....)
Rød makt på Hansa

GlennK

Skjer nok ingenting før i morgen med NFF-billettene...

Klaus_Brann

Kan ikke Chess kjøpe opp hel UBC og gi bort/selge til trengende?!?!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

paf

OK folkens: På tide med litt langtidsplanlegging her. På cupfinalene i 2011, 2004, 1999, 1995 og 1988 (som er de jeg har noe peiling på), har medlemskap i klubben gitt forkjøpsrett på billetter. Det er tydelig at oppfordringen om å melde seg inn ikke nådde alle i vinter. Men vil du ha tilgang til cupfinalebillett og være med å påvirke klubben i ditt hjerte, så melder du deg inn i klubben nå.
http://www.brann.no/klubben/bli-medlem/

Utmedsnolken

men nå er det jo minst 5 år til neste cupfinale. kan vente et par år da...
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Rød makt på Hansa

Xminator

Pølse-vip-plassene mine fortsetter å gi avkastning :) Ikke bare jævlig flott utsikt på kampdagen, men cupfinalebilletter på kjøpet ;)


Lennono8

Er det noen som vet om noen med "vanlig" partoutkort som har fått tilbud om billetter? Noen som har fått brev? Og hvor lang ansiennitet har de som har fått?

Så vidt jeg forsto på brann.no skulle de få etter at sponsorer, Brannallmenningen, Bataljonen og medlemmer hadde fått sitt.

Markmus

Ka du ve?

Brannfrelst

Akkurat det er ikke så nøye,trenger nødvendigvis ikke komme midt i stormen heller,de har vel som oss noen billetter utpå langsidene også. Så lenge det er siste desperate utvei så er det ikke noe problem for min del.
2.10.07-Gullet kom hem!

Nixon

Rød makt på Hansa


bjss

Her er et alternativ for å være med på konkurranse for dem som synes BT sine 20 spørsmål er for mye:

http://online.no/innhold/cupfinalequiz.jsp

Kommer nok til å se mange av disse i tiden fremover.....

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Brannfrelst

2.10.07-Gullet kom hem!

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

1908

Når skjer det noe ang billetter til oss i Bataljonen???

Christian

Det er vel bare å hive seg med på alt av slike konkurranser og så heller dele et eventuelt overskudd med Bataljonen - evt. trengende her på forumet.

Yngve

Nokon som har fått mail av NFF? Eg går her og trippar i spaning..

SKBrannfan

Quote from: Yngve on October 12, 2011, 10:44:49 AM
Nokon som har fått mail av NFF? Eg går her og trippar i spaning..


Du er nok ikke den eneste... :P Merker at det går utover hvorvidt jeg klarer å konsentrere meg

Go Up