• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

mbs

Quote from: Xminator on October 02, 2011, 07:56:02 AM
Om ikke annet bør de fleste av oss prøve å hente 4 billetter på Brann eller Nøytral kvote, og sørge for at de formidles videre av Bataljonen. Jo flere av oss som har ærlige hensikter, jo større er sjansen for at akkurat disse billettene ikke havner på svartebørs.

Det er forøvrig det beste systemet de har hatt for dette til nå. Eneste som hadde vert bedre var om Branns og nøytral kvote hadde blitt tildelt Brann istedenfor så fordelingen av disse billettene også gikk på ansienitet.


Problemet med Cupfinalen er jo at den koster endel. Har man litt dårlig råd, søker litt for å få billetter og plutselig sitter med noen ekstra så kan man fort tjene inn kostnadene, ved å selge de til høystbydene. Så vidt jeg vet ble loven om svartebørs vedtatt i norge uten strafferamme, altså blir kun beløpet mellom pålydene og salgssum beslaglagt. En har også lov til å legge på kostnader. Altså ingen bot.

Politiet går heller ikke inn for å etterforske slike saker. Det finnes fortsatt folk som lever svartebørs salg i Norge.

stig

Vi er fullt klar over at politiet ikke prioriterer slike saker. Bataljonen har hjemmel for å utestenge folk som selger billetter,som kommer fra vår kvote, til en pris over pålydende. Vi vil registrere hvem som får  hvilke billetter, og det har også NFF pålagt alle å gjøre.

Vi har også bedt om at folk som kjøper på svartebørs, om å gi oss en lyd om pris og hva som står på billetten. Vi skal ikke foreta oss noe før finalen, så det får ingen konsekvens for bruken av billetten. Vi tror de fleste billettene på svartebørs kommer fra andre kvoter enn klubbene sine og vil gjerne kunne dokumentere det, og forhåpentligvis endre på fordelingsnøkkelen til fordel for supporterene/klubbene.
Nettsideansvarlig

KNUDSEN

jeg har vært medlem i bataljonen siden 06 men betalte ikke årets medlemskap før 18.aug i år, vil jeg fremdeles få cupfinale billett igjenom bataljonen?
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

abe78

Beklager, fristen var 15.08.




(Fleiper - du får sende de en epost kanskje). :)
.og husk!

Nixon

De som reiste organisert til kvartfinalen måtte vært medlem 5. juli for å ha rett på billett.
Til orientering...
Rød makt på Hansa

mbs

Quote from: stig on October 03, 2011, 09:26:53 AM
Vi er fullt klar over at politiet ikke prioriterer slike saker. Bataljonen har hjemmel for å utestenge folk som selger billetter,som kommer fra vår kvote, til en pris over pålydende. Vi vil registrere hvem som får  hvilke billetter, og det har også NFF pålagt alle å gjøre.

Vi har også bedt om at folk som kjøper på svartebørs, om å gi oss en lyd om pris og hva som står på billetten. Vi skal ikke foreta oss noe før finalen, så det får ingen konsekvens for bruken av billetten. Vi tror de fleste billettene på svartebørs kommer fra andre kvoter enn klubbene sine og vil gjerne kunne dokumentere det, og forhåpentligvis endre på fordelingsnøkkelen til fordel for supporterene/klubbene.


Det er vel ingen som ønsker svartebørs salg av oss her. Men jeg ser at for studenter og andre med dårlig råd kan fristelsen være stor.

The Boss

FRISK Forsikring melder at de er tomme for billetter!

Nixon

Quote from: The Boss on October 03, 2011, 15:44:44 PM
FRISK Forsikring melder at de er tomme for billetter!


He he, ikke overraskende. De må jo ha jobbet som gale der inne for å rekke over alle ringelistene de har fått!:)
Rød makt på Hansa

dudo

Og jeg har ikke hørt en dritt. Forbanna fittefolk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bjss

Quote from: The Boss on October 03, 2011, 15:44:44 PM
FRISK Forsikring melder at de er tomme for billetter!


Det måtte jo skje en gang. Hvor fikk du vite det? På mail? I så fall: Når sendte du inn din liste?

Nixon

Jeg lurer litt på når tråden "Forfordelingen av cupfinalebilletter" kommer...
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 17:06:37 PM
Jeg lurer litt på når tråden "Forfordelingen av cupfinalebilletter" kommer...


Hvor 99% tror at å "forfordele" er å få fordeler framfor andre...
Legg ned hele klubben!

Gulløl

October 03, 2011, 17:56:05 PM #362 Last Edit: October 03, 2011, 18:03:31 PM by Gulløl
Altså 1 % vinnersjanse for hver mailadresse.
Skal ikke overraske meg om denne prosentene blir enda lavere, kanskje ned mot 0,5 %.

Vinnersjansene blir nok så lave at en ikke bør bygge opp noen forventninger om billetter her heller. Så lave at det omtrent ikke er bryderiet verdt å melde seg på   :-\.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on October 03, 2011, 17:56:05 PMAltså 1 % vinnersjanse for hver mailadresse.
Skal ikke overraske meg om denne prosentene blir enda lavere, kanskje ned mot 0,5 %.

Vinnersjansene blir nok så lave at en ikke bør bygge opp noen forventninger om billetter her heller. Så lave at det omtrent ikke er bryderiet verdt å melde seg på   :-\.


nå vet vi fortsatt ikke hvordan billettene blir trukket ut, hvis det er kvoter for hvert lag, så ligger vi mye dårligere an. (jo flere som skjønner hvor liten sannsynligheten er, jo færre melder seg på)
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

Quote from: Utmedsnolken on October 03, 2011, 18:05:57 PM
nå vet vi fortsatt ikke hvordan billettene blir trukket ut, hvis det er kvoter for hvert lag, så ligger vi mye dårligere an.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

gikk fint å være på øvre VG i 2004. var flere brannsupportere der enn lynsupportere. blir nok verre i år når det ikke er skille mellom tribunene.,
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Nixon on October 03, 2011, 17:06:37 PM
Jeg lurer litt på når tråden "Forfordelingen av cupfinalebilletter" kommer...


Helst bør den hete "For fordelingen av cup finale billetter" slik at me kan diskutere særskriving, og gjere narr av alle som kaller det orddeling.
Gå av.

bjss

Quote from: Gulløl on October 03, 2011, 17:56:05 PM

Altså 80000 påmeldte der 800 blir trukket ut.
Altså 1 % vinnersjanse for hver mailadresse.


1% pr. registrerte mail adresse er ikke dårlige odds.
Jeg mangler bare noen før jeg bikker 100% sannsynlighet for å vinne!
Matte er gøy!

Hørt om han læreren som kom tilbake til klassen sin og fortalte at det var 40% som hadde strøket på matteprøven?
Da var det en elev som raskt utbrøt: Du lurer ikke oss lærer, vi er ikke helt dum. Så mange er vi ikke i klassen....

Utmedsnolken

October 03, 2011, 18:57:45 PM #368 Last Edit: October 03, 2011, 19:03:37 PM by Utmedsnolken
Quote from: bjss on October 03, 2011, 18:44:36 PM
Quote from: Gulløl on October 03, 2011, 17:56:05 PM

Altså 80000 påmeldte der 800 blir trukket ut.
Altså 1 % vinnersjanse for hver mailadresse.


1% pr. registrerte mail adresse er ikke dårlige odds.
Jeg mangler bare noen før jeg bikker 100% sannsynlighet for å vinne!
Matte er gøy!

Hørt om han læreren som kom tilbake til klassen sin og fortalte at det var 40% som hadde strøket på matteprøven?
Da var det en elev som raskt utbrøt: Du lurer ikke oss lærer, vi er ikke helt dum. Så mange er vi ikke i klassen....


du når da en forventet verdi E(x) på 1.

Den reelle sannsynligheten for å trekkes ut minst en gang blir rundt 64% (gitt hundre lodd og 1% sjanse på hver)
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

October 03, 2011, 19:47:47 PM #369 Last Edit: October 03, 2011, 19:54:51 PM by Gulløl
Går ut fra at NFF har verktøy til å luke bort alle som har oppgitt samme navn flere ganger før trekningen. Det samme gjelder samme e-post adresse. Er vel litt mer usikkert med flere navn på samme adresse. Noen som vet ?
Det kan vel ikke være så lett at en bare oppretter en haug med e-postadresser for anledningen ?
Noen kreative her som fortelle hvordan de går frem ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

må være tillatt å ha samme adresse da. I vårt hus er det sikkert 30 med samme adresse og ingen opplyser om leilighetsnummer der. de luker vel ut på telefonnummer og epostadresse kanskje.
"og der snubler Sæternes igjen"

The Boss

Quote from: bjss on October 03, 2011, 16:54:16 PM
Quote from: The Boss on October 03, 2011, 15:44:44 PM
FRISK Forsikring melder at de er tomme for billetter!


Det måtte jo skje en gang. Hvor fikk du vite det? På mail? I så fall: Når sendte du inn din liste?


Fikk Mail fra Janne i Frisk(Sparebanken?) som sa de var tom. Eg sendte ny Mail i går og spurte om eg kunne sende inn ti nye navn mot en til billett. Sendte inn min første liste mandag for en uke siden, og fikk bekreftelse om billett fredag.

The Boss

Svaret om at de var tom kom i dag ettermiddag.

posemedsnopi

Quote from: Gulløl on October 03, 2011, 17:56:05 PMAltså 1 % vinnersjanse for hver mailadresse.
Skal ikke overraske meg om denne prosentene blir enda lavere, kanskje ned mot 0,5 %.

Vinnersjansene blir nok så lave at en ikke bør bygge opp noen forventninger om billetter her heller. Så lave at det omtrent ikke er bryderiet verdt å melde seg på   :-\.


ER muligens eg som ikkje ser  helt klart. Men hvordan kan 800 få tilbud om 4 billetter hver?

The Boss

Han forutsetter at ikke alle søker om 4 billetter, men at snittet på de som søker ligger på 3,12 billetter.

Tror nok det tallet er nærmere 4 enn 3...

Klaus_Brann

Quote from: posemedsnopi on October 03, 2011, 21:03:22 PM
Quote from: Gulløl on October 03, 2011, 17:56:05 PMAltså 1 % vinnersjanse for hver mailadresse.
Skal ikke overraske meg om denne prosentene blir enda lavere, kanskje ned mot 0,5 %.

Vinnersjansene blir nok så lave at en ikke bør bygge opp noen forventninger om billetter her heller. Så lave at det omtrent ikke er bryderiet verdt å melde seg på   :-\.


ER muligens eg som ikkje ser  helt klart. Men hvordan kan 800 få tilbud om 4 billetter hver?


Det er nok det. Han skriver vel et snitt på 3,12 billetter til hver.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Onside !!!

Men eg lure litt no, går det å registrere seg på nff sine billetter med samme navn og adresse så lenge en har forskjellig mail adresse?

Greit å vite, kommer nok til å gi mine billetter til bataljonen om eg skulle bli trekt ut der :)

torkri

Stemmer det ja. Du kan reg så mange mail adresser du vil på samme navn og adresse.

Gulløl

October 03, 2011, 23:36:36 PM #378 Last Edit: October 03, 2011, 23:49:22 PM by Gulløl
Quote from: torkri on October 03, 2011, 22:53:14 PM
Stemmer det ja. Du kan reg så mange mail adresser du vil på samme navn og adresse.


En ting er hva en kan registrere, en annen hva som blir godkjent. Går ut fra at NFF har et system der f.eks. "Ola Brannmann" som oppretter 10 mailadresser på samme navn, gateadresse og telefonnummer får slettet 9 av de før trekning. Slik bør det vel også være for at det skal være en rettferdig trekning.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Tja.. Det bur då vitterligen ofte fleire folk på kvar adresse. Og til dømes må no eg og sambuaren min og eventuelle andre få lov til å søkja billettar, sjølv om me har samme adresse..

Utmedsnolken

Quote from: Yngve on October 04, 2011, 06:18:17 AMTja.. Det bur då vitterligen ofte fleire folk på kvar adresse. Og til dømes må no eg og sambuaren min og eventuelle andre få lov til å søkja billettar, sjølv om me har samme adresse..

Men dere har ikke samme navn og telefonnummer også.
Håper alle som "jukser" blir slettet helt.
"og der snubler Sæternes igjen"

tj00m

Men dette med å loggføre hvilke billetter som havner på svartebørs, kan jo også bli helt feil. Om en selger billetten sin til vanlig pris, kan en ikke være sikker på at den billetten at den billetten ikke videre havner på svartebørs. Og om den siste personen som kjøper billett for dyre dommer, vil registrere det som svartebørs, så vil mitt navn dukke opp som selger?

Eg får selv gjennom bataljonen, men registrerer både meg og familiemedlemmer hos NFF. Da har eg mulighet til å gi til kompiser, eller evt bataljonen. Poenget med innlegget er at om bataljonen får inn billeter av folk som har klart å fått tak i flere, om de da har mulighet til å "omregistrere" navnet som billetten er registrert på, til den de faktisk sender ut til?
Brann Bergens Stolthet!

olebrann3

Vi har iallefall mulighet til å skrive ned at vi har fått den av deg og at "ola nordmann" har fått den videre

osoerli

Quote from: stig on October 02, 2011, 21:17:54 PM
Her er info etter lørdagens møte


Vi ble enig om fortsatt følge ansiennitets-prinsippet også på de billettene vi har til overs etter at de med 5 års ansiennitet har fått sitt. Det vil si at det blir loddtrekning blant de som har 4 års ansiennitet.

LODDTREKNING?  Er jo ikkje ansiennitet som gjeld då!!!  Bør vel vera mogleg å fortsetja med ansiennitet også etter 5 år ved å sjå på medlemsnummer eller dato folk meldte seg inn.  Går jo utfrå folk har fått tildelt medlemsnummer fortløpande etter korti dei meldte seg inn.

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Ja, jeg synes også at det burde være etter innbetaling dersom Bataljonen har en grei oversikt over det. Eneste måtte være dersom det vil medføre mye manuelt arbeid i disse travle førcupfinaletider.
Rød makt på Hansa

Xminator

Dette gjelder vel registreringer i 2008? I så fall vil jeg nesten rangere de som meldte seg inn etter Helstadsalget/0-8/CL-exit/RBH-rot/assistensparking/tabellkollaps før de som meldte seg inn i gullrus og tro på Champions-league...

Så jeg er enig med Bataljonen her, loddtrekning for de med 4 års ansiennitet.

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on October 04, 2011, 08:15:10 AM
Quote from: stig on October 02, 2011, 21:17:54 PM
Her er info etter lørdagens møte


Vi ble enig om fortsatt følge ansiennitets-prinsippet også på de billettene vi har til overs etter at de med 5 års ansiennitet har fått sitt. Det vil si at det blir loddtrekning blant de som har 4 års ansiennitet.

LODDTREKNING?  Er jo ikkje ansiennitet som gjeld då!!!  Bør vel vera mogleg å fortsetja med ansiennitet også etter 5 år ved å sjå på medlemsnummer eller dato folk meldte seg inn.  Går jo utfrå folk har fått tildelt medlemsnummer fortløpande etter korti dei meldte seg inn.




er det så fryktelig viktig om man meldte seg inn i februar kontra mars? Enig med loddtrekning.

edit: for ordens skyld, så har jeg ingen ansiennitet, så jeg er forholdsvis "objektiv"
"og der snubler Sæternes igjen"

stig

tj00m:  De billettene vi får inn vil bli registrert på nytt hos oss. Slik at hvis du får gjennom nff, selger videre til oss, vi omfordeler og den havner på svartebørs, så vet vi hvem som har fikk kjøpe den billetten  hos oss.

Ansiennitet blant 4 år blir ikke lett. Bl. a får vi partoutkortlisten fra Brann veldig seint,siste del ofte midt i sesongen, så det kan lett være at folk som kjøpte medlemskap des-mars står registrert som juni. Det blir også oppdaget noen feil i løpet av en sesong, da gjerne på tur, og der har vi nok ikke vært flinke til å tilbakedatere medlemskapet. I år har det blitt gjort både på partoutkort og oppdagede feil.
Nettsideansvarlig

osoerli

Eg meldte meg inn i 28.03.08 og hadde eit lite håp om at det var billettar igjen når dei frå 2007 hadde fått sitt sidan eg var såpass tidleg i året.  Med min vanlege flaks i loddtrekninger ryker eg vel no.  Jippi.  Hadde eg visst det før hadde eg heve meg på dei der Frisk greiene.  Det blir nok meg dåke ser griner på TV utanfor Ullevål 06.11.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

NFF har begynt å sende ut svar mailer på billettbestillingene:

Din bestilling for Cupfinalen 2011 er registrert!
Dersom du skulle være en av de heldige som blir trukket ut, vil du bli kontaktet i uke 41.


Da er det bare å krysse fingrene, i neste uke vet en om en har vunnet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: osoerli on October 04, 2011, 10:08:15 AM
Det blir nok meg dåke ser griner på TV utanfor Ullevål 06.11.


Resten av oss er inne på Ullevaal og griner over de femti langballene mot Ojo som ikkje forhindrer eit særdeles flaut cupfinaletap.
Gå av.

Torvanger

Kreditt til DAF for å følge prinsippet om ansennietet blant partoutkortinnehavere.

Eivind

Da fikk jeg Mail fra frisk om at de holder av en billett til meg! O Gud, o lykke!!!

Da er det bare å krysse fingrene for at leadsene mine gjør jobben sin..

dudo

Samme her. Sendte like greit bekreftelsesmailen til dem på listen min, slik at de vet hva det går i helt nøyaktig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Så dere mister billetten dersom noen svarer: "Frisk? Aldri hørt om!" :)
Rød makt på Hansa

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Klaus_Brann

Quote from: osoerli on October 04, 2011, 10:08:15 AM
Hadde eg visst det før hadde eg heve meg på dei der Frisk greiene.  Det blir nok meg dåke ser griner på TV utanfor Ullevål 06.11.


Det kunne man da gjort uansett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on October 04, 2011, 15:29:33 PM
Så dere mister billetten dersom noen svarer: "Frisk? Aldri hørt om!" :)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Eivind

Akkurat samme mailen eg fikk!

Hva om noen på listen ikke tar tlf når de ringer? Alt går til helvette da?

Go Up