• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann


Quote from: dudo on September 23, 2011, 23:48:29 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2011, 20:11:42 PM
Quote from: Nixon on September 23, 2011, 17:55:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 23, 2011, 17:27:33 PM
Quote from: dudo on September 23, 2011, 14:29:54 PM
Quote from: Nixon on September 23, 2011, 14:24:42 PM
Som et slags U21-mesterskap?:)

Ikke en dum ide. Regner med at Bataljonen enkelt kan kjøre en liste basert på fødelsdato.


Det er jo bare for at de skal ha en sjanse til å få billett i det hele tatt. Blir litt urettferdig om de ikke skal stille på lik linje med dem av oss som er litt eldre.


Hvorfor det? Sånn var det da når jeg var yngre og.


Hvorfor ikke? Det hadde vært en fin gest fra Bataljonen dersom de har ekstra billetter utenom de som er lovet vekk til kvartfinalereisende og de med ansiennitet fra 2007. Trenger ikke å være så mange billetter heller. Men klart. Det er ikke det første Bataljonen skal tenke på i kaoset nå.


Fordi det er en del andre som fortjener det mer.



Det kan man si, men samtidig synes jeg det er rart å diskvalifisere ut fra alder. Hypotetisk sett, hva om en gutt hadde tatt en krøvel og vært på samtlige kamper siden han fylte 16 for fire år siden - bør han ekskluderes bare fordi han ikke var gammel nok til å få lov å være med tidligere?

Pluss at jeg synes det ville vært en fin gest. Jeg snakker heller ikke om mange billetter - ikke mer enn 50, for å si det sånn. Gjerne bare 20 - men man sikrer ihvertfall at noen av kidsa kan få være med.

Alt dette selvsagt forutsatt at jeg får billett selv. ;)


Ja, det bør han da. Han hadde hypotetisk gjort en flott supportergjerning, men da er han sikret ved neste anledning. Ingen tvil om at han sikkert har fortjent den mer enn en del andre, men ansiennitet bør være måten her synes jeg. Men nå er jo dette hypotetisk og jeg tviler på at problemstillingen er reell, eller i nærheten, derfor bør det jo ikke være noe å lure på egentlig.

Når vi ikke har et bedre system for å måle oppmøte på cuprunder tidligere, så må det bli sånn som det er nå.
Jeg har vært på alle cuprundene, bortsett fra kvartfinalen, og det er jo typisk...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sissel

Hvor lang tid skal det egentlig ta fra man bestiller brukernavn og passordet med bataljonen sin "glemt passordet"-funksjon for å komme inn på medlemsweb? Har bestilt passordet jeg selvfølgelig ikke husker 3 ganger nå i løpet av 3 dager. Og enda ingen mail fra bataljonen...

tj00m

Quote from: Sissel on September 24, 2011, 08:07:43 AM
Hvor lang tid skal det egentlig ta fra man bestiller brukernavn og passordet med bataljonen sin "glemt passordet"-funksjon for å komme inn på medlemsweb? Har bestilt passordet jeg selvfølgelig ikke husker 3 ganger nå i løpet av 3 dager. Og enda ingen mail fra bataljonen...


Eg fikk det så og si med en gang..
Brann Bergens Stolthet!

SKBMiller

Hvis man har medlemskap for 2006,2007,2008,2009 og 2010. Men ikke for i år. Men betaler for i år nå. Har man da ansenitet siden 2006?

Nixon

Det ville forundre meg mye. Og være ganske urettferdig for de som betalte inn i år før opptur og semifinale.
Rød makt på Hansa

1908

Hvor mangen i Bataljonen har partourkort på Bataljonsfeltene i år?

stig

Nettsideansvarlig

1908

Har dere tall på hvor mangen som har vert medlem fra 07 til 11? Alle 5 årene..

SKBrannfan

Skulle prøve å logge meg inn på medlemsweben, og siden jeg ikke kunne huske noe passord måtte jeg selvfølgelig fylle ut e-posten i "glemt-passord", men da viste det seg at e-posten min ikke eksisterer i databasen... Hva gjør jeg da?

stig

Vi har kontroll på hvor mange medlemmer som har nok ansiennitet. Derfor vi kunne legge ut kriteriene når dommeren blåste av kampen på onsdag.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: stig on September 24, 2011, 10:43:02 AM
Vi har kontroll på hvor mange medlemmer som har nok ansiennitet. Derfor vi kunne legge ut kriteriene når dommeren blåste av kampen på onsdag.


Dere skal ha kudos for å ha gjort den jobben på forhånd. Det har vært mye mindre spekulasjoner og frustrasjon her i år enn det som var tilfelle i 2004.
Rød makt på Hansa

YadaYada

Quote from: SKBrannfan on September 24, 2011, 10:39:39 AM
Skulle prøve å logge meg inn på medlemsweben, og siden jeg ikke kunne huske noe passord måtte jeg selvfølgelig fylle ut e-posten i "glemt-passord", men da viste det seg at e-posten min ikke eksisterer i databasen... Hva gjør jeg da?


Send mail til medlem@bataljonen.no og be dem om å knytte medlemsnummeret ditt mot epostadressen din. De fikset det veldig kjapt for min del.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

sveines

September 24, 2011, 11:03:42 AM #162 Last Edit: September 24, 2011, 11:16:17 AM by sveines
Quote from: Nixon on September 23, 2011, 23:08:10 PM
Quote from: YadaYada on September 23, 2011, 22:55:44 PMJeg meldte meg inn i 98/99 engang. Og har nr. 990 på medlemskortet.


Startet ikke alle på null i 2003 da Bataljonen overtok medlemsbasen til gamle BST? Så ingen har lenger ansiennitet enn det året.


Kan ikkje stemme heilt. På medlemsweb står eg oppført som betalendes medlem i 2002. Ikke i 2003, men sammenhengende siden 2004.

Rettelse: joda, 2002 står det oppført BST.
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

Gulløl

Når sender NFF ut billettene til alle grupperingene som skal ha sine kvoter ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on September 24, 2011, 11:39:15 AM
Når sender NFF ut billettene til alle grupperingene som skal ha sine kvoter ?


Når finn.no begynner å fylles opp...
Rød makt på Hansa

megleren

Jeg fikk svar i dag etter å sendt mail til medlemsweben ang hvor lenge sammenhengende jeg hadde vært medlem.. Og de virker til å ha god kontroll på dette.. Så jeg tror at ikke får samme rotet som det var 2004;))
r og blir et sittesvin på Hansa

ostraume

De svarer på slike ting altså?, da sender jeg en forespørsel om det samme. Er pokker ikke sikker på når jeg ble medlem.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Hvor sender man forespørselen og når får man beskjed?
Jeg har hatt partoutkort på Hansa fra og med 07, så det bør vel være nok.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Medlemsansvarlig har sittet siden onsdag kl 21:55 og svart på mail angående medlemskap. Det hadde vært veldig fint om folk som vet de har hatt partoutkort/medlemskap siden 07 ikke maser på hun. Hvis du stiller deg selv spørsmålet om du har de årene som gjelder (07,08,09,10 og 11) svare ja eller nei, så vet du fort om du får billett.

Vi vet enda ikke når billettene er i våre hender. Vi skal delta på et møte med nff,supporterene og klubbene på tirsdag og håper å få vite noe selv da. Vi vil oppdatere på våre sider etterhvert som ting blir klart.
Nettsideansvarlig

Mariano

Hvor kan jeg sjekke hvor lenge jeg har vert medlem?
Er ikke 100% sikker på det 


Klaus_Brann

Gode greier, det har jeg aldri sett, og da fant jeg ut av det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bjss

Hei!

Sjekke denne linken:
http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen

Få CUPFINALE billetter!

Også i år inviterer Frisk til konkurranse der du og alle medlemmer i ditt studentidrettslag kan vinne billetter til Cupfinalen for kvinner og herrer i fotball. Det er egentlig ikke en konkurranse, fordi det eneste du skal gjøre er å gjøre en innsats og samle inn 10 gode leads (snakke med personer, som takker ja til å få en telefon fra Frisk med tilbud på Forsikring). Det er viktig at de 10 navnene du sender inn på venner og kjente er interesserte i å få et godt tilbud og er kjent med at Frisk tar kontakt med dem.


Jeg har sendt inn mine navn og allerede fått bekreftelse tilbake fra Frisk at de holder av billetter til meg :-)
Hører fra folket på listen min at Frisk allerede er aktive med ringing, så det må være "skikkelige" lister dere sender inn.

Håper flest mulig av ekte Brann supportere er våken her og hjelper Frisk med navn og samtidig sikrer seg billetter!
Ingen øvre bregrensning på hvor mange navn som kan sendes inn, 1 billett pr 10 navn!

Lykke til, dette må jo være tidenes enkelste måte å få billett. Gratis!

Odding

Er det sånn at en er garantert billett dersom man har vært medlem siden 07?
Sportsklubben Brann er ein diagnose.
Ein nervrose, ein manisk depressiv liing.

roaldinho

Quote from: bjss on September 26, 2011, 14:22:53 PM
Hei!

Sjekke denne linken:
http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen

Få CUPFINALE billetter!

Også i år inviterer Frisk til konkurranse der du og alle medlemmer i ditt studentidrettslag kan vinne billetter til Cupfinalen for kvinner og herrer i fotball. Det er egentlig ikke en konkurranse, fordi det eneste du skal gjøre er å gjøre en innsats og samle inn 10 gode leads (snakke med personer, som takker ja til å få en telefon fra Frisk med tilbud på Forsikring). Det er viktig at de 10 navnene du sender inn på venner og kjente er interesserte i å få et godt tilbud og er kjent med at Frisk tar kontakt med dem.


Jeg har sendt inn mine navn og allerede fått bekreftelse tilbake fra Frisk at de holder av billetter til meg :-)
Hører fra folket på listen min at Frisk allerede er aktive med ringing, så det må være "skikkelige" lister dere sender inn.

Håper flest mulig av ekte Brann supportere er våken her og hjelper Frisk med navn og samtidig sikrer seg billetter!
Ingen øvre bregrensning på hvor mange navn som kan sendes inn, 1 billett pr 10 navn!

Lykke til, dette må jo være tidenes enkelste måte å få billett. Gratis!


Er ikke medlem av noen studentidrettslag, ikke er jeg student heller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

bjss

September 26, 2011, 16:17:56 PM #175 Last Edit: September 26, 2011, 16:22:38 PM by bjss
Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 14:55:12 PM
Quote from: bjss on September 26, 2011, 14:22:53 PM
Hei!

Sjekke denne linken:
http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen

Få CUPFINALE billetter!

Også i år inviterer Frisk til konkurranse der du og alle medlemmer i ditt studentidrettslag kan vinne billetter til Cupfinalen for kvinner og herrer i fotball. Det er egentlig ikke en konkurranse, fordi det eneste du skal gjøre er å gjøre en innsats og samle inn 10 gode leads (snakke med personer, som takker ja til å få en telefon fra Frisk med tilbud på Forsikring). Det er viktig at de 10 navnene du sender inn på venner og kjente er interesserte i å få et godt tilbud og er kjent med at Frisk tar kontakt med dem.


Jeg har sendt inn mine navn og allerede fått bekreftelse tilbake fra Frisk at de holder av billetter til meg :-)
Hører fra folket på listen min at Frisk allerede er aktive med ringing, så det må være "skikkelige" lister dere sender inn.

Håper flest mulig av ekte Brann supportere er våken her og hjelper Frisk med navn og samtidig sikrer seg billetter!
Ingen øvre bregrensning på hvor mange navn som kan sendes inn, 1 billett pr 10 navn!

Lykke til, dette må jo være tidenes enkelste måte å få billett. Gratis!


> Er ikke medlem av noen studentidrettslag, ikke er jeg student heller.


Det gjør ikke noe i det hele tatt! Både jeg og venner av meg har nå fått billetter uten at vi er medlem noe sted.
Poenget med å oppgi et studentidrettslag er at det laget mottar 100 kr pr ny kunde og 3% av årlig premie for hvert år fremover for de kundene på din liste som kjøper forsikring.

Så her er det bare å hive seg rundt, send liste direkte til Frisk damene (mailadresse i linken over).
Vet ikke hvor mange billetter som skal ut, men tipper på +/- 1000 billetter?
(I fjor var det ikke så attraktive lag med så da fikk man 2 billetter for 10 leads/navn).

stig

Quote from: Odding on September 26, 2011, 14:43:00 PM
Er det sånn at en er garantert billett dersom man har vært medlem siden 07?


Det er det vi har lovet, og det skal vi holde.
Nettsideansvarlig

tj00m

Quote from: bjss on September 26, 2011, 16:17:56 PM
Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 14:55:12 PM
Quote from: bjss on September 26, 2011, 14:22:53 PM
Hei!

Sjekke denne linken:
http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen

Få CUPFINALE billetter!

Også i år inviterer Frisk til konkurranse der du og alle medlemmer i ditt studentidrettslag kan vinne billetter til Cupfinalen for kvinner og herrer i fotball. Det er egentlig ikke en konkurranse, fordi det eneste du skal gjøre er å gjøre en innsats og samle inn 10 gode leads (snakke med personer, som takker ja til å få en telefon fra Frisk med tilbud på Forsikring). Det er viktig at de 10 navnene du sender inn på venner og kjente er interesserte i å få et godt tilbud og er kjent med at Frisk tar kontakt med dem.


Jeg har sendt inn mine navn og allerede fått bekreftelse tilbake fra Frisk at de holder av billetter til meg :-)
Hører fra folket på listen min at Frisk allerede er aktive med ringing, så det må være "skikkelige" lister dere sender inn.

Håper flest mulig av ekte Brann supportere er våken her og hjelper Frisk med navn og samtidig sikrer seg billetter!
Ingen øvre bregrensning på hvor mange navn som kan sendes inn, 1 billett pr 10 navn!

Lykke til, dette må jo være tidenes enkelste måte å få billett. Gratis!


> Er ikke medlem av noen studentidrettslag, ikke er jeg student heller.


Det gjør ikke noe i det hele tatt! Både jeg og venner av meg har nå fått billetter uten at vi er medlem noe sted.
Poenget med å oppgi et studentidrettslag er at det laget mottar 100 kr pr ny kunde og 3% av årlig premie for hvert år fremover for de kundene på din liste som kjøper forsikring.

Så her er det bare å hive seg rundt, send liste direkte til Frisk damene (mailadresse i linken over).
Vet ikke hvor mange billetter som skal ut, men tipper på +/- 1000 billetter?
(I fjor var det ikke så attraktive lag med så da fikk man 2 billetter for 10 leads/navn).

Brann Bergens Stolthet!

Utmedsnolken

Quote from: bjss on September 26, 2011, 16:17:56 PM
Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 14:55:12 PM
Quote from: bjss on September 26, 2011, 14:22:53 PM
Hei!

Sjekke denne linken:
http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen

Få CUPFINALE billetter!

Også i år inviterer Frisk til konkurranse der du og alle medlemmer i ditt studentidrettslag kan vinne billetter til Cupfinalen for kvinner og herrer i fotball. Det er egentlig ikke en konkurranse, fordi det eneste du skal gjøre er å gjøre en innsats og samle inn 10 gode leads (snakke med personer, som takker ja til å få en telefon fra Frisk med tilbud på Forsikring). Det er viktig at de 10 navnene du sender inn på venner og kjente er interesserte i å få et godt tilbud og er kjent med at Frisk tar kontakt med dem.


Jeg har sendt inn mine navn og allerede fått bekreftelse tilbake fra Frisk at de holder av billetter til meg :-)
Hører fra folket på listen min at Frisk allerede er aktive med ringing, så det må være "skikkelige" lister dere sender inn.

Håper flest mulig av ekte Brann supportere er våken her og hjelper Frisk med navn og samtidig sikrer seg billetter!
Ingen øvre bregrensning på hvor mange navn som kan sendes inn, 1 billett pr 10 navn!

Lykke til, dette må jo være tidenes enkelste måte å få billett. Gratis!


> Er ikke medlem av noen studentidrettslag, ikke er jeg student heller.


Det gjør ikke noe i det hele tatt! Både jeg og venner av meg har nå fått billetter uten at vi er medlem noe sted.
Poenget med å oppgi et studentidrettslag er at det laget mottar 100 kr pr ny kunde og 3% av årlig premie for hvert år fremover for de kundene på din liste som kjøper forsikring.

Så her er det bare å hive seg rundt, send liste direkte til Frisk damene (mailadresse i linken over).
Vet ikke hvor mange billetter som skal ut, men tipper på +/- 1000 billetter?
(I fjor var det ikke så attraktive lag med så da fikk man 2 billetter for 10 leads/navn).



latterlig hvis en gjeng telefonselgere har så mye som 1000 billetter å dele ut.
"og der snubler Sæternes igjen"

tolind

Frisk er allerede tom for billetter. Tror de hadde 20 stk >:(
Mens spillerne anført av Ove Thue fremførte en gledesstrålende versjon av lagets sang «Heia Brann!», kom også Friele ut på scenen og hoppet, danset og headbanget sammen med laget - iført ordførerkjede og brannskjerf i en salig kombinasjon.

Gulløl

Det at Frisk har tilgang til 20 cupfinalebilletter høres sannsynlig ut. Vet at alle Tippeligaklubbene har mulighet til å kjøpe inntil 40 billetter. Muligens er da regelen at små idrettslag har tilgang til 20 stk.(?).

Men er det cupfinalebilletter allerede fysisk i sirkulasjon eller er det bare at det er antall ute og går om hva de enkelte har blitt lovet ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

Quote from: Gulløl on September 26, 2011, 17:03:56 PM
Det at Frisk har tilgang til 20 cupfinalebilletter høres sannsynlig ut. Vet at alle Tippeligaklubbene har mulighet til å kjøpe inntil 40 billetter. Muligens er da regelen at små idrettslag har tilgang til 20 stk.(?).

Men er det cupfinalebilletter allerede fysisk i sirkulasjon eller er det bare at det er antall ute og går om hva de enkelte har blitt lovet ??


utifra det jeg har forstått, så tror jeg ikke de er trykket opp ennå
"og der snubler Sæternes igjen"

steinbygger

Quote from: Gulløl on September 26, 2011, 17:03:56 PM
Det at Frisk har tilgang til 20 cupfinalebilletter høres sannsynlig ut. Vet at alle Tippeligaklubbene har mulighet til å kjøpe inntil 40 billetter. Muligens er da regelen at små idrettslag har tilgang til 20 stk.(?).

Men er det cupfinalebilletter allerede fysisk i sirkulasjon eller er det bare at det er antall ute og går om hva de enkelte har blitt lovet ??


Nå er ikke dette en idrettsklubb, men ett forsikringsselskap. Hvis ikke jeg husker helt feil så er de vel hovedsponsor for cupen. De har sikkert flust med billetter.

Etter det jeg har hørt vil Brann sine sponsorer få kjøpe 2 billetter pr 100.000 de sponser Brann med. Dvs at spv som vel har den største pakken på ca 5 mill får muligheten til å kjøpe 100 billetter. Personlig så mener jeg at noen som bidrar med så mye til klubben bør få dette antallet, men forstår hvis folk er uenig. Da har jeg større problemer med at nesten 50% av billettene går til andre enn de to finaleklubbene.

stig

Da har jeg større problemer med at nesten 50% av billettene går til andre enn de to finaleklubbene.
[/quote]

Dette tror jeg er det absolutt største problemet, og noe vi supportere må jobb for å endre. Har klar en artikkel om dette, som jeg håper å få ut i kveld.
Nettsideansvarlig

Nixon

Hvor stort er sponsorbudsjettet til Brann? For det er vel bare å begynne å regne hvor mange billetter sponsorene får...

Når det gjelder at cupfinalelagene får for lite billetter er det ingen tvil om at det er for dårlig. Men om det er så lett, eller vilje til å gjøre noe med det er jeg usikker på. For det første ønsker NFF at dette skal være en fest for hele Fotball-Norge, og ikke bare finalelagene. Derfor får alle idrettslag billetter, pluss billetter til løssalg. Og akkurat som at Brann bruker cupfinalebilletter som lokkemiddel mot sine sponsorer vil jeg tro at NFF gjør det samme mot sine. Og den pengekabalen er sikkert ikke lett å få gjort noe med.
Rød makt på Hansa

posemedsnopi

September 26, 2011, 19:24:54 PM #185 Last Edit: September 26, 2011, 19:26:32 PM by posemedsnopi
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 01:15:12 AM
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=642

"Det kreves 5 års løpende medlemskap i Bataljonen (2007,2008,2009,2010 og 2011) for å kunne få kjøpe billett."

Her er det bare å begynne å tenke tilbake på om man har betalt hvert år eller ikke...:)


Betyr dette at alle som har 5 års løpende medlemskap i Bataljonen får billett?

Edit: Fant svaret et par poster lenger oppe...  :D HURRA!

stig

Mange firmaer bruker billettene i diverse kampanjer, som Frisk tydeligvis gjør. Det er god reklame for de og de får enda bedre utbytte for sine sponsorpenger.De billettene går til folk med interesse for å få billett i hvert fall, og de blir vanskelig å endre på.

Problemet er ofte at de NFF ønsker skal få oppleve denne folkefesten ofte driter i den og heller tjener seg noen tusen på supportere som desperat vil oppleve klubben sin i finalen.   Derfor vil vi gjerne vite hos hvem man får kjøpt svartebørsbilletter. Det kan nemlig bli interessant i etterkant å vise NFF hvor billettene deres faktisk havner, og til hvilken pris.
Nettsideansvarlig

posemedsnopi

Quote from: Sissel on September 24, 2011, 08:07:43 AM
Hvor lang tid skal det egentlig ta fra man bestiller brukernavn og passordet med bataljonen sin "glemt passordet"-funksjon for å komme inn på medlemsweb? Har bestilt passordet jeg selvfølgelig ikke husker 3 ganger nå i løpet av 3 dager. Og enda ingen mail fra bataljonen...


Har sikkert havnet i Spam. Det gjorde mitt svar...

Gulløl

September 26, 2011, 19:31:53 PM #188 Last Edit: September 26, 2011, 19:35:50 PM by Gulløl
Altså sponsorene får altså 1 billett pr. 50.000 kr de sponser Brann med. Flere av sponsorene har losjer også, går ut fra at de da i tillegg får 1 billett pr. sete i losjen (?)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Utvid Ullevaal en god del. Spill de minst attraktive landskampene utenfor Oslo. La Vålerenga få sin egen bane.
Tren på langskudd

steinbygger

Quote from: Nixon on September 26, 2011, 19:08:46 PM
Hvor stort er sponsorbudsjettet til Brann? For det er vel bare å begynne å regne hvor mange billetter sponsorene får...

Når det gjelder at cupfinalelagene får for lite billetter er det ingen tvil om at det er for dårlig. Men om det er så lett, eller vilje til å gjøre noe med det er jeg usikker på. For det første ønsker NFF at dette skal være en fest for hele Fotball-Norge, og ikke bare finalelagene. Derfor får alle idrettslag billetter, pluss billetter til løssalg. Og akkurat som at Brann bruker cupfinalebilletter som lokkemiddel mot sine sponsorer vil jeg tro at NFF gjør det samme mot sine. Og den pengekabalen er sikkert ikke lett å få gjort noe med.


Kanskje man bør begynne med de andre klubbene da? Jeg har ikke oversikten over fordelingene på billettene, men regner med at man frigir ett seg litt goodwill hos kundene sine, så de gir de heller vekk til kunder enn å la nff og klubbene disponere de. par tusen billetter hvis man sier at de kun er klubbene i kretsen som finalelagene kommer fra som får billetter. Tviler på at Senja fotballklubb kommer til å sende noen på cupfinalen, disse havner mest sannsynlig på svartebørsen. Personlig er jeg tilbudt å være på en losje hos noen som har losje på ullevål. De sa det enkelt og greit. " Ingen hos oss har noe forhold til cupfinalelagene så vi gir vekk alle plassene våre". Ser at losjeplasser er vanskelig å selge på det åpne markedet, men tror at det er mange av bedriftene som hoder til i Oslo som tenker slikt som dette i forbindelse med finalen, men de ønsker

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on September 26, 2011, 19:33:05 PM
Utvid Ullevaal en god del. Spill de minst attraktive landskampene utenfor Oslo. La Vålerengen få sin egen bane.


De har jo snakket en stund om å bygge en større landslagsarena, men hvor de er i de planene i dag, vet jeg ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

SKBrannfan

Quote from: stig on September 26, 2011, 19:30:35 PM
Mange firmaer bruker billettene i diverse kampanjer, som Frisk tydeligvis gjør. Det er god reklame for de og de får enda bedre utbytte for sine sponsorpenger.De billettene går til folk med interesse for å få billett i hvert fall, og de blir vanskelig å endre på.

Problemet er ofte at de NFF ønsker skal få oppleve denne folkefesten ofte driter i den og heller tjener seg noen tusen på supportere som desperat vil oppleve klubben sin i finalen.   Derfor vil vi gjerne vite hos hvem man får kjøpt svartebørsbilletter. Det kan nemlig bli interessant i etterkant å vise NFF hvor billettene deres faktisk havner, og til hvilken pris.


Må si jeg liker tiltaket på å kunne samle inn "data"  på svartebørsbilletter, for vi er nok mange som synes det er noe som bør gjøres med billettfordelingen.

steinbygger

Quote from: Gulløl on September 26, 2011, 19:31:53 PM
Altså sponsorene får altså 1 billett pr. 50.000 kr de sponser Brann med. Flere av sponsorene har losjer også, går ut fra at de da i tillegg får 1 billett pr. sete i losjen (?)


Jeg tror ikke det, av den enkle grunn at de fleste som sponser Brann har losjen med som en del av sponsoravtalen, men er ikke sikker. Tror heller ikke noen som er inne med mindre enn 100.000 får billett

Nixon

Quote from: steinbygger on September 26, 2011, 19:34:49 PMTviler på at Senja fotballklubb kommer til å sende noen på cupfinalen, disse havner mest sannsynlig på svartebørsen.


Ja, og er ikke problemet at Senja er med på å bestemme at det skal være sånn på Fotballtinget eller hvor de enn bestemmer slike ting? Jeg innbiller meg at de små klubbene som aldri vil komme til en cupfinale, men som er i stort flertall, er med på å bestemme her.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Quote from: Nixon on September 26, 2011, 19:51:58 PM
Quote from: steinbygger on September 26, 2011, 19:34:49 PMTviler på at Senja fotballklubb kommer til å sende noen på cupfinalen, disse havner mest sannsynlig på svartebørsen.


Ja, og er ikke problemet at Senja er med på å bestemme at det skal være sånn på Fotballtinget eller hvor de enn bestemmer slike ting? Jeg innbiller meg at de små klubbene som aldri vil komme til en cupfinale, men som er i stort flertall, er med på å bestemme her.


Derfor jeg sier at alle lag i kretsen til lagene som kommer til finalen får billetter, kan kanskje gi de litt mere enn i dag for å gjøre det mer attraktivt. De som evt er mot dette vil for alle vise at de er for svartebørshandel.

sveines

Quote from: Lasaron on September 26, 2011, 19:33:05 PM
Utvid Ullevaal en god del. Spill de minst attraktive landskampene utenfor Oslo. La Vålerengen få sin egen bane.


Drit i Tullevål! For begge finalelagene er det like enkeløt å fly til København! Flytt kampen til Parken!
Y produkter: Ringnes, Carlsberg, Guiness, Kilkenny, Lysholmer, Frydenlund, Dahls, Nordlandspils, Eagle, Arendals og Tou.

dudo

Quote from: sveines on September 26, 2011, 20:53:17 PM
Quote from: Lasaron on September 26, 2011, 19:33:05 PM
Utvid Ullevaal en god del. Spill de minst attraktive landskampene utenfor Oslo. La Vålerengen få sin egen bane.


Drit i Tullevål! For begge finalelagene er det like enkeløt å fly til København! Flytt kampen til Parken!


Det er faktisk en knallidé. Køben er en vesentlig mer sjarmerende by enn Oslo.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

bjss

Quote from: tolind on September 26, 2011, 16:57:40 PM
Frisk er allerede tom for billetter. Tror de hadde 20 stk >:(


Det er nok feil. Det er rett som "steinbygger" skriver. Frisk Forsikring er hovedsponsor for NM.

Jeg tipper på at de har tilgang til minst halvparten av den potten som går til NFF sine "samarbeidspartnere". Derfor tror jeg at de har mange billetter.
Veldig mange flere enn 20 som er nevnt. Og de er IKKE gått tom.

Flere av særforbundene de har samarbeidsavtale med "reklamerer" med at alle som sender inn navn får billett, derfor viker dette som en bred kampanje.

Interessant å høre om det her på forumet hvis det er noen som har sendt inn liste og som får beskjed om at det er tomt for billetter. Så mange som er interessert i en gratis billett så kan jo dette umulig vare evig...

Tar med linken igjen: http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen


SKBrannfan

Quote from: bjss on September 26, 2011, 21:01:09 PM
Quote from: tolind on September 26, 2011, 16:57:40 PM
Frisk er allerede tom for billetter. Tror de hadde 20 stk >:(


Det er nok feil. Det er rett som "steinbygger" skriver. Frisk Forsikring er hovedsponsor for NM.

Jeg tipper på at de har tilgang til minst halvparten av den potten som går til NFF sine "samarbeidspartnere". Derfor tror jeg at de har mange billetter.
Veldig mange flere enn 20 som er nevnt. Og de er IKKE gått tom.

Flere av særforbundene de har samarbeidsavtale med "reklamerer" med at alle som sender inn navn får billett, derfor viker dette som en bred kampanje.

Interessant å høre om det her på forumet hvis det er noen som har sendt inn liste og som får beskjed om at det er tomt for billetter. Så mange som er interessert i en gratis billett så kan jo dette umulig vare evig...

Tar med linken igjen: http://www.studentidrett.no/om-nsi/nyheter/bruk-frisk-forsikring-bli-med-til-cupfinalen




Men hva går dette her ut på?

Oppgi 10 telefonnummer slik at de kan sende ut reklame til de nr? Forstod ikke så mye av det sånn i farten...

Go Up