• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fordelingen av cupfinalebilletter

Started by Torvanger, September 21, 2011, 22:02:53 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 01:04:41 AM
Verdt å merke seg her at man kan registrere seg hos NFF for å kapre en av 2500 billetter.


Opplegget til NFF denne gangen er at man registrerer seg mellom 1. og 7. oktober (tror jeg) og man trekker deretter 2500 billetter tilfeldig blant de som meldte seg på. Opplysningene blir slettet i etterkant.

Så spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


er ikke alle triks man trenger å opplyse alle om.. er sannsynligvis bare 625 som får billetter fra NFF (4 til hver pers), så lite sannsynlig at man får der fra.
"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Er ikke godt å si hvilket av lagene som vil gi oss størst konkurranse om svartebørsbillettene - og dermed kunne farge Ullevåll rød igjen. Mot Lyn var det ikke tvil om hvem som bladde opp mest penger for å få med seg finalen.

Start har enda ikke vert i noen cupfinale, og begge byene har over middels lokalpatriotisme så det blir gode dager for de som skal selge vennebillettene fra NFF på finn. Som alltid når vi havner i cupfinalen setter vi også fokuset på svartebørs, og hvor forferdelig slikt er...

Xminator

Skandalen i det hele er det NFF som står for - igjen:
QuoteTotalt får klubbene 13 000 billetter av de totalt 25 000 billettene.


Man burde da virkelig klare å sørge for at flere av de med tilhørighet til lagene får følge cupfinalen uten å måtte legge igjen betydelige pengebeløp på svartebørs. Skal vedde på at minst halvparten av de 12000 billettene som går til "andre" blir solgt videre, og halvparten av de som ikke blir solgt videre blir gitt videre til bekjente med tilhørighet i ett av lagene.

Nixon

Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AMSå spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


Hvis noen gidder å opprette 100 epostadresser får de heller få den fordelen!:)

I 2004 var vel tilsvarende billetter på telefon med tilhørende kaos. Dette systemet virker mer rettferdig i så måte.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:26:16 AMEr ikke godt å si hvilket av lagene som vil gi oss størst konkurranse om svartebørsbillettene - og dermed kunne farge Ullevåll rød igjen.


Jeg tror det er oransjepakket med ganske god margin.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 11:31:27 AM
Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AMSå spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


Hvis noen gidder å opprette 100 epostadresser får de heller få den fordelen!:)



ville ikke satset på det. slike amatørmessige forsøk kan fort ende med at alle søknadene dine blir slettet.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Rød makt på Hansa

ostraume

Oppsummert: Vi som er ikke-VIPer får håpe på Bataljonsbilletter...
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Erlend

Noen som har styring på hvor mange billetter Bataljonen får?

brann02

Di får 200 fra Norsk supporterallianse å kansje 200-400 fra Brann tipper eg.
SÃ¥ 400-600 kansje totalt!!!

Spelaren

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 12:37:40 PM
Medlemmer: På de foregående cupfinalene har Branns medlemmer fått tilbud om å kjøpe én billett hver. Det er Branns intensjon å holde denne tradisjonen i hevd også i år. Personer som var medlem i 2010 og som hadde fornyet medlemskapet innen 20.9.2011 vil få tilbud om å kjøpe én billett.



Intensjon?? Brevet som er sendt ut levner ingen tvil, og det får dei værsågod følge opp.
GÃ¥ av.

Nixon

Rød makt på Hansa

Eivind

Dette blir svartebørs på meg hvertfall. Billett ska jeg ha uansett hvor mye jeg må ut med der.

osoerli

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 13:12:09 PM
Quote from: brann02 on September 22, 2011, 12:47:36 PMDi får 200 fra Norsk supporterallianse

SÃ¥ man kan lage sin egen vesle supporterklubb, som man melder inn i NSA og dermed fÃ¥r tilgang pÃ¥ cupfinalebilleter?  Behøver jo bare ha 2-3 medlemmer i Ã¥r med tørke.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Nei, det er bare tre supporterklubber for hvert lag etter det jeg kan lese på NSA sine nettsider.
Rød makt på Hansa

TomYota

Vi som bare har vært medlem i 4 år da, kan vi bare glemme billett vi? Medlem i bataljonen i 4 år altså

YadaYada

Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

YadaYada

Quote from: TomYota on September 22, 2011, 14:17:01 PM
Vi som bare har vært medlem i 4 år da, kan vi bare glemme billett vi? Medlem i bataljonen i 4 år altså


Slik jeg tolker informasjonen fra Brann.no. Så hadde du vært sikrere på billett ved å melde deg inn i Brann for 2 dager siden enn å ha vært medlem av Bataljonen i 4 år.

Det viser bare det at Cupfinalen ikke er noen supporterfest men en folkefest for det norske folk. Lenge leve svartebørsen.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Quote from: YadaYada on September 22, 2011, 14:24:50 PMSlik jeg tolker informasjonen fra Brann.no. Så hadde du vært sikrere på billett ved å melde deg inn i Brann for 2 dager siden enn å ha vært medlem av Bataljonen i 4 år.


Tilbudet fra Brann gjaldt ikke nye medlemmer, bare eksisterende. Så man må ha meldt seg inn senest i fjor. Så kan man jo spørre seg om det er mer verdt enn fire år i Bataljonen
Rød makt på Hansa

TomYota

Quote from: YadaYada on September 22, 2011, 14:24:50 PM
Quote from: TomYota on September 22, 2011, 14:17:01 PM
Vi som bare har vært medlem i 4 år da, kan vi bare glemme billett vi? Medlem i bataljonen i 4 år altså


Slik jeg tolker informasjonen fra Brann.no. Så hadde du vært sikrere på billett ved å melde deg inn i Brann for 2 dager siden enn å ha vært medlem av Bataljonen i 4 år.

Det viser bare det at Cupfinalen ikke er noen supporterfest men en folkefest for det norske folk. Lenge leve svartebørsen.





Strålende!!! Deilig tanke det der

paf

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 13:12:09 PM

Vet ikke om �st har medlemskapet sitt i orden. Avd. Vest har det ihvertfall, men det pleier å ordne seg med de tingene der.

Ellers har du helt rett i at det er maks tre supporterklubber for hvert lag i NSA. Kvoten blir også den samme. Brannsupporterne får tilsammen halvparten av billettene NSA får (altså 200).

paf

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 14:27:46 PM
Tilbudet fra Brann gjaldt ikke nye medlemmer, bare eksisterende. Så man må ha meldt seg inn senest i fjor. Så kan man jo spørre seg om det er mer verdt enn fire år i Bataljonen

Og var man medlem i år og i fjor, var totalprisen 1000 kroner - mye det samme som fem år i Bataljonen mao...

Joggi Bogga

Jeg har stort sett opprettholdt min boikott av Brann som startet med ansettelsen av mageplasket Steinar Nilsen. Har kun vært på 2-3 kamper i etterkant, og regner med å ligge litt dårlig an basert på de vanlige tildelingsreglene.

Tidligere i sesongen husker jeg Daffy snakket om at Brann skulle jobbe knallhardt for å gjøre seg attraktive. I disse tider er det en enkel jobb å gjøre seg attraktiv overfor meg. Jeg spiller ballen over til Daffy.

-Gi meg en billett, så skal jeg følge opp med god støtte over flere sesonger.

Jeg er tilgjengelig på PM.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Utmedsnolken

Alle prinsipper og personlig integritet ryker når det nærmer seg cupfinale.
"og der snubler Sæternes igjen"

KEO

Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 01:04:41 AM
Verdt å merke seg her at man kan registrere seg hos NFF for å kapre en av 2500 billetter.


Opplegget til NFF denne gangen er at man registrerer seg mellom 1. og 7. oktober (tror jeg) og man trekker deretter 2500 billetter tilfeldig blant de som meldte seg på. Opplysningene blir slettet i etterkant.

Så spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


Du må nok ligge inn personnr på denne registreringen, og bestiller du 4 billetter så må du ha person nummer til alle 4.
Du vil også risikere å måtte vise legitimasjon ved henting og ved inngang på disse billettene.
Dette er jo ett system for å stoppe mest mulig svartebørs.
Nu kør vi!

Utmedsnolken

Er ingen grunn til å droppe Oslo-turen for de som ikke får billett. Er jo tross alt Røa - Stabæk i damefinalen dagen før.
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Quote from: KEO on September 22, 2011, 15:05:14 PM
Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 01:04:41 AM
Verdt å merke seg her at man kan registrere seg hos NFF for å kapre en av 2500 billetter.


Opplegget til NFF denne gangen er at man registrerer seg mellom 1. og 7. oktober (tror jeg) og man trekker deretter 2500 billetter tilfeldig blant de som meldte seg på. Opplysningene blir slettet i etterkant.

Så spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


Du må nok ligge inn personnr på denne registreringen, og bestiller du 4 billetter så må du ha person nummer til alle 4.
Du vil også risikere å måtte vise legitimasjon ved henting og ved inngang på disse billettene.
Dette er jo ett system for å stoppe mest mulig svartebørs.


Personnr? Virkelig? Er ikke det slikt man prøver å verne litt om?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

KEO

Quote from: dudo on September 22, 2011, 15:21:03 PM
Quote from: KEO on September 22, 2011, 15:05:14 PM
Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 01:04:41 AM
Verdt å merke seg her at man kan registrere seg hos NFF for å kapre en av 2500 billetter.


Opplegget til NFF denne gangen er at man registrerer seg mellom 1. og 7. oktober (tror jeg) og man trekker deretter 2500 billetter tilfeldig blant de som meldte seg på. Opplysningene blir slettet i etterkant.

Så spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


Du må nok ligge inn personnr på denne registreringen, og bestiller du 4 billetter så må du ha person nummer til alle 4.
Du vil også risikere å måtte vise legitimasjon ved henting og ved inngang på disse billettene.
Dette er jo ett system for å stoppe mest mulig svartebørs.


Personnr? Virkelig? Er ikke det slikt man prøver å verne litt om?

Skal ikke si 100% sikkert at du må ha hele personnummeret, men siden det står på NFF sine sider at all info som du legger inn blir slettet etter kamp så lukter det litt sånn ja.
Og det er jo en effektiv måte å stoppe svartehandel på!
Nu kør vi!

dudo

Joda, men jeg innbiller meg at det ikke er så populært hos Datatilsynet. Men helt greit for meg, jeg er bare ute etter å komme meg på kampen selv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

domrot

Et skudd i mørket: Ser at det snakkes om opptelling på antall cupturer man har vært med på. Vil det ha noe som helst å si at man kan vise til å ha vært på kamp uten å ha deltatt på organisert tur?

Og vil antall år som medlem ha noe å si for oss som har hatt et års opphold av ulike årsaker?

Utmedsnolken

Quote from: osoerli on September 22, 2011, 16:42:05 PM
Slik var fordelinga i fjor:
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2010/Billettfordeling-Cupfinalen-2010/

Finalelag 13000
  Follo Fotball, 5700
  Strømsgodset Toppfotball, 7300
Åpent Salg, 2500
Sesonghefter, 350
Klubbene/Serieforeningene/kretsene, 2050
Frikort/forkjøpsrett, 1500
Norsk Supporterallianse, 400
NFFs Samarbeidspartnere, 2650
Presse, 350
Ullevål Business Class, 2200
Totalt, 25000


Så latterlig at UBC+andre klubber+samarbeidspartnerne (sponsorer?) får like mange billetter som hver klubb. Spesiekt når klubbillettene i stor grad også går til sponsorene.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 22, 2011, 14:27:46 PM
Quote from: YadaYada on September 22, 2011, 14:24:50 PMSlik jeg tolker informasjonen fra Brann.no. Så hadde du vært sikrere på billett ved å melde deg inn i Brann for 2 dager siden enn å ha vært medlem av Bataljonen i 4 år.


Tilbudet fra Brann gjaldt ikke nye medlemmer, bare eksisterende. Så man må ha meldt seg inn senest i fjor. Så kan man jo spørre seg om det er mer verdt enn fire år i Bataljonen


Er det bekreftet, eller bare tolkningen din?
Jeg har sendt Algerøy mail om det, men han har ikke svart.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on September 22, 2011, 16:56:43 PM
Quote from: osoerli on September 22, 2011, 16:42:05 PM


Så latterlig at UBC+andre klubber+samarbeidspartnerne (sponsorer?) får like mange billetter som hver klubb. Spesiekt når klubbillettene i stor grad også går til sponsorene.


Utrolig latterlig siden de fleste av disse billettene garantert havner på svartebørsen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

YadaYada

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2011, 18:50:23 PM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 14:27:46 PM
Quote from: YadaYada on September 22, 2011, 14:24:50 PMSlik jeg tolker informasjonen fra Brann.no. Så hadde du vært sikrere på billett ved å melde deg inn i Brann for 2 dager siden enn å ha vært medlem av Bataljonen i 4 år.


Tilbudet fra Brann gjaldt ikke nye medlemmer, bare eksisterende. Så man må ha meldt seg inn senest i fjor. Så kan man jo spørre seg om det er mer verdt enn fire år i Bataljonen


Er det bekreftet, eller bare tolkningen din?
Jeg har sendt Algerøy mail om det, men han har ikke svart.


Det er riktig slik Nixon skriver, det gjalt kun de som fornyet medlemskapet innen tirsdag. Ikke nye medlemmer. Likevel tolker jeg det som at medlemskap (minimum ett år) i Brann er vektet høyere enn partoutkort og ansiennitet på Stadion. Han sier jo at de som er medlem vil bli tilbudt billett. Så kan man jo spørre seg hvor mange medlemmer de faktisk har.
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

Nixon

Quote from: YadaYada on September 22, 2011, 19:03:00 PMLikevel tolker jeg det som at medlemskap (minimum ett år) i Brann er vektet høyere enn partoutkort og ansiennitet på Stadion.


Det stemmer jo det. Medlemskap i ett år og ingen kamper slår 30 år med partoutkort og 100% oppmøte for å sette det på spissen.

Det høres i utgangspunktet veldig urettferdig ut. Men medlemskap i Brann har alltid (i alle fall i mange år) gitt cupfinalebillett, og det er jo en fordel alle kan benytte seg av dersom de vil.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Hva med det ikke ubetydelige antallet med trofaste partoutkortinnehavere på utrangerte søndre langside, som betaler en voksen pris for Brann Stadions dårligste fasiliteter? Jeg vil våge påstanden at det er på denne tribunen du finner Branns sjel, det er her de trofaste traverne befinner seg.

olebrann3

Quote from: tormoddf on September 22, 2011, 16:44:25 PM
Et skudd i mørket: Ser at det snakkes om opptelling på antall cupturer man har vært med på. Vil det ha noe som helst å si at man kan vise til å ha vært på kamp uten å ha deltatt på organisert tur?

Og vil antall år som medlem ha noe å si for oss som har hatt et års opphold av ulike årsaker?

Nei, det handler om kamper man har vært med på i bataljonens regi og det er da snakk om viking kampen i cupen. Alle som var med der og var medlem per 5.juli har sikret billett.

Det handler om løpende år, har man hatt er år uten så starter man på nytt.

posemedsnopi

September 22, 2011, 22:13:27 PM #88 Last Edit: September 22, 2011, 22:15:01 PM by posemedsnopi
Quote from: olebrann3 on September 22, 2011, 22:04:22 PM
Quote from: tormoddf on September 22, 2011, 16:44:25 PM
Et skudd i mørket: Ser at det snakkes om opptelling på antall cupturer man har vært med på. Vil det ha noe som helst å si at man kan vise til å ha vært på kamp uten å ha deltatt på organisert tur?

Og vil antall år som medlem ha noe å si for oss som har hatt et års opphold av ulike årsaker?

Nei, det handler om kamper man har vært med på i bataljonens regi og det er da snakk om viking kampen i cupen. Alle som var med der og var medlem per 5.juli har sikret billett.

Det handler om løpende år, har man hatt er år uten så starter man på nytt.



Vil tippe noen hundre meldte seg inn, og deltok pÃ¥ turen for Ã¥ sikre seg billett til finalen. Dermed skal det nok mer til enn 6-7 Ã¥rs medlemsskap  i bataljonen til for Ã¥ sikre seg billett... Hvis det stemmer at Bataljonen bare fÃ¥r 400 billetter.

Blir nok mye mer rift om billettene enn det var i 2004, siden vi dengang kjempet mot en håndfull Lyn-supportere om billettene...
Dette kan bli fryktelig dyrt...

YadaYada

Quote from: KEO on September 22, 2011, 15:05:14 PM
Quote from: Xminator on September 22, 2011, 11:18:25 AM
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 01:04:41 AM
Verdt å merke seg her at man kan registrere seg hos NFF for å kapre en av 2500 billetter.


Opplegget til NFF denne gangen er at man registrerer seg mellom 1. og 7. oktober (tror jeg) og man trekker deretter 2500 billetter tilfeldig blant de som meldte seg på. Opplysningene blir slettet i etterkant.

Så spørs det hvor smarte de er med tanke på å stoppe dem som legger inn 100 epostadresser for å øke sjansene sine.


Du må nok ligge inn personnr på denne registreringen, og bestiller du 4 billetter så må du ha person nummer til alle 4.
Du vil også risikere å måtte vise legitimasjon ved henting og ved inngang på disse billettene.
Dette er jo ett system for å stoppe mest mulig svartebørs.


Hvis det skal stå navn og fødselsdato på billetten vil det kreve mye ekstra arbeid og administrasjon for NFF. Hva om folk blir hindret fra å reise på kamp, kan de da få endret navnet på billetten og gitt den til noen andre? Da forsvinner isåfall poenget med å registrere med navn, ettersom folk da vil kunne registrere fiktive navn og endre etterpå. Et system med slike strenge regler med legitimasjonsplikt på Ullevål vil bare føre til frustrasjon og flere tomme seter (ikke at NFF bryr seg om det).

Hvis de vil bekjempe svarebørssalget bør de heller fokusere på å dele ut billettene sine til lagene og supporterklubbene istedet for å gi så store andeler til "Ullevåls venner".
Selv forbinder jeg Hansa med barnebesøk og positiv virksomhet."
-Harry Herstad, under Hansa/alkohol-debatten.

olebrann3


Nixon

Quote from: posemedsnopi on September 22, 2011, 22:13:27 PMDette kan bli fryktelig dyrt...


Det kan det dessverre bli for mange. Men å selge kostbare billetter på svartebørs til egne supportere bør være en dødssynd for enhver bergenser.

Til sunnmøringer derimot... Jeg sitter og funderer på om jeg skal melde min interesse for de 2500 billettene til NFF og selge de (dersom jeg får noen) dyrt til oransjepakket. Det har de råd til der oppe!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

De 7032 billettene som Brann får. Er de alle på samme tribune bak mål, eller er det noe på langsidene også ? Noen som vet hvordan NFF har gjort dette overfor Brann ved tidligere cupfinaler ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Håper denne artikkelen blir oppklarende. Stort sett den samme som ble lagt ut 5 min etter kampslutt, men med en bønn om å ikke spamme oss med mail og telefoner. Vi kan ikke svare enkelt personer på nåværende tidspunkt annet enn at kriteriene er satt.
Nettsideansvarlig

Xminator

http://www.brann.no/nyheter/info-om-cupfinalebilletter/

Så de av oss som la en masse penger på bordet for å bli pølse-vip og forpliktet oss til å kjøpe sesongkort i flere år fremover får en "førsterett" og en billett pr sesongkort. Det er mange mange kjente supporterfjes fra godt tilbake i tid da vi enda stod på SS på den tribunen, så ingen grunn til misunnelse.

Det hadde vert greit med større åpenhet rundt antallet som blir gitt til samarbeidspartnere, spillere, styre og investorer. Formuleringen til Brann åpner for spekulasjon og misstillit. Vær åpen om antallet og forståelsen blir også større. Jeg håper vi slipper å se billetter fra dette området lagt ut på salg til høyestbydende. Det hadde vert en flott gest og mange stjerner i boken om billetter de ikke faktisk har bruk for selv (det er jo stas å ha med familie på tribunen for spillere - noe vi bør ha forståelse for) blir gitt til bataljonen for tildeling på venteliste.

Det samme gjelder Bataljonens medlemmer som klarer å skaffe seg billetter på egenhånd. Vi har de 2500 som blir lagt ut for åpent salg. Det burde være en selvfølge at ALLE melder seg på den trekningen og sørger for at billetter de ikke kan bruke selv havner hos noen som trenger dem og ikke bare er villige til å betale penger for dem.

Og til sist håper jeg virkelig Stormen må legge igjen trommen(e) sine utenfor Ullevåll.

Spelaren

Pølse-VIPen bør og skal ha naturleg forkjøpsrett, de bidro til å sette opp en innbringende og påkrevd ny tribune - og er således viktigere for Brann økonomisk sett enn supportere som mottar sterkt rabatterte billetter på Hansa. Det er altfor få billetter i utgangspunktet, men fordelingen Brann har lagt opp til virker grei nok. Det å vere medlem av klubben ser faktisk ut som den "rimeligste" måten å sikre seg billett på, 400 kr året - ned frå 600 kr, blir rundt 2000 kr om me regner med å vere i cupfinalen kvart 5. år. Klubben har kun 700 medlemmer, og mindretallet møter opp på årsmøtene, sjølv om det likefullt blei positive utskiftninger ved årets årsmøte.

Det som er problematisk, er at frykteleg mange sponsorbilletter forsvinner frå NFFs venner (nei, ikkje rosenborg ved denne anledning) og ut på svartebørsen. Eg mener i utgangspunktet at markedet bestemmer prisen på en vare, og vil på sett og vis forsvare denne metoden for å skaffe seg billetter på. Problemet oppstår når det så åpenbart går masse billetter til folk som overhodet ikkje har til hensikt å bruke dei sjølv. NFF kan gjerne stå og rynke på nesen og skule bryskt ned på folk med ekstra billetter i lommen, dei har sjølv lagt opp til dette.

Slik forbundet velger å tviholde på alle landskamper i fotballtrøtte Oslo, ville cupfinalehelgen vore den riktige anledningen til å la klubbene få større del av billettene, og ikkje berre tilsammen drøyt halvparten. Slik ville svartebørsen kunne bli kraftig redusert, det hadde blitt rikeleg med billetter til kongehuset, fest-Giske, Fabian og bygdeurbanisten Fossen uansett.
GÃ¥ av.

Red Rabitt

Nå sier Algerøy at alle medlemmer i Brann vil få tilbud om å kjøpe billett, utifra den kommentaren er det vel kanskje håp for medlemmer som ikke var medlem i fjor.

http://fotball.bt.no/nm/article210414.ece
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Tullpip

Ser at folk som ALDRI går på stadion, men som tilfeldigvis er tidligere buekorpsgutter får billett. Herlig.

Lasaron

Slik jeg forstår brann.no ligger jeg godt an til å få tilbud om billett. Etter alt tjafset er fordelt skal resten fordeles på vanlige partoutkortinnehavere på en rettferdig måte. Det må vel bety ansiennitet. Jeg må vel ligge bra an når jeg har hatt partoutkort siden 2004?
2001-2003 hadde jeg partoutkort på Storestå via daværende BST. Teller det?
Tren på langskudd

Stian

"Ved forrige cupfinale i 2004, måtte man ha vært partoutkortinnehaver i om lag 20 år for å ha opptjent nok ansiennitet til å bli tilbudt et adgangstegn til cupfinalen."

http://fotball.bt.no/nm/article210414.ece

Go Up