• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Haugesund - Fredag 16.september kl 1900

Started by olebrann3, September 11, 2011, 22:19:02 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Piotr var god.
Haugen traff ikke så ofte som før, men totalt sett får han godkjent. Jeg legger merke til at han er mye kjappere til å levere fra seg ballen enn visse andre. Jeg er godt fornøyd med at han har spilt to hele kamper på rad nå. Selv om det er i "feile" posisjoner tror jeg det er svært viktig for utviklingen hans.
Syns Ojo kviknet til det siste kvarteret, men bra han får hvile mot Sogndal.
Nok et positivt innhopp av Larsen. Han gjør seg ikke bort.
Så vidt jeg kan huske har vi en ganske god statistikk uten Austin i år. Forbausende.
Tren på langskudd

dudo

Jeg synes Haugen etter forutsetningene var bra, med unntak av sånn ca det midterste kvarteret av 2. omgang, hvor han hadde mange feil, og virket sliten. Hevet seg dog på slutten igjen. Men det skal sies, han er ingen DM.

Når han kommer frem på banen, derimot, er han ekstremt spennende. Chippen til Larsen var genial, og han er fortsatt vår nest beste på å vri spillet - og kanskje til og med med høyere toppnivå. La merke til en spesiell situasjon hvor han på Austin-vis vridde ut til Sævarsson på kanten, men til motsetning fra Austin som ofte har litt høyde på crosserne, så gikk ballen bare såvidt over bakken, noe som gjorde mottaket mye enklere for Sævarsson. Pasningen er kanskje ikke "bedre", men når man sentrer til en såpass teknisk begrenset spiller som Birkir så skal man få pluss for å gjøre det enklere for han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on September 16, 2011, 23:35:07 PM
Herregud for en latterlig avis! Se alt pisset Haugesunds Avis lirer av seg!

http://www.h-avis.no/

Masse mas om to straffer de ble snytt for, men ikke ett ord om det røde kortet FKH skulle hatt. Dessuten en masse piss om at seieren var ufortjent. Ikke bare det, men de gratulerte Skarsfjord med en ufortjent seier. Hallo? Er det supporteravisen dette?


Leste noen av sakene som ligger ute og maken til lavpannet journalistikk skal du lete lenge etter.
Journalist Magnus berning serverer journalistikk som kun en liten bygd som Haugesund kan gjøre

Gulløl

Hørte det var en eller annen antydning om at Joakim Våge Nilsen var på vei (eller aktuell) for Brann. Vet ikke om det var tv2 eller Max som hadde noe om det. Noen som kan si noe mer om det som fikk det med seg ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on September 17, 2011, 10:21:26 AM
Hørte det var en eller annen antydning om at Joakim Våge Nilsen var på vei (eller aktuell) for Brann. Vet ikke om det var tv2 eller Max som hadde noe om det. Noen som kan si noe mer om det som fikk det med seg ?


Mener bestemt det ble snakket om at skarsfjord leter etter en spiller som kan gå inn i rollen som OM

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on September 17, 2011, 10:07:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 16, 2011, 23:35:07 PM
Herregud for en latterlig avis! Se alt pisset Haugesunds Avis lirer av seg!

http://www.h-avis.no/

Masse mas om to straffer de ble snytt for, men ikke ett ord om det røde kortet FKH skulle hatt. Dessuten en masse piss om at seieren var ufortjent. Ikke bare det, men de gratulerte Skarsfjord med en ufortjent seier. Hallo? Er det supporteravisen dette?


Leste noen av sakene som ligger ute og maken til lavpannet journalistikk skal du lete lenge etter.
Journalist Magnus berning serverer journalistikk som kun en liten bygd som Haugesund kan gjøre


Greit nok at HA skriver for et Haugesund-publikum. At man f.eks. skriver "heldigvis fikk Haugesund avverget", "det endte dessverre med poengtap for de blå", "det gikk bra", o.l. Men det er noe helt annet når en seriøs(?) avis så til de grader har patriot-brillene på når det kommer til å referere hendelser. Når de fullstendig overser at FKHs keeper skulle hatt rødt kort, og likevel insinuerer at dommeren holdt med Brann, blir det bare pinlig. Dommeren dømte mye rart begge veier.  At Brann-seieren var så utrolig ufortjent, er jo bare tull. Det er jo ikke slik at Brann hadde 0 sjanser, mens FKH hadde 10. Og når journalisten i tillegg blir spydig mot intervjuobjektet ("gratulerer med ufortjent seier" til Skarsfjord) for å få frem hvor ufortjent det liksom var, så blir det direkte flaut. Ser liksom ikke for meg Tormod Bergersen eller Anders Pamer lire av seg noe sånt til en Brann-motstander.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krakra on September 16, 2011, 21:13:18 PM
Men jeg syns det blir for dumt å skylde på fraværet av Austin og Torp. Ja, vi hadde neppe slitt like mye med dem, men det betyr ikke at forsvaret ikke var/er dårlig. At vi er avhengige av en spiller som Austin på DM for å ikke fremstå som hodeløse høns sier litt om forsvaret.

Jeg tror ikke forsvaret fremstod som dårlig fordi Austin var borte. Jeg tror forsvaret ER dårlig, men at Austin har gjort en bra jobb med å skjule det. Han er jo ofte nede og rydder opp etter dem. Zsolt har potensialet, men han trenger en trygg og hurtig makker og i høst syns jeg det har kommet klarere og klarere frem hvor ung han faktisk er.


Enig med dette, og jeg tror mangelen på Kalvenes betydde mye. Det er nesten sjokkerende å skrive det, men Kalven har vært svært viktig for oss i år. Evnen til å bryte foran er det ingen andre av midtstopperne som matcher.

Fakiri var vel vår beste forsvarsspiller i går, og det burde si det meste.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

skuteviken

Quote from: krakra on September 16, 2011, 16:52:32 PM
I dag har jeg vært forfulgt av flaks, så jeg satte en tusentapp på at Brann vinner med minst to mål. Første gangen jeg vedder på Brann.


Gratulerer. Hva vant du?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ostraume

Hehe, synd med missen til Larsen ellers så hadde den sittet den der
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Endeleg 3 poeng, men var det fortent?  Var vi det beste laget? Sitter igjen med følelsen, som eg gjer etter nesten kvar kamp, at det andre laget får til eit betre angrepsspel enn Brann.  Me lempar langt på ojo, eller slår pasningar på tvers, på stilleståande spelarar, eller går og går til vi mister ballen.  Mens Haugesund angriper hurtig på begge sider med mange mann, slår hurtige pasningar langs bakken, og utfordrar stort sett bare 1 mot 1.  Var det nokon frå Haugesund som prøvte å dribla 2 mann i går?  Guastavino prøvte vel å dribla 4 ved minst 2 høve.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Laguttaket var nok ikkje bra i går.  Det kom seg jo faktisk litt etter bytta.  Det er jo lettare å ta ut laget etter kampen enn før.  Difor prøver eg meg med det no:

                   Piotr
Birkir    Zsolt   Yaw   Fakiri
           Baiter   Barmen   
Guastav    Haugen   Larsen
                   Ojo

Piotr er udiskutabel og var Branns beste i går.
Forsvaret var middels svakt, Grorud var piss dårleg, vart lurt gang etter gang og sto i vegen for eit mogleg Brannmål.  Han er vel hakket framfor Yaw i køen pga av farten.  Yaw slit også med at han er lett å lure, klarerer til motstander og er ein svak pasningsspelar.  Men i går trur eg det ikkje hadde vore mogleg for Yaw å vera dårlegare enn Grorud.

Begge på DM var svake.  Haugen er svak i duellspelet og Mjelde holdt ikkje posisjonen sin.  Det kom seg fleire hakk med Baiter inn.  Han plasserer seg klokt, er sterk i duellspelet, er god på hovudet og opptrer rutinert på slutten når me skal safa inn poenga.  Eg vil sjå meir av Baiter, gjerne i spann med Austin, sjøl med Torp tilbake.  Trur også Barmen hadde gjort ein betre jobb enn begge dei 2 som var DM frå start, men det blir sjølsagt spekulasjonar.

Bentley var bra i første, men svakare utover i andre.  Sjøl om dette var blandt hans absolutt betre kampar.  Hadde eit godt innlegg til Mjelde, mista ikkje ballen like ofte som før, og slår faktisk fleire og litt hurtigare pasingar enn i tidlegare kampar.  Larsen gjer nok eit veldig friskt innhopp.  Kunne fort både ha scort mål og hatt målgivande.  Må få fleire innhopp og kanskje frå start.  Med tanke på litt svak fysikk bør han kanskje matchast forsiktig.  Bentley i første omgang og Larsen heile 2 omgang må vera oppskrifta framover på venstrekant.

Holmvik på høgre kan funka dårleg.  Men han gjorde ein veldig viktig inngrepen i forsvar.  Men er verkeleg ikkje Haugsdal betre på høgre kant enn venstrebeinte Holmvik?  Eg ville gjerne hatt Guastavino ute på høgre i går, trur eg.  Mest for å gi plass til Haugen på OM.  Haugen hadde fleire gode pasningar framover, og slår hurtigare og meir presise pasningar enn samtlege på Brann.  Guastavino går og går.  Genialt når det lukkast, men kor stor er eigentleg sjansen for at ein skal trokla seg åleine gjennom 4 mann og score?  Men bevares han har gode pasningar og dødballar også.  Men skudda frå 30m og den voldomme driblinga kan han slutta med.  Mogleg han hadde hatt godt av eit kort opphald på benken også.

Ojo gjer jobben sin.  Viser klasse innimellom, vinn eindel hodeduellar, men er svak i lange periodar.  Men scorer eit veldig viktig mål og det held for meg.  Det maglande raude kortet på FKH-keeperen verkar soleklart når eg ser reprisen.  Men eg var ikkje like sikker på stadion.  Tåpeleg gult kort, og blir sakna mot Sogndal.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Grorud var kanskje den som skuffet meg mest i går. Helt utrolig hvor lett det er og lure han

roaldinho

Syntes Sævarsson var den beste i forsvaret i går. Meg om det! Han ryddet opp noen ganger da forsvaret slet og bidro med farten sin.



Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Sævarsson?! Både Hassan (!) og Zsolt var bedre i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

holdt på å le meg ihjel da max-kommentatoren sa at Sævarsson var kjent for sine gode innlegg..
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Piotr
Mjelde
Fakiri
Guastavino
Ojo
Bentley
Haugen
Zsolt
Sævarsson
Holmvik
Grorud

Min rangering av de som spilte fra start. Ingen som var spesielt gode, kanskje Piotr.

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on September 17, 2011, 10:28:23 AM
Quote from: Gulløl on September 17, 2011, 10:21:26 AM
Hørte det var en eller annen antydning om at Joakim Våge Nilsen var på vei (eller aktuell) for Brann. Vet ikke om det var tv2 eller Max som hadde noe om det. Noen som kan si noe mer om det som fikk det med seg ?


Mener bestemt det ble snakket om at skarsfjord leter etter en spiller som kan gå inn i rollen som OM


He he.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: roaldinho on September 17, 2011, 15:07:12 PM
Syntes Sævarsson var den beste i forsvaret i går. Meg om det! Han ryddet opp noen ganger da forsvaret slet og bidro med farten sin.






Fyren var jo skamdårlig i går.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on September 17, 2011, 15:58:51 PM
Quote from: roaldinho on September 17, 2011, 15:07:12 PM
Syntes Sævarsson var den beste i forsvaret i går. Meg om det! Han ryddet opp noen ganger da forsvaret slet og bidro med farten sin.






Fyren var jo skamdårlig i går.


Han reddet likevel Zsolt i den straffesituasjonen. Samt en annen inngrepen, tror det var Grorud som var treg. Men det var kanskje det eneste også, så skal vel ikke gi han for mye cred heller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Reddet Zsolt? Han gjorde sitt beste for å lage straffe, og lykkes nesten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on September 17, 2011, 17:12:09 PM
Reddet Zsolt? Han gjorde sitt beste for å lage straffe, og lykkes nesten.


Hadde han ikke gjort det hadde det stått 1-0 til Haugesund. Hadde nok scoret der om han kun hadde hatt Zsolt bak seg.  Jeg mener det var straffe, men dommeren dømte ikke det, så forholder meg til det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Litt spesielt å gi kred for en aksjon du mener kvalifiserer til straffe, synes jeg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Mulig det,  men om han ikke hadde vært der så hadde det iallefall blitt mål, om ikke Piotr hadde gjort noe mesterlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside


Gulløl

February 01, 2012, 18:38:45 PM #278 Last Edit: February 01, 2012, 18:42:26 PM by Gulløl
Haugesund bøtelegges etter lighterkasting
http://fotball.bt.no/eliteserien/article222467.ece

Trodde HFK supporterne bare oppførte seg fint jeg :P. Da er vi kanskje skuls etter det med bussen ;D

Ellers var 4,5 måneder utrolig lang behandlingstid av NFF. Hadde en Brann supporter kastet lighteren hadde sikkert bota kommet etter maks 2 uker  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up