• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Haugesund - Fredag 16.september kl 1900

Started by olebrann3, September 11, 2011, 22:19:02 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

September 11, 2011, 22:19:02 PM Last Edit: September 12, 2011, 19:35:50 PM by olebrann3
Hvordan blir midtbanen uten Austin og torp?

Tipper 4-4-2.
---------------piotr-----------------
Birkir-grorud-zsolt-fakiri
Bentley-haugen-mjelde-holmvik
----------ojo-guastavino----

krakra

Får håpe Mjelde ikke er skadet og at det bare var krampe han måtte ut med. Ikke dagen for ham å være ute mot Haugesund, selv om han var elendig i dag.

Tror ikke Skarsfjord vil spille 4-4-2. Det blir entene 4-2-3-1 eller en eller annen absurd formasjon som 3-3-3-3

Blir det 4-2-3-1 bør Barmen eller Birkelund få sjansen:


             Piotr
Sæv - Zsolt - Kalvenes - Fakiri 
         Barmen - Mjelde
Guastavino - Haugen - Holmvik
                  Ojo

Gulløl

September 11, 2011, 22:38:48 PM #2 Last Edit: September 11, 2011, 22:45:03 PM by Gulløl
Slik blir laget tror jeg:
       
              Piotr
Birkir-Grorud-Yaw-Fakiri
Haugen-Zsolt-Mjelde-Holmvik
          Guastavino
               Ojo

Zsolt inn i Austin sin rolle burde fungere bra. Spilt mye DM i sin siste sesong i Ungarn før han kom til Brann.

Kalvenes er neppe tilbake etter skaden og er heller ikke bedre en Yaw. Like greit å fortsette med Grorud og Yaw som er samspilt på andrelaget og gjorde det brukbart i Molde kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ka du ve?

osoerli

Zsolt er jo så god at han bør kunne dekke 2 plasser minst.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 22:39:36 PM
Har vi hent
Quote from: Markmus on September 11, 2011, 22:39:36 PM
Har vi hentet broren til Zsolt, Gulløl?
et broren til Zsolt, Gulløl?


Forsøkte å klone han, gikk ikke  ;). Er rettet opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Mjelde kan absolutt gjøre en god jobb i Torp sin rolle. Og hvis Zsolt er klar vil jeg ha han inn også i en Austin-rolle.

Men som utgansgpunkt er vi enormt svekket, og kommer neppe til å ta en tre-poenger mot haugesund.


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: Gepard on September 11, 2011, 22:43:42 PM
Mjelde kan absolutt gjøre en god jobb i Torp sin rolle. Og hvis Zsolt er klar vil jeg ha han inn også i en Austin-rolle.

Men som utgansgpunkt er vi enormt svekket, og kommer neppe til å ta en tre-poenger mot haugesund.




Med eit skjerpa Brann-lag, skal det absolutt vera mogleg uansett.

Nixon

Verre å miste Austin/Torp enn Kalvenes/Zsolt. Så her har Skarsfjord en vanskelig jobb å sette sammen laget. Barmen dominerer for Brann2, men er han på høyde med TL-nivået på trening? Det hadde vært morsomt dersom han fikk spille. Men da må trenerne være sikre på at han har nivået inne.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Gepard on September 11, 2011, 22:43:42 PM
Mjelde kan absolutt gjøre en god jobb i Torp sin rolle. Og hvis Zsolt er klar vil jeg ha han inn også i en Austin-rolle.

Men som utgansgpunkt er vi enormt svekket, og kommer neppe til å ta en tre-poenger mot haugesund.


Jo, det skal vi da vitterlig klar. Vi skal være mer enn gode nok til tre poeng hjemme mot Haugesund, selv uten Austin og Torp. Vi snakke rom et lag som har tapt åtte av 11 bortekamper i år.

Jeg syns også Torp opp i DM er spennende, men det vil jo svekke forsvaret en god del. Kanskje vi kan prøve Grorud der oppe?

Gulløl

Quote from: dudo on September 11, 2011, 22:44:29 PM
Er ikke Bajter tilbake? Tipper han starter.


Tviler på at han får spille fra start, er neppe 100 % etter skaden enda og mangler kamptrening og er nok ganske rusten. Kristoffer Barmen bør ligge foran han i køen pr. i dag på DM.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Gulløl on September 11, 2011, 22:50:03 PM
Quote from: dudo on September 11, 2011, 22:44:29 PM
Er ikke Bajter tilbake? Tipper han starter.


Tviler på at han får spille fra start, er neppe 100 % etter skaden enda og mangler kamptrening og er nok ganske rusten. Kristoffer Barmen bør ligge foran han i køen pr. i dag på DM.


Enig. Men det er ikke hva jeg tror kommer til å skje.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Men ypperlig anledning til å teste ut 4-4-2.
Heime mot eit svakt bortelag.

                 Piotr
Birkir     Zsolt     Grorud   Fakiri
Guastav  Haugen  Mjelde  Larsen
           Haugsdal  Ojo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

Hadde vært greit å vise spillerene at denne innsatsen liker vi!
Gjør dette med å gå på kampen på fredag!!

roaldinho

Quote from: osoerli on September 11, 2011, 22:55:34 PM
Men ypperlig anledning til å teste ut 4-4-2.
Heime mot eit svakt bortelag.

                 Piotr
Birkir     Zsolt     Grorud   Fakiri
Guastav  Haugen  Mjelde  Larsen
           Haugsdal  Ojo


Enig i det meste, utenom en: Mjelde ut, Barmen/Birkelund inn. Mjelde fortjener en plass på benken nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

olebrann3

Han fortjener absolutt en kamp på benken, men dette er nok siste kamp det skjer i. Vi mangler allerede torp og austin, og da vil nok skarsfjord la mjelde bli innpå.

Tror barmen og haugen alene på midten kunne blitt litt tøft.

Markmus

Som en eller annen bemerket på VGD: Tilfeldig at haugesunderen Moen dømmer drit og karantener mot Brann kampen før de møter Haugesund?
Ka du ve?

Churchill

...we shall never surrender.

esp123

Mjelde og Haugen sentralt i 4-4-2 = selvmord.

krakra

Problemet er jo at vi ikke har nok spillere til å sette sammen en midtbaneduo som ikke er selvmord.

Hatleking

Ville gått for dette:

Sævarsson - Grorud - Zsolt - Holmvik
                Mjelde - Barmen
     Guastavino - Haugen - Larsen
                          Ojo

Kanskje for mykje å håpe på ...

krakra

Larsen starter ikke, det kan jeg iallefall garantere. Han får satse på et innhopp. Sett Holmvik eller Bentley på den kanten, så kanskje. Men det er en oppstilling som krever en helt annen spillestil. Vi kan ikke drive å pælme ballen oppover mot Ojo. Vi må ha ballen i laget, for uansett hvordan vi stiller vil det være motorvei mellom midtbanen. Da må vi ikke gi bort ballen hele tiden.

Gepard

Zsolt og Mjelde sammen er vel det tryggeste ikke ?

Ser at mange lanserer Barmen, har sett for lite av han til å mene så mye om han. Har han virkelig det som trengs i en meget krevende sentral rolle ? Ville overrasket meg enormt om en unggutt kan gå inn i en slik styrende rolle.

krakra

Vanskelig å si når jeg ikke har sett ham i TL, men han har iallefall stålkontroll som styrende DM for andrelaget. Ekstremt lav feilprosent. I nøden spiser fanden fluer, vi må kanskje bare ta en sjanse. Veton Berisha ble vel kastet innpå mot oss i bortekampen i Stavanger og han klarte seg jo bra. Det har skjedd før at unggutter har blitt kastet til ulvene og klart seg bra.

Zsolt er nok bedre som DM, men da svekker vi backrekken. Jeg tror Skarsfjord ønsker å gjøre så få rokkeringer som mulig. Så jeg tror egentlig det blir Mjelde og Haugen. Eller Bajter, hvis han er klar.

esp123

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:31:04 PM
Problemet er jo at vi ikke har nok spillere til å sette sammen en midtbaneduo som ikke er selvmord.

Godt poeng, derfor bør vi sette opp en midtbanetrio for å veie opp for det.

Barmen - Mjelde
     Haugen

evt.

       Zsolt
Haugen - Mjelde

Eller;

Bajter - Mjelde
    Haugen

Guastavino bør spille på kant, og avstandene mellom trioen sentralt i banen bør være mindre enn vanlig. Mer 4-2-1-3.

Gepard

Ingenting hadde vært kjekkere enn om Barmen gikk inn og gjorde en strålende innsats, og at han spiller i denne rollen på andrelaget taler til hans fordel.

Så spørs det vel også om Zsolt er klar eller ikke til Haugesund.

krakra

Barmen er faktisk den eneste naturlige defensive midtbanespilleren i a-stallen som er tilgjengelig. Jeg er langt ifra trygg på at han vil klare oppgaven, men vi har faktisk ganske begrenset med alternativer. Jeg er helt sikker på at Haugen-Mjelde går til helvette. Han har ferdighetene, men er litt mer usikker på om han har innstilingen. Det er ikke så lenge siden han sa at han ikke er god nok for TL før om 5-6 år. Det er en litt vel defensiv innstilling syns jeg. Spør om han han har den rette vinnerskallen.

Men det ville ikke vært noen sensasjon om han gjorde en bra jobb. Han er relativt dominerende på andrelaget, rollen tatt i betrakning. Bøtter inn både mål og målgivende. Er overalt på banen og slår nesten ikke en eneste feilpasning.


Hatleking

La Barmen få spele. Dette er tida. Forresten er denne kampen særs viktig. Litt i overkant mange uavgjortar i det siste, gjer at andre lag kjem opp i ryggen og på sida. Haugesund er ein av dei. På Stadion blir det ein utfordring, men det er fortsatt overkommeleg.

ostraume

Kanskje vi kjører denne diamanten som vi hadde i halve andre omgang mot Molde?

Sæv-Zsolt -Grorud-Fakiri
Barmen-Mjelde-Holmvik
Haugen
Guastav- Ojo

Friskt og offensivt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg blir forvirret av statistikken til www.altomfotball.no. Kampfaktaen viser at Bangura og Skjerve må sone karantene mot oss, men ikke listen over spillere med gule kort. Finner ikke noe annet heller som tyder på at de må sone.

Forøvrig må Zolt spille i midtforsvaret hvis han er klar.

Bajter må ikke starte. Han har vært skadet lenge, har bare ett innhopp fra før. Da spiller ikke han fra start sånn plutselig.
Tren på langskudd

ostraume

Ifølge VGlive fikk Bangura og Skjerve sitt andre gule i går, og må følgelig ikke sone.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Spelaren

For øvrig: Haugesund i overskriften :)

Trasig med Moens voldtekt av midtbanen vår, men Haugesund heime er ikkje verre enn at me bør klare den biffen.
Gå av.

kabelmann

Sett i forhold til VGs bortetabell, så var ikke Haugesund det verste laget vi kunne møte mtp. at vi ikke har midtbane igjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

aune

tipper dette blir laget:

             piotri
birkir zsolt grorud fakiri
      haugsdal mjelde
haugen    diego  holmvik
                 ojo

Nixon

Haugen kom ikke til sin rett på kanten. Han ser enn så lenge ut til å være en rimelig lite fleksibel spiller. Guastavino derimot har både fart og teknikk til å spille kant, så Haugen og Diego burde kanskje bytte plass i eksemplet over?
Rød makt på Hansa

osoerli

September 12, 2011, 14:53:54 PM #38 Last Edit: September 12, 2011, 14:59:07 PM by osoerli
Eg vil ha 4-4-2 no, men trur Skarsfjord kjem til å mønstra dette laget (om Zsolt blir klar):
             
                 Piotr
Birkir  Yaw  Grorud   Fakiri
          Zsolt   Mjelde
Guastav    Haugen   Bentley
                 Ojo

Skarsfjord har skjønt at Haugen er klart betre sentralt enn på kant.  Guastav er nesten like god begge plasser.  Bentley har fått smaka litt benk og er klar igjen.  Yaw er mindre dårleg som stopper enn Haugen som DM, difor blir Zsolt trukke fram til DM saman med Mjelde.  Larsen er klar for innhopp før Bentley stansar angrepa til Brann.

Dersom Zsolt er fortsatt skada tar Barmen plass på DM.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Churchill

Den der er jeg 100% enig i. Skulle akkurat til å poste den oppstillingen, men du kom meg i forkjøpet.
...we shall never surrender.

vebo

Hvorfor ikke bruke Grorud på midten i steden for Zsolt? Han spillte temmlig offansivt i deler av siste andre, og det med hell..
Tiocfaidh ár lá

krakra

Jeg har også tenkt tanken på Grorud sentralt. Han er agressiv, duellsterk og relativt bra med ballen. I tillegg er han hurtigere enn alle andre alternativene.

dudo

Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?

psv-hasund

September 12, 2011, 17:56:56 PM #44 Last Edit: September 12, 2011, 17:59:39 PM by psv-hasund
Jeg vil ikke ha Zsolt på midten. Han imponerte ikke forrige gang. Har mer tro på å benytte Barmen og heller ta ett tidlig bytte hvis han blir overspilt. Det viktigste er at vi får løpskraft på midten. Haugen og Mjelde er ikke en god løsning.

----------Piotr-----------

-Birkir-Zsolt-Grorud-Fakiri-

-----Barmen--Mjelde-----

-Diego-Haugen-Holmvik-

---------Ojo-------------


Det beste hadde selvsagt vært 3-3-3-3 som Krakra foreslår lenger oppe. Kanskje vi kan høre med Haugesund om de er med på å lage egne regler til denne kampen.

Atlin


Mitt lag ville sett slik ut:

------------------------------Piotr-------------------------------
-------Sævarrson------Zsolt------Grorud------Fakiri-------
-----Mjelde-------Haugen-------Bentley-------Holmvik-----
----------------------Ojo------Guastavino----------------------

Kanskje en litt rar midtbane, men, men..

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Ja, jeg tror faktisk den midtbanen hadde vært bedre om vi hadde vrengt den. Ikke at den hadde vært spesielt god da heller, men nå tror jeg det blir veldig vanskelig for Skarsfjord å sette sammen en god midtbane med 1., 2. og 3. valgene ute.

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2011, 17:55:12 PM
Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?



Det finnes neppe, men både knær og lysker skranter noe voldsomt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ojo også usikker. I verstefall kan vi ha hele seks spillere ute: Ojo, Bajter, Zsolt, Kalvenes, Austin og Torp.

Go Up