• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Haugesund - Fredag 16.september kl 1900

Started by olebrann3, September 11, 2011, 22:19:02 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lister

Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2011, 17:55:12 PM
Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?


Tror nok han tenker på at Grorud har hatt en lengre rekonvalesens etter operasjon enn det som var forventet. Har ingenting med skrantende helse å gjøre. Noen ganger tar kroppen bare lenger tid. Det er vanskelig å forutse.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: krakra on September 12, 2011, 17:12:00 PM
Jeg har også tenkt tanken på Grorud sentralt. Han er agressiv, duellsterk og relativt bra med ballen. I tillegg er han hurtigere enn alle andre alternativene.


Jepp. I tillegg kan han spele på backen. Allereie før sesongen lanserte eg Grorud som ein kandidat til DM-plassen. No er han varm i trøya, og viser gode leiareigenskapar - han hadde ikkje kapteinsbindet i Sogndal for ingenting. Viss me klarar å få ein hurtig, aggressiv Grorud med ein 'forhåpentlegvis' pasningsikker Mjelde, trur eg midtbana er god nok for å kunne slå Haugesund. Det einaste er at stopparane Zsolt - Yaw blir veldig treig i tillegg til ein treig Fakiri - det er eit av ankepunkta.

Gulløl


Maakeberget gleder seg til å komme til Brann Stadion på fredag. Skal vist valse over Brann.
http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=3648&start=45
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Hvis Ojo også er ute lurer jeg på hvem de skal bruke i angrep. Labbetuss er vel i grunn eneste alternativ. Jeg har ett bedre forslag til lag da:

Piotr - Sæv, Zsolt, Yaw, Holmvik - Fakiri, Barmen - Gustav, Haugen, Haugsdal - Grorud

Jepp, Grorud i angrep. Det kan vel ikke skade? Fakiri på midtbanen sammen med fremtidshåpet Barmen. Syntes Fakiri har gjort det bra de gangene han har vært på midtbanen.
Heller Fakiri og Barmen enn Mjelde og hvem som helst. Blir jo motorvei med Mjelde på midtbanen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on September 12, 2011, 23:34:58 PM
Hvis Ojo også er ute lurer jeg på hvem de skal bruke i angrep. Labbetuss er vel i grunn eneste alternativ. Jeg har ett bedre forslag til lag da:

Piotr - Sæv, Zsolt, Yaw, Holmvik - Fakiri, Barmen - Gustav, Haugen, Haugsdal - Grorud

Jepp, Grorud i angrep. Det kan vel ikke skade? Fakiri på midtbanen sammen med fremtidshåpet Barmen. Syntes Fakiri har gjort det bra de gangene han har vært på midtbanen.
Heller Fakiri og Barmen enn Mjelde og hvem som helst. Blir jo motorvei med Mjelde på midtbanen.


Grorud som spiss tror jeg blir like stakkarslig som Yaw som spiss.

Nixon

Skarsfjord mer enn antyder at det kan bli Haugen og Mjelde sentralt på fredag.
Rød makt på Hansa

Erlend

Regner med det fortsatt er billetter igjen som selges på puben på fredag?

ostraume

Quote from: Nixon on September 13, 2011, 07:05:16 AM
Skarsfjord mer enn antyder at det kan bli Haugen og Mjelde sentralt på fredag.


Kilde? Og Roaldinho, med all respekt, det laget du har satt opp er noe av det dummeste jeg har sett i år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3

Quote from: Erlend on September 13, 2011, 07:38:28 AM
Regner med det fortsatt er billetter igjen som selges på puben på fredag?

Det vil nok selges billetter på fotballpuben på fredag ja

dudo

Quote from: Lister on September 12, 2011, 21:03:04 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2011, 17:55:12 PM
Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?


Tror nok han tenker på at Grorud har hatt en lengre rekonvalesens etter operasjon enn det som var forventet. Har ingenting med skrantende helse å gjøre. Noen ganger tar kroppen bare lenger tid. Det er vanskelig å forutse.



Nei, det er ikke det jeg tenker på. Fyren spiller med smerter, og angivelig mer enn de er klar over internt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Ett bra tiltak fra Brann(?) med å dele ut sang tekster til alle tilskuerne før kampstart. Vi får håpe på en bra kamp sånn at vi får littt trøkk fra Hansa tribunen, og drahjelp til de andre.

http://www.brann.no/nyheter/over-5000-flagg-pa-tribunene/

roaldinho

Quote from: Nixon on September 13, 2011, 07:05:16 AM
Skarsfjord mer enn antyder at det kan bli Haugen og Mjelde sentralt på fredag.


Da var den midtbanekrigen tapt. Haugen har offensive kvaliteter og svært lite deffensive, Mjelde er ingen deffensiv midtbanespiller heller. Pokker altså!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Kanskje vi skulle drite i en "midtbane-krig" og heller forsøke å spille ut Haugesund? Vi skal være gode nok til å ha ballen i store deler av kampen.

Larsi Ã?en

Kan noen filme de 5000 flagga? FÃ¥r ikke sett kampen pÃ¥ tv'en engang, siden jeg jobber :(   
Opp med det flagget!

Nixon

5000 flagg? Skandale!! De pengene kunne vi brukt til å hente Dure!!!

Neida, det blir sikkert flott det. Men jeg skulle gjerne hatt noen nyheter som kunne beroliget meg når det gjelder å vinne kampen. F.eks. hvordan det går med skadene til Ojo og Zsolt?
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Hvis Korcsmár blir frisk til kampen og Skarsfjord holder på 4-2-3-1, er det flere alternativer til å ta den andre DM-plassen - blant annet Grorud, El Fakiri, Haugsdal, Barmen, Bajter (om han blir frisk) og kanskje til og med Holmvik? Det siste er en utradisjonell tanke, ja visst, men når Vaagan Moen kunne gå fra kant til OM, kan kanskje Holmvik fungere som DM? Jeg lanserer denne oppstillingen:

                          Leciejewski
Sævarsson - Korcsmár - Grorud - El Fakiri
                        Mjelde - Holmvik
           Guastavino - Haugen - Bentley
                                 Ojo

Hvis Bentley skulle ha en dÃ¥rlig dag eller bli sliten, kan Barmen settes inn med friske ben pÃ¥ DM, mens  Holmvik skyves frem pÃ¥ kanten.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Holmvik har kanskje ballvinneregenskaper somkan gjøre ham ok som DM, men han har jo, forutenom en god innleggsfot, en relativt elendig teknikk. Bare Yaw og Sæarsson er dårligere, knapt. Jeg frykter at Mjelde og Holmvik kommer til å spille på seg en rekke brudd. Vi trenger iallefall en DM som har en pasningsfot over snittet.

Lister

Tar heller Holmvik på back enn som DM, selv om jeg heller ser han på kanten når vi har behov for å styrke den kanten defensivt.
Guinness - Makes you drunk

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on September 13, 2011, 21:16:51 PM
Holmvik har kanskje ballvinneregenskaper somkan gjøre ham ok som DM, men han har jo, forutenom en god innleggsfot, en relativt elendig teknikk. Bare Yaw og Sæarsson er dårligere, knapt. Jeg frykter at Mjelde og Holmvik kommer til å spille på seg en rekke brudd. Vi trenger iallefall en DM som har en pasningsfot over snittet.


Jeg skal ikke fighte veldig hardt for Holmvik som DM; jeg tror på ingen måte han er det ideelle valget. Men vi mister uansett noe når Austin og Torp er ute. Både Mjelde og Holmvik har defensive fibre, samtidig som begge hovedsakelig har hatt offensive roller i år. Pasningskvaliteten blir selvfølgelig ikke på Austin-nivå, men hvem kan egentlig erstatte Austin?

Selvfølgelig: Hvis Barmen viser seg å ha eliteserienivå inne, er ingenting bedre enn at han får den ene plassen. Men det har jeg ingen forutsetninger for å vurdere.

Quote from: Lister on September 13, 2011, 21:41:02 PM
Tar heller Holmvik på back enn som DM, selv om jeg heller ser han på kanten når vi har behov for å styrke den kanten defensivt.


Enig, i alle andre situasjoner enn denne. Men i denne kampen synes jeg det er best å beholde El Fakiri på venstrebacken. Med to nye spillere på DM, foretrekker jeg minst mulig endringer i forsvarsfireren.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Eg har sett Barmen i ein kamp for Brann2 i Ã¥r og han var iallefall outstanding i den kampen.  Eg ville ikkje vore redd for Ã¥ prøva han som DM mot Haugesund frÃ¥ start pÃ¥ heimebane, hvis alternativet er Holmvik og Grorud.  Men dÃ¥ mÃ¥ publikum tÃ¥le eit balltap eller ein feilpasning eller 2 utan Ã¥ "kappe hovudet av han", og heller løfte han fram.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Fakiri har da spilt midtbane mye av karrieren, så jeg ser ikke problemet at han spiller der. Må være bedre enn alternativene til denne kampen. Teller ikke med Barmen, da man ikke vet hva han står for i tippeligaen. Hadde Skars satset på Barmen hadde det vært tøft og spenstig. Man vet aldri hva han står for før man har prøvd han.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Jeg tror faktisk Barmen ville vært et ganske soleklart valg under nesten alle andre TL-trenere enn Skarsfjord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Den må du nesten utdype. Hva i all verden baserer du påstanden på?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Bruken av ungdom i de andre lagene. Hos oss velges erfaring konsekvent fremfor rollespesialitet, eller hva man skal kalle det. Barmen storspiller pÃ¥ andrelaget, og det tror jeg ville holdt i veldig mange andre lag om de var i vÃ¥r situasjon. Vi VET jo at verken Mjelde eller Haugen fungerer særlig godt  som DM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

steinbygger

Quote from: dudo on September 14, 2011, 06:41:57 AM
Jeg tror faktisk Barmen ville vært et ganske soleklart valg under nesten alle andre TL-trenere enn Skarsfjord.


Om han hadde vært ett soleklart valg vet jeg ikke, men ryktene skal ha det til at treneren til Brann 2 ønsker at Barmen skal få mer spilletid på A-laget og mener at han er den av talentene som er kommet lengst, mens Skars rangerer han på 3-4 plass.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

At Skarsfjord ikke er konge mtp talentspilletid er jeg helt med på, men jeg antok at du visste noe mer om kvalitetene til Barmen eller forhold Barmen-Skars når du mente han var et "ganske soleklart" valg hos nesten alle andre TL-trenere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Neida, ikke utover det lille jeg har sett han spille, som virker spennende. Uten at han er en ny midtbanegeneral med det første. Hovedpoenget mitt er at vi har to alternativer som utpekes som sannsynlige valg på fredag, og som begge har vist at de ikke har det som skal til. Barmen har på sin side overbevist i akkurat denne rollen over en hel sesong i 3. divisjon nå, og da er jeg rimelig overbevist om at han ville spilt om han hadde vært i en annen klubb, og alternativene var Haugen og Mjelde. Ikke mer enn det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5735929.ece

En flyer med tydelige instruksjoner til publikum skal deles ut ved alle VIP-losjer og innganger.
«Når supporterne begynner å synge «reis opp hvis du elsker Brann», er det viktig at vi alle reiser oss og synger med», heter det blant annet.


Da må timingen med det ropet bli mye bedre. Nå blir den ofte startet på helt feile tidspunkt slik at det som kunne blitt et stemningsløft renner ut i pinlig ingenting.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/en-rekke-brannspillere-usikre-mot-haugesund-3585061.html#.TnDVRPZohk8.twitter

Nå er også Grorud usikker, samt nevnte Ojo. Nå som man visste i følge den artikkelen at det var enda en hadde jeg håpet på Mjelde. Da hadde nok Barmen vært nærmere i startoppstillingen enn noensinne. Jeg vil rett og slett ikke ha Mjelde på den sentrale midtbanen, spesielt ikke når både Torp og Austin er ute. Hadde en av de vært klare kunne jeg akseptert det, men ikke nå som Mjelde skal være ankeret. Da ville jeg heller satset på en som har mestret den oppgaven, selv om det er i 3. division. Mjelde har aldri overbevist i den rollen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

September 14, 2011, 17:41:32 PM #82 Last Edit: September 14, 2011, 18:00:18 PM by krakra
Hvis Zsolt, Kalvenes og Grorud er ute ligger det ann til ilddåp for Jonas Grønner når også Austin er ute.

           Piotr
Sæv - Yaw - Grønner - Fakiri
  Haugen/Barmen - Mjelde
Bentley/Gustav - Haugen/gustav - Holmvik
                     Tadas

Opdal
Haugsdal
Larsen
Barmen/Bentley
Skage
Birkelund
Kalve

eivhelle

September 14, 2011, 18:09:09 PM #83 Last Edit: September 14, 2011, 18:16:57 PM by eivhelle
Quote from: krakra on September 14, 2011, 17:41:32 PM
Hvis Zsolt, Kalvenes og Grorud er ute ligger det ann til ilddåp for Jonas Grønner når også Austin er ute.


Hvis alle tre er ute mistenker jeg at man setter inn enten Holmvik eller Sævarsson i midtforsvaret. Jeg tror det skal mye til før Skarsfjord lar Grønner debutere fra start selv om han ville vært et åpenbart alternativ. Ellers blir det faretruende tynnt hvis alle dystre spådommer slår til.

                       Pjotr
Fakiri    Sævarsson  Yaw   Holmvik
           Barmen   Mjelde
   Gustav   Haugen    Bently/Larsen
        Bently/ Haugsdal/Labbetuss

roaldinho

Quote from: eivhelle on September 14, 2011, 18:09:09 PM
Quote from: krakra on September 14, 2011, 17:41:32 PM
Hvis Zsolt, Kalvenes og Grorud er ute ligger det ann til ilddåp for Jonas Grønner når også Austin er ute.


Hvis alle tre er ute mistenker jeg at man setter inn enten Holmvik eller Sævarsson i midtforsvaret. Jeg tror det skal mye til før Skarsfjord lar Grønner debutere fra start selv om han ville vært et åpenbart alternativ. Ellers blir det faretruende tynnt hvis alle dystre spådommer slår til.


Om alle de er ute som nevnt så er Skars nødt til å putte innpå en ung spiller. Han har ikke nok folk opp i alderen til å stille ett lag med kun dem. Så enten må han satse på en midtbanespiller, forsvar eller offensiv. Jeg håper på flere plasser.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Er helt ekstremt uflaks at vi mister så mange spillere til denne helt avgjørende kampen. Kun seier er godt nok her skal man kjempe om medalje i høst.

Jeg står fremdeles på at Haugesund er favoritt i denne kampen nå, dersom vi må stille med Grønner - Yaw i tillegg til at Austin og torp er ute. Og Ojo... Hele sentrallinjen er radert ut. Utrolig skadelig.

Gulløl

Blir nok et bra lag likevel  :)

Lyspunkt for Brann
Fire av fem skaderammede trente onsdag.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article209669.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Okay...Bajter og Korcsmar klare. Da blir det vel noe sånt:

Sæv-Korc-Grorud-Fakiri
Bajter-Mjelde
Haugen - Guastav - Holmvik
Ojo
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

At Bajter trener betyr ikke at han er klar. Det er jo to veldig tvetydige artikler hvor Tv2s nærmest sier rett ut at verken Bajter eller Zsolt blir klare, mens BT sier de trener bra.

Det viktigste er at Zsolt og Ojo blir klare. Bajter vet jeg lite om, men han var ikke akkurat overbevisende i innhoppet han hadde og nå har han vært ute i flere uker så tviler på at han blir noen åpenbaring.

Tifo

Tifo-gruppen trenger hjelp til å dele ut flyers ca 1 timer før kampstart på Fredag.

Oppmøte inne på Hansatribunen når dørene åpner (Ca 1 timer og 15min før kampstart). Det skal deles ut flyers i de fleste inngangene på Stadion.

Godt mulig vi trenger hjelp til å legge ut flagg i dag (Torsdag). Kommer tilbake med mer info seinere.
.:Tifo-gruppen:.

Lasaron

Jeg vil ikke at det skal gambles med halvskadede spillere, som i tillegg har spilt svært mye i sesongen. Derfor mener jeg Zolt, Grorud og Ojo må hviles.
Hvis det er slik at Mjelde spiller med smerte, og at han må opereres for å bli bra, mener jeg han bør opereres nå. Ikke etter sesongen.
Bajter bør ikke spille fra start før han har spilt for 2.-laget.
Bentley må prestere for 2.-laget.
Utover dette vil jeg ha mest mulig stabilitet.
Det gir dette laget:

Piotr
Birkir - Grønner - Yaw - Fakiri
Haugen - Barmen
Haugsdal - Guastavino - Holmvik
Labukas

Opdal
Bajter
Larsen
Bentley
Birkelund
Kalve
Skage

Virker litt tynt, ja. Men det kan bli gøy. Så får vi et slagkraftig lag utover høsten. Det er viktig at de beste er friske og raske til semifinalen.
Tren på langskudd

Nixon

Veldig tynt, spør du meg. Dette må være dersom de utelatte er mer enn bare halvskadde.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Kan det ikke være viktig og lurt å spare halvskadde spillere til cup-kampen om 5 dager? Ser for meg at det er større sjanse for cup-gull enn Europa i serien. Hvis Ojo, Zsolt og de andre halvskadde spiller mot Haugesund kan skadene bli verre og de må stå over mot Fredrikstad. Brann skal vel kunne slå Haugesund selv med noen unge uerfarne tippeligaspillere. Og kanskje de gjør en solid innsats, hvem vet?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Haugesund hjemme og borte er som natt og dag.

Dessuten må man tenke prioritering her. Vil man satse på serien eller cupen? Småskader kan fort bli verre, og blir de det må man satse på de unge i cup-kampen. Friskt og spenstig, men det er snakk om en semifinale og det er mer press enn en seriekamp.
Dessuten syntes jeg ikke det er andrelaget, de er en del av troppen like mye som Austin, Ojo og Zsolt. Syntes det er dårlig gjort å si andrelaget fordi man spiller med spillere som ikke har fått prøve seg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on September 15, 2011, 15:55:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Haugesund hjemme og borte er som natt og dag.

Dessuten må man tenke prioritering her. Vil man satse på serien eller cupen? Småskader kan fort bli verre, og blir de det må man satse på de unge i cup-kampen. Friskt og spenstig, men det er snakk om en semifinale og det er mer press enn en seriekamp.
Dessuten syntes jeg ikke det er andrelaget, de er en del av troppen like mye som Austin, Ojo og Zsolt. Syntes det er dårlig gjort å si andrelaget fordi man spiller med spillere som ikke har fått prøve seg.



At det er spillere som ikke normalt spiller er nettopp det jeg mener med andrelaget. Og flere spillere er svakere enn førsteelleveren vår. Labukas er svakere enn Ojo, Haugen som DM svakere enn Torp eller Austin, Yaw svakere enn Kalvenes og Barmen, Haugsdal og Grønner har knapt prøvd seg i Tippeligaen. Det er greit å prioritere cupkampen, men trenger ikke hvile hele førsteelleveren. Jeg mener vi ennå har en sjanse til medalje hvis vi vinner denne kampen, men å sende ut dette laget gir et signal om resignasjon i forhold til medaljejakten synes jeg.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 16:07:54 PM
Quote from: roaldinho on September 15, 2011, 15:55:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Haugesund hjemme og borte er som natt og dag.

Dessuten må man tenke prioritering her. Vil man satse på serien eller cupen? Småskader kan fort bli verre, og blir de det må man satse på de unge i cup-kampen. Friskt og spenstig, men det er snakk om en semifinale og det er mer press enn en seriekamp.
Dessuten syntes jeg ikke det er andrelaget, de er en del av troppen like mye som Austin, Ojo og Zsolt. Syntes det er dårlig gjort å si andrelaget fordi man spiller med spillere som ikke har fått prøve seg.



At det er spillere som ikke normalt spiller er nettopp det jeg mener med andrelaget. Og flere spillere er svakere enn førsteelleveren vår. Labukas er svakere enn Ojo, Haugen som DM svakere enn Torp eller Austin, Yaw svakere enn Kalvenes og Barmen, Haugsdal og Grønner har knapt prøvd seg i Tippeligaen. Det er greit å prioritere cupkampen, men trenger ikke hvile hele førsteelleveren. Jeg mener vi ennå har en sjanse til medalje hvis vi vinner denne kampen, men å sende ut dette laget gir et signal om resignasjon i forhold til medaljejakten synes jeg.


Og i mine øyne er Mjelde svakere enn Larsen, Barmen og Haugsdal. Så hvorfor spille med Mjelde?

Vi får være enig i å være uenig, men til syvende og sist er det snakk om prioteringer og hva man vil satse på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Det verste er at FKH er foran oss på tabellen hvis de slår oss i morgen.
Legg ned hele klubben!

krakra

Laget til Lasaron kan fort slå Haugesund. Jeg husker vi ble rundspilt av et enda yngre lag i Stavanger. Det må være bedre å stille med 11 friske, om så noe urutinerte spillere, enn en drøss med halvskadde, slitne spillere og risikere at de er ute til cupfinalen også.

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on September 15, 2011, 16:16:56 PM
Det verste er at FKH er foran oss på tabellen hvis de slår oss i morgen.


Og det kan de like gjerne gjøre om så Brann stiller med halvskadde eller urutinerte spillere.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up