• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Haugesund - Fredag 16.september kl 1900

Started by olebrann3, September 11, 2011, 22:19:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

roaldinho

Quote from: Romarius on September 16, 2011, 19:34:07 PM
Haugen har vært svak. Mjelde klart bedre i dag.
Inn med Larsen, bra.


Fordi Haugen overhodet ikke passer i den sentrale rollen, bare Skars som ikke skjønner det.

Faens Grorud, holdt på å lage en gedigen sjanse for Haugesund.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ewen

Noen som vet kem som har blitt tatt av denne B-listen når Larsen kom inn?

Romarius

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 19:35:23 PM
Quote from: Romarius on September 16, 2011, 19:34:07 PM
Haugen har vært svak. Mjelde klart bedre i dag.
Inn med Larsen, bra.


Fordi Haugen overhodet ikke passer i den sentrale rollen, bare Skars som ikke skjønner det.

Faens Grorud, holdt på å lage en gedigen sjanse for Haugesund.


Jada, for all del.

Utmedsnolken

Jævla klovn. Men greit han får seg en pause. Elendig
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Faens Ojo! Pga hans idioti nå så må han stå over neste kamp! Borte mot Sogndal, riktignok. Uansett amatørmessig. På en annen side så tror jeg det kan være bra for Ojo med en pause, han har vært svak i lang tid nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det spørs om det er eit tap for laget at Ojo får karantene. Direkte elendig i dag, klart gult. Der kom ENDELIG det gule på fkh ja.

haha nevermind JAAAAAAAAA
Gå av.

roaldinho

Nå skal Mjelde ut og Labetuss kommer inn. Betyr vel 4-4-2.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 19:39:01 PM
Faens Ojo! Pga hans idioti nå så må han stå over neste kamp! Borte mot Sogndal, riktignok. Uansett amatørmessig. På en annen side så tror jeg det kan være bra for Ojo med en pause, han har vært svak i lang tid nå.


Var voldsomt som du skulle kopiere innlegget mitt da
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Når man snakker om solen: OJOOOOOOOOOOOOOOOO
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Var det tilfeldig at Brann score når Mjelde ikke var på banen? :P
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Typisk Brann. En spiller gjør det dårlig, får kjeft og scorer mål.

Utmedsnolken

Quote from: krakra on September 16, 2011, 19:42:02 PM
Typisk Brann. En spiller gjør det dårlig, får kjeft og scorer mål.


Er derfor vi kjefter sånn hele tiden.
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Fantastisk langpasning fra Haugen og glimrende løp fra Larsen. Synd han fikk så dårlig førstetouch. Ellers hadde det blitt farlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Nære på for Larsen der, typisk Haugen med slike chipper. Når dei sitter er det vanvittig lekkert.
Gå av.

krakra

Hvor mange minutter har egentlig "rollespesialisten" Labbetuss spilt som spiss kontra kant/midtbane?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Det er absurd så lite gule kort haugesund har fått. Den ene etterslengen etter den andre uten at Berntsen reagerer.
Gå av.

roaldinho

Herlig med 3 poeng igjen etter mange uavgjorte på rad. Men Haugesund fortjente minst 1 poeng, muligens 3.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Helt greit. Igjen tafatt dømming. Kristiansen skulle vært utvist og FKH kunne gjerne fått et par gule til for alle etterslengerne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler

Banens dårligste og match vinner. Strålende :)

Deilig med tre poeng på en dårlig dag. Haugesund ekstremt heldig som ikke fikk flere kort. Ellers så var det mye rart i dag, mye på etterskudd. Bedre defensiv kontroll i andre, men vi savner Austin..

Bajter er bra på hodet.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 19:52:00 PM
Herlig med 3 poeng igjen etter mange uavgjorte på rad. Men Haugesund fortjente minst 1 poeng, muligens 3.


Jeg er ikke enig i at Haugesund fortjente tre poeng, selv om de fort kunne fått et poeng eller tre. Det ble riktignok jevnt, og som forventet var Brann preget av at hele den defensive midtbanen var ute. Men vi har Piotr, Haugesund klarer ikke å få ballen i mål, og vi har Ojo, som på goalgettervis scorer på en av to sjanser. Det holder. Medaljekandidater tar noen poeng mer enn banespillet tilsier på dårlige dager, og Brann er fortsatt medaljekandidat ... :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Ojo vil bli videre i Brann i alle fall, det er jo godt:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Haha, var det Kim Drogba han journalisten kalte Ojo?

Ellers fint å se hvor bastant han sa han ville være i Brann neste sesong også. Trives tydeligvis. :)

Markmus

Gud fortalte Ojo at Brann vinner serien. hahaha.. for en type.

Mer seriøst: kan vi ikke innføre offsidebøter i Brann? Det er latterlig hvor mange dumme (late) offsider vi går i. Latskap alt sammen.
Ka du ve?

Hansakongen

Quote from: Spelaren on September 16, 2011, 19:49:22 PM
Det er absurd så lite gule kort haugesund har fått. Den ene etterslengen etter den andre uten at Berntsen reagerer.


Enkelte av de som dømmer i toppserien er jo helt på tryne dårlig, er mer for at man kan rullere dommere med sverige og danmark etter de siste 2 dommere som har dømt brann. Haugesund slapp alt forbillig unna kortmessig de burde i allefall hatt 5-6 gule på et rødt vist man skulle sett kampen under ett...


krakra

Det mest positive er at vi tar poeng, for vi imponerer virkelig ikke. Haugen virket etthvert vekdug ukomfortabel som DM(syns han startet greit), Grorud virker utrolig usikker og klareringene hans gir meg hjerte i halsen, Ojo har en veldig dårlig dag på jobben, men pynter med en scoring, Guastavino var god, men i de siste kampene syns jeg vi har vært tilbake til at han skal prøve eeeeeen finte til, for så å rote bort ballen. Bentley var frisk nok før paise, men veldig ubesluttsom, etter pause var han svak, Mjelde var også god før pause, men falt litt av etter. Zsolt var helt grei, han er iallefall rolig med ball i beina og skaper ikke den samme panikken som Grorud, Sævarsson ble pisset på. Maxi og Bajter hadde friske innhopp. Jeg ser ikke poenget med å sette innpå Tadas når han ikke skal spille spiss. Jeg skjønner egentlig veldig sjeldent hvor Tadas spiller, men han bidrar iallefall relativt lite. Skarsfjord kalte ham en rolle-ekspert. Da syns jeg han bør få en rolle.

Alt i alt en relativt dårlig kamp, hvor "hakkekyllingene" sto litt frem, uten å prege kampen så voldsomt. Piotr var også bra.

Vi vinner uten Torp og Austin, men møter en veldig dårlig motstander og er heldige med timingen.

Spelaren

Quote from: krakra on September 16, 2011, 20:52:24 PM
(...)
Vi vinner uten Torp og Austin, men møter en veldig dårlig motstander og er heldige med timingen.


Dårlig og dårlig. Bortestatistikken er ikkje all verden, men laget deres er i god form om dagen.
Gå av.

Hatleking

Eg er litt skuffa over Grorud i dag - han vart lurt gang på gang i dag. Dårlege val med ballen i beina òg. Elles var det ingen frå Brann som stod veldig fram.

Belfort

Quote from: Hatleking on September 16, 2011, 21:03:52 PM
Eg er litt skuffa over Grorud i dag - han vart lurt gang på gang i dag. Dårlege val med ballen i beina òg. Elles var det ingen frå Brann som stod veldig fram.


Greit at han har en sterk vinnervilje og dunker inn mål i blant, men noen god stopper er han ikke

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on September 16, 2011, 21:09:22 PM
Hele 4eren bak sleit enormt spør du meg.


...som av mykje kjem av fråværet av Austin og Torp. Barmen/Bajter burde kanskje ha starta?

krakra

Men jeg syns det blir for dumt å skylde på fraværet av Austin og Torp. Ja, vi hadde neppe slitt like mye med dem, men det betyr ikke at forsvaret ikke var/er dårlig. At vi er avhengige av en spiller som Austin på DM for å ikke fremstå som hodeløse høns sier litt om forsvaret.

Jeg tror ikke forsvaret fremstod som dårlig fordi Austin var borte. Jeg tror forsvaret ER dårlig, men at Austin har gjort en bra jobb med å skjule det. Han er jo ofte nede og rydder opp etter dem. Zsolt har potensialet, men han trenger en trygg og hurtig makker og i høst syns jeg det har kommet klarere og klarere frem hvor ung han faktisk er.

Hatleking

Quote from: krakra on September 16, 2011, 21:13:18 PM
Men jeg syns det blir for dumt å skylde på fraværet av Austin og Torp. Ja, vi hadde neppe slitt like mye med dem, men det betyr ikke at forsvaret ikke var/er dårlig. At vi er avhengige av en spiller som Austin på DM for å ikke fremstå som hodeløse høns sier litt om forsvaret.

Jeg tror ikke forsvaret fremstod som dårlig fordi Austin var borte. Jeg tror forsvaret ER dårlig, men at Austin har gjort en bra jobb med å skjule det. Han er jo ofte nede og rydder opp etter dem. Zsolt har potensialet, men han trenger en trygg og hurtig makker og i høst syns jeg det har kommet klarere og klarere frem hvor ung han faktisk er.


Heilt klårt. Grorud er ein god spelar, men ikkje ein som skal vera fast for eit medaljelag. Som eg har skrive i overgangstråden, hadde ein spelar som Hovland vore fantastisk. Eg ser det går rykte om at Brann vil sikre seg Våge Nilsen - noko som bør glede eit kvart Brann-hjarte viss det går gjennom.

Når me først spelar 4-2-3-1, så er det forventa at dei to mest defensive midtbanespelarane er defensive. Det var dei ikkje i dag. Haugen er god med ballen, men ingen duellspelar. Mjelde kom på gode løp - offensivt. Bentley jobba ikkje bakover. Alt i alt vart det mange ting for forsvaret å tenkje på, men ingen spesielt god kamp nei.

Markmus

Quote from: krakra on September 16, 2011, 20:52:24 PM
Maxi og Bajter hadde friske innhopp.


Jeg synes Maxi var dritdårlig. Bajter var derimot ganske frisk.
Ka du ve?

krakra

September 16, 2011, 21:28:09 PM #236 Last Edit: September 16, 2011, 21:30:43 PM by krakra
IKKE uenig i at den defensive midtbanen ikke funket. Det var dog som forventet. Men jeg syns fortsatt vi burde forvente en god del mer av forsvaret, selv uten en klasse-duo foran seg. De ble til tider lurt ekstremt lett og klareringene var det ofte 3. divisjonsnivå på.

EDIT: Manglet en "ikke" i starten

kabelmann

Quote from: krakra on September 16, 2011, 20:52:24 PM
Det mest positive er at vi tar poeng, for vi imponerer virkelig ikke. Haugen virket etthvert vekdug ukomfortabel som DM(syns han startet greit), Grorud virker utrolig usikker og klareringene hans gir meg hjerte i halsen, Ojo har en veldig dårlig dag på jobben, men pynter med en scoring, Guastavino var god, men i de siste kampene syns jeg vi har vært tilbake til at han skal prøve eeeeeen finte til, for så å rote bort ballen. Bentley var frisk nok før paise, men veldig ubesluttsom, etter pause var han svak, Mjelde var også god før pause, men falt litt av etter. Zsolt var helt grei, han er iallefall rolig med ball i beina og skaper ikke den samme panikken som Grorud, Sævarsson ble pisset på. Maxi og Bajter hadde friske innhopp. Jeg ser ikke poenget med å sette innpå Tadas når han ikke skal spille spiss. Jeg skjønner egentlig veldig sjeldent hvor Tadas spiller, men han bidrar iallefall relativt lite. Skarsfjord kalte ham en rolle-ekspert. Da syns jeg han bør få en rolle.

Alt i alt en relativt dårlig kamp, hvor "hakkekyllingene" sto litt frem, uten å prege kampen så voldsomt. Piotr var også bra.

Vi vinner uten Torp og Austin, men møter en veldig dårlig motstander og er heldige med timingen.


Stort sett enig i det aller meste her, selv om jeg kanskje ikke føler at Maxi Bajter spilte for to ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Jeg forstår ikke hvordan folk kan si at Mjelde gjorde en grei kamp. En ting at Haugen har noen dårlige involveringer, han er ung og har lov til det. Men Mjelde gjør helt banale enkle feil upresset. Ikke greier han å styre laget sitt utpå banen heller.

Grunnen til at Mjelde kanskje blir en hakkekylling for noen er at han er kapteinen vår der ute, vi forventer mer av han enn av de andre. Hvis han ikke takler den rollen får han gi fra seg kapteinsbindet.

krakra

Han startet bra og var innvolvert i en god del offensivt i starten, men dabbet av utover i kampen. Jeg tror ikke Mjelde har spilt en hel god kamp siden han kom til Brann, men man tar det man får.

kabelmann

September 16, 2011, 21:41:32 PM #240 Last Edit: September 16, 2011, 21:47:37 PM by kabelmann
Forresten, hva er det som gjør at vi må belemres med dommere som Svein Oddvar Moen og Tommy Berntsen? Det må da for faen være mulig å skifte linser før kampstart slik at de slipper å løpe rundt i en tåkedis og ikke få med seg en dritt av hva som skjer på banen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: Hatleking on September 16, 2011, 21:03:52 PMEg er litt skuffa over Grorud i dag - han vart lurt gang på gang i dag.


Ja, Grorud var ikke til å stole på i dag. Satt jo med hjerte i halsen hver gang han, og til dels Zsolt, ble utfordret uten sikring bak. Han ble jo lurt gang på gang.

Nei, jeg har egentlig hatt litt tro på han. Men det forsvant i dag. Det beste vi kan få ut av han er sannsynligvis at han tar en Ulfstein og blir en støttespiller for Brann2 i 2. divisjon neste år!
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: kabelmann on September 16, 2011, 21:41:32 PM
Forresten, hva er det som gjør at vi må belemres med dommere som Svein Oddvar Moen og Tommy Berntsen? Det må da for faen være mulig å skifte linser før kampstart slik at de slipper å løpe rundt i en tåkedis og ikke få med seg en dritt av hva som skjer på banen.


Tommy Berntsen faktisk :P
Ka du ve?

olebrann3

Dommerene er helt utrolig dårlige.
Haugesund får sparke ned guastavino flere ganger uten at det blir noe kort
De sparker vekk ballen hele tiden(fikk til slutt gult for det)
Har bare sett situasjonen med ojo og keeperen fra tribunen, noen som har videobilder? men slik eg så den er det helt utrolig at det ikke blir rødt
Straffen søderlund sutrer for seg eg seriøst ikke. Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffet på den

Per Morten Kristiansen sier for øvrig selv at han burde ha fått karierens første røde. Det sier vell sitt om den situasjonen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article209868.ece

kabelmann

Quote from: Markmus on September 16, 2011, 22:22:28 PM
Quote from: kabelmann on September 16, 2011, 21:41:32 PM
Forresten, hva er det som gjør at vi må belemres med dommere som Svein Oddvar Moen og Tommy Berntsen? Det må da for faen være mulig å skifte linser før kampstart slik at de slipper å løpe rundt i en tåkedis og ikke få med seg en dritt av hva som skjer på banen.


Tommy Berntsen faktisk :P


Faen er det han heter da? Det står helt stille her :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gud



krøvel vellevold

Herregud for en latterlig avis! Se alt pisset Haugesunds Avis lirer av seg!

http://www.h-avis.no/

Masse mas om to straffer de ble snytt for, men ikke ett ord om det røde kortet FKH skulle hatt. Dessuten en masse piss om at seieren var ufortjent. Ikke bare det, men de gratulerte Skarsfjord med en ufortjent seier. Hallo? Er det supporteravisen dette?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on September 16, 2011, 22:35:23 PM
Dommerene er helt utrolig dårlige.
Haugesund får sparke ned guastavino flere ganger uten at det blir noe kort
De sparker vekk ballen hele tiden(fikk til slutt gult for det)
Har bare sett situasjonen med ojo og keeperen fra tribunen, noen som har videobilder? men slik eg så den er det helt utrolig at det ikke blir rødt
Straffen søderlund sutrer for seg eg seriøst ikke. Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffet på den

Per Morten Kristiansen sier for øvrig selv at han burde ha fått karierens første røde. Det sier vell sitt om den situasjonen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article209868.ece


Du trenger ikke se den igjen, den var soleklar.
Dog ligger den sikkert ute på tv2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

September 17, 2011, 00:05:01 AM #249 Last Edit: September 17, 2011, 00:07:09 AM by Huff
Quote from: olebrann3 on September 16, 2011, 22:35:23 PM
Dommerene er helt utrolig dårlige.
Haugesund får sparke ned guastavino flere ganger uten at det blir noe kort
De sparker vekk ballen hele tiden(fikk til slutt gult for det)
Har bare sett situasjonen med ojo og keeperen fra tribunen, noen som har videobilder? men slik eg så den er det helt utrolig at det ikke blir rødt
Straffen søderlund sutrer for seg eg seriøst ikke. Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffet på den

Per Morten Kristiansen sier for øvrig selv at han burde ha fått karierens første røde. Det sier vell sitt om den situasjonen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article209868.ece


Dommeren var da dårlig begge veier. Fra der jeg sitter ser jeg ikke noen av straffesituasjonene godt, men forstår det slik fra nøytrale medier at både Brann og FKH blir snytt for straffe. Sævarssons gule virket billig på meg (igjen sitter jeg dårlig plassert), og FKH sparket vekk ballen flere ganger, noe som resulterte i kun ett gult (Våge Nilsen). De skulle også hatt gult pga de konsekvente nedsparkingen av Gustav, ingen voldsomt stygge episoder som gir gult isolert sett, men dommer skal ikke la bortelaget konsekvent sparke ned motspiller. I tillegg får vi en haug frispark der vi skulle hatt fordel. Samtidig mener jeg at FKH blir snytt for et soleklart frispark i farlig posisjon tidlig i kampen, og de blir og snytt for en corner da Piotr helt åpenbart slår et flott langskudd utenfor i andre. Han bloikkeres verken av med eller motspillere og er skikkelig på ballen som tydelig skifter retning, mirakuløst at ikke dommer får med seg dette, selv om det ikke er noen kampavgjørende situasjon.

FKH hadde forøvrig tåpelige supportere som skrek på straffe minst fem ganger i løpet av kampen, men de skal ha for godt angrepsspill. Underholdende kamp, men vi er virkelig elendige defensivt. Zsolt virker voldsomt hemmet av skaden innledningsvis, og Grorud og Sæv sliter voldsomt defensivt kampen igjennom. Dess mindre sagt omn Holmvik dess bedre.  Den defensive midtbanen funker og dårlig, og Haugen viser igjen at han er for dårlig en-mot-en defensivt til å være DM per nå. Mjelde og Haugen skulle byttet plass, evt skulle Barmen spilt for en av dem. Skars bommer med laguttaket nok en gang, men nok en gang drar vi seieren i land. Vi taper nesten aldri jevne kamper, noe som må sies å være en styrke.

Go Up