• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Haugesund - Fredag 16.september kl 1900

Started by olebrann3, September 11, 2011, 22:19:02 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3

September 11, 2011, 22:19:02 PM Last Edit: September 12, 2011, 19:35:50 PM by olebrann3
Hvordan blir midtbanen uten Austin og torp?

Tipper 4-4-2.
---------------piotr-----------------
Birkir-grorud-zsolt-fakiri
Bentley-haugen-mjelde-holmvik
----------ojo-guastavino----

krakra

Får håpe Mjelde ikke er skadet og at det bare var krampe han måtte ut med. Ikke dagen for ham å være ute mot Haugesund, selv om han var elendig i dag.

Tror ikke Skarsfjord vil spille 4-4-2. Det blir entene 4-2-3-1 eller en eller annen absurd formasjon som 3-3-3-3

Blir det 4-2-3-1 bør Barmen eller Birkelund få sjansen:


             Piotr
Sæv - Zsolt - Kalvenes - Fakiri 
         Barmen - Mjelde
Guastavino - Haugen - Holmvik
                  Ojo

Gulløl

September 11, 2011, 22:38:48 PM #2 Last Edit: September 11, 2011, 22:45:03 PM by Gulløl
Slik blir laget tror jeg:
       
              Piotr
Birkir-Grorud-Yaw-Fakiri
Haugen-Zsolt-Mjelde-Holmvik
          Guastavino
               Ojo

Zsolt inn i Austin sin rolle burde fungere bra. Spilt mye DM i sin siste sesong i Ungarn før han kom til Brann.

Kalvenes er neppe tilbake etter skaden og er heller ikke bedre en Yaw. Like greit å fortsette med Grorud og Yaw som er samspilt på andrelaget og gjorde det brukbart i Molde kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ka du ve?

osoerli

Zsolt er jo så god at han bør kunne dekke 2 plasser minst.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 22:39:36 PM
Har vi hent
Quote from: Markmus on September 11, 2011, 22:39:36 PM
Har vi hentet broren til Zsolt, Gulløl?
et broren til Zsolt, Gulløl?


Forsøkte Ã¥ klone han, gikk ikke  ;). Er rettet opp.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Mjelde kan absolutt gjøre en god jobb i Torp sin rolle. Og hvis Zsolt er klar vil jeg ha han inn også i en Austin-rolle.

Men som utgansgpunkt er vi enormt svekket, og kommer neppe til å ta en tre-poenger mot haugesund.


dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: Gepard on September 11, 2011, 22:43:42 PM
Mjelde kan absolutt gjøre en god jobb i Torp sin rolle. Og hvis Zsolt er klar vil jeg ha han inn også i en Austin-rolle.

Men som utgansgpunkt er vi enormt svekket, og kommer neppe til å ta en tre-poenger mot haugesund.




Med eit skjerpa Brann-lag, skal det absolutt vera mogleg uansett.

Nixon

Verre å miste Austin/Torp enn Kalvenes/Zsolt. Så her har Skarsfjord en vanskelig jobb å sette sammen laget. Barmen dominerer for Brann2, men er han på høyde med TL-nivået på trening? Det hadde vært morsomt dersom han fikk spille. Men da må trenerne være sikre på at han har nivået inne.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Gepard on September 11, 2011, 22:43:42 PM
Mjelde kan absolutt gjøre en god jobb i Torp sin rolle. Og hvis Zsolt er klar vil jeg ha han inn også i en Austin-rolle.

Men som utgansgpunkt er vi enormt svekket, og kommer neppe til å ta en tre-poenger mot haugesund.


Jo, det skal vi da vitterlig klar. Vi skal være mer enn gode nok til tre poeng hjemme mot Haugesund, selv uten Austin og Torp. Vi snakke rom et lag som har tapt åtte av 11 bortekamper i år.

Jeg syns også Torp opp i DM er spennende, men det vil jo svekke forsvaret en god del. Kanskje vi kan prøve Grorud der oppe?

Gulløl

Quote from: dudo on September 11, 2011, 22:44:29 PM
Er ikke Bajter tilbake? Tipper han starter.


Tviler på at han får spille fra start, er neppe 100 % etter skaden enda og mangler kamptrening og er nok ganske rusten. Kristoffer Barmen bør ligge foran han i køen pr. i dag på DM.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: Gulløl on September 11, 2011, 22:50:03 PM
Quote from: dudo on September 11, 2011, 22:44:29 PM
Er ikke Bajter tilbake? Tipper han starter.


Tviler på at han får spille fra start, er neppe 100 % etter skaden enda og mangler kamptrening og er nok ganske rusten. Kristoffer Barmen bør ligge foran han i køen pr. i dag på DM.


Enig. Men det er ikke hva jeg tror kommer til å skje.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Men ypperlig anledning til å teste ut 4-4-2.
Heime mot eit svakt bortelag.

                 Piotr
Birkir     Zsolt     Grorud   Fakiri
Guastav  Haugen  Mjelde  Larsen
           Haugsdal  Ojo
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

Hadde vært greit å vise spillerene at denne innsatsen liker vi!
Gjør dette med å gå på kampen på fredag!!

roaldinho

Quote from: osoerli on September 11, 2011, 22:55:34 PM
Men ypperlig anledning til å teste ut 4-4-2.
Heime mot eit svakt bortelag.

                 Piotr
Birkir     Zsolt     Grorud   Fakiri
Guastav  Haugen  Mjelde  Larsen
           Haugsdal  Ojo


Enig i det meste, utenom en: Mjelde ut, Barmen/Birkelund inn. Mjelde fortjener en plass på benken nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

olebrann3

Han fortjener absolutt en kamp på benken, men dette er nok siste kamp det skjer i. Vi mangler allerede torp og austin, og da vil nok skarsfjord la mjelde bli innpå.

Tror barmen og haugen alene på midten kunne blitt litt tøft.

Markmus

Som en eller annen bemerket på VGD: Tilfeldig at haugesunderen Moen dømmer drit og karantener mot Brann kampen før de møter Haugesund?
Ka du ve?

Churchill

...we shall never surrender.

esp123

Mjelde og Haugen sentralt i 4-4-2 = selvmord.

krakra

Problemet er jo at vi ikke har nok spillere til å sette sammen en midtbaneduo som ikke er selvmord.

Hatleking

Ville gått for dette:

Sævarsson - Grorud - Zsolt - Holmvik
                Mjelde - Barmen
     Guastavino - Haugen - Larsen
                          Ojo

Kanskje for mykje å håpe på ...

krakra

Larsen starter ikke, det kan jeg iallefall garantere. Han får satse på et innhopp. Sett Holmvik eller Bentley på den kanten, så kanskje. Men det er en oppstilling som krever en helt annen spillestil. Vi kan ikke drive å pælme ballen oppover mot Ojo. Vi må ha ballen i laget, for uansett hvordan vi stiller vil det være motorvei mellom midtbanen. Da må vi ikke gi bort ballen hele tiden.

Gepard

Zsolt og Mjelde sammen er vel det tryggeste ikke ?

Ser at mange lanserer Barmen, har sett for lite av han til å mene så mye om han. Har han virkelig det som trengs i en meget krevende sentral rolle ? Ville overrasket meg enormt om en unggutt kan gå inn i en slik styrende rolle.

krakra

Vanskelig å si når jeg ikke har sett ham i TL, men han har iallefall stålkontroll som styrende DM for andrelaget. Ekstremt lav feilprosent. I nøden spiser fanden fluer, vi må kanskje bare ta en sjanse. Veton Berisha ble vel kastet innpå mot oss i bortekampen i Stavanger og han klarte seg jo bra. Det har skjedd før at unggutter har blitt kastet til ulvene og klart seg bra.

Zsolt er nok bedre som DM, men da svekker vi backrekken. Jeg tror Skarsfjord ønsker å gjøre så få rokkeringer som mulig. Så jeg tror egentlig det blir Mjelde og Haugen. Eller Bajter, hvis han er klar.

esp123

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:31:04 PM
Problemet er jo at vi ikke har nok spillere til å sette sammen en midtbaneduo som ikke er selvmord.

Godt poeng, derfor bør vi sette opp en midtbanetrio for å veie opp for det.

Barmen - Mjelde
     Haugen

evt.

       Zsolt
Haugen - Mjelde

Eller;

Bajter - Mjelde
    Haugen

Guastavino bør spille på kant, og avstandene mellom trioen sentralt i banen bør være mindre enn vanlig. Mer 4-2-1-3.

Gepard

Ingenting hadde vært kjekkere enn om Barmen gikk inn og gjorde en strålende innsats, og at han spiller i denne rollen på andrelaget taler til hans fordel.

Så spørs det vel også om Zsolt er klar eller ikke til Haugesund.

krakra

Barmen er faktisk den eneste naturlige defensive midtbanespilleren i a-stallen som er tilgjengelig. Jeg er langt ifra trygg på at han vil klare oppgaven, men vi har faktisk ganske begrenset med alternativer. Jeg er helt sikker på at Haugen-Mjelde går til helvette. Han har ferdighetene, men er litt mer usikker på om han har innstilingen. Det er ikke så lenge siden han sa at han ikke er god nok for TL før om 5-6 år. Det er en litt vel defensiv innstilling syns jeg. Spør om han han har den rette vinnerskallen.

Men det ville ikke vært noen sensasjon om han gjorde en bra jobb. Han er relativt dominerende på andrelaget, rollen tatt i betrakning. Bøtter inn både mål og målgivende. Er overalt på banen og slår nesten ikke en eneste feilpasning.


Hatleking

La Barmen få spele. Dette er tida. Forresten er denne kampen særs viktig. Litt i overkant mange uavgjortar i det siste, gjer at andre lag kjem opp i ryggen og på sida. Haugesund er ein av dei. På Stadion blir det ein utfordring, men det er fortsatt overkommeleg.

ostraume

Kanskje vi kjører denne diamanten som vi hadde i halve andre omgang mot Molde?

Sæv-Zsolt -Grorud-Fakiri
Barmen-Mjelde-Holmvik
Haugen
Guastav- Ojo

Friskt og offensivt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Jeg blir forvirret av statistikken til www.altomfotball.no. Kampfaktaen viser at Bangura og Skjerve må sone karantene mot oss, men ikke listen over spillere med gule kort. Finner ikke noe annet heller som tyder på at de må sone.

Forøvrig må Zolt spille i midtforsvaret hvis han er klar.

Bajter må ikke starte. Han har vært skadet lenge, har bare ett innhopp fra før. Da spiller ikke han fra start sånn plutselig.
Tren på langskudd

ostraume

Ifølge VGlive fikk Bangura og Skjerve sitt andre gule i går, og må følgelig ikke sone.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Spelaren

For øvrig: Haugesund i overskriften :)

Trasig med Moens voldtekt av midtbanen vår, men Haugesund heime er ikkje verre enn at me bør klare den biffen.
GÃ¥ av.

kabelmann

Sett i forhold til VGs bortetabell, så var ikke Haugesund det verste laget vi kunne møte mtp. at vi ikke har midtbane igjen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

aune

tipper dette blir laget:

             piotri
birkir zsolt grorud fakiri
      haugsdal mjelde
haugen    diego  holmvik
                 ojo

Nixon

Haugen kom ikke til sin rett på kanten. Han ser enn så lenge ut til å være en rimelig lite fleksibel spiller. Guastavino derimot har både fart og teknikk til å spille kant, så Haugen og Diego burde kanskje bytte plass i eksemplet over?
Rød makt på Hansa

osoerli

September 12, 2011, 14:53:54 PM #38 Last Edit: September 12, 2011, 14:59:07 PM by osoerli
Eg vil ha 4-4-2 no, men trur Skarsfjord kjem til å mønstra dette laget (om Zsolt blir klar):
             
                 Piotr
Birkir  Yaw  Grorud   Fakiri
          Zsolt   Mjelde
Guastav    Haugen   Bentley
                 Ojo

Skarsfjord har skjønt at Haugen er klart betre sentralt enn på kant.  Guastav er nesten like god begge plasser.  Bentley har fått smaka litt benk og er klar igjen.  Yaw er mindre dårleg som stopper enn Haugen som DM, difor blir Zsolt trukke fram til DM saman med Mjelde.  Larsen er klar for innhopp før Bentley stansar angrepa til Brann.

Dersom Zsolt er fortsatt skada tar Barmen plass på DM.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Churchill

Den der er jeg 100% enig i. Skulle akkurat til å poste den oppstillingen, men du kom meg i forkjøpet.
...we shall never surrender.

vebo

Hvorfor ikke bruke Grorud på midten i steden for Zsolt? Han spillte temmlig offansivt i deler av siste andre, og det med hell..
Tiocfaidh ár lá

krakra

Jeg har også tenkt tanken på Grorud sentralt. Han er agressiv, duellsterk og relativt bra med ballen. I tillegg er han hurtigere enn alle andre alternativene.

dudo

Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?

psv-hasund

September 12, 2011, 17:56:56 PM #44 Last Edit: September 12, 2011, 17:59:39 PM by psv-hasund
Jeg vil ikke ha Zsolt på midten. Han imponerte ikke forrige gang. Har mer tro på å benytte Barmen og heller ta ett tidlig bytte hvis han blir overspilt. Det viktigste er at vi får løpskraft på midten. Haugen og Mjelde er ikke en god løsning.

----------Piotr-----------

-Birkir-Zsolt-Grorud-Fakiri-

-----Barmen--Mjelde-----

-Diego-Haugen-Holmvik-

---------Ojo-------------


Det beste hadde selvsagt vært 3-3-3-3 som Krakra foreslår lenger oppe. Kanskje vi kan høre med Haugesund om de er med på å lage egne regler til denne kampen.

Atlin


Mitt lag ville sett slik ut:

------------------------------Piotr-------------------------------
-------Sævarrson------Zsolt------Grorud------Fakiri-------
-----Mjelde-------Haugen-------Bentley-------Holmvik-----
----------------------Ojo------Guastavino----------------------

Kanskje en litt rar midtbane, men, men..

Nixon

Rød makt på Hansa

krakra

Ja, jeg tror faktisk den midtbanen hadde vært bedre om vi hadde vrengt den. Ikke at den hadde vært spesielt god da heller, men nå tror jeg det blir veldig vanskelig for Skarsfjord å sette sammen en god midtbane med 1., 2. og 3. valgene ute.

dudo

Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2011, 17:55:12 PM
Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?



Det finnes neppe, men både knær og lysker skranter noe voldsomt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ojo også usikker. I verstefall kan vi ha hele seks spillere ute: Ojo, Bajter, Zsolt, Kalvenes, Austin og Torp.

Lister

Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2011, 17:55:12 PM
Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?


Tror nok han tenker på at Grorud har hatt en lengre rekonvalesens etter operasjon enn det som var forventet. Har ingenting med skrantende helse å gjøre. Noen ganger tar kroppen bare lenger tid. Det er vanskelig å forutse.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: krakra on September 12, 2011, 17:12:00 PM
Jeg har også tenkt tanken på Grorud sentralt. Han er agressiv, duellsterk og relativt bra med ballen. I tillegg er han hurtigere enn alle andre alternativene.


Jepp. I tillegg kan han spele på backen. Allereie før sesongen lanserte eg Grorud som ein kandidat til DM-plassen. No er han varm i trøya, og viser gode leiareigenskapar - han hadde ikkje kapteinsbindet i Sogndal for ingenting. Viss me klarar å få ein hurtig, aggressiv Grorud med ein 'forhåpentlegvis' pasningsikker Mjelde, trur eg midtbana er god nok for å kunne slå Haugesund. Det einaste er at stopparane Zsolt - Yaw blir veldig treig i tillegg til ein treig Fakiri - det er eit av ankepunkta.

Gulløl


Maakeberget gleder seg til å komme til Brann Stadion på fredag. Skal vist valse over Brann.
http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=3648&start=45
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Hvis Ojo også er ute lurer jeg på hvem de skal bruke i angrep. Labbetuss er vel i grunn eneste alternativ. Jeg har ett bedre forslag til lag da:

Piotr - Sæv, Zsolt, Yaw, Holmvik - Fakiri, Barmen - Gustav, Haugen, Haugsdal - Grorud

Jepp, Grorud i angrep. Det kan vel ikke skade? Fakiri på midtbanen sammen med fremtidshåpet Barmen. Syntes Fakiri har gjort det bra de gangene han har vært på midtbanen.
Heller Fakiri og Barmen enn Mjelde og hvem som helst. Blir jo motorvei med Mjelde på midtbanen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on September 12, 2011, 23:34:58 PM
Hvis Ojo også er ute lurer jeg på hvem de skal bruke i angrep. Labbetuss er vel i grunn eneste alternativ. Jeg har ett bedre forslag til lag da:

Piotr - Sæv, Zsolt, Yaw, Holmvik - Fakiri, Barmen - Gustav, Haugen, Haugsdal - Grorud

Jepp, Grorud i angrep. Det kan vel ikke skade? Fakiri på midtbanen sammen med fremtidshåpet Barmen. Syntes Fakiri har gjort det bra de gangene han har vært på midtbanen.
Heller Fakiri og Barmen enn Mjelde og hvem som helst. Blir jo motorvei med Mjelde på midtbanen.


Grorud som spiss tror jeg blir like stakkarslig som Yaw som spiss.

Nixon

Skarsfjord mer enn antyder at det kan bli Haugen og Mjelde sentralt på fredag.
Rød makt på Hansa

Erlend

Regner med det fortsatt er billetter igjen som selges på puben på fredag?

ostraume

Quote from: Nixon on September 13, 2011, 07:05:16 AM
Skarsfjord mer enn antyder at det kan bli Haugen og Mjelde sentralt på fredag.


Kilde? Og Roaldinho, med all respekt, det laget du har satt opp er noe av det dummeste jeg har sett i år.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3

Quote from: Erlend on September 13, 2011, 07:38:28 AM
Regner med det fortsatt er billetter igjen som selges på puben på fredag?

Det vil nok selges billetter på fotballpuben på fredag ja

dudo

Quote from: Lister on September 12, 2011, 21:03:04 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 12, 2011, 17:55:12 PM
Quote from: dudo on September 12, 2011, 17:15:32 PM
Anser det som et godt alternativ selv. Det spørs dog om en spiller med såpass skrantende helse tåler de ekstra meterne man må løpe når man flyttes opp til sentral midtbane.


Skrantende helse? Link?


Tror nok han tenker på at Grorud har hatt en lengre rekonvalesens etter operasjon enn det som var forventet. Har ingenting med skrantende helse å gjøre. Noen ganger tar kroppen bare lenger tid. Det er vanskelig å forutse.



Nei, det er ikke det jeg tenker på. Fyren spiller med smerter, og angivelig mer enn de er klar over internt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

psv-hasund

Ett bra tiltak fra Brann(?) med å dele ut sang tekster til alle tilskuerne før kampstart. Vi får håpe på en bra kamp sånn at vi får littt trøkk fra Hansa tribunen, og drahjelp til de andre.

http://www.brann.no/nyheter/over-5000-flagg-pa-tribunene/

roaldinho

Quote from: Nixon on September 13, 2011, 07:05:16 AM
Skarsfjord mer enn antyder at det kan bli Haugen og Mjelde sentralt på fredag.


Da var den midtbanekrigen tapt. Haugen har offensive kvaliteter og svært lite deffensive, Mjelde er ingen deffensiv midtbanespiller heller. Pokker altså!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Kanskje vi skulle drite i en "midtbane-krig" og heller forsøke å spille ut Haugesund? Vi skal være gode nok til å ha ballen i store deler av kampen.

Larsi Ã?en

Kan noen filme de 5000 flagga? FÃ¥r ikke sett kampen pÃ¥ tv'en engang, siden jeg jobber :(   
Opp med det flagget!

Nixon

5000 flagg? Skandale!! De pengene kunne vi brukt til å hente Dure!!!

Neida, det blir sikkert flott det. Men jeg skulle gjerne hatt noen nyheter som kunne beroliget meg når det gjelder å vinne kampen. F.eks. hvordan det går med skadene til Ojo og Zsolt?
Rød makt på Hansa

OmOssSjølOgHansaøl

Hvis Korcsmár blir frisk til kampen og Skarsfjord holder på 4-2-3-1, er det flere alternativer til å ta den andre DM-plassen - blant annet Grorud, El Fakiri, Haugsdal, Barmen, Bajter (om han blir frisk) og kanskje til og med Holmvik? Det siste er en utradisjonell tanke, ja visst, men når Vaagan Moen kunne gå fra kant til OM, kan kanskje Holmvik fungere som DM? Jeg lanserer denne oppstillingen:

                          Leciejewski
Sævarsson - Korcsmár - Grorud - El Fakiri
                        Mjelde - Holmvik
           Guastavino - Haugen - Bentley
                                 Ojo

Hvis Bentley skulle ha en dÃ¥rlig dag eller bli sliten, kan Barmen settes inn med friske ben pÃ¥ DM, mens  Holmvik skyves frem pÃ¥ kanten.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Holmvik har kanskje ballvinneregenskaper somkan gjøre ham ok som DM, men han har jo, forutenom en god innleggsfot, en relativt elendig teknikk. Bare Yaw og Sæarsson er dårligere, knapt. Jeg frykter at Mjelde og Holmvik kommer til å spille på seg en rekke brudd. Vi trenger iallefall en DM som har en pasningsfot over snittet.

Lister

Tar heller Holmvik på back enn som DM, selv om jeg heller ser han på kanten når vi har behov for å styrke den kanten defensivt.
Guinness - Makes you drunk

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: krakra on September 13, 2011, 21:16:51 PM
Holmvik har kanskje ballvinneregenskaper somkan gjøre ham ok som DM, men han har jo, forutenom en god innleggsfot, en relativt elendig teknikk. Bare Yaw og Sæarsson er dårligere, knapt. Jeg frykter at Mjelde og Holmvik kommer til å spille på seg en rekke brudd. Vi trenger iallefall en DM som har en pasningsfot over snittet.


Jeg skal ikke fighte veldig hardt for Holmvik som DM; jeg tror på ingen måte han er det ideelle valget. Men vi mister uansett noe når Austin og Torp er ute. Både Mjelde og Holmvik har defensive fibre, samtidig som begge hovedsakelig har hatt offensive roller i år. Pasningskvaliteten blir selvfølgelig ikke på Austin-nivå, men hvem kan egentlig erstatte Austin?

Selvfølgelig: Hvis Barmen viser seg å ha eliteserienivå inne, er ingenting bedre enn at han får den ene plassen. Men det har jeg ingen forutsetninger for å vurdere.

Quote from: Lister on September 13, 2011, 21:41:02 PM
Tar heller Holmvik på back enn som DM, selv om jeg heller ser han på kanten når vi har behov for å styrke den kanten defensivt.


Enig, i alle andre situasjoner enn denne. Men i denne kampen synes jeg det er best å beholde El Fakiri på venstrebacken. Med to nye spillere på DM, foretrekker jeg minst mulig endringer i forsvarsfireren.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

osoerli

Eg har sett Barmen i ein kamp for Brann2 i Ã¥r og han var iallefall outstanding i den kampen.  Eg ville ikkje vore redd for Ã¥ prøva han som DM mot Haugesund frÃ¥ start pÃ¥ heimebane, hvis alternativet er Holmvik og Grorud.  Men dÃ¥ mÃ¥ publikum tÃ¥le eit balltap eller ein feilpasning eller 2 utan Ã¥ "kappe hovudet av han", og heller løfte han fram.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Fakiri har da spilt midtbane mye av karrieren, så jeg ser ikke problemet at han spiller der. Må være bedre enn alternativene til denne kampen. Teller ikke med Barmen, da man ikke vet hva han står for i tippeligaen. Hadde Skars satset på Barmen hadde det vært tøft og spenstig. Man vet aldri hva han står for før man har prøvd han.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Jeg tror faktisk Barmen ville vært et ganske soleklart valg under nesten alle andre TL-trenere enn Skarsfjord.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

Den må du nesten utdype. Hva i all verden baserer du påstanden på?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Bruken av ungdom i de andre lagene. Hos oss velges erfaring konsekvent fremfor rollespesialitet, eller hva man skal kalle det. Barmen storspiller pÃ¥ andrelaget, og det tror jeg ville holdt i veldig mange andre lag om de var i vÃ¥r situasjon. Vi VET jo at verken Mjelde eller Haugen fungerer særlig godt  som DM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

steinbygger

Quote from: dudo on September 14, 2011, 06:41:57 AM
Jeg tror faktisk Barmen ville vært et ganske soleklart valg under nesten alle andre TL-trenere enn Skarsfjord.


Om han hadde vært ett soleklart valg vet jeg ikke, men ryktene skal ha det til at treneren til Brann 2 ønsker at Barmen skal få mer spilletid på A-laget og mener at han er den av talentene som er kommet lengst, mens Skars rangerer han på 3-4 plass.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

ostraume

At Skarsfjord ikke er konge mtp talentspilletid er jeg helt med på, men jeg antok at du visste noe mer om kvalitetene til Barmen eller forhold Barmen-Skars når du mente han var et "ganske soleklart" valg hos nesten alle andre TL-trenere.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Neida, ikke utover det lille jeg har sett han spille, som virker spennende. Uten at han er en ny midtbanegeneral med det første. Hovedpoenget mitt er at vi har to alternativer som utpekes som sannsynlige valg på fredag, og som begge har vist at de ikke har det som skal til. Barmen har på sin side overbevist i akkurat denne rollen over en hel sesong i 3. divisjon nå, og da er jeg rimelig overbevist om at han ville spilt om han hadde vært i en annen klubb, og alternativene var Haugen og Mjelde. Ikke mer enn det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5735929.ece

En flyer med tydelige instruksjoner til publikum skal deles ut ved alle VIP-losjer og innganger.
«Når supporterne begynner å synge «reis opp hvis du elsker Brann», er det viktig at vi alle reiser oss og synger med», heter det blant annet.


Da må timingen med det ropet bli mye bedre. Nå blir den ofte startet på helt feile tidspunkt slik at det som kunne blitt et stemningsløft renner ut i pinlig ingenting.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/en-rekke-brannspillere-usikre-mot-haugesund-3585061.html#.TnDVRPZohk8.twitter

Nå er også Grorud usikker, samt nevnte Ojo. Nå som man visste i følge den artikkelen at det var enda en hadde jeg håpet på Mjelde. Da hadde nok Barmen vært nærmere i startoppstillingen enn noensinne. Jeg vil rett og slett ikke ha Mjelde på den sentrale midtbanen, spesielt ikke når både Torp og Austin er ute. Hadde en av de vært klare kunne jeg akseptert det, men ikke nå som Mjelde skal være ankeret. Da ville jeg heller satset på en som har mestret den oppgaven, selv om det er i 3. division. Mjelde har aldri overbevist i den rollen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

September 14, 2011, 17:41:32 PM #82 Last Edit: September 14, 2011, 18:00:18 PM by krakra
Hvis Zsolt, Kalvenes og Grorud er ute ligger det ann til ilddåp for Jonas Grønner når også Austin er ute.

           Piotr
Sæv - Yaw - Grønner - Fakiri
  Haugen/Barmen - Mjelde
Bentley/Gustav - Haugen/gustav - Holmvik
                     Tadas

Opdal
Haugsdal
Larsen
Barmen/Bentley
Skage
Birkelund
Kalve

eivhelle

September 14, 2011, 18:09:09 PM #83 Last Edit: September 14, 2011, 18:16:57 PM by eivhelle
Quote from: krakra on September 14, 2011, 17:41:32 PM
Hvis Zsolt, Kalvenes og Grorud er ute ligger det ann til ilddåp for Jonas Grønner når også Austin er ute.


Hvis alle tre er ute mistenker jeg at man setter inn enten Holmvik eller Sævarsson i midtforsvaret. Jeg tror det skal mye til før Skarsfjord lar Grønner debutere fra start selv om han ville vært et åpenbart alternativ. Ellers blir det faretruende tynnt hvis alle dystre spådommer slår til.

                       Pjotr
Fakiri    Sævarsson  Yaw   Holmvik
           Barmen   Mjelde
   Gustav   Haugen    Bently/Larsen
        Bently/ Haugsdal/Labbetuss

roaldinho

Quote from: eivhelle on September 14, 2011, 18:09:09 PM
Quote from: krakra on September 14, 2011, 17:41:32 PM
Hvis Zsolt, Kalvenes og Grorud er ute ligger det ann til ilddåp for Jonas Grønner når også Austin er ute.


Hvis alle tre er ute mistenker jeg at man setter inn enten Holmvik eller Sævarsson i midtforsvaret. Jeg tror det skal mye til før Skarsfjord lar Grønner debutere fra start selv om han ville vært et åpenbart alternativ. Ellers blir det faretruende tynnt hvis alle dystre spådommer slår til.


Om alle de er ute som nevnt så er Skars nødt til å putte innpå en ung spiller. Han har ikke nok folk opp i alderen til å stille ett lag med kun dem. Så enten må han satse på en midtbanespiller, forsvar eller offensiv. Jeg håper på flere plasser.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gepard

Er helt ekstremt uflaks at vi mister så mange spillere til denne helt avgjørende kampen. Kun seier er godt nok her skal man kjempe om medalje i høst.

Jeg står fremdeles på at Haugesund er favoritt i denne kampen nå, dersom vi må stille med Grønner - Yaw i tillegg til at Austin og torp er ute. Og Ojo... Hele sentrallinjen er radert ut. Utrolig skadelig.

Gulløl

Blir nok et bra lag likevel  :)

Lyspunkt for Brann
Fire av fem skaderammede trente onsdag.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article209669.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Okay...Bajter og Korcsmar klare. Da blir det vel noe sånt:

Sæv-Korc-Grorud-Fakiri
Bajter-Mjelde
Haugen - Guastav - Holmvik
Ojo
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

At Bajter trener betyr ikke at han er klar. Det er jo to veldig tvetydige artikler hvor Tv2s nærmest sier rett ut at verken Bajter eller Zsolt blir klare, mens BT sier de trener bra.

Det viktigste er at Zsolt og Ojo blir klare. Bajter vet jeg lite om, men han var ikke akkurat overbevisende i innhoppet han hadde og nå har han vært ute i flere uker så tviler på at han blir noen åpenbaring.

Tifo

Tifo-gruppen trenger hjelp til å dele ut flyers ca 1 timer før kampstart på Fredag.

Oppmøte inne på Hansatribunen når dørene åpner (Ca 1 timer og 15min før kampstart). Det skal deles ut flyers i de fleste inngangene på Stadion.

Godt mulig vi trenger hjelp til å legge ut flagg i dag (Torsdag). Kommer tilbake med mer info seinere.
.:Tifo-gruppen:.

Lasaron

Jeg vil ikke at det skal gambles med halvskadede spillere, som i tillegg har spilt svært mye i sesongen. Derfor mener jeg Zolt, Grorud og Ojo må hviles.
Hvis det er slik at Mjelde spiller med smerte, og at han må opereres for å bli bra, mener jeg han bør opereres nå. Ikke etter sesongen.
Bajter bør ikke spille fra start før han har spilt for 2.-laget.
Bentley må prestere for 2.-laget.
Utover dette vil jeg ha mest mulig stabilitet.
Det gir dette laget:

Piotr
Birkir - Grønner - Yaw - Fakiri
Haugen - Barmen
Haugsdal - Guastavino - Holmvik
Labukas

Opdal
Bajter
Larsen
Bentley
Birkelund
Kalve
Skage

Virker litt tynt, ja. Men det kan bli gøy. Så får vi et slagkraftig lag utover høsten. Det er viktig at de beste er friske og raske til semifinalen.
Tren på langskudd

Nixon

Veldig tynt, spør du meg. Dette må være dersom de utelatte er mer enn bare halvskadde.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Kan det ikke være viktig og lurt å spare halvskadde spillere til cup-kampen om 5 dager? Ser for meg at det er større sjanse for cup-gull enn Europa i serien. Hvis Ojo, Zsolt og de andre halvskadde spiller mot Haugesund kan skadene bli verre og de må stå over mot Fredrikstad. Brann skal vel kunne slå Haugesund selv med noen unge uerfarne tippeligaspillere. Og kanskje de gjør en solid innsats, hvem vet?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Haugesund hjemme og borte er som natt og dag.

Dessuten må man tenke prioritering her. Vil man satse på serien eller cupen? Småskader kan fort bli verre, og blir de det må man satse på de unge i cup-kampen. Friskt og spenstig, men det er snakk om en semifinale og det er mer press enn en seriekamp.
Dessuten syntes jeg ikke det er andrelaget, de er en del av troppen like mye som Austin, Ojo og Zsolt. Syntes det er dårlig gjort å si andrelaget fordi man spiller med spillere som ikke har fått prøve seg.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on September 15, 2011, 15:55:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Haugesund hjemme og borte er som natt og dag.

Dessuten må man tenke prioritering her. Vil man satse på serien eller cupen? Småskader kan fort bli verre, og blir de det må man satse på de unge i cup-kampen. Friskt og spenstig, men det er snakk om en semifinale og det er mer press enn en seriekamp.
Dessuten syntes jeg ikke det er andrelaget, de er en del av troppen like mye som Austin, Ojo og Zsolt. Syntes det er dårlig gjort å si andrelaget fordi man spiller med spillere som ikke har fått prøve seg.



At det er spillere som ikke normalt spiller er nettopp det jeg mener med andrelaget. Og flere spillere er svakere enn førsteelleveren vår. Labukas er svakere enn Ojo, Haugen som DM svakere enn Torp eller Austin, Yaw svakere enn Kalvenes og Barmen, Haugsdal og Grønner har knapt prøvd seg i Tippeligaen. Det er greit å prioritere cupkampen, men trenger ikke hvile hele førsteelleveren. Jeg mener vi ennå har en sjanse til medalje hvis vi vinner denne kampen, men å sende ut dette laget gir et signal om resignasjon i forhold til medaljejakten synes jeg.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 16:07:54 PM
Quote from: roaldinho on September 15, 2011, 15:55:03 PM
Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Haugesund hjemme og borte er som natt og dag.

Dessuten må man tenke prioritering her. Vil man satse på serien eller cupen? Småskader kan fort bli verre, og blir de det må man satse på de unge i cup-kampen. Friskt og spenstig, men det er snakk om en semifinale og det er mer press enn en seriekamp.
Dessuten syntes jeg ikke det er andrelaget, de er en del av troppen like mye som Austin, Ojo og Zsolt. Syntes det er dårlig gjort å si andrelaget fordi man spiller med spillere som ikke har fått prøve seg.



At det er spillere som ikke normalt spiller er nettopp det jeg mener med andrelaget. Og flere spillere er svakere enn førsteelleveren vår. Labukas er svakere enn Ojo, Haugen som DM svakere enn Torp eller Austin, Yaw svakere enn Kalvenes og Barmen, Haugsdal og Grønner har knapt prøvd seg i Tippeligaen. Det er greit å prioritere cupkampen, men trenger ikke hvile hele førsteelleveren. Jeg mener vi ennå har en sjanse til medalje hvis vi vinner denne kampen, men å sende ut dette laget gir et signal om resignasjon i forhold til medaljejakten synes jeg.


Og i mine øyne er Mjelde svakere enn Larsen, Barmen og Haugsdal. Så hvorfor spille med Mjelde?

Vi får være enig i å være uenig, men til syvende og sist er det snakk om prioteringer og hva man vil satse på.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

Det verste er at FKH er foran oss på tabellen hvis de slår oss i morgen.
Legg ned hele klubben!

krakra

Laget til Lasaron kan fort slå Haugesund. Jeg husker vi ble rundspilt av et enda yngre lag i Stavanger. Det må være bedre å stille med 11 friske, om så noe urutinerte spillere, enn en drøss med halvskadde, slitne spillere og risikere at de er ute til cupfinalen også.

roaldinho

Quote from: krøvel vellevold on September 15, 2011, 16:16:56 PM
Det verste er at FKH er foran oss på tabellen hvis de slår oss i morgen.


Og det kan de like gjerne gjøre om så Brann stiller med halvskadde eller urutinerte spillere.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

September 15, 2011, 16:36:41 PM #100 Last Edit: September 15, 2011, 16:40:02 PM by Gulløl
-Aldri slått Brann
http://sebyen.no/#sport/10942
Overstående link. Klikk til høgre på "2.Om Brann"


Ellers har også FKH flere spillere ute med skade i morgen.
http://www.h-avis.no/sport/spiller-ikke-mot-brann-1.6493375
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

24. august 1986 var sist gang vi tapte for et lag fra Haugesund (Djerv 1919) i obligatorisk kamp. Regner med man anti-jinxer ved å si at vi dermed kommer til å tape i morgen. Eller blir det likevel jinxet siden man antyder at man forsøker å anti-jinxe?
Legg ned hele klubben!

Gulløl

September 15, 2011, 18:20:50 PM #102 Last Edit: September 15, 2011, 18:24:55 PM by Gulløl
Morsomt med Maakeberget. De pleier ikke Ã¥ være sÃ¥ opptatt med selve kampene mot storebror Brann. I vÃ¥r var de helt hysteriske for at det skulle komme litt Brann supportere inn pÃ¥ hjemmetribunene og diskuterte det opp og ned i mente i over 200 innlegg. Foran denne kampen er det flere sider diskusjon om de skal ha den sittende VIP-en fra Haugesund sittende foran eller bak seg. Hehehe, en kan le seg skakk  ;D. HÃ¥per de blir enig før kampstart, vil ikke ha noe krig der nede i hjørnet der de kaster mÃ¥seegg pÃ¥ hverandre.

Klipp fra "herligheten":

Eg ska te Bergen og støtte svada, fhk og alle andre som skjønne at det blir best stemning av å ha syngande supporterar bakerst.
Står me foran så tar me utsikt (for noen) og har'kje snøballs sjanse å få styra stemningå. Står me bak; så kan ME styra stemningå samt få med oss når dei foran oss vil kjøra "Haugesund - Klapp - Klapp - klapp"


Link:
http://maakeberget.no/forum/viewtopic.php?f=2&t=3648&start=105

Ja ja "en snøballs sjanse Ã¥ fÃ¥ styra stemningÃ¥" fÃ¥r de uansett ikke sjanse til pÃ¥ Brann Stadion  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 15, 2011, 18:14:05 PM
24. august 1986 var sist gang vi tapte for et lag fra Haugesund (Djerv 1919) i obligatorisk kamp. Regner med man anti-jinxer ved å si at vi dermed kommer til å tape i morgen. Eller blir det likevel jinxet siden man antyder at man forsøker å anti-jinxe?


Usikker på reglementet der, men hvis man ikke nevner jinxingen eller anti-jinxingen i innlegget, bør det vel gå bra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on September 15, 2011, 15:47:20 PM
Haugesund endte på 6. plass i fjor og ligger nå på 5. plass. Greit nok at de er dårlige borte men vi kan ikke sende ut andrelaget vårt og forvente en seier mot dem.


Enig i det. Noen derfra må vi nødvendigvis sette innpå, men ikke alt på en gang.
HÃ¥per Korscmar og Ojo blir klare.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

TV2 melder at Barmen trolig skal spille fra start. Hvor de har "trolig" fra vites ikke, men det skal i så fall bli spennende!
Rød makt på Hansa

roaldinho

Davy meldte jo på Twitter lenge før lagoppstillingen var klar at Haugen kom til å spille høyrekant. Hadde vært gøy om Barmen fikk starte, spennende spiller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

OmOssSjølOgHansaøl

Spennende om Skarsfjord mener Barmen har TL-nivået inne og lar ham spille fra start i morgen.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

September 15, 2011, 21:16:11 PM #109 Last Edit: September 15, 2011, 21:22:33 PM by Gulløl
Tror vi lar kneet til Mjelde hvile jeg og stiller med dette laget.


              Piotr
Birkir - Yaw - Grorud - Fakiri
         Zsolt - Barmen
Haugen - Guastav - Bentley
                Ojo

Vi lar "sjefskrigeren" Grorud være kaptein. Tror Zsolt og Barmen vil imponere på DM.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg vil foretrekke å la Mjelde spille denne kampen, mens Austin og Torp ute, så kan heller kneet hans få hvile i cupkampen. Zsolt ned på midtstopperplass igjen, så begynner det laget å ligne noe.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

krakra

Mjelde spiller. Skarsfjord kommer aldri til å flytte opp Zsolt, og det er fair nok. Zsolt er den eneste klassestopperen vi har, men har aldri overbevist som DM.

olebrann3

Noen som vet noe mer etter treningen idag? Stod vell igår at man vite idag hvem som var klar og ikke. Men de går gjerne ikke ut med det så haugesund får forberedt seg.

Xminator

Om vi ikke skifter formasjon så er hemmelighetskremmeriet unødvendig.

Gulløl

6,5 time til kampstart og ingen tropp er offentliggjort enda. GÃ¥r ut fra troppen er klar men at de av taktiske hensyn venter lengst mulig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Tror neppe det er av hensyn til Haugesund at troppen lar vente på seg. Det er heller fordi spillere som Zsolt er usikker.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.dagbladet.no/2011/09/16/sport/fotball/tippeligaen/brann/18165230/

Dagbladet har fanget opp at Bataljonen skal instruere VIP-ene til å reise seg og synge i kveld

I spørreundersøkelsen har jeg selvsagt klikket på "Nei, dette er en fallitterklæring"!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 16, 2011, 11:40:38 AM
Tror neppe det er av hensyn til Haugesund at troppen lar vente på seg. Det er heller fordi spillere som Zsolt er usikker.


Om han er usikker noen få timer før kamp, bør han ikke spille. Enten kan han eller ei, 6 timer bør ikke ha noe å si for om han blir klar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Merket meg en summetone om en stadion-veteran som skulle droppe dagens planlagte stadion-besøk pga dette. Er ikke det noe surmaget? Er ikke akkurat tvang som bedrives, heller et svar på en forespørsel fra losjene om hva som synges når, slik at de kan henge seg på.

Syns det er imponerende at losjene har tatt initiativ til å bedre stemningen på sin tribune, og kontaktet Bataljonen/tifo-gruppen.

Nettsideansvarlig

dudo

Quote from: Klaus_Brann on September 16, 2011, 14:18:24 PM
Quote from: Nixon on September 16, 2011, 11:40:38 AM
Tror neppe det er av hensyn til Haugesund at troppen lar vente på seg. Det er heller fordi spillere som Zsolt er usikker.


Om han er usikker noen få timer før kamp, bør han ikke spille. Enten kan han eller ei, 6 timer bør ikke ha noe å si for om han blir klar.


Er da helt vanlig å teste spillere like før kampstart.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: Nixon on September 16, 2011, 14:01:32 PM
http://www.dagbladet.no/2011/09/16/sport/fotball/tippeligaen/brann/18165230/

Dagbladet har fanget opp at Bataljonen skal instruere VIP-ene til å reise seg og synge i kveld

I spørreundersøkelsen har jeg selvsagt klikket på "Nei, dette er en fallitterklæring"!:)


Da har jeg også stemt (det samme) og mtp vårt totalt ikke-eksisterende lokaldemokrati må jeg innrømme at jeg følte denne stemmen var litt viktigere enn forrige gang jeg stemte (på mandag)

gladiporno

 
Quote from: Nixon on September 15, 2011, 20:31:59 PM
TV2 melder at Barmen trolig skal spille fra start. Hvor de har "trolig" fra vites ikke, men det skal i så fall bli spennende!


Risikabelt, men dårligere enn det Mjelde og Haugen i tospann presterte i cupkampen mot Sogndal ville vært en prestasjon av de sjeldne. I så fall er det kanskje det beste valget.

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/maxi-tilbake-i-troppen/

Zsolt er med. Og det er også Maxi som kanskje tar en sentral plass på midtbanen?
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Håper ikke det at Maxi er med betyr at Barmen ikke vil få prøve seg fra start likevel.

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 16, 2011, 14:28:00 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 16, 2011, 14:18:24 PM
Quote from: Nixon on September 16, 2011, 11:40:38 AM
Tror neppe det er av hensyn til Haugesund at troppen lar vente på seg. Det er heller fordi spillere som Zsolt er usikker.


Om han er usikker noen få timer før kamp, bør han ikke spille. Enten kan han eller ei, 6 timer bør ikke ha noe å si for om han blir klar.


Er da helt vanlig å teste spillere like før kampstart.


Jojo, når jeg tenker meg om så ser jeg jo det, men det går vel mest på det praktiske.
Er han klar 1 time før, så var han også klar 6 timer før. Det var poenget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

når kommer lagoppstillingen da? er ikke akkurat lenge til kamp
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

I dag har jeg vært forfulgt av flaks, så jeg satte en tusentapp på at Brann vinner med minst to mål. Første gangen jeg vedder på Brann.

Utmedsnolken

September 16, 2011, 16:56:36 PM #127 Last Edit: September 16, 2011, 17:17:28 PM by Utmedsnolken
Lagoppstillingen hvis jeg skjønte alle strekene korrekt (gjorde ikke det, Holmvik er selvsagt ikke spiss)

Leciejewski -
Sævarsson, Grorud, Korcsmár, El Fakiri -
      Haugen, Mjelde -
    Bentley, Guastavino, Holmvik
       - Ojo
"og der snubler Sæternes igjen"

Gud

Haugen - Mjelde kan bli en festlig konstellasjon...

TheRock

Og Bentley på høyreving uten høyrefot, deilig.

Hatleking

Spelar både Grorud og Zsolt med smerter, eller er dei friske igjen? Viss førstnemnde, burde Yaw ha fått speletid.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 16, 2011, 16:52:32 PM
I dag har jeg vært forfulgt av flaks, så jeg satte en tusentapp på at Brann vinner med minst to mål. Første gangen jeg vedder på Brann.


Det er oppskriften på jinxing.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Quote from: Utmedsnolken on September 16, 2011, 16:56:36 PM
Lagoppstillingen hvis jeg skjønte alle strekene korrekt (gjorde ikke det, Holmvik er selvsagt ikke spiss)

Leciejewski -
Sævarsson, Grorud, Korcsmár, El Fakiri -
       Haugen, Mjelde -
     Bentley, Guastavino, Holmvik
        - Ojo


Eller alternativt :

             Leciejewski -
Sævarsson, Grorud, Korcsmár, El Fakiri -
       Mjelde ,  Holmvik, 
     Haugen, Guastavino, Bentley
                 Ojo

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Defansivt ville det nok vært tryggere med Mjelde - Holmvik enn Haugen - Mjelde selv om Haugen helt klart er den beste til å fordele passninger fremover.

krakra

Kanskje, det er vanskelig å si hvordan Holmvik ville klart seg sentralt, men han gjør jo en god defensiv jobb på kanten uansett, så det går kanskje opp i opp.

Churchill

Og ikke minst slår han deeeeilige innlegg.
...we shall never surrender.

Jose Arrogantio

Ville heller hatt Barmen enn Haugen i midten, men jaja.

krakra

Tv2 snakker om at Joakim Våge Nilsen kan være på vei til Brann.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Morsomt at Fakiri synger med på Nystemten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Herlig redning av Piotr, viser seg som en veldig god keeper. Venter med å gå ned og vinner klart på det.

Haugesund skulle hatt frispark like utenfor 16-meteren like før, men ble ikke gitt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Vi har jo tapt midtbanen allerede. Og spiller bare høyt. Lover godt...
Ka du ve?

roaldinho

Hva FAEN gjør Mjelde så langt oppe på banen og skal løpe gjennom forsvaret når han skal være ankeret på midtbanen? Skjerpings!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Ingen imponerende åpning av oss, direkte svake i press og håplause angrepsforsøk hittil.
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on September 16, 2011, 18:05:50 PM
Herlig redning? Han blir skutt på.


Har sett mange ganger at keeperne går ned før og angrepsspilleren får det lett. Piotr sto hele tiden. Gjorde det vanskelig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:09:46 PM
Hva FAEN gjør Mjelde så langt oppe på banen og skal løpe gjennom forsvaret når han skal være ankeret på midtbanen? Skjerpings!


Han holdt på å score.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Helvete!! Mjelde er alt for offensiv. Om Brann mister ballen istedenfor at den går utenfor så er midtbanen totalt voldtatt. Hold plassen din!

Holdt på å score? Han var jo i offisde. Uansett er han midtbane, ikke spiss eller offensiv midtbane. Om han skal løpe frem og tilbake sånn hele kampen er han ferdig etter 1 omgang.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort


krakra

Bedre nå. MJelde og Ojo må lære seg offsideregelen så kan det bli bra.

Spelaren

Har me forbud mot å klarere lenger enn 20 meter?
GÃ¥ av.

Spelaren

Quote from: krakra on September 16, 2011, 18:13:55 PM
Bedre nå. MJelde og Ojo må lære seg offsideregelen så kan det bli bra.


Assistentdommer også. :-)
GÃ¥ av.

krakra

Aiai, backrekken er jo hjelpesløs. Hva er det Birkir driver med?

roaldinho

En annen bør løpe gjennom enn Mjelde. Han bør holde posisjonen sin istedenfor å ødelegge den. Haugen holder jo posisjonen, og det gjør både Torp og Austin når de spiller.

Om Mjelde hadde spilt offensiv midtbane som han pleier hadde det vært greit, men posisjonene blir totalt ute av form når han gjør sånn.

Grorud har vært dårlig!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Flott av Zsolt. Flott skudd av Mjelde, må være det beste langskuddet han har hatt denne sesongen. Hadde vært keepertabbe om den gikk inn. Ikke at det er så viktig.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:13:44 PM
Helvete!! Mjelde er alt for offensiv. Om Brann mister ballen istedenfor at den går utenfor så er midtbanen totalt voldtatt. Hold plassen din!

Holdt på å score? Han var jo i offisde. Uansett er han midtbane, ikke spiss eller offensiv midtbane. Om han skal løpe frem og tilbake sånn hele kampen er han ferdig etter 1 omgang.


Offside nei, han holdt på å skli inn 1-0.
Der var han bra offensivt igjen, med et bra skudd. Slutt å være så forbanna negativt innstilt til alt han gjør.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:17:22 PM
Flott av Zsolt. Flott skudd av Mjelde, må være det beste langskuddet han har hatt denne sesongen. Hadde vært keepertabbe om den gikk inn. Ikke at det er så viktig.




Det beste skuddet var vel kanonen som gjekk tidligere i år?
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on September 16, 2011, 18:18:07 PM
Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:13:44 PM
Helvete!! Mjelde er alt for offensiv. Om Brann mister ballen istedenfor at den går utenfor så er midtbanen totalt voldtatt. Hold plassen din!

Holdt på å score? Han var jo i offisde. Uansett er han midtbane, ikke spiss eller offensiv midtbane. Om han skal løpe frem og tilbake sånn hele kampen er han ferdig etter 1 omgang.


Offside nei, han holdt på å skli inn 1-0.
Der var han bra offensivt igjen, med et bra skudd. Slutt å være så forbanna negativt innstilt til alt han gjør.


Tenker på første der han var i offside da han løp gjennom sammen med Ojo.

Han spiller sentral midtbane. Hva om Brann mister ballen og midtbanen er tom? Herregud, tenk deg om!

Der skulle det være gult kort til Haugesund, stygg takling på Gustav.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Herregud Zsolt! Skjerpings!

Herlig jobb av Sævarsson, men kunne fort dømt straffe der. Etter å ha sett reprisen er det ingen tvil, klart strafffe. Skjerpings!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Midtbanen er jo ikke tom av den grunn, det må gå an for de defensive å involvere seg offensivt også.
Ser ikke du roper sånn når Austin er med fremover.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Nære på det blei straffe imot der, litt hard skulder frå Birkir. Backrekken vår er adecco i kveld, sjølv Zsolt er godt under pari. Mulig han fortsatt kjenner skaden.
GÃ¥ av.

bernu

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:19:42 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 16, 2011, 18:18:07 PM
Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:13:44 PM
Helvete!! Mjelde er alt for offensiv. Om Brann mister ballen istedenfor at den går utenfor så er midtbanen totalt voldtatt. Hold plassen din!

Holdt på å score? Han var jo i offisde. Uansett er han midtbane, ikke spiss eller offensiv midtbane. Om han skal løpe frem og tilbake sånn hele kampen er han ferdig etter 1 omgang.


Offside nei, han holdt på å skli inn 1-0.
Der var han bra offensivt igjen, med et bra skudd. Slutt å være så forbanna negativt innstilt til alt han gjør.


Tenker på første der han var i offside da han løp gjennom sammen med Ojo.

Han spiller sentral midtbane. Hva om Brann mister ballen og midtbanen er tom? Herregud, tenk deg om!



Dette er da bare tull.... vi har to deffensive midtbanespillere. En holder igjen og en går på løp.
Det er slik Trop og Austin gjør det hele tiden. Vi kan ikke spille med to stasjonære på deffensiv midt. Da vil vi aldri klare å skape overtall offensivt.
Så lenge ikke begge går likt eller de stikker på noen hodeløse løp er det helt greit at en av de bidrar offensivt.
HANSA - Z

roaldinho

Poenget er at når Austin løper fremover så har han Torp som kollega på midtbanen. Mjelde har Haugen som ikke har deffensive kvaliteter. Om en av dem skulle være offensiv så burde det være Haugen, ikke Mjelde. Mjelde har bedre deffensive kvaliterer enn Haugen. '

Okei, Klaus, du har ett poeng, legger meg flat. En av de må være offensiv, men burde det ikke være Haugen? I og med at Mjelde har mer deffensive kvaliteter enn Haugen?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Om det er gult kort til Sævarsson så skulle Fkh hatt gult kort når en av dem taklet Gustavinho isted. Klart gult.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Okei, ingen gule kort for trøyeholding. Grorud kan gå fram i angrep, han er direkte boss bak.
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Jo, i utgangspunktet bør det være Haugen, men han tapte nettopp en ball høyt oppe som kunne blitt farlig, så det er litt vanskelig det. De bør finne en bra fordeling på det. For at en av de må involvere seg offensivt er vi vel enige om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Flott jobb av Holmvik deffensivt. GÃ¥r lovlig i kroppen der. Rutinert!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on September 16, 2011, 18:33:50 PM
Jo, i utgangspunktet bør det være Haugen, men han tapte nettopp en ball høyt oppe som kunne blitt farlig, så det er litt vanskelig det. De bør finne en bra fordeling på det. For at en av de må involvere seg offensivt er vi vel enige om.


Jepp, enig der.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Syntes Ojo har vært direkte svak i dag. Bentley har gjort ett par greie ting, men ingenting stort. Zsolt viser svakhetstegn med farten, Sævarsson har vært solid deffensivt ved 2 anledninger.

Gustav syntes jeg ikke har kommet seg inn i kampen. Grorud viser svakhetstegn. Holmvik vært så og si borte, resten har vært bra.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Klart frispark for Ojo.

Zsolt har elendig akselerasjon, men har grei fart når han først løper seg opp virker det som.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Ojo har vært usynlig siden juli, så det er ikke overraskende
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Me er jo pisseredde for ballen!? latterlig svak omgang.
GÃ¥ av.

Belfort

Ingenting og si på om haugesund hadde ledet

Hatleking

Ut med Holmvik. Har vore veldig anonym og bomma på ein opplagt sjanse. Inn med Haugsdal eller Larsen.

krakra

Holmvik bidrar med lite ja. Midtforsvaret er til tider i kaos og virker å være veldig lite samspilte. Mjelde har bedre offensivt som DM enn han var som OM. Vi merker virkelig mangelen av Torp og Austin sentralt. Mangler alt av trøkk. Syns vi er gode når vi forsøker å spille oss fremover, skjønner ikke hvorfor vi må pole så mye mot en Ojo som ikke vinner duellene.

eivhelle

September 16, 2011, 18:53:44 PM #176 Last Edit: September 16, 2011, 18:55:37 PM by eivhelle
Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 18:22:24 PM
Herregud Zsolt! Skjerpings!

Herlig jobb av Sævarsson, men kunne fort dømt straffe der. Etter å ha sett reprisen er det ingen tvil, klart strafffe. Skjerpings!


Etter å ha sett reprisen er jeg uenig. Sævarsson avskjærer løpebanen men går ikke i beina på Søderlund. Det er Søderlund selv som sørger for kontakten ved å gjøre en dragning mot beina til Sævarsson og samtidig bort fra ballen. Altså ikke straffe.

Ellers er Ojo skuffende svak idag. Kanskje på tide å la ham hvile på benken en omgang.

roaldinho

Sævarsson løper jo inn i Søderlund.

Sævarsson er ikke interessert i ballen, løper spilleren ned. Er jo ikke skulder mot skulder heller.

Søderlund har full kontroll på ballen og Sævarsson tar mann uten å gå på ballen.

Med andre ord: Straffe.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Belfort

Vi hadde vært rasende hadde vi ikke fått straffe på den!

Spelaren

Quote from: Belfort on September 16, 2011, 19:00:29 PM
Vi hadde vært rasende hadde vi ikke fått straffe på den!


Har kommet fram til at eg er enig der, nokså straffete i grunn. Skulder mot skulder inkluderer ikkje slike stormangrep som det der, og Sævarsson bekrefter vel det at han er tidvis dårlig på timingen sin ved å pådra seg eit gult litt seinere - etter nok eit lite stormangrep.
GÃ¥ av.

Brann_ruler

Haugesund har klart bestemt seg for å sparke ned Gustav hver gang han har ballen. Og de får lov til det. Ellers er det soleklart at vi savner Austin på midten. Haugen usynlig, mjelde på etterskudd. De er ofte på etterskudd, og det hakker framover.

Noen som vet hva Bajter står for? Skal vi vinne må det tas grep. Ojo må få opp "interessen"...

Markmus

Skulle vært frispark i forkant av den straffesituasjonen uansett når Søderlund drar Korcsmar idet han runder Korken.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Brann_ruler on September 16, 2011, 19:03:43 PM
Ellers er det soleklart at vi savner Austin på midten.


Noe så vanvittig og. Midtbanen er helt på bærtur. Haugesund eier den 100%.
Ka du ve?

OmOssSjølOgHansaøl

Det er meningsløst å kritisere Mjelde for å bidra offensivt, når han faktisk har vært involvert i flere av de beste sjansene våre i første omgang. Og er involvert offensivt fra start i andre omgang. De fleste i forsvarsfireren og DM bidrar da jevnt og trutt fremover - og takk og lov for det.

Jeg er enig i at Mjelde ikke er lagets største stjerne og kunne startet på benken iblant, men til tider synes jeg det blir for mye hakkekyllingtendenser. Det er ikke hans skyld at han konkurrerer om samme plass på laget som yndlingen Haugen.

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

eivhelle

Sævarsson løper ikke inn i Søderlund selv om det kunne se slik ut fra den ene kameravinkelen. Han løper opp på siden av Søderlund og skjermer han vekk fra målet. Han går ikke på foten til Søderlund. Det ville ikke vært noe opplagt frispark andre steder på banen og derfor heller ikke straffe.

roaldinho

Quote from: eivhelle on September 16, 2011, 19:05:12 PM
Sævarsson løper ikke inn i Søderlund selv om det kunne se slik ut fra den ene kameravinkelen. Han løper opp på siden av Søderlund og skjermer han vekk fra målet. Han går ikke på foten til Søderlund. Det ville ikke vært noe opplagt frispark andre steder på banen og derfor heller ikke straffe.


Sævarsson er overhodet ikke interessert i ballen og er soleklart borti Søderlund. Jeg mener det er straffe, så får du mene det du vil.
Han går på mann, ikke ball.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on September 16, 2011, 19:05:09 PM
Det er meningsløst å kritisere Mjelde for å bidra offensivt, når han faktisk har vært involvert i flere av de beste sjansene våre i første omgang. Og er involvert offensivt fra start i andre omgang. De fleste i forsvarsfireren og DM bidrar da jevnt og trutt fremover - og takk og lov for det.

Jeg er enig i at Mjelde ikke er lagets største stjerne og kunne startet på benken iblant, men til tider synes jeg det blir for mye hakkekyllingtendenser. Det er ikke hans skyld at han konkurrerer om samme plass på laget som yndlingen Haugen.


Akkurat nå er det da Guastavino som holder Haugen ute av laget og ingen har problemer med det så lenge han presterer. Kritikken mot Mjelde kommer nok av klippekortet hans. Han får spille kamp etter kamp uansett hvordan han presterer og fremstår heller ikke som den virkelige kapteinen på banen. Samme med Bentley. Backene også for den saks skyld, men de har jo ingen konkurrenter.

Belfort

Kommer snart en kompensasjonsstraffe til haugesund

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

MÃ¥ vi belemres med denne dommerstanden hver forbanna kamp!?!?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Soleklart frispark for Brann og rødt kort som siste mann. Riktignok går begge på ball, men keeperen tar Ojo.

Helvete!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Bajiter inn for Holmvik. Lurer på hvem som skal spille offensiv midtbane nå?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Syntes Haugen skulle fått spille offensivt istedenfor Mjelde når Bajter kom inn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Hjelpeslaust småspel, me settes under press og ender opp med våre tradisjonelle langballer som Ojo taper der oppe.
GÃ¥ av.

roaldinho

Haha, fy faen! Grorud redder frisparket for Haugesund.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

GÃ¥ av.

roaldinho

Haugen med noen balltap der det kunne blitt farlige kontringer imot. Heldigvis har det ikke blitt noe alvorlig. Svakt uansett av Haugen, men burde spille offensivt, ikke sentralt.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Kristoffer Larsen skal inn for Bentley. Bentley har ikke vært bra i dag heller, så positivt at Larsen får sjansen det siste kvarteret.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Romarius

Haugen har vært svak. Mjelde klart bedre i dag.
Inn med Larsen, bra.

roaldinho

Quote from: Romarius on September 16, 2011, 19:34:07 PM
Haugen har vært svak. Mjelde klart bedre i dag.
Inn med Larsen, bra.


Fordi Haugen overhodet ikke passer i den sentrale rollen, bare Skars som ikke skjønner det.

Faens Grorud, holdt på å lage en gedigen sjanse for Haugesund.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Ewen

Noen som vet kem som har blitt tatt av denne B-listen når Larsen kom inn?

Romarius

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 19:35:23 PM
Quote from: Romarius on September 16, 2011, 19:34:07 PM
Haugen har vært svak. Mjelde klart bedre i dag.
Inn med Larsen, bra.


Fordi Haugen overhodet ikke passer i den sentrale rollen, bare Skars som ikke skjønner det.

Faens Grorud, holdt på å lage en gedigen sjanse for Haugesund.


Jada, for all del.

Utmedsnolken

Jævla klovn. Men greit han får seg en pause. Elendig
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Faens Ojo! Pga hans idioti nå så må han stå over neste kamp! Borte mot Sogndal, riktignok. Uansett amatørmessig. På en annen side så tror jeg det kan være bra for Ojo med en pause, han har vært svak i lang tid nå.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Det spørs om det er eit tap for laget at Ojo får karantene. Direkte elendig i dag, klart gult. Der kom ENDELIG det gule på fkh ja.

haha nevermind JAAAAAAAAA
GÃ¥ av.

roaldinho

NÃ¥ skal Mjelde ut og Labetuss kommer inn. Betyr vel 4-4-2.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 19:39:01 PM
Faens Ojo! Pga hans idioti nå så må han stå over neste kamp! Borte mot Sogndal, riktignok. Uansett amatørmessig. På en annen side så tror jeg det kan være bra for Ojo med en pause, han har vært svak i lang tid nå.


Var voldsomt som du skulle kopiere innlegget mitt da
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


NÃ¥r man snakker om solen: OJOOOOOOOOOOOOOOOO
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Var det tilfeldig at Brann score når Mjelde ikke var på banen? :P
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Typisk Brann. En spiller gjør det dårlig, får kjeft og scorer mål.

Utmedsnolken

Quote from: krakra on September 16, 2011, 19:42:02 PM
Typisk Brann. En spiller gjør det dårlig, får kjeft og scorer mål.


Er derfor vi kjefter sånn hele tiden.
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Fantastisk langpasning fra Haugen og glimrende løp fra Larsen. Synd han fikk så dårlig førstetouch. Ellers hadde det blitt farlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Spelaren

Nære på for Larsen der, typisk Haugen med slike chipper. Når dei sitter er det vanvittig lekkert.
GÃ¥ av.

krakra

Hvor mange minutter har egentlig "rollespesialisten" Labbetuss spilt som spiss kontra kant/midtbane?

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Det er absurd så lite gule kort haugesund har fått. Den ene etterslengen etter den andre uten at Berntsen reagerer.
GÃ¥ av.

roaldinho

Herlig med 3 poeng igjen etter mange uavgjorte på rad. Men Haugesund fortjente minst 1 poeng, muligens 3.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Helt greit. Igjen tafatt dømming. Kristiansen skulle vært utvist og FKH kunne gjerne fått et par gule til for alle etterslengerne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brann_ruler

Banens dårligste og match vinner. Strålende :)

Deilig med tre poeng på en dårlig dag. Haugesund ekstremt heldig som ikke fikk flere kort. Ellers så var det mye rart i dag, mye på etterskudd. Bedre defensiv kontroll i andre, men vi savner Austin..

Bajter er bra på hodet.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: roaldinho on September 16, 2011, 19:52:00 PM
Herlig med 3 poeng igjen etter mange uavgjorte på rad. Men Haugesund fortjente minst 1 poeng, muligens 3.


Jeg er ikke enig i at Haugesund fortjente tre poeng, selv om de fort kunne fått et poeng eller tre. Det ble riktignok jevnt, og som forventet var Brann preget av at hele den defensive midtbanen var ute. Men vi har Piotr, Haugesund klarer ikke å få ballen i mål, og vi har Ojo, som på goalgettervis scorer på en av to sjanser. Det holder. Medaljekandidater tar noen poeng mer enn banespillet tilsier på dårlige dager, og Brann er fortsatt medaljekandidat ... :)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Klaus_Brann

Ojo vil bli videre i Brann i alle fall, det er jo godt:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Haha, var det Kim Drogba han journalisten kalte Ojo?

Ellers fint å se hvor bastant han sa han ville være i Brann neste sesong også. Trives tydeligvis. :)

Markmus

Gud fortalte Ojo at Brann vinner serien. hahaha.. for en type.

Mer seriøst: kan vi ikke innføre offsidebøter i Brann? Det er latterlig hvor mange dumme (late) offsider vi går i. Latskap alt sammen.
Ka du ve?

Hansakongen

Quote from: Spelaren on September 16, 2011, 19:49:22 PM
Det er absurd så lite gule kort haugesund har fått. Den ene etterslengen etter den andre uten at Berntsen reagerer.


Enkelte av de som dømmer i toppserien er jo helt på tryne dårlig, er mer for at man kan rullere dommere med sverige og danmark etter de siste 2 dommere som har dømt brann. Haugesund slapp alt forbillig unna kortmessig de burde i allefall hatt 5-6 gule på et rødt vist man skulle sett kampen under ett...


krakra

Det mest positive er at vi tar poeng, for vi imponerer virkelig ikke. Haugen virket etthvert vekdug ukomfortabel som DM(syns han startet greit), Grorud virker utrolig usikker og klareringene hans gir meg hjerte i halsen, Ojo har en veldig dårlig dag på jobben, men pynter med en scoring, Guastavino var god, men i de siste kampene syns jeg vi har vært tilbake til at han skal prøve eeeeeen finte til, for så å rote bort ballen. Bentley var frisk nok før paise, men veldig ubesluttsom, etter pause var han svak, Mjelde var også god før pause, men falt litt av etter. Zsolt var helt grei, han er iallefall rolig med ball i beina og skaper ikke den samme panikken som Grorud, Sævarsson ble pisset på. Maxi og Bajter hadde friske innhopp. Jeg ser ikke poenget med å sette innpå Tadas når han ikke skal spille spiss. Jeg skjønner egentlig veldig sjeldent hvor Tadas spiller, men han bidrar iallefall relativt lite. Skarsfjord kalte ham en rolle-ekspert. Da syns jeg han bør få en rolle.

Alt i alt en relativt dårlig kamp, hvor "hakkekyllingene" sto litt frem, uten å prege kampen så voldsomt. Piotr var også bra.

Vi vinner uten Torp og Austin, men møter en veldig dårlig motstander og er heldige med timingen.

Spelaren

Quote from: krakra on September 16, 2011, 20:52:24 PM
(...)
Vi vinner uten Torp og Austin, men møter en veldig dårlig motstander og er heldige med timingen.


Dårlig og dårlig. Bortestatistikken er ikkje all verden, men laget deres er i god form om dagen.
GÃ¥ av.

Hatleking

Eg er litt skuffa over Grorud i dag - han vart lurt gang på gang i dag. Dårlege val med ballen i beina òg. Elles var det ingen frå Brann som stod veldig fram.

Belfort

Quote from: Hatleking on September 16, 2011, 21:03:52 PM
Eg er litt skuffa over Grorud i dag - han vart lurt gang på gang i dag. Dårlege val med ballen i beina òg. Elles var det ingen frå Brann som stod veldig fram.


Greit at han har en sterk vinnervilje og dunker inn mål i blant, men noen god stopper er han ikke

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Quote from: ostraume on September 16, 2011, 21:09:22 PM
Hele 4eren bak sleit enormt spør du meg.


...som av mykje kjem av fråværet av Austin og Torp. Barmen/Bajter burde kanskje ha starta?

krakra

Men jeg syns det blir for dumt å skylde på fraværet av Austin og Torp. Ja, vi hadde neppe slitt like mye med dem, men det betyr ikke at forsvaret ikke var/er dårlig. At vi er avhengige av en spiller som Austin på DM for å ikke fremstå som hodeløse høns sier litt om forsvaret.

Jeg tror ikke forsvaret fremstod som dårlig fordi Austin var borte. Jeg tror forsvaret ER dårlig, men at Austin har gjort en bra jobb med å skjule det. Han er jo ofte nede og rydder opp etter dem. Zsolt har potensialet, men han trenger en trygg og hurtig makker og i høst syns jeg det har kommet klarere og klarere frem hvor ung han faktisk er.

Hatleking

Quote from: krakra on September 16, 2011, 21:13:18 PM
Men jeg syns det blir for dumt å skylde på fraværet av Austin og Torp. Ja, vi hadde neppe slitt like mye med dem, men det betyr ikke at forsvaret ikke var/er dårlig. At vi er avhengige av en spiller som Austin på DM for å ikke fremstå som hodeløse høns sier litt om forsvaret.

Jeg tror ikke forsvaret fremstod som dårlig fordi Austin var borte. Jeg tror forsvaret ER dårlig, men at Austin har gjort en bra jobb med å skjule det. Han er jo ofte nede og rydder opp etter dem. Zsolt har potensialet, men han trenger en trygg og hurtig makker og i høst syns jeg det har kommet klarere og klarere frem hvor ung han faktisk er.


Heilt klårt. Grorud er ein god spelar, men ikkje ein som skal vera fast for eit medaljelag. Som eg har skrive i overgangstråden, hadde ein spelar som Hovland vore fantastisk. Eg ser det går rykte om at Brann vil sikre seg Våge Nilsen - noko som bør glede eit kvart Brann-hjarte viss det går gjennom.

Når me først spelar 4-2-3-1, så er det forventa at dei to mest defensive midtbanespelarane er defensive. Det var dei ikkje i dag. Haugen er god med ballen, men ingen duellspelar. Mjelde kom på gode løp - offensivt. Bentley jobba ikkje bakover. Alt i alt vart det mange ting for forsvaret å tenkje på, men ingen spesielt god kamp nei.

Markmus

Quote from: krakra on September 16, 2011, 20:52:24 PM
Maxi og Bajter hadde friske innhopp.


Jeg synes Maxi var dritdårlig. Bajter var derimot ganske frisk.
Ka du ve?

krakra

September 16, 2011, 21:28:09 PM #236 Last Edit: September 16, 2011, 21:30:43 PM by krakra
IKKE uenig i at den defensive midtbanen ikke funket. Det var dog som forventet. Men jeg syns fortsatt vi burde forvente en god del mer av forsvaret, selv uten en klasse-duo foran seg. De ble til tider lurt ekstremt lett og klareringene var det ofte 3. divisjonsnivå på.

EDIT: Manglet en "ikke" i starten

kabelmann

Quote from: krakra on September 16, 2011, 20:52:24 PM
Det mest positive er at vi tar poeng, for vi imponerer virkelig ikke. Haugen virket etthvert vekdug ukomfortabel som DM(syns han startet greit), Grorud virker utrolig usikker og klareringene hans gir meg hjerte i halsen, Ojo har en veldig dårlig dag på jobben, men pynter med en scoring, Guastavino var god, men i de siste kampene syns jeg vi har vært tilbake til at han skal prøve eeeeeen finte til, for så å rote bort ballen. Bentley var frisk nok før paise, men veldig ubesluttsom, etter pause var han svak, Mjelde var også god før pause, men falt litt av etter. Zsolt var helt grei, han er iallefall rolig med ball i beina og skaper ikke den samme panikken som Grorud, Sævarsson ble pisset på. Maxi og Bajter hadde friske innhopp. Jeg ser ikke poenget med å sette innpå Tadas når han ikke skal spille spiss. Jeg skjønner egentlig veldig sjeldent hvor Tadas spiller, men han bidrar iallefall relativt lite. Skarsfjord kalte ham en rolle-ekspert. Da syns jeg han bør få en rolle.

Alt i alt en relativt dårlig kamp, hvor "hakkekyllingene" sto litt frem, uten å prege kampen så voldsomt. Piotr var også bra.

Vi vinner uten Torp og Austin, men møter en veldig dårlig motstander og er heldige med timingen.


Stort sett enig i det aller meste her, selv om jeg kanskje ikke føler at Maxi Bajter spilte for to ;)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

monzilla

Jeg forstår ikke hvordan folk kan si at Mjelde gjorde en grei kamp. En ting at Haugen har noen dårlige involveringer, han er ung og har lov til det. Men Mjelde gjør helt banale enkle feil upresset. Ikke greier han å styre laget sitt utpå banen heller.

Grunnen til at Mjelde kanskje blir en hakkekylling for noen er at han er kapteinen vår der ute, vi forventer mer av han enn av de andre. Hvis han ikke takler den rollen får han gi fra seg kapteinsbindet.

krakra

Han startet bra og var innvolvert i en god del offensivt i starten, men dabbet av utover i kampen. Jeg tror ikke Mjelde har spilt en hel god kamp siden han kom til Brann, men man tar det man får.

kabelmann

September 16, 2011, 21:41:32 PM #240 Last Edit: September 16, 2011, 21:47:37 PM by kabelmann
Forresten, hva er det som gjør at vi må belemres med dommere som Svein Oddvar Moen og Tommy Berntsen? Det må da for faen være mulig å skifte linser før kampstart slik at de slipper å løpe rundt i en tåkedis og ikke få med seg en dritt av hva som skjer på banen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: Hatleking on September 16, 2011, 21:03:52 PMEg er litt skuffa over Grorud i dag - han vart lurt gang på gang i dag.


Ja, Grorud var ikke til å stole på i dag. Satt jo med hjerte i halsen hver gang han, og til dels Zsolt, ble utfordret uten sikring bak. Han ble jo lurt gang på gang.

Nei, jeg har egentlig hatt litt tro på han. Men det forsvant i dag. Det beste vi kan få ut av han er sannsynligvis at han tar en Ulfstein og blir en støttespiller for Brann2 i 2. divisjon neste år!
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: kabelmann on September 16, 2011, 21:41:32 PM
Forresten, hva er det som gjør at vi må belemres med dommere som Svein Oddvar Moen og Tommy Berntsen? Det må da for faen være mulig å skifte linser før kampstart slik at de slipper å løpe rundt i en tåkedis og ikke få med seg en dritt av hva som skjer på banen.


Tommy Berntsen faktisk :P
Ka du ve?

olebrann3

Dommerene er helt utrolig dårlige.
Haugesund får sparke ned guastavino flere ganger uten at det blir noe kort
De sparker vekk ballen hele tiden(fikk til slutt gult for det)
Har bare sett situasjonen med ojo og keeperen fra tribunen, noen som har videobilder? men slik eg så den er det helt utrolig at det ikke blir rødt
Straffen søderlund sutrer for seg eg seriøst ikke. Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffet på den

Per Morten Kristiansen sier for øvrig selv at han burde ha fått karierens første røde. Det sier vell sitt om den situasjonen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article209868.ece

kabelmann

Quote from: Markmus on September 16, 2011, 22:22:28 PM
Quote from: kabelmann on September 16, 2011, 21:41:32 PM
Forresten, hva er det som gjør at vi må belemres med dommere som Svein Oddvar Moen og Tommy Berntsen? Det må da for faen være mulig å skifte linser før kampstart slik at de slipper å løpe rundt i en tåkedis og ikke få med seg en dritt av hva som skjer på banen.


Tommy Berntsen faktisk :P


Faen er det han heter da? Det står helt stille her :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gud



krøvel vellevold

Herregud for en latterlig avis! Se alt pisset Haugesunds Avis lirer av seg!

http://www.h-avis.no/

Masse mas om to straffer de ble snytt for, men ikke ett ord om det røde kortet FKH skulle hatt. Dessuten en masse piss om at seieren var ufortjent. Ikke bare det, men de gratulerte Skarsfjord med en ufortjent seier. Hallo? Er det supporteravisen dette?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: olebrann3 on September 16, 2011, 22:35:23 PM
Dommerene er helt utrolig dårlige.
Haugesund får sparke ned guastavino flere ganger uten at det blir noe kort
De sparker vekk ballen hele tiden(fikk til slutt gult for det)
Har bare sett situasjonen med ojo og keeperen fra tribunen, noen som har videobilder? men slik eg så den er det helt utrolig at det ikke blir rødt
Straffen søderlund sutrer for seg eg seriøst ikke. Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffet på den

Per Morten Kristiansen sier for øvrig selv at han burde ha fått karierens første røde. Det sier vell sitt om den situasjonen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article209868.ece


Du trenger ikke se den igjen, den var soleklar.
Dog ligger den sikkert ute på tv2.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

September 17, 2011, 00:05:01 AM #249 Last Edit: September 17, 2011, 00:07:09 AM by Huff
Quote from: olebrann3 on September 16, 2011, 22:35:23 PM
Dommerene er helt utrolig dårlige.
Haugesund får sparke ned guastavino flere ganger uten at det blir noe kort
De sparker vekk ballen hele tiden(fikk til slutt gult for det)
Har bare sett situasjonen med ojo og keeperen fra tribunen, noen som har videobilder? men slik eg så den er det helt utrolig at det ikke blir rødt
Straffen søderlund sutrer for seg eg seriøst ikke. Hadde blitt forbannet om det hadde blitt blåst straffet på den

Per Morten Kristiansen sier for øvrig selv at han burde ha fått karierens første røde. Det sier vell sitt om den situasjonen
http://fotball.bt.no/eliteserien/article209868.ece


Dommeren var da dårlig begge veier. Fra der jeg sitter ser jeg ikke noen av straffesituasjonene godt, men forstår det slik fra nøytrale medier at både Brann og FKH blir snytt for straffe. Sævarssons gule virket billig på meg (igjen sitter jeg dårlig plassert), og FKH sparket vekk ballen flere ganger, noe som resulterte i kun ett gult (Våge Nilsen). De skulle også hatt gult pga de konsekvente nedsparkingen av Gustav, ingen voldsomt stygge episoder som gir gult isolert sett, men dommer skal ikke la bortelaget konsekvent sparke ned motspiller. I tillegg får vi en haug frispark der vi skulle hatt fordel. Samtidig mener jeg at FKH blir snytt for et soleklart frispark i farlig posisjon tidlig i kampen, og de blir og snytt for en corner da Piotr helt åpenbart slår et flott langskudd utenfor i andre. Han bloikkeres verken av med eller motspillere og er skikkelig på ballen som tydelig skifter retning, mirakuløst at ikke dommer får med seg dette, selv om det ikke er noen kampavgjørende situasjon.

FKH hadde forøvrig tåpelige supportere som skrek på straffe minst fem ganger i løpet av kampen, men de skal ha for godt angrepsspill. Underholdende kamp, men vi er virkelig elendige defensivt. Zsolt virker voldsomt hemmet av skaden innledningsvis, og Grorud og Sæv sliter voldsomt defensivt kampen igjennom. Dess mindre sagt omn Holmvik dess bedre.  Den defensive midtbanen funker og dårlig, og Haugen viser igjen at han er for dårlig en-mot-en defensivt til å være DM per nå. Mjelde og Haugen skulle byttet plass, evt skulle Barmen spilt for en av dem. Skars bommer med laguttaket nok en gang, men nok en gang drar vi seieren i land. Vi taper nesten aldri jevne kamper, noe som må sies å være en styrke.

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Piotr var god.
Haugen traff ikke så ofte som før, men totalt sett får han godkjent. Jeg legger merke til at han er mye kjappere til å levere fra seg ballen enn visse andre. Jeg er godt fornøyd med at han har spilt to hele kamper på rad nå. Selv om det er i "feile" posisjoner tror jeg det er svært viktig for utviklingen hans.
Syns Ojo kviknet til det siste kvarteret, men bra han får hvile mot Sogndal.
Nok et positivt innhopp av Larsen. Han gjør seg ikke bort.
Så vidt jeg kan huske har vi en ganske god statistikk uten Austin i år. Forbausende.
Tren på langskudd

dudo

Jeg synes Haugen etter forutsetningene var bra, med unntak av sånn ca det midterste kvarteret av 2. omgang, hvor han hadde mange feil, og virket sliten. Hevet seg dog på slutten igjen. Men det skal sies, han er ingen DM.

Når han kommer frem på banen, derimot, er han ekstremt spennende. Chippen til Larsen var genial, og han er fortsatt vår nest beste på å vri spillet - og kanskje til og med med høyere toppnivå. La merke til en spesiell situasjon hvor han på Austin-vis vridde ut til Sævarsson på kanten, men til motsetning fra Austin som ofte har litt høyde på crosserne, så gikk ballen bare såvidt over bakken, noe som gjorde mottaket mye enklere for Sævarsson. Pasningen er kanskje ikke "bedre", men når man sentrer til en såpass teknisk begrenset spiller som Birkir så skal man få pluss for å gjøre det enklere for han.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on September 16, 2011, 23:35:07 PM
Herregud for en latterlig avis! Se alt pisset Haugesunds Avis lirer av seg!

http://www.h-avis.no/

Masse mas om to straffer de ble snytt for, men ikke ett ord om det røde kortet FKH skulle hatt. Dessuten en masse piss om at seieren var ufortjent. Ikke bare det, men de gratulerte Skarsfjord med en ufortjent seier. Hallo? Er det supporteravisen dette?


Leste noen av sakene som ligger ute og maken til lavpannet journalistikk skal du lete lenge etter.
Journalist Magnus berning serverer journalistikk som kun en liten bygd som Haugesund kan gjøre

Gulløl

Hørte det var en eller annen antydning om at Joakim Våge Nilsen var på vei (eller aktuell) for Brann. Vet ikke om det var tv2 eller Max som hadde noe om det. Noen som kan si noe mer om det som fikk det med seg ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Quote from: Gulløl on September 17, 2011, 10:21:26 AM
Hørte det var en eller annen antydning om at Joakim Våge Nilsen var på vei (eller aktuell) for Brann. Vet ikke om det var tv2 eller Max som hadde noe om det. Noen som kan si noe mer om det som fikk det med seg ?


Mener bestemt det ble snakket om at skarsfjord leter etter en spiller som kan gå inn i rollen som OM

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on September 17, 2011, 10:07:30 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 16, 2011, 23:35:07 PM
Herregud for en latterlig avis! Se alt pisset Haugesunds Avis lirer av seg!

http://www.h-avis.no/

Masse mas om to straffer de ble snytt for, men ikke ett ord om det røde kortet FKH skulle hatt. Dessuten en masse piss om at seieren var ufortjent. Ikke bare det, men de gratulerte Skarsfjord med en ufortjent seier. Hallo? Er det supporteravisen dette?


Leste noen av sakene som ligger ute og maken til lavpannet journalistikk skal du lete lenge etter.
Journalist Magnus berning serverer journalistikk som kun en liten bygd som Haugesund kan gjøre


Greit nok at HA skriver for et Haugesund-publikum. At man f.eks. skriver "heldigvis fikk Haugesund avverget", "det endte dessverre med poengtap for de blÃ¥", "det gikk bra", o.l. Men det er noe helt annet nÃ¥r en seriøs(?) avis sÃ¥ til de grader har patriot-brillene pÃ¥ nÃ¥r det kommer til Ã¥ referere hendelser. NÃ¥r de fullstendig overser at FKHs keeper skulle hatt rødt kort, og likevel insinuerer at dommeren holdt med Brann, blir det bare pinlig. Dommeren dømte mye rart begge veier.  At Brann-seieren var sÃ¥ utrolig ufortjent, er jo bare tull. Det er jo ikke slik at Brann hadde 0 sjanser, mens FKH hadde 10. Og nÃ¥r journalisten i tillegg blir spydig mot intervjuobjektet ("gratulerer med ufortjent seier" til Skarsfjord) for Ã¥ fÃ¥ frem hvor ufortjent det liksom var, sÃ¥ blir det direkte flaut. Ser liksom ikke for meg Tormod Bergersen eller Anders Pamer lire av seg noe sÃ¥nt til en Brann-motstander.
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krakra on September 16, 2011, 21:13:18 PM
Men jeg syns det blir for dumt å skylde på fraværet av Austin og Torp. Ja, vi hadde neppe slitt like mye med dem, men det betyr ikke at forsvaret ikke var/er dårlig. At vi er avhengige av en spiller som Austin på DM for å ikke fremstå som hodeløse høns sier litt om forsvaret.

Jeg tror ikke forsvaret fremstod som dårlig fordi Austin var borte. Jeg tror forsvaret ER dårlig, men at Austin har gjort en bra jobb med å skjule det. Han er jo ofte nede og rydder opp etter dem. Zsolt har potensialet, men han trenger en trygg og hurtig makker og i høst syns jeg det har kommet klarere og klarere frem hvor ung han faktisk er.


Enig med dette, og jeg tror mangelen på Kalvenes betydde mye. Det er nesten sjokkerende å skrive det, men Kalven har vært svært viktig for oss i år. Evnen til å bryte foran er det ingen andre av midtstopperne som matcher.

Fakiri var vel vår beste forsvarsspiller i går, og det burde si det meste.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

skuteviken

Quote from: krakra on September 16, 2011, 16:52:32 PM
I dag har jeg vært forfulgt av flaks, så jeg satte en tusentapp på at Brann vinner med minst to mål. Første gangen jeg vedder på Brann.


Gratulerer. Hva vant du?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

ostraume

Hehe, synd med missen til Larsen ellers så hadde den sittet den der
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

osoerli

Endeleg 3 poeng, men var det fortent?  Var vi det beste laget? Sitter igjen med følelsen, som eg gjer etter nesten kvar kamp, at det andre laget fÃ¥r til eit betre angrepsspel enn Brann.  Me lempar langt pÃ¥ ojo, eller slÃ¥r pasningar pÃ¥ tvers, pÃ¥ stillestÃ¥ande spelarar, eller gÃ¥r og gÃ¥r til vi mister ballen.  Mens Haugesund angriper hurtig pÃ¥ begge sider med mange mann, slÃ¥r hurtige pasningar langs bakken, og utfordrar stort sett bare 1 mot 1.  Var det nokon frÃ¥ Haugesund som prøvte Ã¥ dribla 2 mann i gÃ¥r?  Guastavino prøvte vel Ã¥ dribla 4 ved minst 2 høve.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Laguttaket var nok ikkje bra i går.  Det kom seg jo faktisk litt etter bytta.  Det er jo lettare å ta ut laget etter kampen enn før.  Difor prøver eg meg med det no:

                   Piotr
Birkir    Zsolt   Yaw   Fakiri
           Baiter   Barmen   
Guastav    Haugen   Larsen
                   Ojo

Piotr er udiskutabel og var Branns beste i går.
Forsvaret var middels svakt, Grorud var piss dårleg, vart lurt gang etter gang og sto i vegen for eit mogleg Brannmål.  Han er vel hakket framfor Yaw i køen pga av farten.  Yaw slit også med at han er lett å lure, klarerer til motstander og er ein svak pasningsspelar.  Men i går trur eg det ikkje hadde vore mogleg for Yaw å vera dårlegare enn Grorud.

Begge på DM var svake.  Haugen er svak i duellspelet og Mjelde holdt ikkje posisjonen sin.  Det kom seg fleire hakk med Baiter inn.  Han plasserer seg klokt, er sterk i duellspelet, er god på hovudet og opptrer rutinert på slutten når me skal safa inn poenga.  Eg vil sjå meir av Baiter, gjerne i spann med Austin, sjøl med Torp tilbake.  Trur også Barmen hadde gjort ein betre jobb enn begge dei 2 som var DM frå start, men det blir sjølsagt spekulasjonar.

Bentley var bra i første, men svakare utover i andre.  Sjøl om dette var blandt hans absolutt betre kampar.  Hadde eit godt innlegg til Mjelde, mista ikkje ballen like ofte som før, og slår faktisk fleire og litt hurtigare pasingar enn i tidlegare kampar.  Larsen gjer nok eit veldig friskt innhopp.  Kunne fort både ha scort mål og hatt målgivande.  Må få fleire innhopp og kanskje frå start.  Med tanke på litt svak fysikk bør han kanskje matchast forsiktig.  Bentley i første omgang og Larsen heile 2 omgang må vera oppskrifta framover på venstrekant.

Holmvik på høgre kan funka dårleg.  Men han gjorde ein veldig viktig inngrepen i forsvar.  Men er verkeleg ikkje Haugsdal betre på høgre kant enn venstrebeinte Holmvik?  Eg ville gjerne hatt Guastavino ute på høgre i går, trur eg.  Mest for å gi plass til Haugen på OM.  Haugen hadde fleire gode pasningar framover, og slår hurtigare og meir presise pasningar enn samtlege på Brann.  Guastavino går og går.  Genialt når det lukkast, men kor stor er eigentleg sjansen for at ein skal trokla seg åleine gjennom 4 mann og score?  Men bevares han har gode pasningar og dødballar også.  Men skudda frå 30m og den voldomme driblinga kan han slutta med.  Mogleg han hadde hatt godt av eit kort opphald på benken også.

Ojo gjer jobben sin.  Viser klasse innimellom, vinn eindel hodeduellar, men er svak i lange periodar.  Men scorer eit veldig viktig mål og det held for meg.  Det maglande raude kortet på FKH-keeperen verkar soleklart når eg ser reprisen.  Men eg var ikkje like sikker på stadion.  Tåpeleg gult kort, og blir sakna mot Sogndal.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Grorud var kanskje den som skuffet meg mest i går. Helt utrolig hvor lett det er og lure han

roaldinho

Syntes Sævarsson var den beste i forsvaret i går. Meg om det! Han ryddet opp noen ganger da forsvaret slet og bidro med farten sin.



Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

dudo

Sævarsson?! Både Hassan (!) og Zsolt var bedre i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

holdt på å le meg ihjel da max-kommentatoren sa at Sævarsson var kjent for sine gode innlegg..
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Piotr
Mjelde
Fakiri
Guastavino
Ojo
Bentley
Haugen
Zsolt
Sævarsson
Holmvik
Grorud

Min rangering av de som spilte fra start. Ingen som var spesielt gode, kanskje Piotr.

Klaus_Brann

Quote from: Belfort on September 17, 2011, 10:28:23 AM
Quote from: Gulløl on September 17, 2011, 10:21:26 AM
Hørte det var en eller annen antydning om at Joakim Våge Nilsen var på vei (eller aktuell) for Brann. Vet ikke om det var tv2 eller Max som hadde noe om det. Noen som kan si noe mer om det som fikk det med seg ?


Mener bestemt det ble snakket om at skarsfjord leter etter en spiller som kan gå inn i rollen som OM


He he.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Quote from: roaldinho on September 17, 2011, 15:07:12 PM
Syntes Sævarsson var den beste i forsvaret i går. Meg om det! Han ryddet opp noen ganger da forsvaret slet og bidro med farten sin.






Fyren var jo skamdårlig i går.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on September 17, 2011, 15:58:51 PM
Quote from: roaldinho on September 17, 2011, 15:07:12 PM
Syntes Sævarsson var den beste i forsvaret i går. Meg om det! Han ryddet opp noen ganger da forsvaret slet og bidro med farten sin.






Fyren var jo skamdårlig i går.


Han reddet likevel Zsolt i den straffesituasjonen. Samt en annen inngrepen, tror det var Grorud som var treg. Men det var kanskje det eneste også, så skal vel ikke gi han for mye cred heller.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Reddet Zsolt? Han gjorde sitt beste for å lage straffe, og lykkes nesten.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Quote from: ostraume on September 17, 2011, 17:12:09 PM
Reddet Zsolt? Han gjorde sitt beste for å lage straffe, og lykkes nesten.


Hadde han ikke gjort det hadde det stÃ¥tt 1-0 til Haugesund. Hadde nok scoret der om han kun hadde hatt Zsolt bak seg.  Jeg mener det var straffe, men dommeren dømte ikke det, sÃ¥ forholder meg til det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Litt spesielt å gi kred for en aksjon du mener kvalifiserer til straffe, synes jeg.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Mulig det,  men om han ikke hadde vært der sÃ¥ hadde det iallefall blitt mÃ¥l, om ikke Piotr hadde gjort noe mesterlig.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside


Gulløl

February 01, 2012, 18:38:45 PM #278 Last Edit: February 01, 2012, 18:42:26 PM by Gulløl
Haugesund bøtelegges etter lighterkasting
http://fotball.bt.no/eliteserien/article222467.ece

Trodde HFK supporterne bare oppførte seg fint jeg :P. Da er vi kanskje skuls etter det med bussen ;D

Ellers var 4,5 mÃ¥neder utrolig lang behandlingstid av NFF. Hadde en Brann supporter kastet lighteren hadde sikkert bota kommet etter maks 2 uker  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up