• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann 25.september kl 18:00

Started by olebrann3, September 09, 2011, 17:08:50 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Chrisstah

Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 01:36:38 AM
Vet ikke, men føler at selv med Ojo på banen så hadde Sogndal vunnet her. De ville så mye mer, og Brann skapte omtrent ingenting.

Folk forteller om Labbetuss og Gustavinho som håpløse fremover, jeg legger til Mjelde. Nok en gang spiller han en dårlig kamp, og jeg er enig i Labbetuss og Gustav altså. Er bare det at Mjelde har spilt alt for mange dårlige kamper nå og ikke bør være kaptein lenger og bør sitte på benken i kommende kamper. Sats på ungdommen, medalje ser dessverre vanskeligere og vanskeligere ut. Larsen, Barmen, Haugen, Haugsdal, la de få sjansen for å vise hva de kan. Mjelde bør være ferdig, samme med Labbetuss. Nordkvelle tar over rollen til Mjelde og må si meg enig med Krakra om å gi Bentley en sesong til, men da bør han imponere.

Håper det ordner seg med  Torp, men det der så fryktelig stygt ut.

Dette var rett og slett Sogndals dag, Brann fortjente ikke poeng engang, og all honnør til Sogndal som satser på spillere i sitt eget fylke. Rett og slett imponerende. Den dårlige statistikken fortsetter på Fosshaugene Campus, og med denne seieren (selv med Start seier) ser det ut som vi skal møte dem neste sesong også. Riktignok fint at de holder seg, jeg liker virkelig talentsatsingen til saftkokarene.

En ting jeg ikke skjønner (Leste i denne snoren) er hvorfor folk vil ha Haugen ned på DM? Det er som å putte Holmvik som spiss, seriøst! Haugen er offensiv midtbanespiller ala Zidane, Kvisvik, etc. Han bør slippe deffensive oppgaver da  han har masse kvaliteter som er mye mer nyttig fremover enn bakover.

Siste ting er laget som pumper lange baller opp på Gustav og co. Allerede da  skjønner man at dette ikke går.


Mjelde ? Hallo, tror du bør sette deg ned å se kampen igjen, med litt objektive briller. Jeg syns det er en skam at han er kaptein for laget vårt og at han har spilt noen skikkelige dårlige kamper i ny og ned , men i går, sto Mjelde frem og var den eneste sammen med Austin som var godkjent. Det var de eneste som ut som de ville vinne kampen. Det var mange som var langt under pari i går, også laaaaangt dårligere enn Mjelde. Hva forventer du egentlig av Mjelde? Deter jo ikke akkurat Ronaldo vi har med å gjøre.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Chrisstah

Quote from: krakra on September 26, 2011, 11:01:57 AM
En brannsupporter som nettopp vant 92 millioner?


Sånn som de har opptredt oppe på stadion de siste årene, så skal du være rimelig dum om du vil investere i Brann uansett om du er Brannsupporter eller ei. Det er bankers at de pengene aldri blir en investering. Til info så er de 92 millionene "Bare" 66 millioner.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

olebrann3

Fryktelig dårlig kamp! Og nok en gang ser vi en taktisk elendig skarsfjord. Hvorfor skal vi slå langt hele kampen når man allerede etter 5 min ser at det ikke går. Virker som han har en plan og forholder seg til den!

Forøvrig utrolig at spillere skal få lov å holde på slik som de holder på med piotr gang på gang. Sogndal vet at dette plager piotr og er helt ekstrem på å stå å plage han. Her burde Brann satt inn en spiller som igjen tok vekk han på piotr.

Ser Bentley har fått mye kritikk her, men igårsdagens kamp syns eg ikke han var blant de verste. Mjelde og Fakiri er mye dårligere. Synst Bentley jobbet mye tilbake igår.

Håper Torp ikke er ferdig som fotballspiller!

dudo

Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 01:36:38 AMEn ting jeg ikke skjønner (Leste i denne snoren) er hvorfor folk vil ha Haugen ned på DM? Det er som å putte Holmvik som spiss, seriøst! Haugen er offensiv midtbanespiller ala Zidane, Kvisvik, etc. Han bør slippe deffensive oppgaver da  han har masse kvaliteter som er mye mer nyttig fremover enn bakover.


Det var vel jeg som foreslo dette første gang i denne tråden, og jeg må påpeke at det bare var et tiltak akkurat slik kampen utviklet seg i går. Dette Sogndallaget må spilles ut når vi ikke greier å ta dem i krigen, og da ville jeg ha flest mulig ballspillere på banen. Det er selvsagt ikke optimalt med Haugen som DM, men trekket kunne neppe gjort skade slik vi fremsto i 2. omgang i går. Må se på helheten, vettu, og ikke bare se seg blind på roller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Han har vel bare rundt 64mill igjen siden 30% skal skattes :P
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: dudo on September 26, 2011, 11:35:15 AM
Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 01:36:38 AMEn ting jeg ikke skjønner (Leste i denne snoren) er hvorfor folk vil ha Haugen ned på DM? Det er som å putte Holmvik som spiss, seriøst! Haugen er offensiv midtbanespiller ala Zidane, Kvisvik, etc. Han bør slippe deffensive oppgaver da  han har masse kvaliteter som er mye mer nyttig fremover enn bakover.


Det var vel jeg som foreslo dette første gang i denne tråden, og jeg må påpeke at det bare var et tiltak akkurat slik kampen utviklet seg i går. Dette Sogndallaget må spilles ut når vi ikke greier å ta dem i krigen, og da ville jeg ha flest mulig ballspillere på banen. Det er selvsagt ikke optimalt med Haugen som DM, men trekket kunne neppe gjort skade slik vi fremsto i 2. omgang i går. Må se på helheten, vettu, og ikke bare se seg blind på roller.


Ser den og unntaket med Haugen i den posisjonen kan forsvares med den kampen som ble spilt i går.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Chrisstah on September 26, 2011, 11:02:12 AM
Quote from: roaldinho on September 26, 2011, 01:36:38 AM
Vet ikke, men føler at selv med Ojo på banen så hadde Sogndal vunnet her. De ville så mye mer, og Brann skapte omtrent ingenting.

Folk forteller om Labbetuss og Gustavinho som håpløse fremover, jeg legger til Mjelde. Nok en gang spiller han en dårlig kamp, og jeg er enig i Labbetuss og Gustav altså. Er bare det at Mjelde har spilt alt for mange dårlige kamper nå og ikke bør være kaptein lenger og bør sitte på benken i kommende kamper. Sats på ungdommen, medalje ser dessverre vanskeligere og vanskeligere ut. Larsen, Barmen, Haugen, Haugsdal, la de få sjansen for å vise hva de kan. Mjelde bør være ferdig, samme med Labbetuss. Nordkvelle tar over rollen til Mjelde og må si meg enig med Krakra om å gi Bentley en sesong til, men da bør han imponere.

Håper det ordner seg med  Torp, men det der så fryktelig stygt ut.

Dette var rett og slett Sogndals dag, Brann fortjente ikke poeng engang, og all honnør til Sogndal som satser på spillere i sitt eget fylke. Rett og slett imponerende. Den dårlige statistikken fortsetter på Fosshaugene Campus, og med denne seieren (selv med Start seier) ser det ut som vi skal møte dem neste sesong også. Riktignok fint at de holder seg, jeg liker virkelig talentsatsingen til saftkokarene.

En ting jeg ikke skjønner (Leste i denne snoren) er hvorfor folk vil ha Haugen ned på DM? Det er som å putte Holmvik som spiss, seriøst! Haugen er offensiv midtbanespiller ala Zidane, Kvisvik, etc. Han bør slippe deffensive oppgaver da  han har masse kvaliteter som er mye mer nyttig fremover enn bakover.

Siste ting er laget som pumper lange baller opp på Gustav og co. Allerede da  skjønner man at dette ikke går.


. Hva forventer du egentlig av Mjelde? Deter jo ikke akkurat Ronaldo vi har med å gjøre.


Forventer at han starter på benken i de neste kampene og blir fratatt kapteinsbindet. At han var bedre enn visse andre i går sier bare at de andre var langt under pari og Mjelde var OK. Når de er OK eller bedre er de bedre enn Mjelde, er det som uroer meg. Austin var såklart Branns beste, nok en gang, uten å imponere som han pleier. Jeg syntes ikke Mjelde er bra nok for Brann, rett og slett.
Teller ikke med Labbetuss, han bør reise hjem i mine øyne. Ikke noe for Brann.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

osoerli

Nok ein kamp med feil laguttak av Scarsfjord.  Her er etterpåklokskapslaget:

                   Piotr
Sæv  Zsolt   Grorud   Holmvik
            Austin  Bajter
Labukas     Haugen    Larsen
                Haugsdal
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Av respekt for Torp har jeg unnlatt å ventilere med tanke på kampen, men ærlig talt, Piotr, hva i helvete er det du holder på med på SILs cornermål? Tabbekvoten til Levki er stor, etter flere strålende kamper i år, men det var en skammelig opptreden på 1-0. Fucket til det som måtte være igjen av gullsjanser. En annen sak er at Skarsfjord bør gå bort fra 4231-onanien og kjøre tyngre ut på topp, enten med 2 eller 3 spisser. Blir for baktungt rett og slett, med den formasjonen han kjører idag.

Kjell249

Quote from: osoerli on September 27, 2011, 08:09:12 AM
Nok ein kamp med feil laguttak av Scarsfjord.  Her er etterpåklokskapslaget:

                   Piotr
Sæv  Zsolt   Grorud   Holmvik
            Austin  Bajter
Labukas     Haugen    Larsen
                Haugsdal


Det sier vel litt om hvor klok du er når du tar ut den eneste som faktisk produserte noe. Altså to hundreprosent sjanser.

Nok en kamp med feil laguttak? Ligger Brann høyere enn forventet? Er et tap ensbetydende med feil laguttak?

Heldigvis fikk Haugen litt velfortjent hvile, for han har vært forferdelig de siste kampene han har spilt fra start...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

September 27, 2011, 18:33:53 PM #210 Last Edit: September 27, 2011, 18:43:27 PM by krakra
Haugen har vitterlig vært helt grei, ikke den dårligste i førsteelveren. Og hvorfor skulle ikke Haugen få smake litt på denne ubegrensete tillitten som SKarsfjord har gitt så mange alle? Når han lot Bentley spillet den ene elendige kampen etter den andre, når han ennå ikke har vraket Mjelde som i kamp etter kamp er en av våre dårligste spillere.

ostraume

Mjelde er vel sjelden blant våre dårligste spillere? Greit nok at han sjelden er blant de beste, men noe av det fine med Mjelde er da at han stort sett presterer ok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Der er jeg rablende uenig med deg. Jeg synes veldig ofte han er den svakeste, men viktigst er at vi har gode erstattere for han, i motsetning til om f eks Sævarsson eller Ojo ikke har dagen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Enig. Mjelde er da vitterlig ofte blant de 2-3 dårligste spillerne og er sammen med Bentley den spilleren som har vært dårligst totalt sett denne sesongen. Problemet er at han er dårlig når vi taper og dårlig når vi vinner. Han hever ikke laget i noen sammenheng. Det "morsomme" er at dette gir enkelte unnskyldninger til å fortsatt gi ham tillitt. Vinner vi skal vi "ikke forandre et vinnerlag". Taper vi er det uansett flere enn Mjelde som har vært dårlig.

ostraume

Dere kan da ikke mene at Mjelde har holdt Bentley-nivå?

VG-børsen gir en grei pekepinn med Mjelde-nivået synes jeg. Han havner der på brukbare 4,86.

Relevante sammenligninger: Torp: 4,95, Bentley 4,47, Haugen 4,56 og Rudy 6,11
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Klaus_Brann

Dette bør da si alt når gullgutten Haugen ikke er bosspilleren Haugen. Er det ikke du som liker VG-børsen, krakra?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Han har kanskje ikke vært helt nede på Bentleynivå - kanskje. Men det er faen ikke langt unna.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 15:38:43 PM
Dette bør da si alt når gullgutten Haugen ikke er bosspilleren Haugen. Er det ikke du som liker VG-børsen, krakra?
Nei, jeg pleier å ta det med når alle børsene er samstemte. Mjelde er over Haugen på VG-børsen og 100% fotball(4,22 vs. 4,63), men under på Dagbladet(5,4 vs 4,77), Tv2(5 vs. 4,95). Så det er ikke akkurat noen samstemthet om at Mjelde har vært bedre enn Haugen på de forskjellige børsene.

Dessuten har jeg aldri sagt at Haugen burde starte samtlige kamper, eller at Mjelde burde vært avspist med kun tre kamper fra start, men at Mjelde overhodet ikke har fortjent å starte samtlige kamper, mens Haugen burde fått langt mer enn bare tre kamper fra start. To av Haugens kamper fra start er som DM og en som kant, ingen som OM hvor han er best. Noe som selvfølgelig også påvirker hans tall på en negativ måte.

Lister

Problemet med å starte med Haugen som OM er at starter vi med Gustav som OM så blir han ofte en helt ny spiller hvis han flyttes ut på kanten senere i kampen.

Jeg ser poenget ditt og skulle gjerne sett mer av Haugen sentralt selv, men for min del ser jeg større effekt av å starte med Gustav sentralt for så å flytte han ut på kant i løpet av kampen.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Mjelde er da også best som OM og har vært OOP stort sett hele sesongen. Likevel har han klart habile 4,86 på VG-børsen.

Nå var det uansett ikke Mjelde vs Haugen som var poenget her (selv om det temaet stjeler skremmende mange tråder...), men om Mjelde har vært bås på linje med Bentley.

Nå må det sies at jeg ikke ser på dere to (krakra og dudo) som de aller mest objektive i denne saken. Dudu, du begynte vel å telle minusinvolveringer på Mjelde allerede i pre-season, og krakra sin Haugen-fetisj trenger neppe noen videre utbrodering.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on September 28, 2011, 16:17:34 PM
Dudu, du begynte vel å telle minusinvolveringer på Mjelde allerede i pre-season


Det ble for høye tall. Jeg greide ikke holde oversikten lengre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?

krakra

Og syns du virkelig at Mjelde, med hånden på hjertet, var noe merkbart bedre da han spilte OM i starten av sesongen enn han har vært etter at han ble flyttet ut siden?

ostraume

Quote from: dudo on September 28, 2011, 16:20:06 PM
Quote from: ostraume on September 28, 2011, 16:17:34 PM
Dudu, du begynte vel å telle minusinvolveringer på Mjelde allerede i pre-season


Det ble for høye tall. Jeg greide ikke holde oversikten lengre.


Haha!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det pussige med Mjelde er at han ofte gjør gode valg, og til dels prestasjoner, i trengte situasjoner. Når han har god tid derimot, er han håpløs.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Da er vi i alle fall enig om det.

Og også enig i at Mjelde ikke var markant bedre som OM, men det endrer ikke på faktum at han spiller utenfor favorittposisjonen, på lik linje med Haugen.

Når det gjelder spillere som har vært dårligere så vil det slik: Holmvik, Haugen og Bentley har i alle fall ikke vært bedre. Noe som gjør Mjelde til en av våre bedre offensive spillere. Desverre.


Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

TheRock

Folk må gjerne telle feil, men da må de gjøre det på samtlige spillere, og ikke bare på noen få utvalgte. Har notert meg flere farlige balltap fra f.eks Haugen de siste kampene, uten å ha hørt noe som helst om det her inne. Kjell249 er vel også den eneste som har påpekt det faktum at Mjelde sto bak de to store sjansene vi hadde mot Sogndal, blant annet en nydelig stikker til Guastavino som dessverre ikke ble omsatt i mål.

Selv om man kan argumentere for at offensive spillere som Mjelde bør være gode framover er det viktig å huske på at halvparten av tiden i en fotballkamp har ikke Brann ballen. På press og ballvinning er Mjelde blant de bedre, og i hvert fall milevis foran Haugen som folk her inne er glad i å sammeligne han med. Ikke minst er det viktig at han som kaptein går foran med et eksempler, og jager ball så ofte om mulig. Uten at jeg skal legge enorme deler av den lagånden og viljen vi har sett i årets Brannlag på Mjelde sine skuldre er det ingen tvil om at det ikke er negativt at han gir 100% hver eneste kamp, både med og uten ball.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Jeg ser på meg selv som rimelig nøytral.
Bentley har for det meste vært bås, Mjelde har vært opp og ned, han har vel scora 5-6 mål mål i år og da kan han ikke ha vært totalt bås, som noen her inne påstår til tider. Dog er han irriterende dårlig til tider.
Haugen har vært av og på. Han kunne sikkert fått mer tillit, men han har ikke storspilt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: TheRock on September 28, 2011, 18:20:47 PM
Folk må gjerne telle feil, men da må de gjøre det på samtlige spillere, og ikke bare på noen få utvalgte. Har notert meg flere farlige balltap fra f.eks Haugen de siste kampene, uten å ha hørt noe som helst om det her inne. Kjell249 er vel også den eneste som har påpekt det faktum at Mjelde sto bak de to store sjansene vi hadde mot Sogndal, blant annet en nydelig stikker til Guastavino som dessverre ikke ble omsatt i mål.

Selv om man kan argumentere for at offensive spillere som Mjelde bør være gode framover er det viktig å huske på at halvparten av tiden i en fotballkamp har ikke Brann ballen. På press og ballvinning er Mjelde blant de bedre, og i hvert fall milevis foran Haugen som folk her inne er glad i å sammeligne han med. Ikke minst er det viktig at han som kaptein går foran med et eksempler, og jager ball så ofte om mulig. Uten at jeg skal legge enorme deler av den lagånden og viljen vi har sett i årets Brannlag på Mjelde sine skuldre er det ingen tvil om at det ikke er negativt at han gir 100% hver eneste kamp, både med og uten ball.


Helt enig i det første her.

Mjelde i noen situasjoner er forferdelig.
Eksempelvis mot FFK, hvor det ble slått en crosser fra FFK i ingenmannsland, og han jogga for å "hente den" mens FFK-spilleren løp det han var god for, og rakk ballen før Mjelde.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

September 28, 2011, 20:08:05 PM #229 Last Edit: September 28, 2011, 20:12:24 PM by krakra
Quote from: ostraume on September 28, 2011, 16:58:16 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Da er vi i alle fall enig om det.

Og også enig i at Mjelde ikke var markant bedre som OM, men det endrer ikke på faktum at han spiller utenfor favorittposisjonen, på lik linje med Haugen.

Når det gjelder spillere som har vært dårligere så vil det slik: Holmvik, Haugen og Bentley har i alle fall ikke vært bedre. Noe som gjør Mjelde til en av våre bedre offensive spillere. Desverre.



Du kom med to eksempler som har spilt mye. Et eksempel på en som har spilt veldig lite, og ute av posisjon. Hadde Haugen fått i nærheten av den tillitten som Mjelde har fått så er det rimelig å anta at han hadde vært bedre. Har du flere enn Holmvik og Benltey av de som har startet mer enn 5-10 kamper? Jeg er forøvrig ikke enig i at Holmvik har vært dårligere enn Mjelde.

krakra

September 28, 2011, 20:09:17 PM #230 Last Edit: September 28, 2011, 20:14:16 PM by krakra
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 19:25:11 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Jeg ser på meg selv som rimelig nøytral.
Bentley har for det meste vært bås, Mjelde har vært opp og ned, han har vel scora 5-6 mål mål i år og da kan han ikke ha vært totalt bås, som noen her inne påstår til tider. Dog er han irriterende dårlig til tider.
Haugen har vært av og på. Han kunne sikkert fått mer tillit, men han har ikke storspilt.
Da er vi uenige. Jeg anser deg ikke som nøytral i det hele tatt. Du har jo selv sagt at du skal "balansere" hypen på Haugen og hakkingen på Mjelde og at du ihvertfall tar i i motsatt retning når det gjelder Haugen.
Mjelde hadde en god periode på sommeren hvor han blant annet scoret i tre kamper på rad(noe Haugen også har gjort, uten at det skaffet ham noen sikker plass i førsteelveren), men han har flere dårlige enn gode kamper og forsvarer overhodet ikke det klippekortet han har fåttt. Han er en helt ok squad-spiller, som sikkert hadde forsvart å starte omtrent halvparten av kampene. Men ikke alle.

1908

Sogndal risikerer bot og evnt poengstraff etter blussbruk i Branngjengen..

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/279511/

ostraume

Quote from: krakra on September 28, 2011, 20:08:05 PM
Quote from: ostraume on September 28, 2011, 16:58:16 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Da er vi i alle fall enig om det.

Og også enig i at Mjelde ikke var markant bedre som OM, men det endrer ikke på faktum at han spiller utenfor favorittposisjonen, på lik linje med Haugen.

Når det gjelder spillere som har vært dårligere så vil det slik: Holmvik, Haugen og Bentley har i alle fall ikke vært bedre. Noe som gjør Mjelde til en av våre bedre offensive spillere. Desverre.



Du kom med to eksempler som har spilt mye. Et eksempel på en som har spilt veldig lite, og ute av posisjon. Hadde Haugen fått i nærheten av den tillitten som Mjelde har fått så er det rimelig å anta at han hadde vært bedre. Har du flere enn Holmvik og Benltey av de som har startet mer enn 5-10 kamper? Jeg er forøvrig ikke enig i at Holmvik har vært dårligere enn Mjelde.


Jeg verken elsker Haugen eller hater Mjelde så jeg føler meg forholdsvis objektiv i vurderingen der, men det å være helt objektiv er selvsagt umulig.

Når det gjelder Mjelde så kan jeg være med på at det er bedre å sammenligne med spillere som har spilt i tilsvarende posisjon og ca like mye. I så fall er det snakk om Mjelde, Holmvik og Bentley som hovedsaklig har rullert på kantene. Neste på listen blir Haugen, men la oss glemme han i øyeblikket. Av de tre som har vært brukt mye på kantene synes jeg Mjelde har vært hakket bedre denne sesongen. Bentley har åpenbart et uforløst potensiale, men prestasjonene har vært totalbås.

Guastavino er ikke noe vits å trekke inn, da han åpenbart er klart bedre enn resten.

Det er heller ikke veldig fruktbart å snakke om hvor god enkelte kunne vært som OM, da Guastavino er klart bedre enn resten i den posisjonen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

September 28, 2011, 21:12:53 PM #233 Last Edit: September 28, 2011, 21:14:35 PM by krakra
Quote from: ostraume on September 28, 2011, 20:56:31 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 20:08:05 PM
Quote from: ostraume on September 28, 2011, 16:58:16 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Da er vi i alle fall enig om det.

Og også enig i at Mjelde ikke var markant bedre som OM, men det endrer ikke på faktum at han spiller utenfor favorittposisjonen, på lik linje med Haugen.

Når det gjelder spillere som har vært dårligere så vil det slik: Holmvik, Haugen og Bentley har i alle fall ikke vært bedre. Noe som gjør Mjelde til en av våre bedre offensive spillere. Desverre.



Du kom med to eksempler som har spilt mye. Et eksempel på en som har spilt veldig lite, og ute av posisjon. Hadde Haugen fått i nærheten av den tillitten som Mjelde har fått så er det rimelig å anta at han hadde vært bedre. Har du flere enn Holmvik og Benltey av de som har startet mer enn 5-10 kamper? Jeg er forøvrig ikke enig i at Holmvik har vært dårligere enn Mjelde.


Jeg verken elsker Haugen eller hater Mjelde så jeg føler meg forholdsvis objektiv i vurderingen der, men det å være helt objektiv er selvsagt umulig.

Når det gjelder Mjelde så kan jeg være med på at det er bedre å sammenligne med spillere som har spilt i tilsvarende posisjon og ca like mye. I så fall er det snakk om Mjelde, Holmvik og Bentley som hovedsaklig har rullert på kantene. Neste på listen blir Haugen, men la oss glemme han i øyeblikket. Av de tre som har vært brukt mye på kantene synes jeg Mjelde har vært hakket bedre denne sesongen. Bentley har åpenbart et uforløst potensiale, men prestasjonene har vært totalbås.

Guastavino er ikke noe vits å trekke inn, da han åpenbart er klart bedre enn resten.

Det er heller ikke veldig fruktbart å snakke om hvor god enkelte kunne vært som OM, da Guastavino er klart bedre enn resten i den posisjonen.
Ingen elsker Haugen, det handler om hvorvidt Branns talentarbeid er meningsløst når man ikke lar talentene slippe til når de er gode nok. Er like kritisk til at Larsen ikke har fått mer spilletid og at man lot Dure glippe som at Haugen ikke har startet flere kamper. Jeg mener man hindrer talentene i å slå igjennom og ikke er nok opptatte av at talentarbeidet skal være fruktbart. En sak som hadde vært grei nok hvis Brann ikke hadde brukt store summer på talentarbeidet og skrytt så sinnsykt mye av det. Det handler heller ikke om å sende innpå hele juniorlaget, men å la de som er gode nok slippe til og faktisk vise en skikkelig interesse for å skaffe seg de største talentene i fylket og ikke bare åpne døren og se hva som kommer inn. Har man ikke gode nok talenter, så har man ikke gode nok talenter, men et er ikke tilfellet i dag.

Når det gjelder Mjelde så syns jeg overhodet ikke det er irrelevant å dra inn Guastavino. Han er vår beste OM, ja, men han er også vår beste kantspiller. Så det er ikke uinteressant å se på om kvalitetsforskjellen på Gustav og Haugen som OM er større enn forskjellen på Mjelde og Guastavino på kant og man ikke iallefall i enkelte kamper kunne startet med Haugen som OM og Guastavino som kant for å få flere strenger offensivt.

Jeg er forsåvidt ikke enig i at Mjelde har vært hakket bedre som kant denne sesongen. Holmvik er minst like god defensivt og har flere strenger offensivt med innleggene og dødballene. Dessuten er han bedre til å holde bredden. Noen mener tydeligvis at det er bevisst at kantene spiller veldig smalt, men Skarsfjord har jo flere ganger påpekt at kantspillet må forbedres, så jeg tror ikke det er tilfellet.

Jeg syns også det er greit å se på resten av laget når vi faktisk vurderer hvorvidt Mjelde har vært blant de dårligste på laget eller ikke. Da tenker jeg på de som faktisk har spilt mye i år. Han har det klareste klippekortet blant de som faktisk har konkurrenter i stallen, et klippekort jeg mener at han overhodet ikke forsvarer. Et klippekort han også hadde som OM da Guastavino var kant.

At Mjelde er totalbås mener jeg ikke. Han har sine styrker, men han er alt for dårlig til å spille samtlige kamper i løpet av en sesong. På samme måte mener jeg ikke at Haugen er så fantastisk som enkelte skal ha det til. Han er helt klart ikke på Austin-nivå, ei heller Guastavino-nivå(selv om Guastavino har hatt en dalende form de siste kampene), men er mer enn god nok til å spille flere kamper enn han har spilt så langt. Langt flere.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on September 28, 2011, 20:09:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 19:25:11 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Jeg ser på meg selv som rimelig nøytral.
Bentley har for det meste vært bås, Mjelde har vært opp og ned, han har vel scora 5-6 mål mål i år og da kan han ikke ha vært totalt bås, som noen her inne påstår til tider. Dog er han irriterende dårlig til tider.
Haugen har vært av og på. Han kunne sikkert fått mer tillit, men han har ikke storspilt.
Da er vi uenige. Jeg anser deg ikke som nøytral i det hele tatt. Du har jo selv sagt at du skal "balansere" hypen på Haugen og hakkingen på Mjelde og at du ihvertfall tar i i motsatt retning når det gjelder Haugen.
Mjelde hadde en god periode på sommeren hvor han blant annet scoret i tre kamper på rad(noe Haugen også har gjort, uten at det skaffet ham noen sikker plass i førsteelveren), men han har flere dårlige enn gode kamper og forsvarer overhodet ikke det klippekortet han har fåttt. Han er en helt ok squad-spiller, som sikkert hadde forsvart å starte omtrent halvparten av kampene. Men ikke alle.


Intet nytt under solen.
Det har jeg, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan være nøytral av den grunn. Du er ekstremt på Haugen, altså ikke nøytral, og f.eks. Roaldinho drar også ut andre veien med Mjelde til tider. Jeg liker middelveien når det passer seg, og jeg synes verken Haugen eller Mjelde fortjener det de har fått av henholdsvis voldsom skryt og voldsom drittslenging hittil.

Jeg sier ikke at Mjelde har fortjent å spille alle, langt i fra.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 21:16:56 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 20:09:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 19:25:11 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Jeg ser på meg selv som rimelig nøytral.
Bentley har for det meste vært bås, Mjelde har vært opp og ned, han har vel scora 5-6 mål mål i år og da kan han ikke ha vært totalt bås, som noen her inne påstår til tider. Dog er han irriterende dårlig til tider.
Haugen har vært av og på. Han kunne sikkert fått mer tillit, men han har ikke storspilt.
Da er vi uenige. Jeg anser deg ikke som nøytral i det hele tatt. Du har jo selv sagt at du skal "balansere" hypen på Haugen og hakkingen på Mjelde og at du ihvertfall tar i i motsatt retning når det gjelder Haugen.
Mjelde hadde en god periode på sommeren hvor han blant annet scoret i tre kamper på rad(noe Haugen også har gjort, uten at det skaffet ham noen sikker plass i førsteelveren), men han har flere dårlige enn gode kamper og forsvarer overhodet ikke det klippekortet han har fåttt. Han er en helt ok squad-spiller, som sikkert hadde forsvart å starte omtrent halvparten av kampene. Men ikke alle.


Intet nytt under solen.
Det har jeg, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan være nøytral av den grunn. Du er ekstremt på Haugen, altså ikke nøytral, og f.eks. Roaldinho drar også ut andre veien med Mjelde til tider. Jeg liker middelveien når det passer seg, og jeg synes verken Haugen eller Mjelde fortjener det de har fått av henholdsvis voldsom skryt og voldsom drittslenging hittil.

Jeg sier ikke at Mjelde har fortjent å spille alle, langt i fra.
Du er selvfølgelig ikke nøytral når du i følge deg selv skal balansere det du mener er ubalane med like mye ubalanse motsatt vei. Jeg er ikke ekstrem på Haugen, det er stort sett du som finner på meninger jeg har på ham. Veldig merkelig med tanke på hvor hårsår du er på det området. Jeg er engasjert når det gjelder talentarbeidet, noe jeg mener er veldig halvhjertet i Brann noe som gjør at alle pengene som brukes er bortkastet, men jeg har aldri sagt at Haugen er en fantastisk spiller ennå, men at han fortjener mer spilletid og er bedre enn Mjelde.

Ellers er du selvfølgelig ikke nøytral når du skal "balansere" det du mener er overdreven skryt eller kritikk med å dra i motsatt retning. Da blir dine innlegg like ubalanserte.

Jeg føler forresten at jeg må understreke det gang på gang uten at det helt når inn. Jeg syns verken at Haugen er fantastisk eller at Mjelde er ubrukelig. Men at Mjelde er(alt) for dårlig til å spille så mye som han har spilt i år, samt at Haugen er mer enn god nok til å spille langt mer enn han har gjort i år. Jeg mener derimot at Haugen er et fantastisk talent, som kan bli en dominerende TL-spiller med en fremtid i en større liga, men at man ødelegger for utviklingen ved å gi middelmådige konkurrenter klippekort og dermed nekte spilleren den spilletiden han fortjener.

olebrann3

Quote from: 1908 on September 28, 2011, 20:48:51 PM
Sogndal risikerer bot og evnt poengstraff etter blussbruk i Branngjengen..

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/279511/


Vi får gjøre som sogndal og klage på alt. Herregud for en dårlig sikkerhet på campusen, en som kan ta med seg sånne ting inn på campusen? Har de ikke sikkerhetssjekk her eller?

Lister

De var opptatt med å se etter pent kledde.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Quote from: krakra

Ingen elsker Haugen, det handler om hvorvidt Branns talentarbeid er meningsløst når man ikke lar talentene slippe til når de er gode nok. Er like kritisk til at Larsen ikke har fått mer spilletid og at man lot Dure glippe som at Haugen ikke har startet flere kamper. Jeg mener man hindrer talentene i å slå igjennom og ikke er nok opptatte av at talentarbeidet skal være fruktbart. En sak som hadde vært grei nok hvis Brann ikke hadde brukt store summer på talentarbeidet og skrytt så sinnsykt mye av det. Det handler heller ikke om å sende innpå hele juniorlaget, men å la de som er gode nok slippe til og faktisk vise en skikkelig interesse for å skaffe seg de største talentene i fylket og ikke bare åpne døren og se hva som kommer inn. Har man ikke gode nok talenter, så har man ikke gode nok talenter, men et er ikke tilfellet i dag.

Når det gjelder Mjelde så syns jeg overhodet ikke det er irrelevant å dra inn Guastavino. Han er vår beste OM, ja, men han er også vår beste kantspiller. Så det er ikke uinteressant å se på om kvalitetsforskjellen på Gustav og Haugen som OM er større enn forskjellen på Mjelde og Guastavino på kant og man ikke iallefall i enkelte kamper kunne startet med Haugen som OM og Guastavino som kant for å få flere strenger offensivt.

Jeg er forsåvidt ikke enig i at Mjelde har vært hakket bedre som kant denne sesongen. Holmvik er minst like god defensivt og har flere strenger offensivt med innleggene og dødballene. Dessuten er han bedre til å holde bredden. Noen mener tydeligvis at det er bevisst at kantene spiller veldig smalt, men Skarsfjord har jo flere ganger påpekt at kantspillet må forbedres, så jeg tror ikke det er tilfellet.

Jeg syns også det er greit å se på resten av laget når vi faktisk vurderer hvorvidt Mjelde har vært blant de dårligste på laget eller ikke. Da tenker jeg på de som faktisk har spilt mye i år. Han har det klareste klippekortet blant de som faktisk har konkurrenter i stallen, et klippekort jeg mener at han overhodet ikke forsvarer. Et klippekort han også hadde som OM da Guastavino var kant.

At Mjelde er totalbås mener jeg ikke. Han har sine styrker, men han er alt for dårlig til å spille samtlige kamper i løpet av en sesong. På samme måte mener jeg ikke at Haugen er så fantastisk som enkelte skal ha det til. Han er helt klart ikke på Austin-nivå, ei heller Guastavino-nivå(selv om Guastavino har hatt en dalende form de siste kampene), men er mer enn god nok til å spille flere kamper enn han har spilt så langt. Langt flere.


Velvel, når vi først stjeler en tråd, så var kanskje ikke dette den verste.

For å  prøve å begrense dette noe så hopper jeg over dette om talentarbeidet og Brann sin satsing der, det har vi strengt tatt ikke diskutert her, selv om jeg vet du har varme tanker om temaet.

Når det gjelder sammensetningen av laget så bør de beste spillerne i sin beste posisjon spille der. Guastav, Rudy, Ojo og Korcsmar er alle et hestehode (minst) bedre enn sine utfordrere, de bør derfor spille i sin beste posisjon. Jeg er ikke enig med deg i at G like gjerne kunne spilt kant. G blomstret for alvor i vår/sommer når han ble flyttet inn sentralt, og noe av styrken med posisjon (for G sin del) er: 1) lite defensivt ansvar, 2) kan vandre ut på sidene, 3) kommer til gode skuddlæge og 4) kommer nærme Ojo så de kan kombinere. Alt dette faller bort om G skal spille kant i Skarsfjord sitt system. Etter min mening vil altså en oppstilling med Mjelde/Holmvik-Haugen-Guastav være klart svakere enn Mjelde/Holmvik-Guastav-Haugen/Bentley. Bare se på Guastav som kant i andre omgang borte mot Stabæk. Rein feilbruk og noe Skarsfjord ikke har gjort siden.

Så; når det gjelder Mjelde sine prestasjoner så kan jeg bare gjenta meg selv: De som er mest naturlige å sammenligne med er Holmvik og Bentley. Du må gjerne mene at Holmvik er marginalt bedre, jeg holder på Mjelde der, selv om forskjellen ikke er allverden. Holmvik slår åpenbart bedre innlegg, som du sier, men Mjelde er bedre å komme i scoringsposisjon (selv om han misser det utroligste). Når det gjelder dette med bredde så regner jeg med de to blir brukt litt forskjellig, Mjelde mer som innoverkant (da han er målfarlig) og Holmvik mer som breddeholder (da han kan slå innlegg), det er da naturlig?

Ellers er jeg enig med deg (og alle) at Mjelde godt kunne rotert ut i større grad, men problemet vårt er at vi ikke har særlig gode kantspillere. Så for å oppsummere: Haugen sitt problem er at han er svært god konkurrent i sin posisjon, Mjelde sin force er at han konkurrerer med,  i beste fall, middelmådigheter i en posisjon han presterer greit.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on September 29, 2011, 07:28:23 AM
Quote from: krakra

Ingen elsker Haugen, det handler om hvorvidt Branns talentarbeid er meningsløst når man ikke lar talentene slippe til når de er gode nok. Er like kritisk til at Larsen ikke har fått mer spilletid og at man lot Dure glippe som at Haugen ikke har startet flere kamper. Jeg mener man hindrer talentene i å slå igjennom og ikke er nok opptatte av at talentarbeidet skal være fruktbart. En sak som hadde vært grei nok hvis Brann ikke hadde brukt store summer på talentarbeidet og skrytt så sinnsykt mye av det. Det handler heller ikke om å sende innpå hele juniorlaget, men å la de som er gode nok slippe til og faktisk vise en skikkelig interesse for å skaffe seg de største talentene i fylket og ikke bare åpne døren og se hva som kommer inn. Har man ikke gode nok talenter, så har man ikke gode nok talenter, men et er ikke tilfellet i dag.

Når det gjelder Mjelde så syns jeg overhodet ikke det er irrelevant å dra inn Guastavino. Han er vår beste OM, ja, men han er også vår beste kantspiller. Så det er ikke uinteressant å se på om kvalitetsforskjellen på Gustav og Haugen som OM er større enn forskjellen på Mjelde og Guastavino på kant og man ikke iallefall i enkelte kamper kunne startet med Haugen som OM og Guastavino som kant for å få flere strenger offensivt.

Jeg er forsåvidt ikke enig i at Mjelde har vært hakket bedre som kant denne sesongen. Holmvik er minst like god defensivt og har flere strenger offensivt med innleggene og dødballene. Dessuten er han bedre til å holde bredden. Noen mener tydeligvis at det er bevisst at kantene spiller veldig smalt, men Skarsfjord har jo flere ganger påpekt at kantspillet må forbedres, så jeg tror ikke det er tilfellet.

Jeg syns også det er greit å se på resten av laget når vi faktisk vurderer hvorvidt Mjelde har vært blant de dårligste på laget eller ikke. Da tenker jeg på de som faktisk har spilt mye i år. Han har det klareste klippekortet blant de som faktisk har konkurrenter i stallen, et klippekort jeg mener at han overhodet ikke forsvarer. Et klippekort han også hadde som OM da Guastavino var kant.

At Mjelde er totalbås mener jeg ikke. Han har sine styrker, men han er alt for dårlig til å spille samtlige kamper i løpet av en sesong. På samme måte mener jeg ikke at Haugen er så fantastisk som enkelte skal ha det til. Han er helt klart ikke på Austin-nivå, ei heller Guastavino-nivå(selv om Guastavino har hatt en dalende form de siste kampene), men er mer enn god nok til å spille flere kamper enn han har spilt så langt. Langt flere.


Velvel, når vi først stjeler en tråd, så var kanskje ikke dette den verste.

For å  prøve å begrense dette noe så hopper jeg over dette om talentarbeidet og Brann sin satsing der, det har vi strengt tatt ikke diskutert her, selv om jeg vet du har varme tanker om temaet.

Når det gjelder sammensetningen av laget så bør de beste spillerne i sin beste posisjon spille der. Guastav, Rudy, Ojo og Korcsmar er alle et hestehode (minst) bedre enn sine utfordrere, de bør derfor spille i sin beste posisjon. Jeg er ikke enig med deg i at G like gjerne kunne spilt kant. G blomstret for alvor i vår/sommer når han ble flyttet inn sentralt, og noe av styrken med posisjon (for G sin del) er: 1) lite defensivt ansvar, 2) kan vandre ut på sidene, 3) kommer til gode skuddlæge og 4) kommer nærme Ojo så de kan kombinere. Alt dette faller bort om G skal spille kant i Skarsfjord sitt system. Etter min mening vil altså en oppstilling med Mjelde/Holmvik-Haugen-Guastav være klart svakere enn Mjelde/Holmvik-Guastav-Haugen/Bentley. Bare se på Guastav som kant i andre omgang borte mot Stabæk. Rein feilbruk og noe Skarsfjord ikke har gjort siden.

Så; når det gjelder Mjelde sine prestasjoner så kan jeg bare gjenta meg selv: De som er mest naturlige å sammenligne med er Holmvik og Bentley. Du må gjerne mene at Holmvik er marginalt bedre, jeg holder på Mjelde der, selv om forskjellen ikke er allverden. Holmvik slår åpenbart bedre innlegg, som du sier, men Mjelde er bedre å komme i scoringsposisjon (selv om han misser det utroligste). Når det gjelder dette med bredde så regner jeg med de to blir brukt litt forskjellig, Mjelde mer som innoverkant (da han er målfarlig) og Holmvik mer som breddeholder (da han kan slå innlegg), det er da naturlig?

Ellers er jeg enig med deg (og alle) at Mjelde godt kunne rotert ut i større grad, men problemet vårt er at vi ikke har særlig gode kantspillere. Så for å oppsummere: Haugen sitt problem er at han er svært god konkurrent i sin posisjon, Mjelde sin force er at han konkurrerer med,  i beste fall, middelmådigheter i en posisjon han presterer greit.

Jose Arrogantio

Om Guastavinos form er dalende tror jeg ikke det vil bedres av at han flyttes vekk fra posisjonen han trives best i. Blir han vel enda verre, og da må Haugen eller Mjelde ta flere steg om de tar over OM rollen for å gjøre opp for den offensive kraften vi mister med en svakere Guastavino på kanten.

krakra

Haugen kommer til å ta flere steg hvis han blir flyttet inn sentralt og satset på der. Guastavino kommer til å styrke høyrekanten. Jeg tror heller ikke han vil bli noe særlig dårligere.

ostraume

Foreslår du leser mitt forrige innlegg på nytt, virker ikke som du fikk med deg noe særlig av det.

Så, for din del koker det hele ned til at Haugen bør spille OM (sjokk!) og at G kan flyttes vekk fra sin posision uten at det forringer prestasjonene hans noe særlig. Fair nok det, men jeg er uenig, noe jeg også prøvde å begrunne lengre oppe.

Da må vel Mjelde, Holmvik, Larsen, Haugsdal og Bentley rotere på andre kanten. Skjønner forresten ikke helt hvorfor Haugen, Larsen og Haugsdal ble nevnt nå, var det ikke slik at du mente vi måtte sammenligne Mjelde med spillere med tilsvarende spilletid i tilsvarende posisjon? Eller ble det for kjedelig å innrømme at Mjelde ikke står fnugg tilbake for Bentley og Holmvik?

Og Mjelde sine prestasjoner, som vi altså egentlig snakket om, blir fortsatt ikke noe svakere av din uenighet i hvordan laget disponeres.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on September 29, 2011, 11:36:06 AM
Foreslår du leser mitt forrige innlegg på nytt, virker ikke som du fikk med deg noe særlig av det.

Så, for din del koker det hele ned til at Haugen bør spille OM (sjokk!) og at G kan flyttes vekk fra sin posision uten at det forringer prestasjonene hans noe særlig. Fair nok det, men jeg er uenig, noe jeg også prøvde å begrunne lengre oppe.

Da må vel Mjelde, Holmvik, Larsen, Haugsdal og Bentley rotere på andre kanten. Skjønner forresten ikke helt hvorfor Haugen, Larsen og Haugsdal ble nevnt nå, var det ikke slik at du mente vi måtte sammenligne Mjelde med spillere med tilsvarende spilletid i tilsvarende posisjon? Eller ble det for kjedelig å innrømme at Mjelde ikke står fnugg tilbake for Bentley og Holmvik?

Og Mjelde sine prestasjoner, som vi altså egentlig snakket om, blir fortsatt ikke noe svakere av din uenighet i hvordan laget disponeres.



ostraume

Okei, da vi får vi gå tilbake til hovedpoenget. Mjelde har vært den beste kantspilleren vår i år, muligens bortsett fra G, som spiller i en annen posisjon.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ikke muligens bortsett fra Guastavino. Definitivt bortsett fra Guastavino, som er mye bedre på kant enn Mjelde. Ellers så er det virkelig ikke så mange som har fått en skikkelig sjanse på kant.

Klaus_Brann


Quote from: krakra on September 28, 2011, 21:23:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 21:16:56 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 20:09:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 19:25:11 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Jeg ser på meg selv som rimelig nøytral.
Bentley har for det meste vært bås, Mjelde har vært opp og ned, han har vel scora 5-6 mål mål i år og da kan han ikke ha vært totalt bås, som noen her inne påstår til tider. Dog er han irriterende dårlig til tider.
Haugen har vært av og på. Han kunne sikkert fått mer tillit, men han har ikke storspilt.
Da er vi uenige. Jeg anser deg ikke som nøytral i det hele tatt. Du har jo selv sagt at du skal "balansere" hypen på Haugen og hakkingen på Mjelde og at du ihvertfall tar i i motsatt retning når det gjelder Haugen.
Mjelde hadde en god periode på sommeren hvor han blant annet scoret i tre kamper på rad(noe Haugen også har gjort, uten at det skaffet ham noen sikker plass i førsteelveren), men han har flere dårlige enn gode kamper og forsvarer overhodet ikke det klippekortet han har fåttt. Han er en helt ok squad-spiller, som sikkert hadde forsvart å starte omtrent halvparten av kampene. Men ikke alle.


Intet nytt under solen.
Det har jeg, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan være nøytral av den grunn. Du er ekstremt på Haugen, altså ikke nøytral, og f.eks. Roaldinho drar også ut andre veien med Mjelde til tider. Jeg liker middelveien når det passer seg, og jeg synes verken Haugen eller Mjelde fortjener det de har fått av henholdsvis voldsom skryt og voldsom drittslenging hittil.

Jeg sier ikke at Mjelde har fortjent å spille alle, langt i fra.
Du er selvfølgelig ikke nøytral når du i følge deg selv skal balansere det du mener er ubalane med like mye ubalanse motsatt vei. Jeg er ikke ekstrem på Haugen, det er stort sett du som finner på meninger jeg har på ham. Veldig merkelig med tanke på hvor hårsår du er på det området. Jeg er engasjert når det gjelder talentarbeidet, noe jeg mener er veldig halvhjertet i Brann noe som gjør at alle pengene som brukes er bortkastet, men jeg har aldri sagt at Haugen er en fantastisk spiller ennå, men at han fortjener mer spilletid og er bedre enn Mjelde.

Ellers er du selvfølgelig ikke nøytral når du skal "balansere" det du mener er overdreven skryt eller kritikk med å dra i motsatt retning. Da blir dine innlegg like ubalanserte.



Stort sett jeg? Hehehe. Jeg tror ikke jeg er den eneste som mener at du har er tidvis overdreven i din Haugen-onani.
Har jeg forresten skrevet at jeg skal balansere med like mye ubalanse motsatt vei?
Er det ubalansert å skrive at Mjelde får altfor mye tyn? Det er ikke akkurat som at jeg skryter han opp i skyene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2011, 13:20:00 PM

Quote from: krakra on September 28, 2011, 21:23:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 21:16:56 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 20:09:17 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 28, 2011, 19:25:11 PM
Quote from: krakra on September 28, 2011, 16:20:25 PM
Vel, jeg anser ikke akkurat deg og Klaus som helt nøytrale heller. Mjelde har selvfølgelig ikke vært bås på linje med Bentley, men hvem andre som har spilt rimelig fast har vært dårligere enn Mjelde så langt i år?


Jeg ser på meg selv som rimelig nøytral.
Bentley har for det meste vært bås, Mjelde har vært opp og ned, han har vel scora 5-6 mål mål i år og da kan han ikke ha vært totalt bås, som noen her inne påstår til tider. Dog er han irriterende dårlig til tider.
Haugen har vært av og på. Han kunne sikkert fått mer tillit, men han har ikke storspilt.
Da er vi uenige. Jeg anser deg ikke som nøytral i det hele tatt. Du har jo selv sagt at du skal "balansere" hypen på Haugen og hakkingen på Mjelde og at du ihvertfall tar i i motsatt retning når det gjelder Haugen.
Mjelde hadde en god periode på sommeren hvor han blant annet scoret i tre kamper på rad(noe Haugen også har gjort, uten at det skaffet ham noen sikker plass i førsteelveren), men han har flere dårlige enn gode kamper og forsvarer overhodet ikke det klippekortet han har fåttt. Han er en helt ok squad-spiller, som sikkert hadde forsvart å starte omtrent halvparten av kampene. Men ikke alle.


Intet nytt under solen.
Det har jeg, men det betyr jo ikke at jeg ikke kan være nøytral av den grunn. Du er ekstremt på Haugen, altså ikke nøytral, og f.eks. Roaldinho drar også ut andre veien med Mjelde til tider. Jeg liker middelveien når det passer seg, og jeg synes verken Haugen eller Mjelde fortjener det de har fått av henholdsvis voldsom skryt og voldsom drittslenging hittil.

Jeg sier ikke at Mjelde har fortjent å spille alle, langt i fra.
Du er selvfølgelig ikke nøytral når du i følge deg selv skal balansere det du mener er ubalane med like mye ubalanse motsatt vei. Jeg er ikke ekstrem på Haugen, det er stort sett du som finner på meninger jeg har på ham. Veldig merkelig med tanke på hvor hårsår du er på det området. Jeg er engasjert når det gjelder talentarbeidet, noe jeg mener er veldig halvhjertet i Brann noe som gjør at alle pengene som brukes er bortkastet, men jeg har aldri sagt at Haugen er en fantastisk spiller ennå, men at han fortjener mer spilletid og er bedre enn Mjelde.

Ellers er du selvfølgelig ikke nøytral når du skal "balansere" det du mener er overdreven skryt eller kritikk med å dra i motsatt retning. Da blir dine innlegg like ubalanserte.



Stort sett jeg? Hehehe. Jeg tror ikke jeg er den eneste som mener at du har er tidvis overdreven i din Haugen-onani.
Har jeg forresten skrevet at jeg skal balansere med like mye ubalanse motsatt vei?
Er det ubalansert å skrive at Mjelde får altfor mye tyn? Det er ikke akkurat som at jeg skryter han opp i skyene.
Nei, dere er en liten gruppe som prøver å skape et inntrykk av at jeg syns Haugen er fantastisk. Det stemmer selvfølgelig like lite uansett hvem av dere som sier det, og det hjelper tydeligvis ikke å understreke det gang på gang at jeg verken mener at Haugen er fantastisk eller at han skal spille alle kamper. Bare at han er bedre enn Mjelde, burde spilt langt flere kamper og har potensialet til å bli en særdeles dominerende playmaker i TL, men at dette avhenger av at han faktisk satses på.

Du gir iallefall Mjelde mer skryt enn han fortjener, de få gangene han faktisk gjør en over middels kamp. Det var vel også du som mente at det var tilnærmet umulig for Mjelde å gjøre det dårligere enn Piotr fordi Piotr hadde gjort en tabbe. Et annet bevis på din ubalanse, selv om den kanskje var mer i retning Piotr.

Du har sagt at du vil være en "motvekt" til "ubalansen" ja, med å dra like mye motsatt vei. Men akkurat nå husker jeg ikke om det gjaldt Haugen og Mjelde.

Klaus_Brann

Det inntrykket skaper du fint selv. Du kan gjerne nekte nå og prøve å hysje det ned, men det er kanskje ikke tilfeldig at så mange sitter med det samme inntrykket om at du hausser han opp.

Ja, med mindre han driter seg loddrett ut er det faktisk det når Piotrs tabbe blir såpass utslagsgivende som et mål i mot. Brenner han (eller andre) den på blank goal kan du begynne å snakke likeverdig tabbe.

Jeg vil gjerne se hvor jeg har skrevet å dra like mye i motsatt vei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

At du ikke du evner å forstå hva jeg skriver får være ditt problem. Jeg syns bare det er merkvedig at en som deg, som sutrer så mye hver gang noen bruker feil ordvalg når de gjengir dine meninger, er så fæl til å tillegge andre meninger de ikke har. Jeg har skrevet mye om Haugen, men det meste jeg har skrevet stemmer og jeg har aldri sagt at han er fantastisk. Bare at han har potensialet til å bli det, og ville styrket førsteelveren. Det er siste gangen jeg gidder å gjenta det. Klarer du ikke å ta det til deg denne gangen heller får jeg bare forsøke å ignorere deg i fremtidige Haugen-debatter.

Mjelde har brent en rekke sjanser på åpent mål, uten at du har konkludert med at var banens dårligste av den grunn. Jeg har heller aldri sett deg slakte Opdal på samme måte etter en klar tabbe som du har slaktet Piotr. Som du vel forøvrig mente ikke burde fått ta plassen fra Opdal.
Mjelde brente jo forøvrig en megasjanse mot Molde også.


Go Up