• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann 25.september kl 18:00

Started by olebrann3, September 09, 2011, 17:08:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lister

Satan, når Piotr på brasse er den beste målsjangsen vår sier det nok om hvor bajs vi var fremover i dag.

Si hva du vil om Nordkvelle, men tviler på vi ville vært like tamme fremover med han på banen i dag.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Skandaløst dårlig kamp. Like greit at vi ikke tar medalje, vi er ikke gode nok og fortjener det ikke.


Belfort

Quote from: krakra on September 25, 2011, 18:52:25 PM
Skandaløst dårlig kamp. Like greit at vi ikke tar medalje, vi er ikke gode nok og fortjener det ikke.


Greit nok at vi får en utlanding etter semien men at ikke laget skal prestere bedre enn dette er skremmende. En medalje vil bare være og lure seg selv.

Kjell249

Hadde vært konge om Piotr hadde scoret på brasse... Forferdelig kamp. Ingen tvil om at vi savner jobben Ojo gjør som oppspillspunkt. I tillegg er Sogndal vanskelig å spille mot, som innsluppne mål viser. Alle under pari, nesten uten unntak.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gepard

Denne kampen var virkelig en skandale. Tror aldri jeg har sett en svakere kamp offensivt av Brann. Mot et godt lag hadde dette blitt grisebank. LAget skriker etter en trenerkapasitet som kan innføre en form for offensiv samhandlig. Ojo er eneste grunnen til at det har blitt noen mål år.

I en runde hvor molde og tromsø tapt skuslet vi vekk sjansen på å melde oss på.

Forferdelig svakt

krakra

Quote from: Belfort on September 25, 2011, 18:54:15 PM
Quote from: krakra on September 25, 2011, 18:52:25 PM
Skandaløst dårlig kamp. Like greit at vi ikke tar medalje, vi er ikke gode nok og fortjener det ikke.


Greit nok at vi får en utlanding etter semien men at ikke laget skal prestere bedre enn dette er skremmende. En medalje vil bare være og lure seg selv.
Kvaliteten i laget er ikke bra nok til å ta medalje, men har hengt med på innsatsvilje og tæl. Like greit at vi ikke tar medalje så spillerne begynner å tro at de er bedre enn de er og slipper litt på innsatsen.

Offensivt har vi bedre spillere enn spillet tilsier. Her må Skarsfjord hente inn hjelp, for halvannet år etter at han tok over er vi fortsatt avhengige av enkeltprestasjoner for å skape noe særlig. Forsvaret er ikke bra nok, verken struktur eller spillermessig.

Fez

Dette var nitrist, makan til lite offensiv plan skal man faen meg lete lenger etter. Eg har nesten ikke ord...
PÃ¥ tv2sumo er det registrert 3 sjanser til Brann:
Austin - Håpløst frispark fra 30+ meter
Guastavino - Grei sjanse etter fint forspill
Labukas - Skudd rett på keeper fra hjørnet av 16 meter.

Dette var ALT Brann skapte, mens Sogndal har 17 avslutninger ifølge tv2sumo, eksl. målet...

Erlend

Austin, Piotr og Grorud får godkjent hos meg. Ellers var vi latterlig dårlig. Greit nok at Sogndal er vanskelig å angripe, men vi kan da ihvertfall se ut som vi gjør et ærlig forsøk

eivhelle

En skikkelig drittkamp. Selv om Sogndal skapte mye på corner og dødball var det ikke mye spill fra noen av lagene. Corneren som Sogndal fikk mål på var dessuten fullstendig unødvendig når U Flo er alene med fire brannspillere. Brann laget alt for mange unødvendige cornere og ble straffet for det. Kampen kunne ha fått et helt annet utfall hvis Gustav hadde vært litt mer beslutsom og avsluttet da han var alene gjennom i stedet for å la Hovland løpe ham opp.

Også typisk at Sogndal ofrer alt i denne kampen og pådrar seg karantene på tre spillere, som de forøvrig sparte mot RBK i forrige kamp for å unngå å ha karantener mot Brann.

Markmus

Det desidert teiteste jeg så var mangelen på lagpress. Sogndal fikk gang på gang føre ballen langt inn på Branns halvdel før vi satte inn press. Spillerne står jo bare og venter på at Austin skal komme og sette inn presset, selv om Austin er 5km unna.
Ka du ve?

Northside

Like mye bås på tribunen som på banen. Utrolig kjedelig.... Lite pluss til de som blusset.

Sogndal-fansen er virkelig latterlig.
"Ole ole ole Sogndal"
"KÃ¥man Sogndal"
"Vi e frå Sogndal" (Copy av vår sang)


Og så var det disse bærplukkerne som hylte sånn over en liten hendelse på borteseksjonen her i Bergen. Noterte meg at det ikke en gang var gjerde mellom bortefeltet og resten av tribunen på Bosshaugan.

Brann_ruler

Når Torp, Ojo og Haugen ikke skulle spille har jeg heller lyst til å se noen lokale unggutter prøve og kanskje feil, heller enn to middelmådige spillere fra Litauen og Uruguay som ikke gidder/ evner å spille.

Dette var nitrist. Ingen får godkjent. Grorud til nød.

krakra

Quote from: eivhelle on September 25, 2011, 19:09:32 PM
En skikkelig drittkamp. Selv om Sogndal skapte mye på corner og dødball var det ikke mye spill fra noen av lagene. Corneren som Sogndal fikk mål på var dessuten fullstendig unødvendig når U Flo er alene med fire brannspillere. Brann laget alt for mange unødvendige cornere og ble straffet for det. Kampen kunne ha fått et helt annet utfall hvis Gustav hadde vært litt mer beslutsom og avsluttet da han var alene gjennom i stedet for å la Hovland løpe ham opp.

Også typisk at Sogndal ofrer alt i denne kampen og pådrar seg karantene på tre spillere, som de forøvrig sparte mot RBK i forrige kamp for å unngå å ha karantener mot Brann.
Det er jo bare å høre på Aabrekk før og etter kampen, så skjønner man hvor ekstremt viktig denne kampen var for dem. Synes det var en stor ære å få spille mot Brann og helt fantastisk at de klarer å konkurrere med et lag som oss.

krakra

Quote from: Northside on September 25, 2011, 19:10:44 PM
Like mye bås på tribunen som på banen. Utrolig kjedelig.... Lite pluss til de som blusset.

Sogndal-fansen er virkelig latterlig.
"Ole ole ole Sogndal"
"KÃ¥man Sogndal"
"Vi e frå Sogndal" (Copy av vår sang)


Og så var det disse bærplukkerne som hylte sånn over en liten hendelse på borteseksjonen her i Bergen. Noterte meg at det ikke en gang var gjerde mellom bortefeltet og resten av tribunen på Bosshaugan.
Tuller du? Det er jo livsfarlig! Noen kunne blitt drept. Regner med at dette klages inn.

Lasaron

Det provoserer meg hardt at Sogndal med 7000 innbyggere gang på gang hamler opp med Bergens topplag.

Austin var god i første. Piotr var god, kanskje utenom det målet. Ellers var alle dårlige. Labukas var rumpe, men usikker på hvor mye det skal telle når alle andre var dårlige også. Men det er noe med at dette var hans første skikkelige sjanse. Bajter var marginalt bedre.

Nå skal jeg prøve å dra ut positive ting fra kampen:

- Vi kom en god del nærmere en avklaring rundt Labukas.
- Det framstår sikkert enda tydeligere for klubben at trenerapparatet trenger kompetanseheving på taktikk og spillemønster. Det betyr at vi kommer enda nærmere en slik kompetanseheving.
- Fredrik Haugen fortsetter å få bra med spilletid, og utvikler seg sikkert. Han blir sikkert kjempegod neste sesong.


Ahrg! Jeg klarer ikke mer.
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Bra av Sogndal som stiller med 7 (?) fra Sogn.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Fez

Det er faktisk veldig enkelt å si ka som gikk gale for Brann idag, mangel på initiativ, løp mellom back og stopper. Så og si ALLE står og ser på hver eneste duell og reagerer ikke før ballen går mot/fra de.
Må da for faen gå an å tenke LITT fremover, ARGH!!

Markmus

Quote from: Klaus_Brann on September 25, 2011, 19:13:27 PM
Bra av Sogndal som stiller med 7 (?) fra Sogn.


og Fjordane. Meget imponerende.
Ka du ve?

Gepard

Dette her latterlige "smÃ¥lag som hever seg 110 % prosent for Ã¥ slÃ¥ de jevla byfolk-bergenserane" provoserer ogsÃ¥ ja- men vi SKAL jo være  god nok til Ã¥ overspille slike smÃ¥ drittlag.

Hadde kost meg enormt om vi henter Hovland nÃ¥. For han er en meget god spiller  ikke bare god innsats som resten av saftbygden.

Chrisstah

Quote from: Fez on September 25, 2011, 19:16:52 PM
Det er faktisk veldig enkelt å si ka som gikk gale for Brann idag, mangel på initiativ, løp mellom back og stopper. Så og si ALLE står og ser på hver eneste duell og reagerer ikke før ballen går mot/fra de.
Må da for faen gå an å tenke LITT fremover, ARGH!!


Syns ikke vi var så veldig mye dårligere i dag enn det vi er til vanlig, eneste forskjellen er at ikke enkeltprestasjonene og dødballene sitter. Vi opptrer ikke som et lag lenger, sånn som vi gjorde de 2 første kampene i år.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Erlend

Noen som vet noe om Torp? Så svært alvorlig ut

Gud

Quote from: Erlend on September 25, 2011, 19:25:32 PM
Noen som vet noe om Torp? Så svært alvorlig ut


Tenkte med en gang hjertestans. SÃ¥ ganske alvorlig ut ja.

Natan

Hvorfor hever vi ikke spillet i 2. omgang? Det er jo til å forstå at ting kan stokke seg fullstendig, men greier vi ikke å justere dette i garderoben? I Molde er spillerne fly forbanna i pausen, ingenting som tyder på noe lignende i kveld. Svakt.

Koffert1

Ikke mye positivt å hente etter denne kampen som påpekt tidligere, men jeg vil likevel gi godkjent til Grorud.

Det er ikke lett å stå frem som en god spiller når hele laget svikter, men syntes Grorud viste seg som den beste brannspilleren i dagens kamp. Grorud har levert flere gode kamper nå, og jeg sitter med en følelse av at han kan bli en meget viktig mann både mot slutten av årets sessong, og ikke minst sessongen 2012.

Markmus

September 25, 2011, 19:39:43 PM #175 Last Edit: September 25, 2011, 19:41:35 PM by Markmus
Quote from: Gud on September 25, 2011, 19:27:27 PM
Quote from: Erlend on September 25, 2011, 19:25:32 PM
Noen som vet noe om Torp? Så svært alvorlig ut


Tenkte med en gang hjertestans. SÃ¥ ganske alvorlig ut ja.


Ble antatt at det var svelging av tungen, men jeg aner ikke. Så gjennom på Sumo igjen og han er jo helt stiv i både blikk og armer der han ligger.

Han kvikner jo til igjen på båren etterpå og hvis det var hjertestans måtte de ha startet det igjen og noe slikt gjorde de aldre. Så forhåpentligvis var det ikke noe hjerterelatert.

Har han noen sykdommer? SÃ¥ jo ut som et anfall av et eller annet slag.
Ka du ve?

krakra


Markmus

Fy faen :(

Etter kampslutt så vi jo at ambulansepersonell løp langs banen i full fart med båre. Helvete heller.
Ka du ve?

Spelaren

GÃ¥ av.

Gepard

Kampen føles fullstendig uviktig ut nå. Håper det går bra med Torp

kabelmann

Det er rett og slett pinlig å bli utspilt av Sogndal. Trodde bunnen var nådd i semifinalen mot FFK, men så feil kan man ta. Grorud og Labukas kan sendes på hvert sitt fly tilbake til der de kom fra. Klareringene og langpasningene til Grorud er så skandaløst dårlige at selv Stoffi sin bestemor kunne gjort en dobbelt så god jobb. Og Piotr... det er et ordtak som går noe i denne duren: "Fool me once etc.". Når Hopen har gitt deg et skremmeskudd av dimensjoner på den første corneren så går du ikke i samme fellen to cornere senere.

Bajter faller litt lett til tider, men absolutt en av dagens beste brannspillere, selv om det ikke nødvendigvis sier mye.

Lurer på hva som skjedde med Torp. Tenkte umiddelbart at han hadde svelgt tungen, men når de dro opp trøyen hans så er det vel ting som tyder på at det kan ha vært hjertet?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Aj! Var det noe lignende som skjedde med Solbakken?
Tren på langskudd

eivhelle

Hvis det er hjerteproblemer som Torp fikk føling med er jeg redd for at han er ferdig for denne sesongen. Man vil neppe risikere noe før vi vet hva som er den bakenforliggende årsaken og det kan fort ta litt tid. Håper dette ikke er noe som kan sette en stopper for resten av karrieren hans.

krakra

Quote from: eivhelle on September 25, 2011, 19:56:57 PM
Hvis det er hjerteproblemer som Torp fikk føling med er jeg redd for at han er ferdig for denne sesongen. Man vil neppe risikere noe før vi vet hva som er den bakenforliggende årsaken og det kan fort ta litt tid. Håper dette ikke er noe som kan sette en stopper for resten av karrieren hans.
Det er nok ikke bare sesongen som står på spill. Var det hjertestans kan karrieren fort være over.

Markmus

Fotball er gøy, men jeg hadde definitivt pakket ned skoene om det skjedde meg.
Ka du ve?

Lister

Quote from: Lasaron on September 25, 2011, 19:53:43 PM
Aj! Var det noe lignende som skjedde med Solbakken?


Solbakken var vel på trening og ganske mye mer dramatisk enn Torp, mener å huske han var uten hjertefunksjon i 7 minutter før det ble brukt hjertestarter og han ble lagt i respirator på sykehuset.

Det finnes flere som spiller med hjertefeil, får virkelig håpe det ikke er noe alvorlig.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

Dos Santos ble jo operert for hjerteproblemer, men da ble jo det tatt tak i på forhånd.
Ka du ve?

krakra

Det er forskjell på hjerteproblemer og hjertestans.

eivhelle

Det er mye rart som kan forårsake hjerteproblemer alt fra medfødte feil, blodpropp eller TWAR virus. Hvordan dette påvirker den videre karrieren hans vil være avhengig av hva som forårsaket problemet. Men det er uansett veldig ekkelt når noe sånt skjer og jeg tror fort jeg selv ville ha lagt opp på toppnivå hvis jeg hadde opplevd tilsvarende selv. På den annen side så er vel saken ikke like enkel hvis fotball er yrket ditt og ikke en hobby slik det er for de fleste av oss.

krakra

Ja, men forbundet er veldig strenge når det gjelder hjerteproblemer og det skal ikke store risikoen til for hjertestans før du blir nektet forsikring og lisens. Når man da får hjertestans på banen sier det seg selv om det blir temmelig vanskelig å få spille mer.

Huff

Anser Torp som ferdig som fotballspiller. Forferdelig trist, men tror nok dette er tilfellet. Stakkars, stakkars Torp.

Totalt underordnet etter det som skjedde, men årsverste av oss i år, sa før sesongen da jeg tippet tabellen at Sogndal var det eneste laget som allerede hadde innkassert tre poeng før serien startet, hjemme mot oss. Dette var akkuirat som forventet. Synes ingen var gode men begriper ikke hvorfor Bajter som var elendig startet foran Torp. Mjelde gjør etter min mening brannkarriærens til nå desidert verste omgang i første og for meg er det totalt ubegripelig at vi tar av en svak Bentley i stedet for Mjelde. Både han og Bajter skulle blitt igjen i karriæren. Labuskas har elendige arbeidsforhold, men er og elendig, virker for meg for begrenset tilø å mestre en alene på topp rolle i vår spillestil. Haugen brukes igjen feil og er ingen kantspiller, ikke det dårligste alternativet vi har på kant, men Gustav er omtrent like god på kanten som sentralt og bør spille nettopp på kanten. Mjelde kan ta den nå ledige plassen ved siden av Austin og så kan vi prøve og spille inn Nordkvelle i denne posisjonen neste år. Haugen var ok her mot FKH, men han er heller ikke DM. Ellers synes jeg stopperne og Austin er våre beste i dag, men ingen er gode. Kollektivt henger vi overhodet ikke sammen og kampledelsen fra benken er også elendig. Sogndal kjemper meget bra, men har utover dette ingenting å komme med, dommeren er svak og Sogndal råe, men alt i alt er tapet helt fortjent. Dessverre er alt dette totalt underordnet tragedien som utspiller seg på midtbanen like før slutt.

osoerli

MÃ¥ vera denne sesongens dÃ¥rlegaste kamp.  DÃ¥ reknar eg med samtlege kampar til samtlege lag.  Eg trudde Sogndal spelte TL's kjedelegaste fotball.  Eg tok feil, det er Brann.
1. omgang mot FFK sist var sÃ¥ dÃ¥rleg at eg trudde ikkje det var mogleg Ã¥ spela dÃ¥rlegare.  Eg tok feil igjen.

Skarsfjord mÃ¥ snart visa ein betre plan i spelet.  Lange ballar frÃ¥ Grorud eller Austin, dribleraid av di-EGO eller Bentley.  Ingen som helst bevegelighet utan ball.  Svakt pasningsspel.  Elendig press.  Byttene blir gjort nÃ¥r det gjenstÃ¥r fÃ¥ minutter.

Håpar det går bra med Torp.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Dagens læring må vel være at det er bedre med en sliten Ojo enn ingen Ojo i det hele tatt.
Rød makt på Hansa

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Belfort

Ingen tvil om at før neste sesong må det fylles på med kompetanse på trenersiden. Struktur og en klar filosofi er umulig og se i dette laget

roaldinho

Vet ikke, men føler at selv med Ojo på banen så hadde Sogndal vunnet her. De ville så mye mer, og Brann skapte omtrent ingenting.

Folk forteller om Labbetuss og Gustavinho som håpløse fremover, jeg legger til Mjelde. Nok en gang spiller han en dårlig kamp, og jeg er enig i Labbetuss og Gustav altså. Er bare det at Mjelde har spilt alt for mange dårlige kamper nå og ikke bør være kaptein lenger og bør sitte på benken i kommende kamper. Sats på ungdommen, medalje ser dessverre vanskeligere og vanskeligere ut. Larsen, Barmen, Haugen, Haugsdal, la de få sjansen for å vise hva de kan. Mjelde bør være ferdig, samme med Labbetuss. Nordkvelle tar over rollen til Mjelde og må si meg enig med Krakra om å gi Bentley en sesong til, men da bør han imponere.

HÃ¥per det ordner seg med  Torp, men det der sÃ¥ fryktelig stygt ut.

Dette var rett og slett Sogndals dag, Brann fortjente ikke poeng engang, og all honnør til Sogndal som satser på spillere i sitt eget fylke. Rett og slett imponerende. Den dårlige statistikken fortsetter på Fosshaugene Campus, og med denne seieren (selv med Start seier) ser det ut som vi skal møte dem neste sesong også. Riktignok fint at de holder seg, jeg liker virkelig talentsatsingen til saftkokarene.

En ting jeg ikke skjønner (Leste i denne snoren) er hvorfor folk vil ha Haugen ned pÃ¥ DM? Det er som Ã¥ putte Holmvik som spiss, seriøst! Haugen er offensiv midtbanespiller ala Zidane, Kvisvik, etc. Han bør slippe deffensive oppgaver da  han har masse kvaliteter som er mye mer nyttig fremover enn bakover.

Siste ting er laget som pumper lange baller opp pÃ¥ Gustav og co. Allerede da  skjønner man at dette ikke gÃ¥r.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Litt utenfor emnet her. Men fyren fra Os som vant 92 millioner studerer i Sogndal og var sannsynligvis på kampen siden han er Branninteressert. Burde ikke han investere i noen nye spillere etter den begredelige kampen i går?:)
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 26, 2011, 07:42:48 AM
Litt utenfor emnet her. Men fyren fra Os som vant 92 millioner studerer i Sogndal og var sannsynligvis på kampen siden han er Branninteressert. Burde ikke han investere i noen nye spillere etter den begredelige kampen i går?:)


nå som verdensøkonomien går på dunken, er nok Brann et av de sikreste investeringsobjektene man kan finne
"og der snubler Sæternes igjen"

Chrisstah

Quote from: Nixon on September 26, 2011, 07:42:48 AM
Litt utenfor emnet her. Men fyren fra Os som vant 92 millioner studerer i Sogndal og var sannsynligvis på kampen siden han er Branninteressert. Burde ikke han investere i noen nye spillere etter den begredelige kampen i går?:)


Hvem investerer i en klubb hvor alle går kontrakten ut og slippes gratis.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

En brannsupporter som nettopp vant 92 millioner?

Go Up