• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sogndal-Brann 25.september kl 18:00

Started by olebrann3, September 09, 2011, 17:08:50 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

olebrann3



krøvel vellevold

Med tanke på sytingen fra Sogndal om hvor farlig det var at Brann-supportere stilte seg så nære bortetribunen under straffekonken, så regner jeg med at Sogndal har laget en 40 meter lang buffersone på begge sider av bortefeltet. Noe annet vil jo være en enorm sikkerhetsrisiko.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Neida, ingen grunn til uro, de fikk "trimmet mannskapet" mot oransjepakket skal vi tro saken på bt.no!:)
Rød makt på Hansa

olebrann3


Brannfrelst

450 billetter? Før var vi jo 1500 på disse kampene. Får vel bare kjøpe billettene rundt da,er 1100 ledige på samme langside der vi skal stå. Forøvrig kan jo dette vere et godt alternativ å snike seg inn på: http://www.sogndalfotball.no/Publikum/Jentelosjen20100/tabid/453/Default.aspx
2.10.07-Gullet kom hem!

stig

Er vel greit å fylle opp bortefeltet først vel?
Nettsideansvarlig

1908

Hvem er turansvarlig ang påmelding til denne turen? =)

Utmedsnolken

hvis ikke Cato Hansen scorer hattrick i denne kampen, så skjønner jeg ingenting. Blir tidenes ketchupeffekt.
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

Quote from: 1908 on September 14, 2011, 18:46:52 PM
Hvem er turansvarlig ang påmelding til denne turen? =)

Påmeldig er det robert som tar seg av

kabelmann

Er det lov å komme med en aldri så liten brannfakkel? I Ojos fravær kunne det vært moro å se Austin i Ojos rolle med Torp og Maksimum Bajter på midten. Det naturlige ville selvsagt være å bruke Labakus i Ojo-rollen, men jeg har dessverre null tro på fyren. Austin er en løpsmaskin uten sidestykke i Brann-troppen og jeg er sikker på at han kunne gjort en god jobb som oppspillspunkt, murbrekker og førsteforsvarer
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

ifølge VGs eliteserieguide, så har ingen av spissene deres skåret hittil i år, så det betyr kanskje ikke så mye hvem de har på topp
"og der snubler Sæternes igjen"

Brann_ruler86

Sogndal har scoret desidert minst i årets sesong. Kun 17 mål på 21 kamper. Nest dårligste er Aalesund med 22 mål. Vi har scoret 39 mål på 23 kamper.

Til gjengeld så slipper Sogndal inn desidert minst mål også, kun 22 mål. Bak kommer RBK med 23 og Tromsø med 24. Selv har vi sluppet inn 35 mål.
Gå ta banen!

Utmedsnolken

Overtråkk på Labuskas i dag. Både cup og sogndal i fare. da blir det vel haugsdal på topp mot sogndal i såfall?
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Ka du ve?

dudo

Quote from: Utmedsnolken on September 17, 2011, 14:43:23 PM
da blir det vel haugsdal på topp mot sogndal i såfall?


Det har vi god erfaring med! :p
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

                        Piotr
Sævarsson - Zsolt - Yaw - Fakiri
                Austin - Torp
   Guastavino - Haugen - Larsen
                        Haugsdal

Kan me håpe på denne lagoppstillinga, då? Trur Yaw passar bra i denne kampen, då spissane til Sogndal ikkje er nokon hurtigtog, men heller tanksenter.

Gulløl

September 17, 2011, 15:43:08 PM #19 Last Edit: September 17, 2011, 15:47:49 PM by Gulløl
For tidlig å sette opp noen lagoppstilling her før Fredrikstad kampen er over, og vi vet hvem som er disponible.

Men veldig synd med skaden til Labukas, når han endelig skulle få komme inn fra start og vise hva han kan. Blir han ikke startklar til Sogndals kampen har vel bare Brann tre aktuelle alternativer på spissplass:

-   Bjarte Haugsdal
-   Bentley
-   Kristoffer Larsen

Ingen er gode hodespillere og gjør at Brann må legge om til mer spill langs baken.

-   Bjarte Haugsdal gjorde en god kamp hjemme mot Sogndal, og kan sikkert gjøre en god jobb i denne kampen også. Men er ikke er spiller som blir drillet som spiss på trening og andrelaget og har ikke hatt kamptrening i den posisjonen på lenge.

-   Bentley viser bra formstigning for tiden, har spilt en del spiss i Odd og er trolig den spilleren Skarsfjord velger mot Sogndal.

-   Min favoritt som spiss i denne kampen er Kristoffer Larsen. Kristoffer Larsen har vist en god del høyere nivå en Bjarte Haugsdal i de siste kampene for andrelaget. Selv om han er mer kantspiller en spiss har han stor teknikk og kan holde på ballen til andre spillere kommer i posisjon. For andrelaget har han imponert stort i de siste kampene og både fått mange mål og målgivende.  Kan tenke meg at om Skarsfjord velger Bentley som spiss blir Larsen venstrekant i denne kampen, kan fungere godt det også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Larsen kommer ikke til å starte. Syns vi godt kan starte med Haugsdal igjen. Hna gjorde en god jobb mot Sogndal sist. Eventuelt Guastavino og Bentley sammen på topp med Holmvik og Haugsdal på kantene.

ostraume

Ekstremt kjedelig for Labukas om han er skadet når han hadde muligheten til å få sjansen i sin rolle. Om han ryker ut så tar jeg gjerne Haugsdal som Sogndal-dødare igjen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator


eivhelle

Quote from: Xminator on September 18, 2011, 06:20:18 AM
Yaw som ensom spiss!

Tenker heller vi satser på Grorud. Han er målfarlig i begge ender av banen.

Hatleking

Eg trur Haugsdal er ein betre løysing. Til og med Yaw skal få slite feilvendt mot Hovland.

stig

Ikke særlig mange påmeldte enda. Har cupen tatt all fokus?
Nettsideansvarlig

krakra

Det er ikke nødvendigvis sånn at en målfarlig stopper vil score like mye som spiss. Det er jo helt andre arbeidsoppgaver og bevegelsesmønstre, samt at stopperne til motstanderen vil ha et mye større fokus enn når de kommer som stoppere. Tviler sterkt på at Grorud ville vært spesielt komfortabel som spiss og vi vet at Yaw ikke er det. Haugsdal gjorde en god jobb sist mot Sogndal. Både feilvendt og rettvendt. Jeg tror han er det beste  alternativet med Labbetuss ute.

eivhelle

Quote from: krakra on September 18, 2011, 17:28:29 PM
Det er ikke nødvendigvis sånn at en målfarlig stopper vil score like mye som spiss. Det er jo helt andre arbeidsoppgaver og bevegelsesmønstre, samt at stopperne til motstanderen vil ha et mye større fokus enn når de kommer som stoppere. Tviler sterkt på at Grorud ville vært spesielt komfortabel som spiss og vi vet at Yaw ikke er det. Haugsdal gjorde en god jobb sist mot Sogndal. Både feilvendt og rettvendt. Jeg tror han er det beste  alternativet med Labbetuss ute.


Nå foreslo jeg strengt talt Grorud som spøk og som en motvekt til forslaget om Yaw på topp. I oppgjøret mot Haugesund fikk jeg et betydelig antall ekstra grå hår av måten Grorud agerte i eget forsvar, og hvis han settes på topp slipper vi hvertfall den belastningen. ;D

Jeg er helt enig i at Haugsdal absolutt kan få en ny sjanse på topp mot Sogndal.

Eivind

Quote from: stig on September 18, 2011, 17:25:16 PM
Ikke særlig mange påmeldte enda. Har cupen tatt all fokus?


Studerer i Sogndal, og har skaffet meg billett på bortefeltet gjennom Brann. Mange bergensere som studerer i Sogndal, og jeg vil tro de fleste av de skaffer seg billetter rundt på stadion. Ellers er det vel mange som reiser på egenhånd til denne kampen.

Hørte forøvrig at billettene går unna til dette oppgjøret, så for dere som planlegger å ta turen er det et bra tips å skaffe seg billett nå!

psv-hasund

Jeg finner ikke flere billetter på brann.no, så det virker som Brann er utsolgt. Bataljonen.no har flere igjen.

Gulløl

September 19, 2011, 16:10:15 PM #30 Last Edit: September 19, 2011, 16:16:12 PM by Gulløl
Tadas Labukas er trolig klar til kampen mot Sogndal, kanskje han rekker semifinalen på onsdag også.
Info fra ba.no.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

KEO

Hvilket felt sittter borte supporterene på Campusen??
er jo mye ledige billetter på hjemme seksjonene!
Nu kør vi!

Oppreist

Vi får håpe Sogndal drar på seg masse kort og karantener i kampen mot RBK. Hovland er vel bl.a. ute med nytt gult kort.  De får dessuten en dag mindre i hvile enn oss før kampen. Kanskje til vår fordel?
Stein på stein blir Steinar.

1908

Når er båten i Sogndal? Får vi tid til en pubrunde???

1908

Quote from: stig on September 18, 2011, 17:25:16 PM
Ikke særlig mange påmeldte enda. Har cupen tatt all fokus?


Hvor mangen påmeldte er det pr dags dato?

stig

15. Sterkt tvilsomt at det blir båt.  Vi jobber med saken
Nettsideansvarlig

1908

15 stk?? Skandale.... Fineste båtturen i år så vil ingen.. Greit mangen reiser til Fredrikstad, men sogndal er jo et must ;) Håper dere ordner noe. Jeg skal melde meg på i løpet av dagen..

Nixon

Det er vel ikke så rart når man kan reise mye kjappere og mye billigere med å fylle opp en bil.
Rød makt på Hansa

evenskb

Hvor får jeg tak i billett til kampen? er det mulig å kjøpe på bussen til fredrikstad???

Eivind

Ifølge saftkokerne så er det nesten utsolgt nå. Også en kar der som skriver at Brann fikk 200 ekstra billetter, altså 646 i tallet.

http://www.saftkokaradn.com/forum/index.php?showtopic=5465&pid=72018&st=0&#entry72018

stig

Det blir ingen organsiert tur til Sogndal. Det blir frigjort 200 billetter som selges i døren i Sogndal
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

er det noen grunn til at dette er en høyrisiko-kamp? er det kun de høye tilskuertallene som er uvant for sogndal? er vel ingen i bergen som bruker energi på å hate de? de fleste jeg kjenner har heller et snev av sympati for sogndal. Er de kanskje fortsatt redde etter at folk flyttet seg bort mot de under kvarten?
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 10:40:13 AM
er det noen grunn til at dette er en høyrisiko-kamp? er det kun de høye tilskuertallene som er uvant for sogndal? er vel ingen i bergen som bruker energi på å hate de? de fleste jeg kjenner har heller et snev av sympati for sogndal. Er de kanskje fortsatt redde etter at folk flyttet seg bort mot de under kvarten?


Paranoia. For øvrig virker dei å vere totalt blåst oppi bygda, tråden tatt i betraktning.
Gå av.

1908

Er det ikke mulig å sette opp en buss??? Er jo mangen no som ikke får sjangs å reise no..............

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 10:40:13 AM
er det noen grunn til at dette er en høyrisiko-kamp? er det kun de høye tilskuertallene som er uvant for sogndal? er vel ingen i bergen som bruker energi på å hate de? de fleste jeg kjenner har heller et snev av sympati for sogndal. Er de kanskje fortsatt redde etter at folk flyttet seg bort mot de under kvarten?


Hallo?! Ja, det var jo rimelig dramtisk det som skjedde under kvarten, og hvis noe i nærheten kan skje i Sogndal, er det klart at de bør ta sine forholdsregler!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

stig

Quote from: 1908 on September 21, 2011, 12:59:46 PM
Er det ikke mulig å sette opp en buss??? Er jo mangen no som ikke får sjangs å reise no..............


Da antallet på 15 påmeldte på båten ble redusert til 4-5, kunne vi ikke risikere å sette opp en buss. Det er selvsagt beklagelig, men vi er avhengig en viss forutsigbarhet, og vi kan ikke gamble pengene på et stort underskudd. Dette burde vært en sikker tur, men virker som mange syns det er lettest å kjøre selv, og samtidig kommer semifinalen tett på.

Veldig dumt, men når "alle" venter med å bestille til siste liten ryker det. Jeg har forøvrig ikke transport selv, men skal jobbe med saken. 
Nettsideansvarlig

1908

For mangen er det lønningsdag den 20... Er jo en fordel å vente til rett etter den datoen.. Buss burde også vert med i planen som en backup i tilfelle båten ikke fikk nok påmeldte.. Mangen venter nok også til i kveld å se om Brann tar seg til Finalen.. Da må folk evnt spare penger til den datoen..

Svakt  at det ikke går en organisert tur til en av våres nærmeste bortekamper.....

Nixon

Lønningsdag? Hva har man kredittkort til?:)

Spøk til side. Det er jo ikke alltid at lønningsdag passer så godt med tidsfristen til hverken Bataljon eller de som eier båten. Jeg vil vel tro at sistnevnte spesielt vil ha en avklaring i passe god tid. Hadde det vært snakk om et mindre antall ledige plasser hadde det vært noe annet. Men fra 15 påmeldte til en økonomisk forsvarlig tur må det nok mer enn en lønningsdag til for at det skal gå opp.
Rød makt på Hansa

KEO

Typisk!'
kjøpte 4 billetter på Nordre tribune 1000 spenn, fint å se no at det er 200 ledige på bortefelte:-(( arg
Nu kør vi!

olebrann3

Quote from: 1908 on September 21, 2011, 15:08:16 PM
For mangen er det lønningsdag den 20... Er jo en fordel å vente til rett etter den datoen.. Buss burde også vert med i planen som en backup i tilfelle båten ikke fikk nok påmeldte.. Mangen venter nok også til i kveld å se om Brann tar seg til Finalen.. Da må folk evnt spare penger til den datoen..

Svakt  at det ikke går en organisert tur til en av våres nærmeste bortekamper.....

Lønningsdag er ikke noe vi kan gå å vente på. Dessuten var det fremdeles 145 ledige plasser på båten. Folk må lære seg å bestille med en gang ting kommer ut og ikke vente og vente. Da blir ting avlyst

Go Up