• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ricky

Quote from: esp123 on July 30, 2012, 08:23:02 AM
Prøvespill er ikke en god måte å hente spillere på. Spesielt ikke når det er spillere man har "fått gode referanser på". Prøvespill er et alternativ kun hvis man har fulgt spilleren over en lengre periode.


Prøvespill er da også en fin måte å finne spillere som man kan følge over en lengre periode.

AndreasNV

Carew er vel det eneste vi kan toppe Gashi med.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

Gulløl

July 31, 2012, 14:23:06 PM #4552 Last Edit: July 31, 2012, 14:25:54 PM by Gulløl
Espen Børulfen, noe for Brann ? Men han spiller vel mest venstre kantspiller og det er vel ikke akkurat det vi trenger mest. Ledig fra i morgen.

Klipp:
Børufsens kontrakt med Start er inne i sin siste dag, og fra onsdag er driblefanten kontrakts løs. Venstrekanten har aldri lagt skjul på at han drømmer om et utenlandseventyr, men har heller ikke utelukket å fortsette i Start.
http://fotball.bt.no/forstediv/article244797.ece

Et google søk fant en artikkel fra i går der det står at Brann har snust på Børulfen, står ikke noe om hvor fersk den Brann interessen er.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.8262615
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra


M.I.P


krakra


Klaus_Brann

Var det ikke han som uttalte at han ikke likte Brann og Bergen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Kan han ta en DM-plass?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Quote from: dudo on July 31, 2012, 16:41:26 PM
Kan han ta en DM-plass?

Thioune eller Diskerud?

Nå sa vel Skarsfjord at han kunne tenke seg en 4-1-2-1-2/4-3-1-2 Med Huseklepp og Ojo på topp. De to formasjonene åpner jo for en spillertype som Thioune. Og etter en begredelig baktung sesongstart, så var det nettopp det at man slipper en av DM'ene høyere i angrepsfasen som har gjort en del utslag.

dudo

Tenkte på mix. Thioune er en veldig god tanke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Ja til Diskerud! Sammen med Huseklepp inn kan det bli veldig underholdende fotball.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on July 31, 2012, 17:16:15 PM
Quote from: dudo on July 31, 2012, 16:41:26 PM
Kan han ta en DM-plass?

Thioune eller Diskerud?

Nå sa vel Skarsfjord at han kunne tenke seg en 4-1-2-1-2/4-3-1-2 Med Huseklepp og Ojo på topp. De to formasjonene åpner jo for en spillertype som Thioune. Og etter en begredelig baktung sesongstart, så var det nettopp det at man slipper en av DM'ene høyere i angrepsfasen som har gjort en del utslag.


Hvor er det Skarsfjord har snakket om disse formasjonene? Hvordan vil Askar og Bentley passe inn i så fall?

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on July 31, 2012, 16:39:10 PM
Var det ikke han som uttalte at han ikke likte Brann og Bergen?


Det gjorde vel Sokolowski og?
Gå av.

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Atlin

Piotr
Sæv - Korcsmar - Jonsson - Demir
Sokolowski - Diskerud*
Askar - Huseklepp - Bentley
Ojo

Lukter medalje og cupgull av dette laget.

dex1974

Quote from: Spelaren on July 31, 2012, 18:28:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on July 31, 2012, 16:39:10 PM
Var det ikke han som uttalte at han ikke likte Brann og Bergen?


Det gjorde vel Sokolowski og?


Og nå synger han både Nystemten...og "Vi e berømte Brann..." sistnevnte da han gikk forbi oss i VG-svingen og takket for støtten etter kampen igår kveld ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

BBB-Tony

Har en ikke penger til å hente Coulibaly, har en ikke anledning til å hente Mix eller Thioune heller. Selv om Mix er bosman, vil han nok koste mer i lønn, og ikke minst sign on fee, enn det Coulibaly ville kostet.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

dudo

Det er greit, men investorer kan nok være mer villig, ihvertfall når man snakker om Mix.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dex1974 on July 31, 2012, 20:38:57 PM
Og nå synger han både Nystemten...og "Vi e berømte Brann..." sistnevnte da han gikk forbi oss i VG-svingen og takket for støtten etter kampen igår kveld ;)


Tviler ikke et sekund på at Soko er en av de spillerne i stallen som allerede har hjertet sitt mest i klubben og for supporterne. Han er et følelsemenneske og gir 100 % i et og alt for klubben og supporterne slik jeg opplever han. Han har nok forlengst passert både Haugen og Mjelde på det området selv om de erkebergensere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

skuteviken

Jeg personlig syns Soko er en vits. Kysser Brann-merket første scoring, 100% dedikert til Viking da han var der og det var ikke måte på. Har tidligere sagt at han hater Brann. Han har sagt han hater VIF og så var han nær for å signere for de, da var det en litt annen tone osv.

Det blir for overfladisk og tullete.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Nixon

Soko er en typisk supporterspiller som har vært populær i sine tidligere klubber. Jeg kan ikke helt se at det skal være så negativt. Sjansen er jo større for at han gir 100 % hos oss hvis han også gjorde det i Lyn og Viking.
Rød makt på Hansa

Lynch

Virker som Paul Scharner er klubbløs for tiden

http://no.wikipedia.org/wiki/Paul_Scharner

Kunne jo vært en perfekt Austin erstatter ( mye bedre, hvis han fortsatt holder samme nivå)

Realistisk? Neppe

Hatleking

Quote from: Lynch on July 31, 2012, 22:31:40 PM
Virker som Paul Scharner er klubbløs for tiden

http://no.wikipedia.org/wiki/Paul_Scharner

Kunne jo vært en perfekt Austin erstatter ( mye bedre, hvis han fortsatt holder samme nivå)

Realistisk? Neppe


Det hadde jo vore ei 'storsignering' då :)

skuteviken

Quote from: Nixon on July 31, 2012, 22:23:36 PM
Soko er en typisk supporterspiller som har vært populær i sine tidligere klubber. Jeg kan ikke helt se at det skal være så negativt. Sjansen er jo større for at han gir 100 % hos oss hvis han også gjorde det i Lyn og Viking.


Sportslig har jeg ingen problem med han, men det blir litt for enkelt å skulle bli yndling på den måten.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Sindre32

Quote from: skuteviken on July 31, 2012, 22:33:43 PM
Quote from: Nixon on July 31, 2012, 22:23:36 PM
Soko er en typisk supporterspiller som har vært populær i sine tidligere klubber. Jeg kan ikke helt se at det skal være så negativt. Sjansen er jo større for at han gir 100 % hos oss hvis han også gjorde det i Lyn og Viking.


Sportslig har jeg ingen problem med han, men det blir litt for enkelt å skulle bli yndling på den måten.


Det finnes verre personlighetstrekk enn å legge sjela i jobben sin. Jeg tror ikke det er slik du frenlegger det, at han gjør det bevisst for å prøve å bli noen yndling. Hva skulle han ha å tjene på det?

brannl

Ser mange ønsker Diskerud, og det hadde nok vært en meget god og ikke minst spennende signering. Men den spilleren jeg håper vi henter er Magnus Lekven! Gutten er vel også bosmann etter sesongen? Han krever nok heller ikke lønn av samme kalibier som Mix.

Gulløl

July 31, 2012, 23:47:26 PM #4576 Last Edit: July 31, 2012, 23:53:00 PM by Gulløl
Tror Soko er en av de i Brann stallen som gjør minst ting bevist og er mest "ekte". En kan bare høre på når han blir intervjuet, ikke mye som går gjennom filteret der og det blir sagt mye "rart". Gutten leser mye filosofi(Paulo Coelho blant annet) og mikser gjerne filosofiske rariteter inn i intervjuene han gir som Brann spiller. Han er blitt vår nye "mini Scharner", flott med folk som skiller seg ut og ikke er A4. Lærer han Nystemten utenat og synger den sammen med supporterne er det mye for å gå inn i den bergenske sjelen og føle samhørighet med oss på tribunen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Tenk dykk Sokolowski og Morten Harket i samme rom...

Xminator


Klaus_Brann

Quote from: Yngve on August 01, 2012, 01:02:35 AM
Tenk dykk Sokolowski og Morten Harket i samme rom...


Ta med Ari Behn, så har du gull.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

melkegutten

Var og tittet på huseklepp og karadas som hadde avslutningstrening mot piotr sammen med keepertrener og assistent hansson.

Mye bra må jeg si.

vebo

Når Azar ikke bare er med på vanlig trening, men også på "terpetrening" så vil jeg tro at noe er på gang. Selv om jeg heller skulle sett en Austin-erstatter.
Tiocfaidh ár lá


Gulløl

Quote from: vebo on August 01, 2012, 12:09:18 PM
Når Azar ikke bare er med på vanlig trening, men også på "terpetrening" så vil jeg tro at noe er på gang. Selv om jeg heller skulle sett en Austin-erstatter.


Det som er på gang er at Azar trenger fast jobb og derfor anstrenger seg en god del ekstra for å kanskje få tilbud fra Brann. At Azar har mange "tilbud" har jeg ingen tro på, da hadde han ikke trent med Brann for tiden. Som Huseklepp vil han nok helst være i Bergen av familiehensyn, han har vel unger i skolealder også, og penger har han vel tjent rikelig av tidligere i karrieren. I utgangspunktet har vel Brann veldig lite disponible lønnsmidler, og for en reserve er de vel lite villig til å strekke seg langt. Om det er noen sponsorer som er villig til å sponse Azar tviler jeg på, siden det han viste i 2008-2009 i Brann trøyen var lite å skryte av.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on August 01, 2012, 12:25:43 PMAt Azar har mange "tilbud" har jeg ingen tro på, da hadde han ikke trent med Brann for tiden. Som Huseklepp vil han nok helst være i Bergen av familiehensyn


Dette gir vel knapt noe mening. Hvis han vil til Bergen pga familie vil han vel trene med Brann selv om han har tilbud fra andre steder?
Rød makt på Hansa

krakra

Det virker som enkelte syns vi kan ha hvem som helst i stallen bare de er billig nok. Ikke noe.problem med Kalvenes fordi Chess betaler, Karadas er grei på prestasjonsbasert kontrakt(Jeg tror forresten Karadas fortsatt vil ha et brukbart lønnskrav. Vi kan jo ikke tenke sånn. De må holde.nivået. Det gjorde ikke Karadas sist.

Klaus_Brann

Quote from: vebo on August 01, 2012, 12:09:18 PM
Når Azar ikke bare er med på vanlig trening, men også på "terpetrening" så vil jeg tro at noe er på gang. Selv om jeg heller skulle sett en Austin-erstatter.


Ikke nødvendigvis. Slikt er jo frivillig som oftest, og Azar har jo uansett nytte av slik terping om det blir Brann eller ei.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

August 01, 2012, 22:41:11 PM #4587 Last Edit: August 01, 2012, 22:45:01 PM by Gulløl
Fredrik Strømstad skriver i morgen under en kontrakt med Start for spill ut sesongen. Det er en ekstern sponsor som har gjort signeringen mulig.
Monsamjelden tar ingen langvarige sjanser her selv om det er en tidligere landslagsspiller som til og med er yngre en Azar.
Klarer Brann tilsvarende kortsiktig kontrakt med Azar finansiert utifra er det å leve med. Forutsatt at han på trening har vist at han holder nivået. Da er det opp til han selv i resten av sesongen å bevise at han fortjener en forlengelse.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dex1974

Quote from: krakra on August 01, 2012, 17:31:36 PM
Det virker som enkelte syns vi kan ha hvem som helst i stallen bare de er billig nok. Ikke noe.problem med Kalvenes fordi Chess betaler, Karadas er grei på prestasjonsbasert kontrakt(Jeg tror forresten Karadas fortsatt vil ha et brukbart lønnskrav. Vi kan jo ikke tenke sånn. De må holde.nivået. Det gjorde ikke Karadas sist.


Azar var rå høsten 2007 da han vendte tilbake og bidro sterkt til at gullet kom hem! Men så sank han betraktelig i prestasjonene fra etterfølgende sesong!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Xminator

Dette er definitivt ikke en utrent Azar Karadas.

Huff

Var såvidt jeg husker ikke feit i 08-09 heller, men akk så dårlig.

Gulløl

August 02, 2012, 19:28:41 PM #4591 Last Edit: August 02, 2012, 19:36:22 PM by Gulløl
Quote from: Xminator on August 02, 2012, 19:13:31 PMDette er definitivt ikke en utrent Azar Karadas.

Tja litt sideflesk har han og de tynne armene har ikke tatt mye benkpress i sommer ser jeg  ;)
Han har definitivt et langt stykke igjen til tidlige Brann helt Paul Scharner (som i går var i hemmelige forhandlinger med Eintracht Frankfurt).



http://www.bild.de/sport/fussball/paul-scharner/da-loest-er-eintrachts-abwehr-probleme-25444276.bild.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

August 02, 2012, 19:31:08 PM #4592 Last Edit: August 02, 2012, 20:20:08 PM by Spelaren
Hehe, rene barnimagen-forum det her. Er det fleire godbiter der ute?



Unnskyld. Har skalert det ned  8)
Gå av.

Gulløl

Quote from: Spelaren on August 02, 2012, 19:31:08 PM
Hehe, rene barnimagen-forum det her. Er det fleire godbiter der ute?
Unnskyld.


Fysjom slett det, dette er ikke et skrekk kabinett  ::).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

I dagens BT står det at Brann har kontaktet Henning Hauger og ønsker å hente ham. Det står også at det er usannsynelig for øyeblikket.

Det er fair nok, men et halvt år til i kulden bør gjøre ham aktuell i vinter.

dudo

Ai! Hauger er juicy! Liker nivået vi legger oss på.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

kabelmann

Det tok sin tid, RBH, før du omsider fant materiale fra den hyllen du lovet oss for noen år tilbake.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Eller skal Walstad få æren ..?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Noen punkter fra saken:
- Hauger virker helt uinteressert og er ikke i kulden i Hannover
- Brann er klar over at det er urealistisk, men vil sjekke hva som er "mulig av det umulige" i følge Walstad
- Rn Austin-erstatter må være klart bedre enn Barmen og Haugen
- Brann var interessert i Lekven i vinter, men den interessen har kjølnet
- Vi henter neppe Karadas

dudo

Da regner jeg med Grindheim er på listen over dem som kontaktes også. Han er vel ute i kulden i Køben?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up