• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: melkegutten on July 24, 2012, 22:01:26 PM
Austin sier at unggutta ikke er sultne nok, noe av grunnen til at dei ikke får a kontrakt?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6161837.ece
Grunnen til at Finne ikke får a-kontrakt er at vi ikke har råd.
Ellers ser jeg poenget til Austin. Mange norske unggutter slår igjennom i TL som tenåringer og stopper helt opp i utviklingen. I Brann slår ingen igjennom engang. Jeg tror man har feil fokus når man snakker om å ta "det siste steget" inn i a-laget. For en 18-19 åring bør ikke det å etablere seg i TL være noe siste steg, men et mellomsteg på linje med å etablere seg på andrelaget og å få proffkontrakt. Man later som at å ta steget til TL er så utrolig stort. Da er det ikke rart at ungguttene blir selvtilfredse når de klarer de. De fleste tenåringer i akademiene til de største klubbene i verden er gode nok for TL og ville neppe vært veldig tilfreds med å spille fast her. Abu og Eikrem er to eksempler.
Austin var en klassespiller i 2009. Istedenfor å si at jobben var gjort og at Brann måtte selge ham fortsatte han med å jobbe for å bli enda bedre og tok steg hvert eneste år. Det er uvanlig hos norske TL-spillere i 20-årene.

StuckedPaaOstlandet

Barmen er en spiller jeg føler er sulten og vil bli bedre hele tiden. Dette rettet mot Haugen og kanskje Larsen?

Det er litt dette jeg nevnte en gang i forhold til Mjelde, han har nådd målet i sin fotballkarriere. Da faller prestasjonene. Det som er litt skummelt med å hente Huseklepp også, men jeg tror han er motivert for å holde seg på landslaget.

dudo

Pluss at huse rett og slett er jævla god. Ellers melder BA at sandefjord ønsker haugen på lån ut sesongen. Trass i austin-exit tror jeg kanskje det kan være lurt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, Haugen ser ut til å være inne i en blindgate for øyeblikket. Vanskelig å si om utlån er rette medisin for oss som ikke er tett på, det kan jo være at det er små detaljer som skiller. Men det er ikke umulig at at det kan vær lurt med ett skritt tilbake. Det er vel flere profilerte TL-spillere som opp gjennom årene har hatt suksess med en slik trekk.
Rød makt på Hansa

Xminator

Haugen vil helt klart ha godt av å få bevise for både seg selv og andre at han fortsatt har 1. divisjonsnivået inne.

Xminator

Quote from: vebo on July 24, 2012, 20:32:13 PM
Snakk om å huske det man vil! Azar var direkte dårlig siste sesong her. Jeg tror ikke ME-symptomene noensinne forsvant.


Ja det var dette med å huske da. 2009-sesongen hadde 3 mål og 3 assist. 9 kamper fra start og 10 som innbytter. Kampene som gav karakter var 5-5-4-4-4-7-5-6-5-4-6-4-4. Noe jeg vil si er mer varierende enn dårlig. Det er sikkert en god porsjon skylddeling mellom Steinar Nilsen og Karadas.

Alt er relativt, her er for eksempel David Nielsens karakter-rekke for samme sesong:
4-4-5-6-5-4-3-4-4-4-4-4-3-4 4 mål 2 assist 11 kamper fra start og 12 som innbytter. Jeg vet hvem av de to som over en hel sesong hadde gitt mest poeng.

Falkman

Quote from: Xminator on July 25, 2012, 07:46:30 AM
Quote from: vebo on July 24, 2012, 20:32:13 PM
Snakk om å huske det man vil! Azar var direkte dårlig siste sesong her. Jeg tror ikke ME-symptomene noensinne forsvant.


Ja det var dette med å huske da. 2009-sesongen hadde 3 mål og 3 assist. 9 kamper fra start og 10 som innbytter. Kampene som gav karakter var 5-5-4-4-4-7-5-6-5-4-6-4-4. Noe jeg vil si er mer varierende enn dårlig. Det er sikkert en god porsjon skylddeling mellom Steinar Nilsen og Karadas.

Alt er relativt, her er for eksempel David Nielsens karakter-rekke for samme sesong:
4-4-5-6-5-4-3-4-4-4-4-4-3-4 4 mål 2 assist 11 kamper fra start og 12 som innbytter. Jeg vet hvem av de to som over en hel sesong hadde gitt mest poeng.


Hva i allverden har David Nielsen med saken  å gjøre?? han var ubrukelig, akkurat  som Karadas var det, før han  dro til Tyrkia. ja,han scoret er par ålreite mål, hjemme mot Molde, og borte mot Fredrikstad, blant annet. men først og fremst  markerte han seg med å tape stort sett alt som var av dueller.  kan ikke helt forstå hvordan Steinar Nielsen kan få skylden for det.

vebo

July 25, 2012, 10:35:05 AM #4357 Last Edit: July 25, 2012, 11:19:46 AM by vebo
Quote from: Xminator on July 25, 2012, 07:46:30 AM
Quote from: vebo on July 24, 2012, 20:32:13 PM
Snakk om å huske det man vil! Azar var direkte dårlig siste sesong her. Jeg tror ikke ME-symptomene noensinne forsvant.


Ja det var dette med å huske da. 2009-sesongen hadde 3 mål og 3 assist. 9 kamper fra start og 10 som innbytter. Kampene som gav karakter var 5-5-4-4-4-7-5-6-5-4-6-4-4. Noe jeg vil si er mer varierende enn dårlig. Det er sikkert en god porsjon skylddeling mellom Steinar Nilsen og Karadas.

Alt er relativt, her er for eksempel David Nielsens karakter-rekke for samme sesong:
4-4-5-6-5-4-3-4-4-4-4-4-3-4 4 mål 2 assist 11 kamper fra start og 12 som innbytter. Jeg vet hvem av de to som over en hel sesong hadde gitt mest poeng.


Du husket ikke helt, så du måtte sjekke statistikken? ;) Azars få gode øyeblikker den sesongen kom av hans rutine. Ellers var spillet hans preget av å være uoppofrende, uengasjert og treigt..
Tiocfaidh ár lá

TheRock

Quote from: Nixon on July 25, 2012, 06:36:28 AM
Ja, Haugen ser ut til å være inne i en blindgate for øyeblikket. Vanskelig å si om utlån er rette medisin for oss som ikke er tett på, det kan jo være at det er små detaljer som skiller.

Tormod Bergersen fra BA er hakket nærmere oss i alle fall, han skriver på Twitter at han tror det kan være lurt. Påpeker for eksempel at Haugen har prestert bra under Sandstø før.

Gulløl

July 25, 2012, 12:27:59 PM #4359 Last Edit: July 25, 2012, 12:30:52 PM by Gulløl
Portsmouth ser ut til å gå konkurs om kort tid.
http://fotball.bt.no/england/article243974.ece

Brann gjør lurt å vente litt. Brann kan få Huseklepp helt gratis + at Bari sin gjeld til Brann fremdeles består. Noen avtale med Bari/Portsmouth på nåværende tidspunkt er lite smart. At Bari taper sitt utestående fra Portsmouth på Huseklepp salget skal Brann bare gi fullstendig blanke i.

Noen som egentlig vet om Brann har fått noen avdrag fra Bari i år og hvor mye de skylder(restbeløp) ? Har følelsen av at Bari snor "snille Brann" rundt lillefingeren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Lei ut haugen, og gi Finne lønnen hans og en halvårskontrakt. Både Mjelde, Nordkvelle og Huseklepp ligger foran han i 10-errollen og Barmen er det naturlige valget ved Soko på def. midt.
Tiocfaidh ár lá

dudo

Om Hassan er ute lenge stiller det seg kanskje annerledes?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Et moment med Haugen er at han tilsynelatende ikke er et så veldig positivt element i troppen for øyeblikket. Han føler seg urettferdig behandlet og legger ikke så mye skjul på det etter det jeg har forstått. Men troppen er kanskje litt for liten til at det er forsvarlig?
Rød makt på Hansa

branngirl85

Azar er i Bergen.
Han og Skarsfjord var å spiste på Dolly sammen idag.
Kanskje det er noen samtaler på gang der?

vebo

Så spiste han sushi på sumo med hassan etterpå ;-)
Tiocfaidh ár lá

dudo

Det bør ikke gå på bekostning av Finne eller noen av de andre som er aktuelle for kontrakt. Eller, gud forby - Huseklepp.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Quote from: dudo on July 25, 2012, 16:49:39 PM
Om Hassan er ute lenge stiller det seg kanskje annerledes?


Godt poeng. Lurer på om ikke Ztolten kan spille def også. Tror både Grorud og Kalven klarer seg bedre med svensken enn med Zolt.
Tiocfaidh ár lá

Belfort

Quote from: vebo on July 25, 2012, 19:23:58 PM
Så spiste han sushi på sumo med hassan etterpå ;-)


Burde ihvertfall være mett då

krakra

Grorud bedre enn Zsolt? Nei.
En skam at han i det hele tatt er foran Grønner i køen.

Gulløl

Quote from: branngirl85 on July 25, 2012, 19:14:39 PM
Azar er i Bergen.
Han og Skarsfjord var å spiste på Dolly sammen idag.
Kanskje det er noen samtaler på gang der?


Innsparingen i Brann har nådd nye høyder, nå er samtaler med potensielle nye spillere flyttet fra gourmet restauranten Lucullus til billigpizza på Dolly. Men Azar er vel ikke så nøye på det  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Quote from: krakra on July 25, 2012, 19:36:23 PM
Grorud bedre enn Zsolt? Nei.
En skam at han i det hele tatt er foran Grønner i køen.


Neinei, kanskje jeg formulerte meg dårlig. Det jeg mener er at dersom Zolt må rykke frem, eller for den del skadet som nå, så tror jeg at Grorud og Kalven er tryggere ved siden av svensken enn ved siden av Zolt - som de f.eks. Spilte med i starten av sesongen.

Nok en dårlig formulering, men forhåpentligvis litt klarere.

Når det gjelder Grønner så har jeg ikke sett han på høyt nok nivå til å vurdere det, men du har sikkert rett.
Tiocfaidh ár lá

vebo

Quote from: Gulløl on July 25, 2012, 19:49:49 PM
Quote from: branngirl85 on July 25, 2012, 19:14:39 PM
Azar er i Bergen.
Han og Skarsfjord var å spiste på Dolly sammen idag.
Kanskje det er noen samtaler på gang der?


Innsparingen i Brann har nådd nye høyder, nå er samtaler med potensielle nye spillere flyttet fra gourmet restauranten Lucullus til billigpizza på Dolly. Men Azar er vel ikke så nøye på det  :P


Trodde alt skjedde på "Pasta Sentral" jeg.
Tiocfaidh ár lá

StuckedPaaOstlandet

Håper Skarsfjord bruker sitt eget kort for å betale, med en så tom pengesekk som Brann har nå er det ikke råd til 2 måltider i byn på en dag!


Belfort

Quote from: StuckedPaaOstlandet on July 25, 2012, 20:42:42 PM
Håper Skarsfjord bruker sitt eget kort for å betale, med en så tom pengesekk som Brann har nå er det ikke råd til 2 måltider i byn på en dag!




Sånn situasjonen er i Brann nå så får det holde med speilegg på Ervingen

Gulløl

Fredrik Haugen kan leies ut til Sandefjord ut sesongen om Brann får leiet inn en DM spiller ut sesongen. Helst en DM spiller som det er en potensiale for videre kontrakt på og med kjøpsopsjon. Brann har en klar ubalanse i stallen(spesielt når Huseklepp kommer) med flere OM spillere en DM spillere og det hadde vært en fordel og justert det. Samtidig får Haugen spilletid og blir en mer fornøyd spiller som blir mer matchklar for 2013 sesongen. Lykkes Brann også med den innleide DM spilleren og får han på en lengre kontrakt er positivt det også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

melkegutten

Også var Azar og Huseklepp på istid4 ikveld!!

dudo

Hva skjedde forresten med denne afrikaneren som var her?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: dudo on July 25, 2012, 22:29:23 PM
Hva skjedde forresten med denne afrikaneren som var her?


Sikkert alt for dårlig. Når brann.no, bt.no og ba.no alle er tause etter et slikt treningsopphold er det alltid et dårlig tegn. Men de burde gitt en tilbakemelding for hvordan det har gått for supporterne sin del.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: Gulløl on July 25, 2012, 21:53:40 PM
Fredrik Haugen kan leies ut til Sandefjord ut sesongen om Brann får leiet inn en DM spiller ut sesongen. Helst en DM spiller som det er en potensiale for videre kontrakt på og med kjøpsopsjon. Brann har en klar ubalanse i stallen(spesielt når Huseklepp kommer) med flere OM spillere en DM spillere og det hadde vært en fordel og justert det. Samtidig får Haugen spilletid og blir en mer fornøyd spiller som blir mer matchklar for 2013 sesongen. Lykkes Brann også med den innleide DM spilleren og får han på en lengre kontrakt er positivt det også.


Mener ennå Haugen kan bli en god DM i Torp-rollen. Det om at han skulle spille på seg selvtillit i OM-rollen funket i hvert fall ikke.

dudo

Ja, jeg vil også se han som DM. Sandstø nevnte at han fint kunne brukes der, og om vi får satt det som en forutsetning for utlån er det greit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: vebo on July 25, 2012, 15:24:24 PM
Lei ut haugen, og gi Finne lønnen hans og en halvårskontrakt. Både Mjelde, Nordkvelle og Huseklepp ligger foran han i 10-errollen og Barmen er det naturlige valget ved Soko på def. midt.


Jeg vet ikke hvor mye Haugen har, men han har nok mer enn hva vi bør gi Finne. Gutten har vel knapt kommet i stemmeskiftet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Morkel

Quote from: Gulløl on July 25, 2012, 22:39:30 PM
Quote from: dudo on July 25, 2012, 22:29:23 PM
Hva skjedde forresten med denne afrikaneren som var her?


Sikkert alt for dårlig. Når brann.no, bt.no og ba.no alle er tause etter et slikt treningsopphold er det alltid et dårlig tegn. Men de burde gitt en tilbakemelding for hvordan det har gått for supporterne sin del.


Niasse ble sendt hjem før låneavtalen gikk ut. Det sier vel sitt egentlig.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article242919.ece?xtor=RSS-2

dudo

Ikke Niasse, han midtbanespilleren som var på prøvespill her for en uke eller to siden.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Mr. Troen

Coulibaly (?) er her fortsatt, og har ilfg Walstad gjort det skarpt på trening så langt - ref papirutgaven av BT i dag.

kabelmann

Walstad sier samtidig at utleie av Haugen er uaktuelt all den tid troppen kun teller 17 utespillere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

aleksanderhjelleseth


Yngve

Grisegutt han Azar..

QuoteJeg har vel vært bortpå en 60-70 spillere og en åtte-ni trenere i min periode i klubben.

Yngve

Men det store og evige spørsmålet med Azar er jo; Hentar me han som spiss eller forsvarar?

Nokon som veit kva han har spela i Tyrkia? Har han vore forsvarar dei siste tre åra, ser eg ikkje heilt kvifor me skal henta han som spiss.

Og midtstopparar nok har me, samt at han må ikkje blokka vegen for spelarar som Grønner.

aleksanderhjelleseth

Går egentlig utfra at han blir? hentet inn som spiss, Ojo virker litt for komfortabel med å ikke han noe konkuranse til spissplassen. Men for min del kan de la azar være, heller bruke pengene på en annen.

Hatleking

Bruk heller pengane på unggutane våre og Huseklepp - og helst ein midtbanespelar.

melkegutten

Ojo trenger skikkelig konkuranse, brann trenger bredde og han er gratis. gi han bonuskontrakt så blir han en billig løsning og muligens får vi litt fart i ojo som trenger et spark bak!

Gulløl

Skjer store ting når Skarsfjord spanderer Dolly pizza, nå har vi en til å slå gresset og fylle på flaskene :P. Som spiller er han for dårlig. Det eneste er om han godtar en relativt lav lønn og kort kontrakt ut året i første omgang. Han må også aksepterer at han ikke har klippekort og inntil han har bevist noe annet er innbytter for Ojo. Ser ikke bort fra at i kamper som ligger og vipper og Ojo er utkjørt at Azar kan komme inn de siste 15-20 minuttene i og være med å vippe kamper i favør av Brann. Men det kan Bård Finne kanskje klare bedre en Azar så håper Skarsfjord tar en skikkelig vurdering på det.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Den "manglende" sommertreningen har ikke vert noe mer dramatisk enn at Karadas måtte få avklart kontrakten sin i Tyrkia.

Det hadde ikke gjort noe om noen sponset lønnen hans de neste 4 årene. Det er en anvendelig spiller, men så spørst det om han selv ønsker å bli hentet inn som joker. Slik benken var sist kamp var det nok Grorud som hadde blitt erstattet, Karadas er mer en god nok til å være reservestopper.

Finne og Karadas er to veldig forskjellige spillertyper, så det er plass til dem begge på både bane og benk.

Mr. Troen

Tror faktisk Azar kan være en smart signering - forutsatt kort prøvekontrakt med lav risiko - fordi han...
-... kan pushe en litt for bekvem Ojo og bidra med villskap og guts når det trengs.
-... sammen med kompis Hassan kan ha en solid miljøeffekt, særlig på de yngre.
-... som en del av "gamle helter kommer hjem"- pakken sammen med Huse kan bidra til å vekke interesse og trekke en og annen tvilerne på stadion - og det trengs jo...

Gitt riktig kontrakt som ikke blokkerer for mer langsiktige løsninger...hvorfor ikke?

Gulløl

Spilleragent Tore Pedersen sier det er 99,9 % sikkert at Erik Huseklepp går til Brann.
Klipp:

Og det bliver den norske Tippeliga, der igen får glæde af den stærke wing og angriber. Og derfor er det heller ikke et tema at komme til Danmark, hvor FC København måske igen kunne være interesserede efter gårsdagens salg af Dame N'Doye.
- Jeg ved faktisk ikke, om der er nogen danske klubber, der er interesserede, men det er også lige meget. Han har fået barn og vil hjem til Norge. Jeg er ret sikker på, at vi finder en løsning med Brann og tror 99,9 procent sikkert, at han fortsætter der, siger hans agent Tore Pedersen til tipsbladet.dk.


http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/superligaen-misser-igen-huseklepp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Make it happen, for pokker!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

http://www.f-b.no/ffk/molde-byr-pa-etzaz-1.7458555

Molde har visstnok lyst på Hussain og byr på han. Spanande det - han hadde vore perfekt i OM-rolla her. Men 3 millionar er vel ikkje noko me kan konkurrere med...

dudo

Vel. Huse er perfekt i OM-rollen her. Nok en på benken trenger vi ikke der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

melkegutten

Huse inn i OM rollen!! Alle lag vil hente spillere så viktig at brann henter og så vi får litt bredde i troppen.

M.I.P

Quote from: dudo on July 26, 2012, 03:08:24 AM
Ikke Niasse, han midtbanespilleren som var på prøvespill her for en uke eller to siden.


http://www.brann.no/news/article/11sigu3vp70e11nyz7yg8jjn8f/title/tv---en-lovende-spiller

Rune Skarsfjord mener Fousseny Coulibaly

Det er en god spiller. Ung, men samtidig veldig moden i spillet sitt. Han dekker store rom i sin midtbanerolle og er ekstremt god i luften.


Go Up