• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Kunne Brann klart å lokke Christian Wilhelmsson tilbake til norsk fotball?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Klaus_Brann

Akkurat, ingen umulighet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Marcus Pedersen sendes også i retur fra VIF.

Jose Arrogantio

Quote from: Xminator on June 23, 2012, 12:25:03 PM
Marcus Pedersen sendes også i retur fra VIF.


Allerede? Varte ikke lånet til August?

Gulløl

Portsmouth begynner å slippe spillere på free transfer, se link. Erik Huseklepp sitt forhold til klubben er kanskje også på gang til å avklareres og forhåpentligvis på free transfer i hans tilfelle også. Som det står i denne artikkelen, "are desperate to offload players as swiftly as possible".
http://www.portsmouth.co.uk/sport/pompey/pompey-past/mokoena-pompey-exit-imminent-1-3977219
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Hadde ikke vært ille om vi kjøpte Huseklepp, og det hadde i alle fall ikke vært ille om vi fikk ham gratis ;D
Ka du ve?

Wingfoot

Lurer på hvor reel interessen bra Brann egentlig er:

http://fotball.bt.no/forstediv/article241098.ece
Står på Frydenbø og synger av full hals!

kabelmann

Ikke veldig, håper jeg. 29 år gammel Adecco-spiller? Nei takk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Onside !!!

Quote from: kabelmann on June 25, 2012, 11:14:27 AM
Ikke veldig, håper jeg. 29 år gammel Adecco-spiller? Nei takk.


Sett spilleren i aksjon? Han er faktisk ganske bra

Gepard

En bra backup for Ojo, tror ikke vi kan få fatt i mye bedre spillere til å være 2valg på topp.

kabelmann

Quote from: Onside !!! on June 25, 2012, 11:20:31 AM
Quote from: kabelmann on June 25, 2012, 11:14:27 AM
Ikke veldig, håper jeg. 29 år gammel Adecco-spiller? Nei takk.


Sett spilleren i aksjon? Han er faktisk ganske bra


Nei, har ikke det, men når han eventuelt kunne kommet til Brann er han rundt 30. For en fyr som aldri har spilt i TL begynner det å bli mye. Lukter litt Thomas Lund av det hele.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Onside !!!

Quote from: kabelmann on June 25, 2012, 14:15:57 PM
Quote from: Onside !!! on June 25, 2012, 11:20:31 AM
Quote from: kabelmann on June 25, 2012, 11:14:27 AM
Ikke veldig, håper jeg. 29 år gammel Adecco-spiller? Nei takk.


Sett spilleren i aksjon? Han er faktisk ganske bra


Nei, har ikke det, men når han eventuelt kunne kommet til Brann er han rundt 30. For en fyr som aldri har spilt i TL begynner det å bli mye. Lukter litt Thomas Lund av det hele.


Som Gepard nevner, bra backup for Ojo. Mye bedre spiller enn vi har hatt som backup tidligere (Tadas og Niasse). Virker rolig forran mål, ganske klok spiller og lagspiller.

dex1974

Quote from: kabelmann on June 25, 2012, 14:15:57 PM
Quote from: Onside !!! on June 25, 2012, 11:20:31 AM
Quote from: kabelmann on June 25, 2012, 11:14:27 AM
Ikke veldig, håper jeg. 29 år gammel Adecco-spiller? Nei takk.


Sett spilleren i aksjon? Han er faktisk ganske bra


Nei, har ikke det, men når han eventuelt kunne kommet til Brann er han rundt 30. For en fyr som aldri har spilt i TL begynner det å bli mye. Lukter litt Thomas Lund av det hele.


Frisøren var vel 33 år da han ENDELIG kom til Brann...spilleren det er snakk om er jo rene ungfolen i forhold ;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

kabelmann

Ifølge Wiki var han 31 når han kom til Brann og begynte med hårklipping igjen når han var 33.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nummer9

http://fotball.bt.no/eliteserien/article241303.ece

«Omsetningen er ubønnhørlig på vei nedover. I år tre av kontrakten, utgjør Huseklepps lønn fire, kanskje fem prosent av Branns omsetning. Da sier det seg selv at man ikke kan doble opp.»

Er litt overrasket over at Pamer kan spå med såpass sikkerhet Branns fortsatte nedgang i omsetning. På den andre siden, med Skarsfjords anti-fotball og pysete målsettinger om toppen først i 2015 så er han nok ikke så langt fra sannheten.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

AndreasNV

June 26, 2012, 14:28:31 PM #3969 Last Edit: June 26, 2012, 14:40:12 PM by AndreasNV
Ville ikke Brann ha tilbake Pvm og Helstad, eller ville de heller til lille Lillestrøm? Jeg er så forvirret!

Redigert inn: Jeg hadde skjønt det hvis de dro til Hamkam ...
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

StuckedPaaOstlandet

Quote from: AndreasNV on June 26, 2012, 14:28:31 PM
Ville ikke Brann ha tilbake Pvm og Helstad, eller ville de heller til lille Lillestrøm? Jeg er så forvirret!

Redigert inn: Jeg hadde skjønt det hvis de dro til Hamkam ...


Brann ville nok gjerne hatt de, men de har alt for høye lønnskrav til at det blir aktuellt, helstad har også blitt noen år eldre siden sist.

Helstad vil nok komme nærme datteren sin, og hun bor i Oslo som kun er 15 min unna. I tilegg er det jo kun 1time til Hamar. Lillestrøm er jo også ett lag som satser (med liten suksess).


Nixon

http://fotball.bt.no/eliteserien/article241696.ece

Huseklepp vil gjerne spille for Brann

Er Brann førstevalget til Huseklepp dersom det ordner seg med pengene? I så fall er det svært gode nyheter!
Rød makt på Hansa

catometeret

June 29, 2012, 11:52:52 AM #3973 Last Edit: June 29, 2012, 11:54:58 AM by catometeret
Quote from: nummer9 on June 26, 2012, 08:34:26 AM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article241303.ece

Er litt overrasket over at Pamer kan spå med såpass sikkerhet Branns fortsatte nedgang i omsetning. På den andre siden, med Skarsfjords anti-fotball og pysete målsettinger om toppen først i 2015 så er han nok ikke så langt fra sannheten.


Dette hadde stått til stryk på NHH ihvertfall. Dersom Huseklepp kommer tilbake til Brann kan man jo regne med at han vil generere inntekter i forbindelse med økt draktsalg, sponsorinntekter og flere solgte billetter. Problemet på inntektssiden i brann er at klubben skaper lite begeistring med dagens spillerstall og spillerstil. Da er en velkjent, populær showspiller som Huseklepp noe som kan være med å snu trenden. Hvis alternativet er en rekke ukjente spillere med lav lønn kan dette tvert imot gjøre publikum enda mindre entusiastisk enn i dag, med de konsekvensene det får. Man kan jo være heldig å få en ny Ojo + Torp storesmell, men sjangsene for det er jo ikke astronomiske akkurat.

Selv med moderat suksess tror jeg Huseklepp ville tjent inn igjen 2-3 lønnsmillioner for klubben gjennom økt interesse uten problemer.


krakra

Nja. Løpssterk, kreativ, treig, middels teknikk og dårlig skuddfot. Mer DM. Fellah vil også vekk. Tar heller ham

Onside !!!

Ja takk begge deler? Singh som Austin erstatter og Fellah for Mjelde?

Jose Arrogantio

Ser ikke på Singh som noen Austinerstatter, mer som en makker ved siden av, og der har vi allerede Sokolowski og Barmen. Singh er bedre enn begge, men ikke så mye at det forsvarer å hente ham framfor tynnere besatte posisjoner som spiss eller OM. Heller Fellah da.

Support your Team

July 02, 2012, 18:50:47 PM #3978 Last Edit: July 02, 2012, 18:55:10 PM by Support your Team
Quote
Dersom Huseklepp kommer tilbake til Brann kan man jo regne med at han vil generere inntekter i forbindelse med økt draktsalg, sponsorinntekter og flere solgte billetter. PDa er en velkjent, populær showspiller som Huseklepp noe som kan være med å snu trenden. Hvis alternativet er en  rekke ukjente spillere med lav lønn kan dette tvert imot gjøre publikum enda mindre entusiastisk enn i dag, med de konsekvensene det får. Man kan jo være heldig å få en ny Ojo + Torp storesmell, men sjangsene for det er jo ikke astronomiske akkurat.

Selv med moderat suksess tror jeg Huseklepp ville tjent inn igjen 2-3 lønnsmillioner for klubben gjennom økt interesse uten problemer.



Tror ikke at billettsalget holder seg konstant oppe bare pga. Huseklepp. Tror folk mister interessen etter hvert, hvis resultatene ikke kommer.  

Mener også at det hadde ikke vært så ideelt bare med Huseklepp og enn rekke ukjente spillere. Tror det er viktig å fordele oppgavene på flere "skulder". Huseklepp kan ikke gjøre alt alene heller. :P
Derfor sysns eg det er viktig å henter kanskje 1-2 spillere til som kan tar ansvar. Ser nå egentlig at det er bare Austin som gjør det av og til. Med avstand kapteinen Jonsson. Men han trenger vel noen kamper til før han viser det skikkelig.

krakra


dudo

Noen som vil komme med en mini-analyse av gutten?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

July 02, 2012, 22:34:43 PM #3981 Last Edit: July 03, 2012, 00:01:12 AM by Nixon
Hvorfor fikk han bare tre kamper for Fyllingsdalen? Skal han ha noe i Brann å gjøre burde han vært bankers på det laget.

Hvis han da ikke er skadeplaget.
I så fall er han hjertelig velkommen...
Rød makt på Hansa

Gulløl

Flere kamper for aldersbestemte landslag og høsten 2011 var han på prøvespill i Vålerenga
http://no.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Heggeland

Han spilte for Brann under VM i vinter. Er venstreback. En som Brann sikter seg inn på kan overta for Fakiri på litt sikt og bli backup for Demir ? Fakiri sin kontrakt går ut etter neste sesong.
http://www.brann.no/nyheter/lokal-duo-viser-seg-frem-i-vm/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Ja, jeg husker at han gjorde en fin figur i VM. Offensiv, men med god kontroll bakover.
Rød makt på Hansa

Huff

Endelig en god nyhet på en ellers jævlig kveld. Tror Barmen kan være en nøkkel for denne overgangen. Han har vist at det er mulig å spille seg inn på a-laget via ungdomsavdelingen, tidligere har jo løvenes ungdommer midt sagt vært kjølige til Branns frierier...

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

vebo

Burde ikke Brann i det minste kontakte Pompey for å sjekke muligheten for en free transfer? Også lete etter lønn i etterkant?

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article242217.ece
Tiocfaidh ár lá

osoerli

Quote from: Huff on July 03, 2012, 00:47:47 AM
.., tidligere har jo løvenes ungdommer midt sagt vært kjølige til Branns frierier...


Litt enklare no når Brann2 spelar i same divisjon som FKF
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Sindre32

Quote from: vebo on July 03, 2012, 09:10:04 AM
Burde ikke Brann i det minste kontakte Pompey for å sjekke muligheten for en free transfer? Også lete etter lønn i etterkant?

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article242217.ece


Vi får vel regne med at det skjer noe i kulissene, ville vært merkelig om de ikke jobber med en løsning.

storB

Quote from: Sindre32 on July 03, 2012, 10:26:43 AM
Vi får vel regne med at det skjer noe i kulissene, ville vært merkelig om de ikke jobber med en løsning.


Hadde regnet med det selv, men ettersom Huseklepp selv ikke er informert om noe så stiller jeg meg tvilende til det. Desverre.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

StuckedPaaOstlandet

Quote from: storB on July 03, 2012, 12:56:35 PM
Quote from: Sindre32 on July 03, 2012, 10:26:43 AM
Vi får vel regne med at det skjer noe i kulissene, ville vært merkelig om de ikke jobber med en løsning.


Hadde regnet med det selv, men ettersom Huseklepp selv ikke er informert om noe så stiller jeg meg tvilende til det. Desverre.


Huseklepp vet nok mer enn han sier i media, jeg tror brann venter med å by til pompey godtar gratis - 2-3 mill.

Huseklepp i en fri rolle rundt Ojo hadde gjort seg:)

Xminator

Quote from: storB on July 03, 2012, 12:56:35 PM
Quote from: Sindre32 on July 03, 2012, 10:26:43 AM
Vi får vel regne med at det skjer noe i kulissene, ville vært merkelig om de ikke jobber med en løsning.


Hadde regnet med det selv, men ettersom Huseklepp selv ikke er informert om noe så stiller jeg meg tvilende til det. Desverre.


Roald er best og knuger på pengesekken. Er det ikke på disse tider vi normalt skulle fått en oppdatering på om budsjettet holdes eller ikke? Stillhet er aldri noe godt tegn med Brann.

Jeg nekter også å tro det ikke finnes noen med Brannhjerte og nok penger på bok til å gi Brann litt økonomisk doping. At de ikke finnes i Hardball lenger må man vel bare ta inn over seg.

Markmus

Quote from: vebo on July 03, 2012, 09:10:04 AM
Burde ikke Brann i det minste kontakte Pompey for å sjekke muligheten for en free transfer? Også lete etter lønn i etterkant?

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article242217.ece


Når Huseklepp sier så rett ut at han vil til Brann, så er det rart om det ikke skjer noen fremstøt. Om Ikke Hardball som gruppe vil, så burde jo det være ypperlig for Mohn å få gutten tilbake til byn.

Hvis det ikke går, så burde jo Brann forsøke å få i gang en samtale mellom Brann, Portsmouth og Bari. Bari skylder Brann penger og Portsmouth skylder Bari penger. Bør da være en lett sak å slette all gjeld ved å la Huseklepp gå gratis til Brann.
Ka du ve?

Utmedsnolken

venter vel til vi har kvittet oss med austin, så budsjettene blir litt mindre stramme
"og der snubler Sæternes igjen"

HenningSB

Noen som vil ta på seg å starte kronerulling for å få Huseklepp? Gir vi alle noen penger hver og starter en greie på Facebook / Bergen by tror jeg fort det kan bli en del penger for å få dette igang..
Fikk ikke Viking-supporterne til rundt en 4-500.000 for Sæternes på kronerulling?

Da burde jo søren meg Brann klare det dobbelte for Huseklepp..

haak

Er det ikke mulig å bruke Softball?
Jeg stiller med kr. 1.000,-

Sindre32

Quote from: HenningSB on July 03, 2012, 19:26:09 PM
Noen som vil ta på seg å starte kronerulling for å få Huseklepp? Gir vi alle noen penger hver og starter en greie på Facebook / Bergen by tror jeg fort det kan bli en del penger for å få dette igang..
Fikk ikke Viking-supporterne til rundt en 4-500.000 for Sæternes på kronerulling?

Da burde jo søren meg Brann klare det dobbelte for Huseklepp..


Jeg betaler gjerne 1000 kroner for å slippe Sæternes, 2000 for å få Huseklepp.

vebo

Tiocfaidh ár lá

Sindre32

Quote from: vebo on July 03, 2012, 19:41:47 PM
Her står det at både hardball og softball vil bidra: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6034318.ece


Mye som kan ha skjedd siden da og nå. Regner med at Brann ikke har sittet med fingeren i rumpa i mellomtiden, de må jo ha sjekket trøkket.

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on July 03, 2012, 17:54:42 PM
venter vel til vi har kvittet oss med austin, så budsjettene blir litt mindre stramme


Det er det som er ganske trist. Austin ville nok vært mer villig til å signere ny kontrakt om Huseklepp kom tilbake (noe han vel sa for en stund siden).
Ka du ve?

Go Up