• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Sindre32

Sett i forhold til i fjor, vil jeg tro lønnsbudsjettet fortsatt er lavere enn det var, det er i hvert fall ikke særlig større etter at Holmvik, Guastavino og Opdahl forsvant. Rom for å forbedre kontrakten til Austin er det nok. Jeg tror heller det står på om Austin selv vil eller ikke, og hvorvidt han kan overtales.

Lister

Quote from: monzilla on February 20, 2012, 16:59:10 PM
Jeg tror dessverre at en forlengelse med Austin ikke er mulig innenfor de rammene vi har tilgjengelig. Han ender nok i en av de store København-klubbene, eller i Belgia neste år.


Tror ikke en forlengelse med austin strander på det økonomiske.

Kommer tilbudet fra rett klubb så går han nok nesten uavhengig av de økonomiske rammene.
Guinness - Makes you drunk

Sindre32

TIlbudene har ikke vært der, så tiden for å forlenge er nå. Hvis han ikke signerer før sesongstart, så er nok det løpet kjørt. Det gjelder å få overtalt ham, noe jeg håper og tror det jobbes intenst med.

Huff

Tror nok Austin avventer til sommeren. Interesserte klubber som vil ha han gratis kan vel ikke ta kontakt før det er 6.mnd igjen av kontrakten.

Tviler på det er mulig å få forlenget med han, men en må selvsagt prøve og Austin vil selvsagt gå rett inn i makslønnkategorien i lønnsmodellen til Brann (har vi dette?). Tviler dog på at det står på penger, Austin er god nok for bedre ligaer enn TL og der vil han få større sportslige utfordringer.

Sindre32

Frykter selv at du har rett. Men ønsker vi å forlenge, så må det nok skje nå. Til sommeren er det garantert for sent.

Det blir helt klart vanskelig, men ingenting er umulig.

Huff

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5937765.ece

Her står det at Brann har opsjon på forlenging av avtalen med Niasse, noen som vet om de har opsjon på kjøp, eller forlenging av låneavtalen -eller begge deler?

psv-hasund

Quote from: Huff on February 20, 2012, 18:35:09 PM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5937765.ece

Her står det at Brann har opsjon på forlenging av avtalen med Niasse, noen som vet om de har opsjon på kjøp, eller forlenging av låneavtalen -eller begge deler?


Opsjon på kjøp og en 2,5 års kontrakt

http://www.brann.no/nyheter/er-her-for-a-bli-bedre/

Lasaron

De i Brann sier at denne Niasse har ekstremferdigheter. Hva er disse?
Tren på langskudd

dudo

Veldig bra i fransk, sies det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on February 20, 2012, 20:47:04 PM
De i Brann sier at denne Niasse har ekstremferdigheter. Hva er disse?


Han virket bra teknisk i alle fall, og som en ganske uredd spiller.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Sindre32

Er han rask? Sterk? Han scoret på et imponerende langskudd, skjønte jeg? Er han en spiller som har potensial til å bli komplett?

Skulle gjerne vært og sett på, men som østlending (halvt bergensk på morsiden) bosatt i Thailand blir det noe langt å reise.

Klaus_Brann

Jeg fikk ikke sett han i dag, men så jo litt av han sist, og han virket som en litt uferdig spiller, men veldig spennende. Ikke Birkir-rask, men bra fart i han virket det som. Vanskelig å si så mye etter å ha sett han så lite.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kabelmann

Quote from: dudo on February 20, 2012, 16:42:31 PM
Vi skal ikke hente flere spillere.


Njaaaaaa... jeg ser en bitteliten åpning i artikkelen:

"- Nå er vi fornøyde med troppen slik den er. Ingenting tyder på at flere kommer inn nå, sier Walstad til Brann.no"
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Det er kanskje greit at de ikke legger seg på magen og blånekter, men det er ikke langt unna.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

De sa også at de skulle ha inn en til, mens de åpenbart jobbet med to. Så det kan vøre en finte. Samtidig ser jeg ikke helt hva vi skal hente. Tipper Niasse vurderes som Ojo-back up

Gulløl

February 20, 2012, 23:38:10 PM #2915 Last Edit: February 20, 2012, 23:43:06 PM by Gulløl
Huseklepp er det alltid en åpning for uansett. Nedrykk til tredje nivå i England, Bari penger utestående hos Portsmouth, Brann penger utestående hos Bari, er tre faktorer som kanskje kan få ting til å falle på plass for en Huseklepp retur. Og de pengesterke hjelperne til Brann hadde slått krøll på seg for å få det til.

Om om noen uker blir han pappa for første gang og kjerringen som driver frisørsalong og ungen skal bo her i Bergen. På tide da at Huse kommer seg hem og starter oppdragelsen av tjagutten (eller jenten). Så kan han kombinere det med å hente gullet hem til Bergen igjen  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lister

Quote from: Sindre32 on February 20, 2012, 22:00:36 PM
Er han rask? Sterk? Han scoret på et imponerende langskudd, skjønte jeg? Er han en spiller som har potensial til å bli komplett?


Vet ikke om vi så toppfarten hans, men han hadde et veldig fint løpesett, nærmest flytende. Litt marathonløperaktig. Uten at en kan dra noen konklusjoner fra det så er det ofte stor motor på de som har god løpeteknikk.

Men det er helt klart fra de kampene jeg har sett han i at det bor noe i gutten, men også at han er langt fra ferdig. Råskap er vel et ord som sharsfjord brukte.
Guinness - Makes you drunk

Gepard

Troppen i år består av mange spillere med god fysikk, det er hvertfall helt sikkert. Dette skal være vår fremste styrke i år, slik jeg tolker Shars sin sammensetning av troppen. Dette tror jeg omtrent er hans drømmetropp når det gjelder hans visjoner om hvordan fotball skal spilles. Det skal være umulig å ta oss på løpskapasitet og innsats.

Spillere som Austin, Sævarsson,Demir,Nordkvelle, Askar, Mjelde,Bentley og Ojohar alle sin force i den fysiske biten av spillet. Det er noe enormt solid over denne troppen.

Men jeg savner kanskje litt spisskompentanse rent teknisk i år, ikke har vi VaaganMoens venstrefot, Husklepps kroppsfinter eller Guastavinos rablete soloraid.
Men kanskje trenger vi ikke dette i år ?

Lukter høyt press og enorm innsats fra gjengen vår i år, blir det medaljer av slikt ? MAngler vi x-faktoren i årets spillertropp ? Eller skal vi bare være glad for at vi slipper tullete ikke-lojale spillere ;)?


Huff

Quote from: Lister on February 21, 2012, 08:58:58 AM
Quote from: Sindre32 on February 20, 2012, 22:00:36 PM
Er han rask? Sterk? Han scoret på et imponerende langskudd, skjønte jeg? Er han en spiller som har potensial til å bli komplett?


Vet ikke om vi så toppfarten hans, men han hadde et veldig fint løpesett, nærmest flytende. Litt marathonløperaktig. Uten at en kan dra noen konklusjoner fra det så er det ofte stor motor på de som har god løpeteknikk.

Men det er helt klart fra de kampene jeg har sett han i at det bor noe i gutten, men også at han er langt fra ferdig. Råskap er vel et ord som sharsfjord brukte.



Spilte han kant eller spiss?

Lister

Han var kant da jeg så han, men forstod det slik at han spillte spiss for Brann2.
Guinness - Makes you drunk

roaldinho

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/marcus-pedersen-klar-for-vaalerenga-3715480.html

Marcus Pedersen til Vif! De har manglet en som kan score en del mål, og nå har dem muligens en som kan putte en del mål denne sesongen.

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Jose Arrogantio

Quote from: roaldinho on February 22, 2012, 12:35:22 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/marcus-pedersen-klar-for-vaalerenga-3715480.html

Marcus Pedersen til Vif! De har manglet en som kan score en del mål, og nå har dem muligens en som kan putte en del mål denne sesongen.




Eller så kan han holde Konè selskap i skadestuen ;)

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on February 22, 2012, 12:48:37 PM
Quote from: roaldinho on February 22, 2012, 12:35:22 PM
http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/marcus-pedersen-klar-for-vaalerenga-3715480.html

Marcus Pedersen til Vif! De har manglet en som kan score en del mål, og nå har dem muligens en som kan putte en del mål denne sesongen.




Eller så kan han holde Konè selskap i skadestuen ;)


Det hadde helt klart vært det beste, ja ;)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

VPG og MP kan helt klart bli et skummelt spisspar...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gepard

Marcus Pedersen er bra han, mye talent og fysikk.Men er mye skadet, og han har nok ikke riktig motivasjon for å gjøre det godt i Vif, for han er det nok litt nederlag å måte komme hjem.

I tillegg tror jeg  denne opsjonen de har er av typen ikke gunstig. Altså en opsjon, hvor Vif har førsteretten dersom Vitesse ønsker å selge. Men man har ikke noen opsjon hos Pedersen.
Hvis han spiller godt i Vif i vår, kommer nok interessen fra andre større klubber, og vif mister spilleren etter å ha fått han opp i et godt nivå.
Det andre scenario er jo at han spiller dårlig, da kan opsjonen gjøre at de får hente hn iåm at andre klubber ikke er interessert. Men hvor interessert bør man være dersom en spiller ikke presterer i klubben ?

Ser bra ut på overflaten, men tror dette er en dårlig deal for Vif egentlig.

Kai-Olai

Quote from: Gepard on February 22, 2012, 13:24:49 PM
Ser bra ut på overflaten, men tror dette er en dårlig deal for Vif egentlig.

Jeg krysser fingrene! ;)

Lister

Det eneste positive for VIF slik jeg ser det her er at de får inn et navn.
Guinness - Makes you drunk

krakra

Quote from: Gepard on February 22, 2012, 13:24:49 PM
Marcus Pedersen er bra han, mye talent og fysikk.Men er mye skadet, og han har nok ikke riktig motivasjon for å gjøre det godt i Vif, for han er det nok litt nederlag å måte komme hjem.

I tillegg tror jeg  denne opsjonen de har er av typen ikke gunstig. Altså en opsjon, hvor Vif har førsteretten dersom Vitesse ønsker å selge. Men man har ikke noen opsjon hos Pedersen.
Hvis han spiller godt i Vif i vår, kommer nok interessen fra andre større klubber, og vif mister spilleren etter å ha fått han opp i et godt nivå.
Det andre scenario er jo at han spiller dårlig, da kan opsjonen gjøre at de får hente hn iåm at andre klubber ikke er interessert. Men hvor interessert bør man være dersom en spiller ikke presterer i klubben ?

Ser bra ut på overflaten, men tror dette er en dårlig deal for Vif egentlig.
Det var da den samme opsjonen vi hadde med Zsolt og trolig har med Niasse. Brann hadde nok blitt hyllet her inne om de hadde fått til en lignende avtale

Oppreist

VIF ser nå bra ut på papiret men har hatt en dårlig vinter.  Vi skal imidlertid ikke glemme at vi også hadde en svært dårlig vinter i fjor.  VIF er litt som Brann, de kan havne hvor som helst på tabellen.  Sterk spillerstall på papiret - men skadeutsatte og kanskje litt stresset trener...?

For vår del synes jeg også det ser brukbart ut på papiret - men savner fremdeles stopper med fart, ny spiss til å komplettere Ojo samt en KREATIV midtbanespiller.  Dagens Brannlag blir nok best når vi spiller Duracellfotball, tror ikke det kommer til å bli vakkert og veldig variert dessverre.
Stein på stein blir Steinar.

Gepard

Joda, brann hadde samme deal med Zsolt og Niasse. Forskjellen er at for disse to var det et steg opp å komme til brann, mens det for Pedersen ikke er det. Dermed tror jeg han forsvinner etter vårsesongen dersom han presterer og at da vif er tilbake på scrathch og må spille inn en ny spiss. I tillegg går dette utover Håvard Nielsen

Hatleking

Kva skjer med Vaagan Moen eigentleg? Har ikkje høyrt noko etter nyhenda om at han vart fristilt.

Xminator

VGP og MP er ett farlig spisspar. Vi får satse på at VIF fortsetter tradisjonene med å ødelegge gode spisser, men fortsetter de to som tidligere år så har de bedre offensive spillere enn oss. Ojo er nok bedre når det lempes langt, men slik vil vi jo ikke spille...

Sindre32


Eivind

For de som satt å håpet på en Huse-retur, er det i beste fall utsatt.

Til Birmingham på lån:

http://fotball.bt.no/england/article225428.ece


Eivind

Quote from: Xminator on February 23, 2012, 04:20:58 AM
VGP og MP er ett farlig spisspar. Vi får satse på at VIF fortsetter tradisjonene med å ødelegge gode spisser, men fortsetter de to som tidligere år så har de bedre offensive spillere enn oss. Ojo er nok bedre når det lempes langt, men slik vil vi jo ikke spille...


Pedersen uttaler i VG i dag at han "skal ut igjen så fort så mulig" og ser ikke for seg at han fortsetter i Engen når låneavtalen går ut i august.

Tja, like greit vi ikke gikk på en sånn deal synes jeg.

Sindre32

Quote from: Eivind on February 23, 2012, 08:49:51 AM
For de som satt å håpet på en Huse-retur, er det i beste fall utsatt.

Til Birmingham på lån:

http://fotball.bt.no/england/article225428.ece




Det er nok like greit, jeg tror det skulle gått gjøres å få til en forsvarlig løsning der. Skulle gjerne sett mannen tilbake i Brann-drakt, men det ville vel vært et steg tilbake hva fornuftig drift angår - med mindre man hadde fått investorhjelp, selvsagt.

Henki

Quote from: Eivind on February 23, 2012, 08:53:04 AM
Quote from: Xminator on February 23, 2012, 04:20:58 AM
VGP og MP er ett farlig spisspar. Vi får satse på at VIF fortsetter tradisjonene med å ødelegge gode spisser, men fortsetter de to som tidligere år så har de bedre offensive spillere enn oss. Ojo er nok bedre når det lempes langt, men slik vil vi jo ikke spille...



Pedersen uttaler i VG i dag at han "skal ut igjen så fort så mulig" og ser ikke for seg at han fortsetter i Engen når låneavtalen går ut i august.

Tja, like greit vi ikke gikk på en sånn deal synes jeg.


Herlig holdning å komme med til en klubb som har valgt å satse på deg.

"Neida, altså, karrieren min er på vei i dass, faktisk er den forbi det punktet, den er på full fart gjennom kloakksystemet, men at de der har valgt å gi meg en sjanse det driter jeg i for jeg er egentlig for god for denne klubben"

Ballen skal fremover!

Kjell249

Quote from: Eivind on February 23, 2012, 08:49:51 AM
For de som satt å håpet på en Huse-retur, er det i beste fall utsatt.

Til Birmingham på lån:

http://fotball.bt.no/england/article225428.ece

Kan man i England låne spillere fritt utenfor overgangsvinduet?

Da faller vel hele idèen med vinduet bort? Kan alltid få til en kreativ løsning med "lån" og så opsjon på kjøp ved neste vinduets start.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: Kjell249 on February 23, 2012, 11:17:25 AMKan man i England låne spillere fritt utenfor overgangsvinduet?


http://www.tv2.no/sport/fotball/england/huseklepp-paa-laan-til-birmingham-3716134.html

Overgangsvinduet i England er stengt, men det er fremdeles åpning for såkalte nødlån ut sesongen for klubbene under Premier League.

Men hva nøden er i Birmingham er ikke godt å si...
Rød makt på Hansa

kabelmann

Kanskje de har en egen paragraf for nødutlån også?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Quote from: Nixon on February 23, 2012, 11:22:21 AM
Quote from: Kjell249 on February 23, 2012, 11:17:25 AMKan man i England låne spillere fritt utenfor overgangsvinduet?


http://www.tv2.no/sport/fotball/england/huseklepp-paa-laan-til-birmingham-3716134.html

Overgangsvinduet i England er stengt, men det er fremdeles åpning for såkalte nødlån ut sesongen for klubbene under Premier League.

Men hva nøden er i Birmingham er ikke godt å si...


Kan vel være at det regnes som nødhjelp til Portsmouth? ;)
Ka du ve?

Snublefot

I england så er det jo slik at kjøp av spillere er begrenset til ett vindu, mens signering av spillere uten kontrakt, samt lån av spillere er begrenset til et litt større vindu.  Så ja, det kan fortsatt lånes spillere, eventuelt signere free transfers en liten stund til=)

Ihvertfall slik det er på gode gamle FM:)

Markmus

Er det ikke slik i Norge også?
Ka du ve?

ostraume

Quote from: Eivind on February 23, 2012, 08:49:51 AM
For de som satt å håpet på en Huse-retur, er det i beste fall utsatt.

Til Birmingham på lån:

http://fotball.bt.no/england/article225428.ece




Trenger ikke være negativt for Huse-retur dette. Nå trenger Klepp "kun" å ta en PVM. Benket i Birmingham til sommeren og så fristilt fra et Pompey som ikke har penger. Dermed blir det hjem til kone, barn og Stadion :)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

February 23, 2012, 12:04:35 PM #2944 Last Edit: February 23, 2012, 12:22:42 PM by Gulløl
Torbjørn Agdestein nå også landslagsspiller.
http://www.sunnhordland.no/article/20120222/SPORT/702239993

Går ut fra at Brann også følger han tett (?), ellers er de helt bevistløse. Han har fremdeles ikke tegnet ny kontrakt med Brighton så Brann har fremdeles sjansen men da må de være jævlig raske siden Brighton har signalisert at de vil gi han tilbud om ny kontrakt. Tror Brann absolutt kunne konkurrere på lønn, tror ikke han har den helt store lønnen der borte. Hadde vært en perfekt backup for Kim Ojo, utviklet seg svært mye mens han har vært i England sier rapportene.

Men det blir vel ikke noe av, Brann satser vel ikke på lokale talenter selv om de er blitt landslagsspillere og er Bosman  :P

Her er forresten troppen, selvfølgelig tom for Brann spillere. At Agdestein av landslagsledelsen blir vurdert som en bedre spiller en Fredrik Haugen kunne kanskje Skarsfjord merket seg.
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/Landslag/Aldersbestemt_gutter/Aldersbestemt-gutter/U20/2012/U21-tropp-til-privatlandskamp/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

February 23, 2012, 12:36:38 PM #2945 Last Edit: February 23, 2012, 12:40:15 PM by Gulløl
Agdestein har scoret for Brann før som innleid spiller i JET turnering for 2,5 år siden.
Se klippet under linken med 2 fine mål etter 1:05 og 1:25 min.
http://webtv.tv2.no/webtv/sumo/?treeId=2012&progId=328240
20 åringen har blitt en mye bedre spiller siden den gang men likevel ikke vurdert god nok for eliteserietroppen til Brann. Tror Brann skal få vente en god del år før det dukker opp et tilsvarende stort spisstalent i Hordaland.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Eg må le litt her. Også Huseklepp sin nye klubb har økonomiske problem. Han er altså på veg til å ruinere økonomien til nok ein klubb :)
http://fotball.bt.no/england/article225489.ece

vebo

Ikke akkurat et lykketroll...
Tiocfaidh ár lá

Nixon

Er det noen klubber i England som ikke har økonomiske problemer?
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5942307.ece

For erfaringen vår er at det er en kjernegruppe på 13-14 mann som spiller mer eller mindre fast.

Var det så mange?:)

Rød makt på Hansa

Go Up