• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Finnes det noen mulighet for at Brann vil dele de tallene de har samlet inn med forumet? De har jo kjørt analyser av alle kampene og sitter vel på pasninger, gode pasninger, balltap, taklinger etc.

Gulløl

Høyre kantspiller Daniel Bamberg vil bort fra HFK. Med 8 mål og 10 målgivende pasninger har han imponert og er i teten i poengligaen i år. Han liker ikke regnvær og da er ikke Bergen noe bedre en Haugesund. Men Brann bruker "skikkelige fly" til bortekampene og reiser ofte dagen før slik han trives med. Bamberg var på årets lag til Aftenpostens og 100% fotballs topplag i år. Pris 2 millioner (før pruting). Brann trenger en høyre kantspiller som kan slå fine innlegg men er vel ikke den posisjonen de har høyest prioritet å forsterke. Men likevel, Bamberg bør vurderes.
http://www.h-avis.no/sport/mistrives-i-fkh-1.6659839
http://www.h-avis.no/sport/vi-vet-hva-som-rorer-seg-1.6660708
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on December 12, 2011, 10:59:29 AM
Høyre kantspiller Daniel Bamberg vil bort fra HFK.


Flisespikkeri, men Haugesund er FKH.
HFK er Hordaland Fotballkrets eller Hammerfest Fotball Klubb eller noko slikt.
Bamberg er vel grei.  Får ikkje vatn i munnen.  2 mill er uansett blodpris.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

http://fotbolltransfers.com/site/news/14609.html

"Tobias Nilsson gjorde flest assist i Superettan och har ett utgående kontrakt. Nu kan fotbolltransfers.com avslöja att mittfältaren väljer mellan GAIS, Viborg och en norsk klubb från högstaligan.

Er det oss? Er jo 1/16 sjanse for det - minst :) . Eg fant ingen direkte beskrivelse av posisjon utenom at han er midtbanespelar. Tatt i betraktning av at han er assistkonge antar eg det er offensiv midtbane han bekler, ein posisjon me er meir enn godt nok forspent i.
Gå av.

osoerli

December 12, 2011, 12:24:14 PM #1654 Last Edit: December 12, 2011, 12:27:46 PM by osoerli
Superettan er vel Sveriges Adeccoliga?
Det gjer meg ein bitte liten smule skeptisk.
Hvis han er kant er det sikkert Brann.
Verkar jo ha bra oversikt der borte no.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Vi har jo god erfaring med superettan\addeccoligaspillere , sp det er ingen grunn til skepsis ;) MEn tviler det er oss det er snakk om. Han er nok mer en sentral offensiv spiller, og ikke ungdommen heller lenger. Tror det  er mer snakk om en på nedre halvdel (rent økonomisk) i TL som er interessert, tipper haugesund eller Stabæk.

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on December 12, 2011, 10:59:29 AM
Høyre kantspiller Daniel Bamberg vil bort fra HFK. Med 8 mål og 10 målgivende pasninger har han imponert og er i teten i poengligaen i år. Han liker ikke regnvær og da er ikke Bergen noe bedre en Haugesund. Men Brann bruker "skikkelige fly" til bortekampene og reiser ofte dagen før slik han trives med. Bamberg var på årets lag til Aftenpostens og 100% fotballs topplag i år. Pris 2 millioner (før pruting). Brann trenger en høyre kantspiller som kan slå fine innlegg men er vel ikke den posisjonen de har høyest prioritet å forsterke. Men likevel, Bamberg bør vurderes.
http://www.h-avis.no/sport/mistrives-i-fkh-1.6659839
http://www.h-avis.no/sport/vi-vet-hva-som-rorer-seg-1.6660708


Han vil vel bort fra FKH og ikke HFK.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Quote from: Klaus_Brann on December 12, 2011, 16:23:56 PM
Quote from: Gulløl on December 12, 2011, 10:59:29 AM
Høyre kantspiller Daniel Bamberg vil bort fra HFK. Med 8 mål og 10 målgivende pasninger har han imponert og er i teten i poengligaen i år. Han liker ikke regnvær og da er ikke Bergen noe bedre en Haugesund. Men Brann bruker "skikkelige fly" til bortekampene og reiser ofte dagen før slik han trives med. Bamberg var på årets lag til Aftenpostens og 100% fotballs topplag i år. Pris 2 millioner (før pruting). Brann trenger en høyre kantspiller som kan slå fine innlegg men er vel ikke den posisjonen de har høyest prioritet å forsterke. Men likevel, Bamberg bør vurderes.
http://www.h-avis.no/sport/mistrives-i-fkh-1.6659839
http://www.h-avis.no/sport/vi-vet-hva-som-rorer-seg-1.6660708


Han vil vel bort fra FKH og ikke HFK.

osoerli

http://fotball.bt.no/internasjonal/article216901.ece

Reginiussen sliter benken i Danmark.  Kanskje han kan lokkes til SKB?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Ville gått for Reginiussen, en kjempespiller i form, som i likhet med Sokolowski ikke har fått ut sitt fulle talent, og dermed besitter en stor indre motivasjon og revansjelyst i sin neste klubb.


nummer9

Hadde vært en smart signering om en får han til fornuftig pris. Kanskje han endelig velger Brann? Stod jo mellom Brann og TIL da han havnet der.

juninho

Quote from: Spelaren on December 12, 2011, 12:04:41 PM
http://fotbolltransfers.com/site/news/14609.html

"Tobias Nilsson gjorde flest assist i Superettan och har ett utgående kontrakt. Nu kan fotbolltransfers.com avslöja att mittfältaren väljer mellan GAIS, Viborg och en norsk klubb från högstaligan.

Er det oss? Er jo 1/16 sjanse for det - minst :) . Eg fant ingen direkte beskrivelse av posisjon utenom at han er midtbanespelar. Tatt i betraktning av at han er assistkonge antar eg det er offensiv midtbane han bekler, ein posisjon me er meir enn godt nok forspent i.

http://www.rogalandsavis.no/sport/Sandnes_Ulf/article5845417.ece
Ikke oss.

Spelaren

Quote from: juninho on December 13, 2011, 20:18:20 PM
Quote from: Spelaren on December 12, 2011, 12:04:41 PM
http://fotbolltransfers.com/site/news/14609.html

"Tobias Nilsson gjorde flest assist i Superettan och har ett utgående kontrakt. Nu kan fotbolltransfers.com avslöja att mittfältaren väljer mellan GAIS, Viborg och en norsk klubb från högstaligan.

Er det oss? Er jo 1/16 sjanse for det - minst :) . Eg fant ingen direkte beskrivelse av posisjon utenom at han er midtbanespelar. Tatt i betraktning av at han er assistkonge antar eg det er offensiv midtbane han bekler, ein posisjon me er meir enn godt nok forspent i.

http://www.rogalandsavis.no/sport/Sandnes_Ulf/article5845417.ece
Ikke oss.


Heh, kanskje like greit. Men artig nettside å sjekke rykter på.
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Brann stoler ikke lengre på norske klubber og har endret praksis for overgangsavtaler rundt spillere der en har rett på videresalgsprosenter. Virker fornuftig

http://fotball.bt.no/eliteserien/article216992.ece


Huff


Xminator

Han vil vel ut av landet før han blir arrestert han også...

Atlin

Lurer virkelig på hvilken klubb Holmvik signerer for. Noen rykter på gang?

Markmus

Stabæk har ikke akkurat penger å handle for, så det kan jo være han drar tilbake ;)
Ka du ve?

Atlin

Quote from: Markmus on December 15, 2011, 15:34:32 PM
Stabæk har ikke akkurat penger å handle for, så det kan jo være han drar tilbake ;)


Hadde tankene på Stabæk jeg også, men er temmelig sikker på at lønnen hans ville blitt et stort problem for Bæringene...

Markmus

Holmvik kan ikke akkurat kreve særlig til lønn.
Ka du ve?

Atlin

December 15, 2011, 19:49:13 PM #1671 Last Edit: July 31, 2012, 19:13:49 PM by Atlin
''

Xminator

Tviler egentlig på at det er noen klubber uansett kvalitet som vil gi ham godt med penger. Han må nok tilbake på det nivået lønnsmessig som han hadde før Brann.

Brann lover i avisen at det ikke blir hentet nye spillere på denne siden av jul. Man ser etter spillere med fart, og ønsker å avvente til kobbelet av spillere som vil til "utlandet" har gitt opp drømmen for dette overgangsvinduet.

Om man har konkrete spillere i tankene er det kanskje lurt, men det kan samtidig medføre at det blir nødløsninger rett før seriestart. Vi mangler en stopper og vi mangler backup for Ojo. Samtidig mener jeg det mangler ett alternativ til Austin/Sokolowski på sentral midtbane. Vi har mistet Torp og Bajter, og fått inn en spiller som erstatning for de to. Sesongen 2011 har vist at det blir for lite.

Huff

Quote from: Xminator on December 15, 2011, 20:06:04 PM
Tviler egentlig på at det er noen klubber uansett kvalitet som vil gi ham godt med penger. Han må nok tilbake på det nivået lønnsmessig som han hadde før Brann.

Brann lover i avisen at det ikke blir hentet nye spillere på denne siden av jul. Man ser etter spillere med fart, og ønsker å avvente til kobbelet av spillere som vil til "utlandet" har gitt opp drømmen for dette overgangsvinduet.

Om man har konkrete spillere i tankene er det kanskje lurt, men det kan samtidig medføre at det blir nødløsninger rett før seriestart. Vi mangler en stopper og vi mangler backup for Ojo. Samtidig mener jeg det mangler ett alternativ til Austin/Sokolowski på sentral midtbane. Vi har mistet Torp og Bajter, og fått inn en spiller som erstatning for de to. Sesongen 2011 har vist at det blir for lite.


Tror vi kan glemme backupen på DM. Rett og slett fordi Walstad har sagt at vi jakter folk i angrep og forsvar, ergo er en fornøyd med midtbanen. Selv håper jeg kampen om førstebackupplassen på DM blir mellom Mjelde og Barmen, ellers kan en håpe på formasjonsendring.

Branns ventestrategi høres ikke dum ut, men det forutsetter vel -som du er inne på- at en må ha flere alternativer så en ikke står på bar bakke om nr.1 på listen drat til Belgia eller noe. Nå må en selvsagt ha flere spillere på liten hele tiden, bare så det er sagt. Dette med fart liker jeg svært godt

På stopperplass vil jeg forøvrig gjerne se denne Hammer fra Stabæk, neppe fryktelig mye bedre enn Grorud, men trolig noe bedre og mye mer lovende (kunne sagt det samme om Dure >:(). Tror noe bedre blir en hylle for ambisiøst, men klager ikke om Walstad drar opp en billig ung svensk landslagsstopper av hatten eller noe. Ellers vet jeg ikke, men liker det jeg hører om fart.

Dette med at en avventer ift spillere som vil ut høres forresten ut som at en jakter på en anstendig hylle likevel, og jeg antar en ikke snakker Adeccospillere da disse gjerne må innom TL for å være aktuelle for det store utland. Alternativt er det lokale spillere som vil prøve lykken utenfor republikken i fremmede land som Norge, Gabon og Finland?

Chrisstah

Quote from: Huff on December 15, 2011, 21:52:15 PM
Quote from: Xminator on December 15, 2011, 20:06:04 PM
Tviler egentlig på at det er noen klubber uansett kvalitet som vil gi ham godt med penger. Han må nok tilbake på det nivået lønnsmessig som han hadde før Brann.

Brann lover i avisen at det ikke blir hentet nye spillere på denne siden av jul. Man ser etter spillere med fart, og ønsker å avvente til kobbelet av spillere som vil til "utlandet" har gitt opp drømmen for dette overgangsvinduet.

Om man har konkrete spillere i tankene er det kanskje lurt, men det kan samtidig medføre at det blir nødløsninger rett før seriestart. Vi mangler en stopper og vi mangler backup for Ojo. Samtidig mener jeg det mangler ett alternativ til Austin/Sokolowski på sentral midtbane. Vi har mistet Torp og Bajter, og fått inn en spiller som erstatning for de to. Sesongen 2011 har vist at det blir for lite.


Tror vi kan glemme backupen på DM. Rett og slett fordi Walstad har sagt at vi jakter folk i angrep og forsvar, ergo er en fornøyd med midtbanen. Selv håper jeg kampen om førstebackupplassen på DM blir mellom Mjelde og Barmen, ellers kan en håpe på formasjonsendring.

Branns ventestrategi høres ikke dum ut, men det forutsetter vel -som du er inne på- at en må ha flere alternativer så en ikke står på bar bakke om nr.1 på listen drat til Belgia eller noe. Nå må en selvsagt ha flere spillere på liten hele tiden, bare så det er sagt. Dette med fart liker jeg svært godt

På stopperplass vil jeg forøvrig gjerne se denne Hammer fra Stabæk, neppe fryktelig mye bedre enn Grorud, men trolig noe bedre og mye mer lovende (kunne sagt det samme om Dure >:(). Tror noe bedre blir en hylle for ambisiøst, men klager ikke om Walstad drar opp en billig ung svensk landslagsstopper av hatten eller noe. Ellers vet jeg ikke, men liker det jeg hører om fart.

Dette med at en avventer ift spillere som vil ut høres forresten ut som at en jakter på en anstendig hylle likevel, og jeg antar en ikke snakker Adeccospillere da disse gjerne må innom TL for å være aktuelle for det store utland. Alternativt er det lokale spillere som vil prøve lykken utenfor republikken i fremmede land som Norge, Gabon og Finland?


Når man ser alt i ett så er vel Torp erstattet med Soko så erstatter Barmen , Bajter. Samt vi har Mjelde, Haugen, Nordkvelle og til nød Hassan som kan bekle en sentral midtbane om det skulle være krise. Trenger i grunn ikke flere spillere på sentral midtbane. Austin er selvfølgelig selvskrevet.

Høres fornuftig ut at vi skal i første rekke forsterke forsvaret og angrepet.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Xminator

Karadas ønsker seg hjem. Familien har flyttet, kontrakten går ut i 2012 og han får ikke spille etter å ha takket nei til å forlenge. Om lønnen er fornuftig kunne han helt klart fylt en rolle i Brannstallen. Backup for Ojo og 4. alternativ som stopper. Rent kvalitetsmessig hadde han nok fylt spissrollen i Brann på nivå med Bakke. Dvs 6-7 mål og uten å forsvinne fra kampene slik Labakus og Nielsen gjorde i rollen.

Spelaren

Ikkje minst har Karadas, tross varierende prestasjoner sist gang, eit navn i Bergen. Ingen publikumsmagnet av dimensjoner, men ein av "våre". Betongskallen som sendte oss til himmels mot Lyn...
Gå av.

osoerli

Karadas tapte vel alle hodedueller han var involvert i siste halvåret han var i Brann.  Kva i allverden skal me med han?  Stallfyll i Brann 2?  Om løna er fornuftig, kva betyr no det?  Fornuftig løn for ein avdanka heimvendt tyrkiaproff er svært svært låg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

brann89

Hadde ikkje takket nei til å få karadaz til klubben. Var en favoritt hos meg i den tiden har var i klubben.
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

Gulløl

Azar var en dårlig spiller siste året i Brann, mistet mye av hodestyrken og var tragisk dårlig langs bakken.
Og har ganske sikkert ikke blitt bedre av to år i Tyrkia med lite spilletid. Blir også 31 år til våren. Kan aldri tenke meg at Brann går for enda en avdanka utenlandsproff uansett lønn. Kim Ojo sin backup bør være en ung sulten spiller med fremtiden foran seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on December 16, 2011, 08:44:55 AM
Azar var en dårlig spiller siste året i Brann, (...)


Uten å legge for mykje i VG-børsen, men han er rangert på 92. plass med 4.85 på dei 13 kampene han fekk for Brann i 2009. Brorparten var dårligere rangert.
Gå av.

Falkman

Karadas var omtrent  på Labukas-nivå den siste tiden han var her.Ubrukelig, med andre ord. det finnes kun nostalgiske grunner for å ønske å få ham tilbake. og det holder ikke. ikke på noen måte.

kabelmann

Karadas er ikke god nok. Tipper han er Sandnes Ulf-spiller når sesongen starter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Mitt største ønske er at Karadas var bedre. Han er en spiller som kom til Brann som tenåring, har sterke følelser for klubben og som hører hjemme her. Det hadde vært sinnsykt bra dersom han kom tilbake som en viktig spiller for laget.

Men dersom han ikke er bedre enn han var i sitt siste år er det ingen vits.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Falkman on December 16, 2011, 09:05:22 AM
Karadas var omtrent  på Labukas-nivå den siste tiden han var her.Ubrukelig, med andre ord. det finnes kun nostalgiske grunner for å ønske å få ham tilbake. og det holder ikke. ikke på noen måte.


Eg vil påstå det beviselig er feil.
Gå av.

Mr. Troen

Hvis han har kontrakt ut 2012 og ikke får spille, kanskje et kort lån for å se om han holder nivået?

En Azar i litt over 2009-form kunne vært en super squad player og miljøfaktor, men spørsmålstegnene er litt for mange og litt for store inntil han har vist at han fortsatt kan bidra.

Huff

Azar var forferdelig dårlig sist han var her og siden da har han slitt benken på tyrksisk nivå to. Nei takk.

Spelaren

Quote from: Huff on December 16, 2011, 11:02:59 AM
Azar var forferdelig dårlig sist han var her og siden da har han slitt benken på tyrksisk nivå to. Nei takk.
Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on December 16, 2011, 11:06:33 AM
Quote from: Huff on December 16, 2011, 11:02:59 AM
Azar var forferdelig dårlig sist han var her og siden da har han slitt benken på tyrksisk nivå to. Nei takk.


Er det VG-børsen du sikter til nå? Azar er typisk en spiller som får en karakter eller to ekstra på grunn av sitt gode navn og rykte. de tallene der har  liten eller ingen verdi i praksis. Han var forferdelig dårlig. ikke i alle kampene. men i flesteparten av dem

Spelaren

Quote from: Falkman on December 16, 2011, 11:18:43 AM
Er det VG-børsen du sikter til nå? Azar er typisk en spiller som får en karakter eller to ekstra på grunn av sitt gode navn og rykte. de tallene der har  liten eller ingen verdi i praksis. Han var forferdelig dårlig. ikke i alle kampene. men i flesteparten av dem


Ja, kun VG-børsen har liste som også inkluderer spelarar med færre enn 13 kamper. For øvrig er det ulogisk at eit lag frå ein bedre liga hadde giddet å smelle 3 millioner på bordet for ein spelar som er i det dårligste sjiktet i ligaen - sjølv om han er "tyrkisk". Og Karadas eit godt rykte? Haha. Karakter eller to ekstra-teorien har eg ingen kjennskap til, ser fram til underlaget som støtter opp om den.
Gå av.

monzilla

Er Karadas god nok er han en perfekt spiller for Brann. Men sist han var her presterte han langt under pari, og jeg vil heller ha en spiller uten et særlig navn som presterer enn en spiller med et stort navn som ikke presterer.

osoerli

Som backup for Ojo vil han iallefall garantert vera heilt ubrukeleg.  Han fungerer overhode ikkje som oppspillspunkt.  taper alt av hodeduellar då.  Hans eigenskapar som hodespelar kjem kun til sin rette på harde innlegg.  Der var han iallefall god om innlegga kjem på rett stad.  Som midtstopper var han også god.  Men me snakkar altså god våren 2008.  I Tyrkia har han vel kun spelt spiss.  Stiller også spørsmål om dette med at han blir benka fordi han ikkje vil forlenga.  Om han kun har fått 3 innhopp denne sesongen, er det vel tvilsomt om han i det heile har blitt førespeila kontrakt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Henrik8

Mitt utgangspunkt er at når man bygger opp og setter sammen stallen skal den enkelte spiller regnes med i dekningen av den plassen han er best. Skulle en spiller mot formodning være like god i to posisjoner, kan han regnes med i begge.

Dette medfører at Mjelde, Haugen og Nordkvelle skal regnes som å dekke den offensive midtbaneposisjonen. Mjelde er ikke god nok som venstre kant til å kunne regnes som å dekke denne posisjonen. Hvordan dette er med Nordkvelle vet jeg ikke, men etter det jeg har forstått på Godset-fansen er han heller ikke bra nok til å kunne regnes som dekning for venstre kant.

I alle tilfelle er verken Mjelde, Haugen eller Nordkvelle gode nok som defensive midtbanespillere til å dekke dm-posisjonen. Da skal ingen av dem heller regnes som dekning på denne plassen når stallen settes sammen. Dersom dette gjøres hindrer man å ta tak i at den defensive midtbanen faktisk må forsterkes. Det medfører at man unnlater å ta grep som er nødvendige dersom vi over tid skal bygge opp en stall igjen som er sterk nok til å kjempe om seriegullet.

Hassan kan i alle tilfelle ikke regnes med som en av dem som kan fylle en defensiv midtbaneposisjon. Det han viste i 2008 er noe av det verste jeg har sett fra en midtbanespiller på Brann, med unntak av Einarsson, på lang tid. Han har i tillegg vært back nesten hele utenlandsoppholdet sitt. Hassan er back, ikke midtbanespiller.

Dersom den defensive midtbanen må forsterkes, skal den forsterkes. Dersom dette medfører at vi får for mange spillere fordi det er overdekning på andre midtbaneposisjoner, skal en av de andre selges. Det er på denne måten en bygger en stall. Har man holdningen "Jaja, vi er jo underdekket på den defensive midtbanen, men vi kan jo alltids putte Mjelde der siden vi har så mange offensive midtbanespillere", får vi aldri en slik naturlig utvikling av stallen at den kan bygges opp til å kjempe om seriegullet igjen.

Tilfellet Haugen er også litt spesielt. Han er for øyeblikket en ok eliteseriespiller som offensiv midtbane, men med potensiale til å bli en svært god offensiv midtbanespiller på eliteserienivå. For å kunne ta ut dette potensialet må han få spille i den posisjonen han har utviklingspotensiale. I så fall kan vi ha en meget bra spiller om 1-2 år. Bruk Haugen som defensiv midtbanespiller eller kant, og han får aldri mulighet til å ta ut det særlige potensialet sitt. Da kommer vi garantert til å ende opp med en middels eliteseriespiller uansett hvilken posisjon det er i.

På denne bakgrunnen blir mitt ønske til midtbanen slik, basert på at vi beholder 4-2-3-1 formasjonen vår, og med utgangspunkt i hvordan a-laget skal se ut, altså de 14 spillerne som skal spille mest:

Defensiv midtbanespillere:

Austin og Sokolowski.

Dekningen er for tynn, særlig med tanke på skadesituasjonen til Soko. Derfor er det behov for en defensiv midtbanespiller som er god nok til å kunne spille 10-12 kamper uten å svekke posisjonen.

Venstre kant:

Bentley, Larsen.

Dekningen er grei nok dersom Bentley finner tilbake til stabilt nivå gjennom vinteren. Posisjonen kan ses an.

Offensiv midtbane:

Haugen, Nordkvelle, Mjelde, Guastavino.

Her har vi et stort problem med overdekning. Etter min mening er Guastavino den beste, og burde dermed spille her. Haugen som nummer to, hvilket bør gi ham nok tid i løpet av en sesong til å fortsette utviklingen. I min ideelle verden skal dermed Mjelde og Nordkvelle selges. I realiteten skjønner jeg at dette er vanskelig, og selvfølgelig helt umulig når man akkurat har hentet Nordkvelle.

Høyre midtbane: Ingen

Etter min mening har vi ingen spillere som har høyre kant som sin beste posisjon. Etter en ideell stalloppbyggingstankegang selges de to overflødige sentrale midtbanespillerne, Mjelde og Nordkvelle, og to høyrekanter hentes inn. Realiteten er vel at Guastavino kommer til å spille en del på høyre, fordi han er god nok. Det gir oss imidlertid problemet at vi ikke utnytter hele potensialet hans, siden han er best sentralt. Vi får altså ikke alt ut av en spiller.

For at stallen skal bygges opp på denne måten må vi ha en langsiktig avklaring på hvilken formasjon klubben skal spille. Jeg hadde ønsket at Brann la ned en langsiktig strategi for dette, og implementerte det på alle nivåer. Ved trenerskifte skal den nye treneren få beskjed om hvordan det skal spilles. På den måten vil vi i alle overgangsvinduer vite hvilke grep som skal gjøres, fordi vi vet hvilke posisjoner som skall fylles.

Jeg ser at det er mange reelle hindringer for en slik tankegang, blant annet at vi trenger kjøpere til de som skal ut, må ha tilgang på spillere i bestemte posisjoner, kan få problemer med å finne trenere når treneren ikke selv kan sette sitt eget grep på laget osv.

Jeg ønsker imidlertid at Brann kan starte opp en slik prosess, som så kan virke på lang tid. Da kan vi få en reell stamme i laget, og bygge rundt og fornye den stammen med enkeltspillere. Slik jeg har forstått det er det slik Ferguson har jobbet i United (uten samenligning forøvrig), og etter min mening er dette den eneste måten vi kan sørge for å ble en stormakt over en lengre periode. 
Kjør over pakket 09`

krakra

Vi har fire som konkurrerer om én OM-plass og tre som konkurrerer om to DM-plasser. Det sier sitt. Med dagens formasjon må vi ha en DM til, og vi bør kvitte oss med Mjelde. Ihvertfall.

Falkman

Quote from: Spelaren on December 16, 2011, 11:24:20 AM
Quote from: Falkman on December 16, 2011, 11:18:43 AM
Er det VG-børsen du sikter til nå? Azar er typisk en spiller som får en karakter eller to ekstra på grunn av sitt gode navn og rykte. de tallene der har  liten eller ingen verdi i praksis. Han var forferdelig dårlig. ikke i alle kampene. men i flesteparten av dem


Ja, kun VG-børsen har liste som også inkluderer spelarar med færre enn 13 kamper. For øvrig er det ulogisk at eit lag frå ein bedre liga hadde giddet å smelle 3 millioner på bordet for ein spelar som er i det dårligste sjiktet i ligaen - sjølv om han er "tyrkisk". Og Karadas eit godt rykte? Haha. Karakter eller to ekstra-teorien har eg ingen kjennskap til, ser fram til underlaget som støtter opp om den.



Det holder å ta for seg en vurderingen av en enkelt, helt tilfeldig valg kamp, så ser man at  det hjelper godt å ha et kjent navn, når ymse journalister skal sette karakterer. men den debatten kan vi la ligge. det relevante  er jo de faktiske prestasjonene til  Karadas, spesielt  den siste halve sesongen han var her ( 2009). husker du virkelig ikke hvor rævva han var da???  som oppspillspunkt vant han en knapt en duell, og teknikken som aldri har vært spesielt bra, var på nivå med Trefotens. hva er sannsynligheten for at 2 år med lite spille-tid i Tyrkia har endret på det?

krakra

Bjørnsson var bedre enn Karadas i 2009.

Ricky

Jeg går inn i en dyp depresjon om vi kjøper Azar Karadas. Hjelpe og trøste for en oppskrytt spiller.. So what om han hadde 4.85 på børsen for et par år siden; han startet ni kamper, og vi vant én av dem. Han var fullstendig Tadas Labukas i alt han foretok seg, til 3 mill i årslønn og SOF.

Det unge talentet Cato Hansen hadde 4.50 på børsen for oss i 2010; altså omtrent midt på (180.plass av 343 spillere). Kanskje han kan være noe som spissinnbytter?

dudo

Quote from: krakra on December 16, 2011, 12:44:01 PM
Vi har fire som konkurrerer om én OM-plass og tre som konkurrerer om to DM-plasser. Det sier sitt. Med dagens formasjon må vi ha en DM til, og vi bør kvitte oss med Mjelde. Ihvertfall.


Det er en antagelse. Jeg tror ikke Skarsfjord vurderer både Diego og Kvelle som sentral OM.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Da må han enten legge om formasjonen, eller bruke en av dem i en annen posisjon enn han er best i.

dudo

Vi får se på rollene. Jeg ser ingen grunn til å være SÅ bombastisk.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up