• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on December 06, 2011, 12:41:02 PM
Quote from: Nixon on December 06, 2011, 11:49:04 AM
Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AMFor øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen,


Og han vil likevel til Brann?;)


Hvordan trollmannen RBH har fått til det er et under:)


du ser jo tydelig på bildet at Roald driver med noe tankemanipulering.
"og der snubler Sæternes igjen"

AtroZ

Quote from: kabelmann on December 06, 2011, 09:33:34 AM
En liten presentasjon av spilleren:

http://www.youtube.com/watch?v=l1c0TjdudVY


Stemmer alt skrytet fra treneren så gleder jeg meg veldig til papirene er signert :-D
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Kjell249

Brann holder kortene tett til brystet. Kudos! 1 måned siden han var gjest på cupfinalen, og ingen har hørt et knyst. Tipper Brann lekket info til pressen i morges, siden avtalen er så godt som klar hvis han står på den medisinske testen.

I hvert fall ingen av forummedlemmene som kan påstå at de har veldig gode kilder internt i Brann:)
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Svenskene som  avslørte saken

tintin

Kor er han fra egentlig? Tyrkia?

Ã?rstarne

Håper på Grønner, Halvorsen og Lehne Olsen. Da er overgangvinduet fullkomment 8-)

Lister

Quote from: tintin on December 06, 2011, 13:06:40 PM
Kor er han fra egentlig? Tyrkia?


Født i sverige, tyrkiske foreldre.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Quote from: Xminator on December 06, 2011, 09:55:29 AMDet er lov å ha forventninger til ham og om prislappen er 4 millioner (selv tror jeg fasiten ligger nærmere 2 millioner norske), så er dette en spiller vi skal forvente skal være i startoppstillingen.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article216524.ece

RBH har fasiten, og han sier at summen ikke er i nærheten av fem millioner svenske.
Rød makt på Hansa

Lister

Har han og sett på transfermarkt? ;D
Guinness - Makes you drunk

krakra

Skjønner uansett ikke at fem millioner SEK skulle være så mye for en svensk u21 profil. vi betalte 4,5 millionrr for bentley og våge nilsen hadde kostet ti mill

pidre

For ikke aa snakke om 4 mill for Cato Hansen, som foroervrig enda ikke har scoret i TL. 
Saludar a los monos!

dudo

Nye tider. Emil johansson kom for ca 2 mill, omtrent det samme jeg håper vi betaler.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Når RBH sier at summen ikke er i nærheten av fem millioner svenske tilsvarende 4,13 norske kroner kan en vel ut fra litt sannsynlighet gå ut fra summen ligger en plass mellom 2 og 3 millioner.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Joda, men vi betalte jo 4.5 millioner for Bentley og selv om vi ikke har hørt om fyren, så virker han ikke akkurat som et ubeskrevent blad. Fast og viktig på Sveriges U21-landslag og nominert til årets nykommer i Allsvenskan.

Det sier litt om prisene i Norge og vårt syn på norsk fotball at man reagerer sånn på fire millioner for en svensk U21-landslagsback. Jeg tror ingen hadde reagert negativt hvis vi hentet Våge Nilsen eller Hedenstad for fire millioner. Iallefall hvis Stabæk ikke hadde vært nær konkurs.

krakra

Quote from: Gulløl on December 06, 2011, 14:48:34 PM
Når RBH sier at summen ikke er i nærheten av fem millioner svenske tilsvarende 4,13 norske kroner kan en vel ut fra litt sannsynlighet gå ut fra summen ligger en plass mellom 2 og 3 millioner.
Dette er mannen som sa at Holmvik ikke ville tjene i nærheten av tre millioner i året i Brann og. Så sånn sett kan vi jo utifra sannsynelighet gå utifra at prisen ligger rundt fire millioner.

Leffen

December 06, 2011, 14:57:46 PM #1515 Last Edit: December 06, 2011, 15:05:03 PM by Leffen

krakra

Forøvrig hadde det vært kjekt hvis BT eller BA kunne ta seg bryet med å lete opp en fotballekspert i Sverige som kunne fortelle litt mer om spilleren enn det youtube-klippet og eventuelt Skarsfjord og Walstad vil si. Gjerne en med litt kjenskap til norsk fotball som kan si hvordan han vil passe inn i TL.

Hadde også vært flott å få vite hvordan Brann fikk snusen på denne spilleren. Følger de aktivt med på Allsvenskan, har de fått et tips eller er det U21-landslagsprestasjonene som har fanget deres oppmerksomhet? Svenskene er veldig gode på talentutvikling, bedre enn Norge, og har edruelige priser, så deres aldersbestemte landslag er definitivt verdt å følge med på. Som sagt syns jeg ikke fire millioner er så voldsomt. Nevn en spiller fra det norske U21-landslaget vi kunne fått for den prisen. Hvis prisen er langt under fem millioner svensker er jo det strålende og understreker bare poenget mitt om at svensk fotball er verdt å følge med på. Spesielt i de yngre rekkene.

Hatleking

Endeleg godt å kome seg i hus. For dei av oss som ikkje bur i sentrum, er desse forholda på vegane i overkant. Kilometervis med køar, bilar på sommardekk som sit fast over alt - huff.

Men ja - venstrebacken var kanskje det viktigaste å forsterke. No har me klart det - og det er fantastisk. Eg har faktisk stor tiltru til at dei ansvarlege klarar å finne gode spelarar.

Xminator

Quote from: Utmedsnolken on December 06, 2011, 12:16:39 PM
etter å ha havnet i trelleborg så scoret Mika Kottila 9 mål på 45 kamper, mens Sjøhage foreløpig har 8 på 48 kamper. så enten er brann elendige til å få noe ut av spillerne sine eller så er (var) norsk fotball noen hakk høyere enn svensk. kottila pøste jo på med mål i Finland også forresten.


Eller så hadde vi kalt dem flopper selv med under 10 mål fordelt på 2 sesonger.

Xminator

Quote from: Nixon on December 06, 2011, 13:46:04 PM
Quote from: Xminator on December 06, 2011, 09:55:29 AMDet er lov å ha forventninger til ham og om prislappen er 4 millioner (selv tror jeg fasiten ligger nærmere 2 millioner norske), så er dette en spiller vi skal forvente skal være i startoppstillingen.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article216524.ece

RBH har fasiten, og han sier at summen ikke er i nærheten av fem millioner svenske.


En gang lovet han at Holmvik ikke fikk 3 millioner i året, så da blir vel overgangssummen 4 999 000. Tror fortsatt anslaget mitt på rundt 2 millioner norske er omtrent rett, og det er vel noe vi må regne med å betale for en spiller med 2 år igjen av kontrakten.

Kjell249

Nå er det vel forskjell på lønn og sign-on fee. Og det var vel derfor RBH sa at Holmvik ikke tjente i nærheten av 3 mill i året... I praksis fikk han vel 9 mill for 3 år.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on December 06, 2011, 15:34:37 PM
Quote from: Utmedsnolken on December 06, 2011, 12:16:39 PM
etter å ha havnet i trelleborg så scoret Mika Kottila 9 mål på 45 kamper, mens Sjøhage foreløpig har 8 på 48 kamper. så enten er brann elendige til å få noe ut av spillerne sine eller så er (var) norsk fotball noen hakk høyere enn svensk. kottila pøste jo på med mål i Finland også forresten.


Eller så hadde vi kalt dem flopper selv med under 10 mål fordelt på 2 sesonger.


men de har jo tydeligvis ikke bedre alternativer, men så har jo vi spilt masse med Labukas, så vi kan jo ikke skryte av å være så mye bedre selv.
"og der snubler Sæternes igjen"

Huff

Et poeng her er at vi nå var å jaktet spillere i backmarkedet, et marked jeg vil tro både RBK og VIF sonderer for tiden. Vil anta at i alle fall RBK er mer attraktive enn oss, og dette gjelder og fort VIF. Nå er vi ferdighandlet før de har fått ut fingeren og slipper eventuelle budkamper med disse klubbene evt at en nesten klar back snappes opp av dem. Og grunn og anta at disse klubbene ser i de samme markedene som oss.

Er nå overbevist om at neste pri for Brann blir en backupspiss for Ojo. De fleste her vil vel heller ha inn en skikkelig god stopper, men de signalene en har fått gjennom media tyder på at en er rimelig fornøyd med Grorud og Zsolt, i alle fall hvis Kalven kommer tilbake.

krakra

Kun fire lag slapp inn mer mål enn oss. Det er greit nok at strukturen har vært av varierende kvalitet, men vi har samtidig TLs beste DM og jeg kan umulig se for meg at Skarsfjord er fornøyd med kvaliteten på årets stopperduo. Med denne venstrebacken er høyrekanten og stopperplassen ved siden av Zsolt våre svakeste posisjoner med ganske klar margin. Walstad sa for ikke så lenge siden at Brann ville signere 4-5 nye spillere(inkludert en eventuel forlengelse med Kalvenes). Jeg tipper at både høyrekant og stopper er blant disse.

Hatleking

Quote from: Huff on December 06, 2011, 15:59:30 PM
Et poeng her er at vi nå var å jaktet spillere i backmarkedet, et marked jeg vil tro både RBK og VIF sonderer for tiden. Vil anta at i alle fall RBK er mer attraktive enn oss, og dette gjelder og fort VIF. Nå er vi ferdighandlet før de har fått ut fingeren og slipper eventuelle budkamper med disse klubbene evt at en nesten klar back snappes opp av dem. Og grunn og anta at disse klubbene ser i de samme markedene som oss.

Er nå overbevist om at neste pri for Brann blir en backupspiss for Ojo. De fleste her vil vel heller ha inn en skikkelig god stopper, men de signalene en har fått gjennom media tyder på at en er rimelig fornøyd med Grorud og Zsolt, i alle fall hvis Kalven kommer tilbake.


Den som lever får sjå. Personleg trur eg at det kjem enda ein inn i forsvarsfireren. Viss det er ein som Hagen som både kan spele høgreback og midtstoppar, skal eg vera nøgd med det. Angåande backupspissen, trur eg me må utanlands. Eventuelt Lehne Olsen.

Huff

Uansett greit at vi ikke primært jakter det samme som Viking. 10 mill er mye penger og de skal visst brukes på en bakromsspiss og en sterk midtbanespiller.

Hatleking

Det er vel nok av interessante spelarar ute i verda no - det er berre å finne dei.

Jose Arrogantio

Om svensken går for bare 2 millioner så har nok Trelleborg skaffet seg en grei videresalgsklausul for ham. Men veldig fint å høre at vi har klart å få tak i en ettertraktet spiller i en posisjon både RBK og VIF er ute etter å forsterke.

krakra

RBK og ikke minst VIF har vel andre ting å tenke på for øyeblikket:)

posemedsnopi

Høres ut som en venstrebeint Birkir... Rask og bedre offensivt enn defensivt. Bør absolutt gi Brann variasjon i angrepsfasen. Tenk om vi får beholde Austin, og han kan sende crossere etter to backer på hissige løp. Får vann i munnen.

brannl

Fin nyhet, dette med tyrkersvensken!

Ellers snakkes det om at vi hÃ¥per pÃ¥ Ã¥ beholde Austin, og jeg tror dessverre at han forsvinner. HÃ¥per da Vaagan Moen hentes som erstatter, og da brukes pÃ¥ def midtbane. Hadde vært en fin erstatter, og kan i tillegg brukes pÃ¥ flere plasser. Han har jo definitivt ikke de samme defansive kvalitetene, men har gode framover. Er en av fÃ¥, som Brann har muligheten til Ã¥ fÃ¥, som er i nærheten  av Austins krossere.

fanthole

December 06, 2011, 16:54:27 PM #1531 Last Edit: December 06, 2011, 16:58:13 PM by fanthole
Quote from: Leffen on December 06, 2011, 14:57:46 PM


Er uenig med Asante da han er blottet for fotballforståelse. Heller Ahmed fra Hødd! Ikke så rask som Asante, men mye bedre med ball og er involvert i farligheter hver kamp :)

Svensken høres jo meget spennende ut! Kan kanskje lokke til seg flere svensker med han? :)

posemedsnopi

Er ganske sikker på at PVM ikkje har det som skal til for å klare seg i en rolle som DM. Tror heller ikkje han er god nok i noen av de sentrale posisjonene på midtbanen, bortsett fra OM. Han har ikkje nok ro og teknikk med ballen til å erstatte Torp, og er for treg og veik til å erstatte Austin.
Synes det er helt greit av Brann å ikkje foreta seg noe i forhold til PVM i denne omgang. Vi har Guastavino, Mjelde og Haugen i den rollen.

dudo

Jeg er ravende uenig. Petter er en terrier med fantastiske crosspasninger, og bra teknikk. Ikke som i år dra seg forbi en mann, men pasningsmessig o.l. Litt svak på hodet til å spille sentralt på midten, ellers ville han vært en veldig bra mann.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brannl

Quote from: posemedsnopi on December 06, 2011, 16:58:10 PM
Er ganske sikker på at PVM ikkje har det som skal til for å klare seg i en rolle som DM. Tror heller ikkje han er god nok i noen av de sentrale posisjonene på midtbanen, bortsett fra OM. Han har ikkje nok ro og teknikk med ballen til å erstatte Torp, og er for treg og veik til å erstatte Austin.
Synes det er helt greit av Brann å ikkje foreta seg noe i forhold til PVM i denne omgang. Vi har Guastavino, Mjelde og Haugen i den rollen.


Hvorfor skulle han ikke være god nok i en DM rolle? Han er kanskje noe treig, men ikke for treig. Vaagan Moen har et bra fotballhode, og tar igjen mye på det. Ellers er det bare tull at han er for veik! Ja han er en del veikere enn Austin, men ikke for veik for å spille i den rollen. Om Vaagan Moen og Sokolowski skulle bli det DM parret(som sikkert ikke er veldig sannsynlig), så betyr det ikke at de skal ha akkurat den samme rollefordelingen som Austin og Torp hadde.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5835617.ece



Værsågod!

For øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen, så Roald er fornøyd med å ha holdt denne saken skjult.


Haha, herlig bilde!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Red Rabitt

Brann henter rett og slett det beste av hva Sverige kan oppdrive av venstre backer som er under 21 år. Helt fantastic!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

dudo

Quote from: Red Rabitt on December 06, 2011, 18:16:56 PM
Brann henter rett og slett det beste av hva Sverige kan oppdrive av venstre backer som er under 21 år. Helt fantastic!


Men er det bare meg som begynner å bli utålmodig mtp offentliggjørelse? Ikke selge skinnet osv.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

brannl

Quote from: dudo on December 06, 2011, 17:01:54 PM
Jeg er ravende uenig. Petter er en terrier med fantastiske crosspasninger, og bra teknikk. Ikke som i år dra seg forbi en mann, men pasningsmessig o.l. Litt svak på hodet til å spille sentralt på midten, ellers ville han vært en veldig bra mann.


Enig. Om Austin forvinner, tror jeg ikke brann finner en stort bedre erstatter. Isåfall ikke om de skal erstatte han med en som har noen av de samme kvalitetene offansivt. I tillegg hadde jeg unnet Vaagan Moen muligheten til å lykkes som fotballspiller igjen.

Jose Arrogantio

Quote from: dudo on December 06, 2011, 18:19:12 PM
Quote from: Red Rabitt on December 06, 2011, 18:16:56 PM
Brann henter rett og slett det beste av hva Sverige kan oppdrive av venstre backer som er under 21 år. Helt fantastic!


Men er det bare meg som begynner å bli utålmodig mtp offentliggjørelse? Ikke selge skinnet osv.


Er ikke alene. Kommer til å frykte overskrifter om at RBK snappet ham opp i siste liten til jeg ser ham i Branndrakt.

Edit: og der kom gladnyheten! http://www.brann.no/nyheter/demir-signerte-for-brann/


Jrgn

Fint at vi signerer for 4 år. 3 år er ofte litt for lite.

Xminator

SÃ¥ da er handlelisten nede i:
Stopper "Kalvenes-erstatteren"
Høyrekant "En spiller som kan holde bredden"
Midtbane "bajter-erstatteren"
Spiss "Labakus-erstatteren"

Joda, Labakus har ikke vert god, men rollen han tok i stallen er likevel viktig å fylle fra start i 2012. Helst med en bedre spiller...

krakra

Labukas var elendig og fylte ingen rolle, men siden vi hadde griseflaks så holdt Ojo seg stort sett skade- og karantenefri så det var ikke noe særlig behov for en backup i år. Vi kan selvfølgelig ikke satse på den samme flaksen neste år.

Men en ny spiss på nivå med Tadas er det ikke vits i å hente.

Chrisstah

Uten at jeg har sett denne Demir, så syns jeg dette er en meget spennende signering. Vi satser ungt og ser etter kvalitet, alt tyder på at det er kvalitet så lenge han har spilt så bra som han har for svenske u 21 laget, som nok er litt bedre enn vårt eget. Nå er det bare opp til oss å få han til å fungere i vårt system. Får som mange andre en litt Jokke Sjöhage følelse, men på en annen side så har Skarsfjord vist at han er flink til å hente spillere som passer inn i et system.

Nå er det 3 viktige signeringer som gjenstår, forsvarspiller, breddeholder til høyre og en spiss. Samt at en DM også kommer inn, men anser at det ikke er 1 pri på stadion ettersom vi har dekning der, ikke at den er god nok, men det er dekning der med Soko, Mjelde, Haugen, Barmen og evnt Fakiri. Austin er jo selvskreven.

Håper hvertfall signeringene er klare før sesongoppkjøringen starter, det hadde vært optimalt for både klubb og spillere.

Ser Avni Pepa forlater Start og jobber med å få seg ny klubb. Er han bedre enn Grorud som stopper?

Noe nytt om Pontus Farnerud eller Celso Borges?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Belfort

Et vågalt kjøp! Han har kun en god sesong bak seg på det øverste nivået i Sverige ellers har han oppholdt seg i Superettan. Det positive er at han umulig kan bli svakere enn fakiri

Markmus

Quote from: Chrisstah on December 06, 2011, 20:42:05 PM
Noe nytt om Pontus Farnerud eller Celso Borges?


Farnerud er i alle fall ryktet til AIK.
Ka du ve?

krakra

Quote from: Belfort on December 06, 2011, 20:52:32 PM
Han har kun en god sesong bak seg på det øverste nivået i Sverige ellers har han oppholdt seg i Superettan.
Samme kan en si om Ojo

Belfort

Quote from: krakra on December 06, 2011, 21:05:52 PM
Quote from: Belfort on December 06, 2011, 20:52:32 PM
Han har kun en god sesong bak seg på det øverste nivået i Sverige ellers har han oppholdt seg i Superettan.
Samme kan en si om Ojo


Joda, noen ganger treffer man

krakra

Vel, ikke det jeg tenkte på. Ojo har også bare en god sesong i TL. Jeg tror likevel de fleste føler seg ganske trygg på ham neste sesong.

Go Up