• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

AlltidT.I.L.

Quote from: nummer9 on December 05, 2011, 16:35:44 PM
Quote from: AlltidT.I.L. on December 05, 2011, 16:25:07 PM
Quote from: Xminator on December 03, 2011, 07:51:58 AM
BA: Brann ønsker ikke PVM. Før noen andre på midtbanen er solgt.

Følgende Brannfakkel: Selg Mjelde til Tromsø så det er plass til PVM!

Mye mulig at Mjelde kunne fått en "ny vår" i Tromsø.....:-)

Avskrevne tidligere brann-midtbanespillere har det jo med å ende opp i TIL før eller siden, så en kan jo håpe...

Har vel gått litt begge veier med spillere og en viss Nilsen....:-)
Men seriøst. det er vel nokså mange potensielle forsterkninger rundt omkring, kunsten er jo å få dem til å passe inn i laget,s spillestil. Ikke alle trenerne som evner det så godt bestandig. Men enkelte klubber har jo råd til å prøve og feile mere enn andre, så da er det viktig og gjøre mest mulig av de rette valgene for de klubbene som ikke har denne muligheten.  Lykke TIL på overgangs markedet :-)

dudo

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 06, 2011, 02:34:21 AM
I løpet av tirsdagen er Brann i sluttforhandlingar med Trelleborgs venstreback Erdin Demir, faktisk. Født 1990 og svensk u21-landslagssback som også kan spele ving. Medisinsk test er cirka berre det som gjenstår.

Meget, meget interessant tilvekst. Kom frå lavare divisjon for 1,5 år sidan. Han seie sjølv det blir klart i løpet av dei nermaste dagane.

Har 2 år igjen på kontrakta så Brann må ha lagt inn større bod enn det Djurgården kom med for eit par veker sidan. I følge lokalavisa Trelleborgs Allehånda har TFF, i ein gamal artikkel, krevd over 5 mill for han i haust.


Jøss, dette høres spennende ut. Hvor har du infoen fra?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tsf

Hater NøFF -Bergen ut av Norge -Bergen = Egen stat og Republikk vært godt

Hatleking

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on December 06, 2011, 02:34:21 AM
I løpet av tirsdagen er Brann i sluttforhandlingar med Trelleborgs venstreback Erdin Demir, faktisk. Født 1990 og svensk u21-landslagssback som også kan spele ving. Medisinsk test er cirka berre det som gjenstår.

Meget, meget interessant tilvekst. Kom frå lavare divisjon for 1,5 år sidan. Han seie sjølv det blir klart i løpet av dei nermaste dagane.

Har 2 år igjen på kontrakta så Brann må ha lagt inn større bod enn det Djurgården kom med for eit par veker sidan. I følge lokalavisa Trelleborgs Allehånda har TFF, i ein gamal artikkel, krevd over 5 mill for han i haust.


Verkeleg? Han kan eg absolutt ingenting om. Men spanande viss det viser seg å bli noko.

ostraume

5 mill for en venstreback? Jøss...trodde vi var på bosmanhyllen. HB?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Er vel 4 mill norske. Får håpe svenske klubber er som norske, at det er dobbel pris for salg til konkurrenter. Uansett spennende! Kan gi laget en ny dimensjon.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

December 06, 2011, 08:40:00 AM #1456 Last Edit: December 06, 2011, 08:41:33 AM by krakra
- Jo, det er slik jeg oppfatter det, så det føles veldig bra. Brann har vært et topplag i eliteserien de siste sesongene og er en klubb som hele tiden satser videre, sier venstrebacken.


Aiai. Ser at han står med null mål og en målgivende i årets Allsvenskan. Håper virkelig at han ikke bare er en yngre og venstrebeint Fakiri.

Spelaren

http://www.trelleborgsff.se/webbtv/?id=l1c0TjdudVY

God offensivt, må visst jobbe litt med det defensive. Hee hee, høyrt den før? Uansett, ein ung svensk U21-spelar er frå ei hylle eg kan like.
Gå av.

Christian

Høres ut som en kostbar venstreback, men spennende absolutt. Med den prisen bør kontrakten være lang og prestasjonsbasert.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ZsoltKorcsmar

Dette viser at vi har økonomiske muskler man ikke trodde eksisterte. Nå ble jeg plutselig mer positiv når det gjelder Hovland. Hadde forestilt meg at vi skulle hente 5-6 middelmodige 28 år gamle Grorud-spillere i vinter.
Om nå Hovland og Borges er aktuelle og vi beholder Austin kan det bli krutt.
     
                  Leciejewski

Sævarsson   Hovland   Zsolt    Demir

               Austin  Borges

  Guastavino     Sokolowski     Bentley

                       Ojo

Muligheter for at Soko og Borges kunne byttet posisjon, men over flere år har Borges vist seg å være best når han ligger dypt i en playmaker-rolle (landslaget). Tror det ville vært veldig giftig å ha Soko sin kraftslegge der oppe i mellomleddet også. Han er kreativ og skyter som en hest, i den rollen skal man ikke se bort fra at han kan score noe alà Vaagan Moen ( rundt 10 mål). Men først må vi jo se om vi får han på bena.

Vil ikke avkskrive Bentley enda, men om han forsetter i samme spor etter en god treningsvinter vet jeg ikke hvor lenge tolmodigheten holder. Så har vi også offensiv kvalitet i form av Haugen og Nordkvelle på benken som kan være med å endre kampbildet.

Hadde vert kuler og krutt!

krakra

Soko er for treg, både fysisk og i ballbehandling, til å spille OM. Da er nok både Nordkvelle og Haugen bedre alternativer.

Yngve


osoerli

Dette med han her Demir, som eg ikkje veit noko som helst om er nok bra.  Det blir eit viktig signal til Hovland og andre spelarar om at Brann har tenkt å satsa.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

kabelmann

Ser at Udinese er/var interessert. De hadde også vært nevnt i media da Ighalo var så og si "klar" for Brann. Satser på at det ikke er noen gentleman's agreement involvert i denne overgangen :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

December 06, 2011, 09:55:29 AM #1466 Last Edit: December 06, 2011, 10:02:22 AM by Xminator

Lister

Han har vært på bøkene til både Galatasaray og Bursaspor. Uten sammenligning forøvrig har det kommet en god del spennende ut av tyrkia siste årene. Som f.eks: Gökhan Töre, Nuri Şahin og Arda Turan.

Kan ikke si jeg kjenner så mye til spilleren, men det virker som en overgang vi har brukt tid på og det er en ung spiller inn i en posisjon hvor vi har åpenbare svakheter.

Aller helst skulle jeg ikke lest ett ord om spilleren før papiret var signert, jo mindre som lekker til pressen jo bedre føler vi til stadighet kommer med positive overraskelser på overgangsmarkedet nå.

2 mill norske er det transfermarkt har på spilleren, noe som egentlig bare betyr at har for lite data på han til å sette en reell pris.
Guinness - Makes you drunk

Markmus

For 4 mill. (NOK) bør han være enormt god.
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Lister on December 06, 2011, 09:57:07 AM
2 mill norske er det transfermarkt har på spilleren, noe som egentlig bare betyr at har for lite data på han til å sette en reell pris.


hehe, du bruker vel ikke transfermarkt.de til å bedømme verdien av en spiller? ;)
Ka du ve?

Truls

Kan dette være en Lars Bakkerud har hatt kjennskap til og anbefalt?
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Lister

Quote from: Markmus on December 06, 2011, 10:01:46 AM
hehe, du bruker vel ikke transfermarkt.de til å bedømme verdien av en spiller? ;)


Var vel det jeg skrev at jeg ikke gjorde, mer til han over som så ut til å ta det tallet som utgangspunkt.

Quote from: Xminator on December 06, 2011, 09:55:29 AM
prislappen er 4 millioner (selv tror jeg fasiten ligger nærmere 2 millioner norske)
Guinness - Makes you drunk

LikeABoss

Quote from: ZsoltKorcsmar on December 06, 2011, 09:16:28 AM

     
     

               Austin  Borges







Borges? Er det noe jeg har gått glipp av?

Markmus

Quote from: Lister on December 06, 2011, 10:03:42 AM
Quote from: Markmus on December 06, 2011, 10:01:46 AM
hehe, du bruker vel ikke transfermarkt.de til å bedømme verdien av en spiller? ;)


Var vel det jeg skrev at jeg ikke gjorde, mer til han over som så ut til å ta det tallet som utgangspunkt.

Quote from: Xminator on December 06, 2011, 09:55:29 AM
prislappen er 4 millioner (selv tror jeg fasiten ligger nærmere 2 millioner norske)



Aaah-k.

Men transfermarkt.de er altså ikke en side en bruker for å finne salgspris på spillere. Det er bare å se på denne siden for å forstå hvorfor: http://www.transfermarkt.de/en/tippeligaen/torschuetzen/wettbewerb_NO1.html
Ka du ve?

Lister

Transfermarkt er litt menneskelig input og veldig mye formler og statestikk.

Mangler de data blir prisen stort sett alltid satt rundt 200.000
Guinness - Makes you drunk

Gepard

Virker som en utrolig spennende signering. Visst man henter 2-3 spillere til i samme klasse som Demir, Sokolowski og Nordkvelle, ja da er troppen virkelig på gang hva gjelder kvalitet.

Men nå gjenstår det å skape et offensivt spillmønster med disse nye typene i laget. MAn kan ikke fortsette å pole på Ojo dersom meningen er at man skal bruke kvalitetene man har i laget.

Og tror at Jokke Våge Nilsen har en tung dag i dag...

Hatleking

Quote from: Gepard on December 06, 2011, 10:10:40 AM
Virker som en utrolig spennende signering. Visst man henter 2-3 spillere til i samme klasse som Demir, Sokolowski og Nordkvelle, ja da er troppen virkelig på gang hva gjelder kvalitet.

Men nå gjenstår det å skape et offensivt spillmønster med disse nye typene i laget. MAn kan ikke fortsette å pole på Ojo dersom meningen er at man skal bruke kvalitetene man har i laget.

Og tror at Jokke Våge Nilsen har en tung dag i dag...


Viss denne Demir er det eg håpar på, kan me forhåpentlegvis skapa noko på venstresida igjen.

Lister

Demir er vel ganske mye mer et uskrevet blad enn Nordkvelle og Soko som tross alt har bevist et høyt toppnivå i tippeligaen.

Og av disse er Nordkvelle den tryggeste signeringen, Soko den mest risikofyllte med tanke på skade og Demir den mest risikofyllte med tanke på prislapp.

Egentlig en imponerende miks. Graver de opp en midtstopper og kanskje en spiss så har vi gjort et enormt vintervindu. Da mangler det bare å forlenge med austin.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Spennende spiller. Alt som kommer fra svensk U21-landslag må jo være av bra kvalitet.

For Sjøhage var vel ikke i nærheten?;)
Rød makt på Hansa

Huff

Mycket spannande.

Vet intenting om spilleren, men svenska u-21 og interesse fra store klubber tilsier for meg at dette er et kjøp på VIF/RBK hyllen. Er ov overrasket over at vi kan bla opp fire mill for en spiller uten å ha solgt en eneste spiller. Håper så inderlig at dette er en hurtig spiller.

Dette er uansett veien å gå, kjøpe inn et fåtall virkelig gode spillere (helst yngre) heller en masse gråstein som kun står i veien for talentene, og som aldri kan bidra til noe gull. Regner med det er snakk om minst 4-års kontrakt, noe mindre for en så dyr og ung spiller er mer eller mindre skandale.

osoerli

Det er vel innsparte lønskostnader for Holmvik og Opdal i 2012 som fullfinansierer dette kjøpet.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Hadde man toppet det hele med Hovland og Borges 24. desember, så skulle jeg vurdert å ta Roald inn i varmen igjen. Men nyedrakten kjøper jeg ikke før Austin og Guastavino har skrevet under på nye år for Brann...

Utmedsnolken

December 06, 2011, 11:10:49 AM #1482 Last Edit: December 06, 2011, 11:25:01 AM by Utmedsnolken
En dyr, ukjent utlending og folk er allerede i fyr og flamme og nå er det ikke måte på hvem andre vi skal kjøpe. virker kjent...



"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

December 06, 2011, 11:27:12 AM #1483 Last Edit: December 06, 2011, 11:37:36 AM by krakra
Vi snakker om en svensk U21-landslagsspiller da. Det er et visst kvalitetstegn. Se hvem det norske landslaget(som er dårligere enn det svenske) har på sine backer. Hedenstad og Våge Nilsen.

Sjekket forøvrig prestasjonene hans for U21-landslaget. Han har spilt sju kamper for dem i år(av ti mulige). I kvalikken til U21-EM var han fast og spilte fire av fem kamper fra start til slutt(nummer fem var han skadet). Sverige scoret sju mål i de fire kampene han spilte og han hadde målgivende på fire av disse.

Edit. Ser nå at han kom innpå i U21-landskampen mot Norge der Sverige knuste oss 4-1. Han hadde målgivende på 3-1. Har ikke fått sjekket de siste tre kampene, men fem målgivende på fem kamper for U21-lanslaget lar høre av seg.

Kan med andre ord virke som at han har imponert for et dårlig lag i Allsvenskan og herjet for U21-landslaget til Sverige.

Danny

December 06, 2011, 11:36:45 AM #1484 Last Edit: December 06, 2011, 11:39:02 AM by Danny
Spennende spiller!

Brann har jo en del penger nå etter årets nøkterne budsjett. Ekstra tilskuerinntekter, ekstra plasseringsinntekter, cupinntekter og det er vel heller ikke urimelig å tenke at den nye avtalen med Hummel har gitt Brann litt ekstra penger å rutte med. Og lønnsmidler er frigjort i Opdals og Holmviks exit.  I tillegg er dette en type spiller Harball kunne vært interessert i, om de er blitt aktive igjen, er det også positivt.

Denne signeringen signaliserer at den verste perioden er over. Nå kan vi begynne å se oppover igjen.

Gepard

Ting tyder på at han har en stor stjerne i sverige ja, lover veldig bra. Men for at han skal ha suksess er nok nøkkelen at brann klarer å spille et spill som gjør at en offensiv venstreback får være nettop det, offensiv. Hassan har hatt en veldig defensiv rolle mens birkir har vært med mere fremover. Hvis vi neste år skal spillemed to så offensive backer stiller det store krav til løpskraften også på midten. Det kommer til å bli huller bakover på sidene

Spelaren

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5835617.ece



Værsågod!

For øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen, så Roald er fornøyd med å ha holdt denne saken skjult.
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: krakra on December 06, 2011, 11:27:12 AM
Vi snakker om en svensk U21-landslagsspiller da. Det er et visst kvalitetstegn. Se hvem det norske landslaget(som er dårligere enn det svenske) har på sine backer. Hedenstad og Våge Nilsen.

Sjekket forøvrig prestasjonene hans for U21-landslaget. Han har spilt sju kamper for dem i år(av ti mulige). I kvalikken til U21-EM var han fast og spilte fire av fem kamper fra start til slutt(nummer fem var han skadet). Sverige scoret sju mål i de fire kampene han spilte og han hadde målgivende på fire av disse.

Edit. Ser nå at han kom innpå i U21-landskampen mot Norge der Sverige knuste oss 4-1. Han hadde målgivende på 3-1. Har ikke fått sjekket de siste tre kampene, men fem målgivende på fem kamper for U21-lanslaget lar høre av seg.

Kan med andre ord virke som at han har imponert for et dårlig lag i Allsvenskan og herjet for U21-landslaget til Sverige.


selv om han er verdens beste spiller nå, så finner vi nok en rask måte å ødelegge han på.

edit: RBH ser ut som en ond trollmann på det bildet
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AMFor øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen,


Og han vil likevel til Brann?;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: osoerli on December 06, 2011, 09:13:50 AM
Bud frå Brann her allereide frå 25. nov utan at Gulløl har snappa det opp?


Farken, skal skjerpe meg  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: Gulløl on December 06, 2011, 11:55:20 AM
Quote from: osoerli on December 06, 2011, 09:13:50 AM
Bud frå Brann her allereide frå 25. nov utan at Gulløl har snappa det opp?


Farken, skal skjerpe meg  ;)


Dersom du har en søkebot gående er det kanskje litt mykje tyt om "brann" daglig, ofte lett å overse ting.
Gå av.

krakra

Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5835617.ece



Værsågod!

For øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen, så Roald er fornøyd med å ha holdt denne saken skjult.
Ligner på Per Ciljan Skjelbred..

Gulløl

December 06, 2011, 12:01:45 PM #1492 Last Edit: December 06, 2011, 12:06:21 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on December 06, 2011, 11:49:04 AM
Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AMFor øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen,


Og han vil likevel til Brann?;)


Han likte sikkert festen, cupfinaleshowet og toget. Kort oppsummert, at Brann har Skandinavias beste supportere. Vi e så jævla god  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ka du ve?

krakra

Quote from: Nixon on December 06, 2011, 11:49:04 AM
Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AMFor øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen,


Og han vil likevel til Brann?;)
Mulig RBH ikke var helt ærlig om hvem som var hvem?

Huff

Sånn apropos er denne Demir lagkampeat med Brannlegenden Joakim Sjøhage, klubben han spiller for var vel og klubben som kjøpte ikonet Mika Kottlia av oss.

Utmedsnolken

December 06, 2011, 12:16:39 PM #1496 Last Edit: December 06, 2011, 12:18:25 PM by Utmedsnolken
etter å ha havnet i trelleborg så scoret Mika Kottila 9 mål på 45 kamper, mens Sjøhage foreløpig har 8 på 48 kamper. så enten er brann elendige til å få noe ut av spillerne sine eller så er (var) norsk fotball noen hakk høyere enn svensk. kottila pøste jo på med mål i Finland også forresten.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Tror nok Brann fikk ganske lite ut av Sjøhage. Han var jo et stort talent, men måtte konkurrere med TLs suverent beste spiss og slet visst endel med motivasjonen. Smålubben ble han og.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on December 06, 2011, 11:49:04 AM
Quote from: Spelaren on December 06, 2011, 11:43:53 AMFor øvrig var han på Ullevaal under cupfinalen,


Og han vil likevel til Brann?;)


Hvordan trollmannen RBH har fått til det er et under:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl





Er det snakk om hvem han ligner på må Daniel Nannskog være et klart valg. Ser ikke bort fra at det er en halvbror, søskenbarn eller tremelling. Noen flinke slektsforskere som kunne sjekket opp ?  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up