• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

bernu

HANSA - Z

Gepard

Er mildt sagt overraskende om vi stiller til start tl 2012 med Austin i laget. Dessverre. Så skarsfjord skal få en helsikens jobb med å komponere en ny duo som Torp - Austin. Men her er jeg faktisk glad for at det er Skarsfjord som er i styringen,dette er noe han er flink på. Skulle bare øsnke han hadde en trener med offensiv samhandling som spesialitet ved sin side...

Borges inn på midten hadde vært klasse. Så trenger han en murbrekker alla Austin ved sin side.





dex1974

Vet ikke om jeg har nevnt det her inne tidligere men ønsker Skarsfjord som manager på lik linje som Hareide er i Viking og Solskjær er i Molde. Så hentet inn en trener som Knut Tørum for å ta seg av det offensive. Tror det kunne blitt en suksess!
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Joggi Bogga

Quote from: dudo on November 12, 2011, 15:46:58 PM
Singh som DM?

Man må se på laget som helhet.

Jeg tror det er ekstremt viktig at vi får inn en person som kombinerer stor løpskraft med evnen til å opprettholde balltempo. Uten Torp ble vi med ett fullstendig endimensjonale i angrepsoppbygningen. Vi trenger en som kan levere presist uten å dra ned tempoet.

2x Austin ser på papiret lekkert ut, men i praksis ville vi blitt taktisk kledd av.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

November 13, 2011, 14:49:24 PM #654 Last Edit: November 13, 2011, 14:55:09 PM by Huff
Quote from: Gepard on November 13, 2011, 13:03:54 PM
Er mildt sagt overraskende om vi stiller til start tl 2012 med Austin i laget. Dessverre.


Så lenge han ikke har tenkt å signere ny kontrakt og vi får en anstendig sum for han (8.mill og oppover), ser jeg helst at Austin forsvinner. Jeg er en enorm tilhenger av spilleren og det han har prestert i år er strålende, men tross at vi helt klart styrket sportslig, med en austin på baneb i 2012, ser jeg ikke at inntektene som kommer inn pga dette forsvarer at vi da starter helt på nytt igjen i 2013. Austin er ren klasse, og sjansene for at vi finner en like god erstatter til overkommelig pris er kanskje 3 prosent, i alle fall forsvinnende liten. Men, skal vi få noe igjen for han bør han selges nå. En bra erstatter signeres fort på en 4-årskontrakt, og da har vi ideellt sett en spiller ut 2014. Da bør denne spilleren ideellt sett selges for en anstendig sum om vi gjør et bra kjøp, og henter noen i riktig alder og med riktig potensiale, osv. Brann bør hente spillere som styrker oss, har videreutviklingspotensiale og som kan selges for profitt for å generere merinntekter til styrking av det sportslige. Slik bør Branns tankegang være. En bør videre tenke at gode spillere skal være her i omkring to og et halvt år til tre og et halvt år, og signeres på fire eller femårskontrakter. Kontraktsforlengninger bør være på plass to år før kontrakten går ut, hvis ikke selges de to til halvannet år før kontrakten går ut, mens de ennå gir stor avkastning. Samtidig speides det kontinuerlit etter erstattere for absolutt alle spillerne i stallen.

Samme gjelder Gustav, men her trenger vi ikke å erstatte han med en liknende spillertype og jeg vil anta salgssummen blir en del lavere (3.mill og oppover). Brann bør tenke langsiktig, og jeg har ingen tro på at et meget kjedelig Brannlag i en liga med sviktende publikumsinntekter vil generere i nærheten av nok inntekter til å erstatte disse to uten å ha fått overgangssummer for dem. Poenget er heller ikke like gode erstattere, men at en totalt sett sitter igjen med nok penger til å styrke ellveren og økonomien på lengre sikt.

dudo

Vi kommer ikke til å greie å hente en like god spiller som Austin. De vil ikke spille for oss. Det er glemmesak. Man må bare glemme erstatteren i regnestykket Austin eller penger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Nei, det blir nok noen år til neste gang vi får se en spiller av Austins kaliber på midtbanen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: Joggi Bogga on November 13, 2011, 14:47:30 PM
Quote from: dudo on November 12, 2011, 15:46:58 PM
Singh som DM?

Man må se på laget som helhet.

Jeg tror det er ekstremt viktig at vi får inn en person som kombinerer stor løpskraft med evnen til å opprettholde balltempo. Uten Torp ble vi med ett fullstendig endimensjonale i angrepsoppbygningen. Vi trenger en som kan levere presist uten å dra ned tempoet.

2x Austin ser på papiret lekkert ut, men i praksis ville vi blitt taktisk kledd av.


2xAusting sentralt hadde definitivt ikke blitt kledd av. Han har både offensive og defensive egenskaper å spille på, så to av ham ville vert en midtbane som hadde vert ekstremt sterk.

Austing kan ikke erstattes. Han er på nivået med spillere som Scharner, Olofinjana og Helstad. Spilleren som tar plassen på banen må spille på sine premisser og styrker. Når en ny midtbane stilles opp er det likevel styrkeforholdet til motstander som er det viktigste. Det er synd vi ikke får vite hva en spiller som Austin hadde tilført oss når vi møter europeiske lag.

Xminator

Quote from: bernu on November 12, 2011, 18:18:52 PM


Så lenge Austin ikke er solgt enda, så går jeg ut fra at han blir ut sesongen. Hvordan ligger han an til å få spilletillatelse i England?

Joggi Bogga

Quote from: Xminator on November 13, 2011, 17:18:56 PM


2xAusting sentralt hadde definitivt ikke blitt kledd av. Han har både offensive og defensive egenskaper å spille på, så to av ham ville vert en midtbane som hadde vert ekstremt sterk.


I cupfinalen fikk han hovedansvaret for å starte angrep. Det gikk overhodet ikke bra. Det er flere årsaker til dette, deriblant;

- han er for lite kreativ
- han kommuniserer for dårlig med de foran seg
- han fikk elendig/ingen hjelp av de 3 foran seg

Alt dette henger sammen. Austin er en glimrende spiller etter norske forhold. Han er veldig god på styrkene sine, men småspill, kreativitet, frispillinger, smartness er han til gjengjeld svak på. Derfor trenger vi en ballfordeler ved hans side.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Vel, han har fire målgivende i år, noe som er temmelig bra for en DM i Brann og det er ingenting galt med pasningene hans. Kreativiteten er kanskje lav i forhold til resten av ferdighetsregisteret, men som "playmaker" holder han minst middels TL-nivå.

Hovedproblemet til en playmaker i Brann først og fremst den totale mangelen på et offensivt spillemønster.
Dog skulle jeg for all del gjerne sett Borges eller Farnerud ved siden av Austin.

Huff

Quote from: dudo on November 13, 2011, 16:08:52 PM
Vi kommer ikke til å greie å hente en like god spiller som Austin. De vil ikke spille for oss. Det er glemmesak. Man må bare glemme erstatteren i regnestykket Austin eller penger.


Enig og uenig. En Austinerstatter vil neppe holde samme nivå, men som Joggi skrev over m¨en se på laget som helhet. Med litt dyktighet kan Brann komme sportslig styrket ut av et Austinsalg, erstatteren blir nepe like god, men kanskje kan et Austinsalg gi rom for en god erstatter, en bedre sidemann enn vi vil har råd til med Austin i stallen, en ny god stopper og en enda bedre venstreback. Dette er gjerne ting vi må hente uansett, men mer penger kan bety at vi henter fra en bedre hylle. Når det kommer til erstatteren kan denne og strengt tatt prestere bedfre enn Austin -litt avhengig av hvordan en ser på det. Jeg vil heller ha en spiller som er god for Brann i tre år enn ett år til med en dritgod Austin, selv om jeg ikke tror dette vil skje kan vi og tenke oss en situasjon der Austin signerer for en ny klubb i juli/august og fullfører sesongen ganske middels engasjert med prestasjoner som matcher.

Når det kommer til spilleren Austin, må jeg si meg litt enig med Joggi. Han har ikke verken voldsomme pasningsferdigheter (igjen foruten krossene) og heller ingen imponerende kreativitet, han lider under Branns spillestil, som alle andre pasningsspillere, men han har heller ikke imponert meg på disse tingene i tidligere sesonger, da vi har spilt litt mer gjennom midtbanen. At han har fire målgivende skyldes vel og at han tross posisjonen som DM vandrer rundt over hele banen, kommer ikke på noen gode gjennombruddspasninger signert Austin, selv om det dog er lite løp å spille pasninger mot.

Wingfoot

Quote from: Huff on November 13, 2011, 14:49:24 PM
Quote from: Gepard on November 13, 2011, 13:03:54 PM
Er mildt sagt overraskende om vi stiller til start tl 2012 med Austin i laget. Dessverre.


Så lenge han ikke har tenkt å signere ny kontrakt og vi får en anstendig sum for han (8.mill og oppover), ser jeg helst at Austin forsvinner. Jeg er en enorm tilhenger av spilleren og det han har prestert i år er strålende, men tross at vi helt klart styrket sportslig, med en austin på baneb i 2012, ser jeg ikke at inntektene som kommer inn pga dette forsvarer at vi da starter helt på nytt igjen i 2013.



Det hjelper lite på økonomien om Brann får 8 mill for Austin, for da kommer ikke Brann til å sitte igjen med en eneste krone.

Hardball skal i første omgang ha tilbake den opprinnelige overgangssummen (tror det ar 10 mill), deretter deles overskuddet 50/50 mellom Brann og Hardball.

Så skal Brann sitte igjen med nok til å finne en grei erstatter må man få minst 20 mill, som vil gi Brann 5 mill til å finne en erstatter for...
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Xminator

November 14, 2011, 09:37:22 AM #663 Last Edit: November 14, 2011, 09:44:13 AM by Xminator
Quote from: Joggi Bogga on November 13, 2011, 17:47:44 PM
Quote from: Xminator on November 13, 2011, 17:18:56 PM


2xAusting sentralt hadde definitivt ikke blitt kledd av. Han har både offensive og defensive egenskaper å spille på, så to av ham ville vert en midtbane som hadde vert ekstremt sterk.


I cupfinalen fikk han hovedansvaret for å starte angrep. Det gikk overhodet ikke bra. Det er flere årsaker til dette, deriblant;

- han er for lite kreativ
- han kommuniserer for dårlig med de foran seg
- han fikk elendig/ingen hjelp av de 3 foran seg

Alt dette henger sammen. Austin er en glimrende spiller etter norske forhold. Han er veldig god på styrkene sine, men småspill, kreativitet, frispillinger, smartness er han til gjengjeld svak på. Derfor trenger vi en ballfordeler ved hans side.

Påstanden din var at en midtbane med 2 x Austin hadde blitt pisset på i (underforstått) Tippeligaen. Det er tullprat. En midtbane med 2xAustin i tippeligaen hadde pisset på det meste andre i 30x90 minutter.

For å spørre retorisk, hvor mange målgivende og mål hadde Austins makker i 2011? Austin er stort sett den som har tatt offensivt ansvar av de to DM'ene, og det er først med Bajter vi har sett Austins makker gå noe særlig i angrep - uten at det har gitt uttelling...

Jeg hadde helst sett at en av de to DM'ene hadde blitt gitt mer offensivt ansvar, men det har med spillemønster mer enn spillertype å gjøre, og Austin hadde klart seg bra helt fra midtstopper til hengende spiss uten å bli avkledd eller pisset på. 2x Austin i forsvaret, 2 x austin på sentral midt og austin som hengende spiss hadde vert ett kjempelag. Så start kloningen!

Huff

Quote from: Wingfoot on November 14, 2011, 09:36:54 AM

Det hjelper lite på økonomien om Brann får 8 mill for Austin, for da kommer ikke Brann til å sitte igjen med en eneste krone.

Hardball skal i første omgang ha tilbake den opprinnelige overgangssummen (tror det ar 10 mill), deretter deles overskuddet 50/50 mellom Brann og Hardball.

Så skal Brann sitte igjen med nok til å finne en grei erstatter må man få minst 20 mill, som vil gi Brann 5 mill til å finne en erstatter for...


Var vel 10 mill vi betalte for Austin ja, men var det ikke Brann og Mohn som stod for finansieringen? Men, dersom du har rett her forandrer jo dette mye, da er jeg enig i at vi må opp i 20 mill


Belfort

Skadebefengte spillere er Brann godt vant med. Forøvrig er Soko en spiller som ved gjentatte anledninger har kommet med nedsettende kommentarer om Brann, men dette er jo noe vi pleier og tilgi....

Lister

Får vi Soko gratis er jo det en kongesignering. Greit nok at den er forbundet med noe risiko, men det medisinske apparatet i Brann har betydelig kompetanse på å unngå og restituere skader.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

November 15, 2011, 08:39:57 AM #668 Last Edit: November 15, 2011, 08:56:17 AM by Nixon
I utgangspunktet skeptisk til å hente nok en skadet spiller. Men våre medisinmenn er blant de beste i TL, og dersom de gir tommelen opp så heller jeg kanskje til å bli litt positiv... At han har potensiale er det ingen tvil om.
Rød makt på Hansa

nero

Soko er (i norsk sammenheng) en klassespiller, så i utgangspunktet er jeg strålende fornøyd. Men så var det dette med skadehistorikken, da. En ny Storvik?
Lions led by donkeys.

dudo

Pay as you play. Ellers er det helt utilgivelig å hente en så skadeutsatt spiller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Jeg tar for gitt at Soko kun vurderes om han er skadefri og uten større skaderisiko enn de andre spillerne i stallen vår. Jeg har fått nok av halvskadde spillere som senker nivået på trening til et minimum.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Nei takk. Den forrige skadeutsatte spilleren vi hentet som var god før skadene het Gylfi Einarsson. Slik jeg ser det en idiotisk signering, for talentenes del er det riktignok trolig udelt positivt, blir mye spilletid med en vandrende lyskestrekk i ellveren.

Huff

Quote from: Xminator on November 15, 2011, 06:57:01 AM

Videre står det at Brann vil ha en venstreback, spiss [min uthevning, Huff] og kantspiller i tillegg til Sokolowski og Nordkvelle.


Men dette er en gladnyhet. Enig i alt her, selv om jeg er meget skuffet over at stopper ikke er nevnt. Korschmar er god, Kalven var middelmådig, men har vært lenge skadet er gammel og på vei nedover, og Grorud er svak. Foruten dette er det dog bra, venstreback og kantspiller er begge ting vi trenger, og så var det spissen da. Endelig en klar indikasjon på at vi ikke vil satse på Labuskas. En gledens dag.

Forøvrig avklarer vel Branns Soko-interesse en del, tyder på at vi framleis skal spille 4-2-3-1 og tyder på at Nordkvelle er forespeilet en rolle i den offensive treeren.

Ricky

Fullstendig bingosignering.. Greit nok at vi henter bosmanspillere, men spillere som andre klubber ønsker å gi bort? Da skraper vi virkelig bunnen av bøtten. Er virkelig forholdet vårt til Hardball så rævva som dette?

Onside !!!

Hadde veldig lyst på Soko før han gikk til Viking, men litt mer lunken nå! Har spilt lite kamper siste halvannet år. Samtidig om vi skal spille som vi gjør i dag kan han passe veldig fint inn i laget som Torp erstatter.

krøvel vellevold

Er ikke Soko Brann-hater?
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Ricky on November 15, 2011, 10:03:24 AM
Er virkelig forholdet vårt til Hardball så rævva som dette?


I flg en relativt velinformert fyr på VGD (jada, vi er på dette nivået) har Hardball overhodet ingen planer om å investere i 2012.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: krøvel vellevold on November 15, 2011, 10:24:48 AM
Er ikke Soko Brann-hater?


Jo han har flere ganger kommet med klare "stikk" til Brann.

Belfort

Quote from: dudo on November 15, 2011, 10:27:00 AM
Quote from: Ricky on November 15, 2011, 10:03:24 AM
Er virkelig forholdet vårt til Hardball så rævva som dette?


I flg en relativt velinformert fyr på VGD (jada, vi er på dette nivået) har Hardball overhodet ingen planer om å investere i 2012.


Hva kan det skyldes?? Vi kan ikke bare basere oss på bosman heller.

dudo

Quote from: Belfort on November 15, 2011, 10:41:08 AM
Quote from: krøvel vellevold on November 15, 2011, 10:24:48 AM
Er ikke Soko Brann-hater?


Jo han har flere ganger kommet med klare "stikk" til Brann.


Mindreverdighetskomplekser. Nå er han selvsagt månebedotten over at en fjong klubb som oss er interessert.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Quote from: Belfort on November 15, 2011, 10:43:51 AM
Quote from: dudo on November 15, 2011, 10:27:00 AM
Quote from: Ricky on November 15, 2011, 10:03:24 AM
Er virkelig forholdet vårt til Hardball så rævva som dette?


I flg en relativt velinformert fyr på VGD (jada, vi er på dette nivået) har Hardball overhodet ingen planer om å investere i 2012.


Hva kan det skyldes?? Vi kan ikke bare basere oss på bosman heller.


Tja, det kan vel hende det er dårlig likviditet der i gården òg? Det, eller manglende tillit.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

boven

Quote from: Huff on November 15, 2011, 09:39:52 AM
Nei takk. Den forrige skadeutsatte spilleren vi hentet som var god før skadene het Gylfi Einarsson. Slik jeg ser det en idiotisk signering, for talentenes del er det riktignok trolig udelt positivt, blir mye spilletid med en vandrende lyskestrekk i ellveren.


Høres ut som en fornuftig analyse. Er jo helt lotto om det blir fiasko eller noe annet.

dudo

November 15, 2011, 11:24:28 AM #683 Last Edit: November 15, 2011, 11:26:12 AM by dudo
Quote from: boven on November 15, 2011, 11:22:33 AM
Quote from: Huff on November 15, 2011, 09:39:52 AM
Nei takk. Den forrige skadeutsatte spilleren vi hentet som var god før skadene het Gylfi Einarsson. Slik jeg ser det en idiotisk signering, for talentenes del er det riktignok trolig udelt positivt, blir mye spilletid med en vandrende lyskestrekk i ellveren.


Høres ut som en fornuftig analyse. Er jo helt lotto om det blir fiasko eller noe annet.


Nå har Soko vært bra også "mens" han har vært skadet, da. (altså innimellom skadene) Kvaliteten er der helt klart, men risikoen er selvsagt i utgangspunktet skyhøy. Dette imøtekommer man ved å gi lav grunnlønn og høyere prestasjonslønn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Fornuftig å sammenligne soko med gylfi?

Selv når gylfi var god var han en endimensjonal boksspiller.

Sier ikke at dette ikke er et sjangsespill og at det er muligheter for at det kan slå feil, men soko har kvaliteter vi trenger og vi har et medisinsk apparat som nok vil være ganske dealktig i vurderingen om han blir brannspiller eller ikke.

Jeg er av den mening at det går fint ann å gjøre seg uspiselig for et lag, men det er stort sett gjennom handlinger, ikke ord.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Stor risiko i denne spilleren, men det er vel der vi er. Har ikke råd til "sikre" vinnere og må gamble på Adecco-spillere som skal ta steget og skadeplagete typer skal bli friske.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Churchill

Jeg har INGEN betenkeliigheter med denne overgangen. Soko er en spiller med stort potensiale og er bare 26 år. At han har vært skadeutsatt trenger absolutt ikke å ha noe å si. Løp og "kjøp" sier nå jeg.... Med kjøp mener jeg selvsagt at vi får ham gratis, eller tilnærmet gratis.
...we shall never surrender.

Huff

Quote from: dudo on November 15, 2011, 11:24:28 AM
Nå har Soko vært bra også "mens" han har vært skadet, da. (altså innimellom skadene) Kvaliteten er der helt klart, men risikoen er selvsagt i utgangspunktet skyhøy. Dette imøtekommer man ved å gi lav grunnlønn og høyere prestasjonslønn.


Soko har og vært mer skadet enn selv Gylfi, men enig i at ahn er bedre. Ser definitivt at han kan være en fornuftig investering med eksempelvis 300.000 i grunnlønn og 25k per kamp samt kanskje 5k per innhopp, men vi må verken glemme skadehistorikk samt Skars i denne kabalen.

Ser for meg en spiller som er mye skadet eller halvskadet. Han vil sikkert kunne spille en del, men hvor ofte vil han holde et bra nivå kontra en halvrusten Soko på vei tilbake fra skade. Skars er såpass konservativ med laguttak og spilletid at jeg ser for meg en Soko uten kamptrening med klippekort, henter vi han må han jo være en av Skars betrodde og disse får jo spille nærmest uavhengig av prestasjoner.

ostraume

Prøv å holde tungen noenlunde beint i bunnen her. Det er altså negativt å hente Soko fordi hvis han spiller dårlig, så vil han ha klippekort hos udugelige Skars?

Med den argumentasjonen kan vi ikke hente noen spillere, siden de jo kan floppe, men altså uansett vil få klippekort uavhengig av prestasjon.

Håpløst, Huff!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: ostraume on November 15, 2011, 12:40:46 PM
Prøv å holde tungen noenlunde beint i bunnen her. Det er altså negativt å hente Soko fordi hvis han spiller dårlig, så vil han ha klippekort hos udugelige Skars?

Med den argumentasjonen kan vi ikke hente noen spillere, siden de jo kan floppe, men altså uansett vil få klippekort uavhengig av prestasjon.

Håpløst, Huff!


Hehe, det er derfor vi trenger en sportsdirektør -og ikke en sportslig administrativ leder. Men ser poenget ditt.

Chrisstah

En gang Brann hater , alltid Brann hater. Nei takk!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

November 15, 2011, 12:57:11 PM #691 Last Edit: November 15, 2011, 13:02:29 PM by Huff
Han har forøvrig spilt hele fire kamper i år, fast på Viking fra første til fjerde serierunde. Etter det han han såvidt jeg kan se ikke vært på banen.

Som jeg skrev tidligere, da mye tydet på at Bajter var tilsvarende skadeplaget, skal en spiller være ekstremt god dersom Brann vurder en såpass skadeplaget spiller som Soko.

En positiv side ved en eventuell overgang er dog at Piotr trolig får en halvpolsk ny venn

osoerli

Han og Piotr kan sikkert fortelle polske vitser til kvarandre.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gepard

Min umiddelbare tanke er at dette kan vise seg å være en helt genial signering. Langt ifra noe Gylfi Einarrson -prosjekt.

Her har vi en spiller på kun 26 år som langt ifra har fått ut sitt potensiale, og som har hat et marerittopphold i sin siste klubb.

Han har en enorm revansjelyst i seg,og får lite forventninger på seg iåm at han kommer gratis. Har gode kvaliteter.

Eneste aberet er selvsagt skadene, men her må en regne med at medisinsk aparat har han under kontroll.

Utelukkende positiv til denne gratis-signeringen.

Utmedsnolken

Quote from: Huff on November 15, 2011, 12:57:11 PM
Han har forøvrig spilt hele fire kamper i år, fast på Viking fra første til fjerde serierunde. Etter det han han såvidt jeg kan se ikke vært på banen.

Som jeg skrev tidligere, da mye tydet på at Bajter var tilsvarende skadeplaget, skal en spiller være ekstremt god dersom Brann vurder en såpass skadeplaget spiller som Soko.

En positiv side ved en eventuell overgang er dog at Piotr trolig får en halvpolsk ny venn


piotr vil jo ikke ha venner, så ikke noe poeng i det :)
"og der snubler Sæternes igjen"

posemedsnopi

Litt urettferdig å sammenligne Sokolowski og Gylfi.
Gylfi hadde oppnådd drømmen om å spille i england og han var et halvt fotballiv eldre enn Sokolowski da han kom til Brann.

Signeringen kan bli bra (det sa eg sikkert om Gylfi også...), men i forhandlingen er det Brann om sitter med de beste kortene på hånden.

Gulløl

November 15, 2011, 15:15:52 PM #696 Last Edit: November 15, 2011, 15:18:03 PM by Gulløl
Klipp:
- Kan du si noe generelt om Brann som klubb?
- Da kan jeg fortelle at Brann et av de store lagene i Norge, og at jeg har spilt på Brann stadion noen ganger. Jeg vet derfor hva det dreier seg om.


Sokolowski hemmelighetsfull om Brann-kobling
http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article214959.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gepard

Med sokolowski og Nordkvelle vil vi neste år evt ha to midtbanespillere med enormt trykk i skuddfoten, og tanken på at Austin også skulle kunne kan være en del av en slik trio gjør at endel keepere i tl neste år burde øve på langskudd før man møter brann ;)

Huff

Quote from: Gepard on November 15, 2011, 16:20:30 PM
Med sokolowski og Nordkvelle vil vi neste år evt ha to midtbanespillere med enormt trykk i skuddfoten, og tanken på at Austin også skulle kunne kan være en del av en slik trio gjør at endel keepere i tl neste år burde øve på langskudd før man møter brann ;)


I tillegg har Haugen god skuddfot, men han får ikke spille.

krakra

En DM-signering, som kan bli bra. Har ikke akkurat troen på at Soko blir noen drømmesignering, men han kan utfylle Austin på en bra måte. Hvis han holder seg skadefri, vel å merke.

Hvis vi henter Soko og forlenger med Bajter er iallefall DMen fylt opp med Austin, Soko, Bajter og Barmen. Neste på listen burde være en høyrekant, en back og to stoppere.

Go Up