• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Nå syns jeg enkelte viser en nærmest ekstrem form for utålmodighet. Bentley har ikke vært god nei, men han var skadet i hele oppkjøringen og bare vært spilleklar i seks månder for Brann. Det er i mine øyne alt, alt for kort tid til å avskrive en 21-åring som har vist et veldig høyt toppnivå tidligere. Syns heller ikke Bentley totalt sett er så mye bedre enn i vinter, men vi ser jo endel mer av ferdighetene hans. Han har store dribleferdigheter og slå god innlegg. Problemet hans har først og fremst vært en voldsom ubesluttsomhet. Han dribler av en spiller, før han snur og dribler tilbake igjen og har slitt med å utnytte ferdighetene til det maksimale, men vi ser jo at de er der, i motsetning til i vinter hvor han ikke klarte å drible av noen.

Det sies jo også at han gjør det veldig bra på trening, noe som også er et argument for å beholde ham. Jeg mener det ville vært uholdbart om Brann skulle hentet en 21-åring, som var skadet gjennom hele oppkjøringen, i vintervinduet for så å selge ham i det påfølgende sommervinduet fordi han ikke har innfridd. Vi oppnår neppe suksess med en sånn utålmodighet til spillerne våre. Bentely har et stort ferdighetsregister og må få mer tid på seg til å bli trygg på rollen sin i Brann og skaffe seg selvtillitt. Guastavino var heller ingen instant hit i Brann og mange var frustrerte over ham også, men i dag er han vår nest viktigste spiller. Vår viktigste spiller, Rodolph Austin, er også vanvittig mye bedre enn da han kom hit. Begge har først og fremst tatt enorme steg på det taktiske og fremstår som utrolig mye mer trygge på seg selv, noe som gjør at de utnytter ferdighetene mye bedre.

Jeg syns ikke Bentley fortjener all den spilletiden han har fått, men syns det er meningsløst å kvitte oss med ham allerede. Husk at gutten bare er 21 år, og fikk en veldig amputert start på Brannkarrieren med skaden sin. Gi ham litt mer enn 6 månder på å vise seg frem.

Lasaron

Jeg er i det store og hele enig med Krakra her.
Tren på langskudd

psv-hasund

Enig med krakra. Bentley har vist stigning og jeg tror han kommer neste sesong.

Wingfoot

Jeg er også enig med Krakra i dette.

Syns også at kampen mot Haugesund er noe av det bedre vi har sett av Bentley, så håper på at han kommer virkelig i sesonginnspurten og er tilbake på sitt toppnivå (evt forbedrer toppnivået sitt) til starten av neste sesong  ;D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

monzilla

Jeg hiver meg på. Bentley er ung, vi gir han tid så løsner det.

dudo

Er vi skråsikre på at han er 21?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on September 21, 2011, 12:54:01 PM
Er vi skråsikre på at han er 21?


Tatt i betraktning av at han har fylt 22 - nei.
Gå av.

dudo

Touché. Han ser vesentlig eldre ut i mine øyne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Hvis denne karen er 25 år gammel, så kan helt klart Bentley være 22 :P

Ka du ve?

Chrisstah

Hjelper ikke å slå gode innlegg når posisjoneringen på ojo er elendig. Skal vi få utnyttet ferdighetene til Bentley så nå noen fortelle Ojo at han må være i boksen når Bentley er på kant. Det er mange ganger jeg syns Bentley gjør en grei jobb på kant og kommer til gode innlegg (gjelder forøvrig Holmvik også) men det er alt for tamt i boksen så det blir ingenting ut av det.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Huff

Quote from: Chrisstah on September 21, 2011, 14:40:19 PM
Det er mange ganger jeg syns Bentley gjør en grei jobb på kant og kommer til gode innlegg (gjelder forøvrig Holmvik også) men det er alt for tamt i boksen så det blir ingenting ut av det.


De gangene Bentley kommer til innlegg synes jeg som regel selve innleggene holder svært høy kvalitet, men dette skjer da vitterlig altfor altfor skjelden. Innleggene hans er gode, svært gode og jeg kommer ikke på noen med så god innleggsfot siden Kvisvik. Det hjelper dog lite når han kommer til innlegg engang hvert skuddår noe som er ekstra spesielt når en tar i betraktning at han ofte får ballen i gunstige posisjoner og situasjoner ift innlegg (jfr mens han er på kanten eller mens han er på løp nedover siden mot kanten). Som regen roter han disse bort ved å skjerme ballen utover sidelinjen, forsøke enda flere driblinger når han i realiteten har nok rom for innlegg osv.

Hva angår Ojo har du et poeng, men samtidig blir han altfor ofte alene der oppe. Mjelde er dog svært god til å lese innlegg og time løpene sine i boksen. Har dog blitt lite mål av det pga mangel på innlegg fra motsatt sige -jfr Bentley.

krakra

Quote from: Huff on September 21, 2011, 15:13:23 PM

Mjelde er dog svært god til å lese innlegg og time løpene sine i boksen. Har dog blitt lite mål av det pga mangel på innlegg fra motsatt sige -jfr Bentley.
Og ikke minst manglende avslutteregenskaper fra kapteinen. Hadde han hatt en ok avslutningsfot hadde han stått med tosifret antall scoringer i år. Han har jo brent en rekke gedigne muligheter i år.

Xminator

Bentley skal ha tid, samtidig må man også kunne gi ham konkurranse uten å få panikk.

Når det er sagt, i år har vi levd på Ojo. Det har frigjort de 3 bak for en mer balanserende rolle i forhold til Brann med Bakke (eller Nielsen) på topp. Det er virkelig synd vi ikke fikk se ham med trekløveret Huseklepp, PVM og Guastavino bak seg. Mjelde, Bentley og Holmvik har desverre ikke vert i nærheten av det nivået.

Kanskje kan vi nærme oss noe tilsvarende med Haugen-Guastavino-Bentley til neste år?

Kjell249

Jeg har desverre ikke noe tro på Haugen på kant. Kan være farget av kampen i går hvor han var helt forferdelig. Traff ikke med selv den enkleste pasning (som skal være styrken), og når han i tillegg ikke gadd å prøve å jobbe inn ballen når han mistet den så blir det veldig tynt fra den kanten. Skal vi spille med Haugen så må det være sentralt i banen, men jeg er litt skeptisk til å flytte Guastavino vekk fra den rollen han har spilt så bra. Tror han fort kan mye mindre delaktig i spillet.

Bentley har noe som de andre vingene vår ikke har. Det er fart og mulighet til å komme rundt på innlegg. Jeg synes vi har sett glimt av det i de siste kampene han har spilt og får håpe han fortsetter utviklingen. Skal Bentley spille må det være på venstrekant siden han er "lam" i høyrefoten...

Håper vi kan kjøpe inn en høyrekant med fart (kanskje for noen av de pengene vi sitter igjen med etter cup sukssessen. Muligens Nordkvelle kan bekle denne rollen.

Tror

                 Ojo
Bentley - Gustav - Ny høyre kant

kan skape mange farligheter, spesielt hvis Bentley finner tilbake til gamle takter.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Huff

Har Bentley fart? Da skjuler han det godt. Ellers enig i en del her, Haugen er sentral OM og bør spille sentral OM dersom han skal starte, ellers bør han spille DM med litt firere tøyler offensivt enn Torp. Kant er han ikke, og han hadde jo ifølge seg selv aldri spilt kant tidligere da han ble plassert der mot Molde, han kan dog vokse inn i denne rollen, men jeg ser ikke hvorfor vi skal drive med dette når en allerede har Gustav. Sistnevnte er en annen historie. Jeg synes Gustav er like god på kanten som sentralt, han kan spille overalt bak Ojo og tar motsatt kant av Bentley. I tillegg tilfører han oss dritmye bra, men ikke det offensive pasningsspillet vi savner sentralt, som kan bidra til at vi får flere strenger å spille på enn om han og/eller Ojo har dagen. Vi sakriker etter et kollektivt offensivt spill, og der kan Haugens pasninger hjelpe oss.

krakra

Haugen var verken i går eller mot Molde dårligere som kant enn noen av de andre alternativene, men det sier riktignok mer om kantalternativene enn om ham. Får Bentley utløp for potensialet har vi en veldig god venstrekant, og et stort talent i Larsen der. Men på høyrekanten har vi strengt tatt ikke et eneste godt alternativ, forutenom Guastavino, som er vår beste OM.

stigh

September 23, 2011, 16:15:05 PM #116 Last Edit: September 23, 2011, 16:19:25 PM by stigh
Kan si me 100% sikkerhet at daniel chima chukwu er i bergen å ska være her i 1 uke å kontrakten går vel ut etter sesongen så er de vel bare spekulere!!! Brann som betaler oppholde hans

storB

Quote from: stigh on September 23, 2011, 16:15:05 PM
Kan si me 100% sikkerhet at daniel chima chukwu er i bergen å ska være her i 1 uke å kontrakten går vel ut etter sesongen så er de vel bare spekulere!!! Brann som betaler oppholde hans


Wikipedia: Chukwu har god teknikk og har sin største styrke med ballen i beina, men er også en trussel i luftrommet med sine gode spenst og evne til å være på riktig plass til riktig tid.

Hmm, med den beskivelsen så snakker vi en ny ronaldo ;D

Men bør vi gå for Molde!! vrakgods?
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Vrakgods og vrakgods. Han er bare 20 år og har spilt de fleste kampene for Molde, startet i halvparten og har 5 mål og 4 målgivende. En spennende spiller og det hadde vært bra med en ung og lovende backup for Ojo

Nixon

September 23, 2011, 16:58:37 PM #119 Last Edit: September 23, 2011, 17:28:16 PM by Nixon
Med sin brede spillerstall har vel Molde det beste "vrakgodset" i TL. Men tidspunktet for et ukesopphold virker litt merkelig
Rød makt på Hansa

Hatleking

Eg har sett han ein del. Han verka spanande på førsesongen, men no synst eg ikkje han er noko spesielt. Han er jamt ok i alt, i tillegg til å vera ekstra sterkt. Ikkje noko ekstraordinært - på inga måte. Viss OGS slepp han, så er det iallfall eit teikn på at han ikkje er god nok for dei.

Eg synst ikkje me skal signere han.

Lasaron

Kanskje Solskjær vil kjøre en sånn Senegalgreie. At alle Afrikaproffene skal komme fra Senegal. For trivsel osv.
På samme måte kan Brann kjøre en Nigeriagreie, slik som Lillestrøm.
Tren på langskudd

Gulløl

Normalt hadde Chima vært i troppen mot Viking i kveld.Har han kontrakt bare ut året med Molde, og/eller mistrives han der oppe ? En spiller som kan finne seg bedre til rette i det nigarianske miljøet i Brann ? Og også hjelpe til at Benrley sin trivsel blir bedre  ? Molde har en A-lagsstall på 33 spillere og trenger vel allerede nå jobbe med å tynne den ut.

Kan ikke finne noen nyhetssaker om bakgrunnen for at Chima skal trene med Brann, ingen som lurer noen sted i media hvorfor han ikke er i troppen mot Viking i kveld heller, ikke en gang på Tornekrattet er det diskutert. Altså først her på forumet om det stemmer at han skal trene med Brann.

Statistikk:  Daniel Chima Chukwu
http://www.moldefk.no/site/statistikk/spiller.php?page_id=20157&season=2011&match_type=3&player_id=149
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Hatleking on September 23, 2011, 17:19:18 PM
Eg har sett han ein del. Han verka spanande på førsesongen, men no synst eg ikkje han er noko spesielt. Han er jamt ok i alt, i tillegg til å vera ekstra sterkt. Ikkje noko ekstraordinært - på inga måte. Viss OGS slepp han, så er det iallfall eit teikn på at han ikkje er god nok for dei.

Eg synst ikkje me skal signere han.
Eventuelt et tegn på at han ikke ønsker å forlenge og at Molde ønsker å få penger for ham når de fortsatt kan, et tegn på at han ikke trives der og at Molde da ser at det er like greit å la ham gå, et tegn på at Molde har veldig mange utlendninger og må la noen gå. Han har 11 kamper fra start, og 9 innhopp for TLs klart beste lag, som 19-åring. Det gjør ham spennende. Han har 9 målpoeng på rundt 1000 spilleminutter, det gjør ham definitivt spennende. Han er ung og har et stort utviklingspotensiale. Han er stor og sterk og har god teknikk. Han er også nigenianer og kan derfor finne seg mer til rette i Brann hvor vi allerede har to nigerianere.

Syns definitivt vi burde hente ham. Han har spennende ferdigheter og vil være en god back-up for Ojo. Han kan vel også spille kant. Med den rette utviklingen kan han også være en fullverdig arbvetaker for OJo når han forsvinner.

haak

Populær spiller i Molde. Mange som mener at han får for lite spilletid i forhold til Angan.

stigh

Quote from: Gulløl on September 23, 2011, 17:40:28 PM
Normalt hadde Chima vært i troppen mot Viking i kveld.Har han kontrakt bare ut året med Molde, og/eller mistrives han der oppe ? En spiller som kan finne seg bedre til rette i det nigarianske miljøet i Brann ? Og også hjelpe til at Benrley sin trivsel blir bedre  ? Molde har en A-lagsstall på 33 spillere og trenger vel allerede nå jobbe med å tynne den ut.

Kan ikke finne noen nyhetssaker om bakgrunnen for at Chima skal trene med Brann, ingen som lurer noen sted i media hvorfor han ikke er i troppen mot Viking i kveld heller, ikke en gang på Tornekrattet er det diskutert. Altså først her på forumet om det stemmer at han skal trene med Brann.

Statistikk:  Daniel Chima Chukwu
http://www.moldefk.no/site/statistikk/spiller.php?page_id=20157&season=2011&match_type=3&player_id=149



Gutten er værtfall i byn å e her på branns regning de er 100% så er nok sikker på at de har noe me brann å gjøre

storB

Quote from: krakra on September 23, 2011, 18:02:48 PM
Quote from: Hatleking on September 23, 2011, 17:19:18 PM
Eg har sett han ein del. Han verka spanande på førsesongen, men no synst eg ikkje han er noko spesielt. Han er jamt ok i alt, i tillegg til å vera ekstra sterkt. Ikkje noko ekstraordinært - på inga måte. Viss OGS slepp han, så er det iallfall eit teikn på at han ikkje er god nok for dei.

Eg synst ikkje me skal signere han.
Eventuelt et tegn på at han ikke ønsker å forlenge og at Molde ønsker å få penger for ham når de fortsatt kan, et tegn på at han ikke trives der og at Molde da ser at det er like greit å la ham gå, et tegn på at Molde har veldig mange utlendninger og må la noen gå. Han har 11 kamper fra start, og 9 innhopp for TLs klart beste lag, som 19-åring. Det gjør ham spennende. Han har 9 målpoeng på rundt 1000 spilleminutter, det gjør ham definitivt spennende. Han er ung og har et stort utviklingspotensiale. Han er stor og sterk og har god teknikk. Han er også nigenianer og kan derfor finne seg mer til rette i Brann hvor vi allerede har to nigerianere.

Syns definitivt vi burde hente ham. Han har spennende ferdigheter og vil være en god back-up for Ojo. Han kan vel også spille kant. Med den rette utviklingen kan han også være en fullverdig arbvetaker for OJo når han forsvinner.


For all del, ja takk til talent for en billig penge. Men nigerianere i Norge ønsker fortest mulig å komme seg ut, spørsmålet er hvor lenge han eventuellt gidd å være back up for Ojo før d blir surmuling. Kan han vurderes som høyreving derimot så blir han hakket mer spennende.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Spennende, men kan han spille høyrekant? Farten har han jaffal og ni målpoeng for en 20-åring er ikke å forakte. På dan annen side vil jo MFK tydeligvis ikke beholde mannen...

Er dette en backup til Ojo bør dette jaffal bety at Labuskas ikke får fortsette. Greit ok i.o.m at fyren er udugelig i treeren bak Ojo og at sistnevnte er et soleklart førstevalg. Men, er Chima mer anvendelig?


Chrisstah

Quote from: storB on September 23, 2011, 19:08:09 PM
Quote from: krakra on September 23, 2011, 18:02:48 PM
Quote from: Hatleking on September 23, 2011, 17:19:18 PM
Eg har sett han ein del. Han verka spanande på førsesongen, men no synst eg ikkje han er noko spesielt. Han er jamt ok i alt, i tillegg til å vera ekstra sterkt. Ikkje noko ekstraordinært - på inga måte. Viss OGS slepp han, så er det iallfall eit teikn på at han ikkje er god nok for dei.

Eg synst ikkje me skal signere han.
Eventuelt et tegn på at han ikke ønsker å forlenge og at Molde ønsker å få penger for ham når de fortsatt kan, et tegn på at han ikke trives der og at Molde da ser at det er like greit å la ham gå, et tegn på at Molde har veldig mange utlendninger og må la noen gå. Han har 11 kamper fra start, og 9 innhopp for TLs klart beste lag, som 19-åring. Det gjør ham spennende. Han har 9 målpoeng på rundt 1000 spilleminutter, det gjør ham definitivt spennende. Han er ung og har et stort utviklingspotensiale. Han er stor og sterk og har god teknikk. Han er også nigenianer og kan derfor finne seg mer til rette i Brann hvor vi allerede har to nigerianere.

Syns definitivt vi burde hente ham. Han har spennende ferdigheter og vil være en god back-up for Ojo. Han kan vel også spille kant. Med den rette utviklingen kan han også være en fullverdig arbvetaker for OJo når han forsvinner.


For all del, ja takk til talent for en billig penge. Men nigerianere i Norge ønsker fortest mulig å komme seg ut, spørsmålet er hvor lenge han eventuellt gidd å være back up for Ojo før d blir surmuling. Kan han vurderes som høyreving derimot så blir han hakket mer spennende.


Sånn jeg ser det, så står ikke han så veldig mye tilbake for Ojo. Så spm er om vi kanskje legger om til 2 spisser neste år? Har også 100% sikre kilder på at han er i Bergen og at Brann betaler oppholdet hans. Spennende spiller. Dog syns jeg det er merkelig tidspunkt å ha et prøvespill på.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

krakra

Det er selvsagt grunn til å stille spørsmåltegn rundt hvorvidt Chima vil godta å sitte på benken spesielt lenge, men det er jo heller ikke sikkert at Ojo blir i Brann så veldig mye lenger og blir han solgt kan Chima ta over hvis han er god nok. Dessuten syns jeg Ojo har spilt alt for mye i år, og det ser vi resultater av på banen for tiden. Han virker rett og slett sliten og med en fullverdig backup så blir det enklere for Skarsfjord å hvile Ojo. Hvem vet, kanskje utkonkurrerer han ham også?

kabelmann

Brann har vært ville på Bosman-markedet etter at Skarsfjord tok styringen. Ojo, Torp, Nordkvelle og nå også kanskje denne Chukwu. Noen jeg har glemt? Sikkert. Men de må gjerne være Bosman for min del så lenge de presterer som Ojo og Torp (gjorde tidligere i sesongen).
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

September 24, 2011, 00:38:58 AM #132 Last Edit: September 24, 2011, 00:46:15 AM by Gulløl
For de som er i tvil, Daniel Chima Chukwu har kontrakt med Molde ut denne sesongen, ikke ut 2012 sesongen. Har spilt både spiss og høyrekant for Molde i år, to posisjoner som Brann trenger mer dekning på spesielt om kontrakten til Labukas ikke blir forlenget. 9 målpoeng er bra for en 20 åring når han bare har 11 kamper fra start. Kan bli en ny perfekt Bosman signering for Brann :). Er mer lik Kim Ojo som spiller en Labukas er. Kan virke som at Brann planlegger for fremtiden, siden det er ganske store muligheter for at Kim Ojo blir solgt i løpet av de neste 2 - 12 månedene. Da er det greit å slippe å bytte spillestil men å sette inn Chima inn den samme rollen. Litt spennende også å se for seg en nigariansk trio i angrepet i den tiden Kim Ojo blir i klubben. En Bentley tilbake i "Odd form" på venstrekanten, Ojo som spiss og Chima på høyrekanten. Tre spillere fra samme land og fotball kultur som trolig vil forstå hverandre godt på banen etter noe samkjøring.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Huff

Quote from: Gulløl on September 24, 2011, 00:38:58 AM
For de som er i tvil, Daniel Chima Chukwu har kontrakt med Molde ut denne sesongen, ikke ut 2012 sesongen. Har spilt både spiss og høyrekant for Molde i år, to posisjoner som Brann trenger mer dekning på spesielt om kontrakten til Labukas ikke blir forlenget. 9 målpoeng er bra for en 20 åring når han bare har 11 kamper fra start. Kan bli en ny perfekt Bosman signering for Brann :). Er mer lik Kim Ojo som spiller en Labukas er. Kan virke som at Brann planlegger for fremtiden, siden det er ganske store muligheter for at Kim Ojo blir solgt i løpet av de neste 2 - 12 månedene. Da er det greit å slippe å bytte spillestil men å sette inn Chima inn den samme rollen. Litt spennende også å se for seg en nigariansk trio i angrepet i den tiden Kim Ojo blir i klubben. En Bentley tilbake i "Odd form" på venstrekanten, Ojo som spiss og Chima på høyrekanten. Tre spillere fra samme land og fotball kultur som trolig vil forstå hverandre godt på banen etter noe samkjøring.


Hvis han både er spiss og høyrekant sier jeg løp å kjøp/hent ut fra det lille jeg har sett av han, dette samtidig som Labusken settes på flyet hjem til baltikum etter sesongen. Forøvrig kan dette bety at vi ikke nødvendigvis trenger en direkte Guastavinhoerstatter dersom han skulle forsvinne i vinter, og hellerbruke eventuelle Guastavinhopenger på en venstreback og klassestopper.

Gulløl

September 24, 2011, 13:45:33 PM #135 Last Edit: September 24, 2011, 13:55:29 PM by Gulløl
Chima Akas skal trene med Brann melder BA. Så det er det vel en forveksling med Daniel Chima Chukwu ryktene er basert på. Eller hva sier du stigh ?
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5748512.ece

http://www.brann.no/nyheter/fikk-et-herlig-forsteinntrykk/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Skal vi hente en utlending må det være en kan forsterke førsteelveren umiddelbart. Vi har våre egne talenter på både venstreback og kant. Skage i vår klubb og Kallevik i Løv-Ham på venstrebacken og Larsen på venstrekanten. Ikke hent en afrikaner som sperrer veien for dem med mindre han er klart bedre enn Fakiri.

Gulløl

Nå er dette en del av en langsiktig sondering av spillere, små sjanser at det er snakk om noe kjøp med det første. Kommer nok flere spillere på treningene utover høsten og vinteren. Brann har en god del lokale unggutter på treningene jevnlig også. At Brann i tillegg følger med både på det sør-amerikanske og det nigarianske markedet er positivt.

Klipp fra brann.no:

Trener Rune Skarsfjord påpeker at dette handler om langsiktig kartlegging at potensielle Brann-spillere:

- Dette er å betrakte som langtidsprosjekt. Gutter vi ønsker å bli kjent med, og som vi ønsker å presentere klubben til, sier han til Brann,no.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hva er det egentlig som tilsier at det er små sjanser til et kjøp med det første? Gjør de sine saker bra blir det helt sikkert hentet. Hvis de ikke overbeviser blir de sikkert sendt hjem med beskjed om at Brann "følger med", uten at vi hører fra dem eller de fra oss igjen.

krakra

Denne Akas virker iallefall veldig spennende utifra det jeg kan lese. Er bare 17 år og har allerede vært innom U20(G19)-landslaget. Et landslag som nådde kvartfinalen i U20-VM. Fant noen beskrivelser om ham. Han beskrives som rask, anvendelig, god med begge bein, god teknisk, gode innlegg og et veldig tungt skudd. Han blir også ansett som en av de mest spennende spillerne som spiller i Nigeria og spås en lys fremtid i europeisk toppfotball

http://www.mtnfootball.com/special-reports/africa/2010/101117-npl-young-star-to-shine-chima-akas-3sc.html

Spelaren

Kan godt selge han der til mænju for 150 millioner om eit par-tre år.
Gå av.

Xminator

Quote from: krakra on September 24, 2011, 14:00:49 PM
Skal vi hente en utlending må det være en kan forsterke førsteelveren umiddelbart. Vi har våre egne talenter på både venstreback og kant. Skage i vår klubb og Kallevik i Løv-Ham på venstrebacken og Larsen på venstrekanten. Ikke hent en afrikaner som sperrer veien for dem med mindre han er klart bedre enn Fakiri.

Xminator

Quote from: Huff on September 22, 2011, 12:30:27 PM
Har Bentley fart? Da skjuler han det godt. Ellers enig i en del her, Haugen er sentral OM og bør spille sentral OM dersom han skal starte, ellers bør han spille DM med litt firere tøyler offensivt enn Torp. Kant er han ikke, og han hadde jo ifølge seg selv aldri spilt kant tidligere da han ble plassert der mot Molde, han kan dog vokse inn i denne rollen, men jeg ser ikke hvorfor vi skal drive med dette når en allerede har Gustav. Sistnevnte er en annen historie. Jeg synes Gustav er like god på kanten som sentralt, han kan spille overalt bak Ojo og tar motsatt kant av Bentley. I tillegg tilfører han oss dritmye bra, men ikke det offensive pasningsspillet vi savner sentralt, som kan bidra til at vi får flere strenger å spille på enn om han og/eller Ojo har dagen. Vi sakriker etter et kollektivt offensivt spill, og der kan Haugens pasninger hjelpe oss.


Husker du straffen han fikk for oss? Haugen har skuffet meg de kampene han har fått fra start nå. Joda, han henger med, vi skal huske at han er 19 år gammel. Men jeg ser ikke ekstremferdighetene. De berømte pasningene er få og langt mellom. Jeg håper han får ett løft, men Cato Guntveit var strengt tatt bedre før han reiste til Skotland.

krakra

Quote from: Xminator on September 25, 2011, 06:22:55 AM
Quote from: krakra on September 24, 2011, 14:00:49 PM
Skal vi hente en utlending må det være en kan forsterke førsteelveren umiddelbart. Vi har våre egne talenter på både venstreback og kant. Skage i vår klubb og Kallevik i Løv-Ham på venstrebacken og Larsen på venstrekanten. Ikke hent en afrikaner som sperrer veien for dem med mindre han er klart bedre enn Fakiri.

krakra

Quote from: Xminator on September 25, 2011, 06:28:13 AM
Quote from: Huff on September 22, 2011, 12:30:27 PM
Har Bentley fart? Da skjuler han det godt. Ellers enig i en del her, Haugen er sentral OM og bør spille sentral OM dersom han skal starte, ellers bør han spille DM med litt firere tøyler offensivt enn Torp. Kant er han ikke, og han hadde jo ifølge seg selv aldri spilt kant tidligere da han ble plassert der mot Molde, han kan dog vokse inn i denne rollen, men jeg ser ikke hvorfor vi skal drive med dette når en allerede har Gustav. Sistnevnte er en annen historie. Jeg synes Gustav er like god på kanten som sentralt, han kan spille overalt bak Ojo og tar motsatt kant av Bentley. I tillegg tilfører han oss dritmye bra, men ikke det offensive pasningsspillet vi savner sentralt, som kan bidra til at vi får flere strenger å spille på enn om han og/eller Ojo har dagen. Vi sakriker etter et kollektivt offensivt spill, og der kan Haugens pasninger hjelpe oss.


Husker du straffen han fikk for oss? Haugen har skuffet meg de kampene han har fått fra start nå. Joda, han henger med, vi skal huske at han er 19 år gammel. Men jeg ser ikke ekstremferdighetene. De berømte pasningene er få og langt mellom. Jeg håper han får ett løft, men Cato Guntveit var strengt tatt bedre før han reiste til Skotland.
Haugen er OM og det er som OM han ferdighetene kommer best til syne. Han har ikke fått starte en eneste TL-kamp i denne posisjonen, men startet to kamper som DM hvor han ikke er god, og som kant hvor han er helt greit. I hvert eneste innhopp han har hatt som OM har han vist ekstremferdighetene sine, både pasningsfoten, overblikket og skuddfoten. Han kan gjøre en grei jobb som kant og er ikke dårligere enn Bentley, men man kan ikke forvente at han skal vise hele registeret sitt der.

Leffen

Jeg er bekymret med tanke på neste sesong. Vi har jo en hær av sentrale, offensive midtbanemenn! Og de som er her nå har jo bevist at de ikke har stort å gjøre ute på sidene. Håper for guds skyld at vi får inn en ordentlig høyreving til neste sesong. Da blir jeg roligere.

+ et alternativ på def.midt. Hva med Joachim Jørgensen fra Sarpsborg? Ifølge Lars Tjernås, som er en mann jeg mener man bør høre på, er han den mest undervurderte spilleren i tippeligaen. Han har også scoret noen herlige mål denne sesongen. Håper de er obs på han oppe i idrettsveien....

Markmus

Var det ikke Jørgensen som scorte på det herlige langskuddet mot oss i 3-5-kampen? Ikke det fra Roberts, men det som gikk tverrligger inn.
Ka du ve?

storB

September 25, 2011, 12:55:16 PM #147 Last Edit: September 25, 2011, 12:57:35 PM by storB
Quote from: krakra on September 25, 2011, 07:12:23 AM
Haugen er OM og det er som OM han ferdighetene kommer best til syne. Han har ikke fått starte en eneste TL-kamp i denne posisjonen, men startet to kamper som DM hvor han ikke er god, og som kant hvor han er helt greit. I hvert eneste innhopp han har hatt som OM har han vist ekstremferdighetene sine, både pasningsfoten, overblikket og skuddfoten. Han kan gjøre en grei jobb som kant og er ikke dårligere enn Bentley, men man kan ikke forvente at han skal vise hele registeret sitt der.



Syntest du er for rollefokusert på Haugen. En innovervendt venstre ving som Haugen har startet i de siste to kampene har mange av de samme kravene som en OM, som f.eks at han kan komme i skuddposisjon oftere og da gjerne skått inn som er en mye bedre posisjon å skyte fra enn rett på. Innovervendte vinger overlater innleggene til backene, og gjør seg selv spillbar utenfor 16 meteren, mye det samme som en OM.

Hovedforskjellen er mer at han også skal følge løpene deffensivt på motstanders back, men OM har også deffensive ansvar, dog ikke like mye som vingen. Samtidig så har Brann stillt med Haugen høyt oppe på de deffensive dødballene som corner, så det taes hensyn til hans manglende fysikk i egen 16 meter.

En må jo kunne være fleksibel ved å spille i den posisjonen som er til det beste for laget, og ikke bruke det som unnskyldnig for å ikke prestere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

eivhelle

Quote from: Markmus on September 25, 2011, 12:26:24 PM
Var det ikke Jørgensen som scorte på det herlige langskuddet mot oss i 3-5-kampen? Ikke det fra Roberts, men det som gikk tverrligger inn.

3-3 scoringen var det Tom Erik Breive som satte inn.

krakra

Quote from: storB on September 25, 2011, 12:55:16 PM
Quote from: krakra on September 25, 2011, 07:12:23 AM
Haugen er OM og det er som OM han ferdighetene kommer best til syne. Han har ikke fått starte en eneste TL-kamp i denne posisjonen, men startet to kamper som DM hvor han ikke er god, og som kant hvor han er helt greit. I hvert eneste innhopp han har hatt som OM har han vist ekstremferdighetene sine, både pasningsfoten, overblikket og skuddfoten. Han kan gjøre en grei jobb som kant og er ikke dårligere enn Bentley, men man kan ikke forvente at han skal vise hele registeret sitt der.



Syntest du er for rollefokusert på Haugen. En innovervendt venstre ving som Haugen har startet i de siste to kampene har mange av de samme kravene som en OM, som f.eks at han kan komme i skuddposisjon oftere og da gjerne skått inn som er en mye bedre posisjon å skyte fra enn rett på. Innovervendte vinger overlater innleggene til backene, og gjør seg selv spillbar utenfor 16 meteren, mye det samme som en OM.

Hovedforskjellen er mer at han også skal følge løpene deffensivt på motstanders back, men OM har også deffensive ansvar, dog ikke like mye som vingen. Samtidig så har Brann stillt med Haugen høyt oppe på de deffensive dødballene som corner, så det taes hensyn til hans manglende fysikk i egen 16 meter.

En må jo kunne være fleksibel ved å spille i den posisjonen som er til det beste for laget, og ikke bruke det som unnskyldnig for å ikke prestere.
Han har prestert. Men Haugen er best som OM og presterer best der. Derfor vil han også vise mest av hva han er god for det. Det er ikke unaturlig.

Go Up