• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Enig med krakra her. Barmen er først og fremst pasningssikker, duellsterk og med god motor.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

aleksanderhjelleseth

Eg må si meg enig med krakra her, Barmen har sine styrker i det offensive, oppbyggende spillet. I rollen som ryddegutt virker han litt treg, han følger spilleren, men takler ikke. Barmen er ikke noe anker. Mener også at soko og barmen er litt for like, barmen kan nok utvikle seg, men det er begrenset hvor rask/taklingssterk han kan bli. litt synd egentlig, for vi har litt for mange spillere i stallen, med litt for like og litt for lite ekstreme egenskaper. få spesialister.

Belfort

Som Dudo sier så tror jeg folk blir litt lurt av at han er stor og sterk og dermed en ballvinner, noe han ikke er! Skulle hatt litt av taklingsstyrken til pappa Rolf.

dudo

Quote from: Belfort on August 03, 2012, 17:48:39 PM
Som Dudo sier så tror jeg folk blir litt lurt av at han er stor og sterk og dermed en ballvinner, noe han ikke er! Skulle hatt litt av taklingsstyrken til pappa Rolf.


Det kan dog fort komme. Han har fortsatt ikke hatt nok tid til å venne seg til den fysiske biten av TL. Neste år har han sikkert 5 ekstra kilo med muskler, og har kanskje til og med fått opp frekvensen i beina litt - da kan det bli veldig bra.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Hvor vanlig er det egentlig at unge spillere blir sett på som taklingssterke? Er man ikke vanligvis litt oppi tjueårene før man blir skikkelig god på det? Unntak kan kanskje være Anthony Annan, og Marcus Bakke høsten 2000. Karadas, kanskje?

Tar jeg helt feil her?
Tren på langskudd

Klaus_Brann

I duellspillet er det jo mer naturlig, med tanke på at fysikken ikke er fullt utviklet, dog gjør jo fysikk seg gjeldende i taklinger og, med eksplosivitet og fart.
Men det viktigste er gjerne timingen, etter min mening.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brannl

Må si meg enig med begge her. Sokolowski og Barmen mener jeg er forholdsvis like spillere, det gjør dog ikke at de ikke skulle kunne fungere sammen. Vil påstå Barmen har ganske gode ballvinneregenskaper, noe vi har sett mange kamper i år, mot VIF virket han dog rusten. Jeg er også enig i at Barmen mer spiller sikre passninger enn Sokolowski, som spiller på større risiko. Og det  mener jeg ikke kommer av at Barmen er smartere. En DM som er et rivjern på midten, og som bare spiller ballen vidre til kreative spillere, finnes nærmest ikke i dagens fotball. Fotballen har utviklet seg og slike spillere har "død ut". Til slutt vil jeg si at jeg håper vi henter Lekven.

Markmus

Quote from: Gulløl on August 03, 2012, 13:37:06 PM
Her blir Kim Ojo også koblet til Celtic, et rykte som det kan være noe i:
01 Aug 2012 13:51:27
Celtic will sign 3 of these players if they get past HJK in the CL, richard dunne of aston villa, he wants to finish of his career with the glasgow club and play CL football. John mensah the free agent who fits the bill if he stays fit. Kim ojo of Fc Brann, the target man NL been looking for. Michael ciani, wants to play for celtic and really is what they after in a CB. Markus henriksen been linked with celtic since last year, NL really likes him. Matthew etherington of stoke, celtic been watching him since last season. And joseph akpala of club brugge another target man NL rates. If not 3 of these players, i have been told 2 out of these will be brought in if they beat HJK and ki is sold for over 7million.

http://www.football-rumours.co.uk/celtic-rumours.php




Blir ingenting av om skottene er like gnine med pengene som de var når de bydde på Huse.
Ka du ve?


Gulløl

Går ut fra at Walstad når han har forhørt seg om Henning Hauger også har forhørt seg om Per Ciljan Skjelbred, halveis bergenser/askøyværing. Kunne vært perfekt i Austin rollen. Han har slitt med lite spilletid i Hamburger SV, men fikk nylig starte mot Barcelona så han er nok ikke klar for å komme tilbake til Norge enda. Men kanskje han er motivert for det når dette året går mot slutten og om han fremdeles sliter benken der nede. Han har spøkt med at han kanskje avslutter karrieren i Brann, så kanskje det skjer en gang(2013 ?)
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1784183.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Skjelbred er indreløper, ikke anker, og er ganske middelmådig når han blir brukt feil.

Spelaren

Quote from: krakra on August 04, 2012, 14:23:14 PM
Skjelbred er indreløper, ikke anker, og er ganske middelmådig når han blir brukt feil.


Kva meiner du hans egenskaper er som ikkje kan utnyttes frå dm? Ikkje det at eg trur han har vett nok til å la den positive delen av genetikken sin avgjere eit klubbvalg til fordel for oss...
Gå av.

brannl

Quote from: Spelaren on August 04, 2012, 14:45:16 PM
Quote from: krakra on August 04, 2012, 14:23:14 PM
Skjelbred er indreløper, ikke anker, og er ganske middelmådig når han blir brukt feil.


Kva meiner du hans egenskaper er som ikkje kan utnyttes frå dm? Ikkje det at eg trur han har vett nok til å la den positive delen av genetikken sin avgjere eit klubbvalg til fordel for oss...


Selvfølgelig kunne han spilt sittende sentral midtbanespiller sammen med Soko eller Barmen, det er det ingen tvil om. Gode fotballspillere tilpasser seg.

Klaus_Brann

Quote from: Sindre32 on August 04, 2012, 01:53:30 AM
Blir nok fort til at vi ikke henter inn noen i dette vinduet.


Huseklepp teller vel i alle fall som en.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: brannl on August 04, 2012, 16:47:08 PM
Quote from: Spelaren on August 04, 2012, 14:45:16 PM
Quote from: krakra on August 04, 2012, 14:23:14 PM
Skjelbred er indreløper, ikke anker, og er ganske middelmådig når han blir brukt feil.


Kva meiner du hans egenskaper er som ikkje kan utnyttes frå dm? Ikkje det at eg trur han har vett nok til å la den positive delen av genetikken sin avgjere eit klubbvalg til fordel for oss...


Selvfølgelig kunne han spilt sittende sentral midtbanespiller sammen med Soko eller Barmen, det er det ingen tvil om. Gode fotballspillere tilpasser seg.
Da er ikke Skjelbred en god fotballspiller for han var høyst ordinær som både kant og sittende sentral midt for RBK

kabelmann

Quote from: krakra on August 05, 2012, 10:35:38 AM
Quote from: brannl on August 04, 2012, 16:47:08 PM
Quote from: Spelaren on August 04, 2012, 14:45:16 PM
Quote from: krakra on August 04, 2012, 14:23:14 PM
Skjelbred er indreløper, ikke anker, og er ganske middelmådig når han blir brukt feil.


Kva meiner du hans egenskaper er som ikkje kan utnyttes frå dm? Ikkje det at eg trur han har vett nok til å la den positive delen av genetikken sin avgjere eit klubbvalg til fordel for oss...


Selvfølgelig kunne han spilt sittende sentral midtbanespiller sammen med Soko eller Barmen, det er det ingen tvil om. Gode fotballspillere tilpasser seg.
Da er ikke Skjelbred en god fotballspiller for han var høyst ordinær som både kant og sittende sentral midt for RBK


En forutsetning for å gjøre en god jobb må jo være at fyren reiser seg opp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Hatleking

Quote from: kabelmann on August 05, 2012, 12:26:54 PM
Quote from: krakra on August 05, 2012, 10:35:38 AM
Quote from: brannl on August 04, 2012, 16:47:08 PM
Quote from: Spelaren on August 04, 2012, 14:45:16 PM
Quote from: krakra on August 04, 2012, 14:23:14 PM
Skjelbred er indreløper, ikke anker, og er ganske middelmådig når han blir brukt feil.


Kva meiner du hans egenskaper er som ikkje kan utnyttes frå dm? Ikkje det at eg trur han har vett nok til å la den positive delen av genetikken sin avgjere eit klubbvalg til fordel for oss...


Selvfølgelig kunne han spilt sittende sentral midtbanespiller sammen med Soko eller Barmen, det er det ingen tvil om. Gode fotballspillere tilpasser seg.
Da er ikke Skjelbred en god fotballspiller for han var høyst ordinær som både kant og sittende sentral midt for RBK


En forutsetning for å gjøre en god jobb må jo være at fyren reiser seg opp.


Trond Nymark må gå!

Lasaron

I forbindelse med at mange skifter beite for tiden, fikk Børven nettopp spørsmål om hva som skjer med ham. Han svarte:  "det er det ingen som veit".
Tren på langskudd

Gulløl

På hvilket grunnlag har tv2 ringt Fagermo om at midtstopper Fredrik Semb er på vei til Brann ? Tatt ut av løse luften ??

Klipp:

http://www.varden.no/sport/rykteborstopp-med-is-i-magen-1.7472423
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Seks stoppere. Det hadde tatt seg ut. Vi må ha en ny stopper inn. Men da må minst to ut først. Semb er en veldig spennende og rett og slett god stopper som passer bra med en mer spillende Zsolt eller Jonsson

Gulløl

August 05, 2012, 17:48:52 PM #4670 Last Edit: August 05, 2012, 17:54:50 PM by Gulløl
Brann er nok godt i gang med planlegging av 2013 stallen, og det er vel i den forbindelse Odd spillerens navn har dukket opp. Kalvenes går helt sikkert ut av troppen når dette året er ferdig. Grorud kan også være en som Brann ikke vil tviholde på om et brukbart bud kommer(noen 100 tusen). Begge holder ikke nivået om Brann skal bli et topplag. Så at Brann jakter en ny stopper for 2013 er ikke helt usannsynlig.  Fredrik Semb har i år vist gode prestasjoner og har vore best i forsvaret til Odd. Ble forresten tatt ut i U21 landslagstroppen for tre dager siden. Fredrik Semb har signert ny avtale så her er det ikke snakk om en Bosman spiller så Brann trenger en del cash for å hente han. Ellers morsomt at Fagermo alltid blir i fyr og flamme når Brann blir koblet til noen av spillerne hans.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Vi vet jo ikke noe om det er bevegelse på noen andre spillere. Zsolt er relativt salgbar og takker neppe nei om det er ett steg oppover kvalitetsmessig. Kalvenes er skadet og kan jo være på vei til å si at nok er nok, og Grorud kan være realistisk nok til å se at han må bort fra Brann for å spille fast.

Hatleking

Semb Berge hadde vore eit ekstremt spanande kjøp. Ung, høg og ganske så komplett som midtstoppar. Zsolt burde det vel bli mogleg å selgje. Grorud og Kalvenes ut.

Gulløl

August 05, 2012, 18:09:16 PM #4673 Last Edit: August 05, 2012, 18:17:41 PM by Gulløl
Christian Kalvenes er nok i full gang med jobbsøking, han har god utdannelse så et bra arbeidstilbud får han sikkert rimelig raskt. Godt mulig at en arbeidsgiver ønsker at han f.eks. skal begynne 01.september. Da kan det sikkert være aktuelt for Brann å avslutte kontrakten en stund før den går ut, dette også koblet mot småskadene hans. En av grunnene til at Brann nok er i god gang med å sondere markedet for midtstoppere. Men det gjelder vel det samme som for DM plassen, den spilleren som blir hentet må nok være klart bedre en de som sitter på benken i dag.

Når det gjelder Zsolt er det en av spillerne som er mest salgbare, han blir bra fulgt ute i Europa gjennom landskampene han spiller. Men er nok en spiller Brann får maks 5 millioner for på det nivået han er i dag. Han har ikke fått sitt skikkelige gjennombrudd enda i Brann trøyen, for det har tabbene kommet for ofte dessverre. Godt mulig at vi allerede har sett toppnivået hans, men forhåpentligvis blir han enda bedre når han blir enda mer samspilt med Johnsen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Var det ikkje Tom Sanne som "doblet" lønnen sin etter å ha forlatt Brann til fordel for Statoil? :) Mulig det samme Kalvenes planlegger?
Gå av.

vebo

Zsolt ønsker seg ut på sikt, men per en uke siden hadde han ikke konkrekte planer. Han slo også opp med sin ungarske dame for 1,5 mnd siden. Dater norske jenter og sosialiserer seg i høyere grad nå enn før.

Men for all del, ting skjer fort...
Tiocfaidh ár lá

aleksanderhjelleseth

Dater han norske jenter? lusker du på han?

vebo

Hehe, nei. Fikk bare litt info forrige uke. Satser på at han finner seg en dame med barn fra tidligere forhold.
Tiocfaidh ár lá

dudo

To barn, og forskjellige fedre. Da er vi der.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Det er kikkertsvingen for de som ikke har kjøpt billett på fornånd ja!

Salget er kanskje åpent ennå i og med at du printer ut selv...prøv :

http://www.billettservice.no/checkout/event.php?eventId=BNA0912&STAGE=1&EVNT=BNA0912&l=NO

Trykk på felt 309 og velg blant de blå runde feltene :)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Jeg vet ikke om det er nevnt her, men det ryktes at Mix er klar for pakket i trøndelag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Gulløl on August 05, 2012, 18:09:16 PM
Christian Kalvenes er nok i full gang med jobbsøking, han har god utdannelse så et bra arbeidstilbud får han sikkert rimelig raskt. Godt mulig at en arbeidsgiver ønsker at han f.eks. skal begynne 01.september. Da kan det sikkert være aktuelt for Brann å avslutte kontrakten en stund før den går ut, dette også koblet mot småskadene hans. En av grunnene til at Brann nok er i god gang med å sondere markedet for midtstoppere. Men det gjelder vel det samme som for DM plassen, den spilleren som blir hentet må nok være klart bedre en de som sitter på benken i dag.


Du lager som vanlig dine egne historier... Jeg tviler sterkt på at lojale Kalvenes vil svikte sin nåværende arbeidsgiver som er så snill at de betaler han full lønn for å jobbe lite. Han blir nok der en stund etter at han legger opp i Brann. Noe som forhåpentligvis vil skje etter denne sesongen.

Men tviler vel litt på at Brann vil bruke mye penger på å hente Semb dersom dagens to førstevalg fortsatt er her neste år. Men helt klart en spennende spiller!
Rød makt på Hansa

krakra

Ikke enig i at Zsolt er så salgbar. Han er 23 år og har holdt under middels TL-nivå i år.

Når det gjelder Kalvenes er han allerede ansatt i Chess

Nixon

Ja, hadde det ikke vært mye mer rykter rundt Zsolt dersom han var aktuell for andre klubber? Helt stille er ikke noe godt tegn dersom Brann håper å få penger for han.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 05, 2012, 20:53:30 PM #4684 Last Edit: August 05, 2012, 21:07:32 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on August 05, 2012, 19:14:38 PM
Du lager som vanlig dine egne historier... Jeg tviler sterkt på at lojale Kalvenes vil svikte sin nåværende arbeidsgiver som er så snill at de betaler han full lønn for å jobbe lite. Han blir nok der en stund etter at han legger opp i Brann. Noe som forhåpentligvis vil skje etter denne sesongen.


Feil. Chess betaler deler av lønnen hans, ikke full lønn. Og ikke noe automatikk i at han går over i en heltidsstilling i Chees når han er ferdig i Brann. Så ikke sikkert din historie og antagelser er noe bedre en mine. Ikke noe hemmelighet at dette en del av sponsingen til Brann. Kvisvik var under det samme opplegget. Og kanskje en annen Brann spiller i fremtiden. Om Chees har en karriereplan for Kalvenes videre og inn i en full stilling er det flott, men det vet vi ikke noe om. Med sin Master fra BI virker han ganske overkvalifisert med å fortsette å besøke skoler og idrettslag i hvert fall, så ikke ulogisk om han eventuelt vurderer andre muligheter.
Men uansett lite betydning for oss supportere hva Kalvenes gjør i fremtiden får bare ønske han lykke til, det som betyr noe er at erstatteren er betraktelig bedre en Kalvenes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Jeg har det fra en i Chess at de betaler hele lønnen hans. Jeg måtte dobbelsjekke for å være sikker på at jeg ikke misforstod, men han var skråsikker  Det kan jo selvsagt være at han ikke var helt oppdatert.

Mener endrer ikke så mye egentlig. Jeg ville blitt svært overrasket dersom han byttet jobb innen 1. september slik du fantaserer om.
Rød makt på Hansa

Gulløl

August 05, 2012, 21:35:42 PM #4686 Last Edit: August 05, 2012, 21:47:27 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on August 05, 2012, 21:25:10 PM
Jeg har det fra en i Chess at de betaler hele lønnen hans. Jeg måtte dobbelsjekke for å være sikker på at jeg ikke misforstod, men han var skråsikker  Det kan jo selvsagt være at han ikke var helt oppdatert.

Mener endrer ikke så mye egentlig. Jeg ville blitt svært overrasket dersom han byttet jobb innen 1. september slik du fantaserer om.


Poenget i mitt innlegg er at Brann kanskje kan slippe han før kontrakten går ut siden han trolig er et 5 valg i dag, og 01 sept var et eksempel på en dato om du leser om igjen, og ikke en fantasi.
Men det skjer vel neppe uten at erstatteren kommer allerede i høst.

At Chees kun betaler deler av lønnen hans står klart og tydelig i dette BT intervjuet med han.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article197532.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on August 05, 2012, 21:35:42 PMAt Chees kun betaler deler av lønnen hans står klart og tydelig i dette BT intervjuet med han.
http://fotball.bt.no/eliteserien/article197532.ece


Ja, men det er også en sak fra april i fjor, og Kalvenes fikk litt overraskende forlenget kontrakten med Brann i 2012. Skulle ikke forundre meg om økt lønn fra Chess og mindre fra Brann var tungen på vektskålen.

Men som sagt. Det endrer egentlig ikke så mye.
Rød makt på Hansa

Gepard

http://fotball.bt.no/eliteserien/article245705.ece

Reginiussen, Mix og Tarik til rbk på en uke ? Steike så ekkelt.

dudo

Var verre i fjor da de hentet Dockal, Chibuike og Issah, selv om sistnevnte ikke har vært en suksess. Chibuike heller ikke, men med høyt potensiale. De bruker poenget som fulle sjømenn fortsatt, uten at det har vært en suksessoppskrift så langt. Men klart, selv blind høne finner korn.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Helge Haugen er strengt talt ein type som hadde passa atmed Barmen i ein DM-posisjon - iallfall viss me ikkje har råd til ei meir kvalitativ løysing. Men blir kanskje for vanskeleg å få tak i han òg...

dudo

Nja, ikke som sittende dm slik som vi opererer med. Da må man kunne spille ball også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Quote from: Hatleking on August 06, 2012, 15:37:16 PM
Helge Haugen er strengt talt ein type som hadde passa atmed Barmen i ein DM-posisjon - iallfall viss me ikkje har råd til ei meir kvalitativ løysing. Men blir kanskje for vanskeleg å få tak i han òg...


Helge Haugen har kontrakt med Hønefoss ut 2013 sesongen. og da er han nesten blitt 32 år. Kan aldri tenke meg at Brann vil betale overgangssum for han. En meget viktig spiller for et Hønefoss lag som fremdeles imponerer og holder seg i toppen. Men Brann bør sikte et par hyller høyere og yngre. Når RBK bare på noen dager ser ut til å plukke trioen Reginiussen, Mix og Tarik tror ikke jeg vi skal drømme om Haugen. 2015 er ikke så langt unna og da skal vi være jævla god og bedre en RBK, og går ut fra at Walstad jobber etter det når han bygger stall. Da plukker han ikke gamle helter på 30+ som Haugen og Karadas selv om de holder et brukbart nivå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

melkegutten

Når vi bygger opp et storlag med mange unggutter er det smart og ha noen eldre og rutinerte spillere som haugen og karadas, som kjenner by og klubb og ikke har for høy lønn.

Storlag i europa har eldre spillere på laget sitt med mange gode unggutter rundt.

aleksanderhjelleseth

Quote from: melkegutten on August 06, 2012, 16:32:33 PM
Når vi bygger opp et storlag med mange unggutter er det smart og ha noen eldre og rutinerte spillere som haugen og karadas, som kjenner by og klubb og ikke har for høy lønn.

Storlag i europa har eldre spillere på laget sitt med mange gode unggutter rundt.


Og Karadas kjenner vell BYEN bedre enn de fleste ^^,

krakra

Quote from: melkegutten on August 06, 2012, 16:32:33 PM
Når vi bygger opp et storlag med mange unggutter er det smart og ha noen eldre og rutinerte spillere som haugen og karadas, som kjenner by og klubb og ikke har for høy lønn.

Storlag i europa har eldre spillere på laget sitt med mange gode unggutter rundt.
Burde ikke de eldre være gode også?

vebo

Hvor kommer det fra at Azar ville vært billig? Hva tilsier at en 30 år gammel fotballspiller skal godta en "bonuskontrakt" slik folk fabler om her inne.

Nekter tro at han hadde godtatt noe særlig mindre enn 1 mill.
Tiocfaidh ár lá

Hatleking

Quote from: dudo on August 06, 2012, 15:40:56 PM
Nja, ikke som sittende dm slik som vi opererer med. Da må man kunne spille ball også.

Det hadde vore greitt med ein sitjande og ein løpande.

Gulløl

Quote from: Hatleking on August 06, 2012, 16:54:52 PM
Det hadde vore greitt med ein sitjande og ein løpande.

Og noen må gå  :P
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Har Scharner funnet seg ny arbeidsgiver enda? Absurd drømming fra min side, men det hadde vært deilig.
Ka du ve?

Go Up