• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra


Sindre32


posemedsnopi

Quote from: Gulløl on July 28, 2012, 16:17:42 PM
Quote from: dudo on July 28, 2012, 16:11:50 PM
Vet vi at Børven er Brann-fan? Om han er blodfan er vi nok straks mer interessante med Huse tilbake.


Barndommens favoritt klubb glemmer han nok ikke.
http://www.dagbladet.no/2009/09/29/sport/tippeligaen/fotball/odd_grenland/brann/8338603/

Dette sitatet kunne vært sagt om Finne etter hans debut:

- Jeg er ikke overrasket over at han setter preg på kampen etter han kom inn i dag, Han har scoret utrolig mye mål for B-laget og er en «coming-man». Børven har en vanvittig god ro og er ikke stresset selv om det er 14 000 tilskuere på tribunen. Det viser bare at det ikke er farlig å sette på ungutter, spesielt ikke med den roen han har, sier kapteinen.

Xminator

Forskjellen er at Finne ikke har debutert med mål...

Jeg velger å være optimist og er hellig overbevist om at Auto 23 har vunnet i Lotto og henter hjem Olofinjana også. Det hadde satt enda mer fyr på tribunen...

melkegutten

At han prøvespilleren ikke fikk kontrakt synest jeg er helt greit siden vi har andre unggutter som barmen/haugen som bør og skal spille mere.

Sindre32

Quote from: Xminator on July 29, 2012, 06:51:06 AM
Forskjellen er at Finne ikke har debutert med mål...

Jeg velger å være optimist og er hellig overbevist om at Auto 23 har vunnet i Lotto og henter hjem Olofinjana også. Det hadde satt enda mer fyr på tribunen...


Selvsagt en våt drøm for oss alle, men sjansen for at Ole fra Fana kommer tilbake er vel rimelig liten?

Nixon

Tja, med kone fra Bergen er det ikke usannsynlig at de vil bosette seg i Bergen en gang. Om det skjer før karrieren er helt over vil vise seg. Han må jo være god nok også når den tid kommer...
Rød makt på Hansa

dex1974

Quote from: Xminator on July 29, 2012, 06:51:06 AM
Forskjellen er at Finne ikke har debutert med mål...

Jeg velger å være optimist og er hellig overbevist om at Auto 23 har vunnet i Lotto og henter hjem Olofinjana også. Det hadde satt enda mer fyr på tribunen...


Men får begge lov til å spille med 23 bak på ryggen da?

http://fotball.bt.no/eliteserien/article244407.ece

;)
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Belfort

Brann kan ihverfall umiddelbart slutte med alle prøvespill med lovende spillere.

Gulløl

Et dårlig travtips eller er denne mannen å stole på, og hvem er spilleren ??
https://twitter.com/travfakta/status/229172080137084928
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

Vi vet jo ikke hvilke krav agenten har satt. Er jo mulig han har lest om lønnen til Huseklepp og justert opp spillerens krav tilsvarende...

Nixon

Quote from: Belfort on July 29, 2012, 10:18:20 AM
Brann kan ihverfall umiddelbart slutte med alle prøvespill med lovende spillere.


Det synes ikke jeg. Dette viser at Brann forhåpentligvis har fått et bedre grep på speidingen. Og vi må tåle at det kommer spillere som vi ikke henter, for før eller siden vil det komme en spiller som feier til side nok tvil til at Brann tør å satse.
Rød makt på Hansa

Belfort

Quote from: Nixon on July 29, 2012, 10:38:40 AM
Quote from: Belfort on July 29, 2012, 10:18:20 AM
Brann kan ihverfall umiddelbart slutte med alle prøvespill med lovende spillere.


Det synes ikke jeg. Dette viser at Brann forhåpentligvis har fått et bedre grep på speidingen. Og vi må tåle at det kommer spillere som vi ikke henter, for før eller siden vil det komme en spiller som feier til side nok tvil til at Brann tør å satse.


Når Brann selv er en fattiglus og Hardball har mistet interessen, er det vanskelig å se at noen skal tenne på en ukjent afrikaner

Yngve

Quote from: Nixon on July 29, 2012, 10:38:40 AM
Quote from: Belfort on July 29, 2012, 10:18:20 AM
Brann kan ihverfall umiddelbart slutte med alle prøvespill med lovende spillere.


Det synes ikke jeg. Dette viser at Brann forhåpentligvis har fått et bedre grep på speidingen. Og vi må tåle at det kommer spillere som vi ikke henter, for før eller siden vil det komme en spiller som feier til side nok tvil til at Brann tør å satse.


Men om ein spelar er god nok for å reisa på prøvespel i FCK, seier det ein del om talentet hans. Det vel i alle fall eg å tru..

D handlar det om at klubben ikkje har pengar og at Hardball berre går etter namn, og ikkje sit på fotballteft.

Litt som med Zolten.

Jose Arrogantio

Spilleren visste sikkert om FCK-interessen før han kom på prøvespill der også, som sikkert påvirket eventuelle lønnsforhandlinger.

Lasaron

Jeg har jo en forkjærlighet for lokale spillere. Er det noen som vet hvordan Helge Haugen gjør det? Er han like løpssterk som før? Jeg har veldig lyst til å se Fredrik Haugen og Barmen etablere seg sentralt på midten, men er redd det blir for spedt defensivt. Men hva med å spille 4-3-3 der Helge Haugen har en dyp rolle? Et skjold foran midtstopperne våre? Gjøre seg spillbar? Levere ballen til den medspilleren det er enklest å treffe? Ta litt av backens plass når denne er på raid fremover? Hadde det vært noe?
Tren på langskudd

dudo

Er vi i gang med en slags nyinnspilling av "Kor e alle helter hen"?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

July 29, 2012, 17:42:40 PM #4517 Last Edit: July 29, 2012, 17:44:48 PM by Gulløl
Fousseny Coulibaly er enda ikke nevnt noe sted på FC København sine nettsider, heller ikke i noen av nettavisene i byen. Er sikkert ikke den store begivenheten at han kommer, klubben har sikkert ganske mange prøvespillere innom. Nåløyet for å få kontrakt i den danske klubben er nok betraktelig mindre en i Brann. Så vi skal ikke se bort fra at spilleren og agenten henvender seg til Brann igjen og justerer ned sine krav og at han blir Brann spiller likevel. Men spørs om Brann gidder å vente om de har et annet alternativ på gang som Austin erstatter.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Heispassasjer

Quote from: Gulløl on July 29, 2012, 17:42:40 PM
Fousseny Coulibaly er enda ikke nevnt noe sted på FC København sine nettsider, heller ikke i noen av nettavisene i byen. Er sikkert ikke den store begivenheten at han kommer, klubben har sikkert ganske mange prøvespillere innom. Nåløyet for å få kontrakt i den danske klubben er nok betraktelig mindre en i Brann. Så vi skal ikke se bort fra at spilleren og agenten henvender seg til Brann igjen og justerer ned sine krav og at han blir Brann spiller likevel. Men spørs om Brann gidder å vente om de har et annet alternativ på gang som Austin erstatter.

Paul Scharner?

vebo

Tja, han er klubbløs..
Tiocfaidh ár lá

Gulløl

Paul Scharner hadde vært en drøm men er vel totalt urealistisk. Da må i tilfelle Hardball virkelig våkne til liv igjen. Scharner vil helst bli i England men er vist innstilt å flytte på seg. Han håpet å få avklart et nytt arbeidsforhold til midten av juli men er vist arbeidsledig enda.
http://www.thesportreview.com/tsr/2012/07/paul-scharner-premier-league-west-bromwich-albion/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er sannsynligvis svært mange klubber mellom der han helst vil spille og oss...
Rød makt på Hansa

Heispassasjer

Ja desverre. Krever sikkert litt i lønn også, og han er jo blitt 32... MEN han er klubbløs...

Gulløl

Kanskje travtipseren kjenner Scharner Fussballgott eller har kontaktene i orden  ;)
https://twitter.com/travfakta/status/229172080137084928
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

posemedsnopi

Quote from: Gulløl on July 29, 2012, 20:15:16 PM
Kanskje travtipseren kjenner Scharner Fussballgott eller har kontaktene i orden  ;)
https://twitter.com/travfakta/status/229172080137084928


John Carew?

Gulløl

Om Paul Scharner har alle sine fulle fem i orden vil han ikke vurdere en retur til Brann, men det har han vel ikke  ;) så alt kan skje.

Mange gode historier rundt denne mannen, her er mange av de gjengitt i MailOnline, også et par fra Brann tiden  ;D

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1339712/Its-head-football-crazy-Paul-Scharner.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Paul har da aldri vært ved sine fulle fem, skjønner ikke hvorfor han plutselig skulle være det nå!  ;-)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Heispassasjer

Quote from: posemedsnopi on July 29, 2012, 20:19:30 PM
Quote from: Gulløl on July 29, 2012, 20:15:16 PM
Kanskje travtipseren kjenner Scharner Fussballgott eller har kontaktene i orden  ;)
https://twitter.com/travfakta/status/229172080137084928


John Carew?



Carew går vel mer sannsynlig til Enga enn Brann. Kan jo være at denne travtipseren mener Karadas er en storsignering...

Xminator

Carew ville jo vært bedre enn Karadas, men ser for meg at prislappen er en helt annen, skadefrekvensen høyere og tålmodigheten på benken ikke eksisterende.

At Scharner er klubbløs har jeg ikke fått med meg. Spørs om Skarsfjord er klar til å ta imot en spiller som tar så mye plass. Olofinjana er en helt annen type, mer seriøs og hadde passet mer inn i Skarsfjords regime.

Jeg sier ja takk begge deler. De er vel de største Brannprofilene som fortsatt spillet fotball, og hadde gitt positive vibrasjoner langt ut over de faste tribunesliterene.

Klaus_Brann

Quote from: Jose Arrogantio on July 29, 2012, 11:42:07 AM
Spilleren visste sikkert om FCK-interessen før han kom på prøvespill der også, som sikkert påvirket eventuelle lønnsforhandlinger.


Er vi sikker på at det er FCK-interesse, eller at agenten sender gutten sin rundt på visningstur?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Carew kunne kanskje(ja kanskje) gjort en bra jobb på banen. Men å hente en så lat, mett, dyr og useriøs spiller ville hatt flere minuser enn plusser. Vi ville ikke fått den Carew som herjet i TL før han dro, men en giddelaus type som hadde gjort det bra hvis ballen hadde landet på ham. Han har vel vært klubbløs noen månder nå og jeg tviler på at han har tilbragt tiden på tredemøllen akkurat.
Hvem av Scharner og Ola var det som sa de ville tilbake til Brann før de la opp?

Nixon

Quote from: krakra on July 29, 2012, 21:45:36 PMHvem av Scharner og Ola var det som sa de ville tilbake til Brann før de la opp?


Har noen av de sagt det? Scharner ville sett det som et nederlag, mens Olofinjana ville i beste fall lagt det i hendene på Gud...
Rød makt på Hansa

krakra

Mener at Olofinjana sa det når han stakk.

Hansakongen

Quote from: Nixon on July 29, 2012, 21:51:26 PM
Quote from: krakra on July 29, 2012, 21:45:36 PMHvem av Scharner og Ola var det som sa de ville tilbake til Brann før de la opp?


Har noen av de sagt det? Scharner ville sett det som et nederlag, mens Olofinjana ville i beste fall lagt det i hendene på Gud...


For min del kunne begge godt kommet tilbake og avsluttet fotball karieren i brann, kunne fått den beste midtbane duoen i tippeligaen eller med scharner i midtforsvaret og olofinjana på midten kan fort utgjøre noen plasser på tabellen i denne mye omtalte BINGO ligaen som tippeligaen er blitt mye omtalt for. Men minuset måtte jo uansett være de krever vel ikke lite i lønn heller vi snakker vel sikkert fort om 5-6 miller på begge 2 i året.

Jose Arrogantio

Quote from: Klaus_Brann on July 29, 2012, 21:42:34 PM
Quote from: Jose Arrogantio on July 29, 2012, 11:42:07 AM
Spilleren visste sikkert om FCK-interessen før han kom på prøvespill der også, som sikkert påvirket eventuelle lønnsforhandlinger.


Er vi sikker på at det er FCK-interesse, eller at agenten sender gutten sin rundt på visningstur?



At de lot ham prøvespille viser i hvert fall at det er litt interesse for ham i København, og at de i minste har snakket sammen. Og en god agent vet nok å bruke slikt for hva det er verdi i kontraktsforhandlinger.

Speedy

Carew har vel sagt flere ganger at det er uaktuelt å bo andre steder enn i Oslo, så Brann må friste med noe grådig lurt noe for å få han hit..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

kabelmann

All den tid vi ikke har en Louis Vutton-butikk i by'n, tipper jeg Brann og Bergen er rimelig uaktuelt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Quote from: dex1974 on July 30, 2012, 00:28:04 AM
Carew< Azar


Ihvertfall i kulhet, og kanskje også i holdninger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dex1974

Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Sindre32

Det er nok lite sannsynlig med Carew i Brann. Like greit, han skulle nok hatt kjempelønn. Når det er sagt, så kommer han vel uansett til å herje hvis han dukker opp i TL, sterkere (fysisk styrke, altså) spiller har vel aldri satt sine ben i TL, selveste Cannavaro mente jo at Carew var den verste motstanderen han hadde spilt mot.

Nixon

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6168416.ece

Det positive må være at flere menneske får sett Bergen...
Rød makt på Hansa

Xminator

Man kan ikke slutte å hente spillere. Da kan man like gjerne legge ned klubben. Det er jo liksom ikke noe problem for spillere å dra FRA klubben. Da blir det over tid få spillere i stallen, og den delen av spareplanen er tatt helt ut og litt til allerede.

Sindre32

Quote from: Nixon on July 30, 2012, 07:09:52 AM
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6168416.ece

Det positive må være at flere menneske får sett Bergen...


Hehe, er det reiseguide-virksomhet vi driver med? Koselig det!

Finner man kun én juvel til slutt, så betaler nok han lett kostnaden forbundet med alle de andre som har vært på besøk. Forutsatt at man har råd til å hente juvelen, da.

esp123

Prøvespill er ikke en god måte å hente spillere på. Spesielt ikke når det er spillere man har "fått gode referanser på". Prøvespill er et alternativ kun hvis man har fulgt spilleren over en lengre periode.

nummer9

Quote from: esp123 on July 30, 2012, 08:23:02 AM
Prøvespill er ikke en god måte å hente spillere på. Spesielt ikke når det er spillere man har "fått gode referanser på". Prøvespill er et alternativ kun hvis man har fulgt spilleren over en lengre periode.

Om en har fulgt en spiller over en lengre periode burde vel prøvespill være unødvendig?

melkegutten

Prøvespill må vere ok om agent dekker utgiftene. Og prøvespill trengst vel ikke om en har fulgt spilleren over en lengre periode...

Derabilo

Prøvespill kan være en måte å undersøke hvordan spilleren er som type og hvordan han vil passe inn i spillergruppen, i tillegg til å se nærmere på egenskapene som spiller i det miljøet og nivået han eventuelt skal hentes til.
Bergen ut av Norge -

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up