• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

vebo

Tiocfaidh ár lá

Gulløl

July 28, 2012, 12:47:34 PM #4451 Last Edit: July 28, 2012, 12:52:44 PM by Gulløl
Det e Erik Huseklepp og bare, bare han.
Det e det bare Huseklepp og ingen fler som kan!

http://www.youtube.com/watch?v=UMnXOMDGaZ8

Det er lov å glede seg  8)

Da blir det bortedebut mot Stabæk mandag 06 august kl.19

Og hjemmedebut mot Haugesund lørdag 11 august kl.18. Tipper Huse trekker ca.2000 tilskuere ekstra og at vi ser 14 tusen tallet i den kampen :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

La oss håpe på en dobbel signering i dag. Huseklepp og en Austin erstatter, så er dette en god dag!

krakra

Også veldig viktig å.få signert Finne

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

catometeret

Herlig. Dette kan bli en viktig overgang. Huseklepp og Ojo blir kanon på topp!

Gulløl

July 28, 2012, 13:35:34 PM #4456 Last Edit: July 28, 2012, 13:38:44 PM by Gulløl
Huseklepp må gjerne inn som OM men det må være som playmaker i tilnærmet fri rolle slik som Barrantes. Da kan det bli gøy å følge Brann fremover  :).  Og tenk 4,5 år  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on July 28, 2012, 12:52:59 PM
Også veldig viktig å.få signert Finne


For ikke å nevne Barmen må forlenge kontrakten med 3 år minst.

Klaus_Brann

Er det noen som har hørt noe mer om en annen 'storsignering'? Hørte en kompis rablet om at noen hadde skrevet noe på twitter.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

kan ikke helt se for meg hvem det skal være, det er vell ingen penger til å hente noe som helst.

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2012, 13:44:54 PM
Er det noen som har hørt noe mer om en annen 'storsignering'? Hørte en kompis rablet om at noen hadde skrevet noe på twitter.


Konkurrere ned LSK om Bjørn Helge Riise ?? Personlig sier jeg NEI TAKK.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

M.I.P

July 28, 2012, 14:13:34 PM #4461 Last Edit: July 28, 2012, 14:26:37 PM by M.I.P
Quote from: aleksanderhjelleseth on July 28, 2012, 13:49:42 PM
kan ikke helt se for meg hvem det skal være, det er vell ingen penger til å hente noe som helst.


Kan det være at Ojo er på vei ut, og at de jobber med Djurdjic, eller vi kan håpe på  Makhtar Thioune

Huff

Har tenkt litt, og på papiret er Klepp/Ojo den nest beste angriperduoen vi har hatt så lenge jeg har fulgt klubben (etter TAF/MIM) og den tredje/fjerde beste duoen i TL i samme periode.

Onside !!!

Quote from: M.I.P on July 28, 2012, 14:13:34 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on July 28, 2012, 13:49:42 PM
kan ikke helt se for meg hvem det skal være, det er vell ingen penger til å hente noe som helst.


Kan det være at Ojo er på vei ut, og at de jobber med Djurdjic


Hadde vært en drøm!

Gulløl


Samtidig kan flere enn de tre forsvinne. For mens keeper André Hansen skal være interessant både for Molde og Rosenborg, melder Telemarksavisa at det skal være interesse for måljegeren Torgeir Børven både i Nederland og Danmark. I tillegg skal Aalesund, som fikk nei fra spissen i vinter, samt Vålerenga ha følere ute når det gjelder spissen.

http://tipsfotball.com/hjem/kan-miste-halve-laget/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Brann melder:

http://www.brann.no/news/article/1rld80k0rvjq01sgrby5k76ce1/title/skal-diskutere-huseklepp-kontrakt-snarest

Kan virke som det omtrent bare er signaturen som mangler (+forhandling om en palle bleier og en kasse hårgelee kanskje) :D.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

kan godt selge Ojo for min del, det er noe frustrerende med han, ihvertfall denne sesongen. men lurer på hva vi kunne tjent på et evt salg? 10mill?

Gulløl

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 28, 2012, 14:41:19 PM
kan godt selge Ojo for min del, det er noe frustrerende med han, ihvertfall denne sesongen. men lurer på hva vi kunne tjent på et evt salg? 10mill?


Pape Paté Diouf ble solgt fra Molde til FC København for 15 - 20 millioner for nøyaktig et år siden. Om samme klubb vil ha Kim Ojo er vel det omtrent prisen for han også kan jeg tenke meg.
Men overgangsbeløp er avhengig av hvilken klubb som kjøper, en ser bare 25 mill overgangen for Håvard Nielsen til Red Bull Salzburg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Jeg foreslår at vi heller forlenger med Ojo. Skal vi si en 4,5-årskontrakt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: dudo on July 28, 2012, 14:47:42 PM
Jeg foreslår at vi heller forlenger med Ojo. Skal vi si en 4,5-årskontrakt?


Om Gud vil. Han har jo konto her og kan sei sin mening nokså snart :P .
Gå av.

Gulløl

Quote from: dudo on July 28, 2012, 14:47:42 PM
Jeg foreslår at vi heller forlenger med Ojo. Skal vi si en 4,5-årskontrakt?


Vanskelig det når spilleren ikke vil, han skal vist til en bakgårdsklubb som heter Inter Milan.
http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article230349.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

aleksanderhjelleseth

kem har konto? gud eller Ojo?
beløpet vif fikk for nilsen var superoverpris for en som ikke har bevist så mye, men et stort talent, ja.
Ojo er ung, sterk, "rask", god på hode, men har en litt klønete teknikk og ikke all verden til fotballforståelse.
15mill maks, men Sportsklubben selger han vel for 6-9mill.

Spelaren

Quote from: aleksanderhjelleseth on July 28, 2012, 14:52:15 PM
kem har konto? gud eller Ojo?
beløpet vif fikk for nilsen var superoverpris for en som ikke har bevist så mye, men et stort talent, ja.
Ojo er ung, sterk, "rask", god på hode, men har en litt klønete teknikk og ikke all verden til fotballforståelse.
15mill maks, men Sportsklubben selger han vel for 6-9mill.


Gud, og han er også tippekommisjonær :) .
Ojos kontrakt er like lang som Nielsen og Berishas, altså ut 2013. Dei virker dog som spelarar som det hadde vært lettere å forlenge med, større lojalitet enn f.eks Ojo som har atskillig mindre tilknytning til Bergen og Brann. Det kan koste oss.
Gå av.

StuckedPaaOstlandet

Om Ojo blir solgt til FCK for rundt 15mill bør de brukes på kontrakt til finne, Barmen og 1 ny spiss og om det er mer til overs en def. Midtbane

dudo

Joda, jeg vet at det kan bli vanskelig. Men poenget er at vi ikke "like godt kan selge han", for selv om det har lugget litt i år, så er han en enormt god spiller som vil gjøre hverdagen til Huseklepp veldig, veldig mye lettere - og vice versa. De to utfyller hverandre veldig bra, og kan bli dynamitt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tem

Utrolig positivt at husarklepp ser ut til å signere langtidskontrakt
Likevel mener jeg man ikke skal vente all verden i starten . Han har knapt spilt en fotballkamp på lengre tider . Regner med det fort kan går en med eller to før han er i slag .
Først neste sesong regner jeg med han er på topp igjen
Uansett vil han trolig heve ett brann lag som tidvis sliter med det offensive spillet
I tillegg kan det tenkes at det kortsiktig blir ett oppsving på publikum (som kan vedvare om man får resultater )
Uansett bra av brann og spikre denne avtalen

aleksanderhjelleseth

Quote from: dudo on July 28, 2012, 15:05:05 PM
Joda, jeg vet at det kan bli vanskelig. Men poenget er at vi ikke "like godt kan selge han", for selv om det har lugget litt i år, så er han en enormt god spiller som vil gjøre hverdagen til Huseklepp veldig, veldig mye lettere - og vice versa. De to utfyller hverandre veldig bra, og kan bli dynamitt.


Han kom jo gratis til oss, så visst vi vill holde på han, la han spille sammen med huse, for så og la han gå gratis ved kontraktsslutt, er ikke det størst økonomiske blunderen vi har gjort. men visst vi kunne solgt han for 15mill, hentet børven for 6-7? og gitt lange kontrakter til barmen og finne, anser eg det som et bedre alternativ. visst det er et alternativ. :)

melkegutten

Huse i boks!! Om Ojo drar hva med Marcus Pedersen???

Hva med at noen av Branns sponsorer sponser finne/barmen eller noen av de andre ungguttene med langtidskontrakt!!!

krakra

Nei. Våre egne talenter får vi for pokker finansiere selv og ikke gi bort andeler i til investorer.

Xminator

Det virkelig store problemet om Ojo blir solgt er at rollen han spiller i er utrolig vanskelig. Det må den rette sammensetningen av teknikk, hodestyrke og målteft til. Det er jo bare Bakke som har løst den i nærheten av like bra som Ojo. Og der manglet målteften. For laget er nesten målteften underordnet, for om ikke teknikken og hodestyrken er der, ja så faller mye av angrepsspillet til Brann sammen også.

Så lenge vi har Skarsfjord som trener så spiller vi neppe med to spisser, og ett Ojo-salg vil være en katastrofe om vi skal ha medaljeambisjoner.

Vi hadde vert mye mindre sårbare om Ojo var en del av en spissduo.

Gulløl

July 28, 2012, 16:05:57 PM #4480 Last Edit: July 28, 2012, 16:14:09 PM by Gulløl
Drittsekken Marcus Pedersen skal aldri til Brann. Nei gå heller for hordalendingen Torgeir Børven som er en ekstrem notorisk målscorer. Han scoret omtrent 50 mål i 4. divisjon som 16-åring. Han dunket inn 45 mål i 3 divisjon i 2009. Han har også en veldig god statistikk i eliteserien i forhold til antall spilte minutter. I år har han scoret 7 mål som er 1 mål mer en Ojo. Og Børven elsker Brann som var favorittklubben hans i barndommen. Kun 20 år er han også. Et ideelt case for næringslivet i Bergen å sponse en overgang for.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vet vi at Børven er Brann-fan? Om han er blodfan er vi nok straks mer interessante med Huse tilbake.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Bare Bakke som har løst? Det er vel bare Bakke og Ojo som har blitt prøvd? Forutenom nødløsninger som Haugsdal og Tadas. Syns Bakke beviste at det ikke er så vanskelig.

dudo

Det holder egentlig at vedkommende er ekstrem i hodespillet med tålig bra avslutninger. Se bare på Kovacs.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Bør kunne fordele baller til de som kommer etter også. Bakke var viktig for PVM og Ojo for Guastavino

Gulløl

Quote from: dudo on July 28, 2012, 16:11:50 PM
Vet vi at Børven er Brann-fan? Om han er blodfan er vi nok straks mer interessante med Huse tilbake.


Barndommens favoritt klubb glemmer han nok ikke.
http://www.dagbladet.no/2009/09/29/sport/tippeligaen/fotball/odd_grenland/brann/8338603/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Vet ikke om jeg leste så mye blodfansk i den artikkelen. Klart at unge fotballspillere drømmer om å spille for det lokale laget, men så lenge han overhodet ikke har hatt noen befatning med oss kan det fort være glemt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Dessuten, det er Odd som tok sjansen på ham, Odd som har foredlet ham og i Odd han har vist at han kan fungere. Det er ingen automatikk at det skal bli show med ham over fjellet, og til hvilken pris? Me er strengt tatt fortsatt fattiglus og har ikkje dei millionene Odd vil kreve for ham.
Gå av.

Gulløl

July 28, 2012, 17:47:58 PM #4488 Last Edit: July 28, 2012, 18:11:11 PM by Gulløl
Børven er og blir spiss, og vil nok ikke slite benken for Ojo. Derfor er det nok dessverre umulig å hente han før Kim Ojo blir solgt. Men blir Kim Ojo solgt i sommer/høst til f.eks. FC København blir det sikkert penger til overs for å hente Børven som hadde en prislapp i vår på 4,5 mill. Han er nok mer positivt innstilt å komme til Brann en til Aalesund som han har null forhold til. I Brann vil han nok få bedre lønn en i AaFK også og kort vei til familie og ungdomsvenner i hjembygden og i Bergen. Og med Kim Ojo ute og en omtrent garantert startplass som spiss og garantier for at han blir satset på vil det være en bra mulighet for at han vil komme. Forutsatt at det ikke er bedre klubber i utlandet som vil hente han, men det tviler jeg på. Han har vært til salgs lenge men ingen utenlandske klubber har foreløpig ville hente han. Fremtiden for klubben hans Odd de neste par årene ser ikke særlig lys ut, elendig økonomi, de ligger på 13 plass på tabellen og er ute av årets NM og foran neste sesong har de seks nøkkelspillere som nekter å skrive kontrakt. Så faren for at de er et bunnlag/nedrykks kandidat neste år er stor. For en 20 åring som Børven kan to tre år i trygge omgivelser i Brann være et greit skritt på veien før en utenlands karriere, en klubb som nok blir fulgt litt tettere av klubber/agenter en Odd.  Etter Huseklepp tror jeg han kan være en av de mest interessante spillerne å investere i for næringslivet i Bergen, ung, lokal, sympatisk og med spennende potensiale. F.eks. en Marcus "Penis" Pedersen er langt vanskeligere/umulig å få gehør for i det bergenske næringsliv. Etter det jeg forstod hadde Brann en del pågang fra næringslivet i forbindelse med Huseklepp i tillegg til Auto23. Nå blir Huseklepp et 100 % Auto23 prosjekt etter det jeg forstår, så mulig at en av de andre som henvendte seg kan synes at Børven kan være riktig for dei å sponse om Brann ikke vil eie han helt selv.
BT hadde en grei artikkel i vår om hvorfor Brann enda ikke har hentet Børven.

Klipp:

Jeg forutsetter glatt at eksterne investorer ville tent på ideen dersom Brann ba om penger. Vil de ikke investere i Børven, vil de ikke investere i noe. Han er 20 år, spiss, målfarlig og lokal. I et Brann-lag hvor andelen lokale spillere bare er høy de siste ti minuttene av de mest ubetydelige treningskampene, kunne et slikt kjøp tilfredsstilt de lokalpatriotiske røstene. I alle fall på kort sikt.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article227420.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2012, 13:44:54 PM
Er det noen som har hørt noe mer om en annen 'storsignering'? Hørte en kompis rablet om at noen hadde skrevet noe på twitter.
Ikke umulig, men det kan jo forklare hvorfor Huse ikke er presentert ennå. Han har vært i Bergen i to dager og alt som gjenstår er småplukk og signering, men de har ikke funnet tid ennå? Høres fishy ut. Kan jo være noe ekstraordinært i privatlivet aom hindrer Huseklepp i å komme seg på Stadion og skrive under. Eller så jobber Brann med en annen spiller som de vil presentere sammen med Klepp.

Belfort

Brann ikke i stand til å hente prøvespilleren fra Elfenbenskysten. Forsvinner videre til FCK. Da begynner tiden å gå i forhold til å få Austin erstatteren på plass

http://fotball.bt.no/eliteserien/article244380.ece

Hatleking

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article244380.ece

Huff og huff. Ser ut til at me ikkje har midlar til å hente han. No går han på prøvespel til FC København.

dudo

Hm. Tydeligvis en bra spiller. Men hvorfor henter vi slike prøvespillere om vi ikke har økonomien til det?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Enig. Som å gi godteri til en unge for aå å røske den fra ham. Ikke frist oss med spennende spillere dere ikke har råd til! Og ikke fortell oss hvor spennende de er når de stikker.

Belfort

Dette er useriøst av Brann og drive med disse prøvespillerene når de ikke kan hente dem. Hva i helvete for noe tull! På den annen side burde Bruun betalt denne overgangen av egen lomme med tanke på at han er den enkeltfaktoren i Brann som har ført klubben ut i dette økonomiske uføret.

GKH

Quote from: Klaus_Brann on July 28, 2012, 13:44:54 PM
Er det noen som har hørt noe mer om en annen 'storsignering'? Hørte en kompis rablet om at noen hadde skrevet noe på twitter.


Kan det være denne tweeten det er snakk om? Virker mildt sagt lite troverdig.

Xminator

Quote from: krakra on July 28, 2012, 16:17:37 PM
Bør kunne fordele baller til de som kommer etter også. Bakke var viktig for PVM og Ojo for Guastavino


Bakke var viktig for 3'er leddet, ikke bare PVM. Slik Ojo var det for alle i 3'er leddet i fjor (og i år). Bakke var nok bedre på fordelingsspillet, Ojo er bedre i luften og klart bedre til å komme i scoringsposisjon.

Xminator

Quote from: dudo on July 28, 2012, 19:56:02 PM
Hm. Tydeligvis en bra spiller. Men hvorfor henter vi slike prøvespillere om vi ikke har økonomien til det?


Sportslig klarte vel ikke å lokke frem lommeboken fra Moldestad og RBH. Jeg tror ikke det er sportslig som står knallhardt på at Mjelde, Nordkvelle, Haugen, Sokolowski og Barmen er de man skal bygge spillet rundt frem mot 2015. Det er nok heller totalsituasjonen som sier at de som sitter på penger mener at de vi har bør prestere.

Eventuelt så har man andre spillere i kikkerten som de regner som bedre sportslig enn Coulibaly. Det er ikke 1. august enda. Det viktigste er å ha en så komplett stall som man klarer så tidlig i overgangsvinduet som mulig. Og ha is i magen når det gjelder Ojo.

Gulløl

July 28, 2012, 20:35:26 PM #4498 Last Edit: July 28, 2012, 20:54:03 PM by Gulløl
Quote from: Belfort on July 28, 2012, 20:14:47 PM
Dette er useriøst av Brann og drive med disse prøvespillerene når de ikke kan hente dem. Hva i helvete for noe tull! På den annen side burde Bruun betalt denne overgangen av egen lomme med tanke på at han er den enkeltfaktoren i Brann som har ført klubben ut i dette økonomiske uføret.


Tipper at det som har veltet overgangen er at Brann ikke fikk så mye for Austin som de krevde/håpte. De måtte jo justere ned kravet sitt som det har stått i media, dermed ble det trolig ikke nok penger til å både sikre seg Huseklepp og denne spilleren. Det står også at det var en totalvurdering, så da kan f.eks. det med språk og at han ikke hadde det "lille ekstra" spille inn for at dei skulle være trygg på investeringen. Hadde han vært knallgod hadde vel Hardball eller noen andre trødd til og hjulpet Brann.
Pengene fra Bari er vel også ut i det blå, de har vel fått ny utsettelse med den nye avtalen. Tror ikke Brann noen gang kommer til å få de 800.000 euroene fra Bari mafian. Om det hadde kommet en snarlig overføring fra Italia hadde Brann hatt penger til denne spilleren, men det gjør det tydeligvis ikke, dermed er Brann sikkert skikkelig blakk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Er både negativ og positiv til dette. Vi hentet en spiller på prøvespill som vi ikke nødvendigvis evnet å hente, dette er svært lite profft. På den andre siden hentet vi en spiller som faktisk ikke var totalbås. Dette ble også annonsert da vi hentet han, Walstad sa noe ala ''vi vet han er god'' før han kom, noe som viste seg å stemme. Dette ser jeg som et signal på at ting muligens er i bedring ift nettverk for spillere. På denne tiden i fjor var to islendinger på prøvespill som allerede var veid å funnet for lette av dårlige Adeccolag.

Go Up