• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger 2012

Started by Lasaron, September 03, 2011, 17:13:55 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ostraume

Hadde vært briljant med kjøp og utleie til Odd, jeg går fortsatt med et lite håp at det blir utfallet her. Men realisten i meg sier at Børven har null interesse.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Spelaren

http://fotball.bt.no/eliteserien/article227420.ece

Artikkelen er på nett. Og kven trudde at debatt med ekte profiler ville heve nivået? Den eine kommentaren er naturlegvis eit angrep på artikkelforfatter, og lite om saken.
GÃ¥ av.

krakra

Hrnyæt ham og lei ham ut til TIL. De er gofe på å utvikle spisser og Rush er spisstrener.

Spelaren

Quote from: krakra on March 07, 2012, 13:59:49 PM
Hrnyæt ham og lei ham ut til TIL. De er gofe på å utvikle spisser og Rush er spisstrener.
GÃ¥ av.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Quote from: Spelaren on March 07, 2012, 14:10:35 PM
Quote from: krakra on March 07, 2012, 13:59:49 PM
Hrnyæt ham og lei ham ut til TIL. De er gofe på å utvikle spisser og Rush er spisstrener.


Not-so-smartphone?  :D


Ellers så bare viderefører han ideologien rundt Batal jons- nav net :P
Ka du ve?

dudo

Quote from: osoerli on March 07, 2012, 14:16:07 PM


Jepp, pluss at jeg fortsatt mener han kan brukes i en vingrolle med bare en liten justering. Ikke optimalt for Børven, men ikke feil for Brann med en naturlig målscorer til i laget.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Sindre32

Quote from: osoerli on March 07, 2012, 14:16:07 PM


For en klubb som forsøker å holde seg moderate (og takk for det, har vært nok økonomisk berg-og-dal-bane det siste tiåret) blir det i overkant aktivt å bruke slike pengesummer på en spiller som ikke direkte kan forsterke førsteelleveren.

Selv er jeg sjeleglad for at det nå virker som det ligger mening bak avgjørelser som tas, Brann er på vei mot bærekraftighet. Det er viktigere enn om det blir 3. eller 5. plass i år.

dudo

Forskjellen 3.-5. er faktisk en av de største vi har ... 3.-plassen er faktisk verdt å ofre litt for.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Ja. og det har jo en stor økonomisk betydning.

Ellers føler jeg et lite taperpreg over Sindres argumenter. Det er ingen som har sagt at vi skal knekke ryggen økonomisk noe å hente Børven, men det er faktisk mulig å få det til uten å gå konkurs. Børven er et perfekt Hardballprosjekt, Mohn har hintet om større investorvilje og lønnen kan vi betale selv(hadde jo tross alt råd til p gi Askar 1,3 mill i året).

De som når lengst i verden er ikke de som sitrer og tenker "Nei, det er ikke mulig. Ingen vits i å.prøve"

Sindre32

For all del, hvis noen hadde kunnet garantere den. Det er det ingen som kan, selv med kjøp av Børven.

Sindre32

Quote from: krakra on March 07, 2012, 15:50:59 PM
Ja. og det har jo en stor økonomisk betydning.

Ellers føler jeg et lite taperpreg over Sindres argumenter. Det er ingen som har sagt at vi skal knekke ryggen økonomisk noe å hente Børven, men det er faktisk mulig å få det til uten å gå konkurs. Børven er et perfekt Hardballprosjekt, Mohn har hintet om større investorvilje og lønnen kan vi betale selv(hadde jo tross alt råd til p gi Askar 1,3 mill i året).

De som når lengst i verden er ikke de som sitrer og tenker "Nei, det er ikke mulig. Ingen vits i å.prøve"


De som kommer kortest er de som bruker penger uten at det ligger godt nok grunnlag for det. Har man ikke god nok økonomi til å kunne gjøre slike kjøp uten at det medfører problemer dersom den sportslige suksessen uteblir, så bør man heller se på andre alternativer.

Jeg sier ikke at man ikke skal forsterke på den plassen, men det finnes flere spillere her i verden enn Torgeir Børven.

Forresten, er jeg alene her om å synes vi bør klare å rive oss løs fra Hardball o.l. etter hvert, at det bør være et mål?

Nixon

Det er vel ikke først og fremst det økonomiske som ser ut til å stoppe Brann i denne saken. Jeg tror også at hadde Brann hadde skrapt sammen det de har og i tillegg gått på tiggerferd til Ballene, hadde dette løst seg helt fint.

Men det er vel kanskje noe i det Pamer sier at Brann rett og slett ikke vil hente han fordi de innser at det vil bli vanskelig med spilletid? Og dette hensynet er kanskje tatt vel så mye for sin egen del som for Børven sin del...
Rød makt på Hansa

Danny

March 07, 2012, 16:10:17 PM #3163 Last Edit: March 07, 2012, 16:12:14 PM by Danny
Kunne kjøpt han for litt lavere sum penger, og så leid han ut til Odd denne sesongen. Med en avtale om å hente han til høsten om Ojo skulle forsvinne, for en bestemt sum. Om Ojo også blir i Brann neste år, er Børven kanskje bedre? Ellers kunne en forlenget leieavtalen med Odd videre.

Odd får penger nå.

Brann knytter seg til en lokal spiller som er perfekt i vår spillemodell + sikrer han en god utviklingsarena. Eneste minuset er at han fortsatt kan score mål mot oss.

Xminator

BT-saken er jo bare en signert meningsytring fra Anders Pamer. Så om det representerer Branns syn på saken er ikke godt å vite.

Børven ville styrket Brann. Derfor burde man utnyttet muligheten.

Joggi Bogga

Det er i alle fall fint å tenke på at Rosenborg hentet Iversen istedetfor Børven.

Her er det kjøpers marked og kjøp m/påfølgende utleie virker helt opplagt. (Om vi hadde hatt en sterk sportslig leder som dikterte overgangspolitikken og tenkte langsiktig). Det har vi vel ikke.

Istedet forsvinner vel Børven nå snart, mens Ojo drar til sommeren. Til hele Branns store overraskelse. Markedet for erstattere er kjempevanskelig (fordi Brann ikke prioriterer å følge med) og vi ender opp med å hente Angan som har havnet på benken i Molde til 7,5 millioner.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Nå er det ikke RBH som er sportssjef lenger og Brann virker å være både langsiktige og gjennomtenkte på overgangsmarkedet. Man kan være enig eller uenig i om Børven bør hentes, men at Branns innkjøpspolitikk ikke har båret preg av en viss langsiktighet de siste to årene er jeg ikke enig i.


krakra

Quote from: Sindre32 on March 07, 2012, 15:57:04 PM
Quote from: krakra on March 07, 2012, 15:50:59 PM
Ja. og det har jo en stor økonomisk betydning.

Ellers føler jeg et lite taperpreg over Sindres argumenter. Det er ingen som har sagt at vi skal knekke ryggen økonomisk noe å hente Børven, men det er faktisk mulig å få det til uten å gå konkurs. Børven er et perfekt Hardballprosjekt, Mohn har hintet om større investorvilje og lønnen kan vi betale selv(hadde jo tross alt råd til p gi Askar 1,3 mill i året).

De som når lengst i verden er ikke de som sitrer og tenker "Nei, det er ikke mulig. Ingen vits i å.prøve"


De som kommer kortest er de som bruker penger uten at det ligger godt nok grunnlag for det. Har man ikke god nok økonomi til å kunne gjøre slike kjøp uten at det medfører problemer dersom den sportslige suksessen uteblir, så bør man heller se på andre alternativer.

Jeg sier ikke at man ikke skal forsterke på den plassen, men det finnes flere spillere her i verden enn Torgeir Børven.

Forresten, er jeg alene her om å synes vi bør klare å rive oss løs fra Hardball o.l. etter hvert, at det bør være et mål?
Da må jeg nok engang gjenta at det er ingen som mener at Brann skal kjøpe Børven hvis det betyr at vi risikerer å brekke nakken økonomisk. Men selv om du gjentar det så ofte du bare orker, så er det ikke et faktum at et Børven-kjøp vil knekke oss økonomisk. Det er bare en spekulasjon fra din side.

Det flere av oss ønsker er at Brann undersøker alle muligheter for å hente Børven og fortsatt opprettholde en edruelig økonomisk drift. Det bør være mulig med tanke på hva Børven står for, noe som burde gjøre han attraktiv for investorere, og hans lave lønn i Odd.

Joggi Bogga

March 07, 2012, 17:45:44 PM #3168 Last Edit: March 07, 2012, 17:49:09 PM by Joggi Bogga
Quote from: krakra on March 07, 2012, 17:23:55 PM
Nå er det ikke RBH som er sportssjef lenger og Brann virker å være både langsiktige og gjennomtenkte på overgangsmarkedet. Man kan være enig eller uenig i om Børven bør hentes, men at Branns innkjøpspolitikk ikke har båret preg av en viss langsiktighet de siste to årene er jeg ikke enig i.




Jeg synes det har vært en klar forbedring, men er ikke overbevist. Synes det er alt for mye merkelige valg innimellom de få klart gode. Noen eksempler:

- Re signeringen av El-Fakiri fremstår vanvittig
- Jonsson, uforståelig. Bør være tilnærmet fenomenal for å forsvare å ta opp en plass. 31 år.
- Soko, sjansespill og preg av kortsiktighet
- Bentley, nesten i Demba klassen
- Kalvenes, pussig å forlenge


- Demir, tilsynelatende perfekt. Potensiale, alder osv. Litt dyr for å være back.
- Ojo, førsteklasses
- Nordkvelle, bra og billig? spiller med mange år igjen. Smartish

edit: Branns manglende åpenhet omkring personalets rollefordeling gjør meg usikker på hvem som er ansvarlig for de ulike stuntene. For det meste antar jeg det er Skarsfjord med litt ulik hjelp.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Fakiri ble re-signert av RBH med Nilsen som trener(?). Det var først og fremst for å spare utgifter i 2010 da vi slet voldsomt med likviditeten og Fakiri hadde en fet lønn som ble fordelt utover den nye kontrakt(med en litt høyere totalsum).

Jonsson virker som en kjempesignering i mine øyne. Han har vært tryggheten selv og sjefen med stor S der bake i de fleste kampene han har spilt. En spiller som gjør alle rundt ham i backrekken bedre. Forlengelsen av Kalvenes var derimot uforsvarlig.

Soko er riktignok usikker, men var gratis og billig i drift og en spiller vi vil nyte godt av hvis han kommer tilbake til godt gammelt nivå. Har vist gode tendenser i vinter.

Bentley floppet i fjor, men var skadet sesongoppkjøringen og slet åpenbart med selvtillitten utover sesongen. I vinter har han virket lang mer pigger og kan fortsatt så til. Fyren er fortsatt unge.

Kalvenes-forlengingen var latterlig og hindrer høyst sannsynelig Grønner i å få proffkontrakt før sommeren. Håper kontrakten sies opp da, som man gjorde med Bjarnason.

Jose Arrogantio

March 07, 2012, 17:52:09 PM #3170 Last Edit: March 07, 2012, 17:54:11 PM by Jose Arrogantio
Jonsson som har fremstått som solid i treningskamper, kostet ingenting, er godt likt av AIK fansen og kommer fra en liga med høyere nivå enn Tippeligaen er uforståelig?

Edit: Selv om Bentley skulle floppe betyr ikke det at Brann tenker kortsiktig heller. Bare at vi var uheldig med en signering.

dudo

Uenig med analysen av Jonsson. Han virker som et soleklart førstevalg i backrekken, og da er det en god signering. Stoppere holder lett til de er 33 år, så dette bekymrer meg ikke. Han er gjerne ikke en bauta i Scharner-klassen, men han kan godt være en kommandant i Bjarnasson-klassen.

El Fakiri-kontrakten er på sin side langt fra vanvittig. Du må ikke glemme at dette var et økonomisk grep, sekundært et sportslig. Vi fikk spredd utgiftenen over flere år, og i tillegg så fremheves han av omtrent samtlige i både apparat og stall som en prima type med utrolig gode holdninger. Anse han gjerne som en del av trenerapparatet, for jeg tror han gjør en veldig viktig jobb som forbilde.

Soko er gjerne et sjansespill, men hvorfor er dette en mer kortsiktig signering enn Nordkvelle?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Quote from: Joggi Bogga on March 07, 2012, 17:45:44 PM
Quote from: krakra on March 07, 2012, 17:23:55 PM
Nå er det ikke RBH som er sportssjef lenger og Brann virker å være både langsiktige og gjennomtenkte på overgangsmarkedet. Man kan være enig eller uenig i om Børven bør hentes, men at Branns innkjøpspolitikk ikke har båret preg av en viss langsiktighet de siste to årene er jeg ikke enig i.




Jeg synes det har vært en klar forbedring, men er ikke overbevist. Synes det er alt for mye merkelige valg innimellom de få klart gode. Noen eksempler:

- Re signeringen av El-Fakiri fremstår vanvittig
- Jonsson, uforståelig. Bør være tilnærmet fenomenal for å forsvare å ta opp en plass. 31 år.
- Soko, sjansespill og preg av kortsiktighet
- Bentley, nesten i Demba klassen
- Kalvenes, pussig å forlenge


- Demir, tilsynelatende perfekt. Potensiale, alder osv. Litt dyr for å være back.
- Ojo, førsteklasses
- Nordkvelle, bra og billig? spiller med mange år igjen. Smartish


Fakiris nye kontrakt var viktig for datidens økonomi. Jonsson er rutinert og eit nødvendig ekstra alternativ på midtstopperplass. Tomasz kom gratis til landets beste medisinske team. Bentley kostet halvparten av Demba, atskillig lavere lønn, yngre og tross alt merittert på ein relevant arena (tl). Kun Kalvenes' nye kontrakt kan eg vere enig med deg i. Laaangt bedre enn kun for få år siden.
GÃ¥ av.

Sindre32

Enig, jeg synes det faktisk virker som om det ligger en klarere plan bak det meste som foregår i klubben for tiden, noe som er veldig gledelig.

Har tro på at både Jonsson, Soko og Bentley vil overraske mange i år, gleder meg som en unge til serien begynner.

Nixon

Uenig i de fleste av Joggas vurderinger. Nær sagt som vanlig...

Eneste jeg støtter er om Kalvenes. Merkelig at de lot han få fortsette. Men det var jo før de landet Jonsson, så kanskje de var litt forhastet da de ikke visste om de hadde økonomi til å hente en ny klassestopper? Uansett merkelig.

Enig i vurderingene i de andre innleggene. Eneste jeg vil tilføye er at selv om Fakiri forlenget fordi det lønte seg økonomisk for Brann synes jeg at han definitivt har gjort seg fortjent til lønnen sin etter signeringen.

Og Soko kan man si er et sjansespill, men han har blitt sjekket opp og ned av det medisinske apparatet. Vi er kommet langt siden vi kjøpte en skadet for livet TFL for å si det sånn.

Ellers er det INGEN klubber som treffer med alt. Og mange bommer med mange flere enn det Brann har gjort de siste par årene.
Rød makt på Hansa

Joggi Bogga

Fakiri. Hvis man signerer en person som spiller, vil denne ta opp en plass i lag og tropp og dermed hindre at man tar opp en som kan tilføre oss noe sportslig og evt øknomisk ved videresalg. Han reduserer dermed en utgift sammtidig som han hindrer oss i å oppnå økonomisk profitt ved salg og sportslig suksess ved prestasjoner. Hvis Fakiri var så viktig mtp øknomi som forbilde, burde han blitt signert som trener el.

Litt det samme med Jonsson. Han har passert 31 nÃ¥r serien starter. Vi har andre gamlinger i forsvar som kan lære de yngre.  Han har ingen relasjon til noen andre spillere i backrekken, sÃ¥ vidt jeg vet. Han har ingen relasjoner til byen eller trenerapparatet. Rutinen minimerer forhÃ¥pentligvis innkjøringsperioden, men det er begrenset hva vi fÃ¥r ut av ham. Fysisk har forfallet allerede startet. Har man flaks fÃ¥r man 2-3 sesonger av god kvalitet. Mer sannsynlig er 1,5 til 2 sesonger av OK kvalitet. Deretter ut gratis. Jeg betviler ikke at han holder et brukbart nivÃ¥, selv om jeg ikke har sett ham spille en viktig kamp, men hvorfor ikke satse pÃ¥ en som blir bedre og bedre? Og samtidig mer verdifull?

Soko vs Nordkvelle. Hvis en av disse er en markant spiller i en liga av TL standard eller bedre om 5 år og har hatt en stigning i prestasjoner frem til det, satser jeg pengene på Nordkvell. Færre skader, og ikke minst langt bedre prestasjoner de siste årene. Uansett hvor frisk man blir av tidligere skader så er det veldig vanskelig å komme sterkt tilbake. Man har mistet utvikling av forståelse og tempo både i kropp og hodet. Derav Nordkvelle en mer langsiktig signering.

@Arrogantio. Jeg sier ikke at Bentley signeringen var kortsiktig. Bara at en god del annet ved signeringen var helt elendig gjennomtenkt. Først og fremst pris.


Selv om vi er langt unna skrekkregimet under RBH og Nilsen har vi fortsatt en lang vei å gå. Jeg savner en enda tydeligere rød tråd. Praksisen vi bedriver nå tror jeg er helt grei for å være et middels godt lag. Men jeg har veldig vanskelig for å se at vi er på gang til å skape noe som kan gi oss stabile topplasseringer og prestasjoner i Europa de neste 3-4 årene. Til det rekrutterervi fortsatt alt for mye etter trenerens ønske.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

krakra

Men drit i Fakiri. Han ble ikke forlenget av Skarsfjord.

Fjorårssesongen viste da med all tydelighet at vi trengte en sjef i midtforsvaret som faktisk holder et visst nivå. Zsolt taklet ikke alt ansvaret han fikk sammen med en ustrukturert Grorud. Kalvenes er riktignok sjefete, men ikke god nok før skaden og garantert ikke god nok etter. Vi trengte rett og slett en forsterkning i midtforsvaret og det var viktig at det av en ledertype.
I Jonsson har vi også et kapteinsemne i 2013 og 2014 hvis Austin forsvinner. En viktig del av en langsiktig satsning er at unge spillere har trygge og rutinerte ledere rundt seg. I Brann har vi Fakiri og Kalvenes ja, men de er for dårlige for førstelaget. Vi trengte en som kan spille fast og Jonsson virker å være en kvalitetsspiller.

Soko har tidligere vist et klart høyere toppnivå enn Kvelle, og har også vært et par hakk bedre enn ham i oppkjøringen. Han har ikke vært så skadeplaget, men var ute i etter år med diverse kneplager. Fra sommeren 2010 til sommeren 2011. Etter det har han vært skadefro og jeg syns ikke det virker som at Soko har mistet noe forståelse og tempo i det hele tatt. Tung i steget har han jo alltid vært, men har fortsatt vært en av TLs beste midtbanespillere i flere sesonger. Kvelle er litt oppskrytt. Har vel en god sesong i TL, hvor han på ingen måte var blant de aller beste, og var inn og ut av laget i fjor. Men begge to har ferdigheter som laget trenger, som er det viktigste.

Bentley tror jeg blir veldig bra hvis han får spilt på seg selvtillitt. Har fortsatt tre år igjen av kontrakten og kan fortsatt selges med profitt.

Jose Arrogantio

March 07, 2012, 20:06:21 PM #3177 Last Edit: March 07, 2012, 20:10:15 PM by Jose Arrogantio
Quote from: Joggi Bogga on March 07, 2012, 18:29:37 PM


@Arrogantio. Jeg sier ikke at Bentley signeringen var kortsiktig. Bara at en god del annet ved signeringen var helt elendig gjennomtenkt. Først og fremst pris.


Selv om vi er langt unna skrekkregimet under RBH og Nilsen har vi fortsatt en lang vei å gå. Jeg savner en enda tydeligere rød tråd. Praksisen vi bedriver nå tror jeg er helt grei for å være et middels godt lag. Men jeg har veldig vanskelig for å se at vi er på gang til å skape noe som kan gi oss stabile topplasseringer og prestasjoner i Europa de neste 3-4 årene. Til det rekrutterervi fortsatt alt for mye etter trenerens ønske.


Hvordan var Bentley elendig gjennomtenkt?

Og med tanke på at Skarsfjord tydeligvis er en del av den langsiktige tenkingen er jeg glad vi handler etter hans ønsker. Selvfølgelig en fare at om vi plutselig kaster Skars og ansetter en trener som absolutt vil ha 4-4-2 så vil vi ha en veldig ubalansert stall, men ser ikke det skje. Signerer vi en trener på en fire års kontrakt (eller tre år og så forlenge året etter) så skal vi også legge alt til rette for at han skal nå de målene vi ansatte ham for å nå. Det inkluderer å handle etter hvordan han vil ha sin stall.

Gepard

http://fotball.bt.no/eliteserien/article227469.ece

Hva med å kjøpe Børven ut fra odd, å leie han ut til Tromsø ?

Jose Arrogantio

Quote from: Gepard on March 07, 2012, 20:26:09 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article227469.ece

Hva med å kjøpe Børven ut fra odd, å leie han ut til Tromsø ?


Nei takk. Tromsø er større trussel enn Odd i jakten på medalje. Vi skal ikke gjøre som VIF og låne ut gode spillere til medaljerivaler.

roaldinho

Quote from: Jose Arrogantio on March 07, 2012, 20:31:59 PM
Quote from: Gepard on March 07, 2012, 20:26:09 PM
http://fotball.bt.no/eliteserien/article227469.ece

Hva med å kjøpe Børven ut fra odd, å leie han ut til Tromsø ?


Nei takk. Tromsø er større trussel enn Odd i jakten på medalje. Vi skal ikke gjøre som VIF og låne ut gode spillere til medaljerivaler.


Enig. Og en spiss er vel det eneste Tromsø trenger for å bli mer eller mindre komplett. Forsvaret er vel sterkt og samme med midtbanen. Børven kunne fint tatt en Mos og scoret en drøss med mål.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Gepard

Flere krefter som foreslår låne-dealen ja ;)

Men tror bare ikke han ville fått et særlig godt år i Odd, hvor keen er klubben til å utvikle han videre når de allerede har cashet inn gevinsten for han? Derfor forslaget om å leie ut til en annen klubb. Vil heller at Børven skulle blitt leiet ut til en klubb hvor han får kjempe i toppen og gjøre en god sesong, enn å sende han til en bunnklubb, som riktignok ikke (forhåpentligvis..) truer Brann tabellmessig, men som ligger defensivt og er en dårlig utviklingsarena for Børven

Derfor forslaget om Tromsø, som ikke ser ut til å lykkes i spissjakten, men som sårt trenger en god spiss. Ser at tifellet Mos blir nevnt, men tabben for Vif var jo at de selv ikke hadde gode spisser, for Mos selv og økonomisk sett var det jo en kjempedeal for Vif å leie han ut til Tromsø.

Og så det viktigste av alt, avgjørende at man kunne fått til en hente tilbake-klausul om Ojo blir skadet, men her er jeg på tynn is, er det i hele tatt lov med slike klausuler, og hvor raskt kunne en evt retur blitt? Noen som har peiling ?

Utmedsnolken

vi har kun en god spiss i stallen og så skal vi kjøpe inn en ny, kun for å låne han ut. Sliter litt med å se logikken.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gepard

Det handler jo om at dersom Børven ikke er keen på å konkurrere med tl`s beste spiss om kun en spissplass. Hvis man da kan få til en deal som begge parter er fornøyd med er da det et gode? Og for min del forutsetter det at man kan få til en hente tilbake - klausul om Ojo skulle få en langtidskade, men som sagt vet ikke hvordan lover og regler er for slike klausuler.

Utmedsnolken

Quote from: Gepard on March 08, 2012, 10:47:08 AM
Det handler jo om at dersom Børven ikke er keen på å konkurrere med tl`s beste spiss om kun en spissplass. Hvis man da kan få til en deal som begge parter er fornøyd med er da det et gode? Og for min del forutsetter det at man kan få til en hente tilbake - klausul om Ojo skulle få en langtidskade, men som sagt vet ikke hvordan lover og regler er for slike klausuler.


Ojo har vel ikke godt av å få tildelt fast plass på laget. han trenger vel utfordringer han som alle andre. Han virket også sliten flere ganger i fjor og hadde hatt godt av å bli byttet ut/stå over en kamp.

vi er vel ikke 100% fastbundet til den ene formasjonen? han får jo garantert minimum 20 minutt i hver kamp i Labukas rollen
"og der snubler Sæternes igjen"

Gepard

Jeg ser gjerne Børven permanent her, det vil vært det absolutt beste, men tror bare det er urimelig å forvente at han ser for seg å være supersub her. For han ville nok aldri gått foran Ojo når Shars setter opp lagopstillingen.


osoerli

March 08, 2012, 11:26:38 AM #3187 Last Edit: March 08, 2012, 14:26:12 PM by osoerli
Komplett IDIOTI å kjøpa ein spiss for å leiga han ut til ein konkurrent.
Både Ojo og Børven vil garantert heva seg ved konkurranse.
Brann vil tjena fleire poeng på det.

Ojo får for mange gule kort.  Tippar han kjem til å få 2-3 karantener i sesongen.
Han vil slita med forbigåande formsvikt i ein periode.
Han kan fort få eit par småskadar og det som verre er.
I enketkampar kan det kanskje vera smart å ha muligheten til å leggja om til 442.

Børven ville ha starta i minst 5-6 seriekampar.
Kommt inn etter pause i minst 5-6 seriekampar.
Fått siste 15-20 minutt i minst 10-15 seriekampar
Det hadde skaffa oss poeng, og kanskje 2-3 plassar opp på tabellen.

Leigt han ut hadde ikkje gitt oss noko som helst anna enn fleire poeng til ein konkurrent.

Han hadde sjølsagt fått meir speletid i Odd eller Tromsø.  Men ka faen, vil ME ha gull eller 4. plass?


KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Huff

Quote from: osoerli on March 08, 2012, 11:26:38 AM
Komplett IDIOTI å kjøpa ein spiss for å leiga han ut til ein konkurrent.
Det hadde skaffa oss poeng, og kanskje 2-3 plassar opp på tabellen.



Børven kan være aktuell, men neppe om han ikke er garantert spilletid. Får han forespeilet konkurranse med Ojo eller benken går han neppe til Brann uansetthvor mye han liker klubb by og kontraktsforslag.

Utmedsnolken

Quote from: Huff on March 08, 2012, 11:39:22 AM
Quote from: osoerli on March 08, 2012, 11:26:38 AM
Komplett IDIOTI å kjøpa ein spiss for å leiga han ut til ein konkurrent.
Det hadde skaffa oss poeng, og kanskje 2-3 plassar opp på tabellen.



Børven kan være aktuell, men neppe om han ikke er garantert spilletid. Får han forespeilet konkurranse med Ojo eller benken går han neppe til Brann uansetthvor mye han liker klubb by og kontraktsforslag.


alle fotballklubber har vel (eller bør ha) konkurranse om alle plassene.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gepard

March 08, 2012, 11:44:21 AM #3190 Last Edit: March 08, 2012, 11:45:55 AM by Gepard
Men hva velger du osoerli ,

1. Vi får ingen Børven, han går til Molde for 4 mill

2. Vi skriver en 4-5 års kontrakt med Børven, men 1 år blir han leiet ut til Tl-klubb x. Dette fordi vi vurderer Ojo som bedre, og at Børven ikke ønsker å slite benken i denne viktige periode av hans karriere. I løpet av sommeren 2012 selges Kim Ojo, da henter vi hjem Børven fra leieopphold. Et leieopphold som var en stor suksess hvor Børven storspilte og puttet støtt og stadig.

Jeg vet hvilke scenario jeg hadde ønsket meg.

Utmedsnolken

Quote from: Gepard on March 08, 2012, 11:44:21 AM
Men hva velger du osoerli ,

1. Vi får ingen Børven, han går til Molde for 4 mill

2. Vi skriver en 4-5 års kontrakt med Børven, men 1 år blir han leiet ut til Tl-klubb x. Dette fordi vi vurderer Ojo som bedre, og at Børven ikke ønsker å slite benken i denne viktige periode av hans karriere. I løpet av sommeren 2012 selges Kim Ojo, da henter vi hjem Børven fra leieopphold. Et leieopphold som var en stor suksess hvor Børven storspilte og puttet støtt og stadig.

Jeg vet hvilke scenario jeg hadde ønsket meg.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gepard


Nixon

Ja, all historie viser vel at sjansen for at Ojo er her til samme tid neste år er større enn at han ikke er det.

Når det gjelder Børven byr det meg veldig i mot å leie ut en Brannspiller til en konkurrent. En motspiller skal ikke være Brann sin eiendom. Unntaket kan være dersom han er milevis fra laget og på vei ut uansett.

Men dagens situasjon er likevel litt unik. Vi har kun én skikkelig god spiss. Og en god lokal spiss til salgs for en grei sum. Så jeg kan tenkes å støtte en slik avtale. For jeg ser ikke for meg at Børven vil komme her med utsikter til å "starte minst 5-6 seriekamper og komme inn etter pause i minst 5-6 seriekamper". Da blir han heller i Odd.

Men det må legges inn i vurderingen at Ojo som sagt ikke blir solgt. For sjansen for det er rimelig stor. Og da må Børven være villig til å ta opp kampen neste år. For vi kan ikke ha han på gress lenger enn det når vi tross alt har betalt penger for han.
Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Quote from: Gepard on March 08, 2012, 11:52:07 AM


det finnes jo et hav av flere alternative scenarioer enn de du kom opp med, mange som kan være like eller mer sannsynlige enn dine 2.

Branns plan bør være å hente inn en spiss nå som er klar til aksjon fra sesongstart. å leie ut sin eneste backup-spiss er bare tull.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Så lenge Brann sin økonomi tåler det, er jeg for å gi et tilbud til Børven. Det er fordi vi bare har en spiss, han er god, han er ung og han er lokal. Børven skal da bli forespeilet like muligheter til å spille som alle andre i A-stallen. Så får han svare ja eller nei, men Brann har iallfall gitt et tilbud.
(Forøvrig håper jeg Brann legger om til 2 eller 3 i fremste ledd uansett.)
Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Utmedsnolken on March 08, 2012, 11:43:50 AM
Quote from: Huff on March 08, 2012, 11:39:22 AM
Quote from: osoerli on March 08, 2012, 11:26:38 AM
Komplett IDIOTI å kjøpa ein spiss for å leiga han ut til ein konkurrent.
Det hadde skaffa oss poeng, og kanskje 2-3 plassar opp på tabellen.



Børven kan være aktuell, men neppe om han ikke er garantert spilletid. Får han forespeilet konkurranse med Ojo eller benken går han neppe til Brann uansetthvor mye han liker klubb by og kontraktsforslag.


alle fotballklubber har vel (eller bør ha) konkurranse om alle plassene.


Er vel ikke helt tilfelle i alle klubber det, i hvert fall ikke i Tippeligaen. Tromsø har jo sagt at deres forsvarsbackuper vil henter fra midtbane rekka for eksempel. Vålerengen i fjor hadde jo ingen backup på spiss (med mindre du regner folk hentet fra andre posisjoner, men da må jo vi regne Niasse og Barmen som backuper også).


Gepard

March 08, 2012, 12:13:23 PM #3197 Last Edit: March 08, 2012, 12:16:33 PM by Gepard

Sindre32

Quote from: Utmedsnolken on March 08, 2012, 11:57:16 AM
Quote from: Gepard on March 08, 2012, 11:52:07 AM


det finnes jo et hav av flere alternative scenarioer enn de du kom opp med, mange som kan være like eller mer sannsynlige enn dine 2.

Branns plan bør være å hente inn en spiss nå som er klar til aksjon fra sesongstart. å leie ut sin eneste backup-spiss er bare tull.

Utmedsnolken

Quote from: Gepard on March 08, 2012, 12:13:23 PM


Er dette noe mer enn en urealistisk ønskedrøm?

skal dette fungere, så må jo først og fremst Børven gå med på det og andre klubber må ha sagt seg villig til å faktisk leie ham. Hvis han har tilbudet mellom å gå til og spille for Molde og å gå til Brann for å bli utleid til en ukjent klubb, så er det vel ingen tvil om at han velger Molde (ellers er jo han plutselig i �lesund allikevel)?

Skal den leiende klubb betale hele lønnen eller bare litt? det er jo definitivt leiers marked om vi har sagt på forhånd at han kjøpes for å leies ut.

"og der snubler Sæternes igjen"

Go Up