• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Supportermøte 8.september

Started by olebrann3, September 02, 2011, 14:22:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: 1908 on September 08, 2011, 20:59:30 PM
http://www.brann.no/nyheter/lovet-lavere-priser-neste-ar/


"De billigste plassene kan bli partoutkort på felt med free seating."

Er dette så lurt? For stemningen sin del kan det være bra å ha et annet felt som er billigere.
Rød makt på Hansa

Seeteufel

Neida, Nixon, det der er en sammenblanding av to saker.

1. Sosiale priser på Stadion: Her er det foreslått billige felt med partoukort som har free seatinng. IKKE sentralt på Hansa.
2 Plassering av supporterne/Bataljonen på Hansa neste år. Disse vil IKKE bli de billigste, men blir standard Bataljonspris, som tidligere år.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

stig

Edit: Samme svar som over. Kjapp Roger. Har du ikke kone du skal bli kjent med?
Nettsideansvarlig

stig

Quote from: krøvel vellevold on September 08, 2011, 21:00:16 PM
Quote from: stig on September 08, 2011, 19:52:47 PM
tok en uhøytidlig avstemning av de 50 i salen. 2 ville ha nummert. 25 ville fjerne setene. 15 ville ha free seating. og noen som ikke stemte tydeligvis. Dette er selvsagt ikke avgjørende,kun pekepinn av de som stilte. Noen mente styre burde få fullmaskt til å ta en avvgjørelse.




Men jeg syns avsteningen var tullete, for det ene trenger ikke utelukke det andre eller tredje.



Neida. Det interessante med tallene er at 40 ville ha endring. Men det var ganske stor enighet om at vi må kunne ha plass til både unummererte og nummererte plasser sentralt på Hansa. Siden det er lavt antall partoutkort er det lurt med en endring nå.
Nettsideansvarlig

Huff

Hva skjedde med spørsmålet til Krakra ang talentsatsingen?

stig

Det ble ikke spurt konkret om Dure. Om talentsatsingen svarte Skarsfjord at de har hentet opp et rekordantall talenter, og at han gjør en helhetsvurdering når det gjelder spilletid. Han er klar over at hele Bergen vill ha mer tid til Haugen, men han ser det store bilde. Så får det vel være opp til supporterene å være enig eller uenig. Han sa vel i en bisetning at Haugen skal ikke bare være god i høst, han skal være jækla god lenge.

På sprøsmål om han ville prioritere å gi talenten mer spilletid mot slutten av sesongen,hvis vi spiller oss ut av medaljekampen, ville ikke han svare ja eller nei, men mellom linjen luktet det veldig nei. Mente det kunne ødelegge garderoben, og selv uten medaljemulighet ville forskjellen på 4-5-6 plass være ganske stor økonomisk. Det er vel også så tett at 3. plassen nok vil være innen rekkevidde ganske lenge.

Nilsen kunne legge til,det som står på brann.no, at mange av talentene får matche seg på A-lagstrening og at det hjelper. De er fornøyd med utviklingen, men ser de kan gjøre ting bedre og at de håper ting vil se enda lysere ut om 5 år
Nettsideansvarlig

Nixon

Ble det sagt noe om barnepris på partoutkort på andre tribuner enn BT?
Rød makt på Hansa


osoerli

Quote from: stig on September 08, 2011, 22:16:05 PM
Nilsen kunne legge til,det som står på brann.no, at mange av talentene får matche seg på A-lagstrening og at det hjelper. De er fornøyd med utviklingen, men ser de kan gjøre ting bedre og at de håper ting vil se enda lysere ut om 5 år


Om 5 år gitt.  Betyr vel at det er ein haug med 13-14-åringer som ser bra ut?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lister

Emil er vel rundt 17 om fem år. Bør nærme seg A-stallen da.
Guinness - Makes you drunk

Nixon

Quote from: Lister on September 08, 2011, 22:34:56 PM
Emil er vel rundt 17 om fem år. Bør nærme seg A-stallen da.


Fem år er lenge for en trener i Brann!:) Den store skrekken må jo være at pappa ikke får forlenget med Brann og at de flytter videre til en annen by og et annet TL-lag.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: osoerli on September 08, 2011, 22:31:53 PMOm 5 år gitt.  Betyr vel at det er ein haug med 13-14-åringer som ser bra ut?


Eventuelt at de tror at Haugen da endelig har spilt seg til fast plass!:)
Rød makt på Hansa

Lister

Afaik er det ikke noen grunn til at hverken far eller sønn kommer til å forsvinne. Spesielt ikke med den tilknytningen og historien han har med Brann.
Guinness - Makes you drunk

stig

Forøvrig ble det spurt i salen om det ikke var idioti å ikke resignere bosman spillere før de kan forhandle med andre. Skarsfjord svarte at de måtte prioritere. Signerte de nå kunne de risikere å ikke kunne hente andre spillere de har kartlagt og vurdert som bedre. De har en dialog med alle 8 spillere det gjelder, og håper å kunne gi de et svar eller et signal i oktober om hvor landet ligger.

Brann må ikke kun vurdere prestasjon til spilleren, men også posisjon. Mulig de må la en god spiller gå fordi de må forsterke i andre posisjoner. Det gjelder for hvilke talenter som blir hentet opp også.
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Quote from: Lister on September 08, 2011, 22:34:56 PM
Emil er vel rundt 17 om fem år. Bør nærme seg A-stallen da.


Han blir het.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dudo on September 08, 2011, 20:07:34 PM
Quote from: Nixon on September 08, 2011, 20:04:41 PM
Quote from: 1908 on September 08, 2011, 19:48:42 PMTrodde Brann var villige til å høre på oss supportere jeg.. Men som vanlig pisser DFA oss i tryne...


Unummerert må da være et solid skritt i riktig retning. Og et godt virkemiddel for bedre stemning. Jeg skjønner godt at Brann ikke vil skru ned setene sånn helt uten videre.


Ja, det er ikke vanskelig å forstå.


Og det er helt greit. Men det er litt poengløst hvis det blir felt A som skal inneholde de som skal trøkke til for stemningen, de må stå sentralt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Nixon on September 08, 2011, 22:39:46 PM
Quote from: osoerli on September 08, 2011, 22:31:53 PMOm 5 år gitt.  Betyr vel at det er ein haug med 13-14-åringer som ser bra ut?


Eventuelt at de tror at Haugen da endelig har spilt seg til fast plass!:)
Ja, da er han vel over aldersgrensen.

Tifo-gruppen

Her blandes to saker. Det er ikke snakk om at Bataljonen skal flytte ut på felt a å ha unummererte plasser på felt A. Det er imidlertid snakk om at Brann skal opprette noen felt der man selger billige unummererte sesongkort ( sitteplasser) og her har Brann foreslått at felt A kan være et av disse feltene. Dette har vi imidlertid sagt at vi ikke er noe stor fan av pga. at mange prisjegere igjen vil ende opp på vår tribune.

M
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

Xminator

Quote from: Nixon on September 08, 2011, 21:08:23 PM
Quote from: 1908 on September 08, 2011, 20:59:30 PM
http://www.brann.no/nyheter/lovet-lavere-priser-neste-ar/


"De billigste plassene kan bli partoutkort på felt med free seating."

Er dette så lurt? For stemningen sin del kan det være bra å ha et annet felt som er billigere.


Det hadde vert klare fordeler med free seating på supportertribunen. Men ikke som billigste billetter.

Wingfoot

Quote from: Tifo-gruppen on September 09, 2011, 06:26:11 AM
Her blandes to saker. Det er ikke snakk om at Bataljonen skal flytte ut på felt a å ha unummererte plasser på felt A. Det er imidlertid snakk om at Brann skal opprette noen felt der man selger billige unummererte sesongkort ( sitteplasser) og her har Brann foreslått at felt A kan være et av disse feltene. Dette har vi imidlertid sagt at vi ikke er noe stor fan av pga. at mange prisjegere igjen vil ende opp på vår tribune.

M


Greit nok at det er vår tribune, men Felt A på Hansa/Frydenbø, er jo så tom at det er en skam.
Og bedre at prisjegerne finner seg plass der enn blant den syngende kjernen (som i all hovedsak står på B/C)

Selv om de helst kan stå i nærheten av bortesupporterne (hvis de kun ser på prisen)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

catometeret

Syns "sete saken" begynner å få en fornuftig løsning som tar hensyn til behovene til de ulike supporterne på en god måte. Kudos til bataljonen for ryddig prosess så langt.

stig

Quote from: Wingfoot on September 09, 2011, 10:01:32 AM
Quote from: Tifo-gruppen on September 09, 2011, 06:26:11 AM
Her blandes to saker. Det er ikke snakk om at Bataljonen skal flytte ut på felt a å ha unummererte plasser på felt A. Det er imidlertid snakk om at Brann skal opprette noen felt der man selger billige unummererte sesongkort ( sitteplasser) og her har Brann foreslått at felt A kan være et av disse feltene. Dette har vi imidlertid sagt at vi ikke er noe stor fan av pga. at mange prisjegere igjen vil ende opp på vår tribune.

M


Greit nok at det er vår tribune, men Felt A på Hansa/Frydenbø, er jo så tom at det er en skam.
Og bedre at prisjegerne finner seg plass der enn blant den syngende kjernen (som i all hovedsak står på B/C)

Selv om de helst kan stå i nærheten av bortesupporterne (hvis de kun ser på prisen)


Problemet som ble tatt opp var et prisjeger kanskje ikke står på felt A når kampen spilles. De bare kjøper en billig billett og flytter seg inn på supporterfelt, som også er unummert. Da blir det et feilt segment som fyller opp plassene, og Brann taper penger.
Nettsideansvarlig

stig

Et referat fra igår. Ikke helt sikker på om jeg fikk med meg alt.
Nettsideansvarlig

Huff

Quote from: stig on September 09, 2011, 10:21:17 AM
Et referat fra igår. Ikke helt sikker på om jeg fikk med meg alt.


Takk for ryddig og god informasjon.

Northside

September 09, 2011, 10:38:30 AM #74 Last Edit: September 09, 2011, 12:55:29 PM by Northside
Quote from: stig on September 09, 2011, 10:20:27 AM
Problemet som ble tatt opp var et prisjeger kanskje ikke står på felt A når kampen spilles. De bare kjøper en billig billett og flytter seg inn på supporterfelt, som også er unummert. Da blir det et feilt segment som fyller opp plassene, og Brann taper penger.


Slik det er i dag kan man kjøpe billig på Felt T og så stikke på Hansa. Er ikke lenger noe kontroll nede i hjørnet der.

Jeg tror sannsynligheten er større for at flere prisjegere som i dag står på B og C hadde flyttet ut på A enn det er at  flere ville kjøpt på felt A, for så å flytte bort på felt B og C.

Jeg mener derimot felt A burde være et "Bataljonen-familiefelt". Nå om dagen står det en god del supportere med små unger midt på feltet. Ser virkelig ikke behovet for å ha med lille "dulledulle" midt på et supporterfelt. Ungen vil lære barnehagen hjemme i gaten en rekke nye gloser etter en kamp, i tillegg er det direkte farlig ved scoring og rabling.

Kjør normal pris på Felt A, men kun 50kr for barn. Og selvsagt kun dette tilbudet for medlemmer i Bataljonen.

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

stig

Dette tar vi med oss inn i diskusjonen med DFA. Godt forslag.
Nettsideansvarlig

Wingfoot

Og dersom DFA vil helst ha 1 stk felt som er unummerert, hvorfor ikke flytte halve (nedre) B og C sammen, og heller få til trapper på hver side av dette "nye feltet", kan evt bli felt E.
På den måte kan alle samles helt i midten og det blir enklere med tanke på at det kun er ett enkelt felt som er unummerert (gjerne lettere å innføre i systemet deres, enn 2 halve felt)

Antar at halvtrinnene (i midtgangen/trappen) er støpt i ettertid, da bør det være greit å fjerne dem og flytte setene inn, hvis ikke blir dette forslaget umulig å gjennomføre ;)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

ostraume

Nå er det mulig jeg begynner å bli gammel, men jeg vil gjerne ha et sete. Greit å sette seg ned i pausen.

Ellers blir det den klassiske problemstillingen: Supporterne bør "belønnes" med billige billetter, men billige billetter tiltrekker seg en del rask som supporterne ikke vil ha.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dudo

Quote from: ostraume on September 09, 2011, 13:26:18 PM
Nå er det mulig jeg begynner å bli gammel, men jeg vil gjerne ha et sete. Greit å sette seg ned i pausen.

Ellers blir det den klassiske problemstillingen: Supporterne bør "belønnes" med billige billetter, men billige billetter tiltrekker seg en del rask som supporterne ikke vil ha.


Da får du deg et sete nært ståplassene. Enkelt og greit og fullstendig uproblematisk.

Når det gjelder billigbilletter så tror jeg mye kan gjøres om Supporterfeltet har en billigpris, mens de dårligste setene har en enda billigere pris. Har man 500 billetter med sete til 100 kr tror jeg man har luket ut de verste prisjegerne.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

stig

Skal ikke se helt bort i fra at det blir seter, siden det gjerne blir første skritt og er den letteste løsningen. Da kan du hvile dine gammle bein i pausen;) Evt. blir det som Dudo sier at det blir seter nærmt ståfeltet. Det er ganske stor enighet om at vi klarer å skaffe plass til både de som vil stå uten fast sete, og de som vil ha sitt faste sete.
Nettsideansvarlig

1908

Går ut ifra at folk kan få kjøpe en del unummererte ståplasser også? At det ikke er bare folk med partourkort som får de plassene...

stig

Løssalg må det bli. Nesten halve poenget, slik at man kan ta med seg folk som kanskje ikke går hver gang og kunne stå med de.
Nettsideansvarlig

Lister

Ikke nødvendigvis direkte relatert, men hva med en form form for frivillig frigivning av partoukortseter.
Ikke at for få ledige plasser er et problem nå, men vi ønsker jo alle at det skal bli det.
Tanker er at som partoukortholder kan du "gi" setet ditt tilbake til Brann på kamper du vet du ikke har mulighet å gå på, så kan disse setene selges, enten i nettbutikk eller løssalg på kampdag.

Ordnigen kan være frivillig og gir du setet ditt tilbake er det ikke nødvendig du blir kompensert, men Brann vil da få muligheten til litt ekstra inntekt og vi slipper tomme seter.
Guinness - Makes you drunk

BojeN

Har de ikke allerede en slik? De hadde hvertfall en tidligere mener jeg...du fikk 50 % tilbake om Brann fikk solgt plassen din?
ojeN

stig

Den ordningen har i hvert fall eksistert, og som BojeN sier med 50% tilbake. Den ble ikke særlig brukt tror jeg, så spørs om den eksisterer enda. 
Nettsideansvarlig

olebrann3

Solgte billetten min tilbake til Brann i sommer. Når den ble kjøpt fikk eg et gavekort på 150 kr i brannbutikken. Har da partoutkort på hansa

Go Up