• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 11.09 kl 20

Started by Torvanger, August 30, 2011, 08:22:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Hatleking

Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 22:58:40 PM
Hadde vært sinnsykt deilig om guastavino hadde satt det frisparket, forøvrig hadde det kanskje vært bedre med rein kraft fra austin? Forøvrig var frisparket bra, men keeper hadde kanskje hatt det mer vanskelig å ta en kraftkule. Forøvrig hadde eg sagt motsatt om austin hadde tatt den og brent den over. Hadde det ikke vært bedre om guastavino hadde....

Eller ka om grorud hadde stanget siste corneren imål og fått ekte hattrick


Han var ikkje i straffefeltet eingong. Litt feigt at Skarsfjord.

Kjell249

Sjansen som burde blitt satt var den Lebukas fikk. Litt kaldere i toppen så er det bare å trille den i mål...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Hatleking

Quote from: Kjell249 on September 11, 2011, 23:03:40 PM
Sjansen som burde blitt satt var den Lebukas fikk. Litt kaldere i toppen så er det bare å trille den i mål...


Eller Mjelde sin ...

krakra

Bare ett bytte i dag forresten. Tror Larsen kunne gjort en bedre jobb enn Tadas i dag. Tadas har skuffet meg en del etter en god start. Ikke blitt noe bedre og er jo en helt horribel avslutter.

steinbygger

Quote from: Jose Arrogantio on September 11, 2011, 22:58:10 PM
Quote from: Nixon on September 11, 2011, 22:57:04 PM
Quote from: steinbygger on September 11, 2011, 22:52:55 PM


Er det noen som er uenig i dette?


Jeg hadde ikke byttet denne kampopplevelsen mot noe.


Så lenge andre klubber gir f... i fair play som f.eks å akseptere at spillere filmer eller slår ballen i mål med hånden er jeg helt uenig i at Brann ikke skulle lagt inn protest. Jeg håper ikke at de får gjennomslag, men vil høre nff sin forklaring på hvorfor de har regler som ikke blir fulgt. Jeg bytter gjerne denne opplevelsen og den 4 plassen vi får med tre poeng og en 2 plass når serien er ferdig.

Hatleking

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:04:42 PM
Bare ett bytte i dag forresten. Tror Larsen kunne gjort en bedre jobb enn Tadas i dag. Tadas har skuffet meg en del etter en god start. Ikke blitt noe bedre og er jo en helt horribel avslutter.


Einig. Synst eigentleg at Haugen burde ha blitt teke ut der på slutten til fordel for Larsen. Skarsfjord har fortsatt mykje å gå på når det kjem til innbyttarar.

kabelmann

Amankwah og Grorud... altså, det må da for faen gå an å styre en klarering på hodet til medspiller og ikke bestandig på måfå til en eller annen motspiller? Det er kanskje ikke rette dagen å klage på hodespillet til Grorud, men likevel... Føler det å klarere med mening har vært en mangelvare i Brann i mange, mange år.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Ja, det hadde vært morsomt med en prostest og en eventuell forklaring fra NFF på hvorfor de ikke gir oss seieren. Men jeg tror nok at Brann ble spurt om de ønsket å dra hjem, eller fullføre kampen etter 45 minutter og når de svarte ja så blir det nok vanskelig å protestere.

Hatleking

Quote from: kabelmann on September 11, 2011, 23:06:59 PM
Amankwah og Grorud... altså, det må da for faen gå an å styre en klarering på hodet til medspiller og ikke bestandig på måfå til en eller annen motspiller? Det er kanskje ikke rette dagen å klage på hodespillet til Grorud, men likevel... Føler det å klarere med mening har vært en mangelvare i Brann i mange, mange år.


Amankwah var jo trygg og god med beina i dag - han imponerte meg veldig. VGlive ga han 5'ar, noko han absolutt fortente. På etterskot eit par gongar, og vart lurt av Eikrem. Elles ein veldig solid kamp.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:04:42 PM
Bare ett bytte i dag forresten. Tror Larsen kunne gjort en bedre jobb enn Tadas i dag. Tadas har skuffet meg en del etter en god start. Ikke blitt noe bedre og er jo en helt horribel avslutter.


Med den driven laget hadde mot slutten synes jeg det var greit å ikke komme med bytter mot slutten. De burde i så fall kommet tidligere.

krakra

Quote from: Morkel on September 11, 2011, 22:54:47 PM
Kansje årets vanskeligste bortekamp, dommeravgjørelser imot oss hele kampen og vi slår tilbake etter å ligge under 2-0. Er det virkelig lov å klage da. At vi fikk litt marginene med oss på slutten burde da bare mangle, vi skaper sjangser og står løpet mye bedre enn Molde, en begredelig første omgang burde ikke veie så tungt når de klarer å trekke det i land tilslutt.
Syns det er et sunnhetstegn at vi klager. Bra vi(Brannsupportere) ikke tar av. Det er mye som har forbedringspotensiale og det er jo veldig positivt, for da vi vi at vi kan bli mye bedre. At vi kan ligge på tredjeplass med en spiller som Mjelde som spiller fra start til slutt i nesten alle kampene, en backrekke som den vi stiller med og et relativt forutsigbart bevegelsesmønster offensivt viser at vi har mye vi kan bli bedre på.

kabelmann

Quote from: Hatleking on September 11, 2011, 23:09:01 PM
Amankwah var jo trygg og god med beina i dag - han imponerte meg veldig. VGlive ga han 5'ar, noko han absolutt fortente.


Med beina går det jo stort sett greit, så lenge han ikke skal slå langpasninger. Det er hodet som er problemet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on September 11, 2011, 23:13:32 PM
Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:04:42 PM
Bare ett bytte i dag forresten. Tror Larsen kunne gjort en bedre jobb enn Tadas i dag. Tadas har skuffet meg en del etter en god start. Ikke blitt noe bedre og er jo en helt horribel avslutter.


Med den driven laget hadde mot slutten synes jeg det var greit å ikke komme med bytter mot slutten. De burde i så fall kommet tidligere.
Jeg syns det er feil å vente til det er 10 minutter igjen før han gjør sitt første bytte(ett minutt etterpå gjør Molde sitt siste). Jeg syns også byttet er feil. Larsen burde kommet innpå istedenfor. Labetuss tilfører også faktisk utrolig lite når han skal spille sammen med Ojo. Alle langballene går til Ojo uansett og Tadas bommer på alt når han får sjansen.

Yngve

Det fyrste gule kortet til Torp var greitt, det andre tykkjer eg er heilt på trynet..

Men det eg sit igjen med etter kampen, mtp dette forumet, er kva om det var Håkon Opdal som hadde sluppe inn det fyrste målet.

Han hadde jo vorte lynsja, men no slepp jordbærplukkaren stort sett unna med gigatabben sin. Eg hevdar at den tabben kosta oss tre poeng i dag.

Det er mykje anna å ta tak i og, men Piotir var grusom på det fyrste målet.

Ang diskusjonen om crossarar frå Austin, det er då han som slår den før 2-2 målet. Den er då rimeleg strøken.

Eg er kjempenøgd med eit poeng i dag, og måten me står fram på i andre omgang. Men me må ha inn mange spelarar til neste sesong. Spissalternativ, nye backar og spelarar som kan spela ving.

Får me inn berre noko av det, kan me verta seriøse gullutfordrar. Så svak er den norske eliteserien..

Markmus

Quote from: Lasaron on September 11, 2011, 22:42:43 PM
Jeg er egentlig glad for at Torp fikk rødt. Jeg tror Brann hadde tapt hvis ikke. Jeg bare tror det. Psykologi. I stedet for et hederlig 1-2 tap fikk vi 2-2 med mye herlig moral å ta med seg.

Og den moralen må vi ikke ødelegge ved å legge inn protest.


Det kan faktisk stemme det du sier. Grorud ble tydelig oppildnet når Torp fikk rødt, og Grorud løper jo faktisk fra egen 16m og rett opp til Moldes 16m og scorer. Dét er imponerende.
Ka du ve?

olebrann3

Quote from: Yngve on September 11, 2011, 23:18:24 PM
Det fyrste gule kortet til Torp var greitt, det andre tykkjer eg er heilt på trynet..

Men det eg sit igjen med etter kampen, mtp dette forumet, er kva om det var Håkon Opdal som hadde sluppe inn det fyrste målet.

Han hadde jo vorte lynsja, men no slepp jordbærplukkaren stort sett unna med gigatabben sin. Eg hevdar at den tabben kosta oss tre poeng i dag.

Det er mykje anna å ta tak i og, men Piotir var grusom på det fyrste målet.

Ang diskusjonen om crossarar frå Austin, det er då han som slår den før 2-2 målet. Den er då rimeleg strøken.

Eg er kjempenøgd med eit poeng i dag, og måten me står fram på i andre omgang. Men me må ha inn mange spelarar til neste sesong. Spissalternativ, nye backar og spelarar som kan spela ving.

Får me inn berre noko av det, kan me verta seriøse gullutfordrar. Så svak er den norske eliteserien..


Forskjellen er at dette er piotr sitt første ordentlige tabbemål? Opdal har hatt 50 stk allerede, så ja da hadde man sikkert klagd mer. Forøvrig tror eg ikke opdal hadde tatt den første redningen som ble trukket fram av kommentatorene.

roaldinho

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:04:42 PM
Bare ett bytte i dag forresten. Tror Larsen kunne gjort en bedre jobb enn Tadas i dag. Tadas har skuffet meg en del etter en god start. Ikke blitt noe bedre og er jo en helt horribel avslutter.


Du skulle sett han mot Skottland, for en klovn.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Hatleking

Quote from: kabelmann on September 11, 2011, 23:16:17 PM
Quote from: Hatleking on September 11, 2011, 23:09:01 PM
Amankwah var jo trygg og god med beina i dag - han imponerte meg veldig. VGlive ga han 5'ar, noko han absolutt fortente.


Med beina går det jo stort sett greit, så lenge han ikke skal slå langpasninger. Det er hodet som er problemet.


Ironisk nok slo han fleire langpasningar i Austin-klassa i dag. Kanskje nokre bom, men ja. Han vinner det som er i hovudduellar, men klareringane kan gå litt i hytt og pine. Dog skal me hugse at det er første gong han spelar på veldig lenge. Det er fortsatt ikkje for seint å satse på han!

krakra

Quote from: Yngve on September 11, 2011, 23:18:24 PM
Det fyrste gule kortet til Torp var greitt, det andre tykkjer eg er heilt på trynet..

Men det eg sit igjen med etter kampen, mtp dette forumet, er kva om det var Håkon Opdal som hadde sluppe inn det fyrste målet.

Han hadde jo vorte lynsja, men no slepp jordbærplukkaren stort sett unna med gigatabben sin. Eg hevdar at den tabben kosta oss tre poeng i dag.

Det er mykje anna å ta tak i og, men Piotir var grusom på det fyrste målet.

Ang diskusjonen om crossarar frå Austin, det er då han som slår den før 2-2 målet. Den er då rimeleg strøken.

Eg er kjempenøgd med eit poeng i dag, og måten me står fram på i andre omgang. Men me må ha inn mange spelarar til neste sesong. Spissalternativ, nye backar og spelarar som kan spela ving.

Får me inn berre noko av det, kan me verta seriøse gullutfordrar. Så svak er den norske eliteserien..
Opdal hadde fått pes, men da hadde jo tabben bare føyd seg inn i rekken. Piotr rotet det mye til i starten og fikk pes for det. Men helt siden cupkampen mot Sogndal har han vært bunnsolid. Dette er, hvis jeg ikke tar helt feil, den første tabben hans for fører til baklengs.


Samme med Mjelde og Torp. Mjelde er ikke mye dårligere enn Torp(litt dårligere tho), men får langt mer kjeft enn Torp. Dette er fordi Torp jevnt over har vært bra for Brann(med noen unntak), mens Mjelde har vært jevn over dårlig. Man kan akseptere en og annen tabbe og en og annen dårlig kamp, men når de kommer gang på gang på gang uten at det får konsekvenser så blir vi lei.

Churchill

Quote from: olebrann3 on September 11, 2011, 22:01:39 PM
NFF-Brann 2-2!!!


(NFF+Moen+Molde) - Brann 2 - 2!

Det er når man ser hvor mye NFF hater Brann at man skjønner at en slik ufattelig klovn som Moen i det hele tatt får dømme kamper på detektiv nivået.
...we shall never surrender.

Gulløl

September 11, 2011, 23:27:18 PM #370 Last Edit: September 11, 2011, 23:29:19 PM by Gulløl
Etter sjansestatistikken på 3-7.
Han med handvesken har analysert kampen. Ja ja  ::)

- Jeg følte at vi var bedre enn Brann i alle spillets faser. I 1. omgang synes jeg vi er kjempegode. Så gikk det litt på halv åtte de første ti etter pause. Så tar vi over igjen - og så de. Men jeg synes ikke Brann gjorde stort annet enn å spille lange baller, sier Magne Hoseth til VG Nett.

(hentet fra vg.no)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Magne Hoseth er en god fotballspiller og en dum fyr. I tillegg ser han helt forferdelig ut. Hvem bryr seg om hva han mener?

Huff

Quote from: kabelmann on September 11, 2011, 23:06:59 PM
Amankwah og Grorud... altså, det må da for faen gå an å styre en klarering på hodet til medspiller og ikke bestandig på måfå til en eller annen motspiller? Det er kanskje ikke rette dagen å klage på hodespillet til Grorud, men likevel... Føler det å klarere med mening har vært en mangelvare i Brann i mange, mange år.


Amankwah var dagens største positive overraskelse, jeg hadde vært fornøyd med litt dårlig mtp spilletiden, men god kontroll i andre og ok i første tross at han møtte den typen spillere han sliter mest med (raske og tekniske). Må inrømmeog ha gitt opp Yaw, men basert på en bra kamp i dag har han meldt seg på igjen i Branns stopperkamp. Kalven bør en si takk og farvel til.

Groruds klareringer har jeg hengt meg opp i en god stund nå, for her synes jeg han er den svakeste jeg har sett i Brann. Helt grei på nesten alt, og ut fra i dag kan han og virke som et angrepsvåpen (uten at jeg vil generalisere på dette helt ennå), men klareringene hans er totalt horrible. Flere ganger i omtrent hver eneste kamp måker han jo klareringene rett i motstanders spiss. To ganger i dag, og som sedvanlig er var han i alle fall helt upresset den ene gangen. Dette skjer i hver eneste kamp og vi kan egentlig prise oss lykkelig over at det kun har resultert i en baklengs. I dag er han dog selvsagt unnskyldt.

Hva gjelder Labauskas er avslutningen elendig, men han er vel litt stresset og jeg har sett altfor få Labauskas avslutninger til å vurdere om han er en svak avslutter snn generellt sett. Men alt jeg har sett av han tyder på en sterk, tøff, overraskende hurtig, men ekstremt begrenset spiller. Som skars selv sier; en rollespesialist -god på noe, elendig på mye annet (jfr Cato Hansen, men forhåpentlig vis god på litt mer enn tre ting). Hvorfor vi da bruker en så begrenset spiller på kanten, der en bør kreve en god del teknikk og finesse osv er for meg en gåte. Han ble hentet som et alternativ til Ojo og bør kun brues som dette. Tror Larsen, Haugsdal og til og med Bentley kunne gjort det bedre.

Når det kommer til Piotr er dette som andre har sagt hans første tabbemål. Innledningsvis var han riktignok ikke god og gjorde store tabber i hver eneste kamp, og at han ikke er ansvarlig for en tre, fire ekstra tabbemål kan nok delvis tilskives flaksen. Opdal derimot begynte sesongen på en god og trygg måte, han storspilte ikke, men var bra i de første kampene. Ut fra Poirs første kamper var keeperbyttet urettferdig mot Håkon, men Piotr hadde i sesongene før storspilt i Adecco, mens Håkon etter to gode sesonger hadde vært svak eller skadet siden 2007. Etter Piotr tok plassen har Håkon og vært totalbås. Mot både Fana og Odd var han elendig. Piotr begynte ruskete, men har etterhvert virket både trygg og også som et matchvinner. Han gjør enda en del merkelig, har mye å gå på i feltarbeidet, men har en enorm rekkevidde, er generellt ekstremt god på strek og strålende på straffer. I dag gjør han også den første store tabben som koster oss et baklengsmål. Delvis flaks, men i de siste kanskje ti kampene har han hatt landt flere kanonkamper enn store tabber. Det er og all grunn til å tro at han vil fortsette slik da det var slik han var i Sogndal -selv om en selvsagt ikke kan utelukke at han klikker en gang i blandt og går løs på dommeren :).

ED: Oi, lang post

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Hatleking

No er det vel ikkje Magne Hoset som har den objektive vurderinga etter ein slik kamp. Statistikken visar 3-7 i sjansar - som talar for seg sjølv.

Markmus

Den fyren er ikke helt god i hodet.
Ka du ve?

Hatleking

Quote from: Markmus on September 11, 2011, 23:31:00 PM
Den fyren er ikke helt god i hodet.


Eg likar fyren, men dette er ikkje dagen for å ha sympati med han :p

steinbygger

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:07:51 PM
Ja, det hadde vært morsomt med en prostest og en eventuell forklaring fra NFF på hvorfor de ikke gir oss seieren. Men jeg tror nok at Brann ble spurt om de ønsket å dra hjem, eller fullføre kampen etter 45 minutter og når de svarte ja så blir det nok vanskelig å protestere.


Blir jo feil hvis Brann selv kan bestemme. Reglene er laget av NFF og da er det deres ansvar at de blir fulgt. Selvsagt sier Brann at de vil spille, men det blir feil når klubbene blir satt over lovverket. Hadde strømmen godt over hele Molde hadde det vært greit å utsette, men dette er noe mfk selv skal ha kontroll på. Hva hadde skjedd hvis Brann hadde kommet for sent til en kamp for de tok ett senere fly for å spare penger (en situasjon de selv har kontroll på). Selvsagt hadde de tapt kampen. Hadde de derimot kommet for sent pga flyet fikk problemer eller dårlig vær er det greit at kampen hadde blitt flyttet for dette er forhold Brann ikke har kontroll på.

Gulløl

September 11, 2011, 23:38:53 PM #378 Last Edit: September 11, 2011, 23:42:51 PM by Gulløl

- Brann spiller primitiv og kjedelig fotball
http://fotball.smp.no/eliteserien/article209439.ece

Javel ja, Brann stod for den største delen av underholdningen i dag mener ihvertfall jeg. Og Brann viste hakket bedre pasningspill en Molde også etter min mening. Og vant sjansestatistikken klart 3-7. At Hoseth klarer å få seg en slik overskrift viser hvilken tulling han er.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Men det er ingen tvil om at det pasningsspillet Molde viser i første er langt over det vi er i stand til. Det er fortsatt for mye en og en offensivt. Ingen flyt. Forutenom når Guastavino dribler.

Huff

September 11, 2011, 23:52:46 PM #380 Last Edit: September 11, 2011, 23:54:19 PM by Huff
Litt spesielt når en henter opp hjemmelaget 2-0 ledelse og er redusert til ti mann på det andre. En møter serielederen og alt. Hvem er det vi godter oss over at vi har ''beseiret'' -jo dommeren.

Sier alt om kloven med fløyten. Det jeg tenkte da dommeren blåste av var:Haha, ta den Moen! og etter å ha lest andres kommentarer her inne var jeg ikke den eneste.

Quote from: krakra on September 11, 2011, 23:44:29 PM
Men det er ingen tvil om at det pasningsspillet Molde viser i første er langt over det vi er i stand til. Det er fortsatt for mye en og en offensivt. Ingen flyt. Forutenom når Guastavino dribler.


Dette er riktig og kunne i dag unnskyldes med at det delvis var b-laget som spilte, men vi er ikke på Moldes nivå ellers heller. Må legge til at vi ikke er kjedelige av den grunn, men det er litt mer spillertyper enn spillemønster (uten at vi er Sogndal heller). Skars har mye å jobbe med her noe mye tyder på at han vet. Han ville jo han inn en assistent som hadde offensiv samhandlig som sin spesialitet. Mye kan og tilskrives laguttakene, vi har bedre pasningsspillere på benken enn banen, Molde prioriterer to ting; fart og teknikk. Det går igjen i alle kjøpene, sammen med potensiale riktignok. Brann kjøper litt hips om haps, selv om kjøpene av Torp og Ojo fremstår som ekstremt gjennomtenkte.

Kjøpene av Grorud og Nordkvelle fremstår derimot som spillere som ble kjøpt fordi Skars syntes de var gode, ikke ut fra en langsiktig tankegang eller komplimentære ferdigheter etc.  

Lister

Kjapp shoop på tampen av kampen
Guinness - Makes you drunk

Red Rabitt

Måtte Gud forby at dette møkkalaget vinner serien! Og moen, SKANDALE!! Er nesten sånn at en mister lysten til å følge med på TL når vi skal ha så soleklart korrupte dommere. Denne burde det blitt laget sak av, rett og slett bare for å stille SVINET i et dårlig lys!
ratulerer alle mann! Begynner å gå opp for meg no, ka vi har fått oppleve!:)Brann Seriemester i Norge!

Gepard

Som nevnt før, Moen er haugesund-fan, og ja vi skal møte Haugesund på fredag. Så det var jo en hyggelig gest av Moen å sørge for at sine medborgere slipper Austin og Torp. Og jeg er faktisk sikker på at han lot seg påvirke av dette faktum.

Huff

September 12, 2011, 00:21:00 AM #384 Last Edit: September 12, 2011, 00:24:53 AM by Huff
Etter å ha skummet gjennom en artikkel på bt fremkommer det såvidt jeg tolket ting at Brann faktisk valgte å spille kampen tross at en kunne dratt hjem med tre poeng. Basert på alt som har skjedd mot oss gjennom de siste tiårene vil jeg våge å påstå at dette er det mest sportslige jeg har sett eller hørt om i norsk fotball siden en eller annen Brannkaptein på 1920-tallet ble utvist fordi han først protesterte heftig på at vi var tildelt en feilaktig straffe før han demonstrativt etter å ha blitt tvunget til å ta straffen trillet ballen demonstrativt til keeper.

Molde har så til de grader brukt regelverket mot oss med den latterlige straffen de ble tildelt mens to tredjedeler av Brann var ute og drakk vann da det allerede var stopp i spillet i 2000 og den latterlige omkampen vi måtte spille. Samme sesong fikk Start og TIL utsatt kamper pga influensa, mens Brann måtte spille en haug kamper med en salmonellaepedemi som herjet i laget. Resultatet ble ikke bare at vi ble passert av RBK og hektet av gullkampen. Martin Knudsen ble satt ut i langt over ett år og var på nippet til å måtte legge opp. I denne perioden var det og en uskreven regel i norsk fotball, uansett hva som skjer får ikke Brann straffe, noe Adresseavisen; RBK og Trøndelags storavis undersøkte foran RBK-Brann i 2002 eller 2003 (husker ikke helt). Konklusjonen var klar; trønderne mente med støtte av statistikere fra NTNU at dommerstanden i Norge konsekvent dømte i disvafør Brann. En mente riktignok dette var ubevisst, men likeså at det utvilsomt forekom. Så har vi Kvisviks annullerte 1-0 skoring mot RBK i serieåpningen i 2004. Etterpå måtte dommersjefen til NFF krype til korset å bekrefte at oppsatt dommer hadde funnet på en ikke-eksisterende regel for å kunne annullere Branns mål. Vi husker alle NFFs utvalgte trønder under cupfinalen mot trønderne i 1995, og vi husker alle den langt nyere og sjarmerende episoden på Skagerak. Her var dog ikke NFF part i skandalen, men det understreker hvor sportslige andre klubber opptrer. Ingen i Odd tok det minste fnugg av selvkritikk og såvidt jeg vet hevder fremdeles klovnen Fagermo at det var Kovacs som ''presset'' Opdal til å gjøre en tabbe, tross at Kovacs var mellom fem og ti meter unna og på tross av at ''tabben'' satte Håkon ut i seks måneder.

Molde spiller for meget tiden fin fotball, noe de har gjort siden Jonevret overtok. Jeg synes ikke de virker spesielt usportslige som lag for tiden. Solskjær er sikkert en meget fin fyr og hyggelig type, og det var tross alt dommeren som dømte som en klovn, ikke hjemmelaget. Likevel bør kanskje en viss Magne Hoset -jeg er ikke blant de som hater fyren- virkelig holde kjeft da Brann hadde alle muligheter til å pakke sakene sine å dra hjem med tre poeng og en meget fin endring på målforskjellen.

Davy Watne spesielt, men og en del andre journalister bør og vurdere å tenke seg om to ganger neste gang ''gentlemansklubben'' Brann, nevnes sammen med noe som omhandler usportslighet. Når jeg i dette tilfellet skiver ''gentlemansklubben'' Brann tenker jeg overhodet ikke på en tidligere sportsdirektørs forhandlingsevner. Ekte sportsånd har et navn, Brann.

Nå er jo slikt totalt utdatert i 2011, men vi kan jaffal heve oss over resten.

krakra

Ser reprisen av utvisningen nå og er bare mer overbevist om at den burde medføre 3. divisjonsdømming for Moen. Herregud så dårlig skjønn.

Først er Torp knapt borti Thioune med armen, som kaster seg. Første feilaktige gule. Torp blir frustert, men sier ikke noe til dommeren. Bare går vekk, på vei vekk slår han ballen ut av hendene på Holmvik. Ballen lander 2-3 meter unna dommeren. Såpass får Moen tåle, selv om han mener han er verdensmester, men han ble vist fornærmet og gir Torp sitt andre feilaktige gule.

olebrann3

Quote from: Gulløl on September 11, 2011, 23:38:53 PM

- Brann spiller primitiv og kjedelig fotball
http://fotball.smp.no/eliteserien/article209439.ece

Javel ja, Brann stod for den største delen av underholdningen i dag mener ihvertfall jeg. Og Brann viste hakket bedre pasningspill en Molde også etter min mening. Og vant sjansestatistikken klart 3-7. At Hoseth klarer å få seg en slik overskrift viser hvilken tulling han er.



Nja, vil ikke si vi spiller veldig attraktiv fotball. Det ligger noe i det han sier, vi prøver gang på gang å slå langt på ojo.
1.omgang var det håløst spill fra vår side. Men mot slutten av kampen igår spilte vi på en måte som begynte å ligne på noe

Lasaron

Jeg såg Sogndal-Aalesund tidligere på kvelden, og kvaliteten på vår kamp var klart bedre. Jevnt over bedre prestasjoner.
Tren på langskudd

Seeteufel

Hadde litt kontakt med RBH i løpet av kvelden, både under mørkleggingen og når de faktisk begynte å spille.

Kan bekrefte at Brann ga Molde ekstra tid til å ordne opp i flausen sin. RBH meldte at "Brann vil alltid avgjøre kampen på banen - det er et verdivalg. Vi valgte å gi dem tid til ni og nå er det greit å spille."

Dette er riktig Fail Play (i motsetning til svært mange andre) - og gjør meg STOLT over klubben vår!

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

dudo

Quote from: Lasaron on September 12, 2011, 08:35:32 AM
Jeg såg Sogndal-Aalesund tidligere på kvelden, og kvaliteten på vår kamp var klart bedre. Jevnt over bedre prestasjoner.


Det var da litt av noen lag man skulle velge å sammenligne seg med! ;)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: Seeteufel on September 12, 2011, 08:40:59 AMDette er riktig Fail Play (i motsetning til svært mange andre) - og gjør meg STOLT over klubben vår!


Ja, noe annet ville vært meget pinlig for klubben. Og det ville gitt mye negativ oppmerksomhet inn mot kampen på fredag.
Rød makt på Hansa

steinbygger

Quote from: Nixon on September 12, 2011, 08:45:40 AM
Quote from: Seeteufel on September 12, 2011, 08:40:59 AMDette er riktig Fail Play (i motsetning til svært mange andre) - og gjør meg STOLT over klubben vår!


Ja, noe annet ville vært meget pinlig for klubben. Og det ville gitt mye negativ oppmerksomhet inn mot kampen på fredag.


Alt dette er greit, men for meg er det ikke slik at det er klubbene som skal håndheve reglene til NFF, det er det forbundet som skal gjøre. Hva er vitsen med regler hvis forbundet ikke følger de?
Selv om Molde hadde sagt at G skulle hatt straffe når han ble felt så hadde ikke Brann fått straffe, da det var en dommer som var satt opp av NFF som skulle følge reglene som er knyttet opp mot fotballen.

Utmedsnolken

Nå som Hoseth står frem som et stor rævholl, så har jeg null sympati med Molde. Hadde passet bra om NFF nå besluttet å avlyse kampen, gi oss tre poeng og trekke tilbake alle suspensjoner.
"og der snubler Sæternes igjen"

Seeteufel

Helt enig med deg i dette steinbygger. Hadde gjerne sett at nff overprøvde feilavgjørelsene fra søndag kveld og satte resultatet til 0-3.
Le jeu avant tout

Lister

Quote from: steinbygger on September 12, 2011, 09:19:26 AM
Alt dette er greit, men for meg er det ikke slik at det er klubbene som skal håndheve reglene til NFF, det er det forbundet som skal gjøre. Hva er vitsen med regler hvis forbundet ikke følger de?
Selv om Molde hadde sagt at G skulle hatt straffe når han ble felt så hadde ikke Brann fått straffe, da det var en dommer som var satt opp av NFF som skulle følge reglene som er knyttet opp mot fotballen.


For å sette det enda mer på spissen. La oss si at begge lag ble enige om at kampen skulle spilles med to baller? Følger en denne presedensen så kan alle regler brytes så lenge begge lag blir enige om at det er greit.

Skal det åpnes for skjønn må det stå i reglene, en kan ikke velge hvilke regler som kan tolkes og hvilke som ikke kan tolkes. Da har man retningslinjer, ikke regler.
Guinness - Makes you drunk

Yngve

http://g.api.no/obscura/pub/778x1000r/03965/1315811174000_BA57592_3965015778x1000r.jpg

Likar trynet på Yaw og Ojo som ser på Grorud..

Ut i frå biletet: Kven har mest vinnarmentalitet..

Kjell249

Ingen tvil om at Grorud var den på Brann som hadde mest lyst på 3 poeng i går. Sjeldent sett en så offensiv stopper. Var på mange løp bakfra. Kanskje det er Branns nye angrepsvåpen:D
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: steinbygger on September 12, 2011, 09:19:26 AM
Alt dette er greit, men for meg er det ikke slik at det er klubbene som skal håndheve reglene til NFF, det er det forbundet som skal gjøre. Hva er vitsen med regler hvis forbundet ikke følger de?
Rød makt på Hansa

steinbygger

Quote from: Nixon on September 12, 2011, 10:56:19 AM
Quote from: steinbygger on September 12, 2011, 09:19:26 AM
Alt dette er greit, men for meg er det ikke slik at det er klubbene som skal håndheve reglene til NFF, det er det forbundet som skal gjøre. Hva er vitsen med regler hvis forbundet ikke følger de?


Så hvis de andre klubbene synes at det er greit at Brann har nystemten rett før kampstart så skal ikke NFF kunne gjøre noe med det? Høres fornuftig ut, men er ikke slik det fungerer. Har man lover og regler så må jo de følges. Hvis Solskjær i dag sier at Brann skulle hatt straffe, skal kampen spilles på nytt da? Begge lagene er jo enig at det skulle vært straffe og at NFF har tolket reglene feil.

Nixon

Jeg synes ikke at du kommer med relevante moteksempler. Det er f.eks. ikke snakk om å overprøve en allerede tatt dommeravgjørelse. Det er noe helt annet. Her er det snakk om å starte kampen med like forutsetninger for begge lag. Da synes jeg at det er helt greit at lagene sammen med NFF ser vekk fra regelen for å la det sportslige avgjøre.
Rød makt på Hansa

Go Up