• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Molde - Brann 11.09 kl 20

Started by Torvanger, August 30, 2011, 08:22:01 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

August 30, 2011, 08:22:01 AM Last Edit: August 31, 2011, 09:10:07 AM by mbersve
Ser at cupen har større fokus enn TL-kampene akkurat nå, og det er vel ikke unaturlig i og med at kampen om seriegullet langt på vei er avgjort. Uansett skal matchen mot Molde 11.09 gjennomføres og det er vel hevet over enhver tvil at Brann har endel å rette opp mot romsdalingene.

Med en av TLs beste keepre og et tettere og mer kompakt forsvar enn tidligere, bør Brann ha muligheter for å unngå å drite seg fullstendig ut på Røkkeløkka. Det er lenge til 11.09, men jeg lukter muligheter for Guastavino i denne matchen.

roaldinho

Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Erlend

Quote from: roaldinho on August 30, 2011, 23:15:24 PM
Brann må ha fart for å kunne angripe Molde, og da ryker Mjelde!

Dessverre vet vi alle at dette ikke skjer

Utmedsnolken

kampforløp: vi legger oss dypt og blir overkjørt. Angrepsspillet består i å sparke ballen så langt vi kan.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lasaron

Huff! Du har dessverre rett. Molde "er jo så god med ballen". Da får Molde gjøre det de er god på, og trener på. Og de lange ballene er relativt enkle for motstanderne å forsvare seg mot. Kjipt.
Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: Erlend on August 31, 2011, 09:10:42 AM
Quote from: roaldinho on August 30, 2011, 23:15:24 PM
Brann må ha fart for å kunne angripe Molde, og da ryker Mjelde!

Dessverre vet vi alle at dette ikke skjer


Vet, og det er jævlig trist.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Kjell249

Da ryker Haugen også ut, som egentlig ikke har vært inne:) Det hadde vært spennende med Bentley og Larsen på kantene. Kunne blitt en vel offensiv oppstilling...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror han tenker på at Haugen ryker hvis vi skal ha fart, fordi han mener at Haugen er tregere enn både Mjelde og Torp.

Selvfølgelig hadde det vært spennende med Larsen fra start, men det kommer selvfølgelig aldri til å skje at Skarsfjord lar Larsen starte denne kampen. Han er veldig heldig hvis han får et innhopp. Hva skjedde forresten med at det er hodeløst med fire spillere på topp uten defensive fibre?

Jeg blir veldig overrasket hvis Skarsfjord starter med en annen offensiv trio enn Holmvik - Guastav - Mjelde, kanskje Bentley istedenfor Holmvik, men det er nok det aller lengste Skarsfjord vil strekke seg når det gjelder å ta sjanser.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Atlin

September 08, 2011, 20:15:23 PM #10 Last Edit: June 17, 2012, 22:04:49 PM by Atlin
glem det

Huff

Quote from: Lasaron on August 31, 2011, 09:47:26 AM
Huff! Du har dessverre rett.


Vet det. ;)

Men, fra spøk til alvor. Fukter tap lang vei dette, stortap faktisk. Molde er et bedre lag enn oss, men kanskje har vi fru fortuna på vår side. Får håpe Molde viser sammme form som de gjorde borte mot FKH.

roaldinho

Har ikke særlig troen på 3-poeng, men da blir heller gleden veldig stor om det skulle bli poeng eller seier.

Det er fordi Molde har ett veldig godt lag, spesielt midtbanen. Austin må være i veldig god form for å kunne dominere, mens Mjelde blir for treg.

Hele Brann er nødt å prestere i denne kampen for å få minimum ett poeng. Det har nå vært landslagspause og håper Ojo har fått hvile nok, og at Gustav har blitt bedre på det han er god på.
Mjelde har jeg ingen forhåpninger til, har aldri likt fyren! Han spilte bra i starten av sesongen, scorte noen mål og bidro til at resultatet kom i Branns favør. Ellers har han vært boss.

Er også spent på forsvaret mot kjappe offensive spillere.

Mener Molde sitt svakeste ledd er forsvaret. Syntes Vegard Forren har tapt seg, og Ojo bør ha en god sjanse mot han om det er han som skal markere Ojo. Gustavinho kan fint bruke farten og teknikken sin mot han, er viktig å utnytte deres svakeste ledd. Akkurat som Danmark mot Norge så utnyttet Danmark Norges svakeste ledd, John Arne Riise.

Det er viktig å være fokusert og vinne midtbanekrigen. Om Austin er i god form så ser jeg en mulighet, men det er mye om og hvis, og til syvende og sist er Molde sterkere enn Brann.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

BrannSupporter

Ser ingen billettinfo på verken brann- eller bataljonen.no. Går ut i fra det går fint å kjøpe billett i døren til denne kampen?

Wingfoot

Står på Frydenbø og synger av full hals!

Nixon

Grorud og Yaw i midten? Det kan bli morsomt...
Rød makt på Hansa

dudo

Faenihelvete. 3/4 av forsvaret ute. Og førstevalgene er ikke en gang spesielt gode!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

September 09, 2011, 13:00:40 PM #17 Last Edit: September 09, 2011, 13:02:43 PM by BBB-Tony
Quote from: BrannSupporter on September 08, 2011, 23:20:58 PM
Ser ingen billettinfo på verken brann- eller bataljonen.no. Går ut i fra det går fint å kjøpe billett i døren til denne kampen?


http://www.moldefk.no/index.php?page_id=8637

Bortebilletter selges som regel alltid 1,5 t før kampstart, og regner med at søndagens kamp ikke er noe unntak.

Quote from: dudo on September 09, 2011, 12:58:51 PM
Faenihelvete. 3/4 av forsvaret ute. Og førstevalgene er ikke en gang spesielt gode!


Eneste positive med fraværene må være at Grønner antagligvis får plass på benken. Håper han får en brukbar høstsesong.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Nixon

Hvordan kan det bli da?

Fakiri - Grorud - Yaw - Homvik

Grønner - Grorud - Yaw - Fakiri
Rød makt på Hansa

dudo

Tror den øverste rekken der er desidert mest aktuell.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

BBB-Tony

Quote from: Nixon on September 09, 2011, 13:04:14 PM
Hvordan kan det bli da?

Fakiri - Grorud - Yaw - Homvik

Grønner - Grorud - Yaw - Fakiri


Tror nok ikke Skarsfjord benytter seg av Grønner fra start av.

Fakiri-Grorud-Yaw-Holmvik er nok mest sansynlig i mine øyner.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Torvanger

Min ellever:

Piotr

Fakiri - Grorud - Austin - Haugsdal

Mjelde - Torp

Haugen - Guastavino - Bentley

Ojo

Benk: Larsen, Labukas m.m.

ostraume

Austin må vi ha på midtbanen om vi skal ha noen sjanse i denne kampen. En 4er med Fakiri - Yaw - Grorud - Holmvik er det beste vi kan varte opp med, og selvsagt alt for dårlig.

Kjekt for Yaw å få sjansen da. Dette er en kamp med minimal sjanse til poeng uansett, så sånn sett er det ikke den verste å miste litt folk i.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Austin ned vil styrke backrekken, men svekke den defensive midtbanen voldsomt og føre til mer trøkk mot en svekket og usamstemt backrekke. Tror ikke det er noen god idè.

          Piotr
Fakiri - Grorud - Yaw - Holmvik
         Austin - Torp
Guastavino - Haugen - Mjelde

Nixon

Rød makt på Hansa

stig

Det er Brann som styrer med bortebillettene, og vi har ikke tenkt i de baner at det kan bli utsolgt og har derfor ikke tatt ut en bataljonskvote. Har heller ikke sett noe på brann.no, så da blir det vel bare å kjøpe i døren.
Nettsideansvarlig

catometeret

Litt høy tabbefrekvens på begge stopperne, pluss at vi møter et lag med gode backer som lett nøytraliserer våre formsvake flankespillere innebærer at dette neppe blir kjekt. På den positive siden er det typisk at Brann vinner kamper som ingen forventer noen verdens ting av, og taper mot bunnlag hjemme, så jeg mister ikke helt troen.

osoerli

Eg ville gått for 4-4-2, angrep er det beste forsvar:
                  Piotr
Fakiri - Austin - Grorud - Holmvik
Guastav - Haugen - Torp - Bentley
            Ojo - Larsen

Kjem ikkje til å skje though.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Atlin

Quote from: Torvanger on September 09, 2011, 13:25:40 PM
Min ellever:

Piotr

Fakiri - Grorud - Austin - Haugsdal

Mjelde - Torp

Haugen - Guastavino - Bentley

Ojo

Benk: Larsen, Labukas m.m.


Hvorfor skal Austin og Haugsdal spille forsvar? Haugsdal er så vidt jeg vet spiss, og Austin er midtbanespiller som fungerer perkeft sammen med Torp.


krakra


Huff

Haugsdal har da spilt back tidligere, bla hele forrige sesong i Løv-Ham, men jeg er ikke spesielt imponert over det lille jeg har sett av han som back i Brann, passiv og nervøs. Holmvik har spilt masse back i Brann, men har stort sett vært elendig. Dette mener jeg plasserer han på sidelinjen, hjelper ikke med erfaring så lenge all erfaring tilsier at en er bås.

Usikker på hvor rusten Yaw er, men skal en la tvilen komme han til gode ser jeg følgende lagoppstilling:

1)Grønner-Grorud-Yaw-Fakiri

-------------Austin-Torp

Guastavinho-Haugen-Bentley
-----------------Ojo

Dersom Yaw er for rusten tar Austin plassen hans, og Haugsdal eller Mjelde går inn sammen med Torp.

Klaus_Brann

Vi må slutte med disse landslagsspillerne. Tullete.

Piotr

Fakiri Grorud Yaw Holmvik

      Austin  Torp

Larsen  Gustav  Haugen

            OJO

Det er like greit å bare fyre på fra start her, Molde kommer til å kjøre over oss hvis ikke vi tør i denne.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Derabilo

Jeg skal kjøre på med et spenstig forslag: Mjelde som back. Jeg tror han passer bedre der enn som midtbane, der han litt for ofte blir avslørt på farten.

Polakken
Fakiren - Yaw - Grorud - Mjelde
Austin - Torp
Guastavino - Haugen - Holmvik
Ojo

Og så gjelder det å spille kynisk, ofre alt, og satse på kontringer. Vi skal jaggu være god å klare å ta poeng her!
Bergen ut av Norge -

Xminator

Tror det er mest sannsynlig at Austin trekkes ned i forsvaret og Mjelde ned på midten. Da får vi Guastavino, Haugen og Bentley bak Ojo.

roaldinho

Hvis Austin er i midtforsvaret kommer midtbanen til å bli voldtatt med Mjelde og Torp, om de blir valgt. Mjelde blir fraløpt, og Torp passer mye bedre med Austin.
Midtbanen blir totalt svekket, og det er midtbanen krigen kommer til å foregå. Brann må vinne den for å vinne kampen, samt at forsvaret har en plettfri dag på jobben.

Laget: Piotr - Fakiri, Grorud, Yaw, Holmvik - Austin, Torp - Gustavinho, Haugen, Larsen - Ojo

Ikke at det skjer.

Blir sikkert dette: Piotr - Fakiri, Grorud, Yaw, Holmvik - Austin, Torp - Gustav, Mjelde, Bentley - Ojo
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Quote from: Xminator on September 09, 2011, 19:40:10 PMTror det er mest sannsynlig at Austin trekkes ned i forsvaret


Skal vi tro TV2 Sporten er det Yaw og Grorud som skal spille stoppere med Fakiri og Holmvik på backene.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Skal vi ha sjans må vi gå i strupen på de. Da må Austin være på midten.

Jeg vedder en tier på at dette blir laget:

Lessijevski
Fakiri-Yaw-Grorud-Holmvik
Torp-Austin
Bentley-Guastavino-Mjelde
Ojo
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 09, 2011, 20:46:51 PM
Quote from: Xminator on September 09, 2011, 19:40:10 PMTror det er mest sannsynlig at Austin trekkes ned i forsvaret


Skal vi tro TV2 Sporten er det Yaw og Grorud som skal spille stoppere med Fakiri og Holmvik på backene.


Det høres sannsynlig ut det ja.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

Quote from: Derabilo on September 09, 2011, 17:37:42 PM
Jeg skal kjøre på med et spenstig forslag: Mjelde som back. Jeg tror han passer bedre der enn som midtbane, der han litt for ofte blir avslørt på farten.

Polakken
Fakiren - Yaw - Grorud - Mjelde
Austin - Torp
Guastavino - Haugen - Holmvik
Ojo

Og så gjelder det å spille kynisk, ofre alt, og satse på kontringer. Vi skal jaggu være god å klare å ta poeng her!


Med Mjelde og Fakiri som back hadde vi hatt Norges tregeste forsvar, nei takk.

brannl

Quote from: Lasaron on September 09, 2011, 21:43:03 PM
Skal vi ha sjans må vi gå i strupen på de. Da må Austin være på midten.

Jeg vedder en tier på at dette blir laget:

Lessijevski
Fakiri-Yaw-Grorud-Holmvik
Torp-Austin
Bentley-Guastavino-Mjelde
Ojo


Er også bra sikker på at dette blir laget, kan vedde en del på det, mer enn en tier! Men håper heller Skars velger Haugen inn bak Ojo og Guastav ut på kanten. Austin ned som stopper, og Mjelde som som def midtbane med Torp.Yaw har forferdelig dårlige ferdigheter med ball, og Grorud har heller ikke særlig gode ferdigheter med ball. Med disse to som stopperpar mister vi mye offansivt, så håper ikke det blir løysningen.

roaldinho

Vær så snill, ikke Mjelde som deffensiv midtbane, kommer til å bli rævpult! Han er alt for treg, og Austin må spille midtbane. De kommer til å ha motorvei gjennom midtbanen med Mjelde og Torp, og da er ikke langskuddene fra Hoset og Eikrem langt unna. Og de langskuddene pleier være veldig gode.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Yngve

For dei som lurar: Resultatet vert 4-0 til Molde.

dudo

Quote from: roaldinho on September 10, 2011, 01:48:36 AM
Vær så snill, ikke Mjelde som deffensiv midtbane, kommer til å bli rævpult! Han er alt for treg, og Austin må spille midtbane. De kommer til å ha motorvei gjennom midtbanen med Mjelde og Torp, og da er ikke langskuddene fra Hoset og Eikrem langt unna. Og de langskuddene pleier være veldig gode.


Sannheten.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on September 10, 2011, 09:54:35 AM
Quote from: roaldinho on September 10, 2011, 01:48:36 AM
Vær så snill, ikke Mjelde som deffensiv midtbane, kommer til å bli rævpult! Han er alt for treg, og Austin må spille midtbane. De kommer til å ha motorvei gjennom midtbanen med Mjelde og Torp, og da er ikke langskuddene fra Hoset og Eikrem langt unna. Og de langskuddene pleier være veldig gode.


Sannheten.

Onside !!!

Hva med:

Haugsdal-Yaw-Grorud-Fakiri?

Haugsdal gjorde det veldig bra som back i Løv-Ham og er rask! Vi trenger en rask i 4'er banden bak...

De 6 fremme blir vel som vanlig, Torp, Austin, Mjelde, Gustav, Bentley(Holmvik) og Ojo

vebo

Quote from: Lasaron on September 09, 2011, 21:43:03 PM
Skal vi ha sjans må vi gå i strupen på de. Da må Austin være på midten.

Jeg vedder en tier på at dette blir laget:

Lessijevski
Fakiri-Yaw-Grorud-Holmvik
Torp-Austin
Bentley-Guastavino-Mjelde
Ojo


du får ikke noe odds på den der ...
Tiocfaidh ár lá

Huff

Quote from: vebo on September 10, 2011, 12:49:46 PM
Quote from: Lasaron on September 09, 2011, 21:43:03 PM
Skal vi ha sjans må vi gå i strupen på de. Da må Austin være på midten.

Jeg vedder en tier på at dette blir laget:

Lessijevski
Fakiri-Yaw-Grorud-Holmvik
Torp-Austin
Bentley-Guastavino-Mjelde
Ojo


du får ikke noe odds på den der ...


joda, hvis du satser tusen spenn og den går inn sitter du igjen med den nette sum av 1002,34 kroner. altså tjener du to kroner og 34 øre.

Selvsagt lagoppstillingen (med forbehold om at noen ikke blir skadet).

helbjo

Er det noen samlingplass for SKB-fansen imorgen før kampen??

stig

Kompagniet. Skal legge ut nyhet.
Nettsideansvarlig

stig

Før kampen reportasje. Samlingsted blir kompagniet i Hamnegaten 47.
Nettsideansvarlig

Go Up