• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Nordkvelle

Started by Churchill, August 28, 2011, 15:59:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra



krakra

Den ble litt for åpenbar. Selv om jeg tror Skarsfjord hadde fått støtte fra enkelte hvis han hadde gjort det. Han har jo tross alt en plan.

Lasaron

Tren på langskudd

Gepard

Skjønner ikke dette her, stod det ikke på at godset ville ha 600.000 mens brann ville kun gi 300.000. Skal virkelig kun 300.000 sette en stopper for at vi får Nordkvelle nå ? Kunne gitt han verdifull innspillingstid frem mot 2012 sesongen, og selvsagt også kunne ha spilt en rolle i høst. For noe tull i såfall.

nummer9

Quote from: krakra on August 31, 2011, 19:30:51 PM
Quote from: Huff on August 31, 2011, 19:14:11 PM
Hehe, det er lov å prøve seg og Godset har vel prøvd seg på Haugen før.

Men det kan og tydepå at Deila tror Brann ikke vil satse på Haugen nå som de foretrekker Mjelde samt har hentet Nordkvelle?
For å si det sånn. Hadde Nordkvelle valgt Viking hadde neppe Godset prøvd å bytte ham mot Valon Berisha. Det er nok en grunn til at de trodde at de var en mulighet for å få det til. De har nok sett hvor lite Brann verdsetter Haugen når han prioriteres bak middelmådigheter som Mjelde og Holmvik, samt Bentley som er totalt ute av form.

Tror du på dette selv?

krakra


Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 31, 2011, 21:08:51 PM
Den ble litt for åpenbar. Selv om jeg tror Skarsfjord hadde fått støtte fra enkelte hvis han hadde gjort det. Han har jo tross alt en plan.


Haha. Haha.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Det er greit at Nordkvelle kommer til 2012, og det er greit at han ikke kommer nå. Det viser seg at vi har både Austin og Guastavino ut sesongen, og Haugen får gode muligheter til å bli fast. Når Nordkvelle da kommer blir det ikke et spørsmål om Haugen skal ut.
Dette er bra.
Tren på langskudd

ostraume

Hva får deg til å tro at Haugen blir fast i løpet av sesongen? Jeg tipper han fortsetter som 1. innbytter. Så får vi se hva vi har igjen til neste sesong før det laget settes opp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Huff

Quote from: Lasaron on September 01, 2011, 08:09:52 AM
Det er greit at Nordkvelle kommer til 2012, og det er greit at han ikke kommer nå. Det viser seg at vi har både Austin og Guastavino ut sesongen, og Haugen får gode muligheter til å bli fast. Når Nordkvelle da kommer blir det ikke et spørsmål om Haugen skal ut.
Dette er bra.


Tror Haugen får muligheten til å spille seg inn i ellveren dersom Mjelde blir skadet, men det er ikke sikkert selv da. Håper jeg tar feil.

Hva angår Nordkvelle er jeg enig med deg, men jeg synes likevel det er merkelig at Brann ikke henter han ennå. Det kan ligge et Guastavinhosalg i januar i bakgrunnen her, men synes likevel det er rart at en tar sjansen på å la Nordkvelle bli i Godset når en ser på hva som skjedde med eksempelvis Holmvik.

Lasaron

Ja, Holmvik var en pussig sak. Han var jo god, og spilte fast for gullaget Stabæk helt til han signerte for Brann. Da ble han benket. Det kan ha en sammenheng.

Jeg tror Haugen blir fast på laget fordi han er en av de beste fotballspillerne i Brann. Men, jeg innrømmer det, det er ønsketenkning.
Tren på langskudd

Gepard

Hvis dette stod på 300 000 kroner er det helt patetisk, men mulig jeg tar feil ang denne summen ?

Nordkvelle kommer til å bli en viktig mann i 2012, vi beholder neppe Austin og Guastavino lenge i klubben om de fortsetter å herje i høst. Så har går man altså glipp av å kunne forberede Nordkvelle på spill i 2012, samt at han kommer til å få minimal spilletid i godset i høst, garantert at det samme skjer med han som med holmvik. Altså får vi en Nordkvelle som er betydelig redusert etter en hel sesong med lite spill.

Nordkvelle tror jeg kunne gitt den dekningen som kunne skaffet medalje i høst. Triste greier.

Gulløl

September 01, 2011, 14:07:34 PM #163 Last Edit: September 01, 2011, 14:11:29 PM by Gulløl
Nordkvelle ville kostet Brann ca. 1mill frem til nyttår i overgangssum og lønn. Støtter fullt ut den beslutningen som er tatt av Brann ledelsen om ikke å hente han nå når det bare er 10-11 kamper igjen.

Han trenger en del tid for å spille seg inn på laget også. Vi har omtrent ingen skader, og god dekning på midtbanen utover høsten. Austin og Guastavino blir ut året, men gode muligheter for at de blir solgt til vinteren og behovet for Nordkvelle blir da mye større foran 2012 sesongen. Av de 8 midtbanespillerne Brann har i dag, kan både Austin, Guastavino, Bajter, Haugsdal og Holmvik være borte når 2012 sesongen starter.

Både Haugen og Bajter(som snart er spillerklar) er overmodne for mer spilletid og sitter også på benken, så Nordkvelle måtte kjempe om spilletid med dei.

Brann ledelsen har vurdert helt rett i dette tilfellet. Viser det seg at han islendingen overbeviser kan en heller bruke av den millionen til å hente han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Fordelen med å ha ein spelar som Nordkvelle i stallen, er at me (forhåpentleg) slepp unødvendige spelarar som Bajter o.l. på korttidskontrakter.

Morkel

Quote from: Yngve on September 01, 2011, 14:29:22 PM
Fordelen med å ha ein spelar som Nordkvelle i stallen, er at me (forhåpentleg) slepp unødvendige spelarar som Bajter o.l. på korttidskontrakter.


Så feks når Brann leide Austin m/opsjon så var det en dårlig deal? Og hvis Bajter viser seg å være en kompetent spiller som holder jevnt godt nivå er det da negativt i den tynne stallen som vi har? Om vi da bruker opsjonen eller ei. Bajter er vel tiltenkt en defansiv midtbanerolle hvor vi har null back-up, i den sentrale rollen hvor vi allerede har tre alternativer trenger vi vel strengt tatt ikke en Nordkvelle, ihvertfall ikke før etter jul. 

nummer9

Regner ikke med vi bare kunne sendt Bajter i retur nå og sluppet resten av utgiften på han om vi hentet Nordkvelle i dette vinduet. Skjønner godt at man vil spare noen kroner nå på å først hente han inn etter sesongen.

Lasaron

Det er hevet over tvil (skjønt, ikke enhver tvil) at Brann gjorde riktig her.
Tren på langskudd

Gulløl

Bajter har kontrakt ut sesongen, det er ikke bare å sende han i retur nå.
Og så må han når han om kort tid er skadefri få en real sjanse til å vise om han duger. De få minuttene han har fått hittil er ikke beslutningsgrunnlag nok.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Atlin

Hvis Nordkvelle tar plassen til Guastavino kan vi bare si farvel til vår aller beste spiller.

Diego er ønsket av en fotballklubb fra La Liga. Og som kjent holder den spanske toppdivisjonen en 2. plass over europas beste ligaer, mens Tippeligaen ligger på 26. plass. Om vi har tenkt til å vrake Diego vil han med en eneste gang se ut mot andre fotballklubber og forlate Brann.

Nordkvelle kan komme inn og erstatte Diego om han vil forlate Brann etter sesongen, men om Diego blir i Brann, får Nordkvelle jammen sitte i benken.


krakra

Vi har allerede en Guastavino-erstatter i stallen. Med mindre Nordkvelle kan bekle andre posisjoner er han et unødvendig kjøp.

Xminator

Jeg gir en generell faen i om det er Haugen, Guastavino eller Nordkvelle som får spille hengende spiss så lenge det er den beste av dem som spiller og Brann vinner fotballkamper.

dudo

Det handler jo også litt om ha evnen til utsatt belønning her. Det som er dagens beste løsning behøver ikke å være morgendagens beste løsning. Vil vi la Nordkvelle lede oss til tre strake femteplasser om vi heller kan få 7-5-3 med Haugen?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Quote from: dudo on September 07, 2011, 21:30:08 PM
Det handler jo også litt om ha evnen til utsatt belønning her. Det som er dagens beste løsning behøver ikke å være morgendagens beste løsning. Vil vi la Nordkvelle lede oss til tre strake femteplasser om vi heller kan få 7-5-3 med Haugen?


I en verden der vi kunne se inn i fremtiden er det kanskje ikke så mye å lure på. Men det er selvsagt ingen garantier for noe sånt.
Rød makt på Hansa

dudo

Selvsagt ikke. Men en viss form for risiko må man ta, og dette er jo snakk om kalkulerte risiki.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Joda, men mange mener at Haugen ikke har fått en fair sjanse til å spille seg inn på laget. Det blir jo litt rart dersom man samtidig vil la Nordkvelle bli forfordelt til fordel for samme Haugen. Han bør jo få en fair sjanse han også.
Rød makt på Hansa

dudo

Selvsagt. Poenget mitt er at jeg tror pengene kunne blitt brukt bedre i andre posisjoner.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Nixon on September 07, 2011, 22:39:08 PM
Joda, men mange mener at Haugen ikke har fått en fair sjanse til å spille seg inn på laget. Det blir jo litt rart dersom man samtidig vil la Nordkvelle bli forfordelt til fordel for samme Haugen. Han bør jo få en fair sjanse han også.
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg syns ikke Nordkvelle skal forfordeles. Jeg syns ikke han burde vært hentet i det hele tatt, med mindre det er meningen at han skal forsterke en annen posisjon enn OM. Isåfall ser jeg ikke hvilken. Jeg syns det er meningsløst at vi skal ha et relativt stort luksusproblem på OM(med både Guastavino, Haugen, Kvelle og Mjelde som er best der), mens vi har store mangler andre steder på banen. Som f.eks. høyrekanten hvor vi ikke har noen som egentlig passer der. Og jeg ser som sagt ikke hvor ellers på banen han kan spille.

Alle har vel fått meg seg nå at så fort Skarsfjord bestemmer seg for hvem som skal spille i en posisjon så skal det ekstremt mye til for at han endrer mening og han hater å rullere og hvile spillere. Jeg tror nok også at Nordkvelle vil havne foran Haugen i køen ganske automatisk. Han har vært SKarsfjord øyesten i en årrekke.

Det eneste alternativet jeg ser hvor både Nordkvelle og Haugen får mye spilletid er en formasjonsendring. Hvis Austin selges kan vi legge om til 4-3-3 med Torp-Haugen-Kvelle på midten. At de skal fordele spilletiden seg i mellom i en posisjon er urealistisk og jeg ser ikke noen andre posisjoner i dagens formasjon hvor Kvelle passer inn. Det gjør tydeligvis verken han eller Godsetsupporterne heller.

dudo

I den treeren ville jeg heller hatt Torp som anker og Nordkvelle og Haugen som indreløpere. Men det forutsetter jo også at vi (fortsatt ) henter inn en høyreving, at Austin og Diego er solgt, og at vi skifter ut store deler av forsvaret med et defensivt tryggere et.


I det hele tatt mener jeg det er god plass til både Nordkvelle, Guastavino og Nordkvelle i startelleveren i en 4-2-3-1. Men det forutsetter at samtlige spillere setter seg ned og ser på gjenvinningsarbeidet som gjøres f eks på Spanias landslag eller i Barcelona. Vi kan fint ha "luksusspillere" om de gjør den defensive jobben fremme på banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: Atlin on September 07, 2011, 16:52:45 PM
Hvis Nordkvelle tar plassen til Guastavino kan vi bare si farvel til vår aller beste spiller.

Diego er ønsket av en fotballklubb fra La Liga. Og som kjent holder den spanske toppdivisjonen en 2. plass over europas beste ligaer, mens Tippeligaen ligger på 26. plass.


Som kjent?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: dudo on September 07, 2011, 21:30:08 PM
Det handler jo også litt om ha evnen til utsatt belønning her. Det som er dagens beste løsning behøver ikke å være morgendagens beste løsning. Vil vi la Nordkvelle lede oss til tre strake femteplasser om vi heller kan få 7-5-3 med Haugen?


Det er vel heller 7-5-bosman?

Wingfoot

Quote from: Xminator on September 07, 2011, 21:15:59 PM
Jeg gir en generell faen i om det er Haugen, Guastavino eller Nordkvelle som får spille hengende spiss så lenge det er den beste av dem som spiller og Brann vinner fotballkamper.



Jeg er helt enig.
Det spiller ingen rolle hvem av de som spiller, så lenge det er den beste spilleren.
(Selv om man gjerne håper innerst inne at det skal være Haugen ;) )
Står på Frydenbø og synger av full hals!

osoerli

Quote from: Atlin on September 07, 2011, 16:52:45 PM
Diego er ønsket av en fotballklubb fra La Liga. Og som kjent holder den spanske toppdivisjonen en 2. plass over europas beste ligaer, mens Tippeligaen ligger på 26. plass. Om vi har tenkt til å vrake Diego vil han med en eneste gang se ut mot andre fotballklubber og forlate Brann.


Er Diego ønska av ein klubb i La Liga?  Kor har du dette frå?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Quote from: Xminator on September 08, 2011, 04:22:06 AM
Quote from: dudo on September 07, 2011, 21:30:08 PM
Det handler jo også litt om ha evnen til utsatt belønning her. Det som er dagens beste løsning behøver ikke å være morgendagens beste løsning. Vil vi la Nordkvelle lede oss til tre strake femteplasser om vi heller kan få 7-5-3 med Haugen?


Det er vel heller 7-5-bosman?


Og 5-5-bosmann, om man skal tenke i den rekkefølgen. Du svarer uansett ikke på spørsmålet, kontrakter kan fornyes.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Huff

Quote from: dudo on September 08, 2011, 10:42:57 AM
Quote from: Xminator on September 08, 2011, 04:22:06 AM
Quote from: dudo on September 07, 2011, 21:30:08 PM
Det handler jo også litt om ha evnen til utsatt belønning her. Det som er dagens beste løsning behøver ikke å være morgendagens beste løsning. Vil vi la Nordkvelle lede oss til tre strake femteplasser om vi heller kan få 7-5-3 med Haugen?


Det er vel heller 7-5-bosman?


Og 5-5-bosmann, om man skal tenke i den rekkefølgen. Du svarer uansett ikke på spørsmålet, kontrakter kan fornyes.


Haugen har vist at han har nivået inne og vil nærmest garantert kun bli bedre. Brann bør her fornye sporenstreks -dersom Haugen vil vel og merke. Dette er jeg noe usikker på. Lite tyder jo på at han vil bli satset på.

En 4-3-3 er jeg og skeptisk til. Det forutsetter i alle fall at vi handler en kanonstopper, og slike vokser ikke på trær. Tipper eksempelvis at Hovland forsvinner ut av landet til vinteren, og hvem skal vi kjøpe da? Vi må selvsagt og hente en venstreback som er kanongod defensivt. Gjerne noe ala en venstrebeint Høgli. Torp er ikke en god nok DM til å ha dette ansvaret alene dersom Austin forsvinner, så jeg mener fremdeles Brann er et typisk 4-2-3-1 lag. I en slik formasjon synes jeg fremdeles at Haugen er det naturlige valget bak Ojo, men hvis en tenker asymmetrisk med Bentey på venstre som en ving, Kvelle sentralt og Haugen som en ganske sentral høyre midtbanespiller med support av en Sævarsson som wingback kan vel dette funke (muligens og med Haugen sentralt og Kvelle på høyresiden). Dersom Gustav og Austin selges ser jeg på noe ala dette som beste alternativ:

-----------------Ojo
Bentley----Kvelle-Haugen

-------------Torp-Ny DM

Ny Venst-Ny Stopp-Zsolt--------Sævarsson

krakra

Blir neppe noe problem å forlenge med Haugen dersom han satses på. Fortsetter det som nå og han må fortsette å sitte på benken til fordel for dårligere spillere, mens vi prioriterer å hente spillere som dytter ham lengre bak i køen så kan han fort forsvinne.

Jeg håper ikke han må ta en "Huseklepp" for å bli satset på, og nærmest være klar for en ny klubb slik at Brann må gi ham en så god kontrakt at vi ikke har råd til å la ham sitte på benken.

ostraume

Siste innlegg ser ut til å passe bra i Fredrik Haugen-tråden.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Atlin

Quote from: osoerli on September 08, 2011, 08:02:07 AM
Quote from: Atlin on September 07, 2011, 16:52:45 PM
Diego er ønsket av en fotballklubb fra La Liga. Og som kjent holder den spanske toppdivisjonen en 2. plass over europas beste ligaer, mens Tippeligaen ligger på 26. plass. Om vi har tenkt til å vrake Diego vil han med en eneste gang se ut mot andre fotballklubber og forlate Brann.


Er Diego ønska av ein klubb i La Liga?  Kor har du dette frå?


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/sport_nrk_hordaland/1.7747170

osoerli

Quote from: Atlin on September 08, 2011, 20:02:42 PM
Quote from: osoerli on September 08, 2011, 08:02:07 AM
Quote from: Atlin on September 07, 2011, 16:52:45 PM
Diego er ønsket av en fotballklubb fra La Liga. Og som kjent holder den spanske toppdivisjonen en 2. plass over europas beste ligaer, mens Tippeligaen ligger på 26. plass. Om vi har tenkt til å vrake Diego vil han med en eneste gang se ut mot andre fotballklubber og forlate Brann.


Er Diego ønska av ein klubb i La Liga?  Kor har du dette frå?


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/sport_nrk_hordaland/1.7747170


Haha, ønsket og ønsket.  Tippar han er ein av 100 spelarar denne klubben til eikvar tid følgjer.  Langt derfrå til å vera ønska, og enno lenger til det blir snakk om overgang.
Tvilar eigentleg på at nokon La Liga klubb er veldig interessert i ein såpass ballførande spelar.  Ikkje eingong som bosmann.  Cato Hansen blir toppscorer i TL før det skjer.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Xminator

Nå har både spanske og franske klubber hentet en del spillere selv om de er gått ut på dato slik vi definerer det på forumet. (Helstad, Henke Larsson etc)

Guastavino er på sitt beste på ett nivå der han fint kan spille i La Liga. For ham handler det om å prestere jevnere, og der har det vært klar fremgang siden han kom til oss.

Det er smått utrolig at forummedlemmer som Osoerli fortsatt undervurderer ham som fotballspiller.

Spelaren

September 09, 2011, 09:57:12 AM #190 Last Edit: September 09, 2011, 10:16:06 AM by Spelaren
Quote from: Xminator on September 09, 2011, 09:33:17 AM
Det er smått utrolig at forummedlemmer som Osoerli fortsatt undervurderer ham som fotballspiller.


Enig. Eg vil også legge til at det sannsynlegvis finnes ein bråte med spelarar i La Liga som ikkje hadde forsterket oss nevneverdig heller, og sannsynlegvis ein god del klubber Guastavino kunne ha glidd rett inn i kampen om startplass.

Svarte også. Beklager mitt bidrag til avsporingen... Stakkars Nordkvelle, tråden hans er jo heilt tullete.
Gå av.

osoerli

Eg undervurderer ikkje Guastavino.  Han er ein god spelar i TL, men neppe interessant for La Liga.  Litt som Alanzinho i si tid.  Grei i TL og voldsomt hauset opp i norsk media, og av Nils Johan Semb beskrevet som best i Europa til å føra ball.  Rotnar i dag på ein benk i Tyrka.
Men eg skal ta tilbake alt den dagen Guastavino debuterer i La Liga.
(Enig i at dette er feil tråd)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

roaldinho

Edit; La den i Gustav-tråden, da det gjelder han.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lasaron

Nordkvelle starter i dag. Skal følge med argusøyne. Vent litt, hva er argus for noe?
Tren på langskudd

Lister

Guinness - Makes you drunk

Lasaron

Ah. Nei, da må jeg nok trekke det utsagnet tilbake :-\
Men følge med, skal jeg.
Tren på langskudd

Lasaron

Klassescoring etter 40 sekund. Lovende!
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Ingen argusøyne trengs! Herlig mål an Nordkvelle!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Han må gjerne score slike mål for Brann.
Ka du ve?

Lasaron

Virker som han spilte som venstre indreløper, en offensiv sådan, som hadde frihet til å vandre mot høyre. Ellers så klarte han seg greit. Noe bra, et par balltap. Fine løp. Fint mål.
Alt dette i første omgang.
Tren på langskudd

Go Up