• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Nordkvelle

Started by Churchill, August 28, 2011, 15:59:24 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Jeg tror du mener noe om ting du ikke har forutsetninger for å vite noe om. Det har vert en helsikes sutring på deg lenge. Gled deg over at Haugen faktisk virker å slå til.

Jeg bare håper Fagergodset er voksne nok til å slippe spilleren for en fornuftig sum og ikke skal straffe ham med de siste 10 kampene på benken - eller tribunen.

Jo fortere spilleren blir en del av Branntroppen og blir tatt hånd om av det medisinske apparater, jo bedre er sjansen for at han får en god sesongoppkjøring til 2012.

Nixon

Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Hvor han selv har lyst til å spille, ja. Men treneren bestemmer fortsatt sist jeg sjekket, så denne ønskelisten til Nordkvelle er selvsagt bare et utgangspunkt. Det er nok av spillere som har måttet spille i posisjoner mot sitt ønske og gjort det bra.

Men det er klart. Det kommer til å bli hard konkurranse om denne plassen neste år, og det kan lett bli litt støy rundt det.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Xminator on August 30, 2011, 07:19:41 AMJeg bare håper Fagergodset er voksne nok til å slippe spilleren for en fornuftig sum og ikke skal straffe ham med de siste 10 kampene på benken - eller tribunen.


Det sies jo at han mer eller mindre er blitt straffet hele sesongen etter at det tidlig ble klart at han ikke ville skrive under ny kontrakt. Og etter flørten med Rosenborg før sesongen. Så jeg tror ikke at de kommer til å være utpreget behjelpelige.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: krakra on August 30, 2011, 03:20:05 AM
Intervju med Nordkvelle i dagens BA.


Og i en sak i dagens BT kommer det frem at han får rundt millionen i årslønn og ingen SOF. Lønnen øker litt utover kontraktsperioden, men ikke nok til å ta nattesøvnen fra noen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Det kan jo tenkes at vi neste sesong er uten Austin og Guastavino, og at vi spiller 4-4-2. Da har vi fem kandidater til sentral midt: Haugen, Torp, Mjelde, Nordkvelle og Barmen. Mjelde kan spille venstre flanke i en slik formasjon. Haugen og Nordkvelle kan sikkert spille høyre kant. Da er vi ikke lenger i den situasjonen at fire kjemper om en OM-plass.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: kabelmann on August 30, 2011, 07:46:55 AM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 03:20:05 AM
Intervju med Nordkvelle i dagens BA.


Og i en sak i dagens BT kommer det frem at han får rundt millionen i årslønn og ingen SOF. Lønnen øker litt utover kontraktsperioden, men ikke nok til å ta nattesøvnen fra noen.


http://fotball.bt.no/eliteserien/article208515.ece
Rød makt på Hansa

Lasaron

Eller hva med 4-3-3?

Piotr
Sævarsson-Zolt-midtstopper-venstreback
Nordkvelle-Haugen-Torp
Larsen-Ojo-Bentley

Jeg prøver her å overbevise meg selv at signeringen av Nordkvelle ikke trenger være en ulempe for Haugen.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on August 30, 2011, 08:19:54 AM
Det kan jo tenkes at vi neste sesong er uten Austin og Guastavino, og at vi spiller 4-4-2. Da har vi fem kandidater til sentral midt: Haugen, Torp, Mjelde, Nordkvelle og Barmen. Mjelde kan spille venstre flanke i en slik formasjon. Haugen og Nordkvelle kan sikkert spille høyre kant. Da er vi ikke lenger i den situasjonen at fire kjemper om en OM-plass.


Det er derimot nærmest utenkelig at disse er forsvunnet utan at vi i detr minste har hentet en erstatter for Austin.

ostraume

Quote from: Lasaron on August 30, 2011, 08:25:45 AM
Eller hva med 4-3-3?

Piotr
Sævarsson-Zolt-midtstopper-venstreback
Nordkvelle-Haugen-Torp
Larsen-Ojo-Bentley

Jeg prøver her å overbevise meg selv at signeringen av Nordkvelle ikke trenger være en ulempe for Haugen.


Ikke dum denne oppstillingen.

Noe av det som irriterer meg med Haugen er at det virker som han er fornøyd med å være en offensiv "luksusspiller" når han åpenbart har potensiale til å bli en dyptliggende playmaker a.la Martin Andresen eller Charlie Adam.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

vebo

http://fotball.bt.no/eliteserien/article208527.ece

Legesjekk nå? Vil det si at han slutter seg til troppen med en gang eller er det standard ved kontraktsinngåelse uansett kanskje?
Tiocfaidh ár lá

Lasaron

Quote from: Huff on August 30, 2011, 08:59:26 AM
Quote from: Lasaron on August 30, 2011, 08:19:54 AM
Det kan jo tenkes at vi neste sesong er uten Austin og Guastavino, og at vi spiller 4-4-2. Da har vi fem kandidater til sentral midt: Haugen, Torp, Mjelde, Nordkvelle og Barmen. Mjelde kan spille venstre flanke i en slik formasjon. Haugen og Nordkvelle kan sikkert spille høyre kant. Da er vi ikke lenger i den situasjonen at fire kjemper om en OM-plass.


Det er derimot nærmest utenkelig at disse er forsvunnet utan at vi i detr minste har hentet en erstatter for Austin.


Det går jo an å mene at man har brukbare erstattere for Austin på midtbanen hvis man legger om litt, og heller bruker pengene på en venstreback eller noe sånt.
Tren på langskudd

Spelaren



Kontrakten signeres, eg klør etter å lime inn eit kabalbilde på maskinene til Roald.
Gå av.

Falkman

Quote from: Spelaren on August 30, 2011, 10:08:20 AM


Kontrakten signeres, eg klør etter å lime inn eit kabalbilde på maskinene til Roald.


er han venstrebeint? han er jo åpenbart keivhendt, iallefall!!

Spelaren

Det bildet der skulle ha vore i større oppløsning, skulle ha sett i outlooken til Roald :) .
Gå av.

Nixon

Outlook? Det er på faksen det skjer!:)
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Xminator on August 30, 2011, 07:19:41 AM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Jeg tror du mener noe om ting du ikke har forutsetninger for å vite noe om. Det har vert en helsikes sutring på deg lenge. Gled deg over at Haugen faktisk virker å slå til.

Jeg bare håper Fagergodset er voksne nok til å slippe spilleren for en fornuftig sum og ikke skal straffe ham med de siste 10 kampene på benken - eller tribunen.

Jo fortere spilleren blir en del av Branntroppen og blir tatt hånd om av det medisinske apparater, jo bedre er sjansen for at han får en god sesongoppkjøring til 2012.
Hva er det jeg ikke har forutsetningene for å vite noe om? Spilleren selv sier at han ikke er god på kanten, han har forutsetninger til å vite noe om det. Han sier også at han vil spille offensivt. Vi kan selvfølgelig ha hentet Nordkvelle for at han skal spille et sted han ikke ønsker, men det ville heller ikke vært lurt. Akkurat nå har vi tre venstrekanter, fire OMer og ikke en eneste naturlig høyrekant.

ostraume

Hvem er den 4de OMen egentlig? Barmen?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Markmus

Når skal Nordkvelle kneopereres?
Ka du ve?

krakra

Quote from: ostraume on August 30, 2011, 13:34:02 PM
Hvem er den 4de OMen egentlig? Barmen?
Haugen, Guastavino, Mjelde, Kvelle. Ja, du kan forsåvidt ta med Barmen også, selv om han er like naturlig på DM. Da er vi fem.

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2011, 19:19:14 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?

Hatleking

Quote from: krakra on August 30, 2011, 19:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2011, 19:19:14 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?


No er det forskjell på ein tradisjonell høgrekant og den høgrevingen Brann opererar med, då!

roaldinho

Jeg tror Nordkvelle vet godt hva han er god på og ikke god på. Selvsagt spiller han der treneren ønsker han, men om han selv sier at han ikke duger som deffensiv midtbanespiller og ikke innehar de kvalitetene som gjelder der samt at han spiller flere dårlige kamper der, så er det ikke Nordkvelle sin feil. Han har nok gjort sitt ytterste, men Skars har da puttet han på feil plass. Han sier jo selv at han innehar kvaliteter som offensiv, og da bør man gå ut i fra det.
Det har vært spillere som har blitt omplassert med suksess, men da har neppe spilleren visst om at de innehar de kvalitetene (og heller ikke sagt at de ikke innehar kvaliteter i den nye rollen). Nordkvelle sier jo rett ut at han ikke innehar de kvalitetene som deffensiv, og da vil det være totalt meningsløst å bruke han der. Det tror og håper jeg Skarsfjord innser.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: Hatleking on August 30, 2011, 22:08:12 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 19:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2011, 19:19:14 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?


No er det forskjell på ein tradisjonell høgrekant og den høgrevingen Brann opererar med, då!
Det er jo fordi vi ikke har høyrevinger. Skarsfjord har jo klaget på at vi ikke utnytter kantene bra nok. Mitt tips til ham er da: Hent en jævla høyreving.

Akkurat nå har vi fire offensive midtbanespillere. De som taper konkurransen om OM konkurrerer også om plassen som høyrekant. Førstevalget der for øyeblikket er på toppen av det hele venstrebeint.

Klaus_Brann


Quote from: krakra on August 30, 2011, 19:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2011, 19:19:14 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?


Hvor mye har han spilt på kant da?
Urokkelige tro? Fordi jeg har troen på at han har en plan med spillere han henter, så er det ikke snakk om en urokkelig tro.
Solli hadde ikke akkurat en fantastisk teknikk, men klarte seg bra han.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

August 31, 2011, 10:33:29 AM #125 Last Edit: August 31, 2011, 10:38:54 AM by Gulløl
Ser ut som at han blir i Strømsgodset ut sesongen. Sikkert like greit, Brann har lite skader og vil sikkert ha bra dekning på midtbanen ut sesongen.
http://dt.no/godset/nordkvelle-vil-vise-at-jeg-bryr-meg-1.6454242

Men storparten av Strømsgodset supporterne på Godsetunionen vil at han skal selges omgående.
http://www.godsetunionen.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=3501&start=855
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2011, 04:49:49 AM

Quote from: krakra on August 30, 2011, 19:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2011, 19:19:14 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?


Hvor mye har han spilt på kant da?
Urokkelige tro? Fordi jeg har troen på at han har en plan med spillere han henter, så er det ikke snakk om en urokkelig tro.
Solli hadde ikke akkurat en fantastisk teknikk, men klarte seg bra han.
Jeg vet ikke hvor mange kamper han har hatt på kant, det har vel de som mener at han kan spille over hele midtbanen kontroll på.

Det jeg vet er at spilleren selv, og de som har fulgt ham de siste årene, mener at han ikke er god på kant, men selv ikke spilleren vet vel bedre hvor han kan spille enn Skarsfjord? "Skarsfjords veier er uransakelige".

Solli hadde bedre teknikk enn Nordkvelle, og var heller ikke ukjent med kantrollen da han kom til Brann.

Gulløl

Quote from: krakra on August 31, 2011, 12:26:25 PM
Solli hadde bedre teknikk enn Nordkvelle, og var heller ikke ukjent med kantrollen da han kom til Brann.


Om Solli hadde bedre teknikk en Nordkvelle kan absolutt diskuteres. Vi har aldri sett Solli prestere noe slik som dette ihvertfall.
http://www.youtube.com/watch?v=sgPIhJSkq30
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Quote from: Gulløl on August 31, 2011, 12:43:17 PM
Quote from: krakra on August 31, 2011, 12:26:25 PM
Solli hadde bedre teknikk enn Nordkvelle, og var heller ikke ukjent med kantrollen da han kom til Brann.


Om Solli hadde bedre teknikk en Nordkvelle kan absolutt diskuteres. Vi har aldri sett Solli prestere noe slik som dette ihvertfall.
http://www.youtube.com/watch?v=sgPIhJSkq30


Fantastisk! Men det blir for dumt å nevne Messi, fatter ikke hvorfor!

Det er vel strengt tatt bare Gustav, Haugen og muligens Bentley som kan klare det i dagens Brann-stall. Legg til om jeg har glemt noen, men det tror jeg ikke.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

August 31, 2011, 14:34:18 PM #129 Last Edit: August 31, 2011, 14:39:23 PM by Lister
Ojo kanskje, på en god dag kunne musklet seg gjennom den gjengen.

Edit: Larsen kunne nok også funnet på noe sånt.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Jeg er mer usikker på om Haugen hadde klart det. Han hadde sikkert spilt en eller annen drøy pasning i stedet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kjell249

Haugen  hadde ikke gjort det. Torp har god nærteknikk og kunne gjort det, men jeg tviler. Ojo kunne gjort det!
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Haugen har gjort lignende i Adeccoligaen. Han står ikke tilbake for Torp på nærteknikken. Når han blir varm i trøyen gjør han det sikkert for oss også.

Zsolt kunne gjort det.

Lister

Zsolt kunne nok gjort det fra egen halvdel og inntil midten av motstandernes halvdel, men tror han hadde slitt litt med avslutningen.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Dette er en veldig, veldig god prestasjon i TL. Det er ikke slik at vi har et halvt lag med spillere som kan gjøre noe slikt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Jeg tror vi har endel spillere som er i stand til det jo, men det betyr jo ikke at de gjør det regelmessig.

dudo

Guastavino gjør det regelmessig - om enn uten å putte, men de andre som er nevnt? Szolt hadde ett raid som det sto respekt av hittil, og Ojo har en helt annen måte å spille på enn det vi så i videoen. Haugen har ikke vist driblekunster som dette på TL-nivå (Litt som Mads Hansen?, som scoret årets mål i AL i fjor, men ikke har vist at han kan gjenta prestasjoner på det nivået i TL), mens jeg er enig i at en Bentley i Odd-form eller Torp på en av goddagene nok kunne ha klart det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on August 31, 2011, 12:26:25 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 31, 2011, 04:49:49 AM

Quote from: krakra on August 30, 2011, 19:25:08 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 30, 2011, 19:19:14 PM
Quote from: krakra on August 30, 2011, 05:13:08 AM
Jeg tror Nordkvelle vet bedre enn Skarsfjord hvor han selv kan spille.


Så det finnes ikke spillere som har blitt omskolert i roller de nesten aldri har spilt før og fortsatt gjort det bra?


Hvor mye har han spilt på kant da?
Urokkelige tro? Fordi jeg har troen på at han har en plan med spillere han henter, så er det ikke snakk om en urokkelig tro.
Solli hadde ikke akkurat en fantastisk teknikk, men klarte seg bra han.
Jeg vet ikke hvor mange kamper han har hatt på kant, det har vel de som mener at han kan spille over hele midtbanen kontroll på.

Det jeg vet er at spilleren selv, og de som har fulgt ham de siste årene, mener at han ikke er god på kant, men selv ikke spilleren vet vel bedre hvor han kan spille enn Skarsfjord? "Skarsfjords veier er uransakelige".

Solli hadde bedre teknikk enn Nordkvelle, og var heller ikke ukjent med kantrollen da han kom til Brann.


Eller de som mener han ikke er kant. Han bør vel ha spilt endel der hvis han vet at han ikke funker der. Jeg er enig, Skarsfjord har nok kjøpt han uten mål og mening.
Uenig, Solli hadde virkelig ikke noe særlig teknikk, fintereportoaret hans var ikke noe å skryte av. At han nå og da kom seg forbi middelmådige backer endrer ikke det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on August 31, 2011, 12:43:17 PM
Quote from: krakra on August 31, 2011, 12:26:25 PM
Solli hadde bedre teknikk enn Nordkvelle, og var heller ikke ukjent med kantrollen da han kom til Brann.


Om Solli hadde bedre teknikk en Nordkvelle kan absolutt diskuteres. Vi har aldri sett Solli prestere noe slik som dette ihvertfall.
http://www.youtube.com/watch?v=sgPIhJSkq30


Akkurat. Fantastisk ballkontroll i den situasjonen, og det viser at han har det inne.
Hadde han gjort slike ting hver kamp hadde han ikke signert for oss.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

GlennK


dudo

Det ville vært tidenes deal av Godset, den er helt grei.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

monzilla

Tror krakra hadde tørnet da.

Utmedsnolken

"og der snubler Sæternes igjen"

Xminator

Men om det hadde vert snakk om ett halvt år utleie? Jeg ville uansett takket nei, Haugen skal spille for oss i cupfinalen. Den saken er grei.

Huff

Hehe, det er lov å prøve seg og Godset har vel prøvd seg på Haugen før.

Men det kan og tydepå at Deila tror Brann ikke vil satse på Haugen nå som de foretrekker Mjelde samt har hentet Nordkvelle?

krakra

Quote from: monzilla on August 31, 2011, 18:43:55 PM
Tror krakra hadde tørnet da.
Det hadde vel de fleste. Det hadde vært en usannsynelig dårlig deal for Brann. For Haugen og Godset hadde den trolig vært knall.

Det er lov å prøve seg for Godset, men forhåpentligvis var det ikke noe Brann i det hele tatt vurderte. De kunne jo tilbydd dem Mjelde istedenfor.

Belfort

Flere enn Krakra burde tørnet hvis Haugen hadde gått til Godset. En annen sak er at han hadde sikkert hatt mer igjen for og gå til Godset.

dudo

Quote from: Huff on August 31, 2011, 19:14:11 PM
Men det kan og tydepå at Deila tror Brann ikke vil satse på Haugen nå som de foretrekker Mjelde samt har hentet Nordkvelle?


Jepp. Og jeg frykter han kanskje er inne på noe. En annen ting er vel at Softball vel måtte vært med på dette, og det ville aldri skjedd.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Quote from: Huff on August 31, 2011, 19:14:11 PM
Hehe, det er lov å prøve seg og Godset har vel prøvd seg på Haugen før.

Men det kan og tydepå at Deila tror Brann ikke vil satse på Haugen nå som de foretrekker Mjelde samt har hentet Nordkvelle?
For å si det sånn. Hadde Nordkvelle valgt Viking hadde neppe Godset prøvd å bytte ham mot Valon Berisha. Det er nok en grunn til at de trodde at de var en mulighet for å få det til. De har nok sett hvor lite Brann verdsetter Haugen når han prioriteres bak middelmådigheter som Mjelde og Holmvik, samt Bentley som er totalt ute av form.

Hatleking

Personleg synst eg Haugen har stagnert litt, og det hadde ikkje vore urimeleg å byte han mot at Nordkvelle kjem no.

Go Up