• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Nordkvelle

Started by Churchill, August 28, 2011, 15:59:24 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Churchill

Han er formelt sett enda ikke helt klar, men meldingene er såpass entydige og kommer fra et såpass pålitelig hold at jeg tar sjansen. Velkommen til Sportsklubben Brann er han selvsagt. Dette er virkelig en knallsignering og hvis han får et bedre fokus hos oss enn han etter sigende har hatt i Strømsgodset denne sesongen kommer han til å bli en klar forsterkning. Exit Mjelde?
...we shall never surrender.

krakra


Lister

Hvor nå enn Mjelde spiller.
Guinness - Makes you drunk

Hatleking

Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:00:03 PM
Klar forsterkning hvor?


Kven vil du helst ha på t.d høgrekant?

Churchill

Nordkvelle er et bedre alternativ som OM enn Mjelde. Dessuten kan han bekle begge kantene og DM. Selv om Austin blir ut sesongen, må vi nok forberede oss på en tilværelse uten ham.
...we shall never surrender.

krakra

Guastavino.

Nå vet jeg at det har blitt en etablert sannhet her inne at Nordkvelle er god på kant. Personlig har jeg ikke sett Nordkvelle spille kant en eneste gang og registrerer at de fleste Godset-supportere mener at han overhodet ikke er en kant. Han beskrives som en indreløper-type eller en hengende spiss/OM. Så sannsyneligheten er nok større for at han skal holde Haugen enda lengre unna førsteelveren enn at han skal danke ut Skarsfjords yndling Erik Mjelde.

krakra

Quote from: Churchill on August 28, 2011, 16:06:02 PM
Nordkvelle er et bedre alternativ som OM enn Mjelde. Dessuten kan han bekle begge kantene og DM. Selv om Austin blir ut sesongen, må vi nok forberede oss på en tilværelse uten ham.
Haugen og Guastavino er også bedre alternativer på OM enn Mjelde. Om Nordkvelle kan bekle begge kantene blir spennende å se. Når så du ham storspille på kanten?

Belfort

Hvis han ikke kan spille kant så skjønner jeg ikke helt tanken bak denne overgangen

eivhelle

Jeg er ganske sikker på at han er tenkt som en forsterkning på DM. Han har bra motor, skyter bra og har godt driv med ballen i beina. Har noen av de samme egenskapene som Austin der, selv om han selvsagt ikke kan måle seg med Austin når det gjelder taklinger (men hvem kan vel det?). I år har vi nærmest drevet rovdrift på Torp og Austin fordi vi mangler gode nok alternativer på DM. Med Nordkvelle får vi inn mer bredde.

ostraume

Han ligner mer på Solli, som det har vært sagt, og han ble puttet inn som DM når Skarsfjord overtok.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hatleking

Viss me får han no, er det vel berre å sende Bajter vekk?


krakra

Hvis han kan spille DM ja. Er det noen som har sett ham spille DM, eller kant, med suksess? Eller driver vi med gjetteleken?

Hatleking

Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:25:02 PM
Hvis han kan spille DM ja. Er det noen som har sett ham spille DM, eller kant, med suksess? Eller driver vi med gjetteleken?


Har du sett Dure spele DM med braksuksess over tid?

nummer9

Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 16:25:59 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:25:02 PM
Hvis han kan spille DM ja. Er det noen som har sett ham spille DM, eller kant, med suksess? Eller driver vi med gjetteleken?


Har du sett Dure spele DM med braksuksess over tid?

I TL kan en legge til...

krakra

Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 16:25:59 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:25:02 PM
Hvis han kan spille DM ja. Er det noen som har sett ham spille DM, eller kant, med suksess? Eller driver vi med gjetteleken?


Har du sett Dure spele DM med braksuksess over tid?
Jeg har sett ham spille DM med braksuksess iallefall.

Hatleking

Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:31:31 PM
Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 16:25:59 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:25:02 PM
Hvis han kan spille DM ja. Er det noen som har sett ham spille DM, eller kant, med suksess? Eller driver vi med gjetteleken?


Har du sett Dure spele DM med braksuksess over tid?
Jeg har sett ham spille DM med braksuksess iallefall.


Og så er det jo ein viss forskjell med TL og Adecco - samt enkeltkampar.

krakra

Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 16:48:20 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:31:31 PM
Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 16:25:59 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 16:25:02 PM
Hvis han kan spille DM ja. Er det noen som har sett ham spille DM, eller kant, med suksess? Eller driver vi med gjetteleken?


Har du sett Dure spele DM med braksuksess over tid?
Jeg har sett ham spille DM med braksuksess iallefall.


Og så er det jo ein viss forskjell med TL og Adecco - samt enkeltkampar.
Ja, det er det, men jeg tar gjerne enkeltkamper. Er det noen som har sett en eneste kamp av Nordkvelle hvor han har spilt bra som DM eller kant? At Dure har storspilt som DM viser i det minste at det er en rolle han passer og trives i.

ostraume

Tar dette i spillertråden. Er det slik å forstå at du (krakra) er mot denne signeringen?

Jeg kan si meg enig at det ikke er åpenbart hvilken posisjon han skal gå inn i, men du ser vel at det ikke er lett å hente spillere som er klart bedre enn de vi allerede har? Jeg ser på Kvelle som en nyttig spiller i flere posisjoner, men har selvsagt ikke noe fasit på hvor og hvordan han kommer til å spille.

Man får uansett ikke inn spillere som er bedre enn Guastav og Austin sånn helt uten penger.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Jeg er ikke imot den, men jeg er kritisk til den for jeg ser ikke hva han skal brukes til. Vi trenger ikke spillere som er bedre enn Guastavino eller Ausitn med mindre vi henter spillere som skal spille i samme posisjon som dem. Noe det i mine øyne virker som at Nordkvelle skal gjøre.

Skal vi forsterke høyrekanten trenger vi en spiller som er bedre enn Mjelde, venstrebacken bedre enn Fakir, stopper bedre enn Kalvenes. Dette er virkelig ikke umulig uten penger.

ostraume

Forsåvidt enig i at vi kan trenge forsterkninger bak, særlig back og midtstopper, uten at jeg helt ser noen klare alternativer der ute. Gjør du?

Vi trenger uansett også flere spillere på midtbanen inn mot neste sesong, særlig siden både A og G går inn i sitt siste kontraktsår.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vi har allerede arvtakeren for Guastavino i klubben. Når det gjelder Austin så blir han sikkert solgt og da må vi hente en erstatter på en høyere hylle enn Kvelle.
En langsiktig forsterkning i forsvaret ser vi i Dure, en forsterkning på backen kunne vært Addo, men de er vel for nære og unge.

krakra

Quote from: ostraume on August 28, 2011, 17:01:35 PM
Ja, for det er alltid samsvar mellom ord og handling hos Skarsfjord.

ostraume

Dure koster millionbeløp og Addo, antar jeg, minst det samme.

At du velger å ignorere treneren sine utsagn om den nye spilleren er fair nok, men da er det ikke lett å si noe fornuftig på nåværende tidspunkt om hva som kommer til å skje med Kvelle.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Både Dure og Addo kunne vært i klubben allerede hvis Brann hadde vært mer frempå. Addo er på utlån i Odd, med en opsjon på rundt 300.000, det samme som vi er villige til å betale for å få Kvlle et halvt år før.

Jeg ignorerer ikke Skarsfjords uttalelser, men han sier ofte noe og gjør noe annet. Hvis han tørr å vrake Mjelde og sette Nordkvelle på høyrekanten hvor han forsterker oss er det flott, men mitt tips er iallefall at han utelukkende vil sette Haugen tilbake og hvis det er tilfelle er det en latterlig signering.

Markmus

Ka du ve?

Lasaron

Jeg deler krakra sin frykt for at dette skyver Haugen bakover, men jeg er uenig i at det er en latterlig signering. Nordkvelle er god, og han ble sikkert ekstra rimelig pga at han ville til Bergen også av private årsaker.

Har sett på Nordkvelle som en god fotballspiller i flere år, og jeg tipper flere av de gode kampene hans har vært sentralt på midten i 4-4-2.

Forøvrig mener jeg at når vi signerer en såpass ung spiller, burde det blitt 4-årskontrakt.
Tren på langskudd

abe78

Nordkvelle kan bekle alle roller offensivt - også spiss! Dette er en fin signering - de som mener noe annet kan ta seg en bolle. :)
.og husk!

Jrgn

Quote from: Markmus on August 28, 2011, 17:15:27 PM


Langsiktig tenking. Guastav og Austin sine kontrakter går ut etter neste sesong. Hvis de ikke signerer nytt bør de selges før det. Nye spillere bruker tid på å tilpasse seg klubben. Han er en god spiller og kommer gratis. Flott signering!

krakra

Skal han erstatte Guastavino og holde Haugen unna førsteelveren nok en sesong da? Eller skal han erstatte Austin? Er Nordkvelle - Torp en DM-duo som kan stoppe motstanderne?

Jrgn

Quote from: krakra on August 28, 2011, 18:14:40 PM
Skal han erstatte Guastavino og holde Haugen unna førsteelveren nok en sesong da? Eller skal han erstatte Austin? Er Nordkvelle - Torp en DM-duo som kan stoppe motstanderne?


Mener du at vi skal la vær å kjøpe nye spillere slik at Haugen skal være førstevalg?

Belfort

Ser at en del godset supportere mener at han ikke er DM og ihverfall ikke kant! Man ringer ikke etter en rørlegger når man trenger en elektriker. Brann trenger sårt en kantspiller nå!

krøvel vellevold

Quote from: Belfort on August 28, 2011, 18:19:31 PMMan ringer ikke etter en rørlegger når man trenger en elektriker.

Er dette et Ivar Hoff-sitat?
Legg ned hele klubben!

Hatleking

Quote from: Belfort on August 28, 2011, 18:19:31 PM
Ser at en del godset supportere mener at han ikke er DM og ihverfall ikke kant! Man ringer ikke etter en rørlegger når man trenger en elektriker. Brann trenger sårt en kantspiller nå!


Slik Brann spelar no, har me kantar som til større grad trekk inn i banen og er meir direkte. Slik eg ser det, passar guten i ei slik rolle.

Lasaron

Uansett hvem som skal erstatte Austin, så blir han dårligere. Uansett.

Kanskje vi spiller 4-4-2 neste sesong? Da er ikke det defensive fullt så viktig fordi flankene vil bidra mer bakover enn i 4-2-3-1.

Haugen er også en så god fotballspiller at han kan bekle flere roller, også ving. Jeg ser overhodet ingen grunn til at Haugen ikke kan bli bedre enn f eks Kvisvik. Forhåpentligvis er det bare et tidsspørsmål før Skarsfjord innser at Haugen må spille uansett.

Guastavino og Austin forsvinner nok snart. Det blir plass til både Nordkvelle og Haugen.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Jrgn on August 28, 2011, 18:16:16 PM
Quote from: krakra on August 28, 2011, 18:14:40 PM
Skal han erstatte Guastavino og holde Haugen unna førsteelveren nok en sesong da? Eller skal han erstatte Austin? Er Nordkvelle - Torp en DM-duo som kan stoppe motstanderne?


Mener du at vi skal la vær å kjøpe nye spillere slik at Haugen skal være førstevalg?
I OM? Ja, det mener jeg. Vi har andre posisjoner som burde prioriteres.

Spelaren

Denne signeringen virker unødvendig i skrivende stund, det burde stille ein høgreback, venstreback og defensiv midtbanespelar foran i overgangskøen. Men på bosmannmarkedet er det vel å ta det som ser best ut.
Gå av.

Churchill

Skarsfjord har siklet etter denne spilleren lenge og han har garantert en klinkende klar oppfatning om hvordan Nordkvelle skal brukes. Siden han ble ansvarlig for den såkalte spillerlogistikken i Brann har det vært en plan med absolutt alt. Både med de vi har hentet og med dem vi ikke har hentet, som Dure. Jeg er ikke bekymret for at det skal forholde seg annerledes hva angår Nordkvelle. Jeg mener, som nevt over, at dette er en knallsignering. En klassespiller som kommer gratis skal man ikke sutre over Kraka.
...we shall never surrender.

krakra

En klassespiller? Han sitter nå på benken i Godset og har aldri vært noe mer enn en bra TL-spiller. I en formasjon og posisjon som vi ikke har. Skarsfjord er ingen Gud, han er ikke ufeilbarig. Han har vist at han ikke liker talentsatsning, så at Nordkvelle er hentet for å ta over etter Guastavino og dermed stå i veien for Haugen er ikke ingen umulighet. Jeg ser ingen andre posisjoner han kan spille i. Godset-supporterne sier at han verken er kant eller DM, men indreløper eller OM.

Jrgn

QuoteNordkvelle har sittet mye på benken til Strømsgodset denne sesongen, ettersom trener Ronny Deila ikke har vært fornøyd med spillerens «fokus».

http://fotball.bt.no/eliteserien/article208371.ece

Nixon

Quote from: krakra on August 28, 2011, 18:33:48 PMGodset-supporterne sier at han verken er kant eller DM, men indreløper eller OM.


Hadde vi spurt trønderne hadde de sannsynligvis sagt det samme om Solli da han kom. Og vi vet alle hvilken ressurs han var på kanten. Og supportere snakker normalt sett heller ikke en spiller opp når han er på vei vekk. Så akkurat det tar jeg med knusende ro.

Nei, det er en spennende spiller som ligger på en divisjonshylle over Adecco-spillerne vi hentet i vinter. I dagens situasjon kan vi ikke klage på det.
Rød makt på Hansa

krakra

Men når har Nordkvelle spilt bra på kanten? Har noen sett ham spille der?

Jeg tror ikke Nordkvelle ligger på noen høyere hylle enn Ojo og Piotr.

Nixon

Quote from: krakra on August 28, 2011, 18:43:39 PMJeg tror ikke Nordkvelle ligger på noen høyere hylle enn Ojo og Piotr.


Kanskje ikke Piotr som vel var den beste keeperen i Adecco. Men Ojo? Nordkvelle har da bevist mer på et høyere nivå enn det Ojo hadde før denne sesongen!
Rød makt på Hansa

krakra

Ja, det hadde da alle i TL, siden Ojo ikke hadde spilt i TL ennå, men Ojo har da bevist mer på bare 2/3 av en sesong enn Nordkvelle noen sinne har bevist. Nordkvelle er ikke en bedre spiller enn Ojo.

dudo

Slutt med den der jævla bombastiske polariseringen. Alle. Nå! Det må da kunne gå an å ha en nyansert debatt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Skeptisk til denne signeringen. Regner med noen er på vei bort, ellers skjønner jeg ingen ting. Litt som om vi skulle ha signert Adam Larsen eller Sten Grytebust.

krakra

Quote from: dudo on August 28, 2011, 19:03:14 PM
Slutt med den der jævla bombastiske polariseringen. Alle. Nå! Det må da kunne gå an å ha en nyansert debatt?
Greit. Jeg er åpen for muligheten for at han kan være en god konkurrent for Torp som DM. Ikke for Austin, for hvem skal liksom ha det defensive ansvaret av Torp og Nordkvelle? Håper også han er brukende på kant, for der trenger vi virkelig forsterkninger. Skulle helst hatt en breddeholder som kan slå innlegg på hodet til Ojo, men Kvelle virker mer som en bedre og raskere versjon av Mjelde. Jobber hardt, løper mye, begrenset teknikk og en lei tendens til å trekke innover.

Som OM har vi rett og slett ikke bruk for ham og han burde ikke engang være aktuell der. Med mindre Guastavino selges. Da kan han være backup for Haugen.

Lasaron

Hvis ikke Gustav eller Rudolf forsvinner nå så kommer vi til vinteren når de har ett år igjen. Da blir de enten solgt, eller de signerer ny kontrakt. Jeg tror da de blir solgt. Når da Nordkvelle, som er såpass god som han er, kommer rekende på en fjøl, så er han en god signering.

Men jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken på at det kan gå ut over Haugen. Jeg hater at Haugen ikke skal starte neste kamp.
Tren på langskudd

Lasaron

Forøvrig klarer Molde seg bra uten særlig defensive fibre på midtbanen.
Tren på langskudd

krakra

August 28, 2011, 19:38:43 PM #49 Last Edit: August 28, 2011, 19:40:28 PM by krakra
Quote from: Lasaron on August 28, 2011, 19:36:45 PM
Forøvrig klarer Molde seg bra uten særlig defensive fibre på midtbanen.
Ja, men Molde har ballen nesten hele tiden. Jeg ser ikke for meg at Skarsfjord skal legge om til en så ballbestittende spillestil. Hvis vi gjør det er det jo flott, men når vi skal ha ballen så lite som vi har hatt i år så trenger vi defensive midtbanespillere med defensive fibre.

Jeg liker Moldes spillestil og innkjøpspolitikk, så hvis Skarsfjord ønsker noe lignende i Brann så gjør det meg ingenting, men jeg frykter at han ikke hentes som Austin-erstatter, men som en ekstra konkurrent til Haugen og siden Nordkvelle tydeligvis er enda en Skarsfjord-gullgutt frykter jeg en like fair konkurranse som konkurransen mellom Haugen og Mjelde og Haugen og Bentley.

Go Up