• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Nordkvelle

Started by Churchill, August 28, 2011, 15:59:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Leffen

Det blir mer og mer klart at Nordkvelle ikke passer inn i vår spillestil. Mot Aalesund virket det som om han ikke hadde anelse om hvordan han skulle bevege seg og hvilke arbeidsoppgaver han hadde. Tror rett og slett at han har havnet i feil klubb, under feil trener.

Gepard

Feil trener hvertfall, og det er mange spillere i Brann som hadde blomstret mye under en ny trener, det er jeg ganske sikker på...

dudo

Vel, om han hadde kommet seg høyere i banen og nærmere Ojo tror jeg han kunne fått brukt gjennombruddshissigheten bedre. Altså ikke som en kreativ OM, men en som skal inn i boks og avslutte - og lite annet. Han har ingenting som DM å gjøre.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Quote from: dudo on May 21, 2012, 21:28:32 PM
Vel, om han hadde kommet seg høyere i banen og nærmere Ojo tror jeg han kunne fått brukt gjennombruddshissigheten bedre. Altså ikke som en kreativ OM, men en som skal inn i boks og avslutte - og lite annet. Han har ingenting som DM å gjøre.


Det smått utrolige er jo at han er helt klart best som indreløper noe som Skarsfjord ikke bruker. God planlegging kalles vel dette...

Huff


Quote from: Belfort on May 21, 2012, 22:27:39 PM
Det smått utrolige er jo at han er helt klart best som indreløper noe som Skarsfjord ikke bruker. God planlegging kalles vel dette...


Vi har tre OMer/indreløpere i stallen og ingen hengende spiss, likevel bruker vi hengende spiss i hver eneste kamp, vi har prøvd ut samtlige OMer i den rollen og samtlige er prøvd ut på DM, ingen fungerer noen av stedene, hva gjør vi, vi fortsetter som før...

Larsen er vel det nærmeste vi kommer en hengende spiss?

TheRock

May 21, 2012, 23:22:41 PM #305 Last Edit: May 21, 2012, 23:25:17 PM by TheRock
9 mål på 2 kamper skapte vi de to kampene Mjelde fikk som hengende spiss. Da er det litt krasst å hinte til at Larsen kan være et bedre alternativ. Mjelde er den eneste som til nå i noen grad har gjort det Guastavino fikk til i fjor, nemlig å komme opp på siden, og gjerne forbi Ojo, slik også Tjærnås skrev. Han gjorde det på scoringen mot Sogndal, og på stillingen 4-0 i samme kamp da han og Askar var alene igjennom, samt den gangen han ble avblåst for offside i første omgang.

Vi skal ikke prøve Mjelde en gang til som OM mot FFK, synes du? Før vi skifter taktikk til noe vi ikke har fått øvd på i det hele tatt? Evt. hiver innpå en 19-åring som ikke har bevist noe som helst på A-lags nivå på snart ett år?

Huff

Quote from: TheRock on May 21, 2012, 23:22:41 PM
9 mål på 2 kamper skapte vi de to kampene Mjelde fikk som hengende spiss. Da er det litt krasst å hinte til at Larsen kan være et bedre alternativ. Mjelde er den eneste som til nå i noen grad har gjort det Guastavino fikk til i fjor, nemlig å komme opp på siden, og gjerne forbi Ojo, slik også Tjærnås skrev. Han gjorde det på scoringen mot Sogndal, og på stillingen 4-0 i samme kamp da han og Askar var alene igjennom, samt den gangen han ble avblåst for offside i første omgang.

Vi skal ikke prøve Mjelde en gang til som OM mot FFK, synes du? Før vi skifter taktikk til noe vi ikke har fått øvd på i det hele tatt? Evt. hiver innpå en 19-åring som ikke har bevist noe som helst på A-lags nivå på snart ett år?


Mjelde er det beste alternativet per nå, men ingen naturlig hengende spiss. Han er bedre enn kvelle og haugen som dette, og skal vi fortsette med denne guastavino-rollen bør han være førstevalg. Bak han derimot, vil jeg se Larsen fremfor Om/indreløperne haugen og kvelle som ikke funker i gustavrollen. Mjelde er ok, men ikke et godt alternativ som mer tilbaketrukne OMer tror jeg Både Haugen og kvelle kunne funket, jfr kampen
mot Ulf der haugen lå dypere i banen.

krakra

Hengende spiss er jo den klart beste rollen for Mjelde. I fjor fikk han alt for ofte ballen i mellomrommet og fikk mye ballfordelingsansvar som han er svak på. Alt det defensive ansvaret gjorde at han ble for lite innvolvert rundt og i boksen hvor han er best. Som hengende spiss er Mjelde pt. det beste alternativet. Nordkvelle kan funke der, men han har ikke funnet seg til rette ennå. Haugen er bedre i en rolle midt i mellom de to leddene vi har i dag. Hvor han kan ha spillere foran seg å spille igjennom og komme på skuddhold

Jose Arrogantio

Var det ikke hengende spiss Mjelde spilte som da han scorte så mange mål for Sandefjord?


krakra

Jo og jeg har alltid ment at dette med at Mjelde burde spille fordi han jobber bra defensivt er noe tull. Det er ikke der Mjeldes styrke ligger. Han er god til å komme til muligheter og har et bra skuddbein når han får tid. Blir noe stresset foran mål.dog. I fjor tok han over PVMs rolle med mye defensivt ansvar og ble alt for dyp med mye ballkontakt i mellomrommet som han ikke har balltempoet eller pasningsfoten til å lage. Da Guastavino tok over ble rollen flyttet høyere, selv om Gustav ofte hadde ballen i mellomrommet også. Nå passer den Mjelde bedre. Han er ingen midtbanespiller med teknikk og overblikk, men en målfarlig hengende spiss når han får angripe rom bak fra spissen

Spelaren

Mon tro om han angrer valget av jernbanestopp. Det har ikkje gått veldig bra, og eks-klubben hans herjer jo.
Gå av.

dex1974

Virket piggere enn tidligere i år da han kom innpå igår...lettere i steget og full fart fremover.
Blir han høstens slager?

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article6136456.ece
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

dudo

Høstens slager? Regner med du da mener i Brann, og ikke i Tippeligaen. Usikker på om det er en trøst.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

LikeABoss


Klaus_Brann

Naturlig det hvis han er i så god form som han føler seg i og han presterer bra på trening. Larsen var ikke frisk mot LSK, men regner med han er friskere hjemme. Kvelle kan fint starte neste borte.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Kvelle kan også erstatte Askar, som har vært dårligere enn Larsen i år.
Tren på langskudd

Xminator

Askar har vert en av våre mest stabile spillere i år, så det er kanskje på tide å skifte ut ølbrillene?

HenningSB

Synes Larsen var usynlig i forrige kamp.. Ikke helt der han sluttet ifjor / startet mot Engen.
Føler det er på tide å la Nordkvelle få starte nå..

Hatleking

Quote from: Xminator on April 17, 2013, 08:54:43 AM
Askar har vert en av våre mest stabile spillere i år, så det er kanskje på tide å skifte ut ølbrillene?


Kva får deg til å seie det? Forutan målet har han fått til svært lite. Askar på benken til fordel for Nordkvelle er eg med på.

Hatleking

Trur elles at det er positivt med jamn rullering. Det gjer at troppen er gladare og at 'alle' får sjansen til å spele seg inn. Personleg meiner eg at Nordkvelle og Finne skal starte neste kamp. Pusic og Askar på benk.

dudo

Quote from: Hatleking on April 17, 2013, 09:07:25 AM
Quote from: Xminator on April 17, 2013, 08:54:43 AM
Askar har vert en av våre mest stabile spillere i år, så det er kanskje på tide å skifte ut ølbrillene?


Kva får deg til å seie det? Forutan målet har han fått til svært lite. Askar på benken til fordel for Nordkvelle er eg med på.


Tja, det kan fint forsvares å kalle han stabil. Dessverre stabilt under pari ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Tom C

Holder med de som vil bytte Askar med Nordvelle. Kan heller ikke skjønne de som mener at Askar har vært særlig god. Synes godt at Nordkvelle kan få sjansen på høyrekanten fra start. Så kan man heller kjøre inn Askar litt ut i andreomgangen, mot litt slitne back-bein...
Aldri mer Obos....

Kjell249

Askar var bedre enn Larsen mot LSK, og scoret seiersmålet mot Molde. Tror Larsen trenger litt hvile, for det begynner å bli en stund siden han var skikkelig på hugget.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

Larsen var da god senest mot Molde.

aleksanderhjelleseth

Det bør ruleres mer på plassene uansett, holde spillerene sulten og skjerpet. Larsen har ikke vist så mye denne sesongen, og det har heller ikke Askar, det er snart på tide at både Skaanes og Nordkvelle bør starte i TL

Gulløl

Skryt til Nordkvelle for solid gjennomført kamp og nydelig mål. Og fy fasan så rask han er når han setter fart med ballen fremover. Dette er omtrent som å få en ny spiller i forhold til i fjor. Kristoffer Larsen skal jobbe hardt for å få plassen tilbake. Flott at det er beinhard konkurranse om mange av plassene på laget.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hatleking

Eg synst Askar var god i dag. Like fullt trur eg det kan vera sunt å kanskje byte han ut med Larsen ved neste kamp. Akkurat Larsen synst eg verka ukonsentrert og litt daff i innhoppet i dag. Eg veit ikkje heilt kva det var, men forhåpentlegvis ikkje ein nedadgåande kurve. Han viste jo tidvis stor teknisk kompetanse i dag òg.

Gulløl

April 20, 2013, 23:33:44 PM #327 Last Edit: April 20, 2013, 23:38:24 PM by Gulløl
Ja Larsen var daff i dag. Et uthvilt spiller som kommer inn på slutten forventer en skal jobbe steinhardt. Det var et par returløp han skulle tatt som bare ble til jogging og det er ikke bra, kunne medført at Viking hadde scoret det farlige 2-1 målet som kunne gitt Brann kneskjelven. Håper han jobber steinhardt med seg selv og kommer raskt tilbake til det nivået han hadde i mars og tidlig i april. Er en del av grunnen til den fallende formkurven at han fremdeles er småskadet kanskje ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dragn

Quote from: Gulløl on April 20, 2013, 23:33:44 PM
Ja Larsen var daff i dag. Et uthvilt spiller som kommer inn på slutten forventer en skal jobbe steinhardt. Det var et par returløp han skulle tatt som bare ble til jogging og det er ikke bra, kunne medført at Viking hadde scoret det farlige 2-1 målet som kunne gitt Brann kneskjelven. Håper han jobber steinhardt med seg selv og kommer raskt tilbake til det nivået han hadde i mars og tidlig i april. Er en del av grunnen til den fallende formkurven at han fremdeles er småskadet kanskje ?


Mulig han ikke har trent så godt som han burde, men over så kort tid burde det heller utløse overskudd etter en tøff sesongoppladning.

Vil heller tro at han kanskje har trent i overkant mye i vinter, og det gjelder forsåvidt ikke bare Larsen, men også tildels Husiken og Askar. De løper jevnt over mye, men har ikke den samme evnen som tidligere, til å ta seg forbi forsvarere/backer på fart

dudo

Det at man sliter med å passere backer tror jeg vel så gjerne kan tilskrives elendig underlag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Enig. Spillere som har sine styrker i ferdighet med ball er selvsagt svekket av det elendige underlaget. Også Kvelle slet tidvis med det.

dragn

Quote from: krakra on April 22, 2013, 16:32:26 PM
Enig. Spillere som har sine styrker i ferdighet med ball er selvsagt svekket av det elendige underlaget. Også Kvelle slet tidvis med det.


Kan godta at underlaget har sin del av skylda. Men i mann mot mann løp, der ballen gjerne går i bakrom, så forventes det at en spiller som Huseklepp vinner en løpsduell mot Magne Hoseth, wont you agree?

dudo

Tapte Huse en løpsduell mot Hoseth?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: dudo on April 22, 2013, 17:44:45 PM
Tapte Huse en løpsduell mot Hoseth?


Han gjorde så, om ikke min hukommelse er heeeelt på jorde ;)

Nixon

Det var en eller annen Brannspiller som tapte en ren løpsduell mot Hoseth. Om det var Huseklepp husker jeg ikke. Men jeg husker at jeg ikke trodde mine egne øyner!:)
Rød makt på Hansa

Jrgn


Xminator

Får bare ønske Nordkvelle lykke til videre, og MOD kan flytte tråden nå...

Go Up