• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Fredrik Nordkvelle

Started by Churchill, August 28, 2011, 15:59:24 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Churchill on October 01, 2011, 11:55:46 AM
Etter det som skjedde med Torp, fremstår dette som en enda bedre signering enn først antatt.
Det hadde vært bedre å signere en DM for å spille DM.

Lasaron

Eller gå over til 4-4-2 (4-3-3).
Tren på langskudd

dudo

En skjev 433 med Austin som anker, Nordkvelle og Haugen som indreløpere, Bentley på venstre og Diego i fri rolle på høyre er interessant.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Det er den, men det kreves en markant endring i måten vi spiller på fra Skarsfjords side. Vi kan ikke spille lemp og kjemp med såpass defensivt svake spillere. Det er en lagoppstilling som forutsetter endel ballinnhav, og som forsåvidt har gode nok spillere til det, men da må stilen legges om kraftig. Det blir mye endringer for en trener som virker å være livredd for nettopp det.

dudo

Det er jeg forsåvidt enig i.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lasaron

Men det er en endring vi vil ha.
Tren på langskudd

krakra

Det er det, men er det realistisk at Skarsfjord både gjør om formasjonen og hele "spillestilen"?

Lasaron

Tren på langskudd

krakra


Xminator

Quote from: krakra on October 01, 2011, 19:12:31 PM
Det er det, men er det realistisk at Skarsfjord både gjør om formasjonen og hele "spillestilen"?


Det er mest sannsynlig at han vil fortsette med den spillestilen han har gjort til "sin", men han er nok også fleksibel med tanke på hvilke spillere han har tilgjengelig.

Om Nordkvelle kan fungere defensivt vet vi egentlig ikke før vi har prøvd ham noen kamper i rollen. Om det i det hele tatt blir aktuelt. Det er en problemstilling vi får se hvordan Skarsfjord løser når vi kommer til 2012 og sesongoppkjøring.

Lasaron

Det er realistisk fordi Brann bør ta mål av seg å vinne serien igjen. Ingen vinner serien ved å pumpe baller. Dessuten er vi supportere overbærende med spillestilen i år pga forutsetningene. Det vil vi ikke være neste år. Alt dette vet sikkert Skarsfjord.
Legg merke til at jeg skrev "realistisk". Det er ikke nødvendigvis det samme som "sannsynlig".
Tren på langskudd

krakra

Jeg syns ikke det er sannsynelig heller. Skarsfjord virker verken som typen som gjør endringer på verken lag, formasjon eller spillestil eller hører på hva folk utenfor mener. Vi spiller omtrent den samme fotballen som Haugesund spilte under hele hans regjeringstid. Poling mot en stor spiss.

Jose Arrogantio

Tror vi trenger å få inn en ny assisterende trener for at vi skal se noen endring i spillestil. Skarsfjord virker ikke som han tør/er kompetent nok til å sette opp effektivt ballsittende spill.

Belfort

Quote from: Jose Arrogantio on October 02, 2011, 12:06:06 PM
Tror vi trenger å få inn en ny assisterende trener for at vi skal se noen endring i spillestil. Skarsfjord virker ikke som han tør/er kompetent nok til å sette opp effektivt ballsittende spill.


Då er vi avhengig av at Skarsfjord erkjenner sitt problem, noe jeg er usikker på

Jose Arrogantio

Quote from: Belfort on October 02, 2011, 12:17:11 PM
Quote from: Jose Arrogantio on October 02, 2011, 12:06:06 PM
Tror vi trenger å få inn en ny assisterende trener for at vi skal se noen endring i spillestil. Skarsfjord virker ikke som han tør/er kompetent nok til å sette opp effektivt ballsittende spill.


Då er vi avhengig av at Skarsfjord erkjenner sitt problem, noe jeg er usikker på


Han har vel prøvd å få inn en slik trener i vinter, så tror han faktisk er klar over problemet.

Lasaron

Haugesund tok ikke mål av seg å vinne eliteserien heller.
Tren på langskudd

Utmedsnolken

Quote from: Lasaron on October 02, 2011, 12:51:42 PM
Haugesund tok ikke mål av seg å vinne eliteserien heller.


det har vel ikke brann hatt som mål under skarsfjord heller.
"og der snubler Sæternes igjen"

krakra

Quote from: Lasaron on October 02, 2011, 12:51:42 PM
Haugesund tok ikke mål av seg å vinne eliteserien heller.
Nei, men de hadde nok som mål å vinne Adeccoligaen. Noe de gjorde da Skarsfjord forsvant. Tror ikke Skarsfjord kommer til å godta noe konkret mål om gullstrid heller. Han liker mer veldig vag prat som ingen kan ta ham på i ettertid.

Koffert1

Sitter å følger SIF-RBK nå, og vil si at Nordkvelle står frem som en god fotballspiller som absolutt er med å bidra til festfotballen strømsgodset spiller for øyeblikket. I tillegg vil jeg tørre å påstå at han bidrar godt defensivt. Mye nede å henter ball for så å starte angrep.

Akkurat nå føler jeg meg meget sikker på at han vil bli en veldig god mann å få inn i klubben.

roaldinho

Quote from: Koffert1 on October 23, 2011, 20:19:32 PM
Sitter å følger SIF-RBK nå, og vil si at Nordkvelle står frem som en god fotballspiller som absolutt er med å bidra til festfotballen strømsgodset spiller for øyeblikket. I tillegg vil jeg tørre å påstå at han bidrar godt defensivt. Mye nede å henter ball for så å starte angrep.

Akkurat nå føler jeg meg meget sikker på at han vil bli en veldig god mann å få inn i klubben.


Hjelper kanskje ikke så mye når deffensive Skars er treneren. Får ikke sånn type fotball når Skars er trener, det skjer ikke. Er enig i at han spiller bra i dag og bidrar med mye, men det vil nok forandre seg litt i Brann, dessverre. Han vil nok heve laget uansett.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Lister

Har sagt det for, han er den perfekte spilleren til å lempe mjelde ut av laget. Av positive egenskaper kan han alt mjelde kan, bare bedre.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Assist og mål mot VIF, og sørger med det for at pakket ender bak oss på tabellen. Bra start på karrieren. (Med forbehold om at det holder seg, selvsagt)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Enig, han var virkelig god i dag. Satt fart på laget som hadde gått seg litt fast. Liker skuddet hans. Han har det med å score stilige mål
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Vel. Det er ingen tvil om at Nordkvelle er en spiller som kan være god dersom han utnyttes rett. Spørsmålstegnet ligger fortsatt i om vi har noen rolle som passer ham og det forandrer seg ikke av noen gode kamper for Godset.

Men hvis Kvelle kan tvinge frem en endring i spillestilen, så har jeg ingenting imot det.

Joggi Bogga

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Huff

Quote from: krakra on November 20, 2011, 21:26:13 PM
Vel. Det er ingen tvil om at Nordkvelle er en spiller som kan være god dersom han utnyttes rett. Spørsmålstegnet ligger fortsatt i om vi har noen rolle som passer ham og det forandrer seg ikke av noen gode kamper for Godset.

Men hvis Kvelle kan tvinge frem en endring i spillestilen, så har jeg ingenting imot det.


Helt enig.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Joggi Bogga

Overså denne.

Han spillte langt fremme. Som regel førsteforsvarer i kompani med Kamara. Nest fremst om man ser på angrep og forsvar under ett.

Tok lite del i oppbygningen av angrepene, var hele tiden på hugget for å låpe gjennom. Beveget seg ekstremt mye. Strakk Vålerengen og var hele tiden en trussel.

Han gjorde egentlig det ingen av våre 3 fremst midtbanespillere gjorde i cupfinalen. En spiller som garantert kommer til å rive av seg håret i frustrasjon over manglende kjemi med Guastavino.
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Litt tidlig å klage på regnet?

http://www.brann.no/nyheter/brann-spillerne-med-ski-pa-beina/

"- Bortsett fra regnet så har det vært helt topp. Jeg begynner å bli kjent med spillerne ute på banen også nå, så det har vært veldig positivt."
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra


Markmus

Pokker at de ikke fikk Rudy og Ojo opp i skibakken. Det hadde vært litt av et syn :)
Ka du ve?

Klaus_Brann

Hehe, ja, spesielt Ojo med mikrofon på seg. Hadde han vært like redd som når han tok turen opp Ulriken hadde det vært stor underholdning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Markmus

Ojo idet han setter utfor toppen av bakken: "How do I turn??!?!" ;D

Austin idet han setter utfor toppen av bakken: "Trees, move away"
Ka du ve?

Lister

Tror nok ojo hadde vært mer "I'm the only brown person to do this"
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

Det eneste som er sikkert er at Ojo hadde takket Gud og mamma når han kom helskinnet ned.

Utmedsnolken

Hadde han stått igjen kun med hode og overkropp, så hadde han nok takket Gud for at det ikke gikk verre også
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Gå av.

Lister

Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2012, 10:25:43 AM
Hadde han stått igjen kun med hode og overkropp, så hadde han nok takket Gud for at det ikke gikk verre også


Kunne plassert han i bæremeis på ryggen til nordkvelle så kunne han vært oppspillspunkt.
Guinness - Makes you drunk

Klaus_Brann

Quote from: Lister on January 10, 2012, 00:06:45 AM
Tror nok ojo hadde vært mer "I'm the only brown person to do this"


"I hope the Bergen people can see this. I don't think any other Brann player has done this.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Quote from: Markmus on January 09, 2012, 23:37:18 PM

Austin idet han setter utfor toppen av bakken: "Trees, move away"
Og trærne ville nok flyttet seg.

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on January 10, 2012, 10:27:22 AM



Ah, the holy grail. Ojo i møte med the knights who say NI hadde vært noe.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lister

Quote from: Klaus_Brann on January 10, 2012, 16:30:55 PM
"I hope the Bergen people can see this. I don't think any other Brann player has done this.


WTF, har alltid trodd han sa "brown" og tenkt wtf er det han vaser om. Men sier han Brann blir det jo hakket mer vasing, om vi ikke akkurat flommer over av lokale talenter er det hvertfall nok folk som har vokst opp mellom bakkar og berg.
Guinness - Makes you drunk

Jose Arrogantio

Quote from: Lister on January 10, 2012, 11:14:02 AM
Quote from: Utmedsnolken on January 10, 2012, 10:25:43 AM
Hadde han stått igjen kun med hode og overkropp, så hadde han nok takket Gud for at det ikke gikk verre også


Kunne plassert han i bæremeis på ryggen til nordkvelle så kunne han vært oppspillspunkt.


Ville ennå vært bedre enn Tadas.

Klaus_Brann

Quote from: Lister on January 10, 2012, 17:55:30 PM
Quote from: Klaus_Brann on January 10, 2012, 16:30:55 PM
"I hope the Bergen people can see this. I don't think any other Brann player has done this.


WTF, har alltid trodd han sa "brown" og tenkt wtf er det han vaser om. Men sier han Brann blir det jo hakket mer vasing, om vi ikke akkurat flommer over av lokale talenter er det hvertfall nok folk som har vokst opp mellom bakkar og berg.


Hmm, har alltid trodd "Brann". Men ingen av de overrasker meg med Ojo, han visste jo ikke hva han gikk til, og når han syntes det var så sinnsykt skremmende, kan han sikkert ha tenkt at ingen av de andre hadde turt det. Ikke vet jeg.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Jose Arrogantio

http://fotball.aftenposten.no/treningskamper/article231144.ece

Skarsfjord hører visst på forumet  :)

Jeg tror ennå at Haugen har potensiale til å bli veldig god DM ved siden av Austin, men sånn som det er nå vil jeg heller ha Haugen som OM der oppe hvis det samtidig gjør Nordkvelle bedre. Nordkvelle funker ikke som OM utifra de 3 omgangene jeg har sett ham der så langt.

aleksanderhjelleseth

er glad for at skars omsider ser at noe bør gjøres, helt riktig å trekke ned nordkvelle. han har løpskraften som trengs. soko bør matches mer før han igjen inntar en av de viktigste posisjonene på banen. videre vill eg at grorud og kalven pakker bagen til sommeren, grønner inn på proffkontrakt. er el fakiri tiltenkt en trener rolle i brann? det bør vurderes, tror han er fryktelig viktig for de unge gjennom sin proffesjonalitet og den tunge erfaringen han faktisk har fra internasjonal fotball. Det er skremmende og se hvordan den bakre 4er har fungert/ikke fungert. selv zolts ser ut som en 5åring, og han var solid (+-) i fjor.

krakra

Quote from: Jose Arrogantio on April 03, 2012, 15:23:41 PM

Skarsfjord hører visst på forumet  :)

På tide!

Tror også Haugen har potensiale på DM, men fysikken hans er ikke helt der ennå. En DM må vinne endel baller også. I tillegg så er det noen slurvefeil som må ryddes vekk. Kvelle får på DM brukt løpskraften og drivet sitt. Pasningsfoten og kreativiteten er en svakhet, men Austin er god på området og jeg tror egentlig ikke vi får styrt spille så mye fra midtbanen mot Molde. Haugens skuddfot og kjappe stikkere kan bli viktige fra OM-rollen. Forhåpentligvis kan han spille gjennom Kvelle på løp også.

Lasaron

Jeg nevnte det i høst, men gjentar det igjen. Jeg så en Godsetkamp der Nordkvelle spilte dypt i andre omgang. Han hadde ikke boksåpner-pasninger, men hadde mange trygge pasninger.
Tren på langskudd

Lister

Jeg mener nordkvelle sin styrke primært ligger i gjennombruddsløpene, men det er ingen grunn til at disse ikke kan komme fra dyp midtbane.
Guinness - Makes you drunk

Go Up