• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FFK -Brann (semifinale), onsdag 21 sept., kl.20.00

Started by Gulløl, August 24, 2011, 11:28:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Markmus

Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 22:19:39 PM
Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.


Da er jeg med. Hvorfor fikk Mjelde gult kort, egentlig? Hisset han seg opp?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:23:38 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 22:19:39 PM
Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.



Da er jeg med. Hvorfor fikk Mjelde gult kort, egentlig? Hisset han seg opp?


han rev vel vekk en av idiotene som stod å sparket mot Bajter og så skal selvsagt dommeren være "fair" og gi ett kort til hvert lag istedenfor å straffe de som virkelig fortjente det
"og der snubler Sæternes igjen"

KEO

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:23:38 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 22:19:39 PM
Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.


Da er jeg med. Hvorfor fikk Mjelde gult kort, egentlig? Hisset han seg opp?

Kaptein og hisset seg litt mye opp!!
Nu kør vi!

Leffen

Jeg driter i hvordan vi spilte. Cup'en skal hem!!
1 tap på de siste 15 kampene. Det er sterkt.
Kudos til guttene!!

roaldinho

Kjipt for Mjelde om han da må stå over finalen pga det kortet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

LikeABoss

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:29:15 PM
Kjipt for Mjelde om han da må stå over finalen pga det kortet.


Var det ikke kun Sævasson som måtte ha stått over om han fikk gult?

Spelaren

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:17:11 PM
Om det var hans frispark, at han fikk frispark før den episoden skjedde med spark og legge seg over ball så beklager jeg! Jeg trodde han lå seg over ballen for å drøye tid når Ffk hadde fått frispark pga hands eller noe. Men om det var frispark til Bajiter så forstår jeg han og det er kun Fredrikstad spillerne sin feil!


Eg trur dei fleste av oss ville ha slitt med å komme seg opp frå den møljen han havnet i. Nokså paradoksalt at FFK-spelarane sjølv bidrar til å drøye tiden ved å sparke laus på han - passe typisk nok klarer dommeren å gi eit gult til kvart lag.

Uføkkingsfatteleg. FFK skulle hatt minst to mann sendt av banen.
Gå av.

roaldinho

Quote from: LikeABoss on September 21, 2011, 22:32:22 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:29:15 PM
Kjipt for Mjelde om han da må stå over finalen pga det kortet.


Var det ikke kun Sævasson som måtte ha stått over om han fikk gult?



Kan godt være, derfor jeg skrev om. Spurte lenger oppe, men ikke noe svar.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 22:33:47 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:17:11 PM
Om det var hans frispark, at han fikk frispark før den episoden skjedde med spark og legge seg over ball så beklager jeg! Jeg trodde han lå seg over ballen for å drøye tid når Ffk hadde fått frispark pga hands eller noe. Men om det var frispark til Bajiter så forstår jeg han og det er kun Fredrikstad spillerne sin feil!


Eg trur dei fleste av oss ville ha slitt med å komme seg opp frå den møljen han havnet i. Nokså paradoksalt at FFK-spelarane sjølv bidrar til å drøye tiden ved å sparke laus på han - passe typisk nok klarer dommeren å gi eit gult til kvart lag.

Uføkkingsfatteleg. FFK skulle hatt minst to mann sendt av banen.


Sant nok. Vet iallefall nå at det var frispark til Bajiter, og da er det totalt meningsløst av Ffk spillerne å sparke løs. Ikke at det hadde vært greit om Ffk skulle hatt ballen, men da hadde det vært latterlig av Bajiter å holde på ballen for å drøye. Han ruller jo seg over ballen, så kunne fint reist seg opp uten å bli sparket. Men siden det var hans frispark så er det ingen tvil om at Fredrikstad spillerne var hodeløse i den episoden.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Brannfrelst

Alle fly fra SAS og Norwegian til Bergen er utsolgt etter kl 5 cupfinaledagen. Er derimot noen plasser å oppdrive fra Rygge og Torp,en liten time fra Ullevåll.. Togbillettene ryker vel fort og i løpet av de neste dagene.. Får håpe det settes opp ekstrafly;)
2.10.07-Gullet kom hem!

olebrann3

Mjelde må ikke stå over. Sævarson og torp måtte stått over om eg husker rett.
Ingen karantener i finalen altså

krakra

Ojo var også i fare for å stå over. Ingen må stå over.

roaldinho

Quote from: Brannfrelst on September 21, 2011, 22:44:07 PM
Alle fly fra SAS og Norwegian til Bergen er utsolgt etter kl 5 cupfinaledagen. Er derimot noen plasser å oppdrive fra Rygge og Torp,en liten time fra Ullevåll.. Togbillettene ryker vel fort og i løpet av de neste dagene.. Får håpe det settes opp ekstrafly;)


Det settes garantert opp ekstrafly. Det kommer SAS og de andre til å tjene gode penger på, så bare vent! Etterspørselen kommer til å bli stor, og flyselskapene vil tjene penger. Vinn-vinn for alle parter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: olebrann3 on September 21, 2011, 22:45:49 PM
Mjelde må ikke stå over. Sævarson og torp måtte stått over om eg husker rett.
Ingen karantener i finalen altså


Da har jeg oversikten.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Gulløl

September 21, 2011, 23:17:29 PM #416 Last Edit: September 21, 2011, 23:25:15 PM by Gulløl
Herlig, herlig herlig, nå blir det finale  :). For en stemning i dag, Brann supporterne leverte 110 % som jeg håpte på. Og artig når halvparten av FFK supporterne reiste seg omtrent samtidig og gikk når det andre målet kom.

Og et tips til billig fly til Oslo fredag-søndag cupfinale helgen. En i underkant 3 timer kjøretur fra Bergen til Haugesund så kan en få fly med Norwegian til 800-900 kr tur retur. Må  vel være høyaktuelt for den store skare av Brann supportere som bor i Sunnhordlands kommunene, Os, Fusa og Hardanger som har kortest vei. Har nettopp bestilt selv.

https://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=HAU&A_City=OSL&TripType=2&D_Day=04&D_Month=201111&R_Day=06&R_Month=201111&AdultCount=1&ChildCount=0&InfantCount=0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det er så greit at det er få av oss som reiser frå Kristiansand  ;D .
Gå av.

Klaus_Brann

September 21, 2011, 23:21:49 PM #418 Last Edit: September 21, 2011, 23:24:16 PM by Klaus_Brann
I Haugesund kl 23.55 og da i Bergen tidligst kl. 03.30.
Da er det fort ikke så veldig attraktivt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Vist man er mellom 12-25 år kan man bestille ungdomsbillett hos wideroe til/fra sandefjord. 537 hver vei!

Markmus

Quote from: Speedy on September 21, 2011, 22:58:58 PM


Håper helt klart på Start. Fordi de sikkert er enklest å slå, og fordi det er bedre å tape for Mjelde enn Rekdal. Om vi først skal tape finalen, så er det "flott" at Mjelde får æren. Da får han samtidig sagt "fuck you" til RBH & Co.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 23:35:26 PM
Quote from: Speedy on September 21, 2011, 22:58:58 PM


Håper helt klart på Start. Fordi de sikkert er enklest å slå, og fordi det er bedre å tape for Mjelde enn Rekdal. Om vi først skal tape finalen, så er det "flott" at Mjelde får æren. Da får han samtidig sagt "fuck you" til RBH & Co.


Om det skjer så blir det ikke syregliset fra Bruun, men suretrynet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Syns det blir veldig feil holdning at det er "greit" at vi taper hvis vi møter Mjelde fordi han da han si "fuck U" til ledelsen vår. Vi skal vinne og møter vi Mjelde har jeg null sympatier for ham i den kampen. Da er han en fiende som skal knuses.


dudo

Hvis vi taper finalen må vi iallefall komme oss foran RBK på tabellen. Jeg liker ikke helt scenarioet hvor vi ender på tredje og trønderne på fjerde, og vi redder ecup for dem til neste år med å vinne cupen. Men jeg liker jo scenarioet med cupgull og medalje i serien ganske godt, det skal sies ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: krakra on September 21, 2011, 23:44:53 PM
Syns det blir veldig feil holdning at det er "greit" at vi taper hvis vi møter Mjelde fordi han da han si "fuck U" til ledelsen vår. Vi skal vinne og møter vi Mjelde har jeg null sympatier for ham i den kampen. Da er han en fiende som skal knuses.




Les hva jeg skrev en gang til.
Ka du ve?

krakra

Du sier det " flott" at Mjelde får si "fuck U" til RBH hvis vi taper. Personlig ville jeg ikke sett noen fordeler ved å tape for noen. Selv synes jeg det ville vært ekstra ille om en tidligere storhet skulle være den som "ødela" sesongen vår.

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBMiller

Fantastisk dag! Nydelig stemning på kampen og i timene etterpå.

Nixon

Det er som det er sagt: Fantastisk! Både på banen og kanskje spesielt på tribunen. På bussen til Rygge fortalte RBH at formannen i Fredrikstad hadde sagt under kampen at det ikke var lett for de å vinne når de spilte på bortebane!:)

Som hos mange andre er fly og hotell ordnet, og det er bare å begynne å krysse av i kalenderen!:)
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: krakra on September 21, 2011, 23:58:43 PM
Du sier det " flott" at Mjelde får si "fuck U" til RBH hvis vi taper. Personlig ville jeg ikke sett noen fordeler ved å tape for noen. Selv synes jeg det ville vært ekstra ille om en tidligere storhet skulle være den som "ødela" sesongen vår.


Jeg sier at OM vi først skal tape finalen, så er det "flott" at Mjelde får æren. Samtidig sier jeg at Mjelde dermed får sagt "fuck you" til RBH & Co.

Håper da selvsagt at vi vinner finalen. At du kunne tolke det på en annen måte er merkelig. Selv om setningen kanskje var klønete utformet, så burde det da være åpenbart for deg at jeg håper Brann vinner.
Ka du ve?

Nixon

Mjelde hundre ganger før Rekdal i alle fall! En engere krets av oransjepakk-hatere snakket før kampen om at det nesten hadde vært bedre å tape for FFK i semien enn for Rekdal & co i finalen. For det hadde vært ille! Så alle fingrer krysses for Start i morgen.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Tror Hoff er ute for Start og at Owello skal spille den offensive midtbanerollen. Såvidt jeg kan huske å ha lest på twitter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

September 22, 2011, 07:21:27 AM #432 Last Edit: September 22, 2011, 07:23:01 AM by Xminator
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 00:54:59 AM
Det er som det er sagt: Fantastisk! Både på banen og kanskje spesielt på tribunen. På bussen til Rygge fortalte RBH at formannen i Fredrikstad hadde sagt under kampen at det ikke var lett for de å vinne når de spilte på bortebane!:)

Som hos mange andre er fly og hotell ordnet, og det er bare å begynne å krysse av i kalenderen!:)


Fly og hotell er ordnet ja, men frem til billetten(e) er i hånden, så ligger jo alltid tvilen der - hva kommer til å gå galt...

Har vel klart å redde 4 billetter fra å bli svartebørsmat ved de to forrige anledningene, så håper virkelig jeg kan bidra til at noe tilsvarende blir brukt av Brannsupportere til kostpris denne gangen også...

krøvel vellevold

NRK har lagt ut kampen på nett. Men bare lyden tydeligvis... Send klagestorm! Vi vil ha bilder for lisenspengene våre!
Legg ned hele klubben!

Markmus

Sjekk vaktene når Guastavino jubler sammen med supporterne: http://www.youtube.com/watch?v=T8SQql0cgRw&feature=related

Hva i helvete? Jævlig meningsfullt å rive vekk supportere som ikke gjør annet enn å juble. Vi har ikke tradisjoner for tribunevold i Norge, men herregud så lett slike situasjoner kan eskalere til slagsmål utelukkende pga vaktenes oppførsel.
Ka du ve?

olebrann3

Opplevde akkurat det samme i 2009 når eg var i fredrikstad. Fikk beskjed om å stå bak øverste platået på trappen. Altså der setene begynner.

Vaktene i fredrikstad er håpløse!

Spelaren

Quote from: Markmus on September 22, 2011, 12:49:33 PM
Sjekk vaktene når Guastavino jubler sammen med supporterne: http://www.youtube.com/watch?v=T8SQql0cgRw&feature=related

Hva i helvete? Jævlig meningsfullt å rive vekk supportere som ikke gjør annet enn å juble. Vi har ikke tradisjoner for tribunevold i Norge, men herregud så lett slike situasjoner kan eskalere til slagsmål utelukkende pga vaktenes oppførsel.


Venter på den obligatoriske unnskyldningen frå smålige plankefolk no. Reagerte også på dette her, det er no for pokker ikkje Tyrkia det her.
Gå av.

roaldinho

Quote from: olebrann3 on September 22, 2011, 13:01:16 PM
Opplevde akkurat det samme i 2009 når eg var i fredrikstad. Fikk beskjed om å stå bak øverste platået på trappen. Altså der setene begynner.

Vaktene i fredrikstad er håpløse!


Sånn var det i seriekampen i sommer også. Håpløst, ja.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

NRKs mediaplayer er noe forbanna drit. Ikke kan man hoppe frem i videoen. Skal man se noe i slutten av kampen, må man pent spole. Det tar ca en time... Og skulle man være så uheldig å ha brudd i nettforbindelsen under nedlasting, må man laste alt på nytt igjen. Ikke får man det i full skjerm heller. Fy faen for noe forbanna møkk!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann er faktisk det første bortelaget siden 2006 som har vunnet en semifinale.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2011, 17:45:59 PM
NRKs mediaplayer er noe forbanna drit. Ikke kan man hoppe frem i videoen. Skal man se noe i slutten av kampen, må man pent spole. Det tar ca en time... Og skulle man være så uheldig å ha brudd i nettforbindelsen under nedlasting, må man laste alt på nytt igjen. Ikke får man det i full skjerm heller. Fy faen for noe forbanna møkk!


Bruk nettadressen til videoen og lim det inn i windows media player...

Lister

Eller annen mediaspiller som takler den typen stream, f.eks VLC

NRK beta hadde en av de bedre flashbaserte streamingløsningene jeg har sett, uvisst hvorfor de mente det var en god plan å droppe den for en windows media plugin.
Guinness - Makes you drunk

Spelaren

VLC fungerer veldig bra, finnes det ein plugin som filtrerer bort trommelyder? Eventuelt ein som hever kvaliteten på spelet?
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on September 22, 2011, 19:32:33 PM
VLC fungerer veldig bra, finnes det ein plugin som filtrerer bort trommelyder? Eventuelt ein som hever kvaliteten på spelet?


Er det ikke alt+f4 som aktiverer det filteret?
"og der snubler Sæternes igjen"

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2011, 17:45:59 PM
NRKs mediaplayer er noe forbanna drit. Ikke kan man hoppe frem i videoen. Skal man se noe i slutten av kampen, må man pent spole. Det tar ca en time... Og skulle man være så uheldig å ha brudd i nettforbindelsen under nedlasting, må man laste alt på nytt igjen. Ikke får man det i full skjerm heller. Fy faen for noe forbanna møkk!


Nå syns jeg NRK sin nettv-løsning er dårlig, men mediaplayer-pluginen min fungerer helt fint. Kan trykke meg rundt jeg.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

September 22, 2011, 23:35:34 PM #446 Last Edit: September 22, 2011, 23:40:15 PM by Gulløl
Quote from: osoerli on September 22, 2011, 23:25:05 PM
Er det Osdal me ser på 2.rad ca. 43-49 sek.
http://www.brann.no/nyheter/her-rabler-det-totalt/


Ja. Og de andre "TV-trynene" vi har sett så mange ganger før :P.
Vet ikke om de er PR-kåte, eller bare liker å ha elendig oversikt til banen fra 1 og 2 rad  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 22, 2011, 23:35:34 PM
Quote from: osoerli on September 22, 2011, 23:25:05 PM
Er det Osdal me ser på 2.rad ca. 43-49 sek.
http://www.brann.no/nyheter/her-rabler-det-totalt/


Ja. Og de andre "TV-trynene" vi har sett så mange ganger før :P.
Vet ikke om de er PR-kåte, eller bare liker å ha elendig oversikt til banen fra 1 og 2 rad  ;)


Pass deg no! Denne Osdal stod langt nede fordi han skulle ta bilder av gjengen ved innmarsj. Så ikke kom her og kom her!
Legg ned hele klubben!


Gulløl

Såg at NRK var og filmet en del på semifinaleshowet på hotel Fredrikstad. Er det lagt ut noen klipp noen plass, noen som har linker ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up