• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FFK -Brann (semifinale), onsdag 21 sept., kl.20.00

Started by Gulløl, August 24, 2011, 11:28:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

LikeABoss

Quote from: osoerli on September 21, 2011, 20:24:41 PM
Håpar ingen har bestillt fly og hotell allereide.



Hotellene er fullbooket..
Her skal det taes med 4 mannstelt  ;D

olebrann3


krakra


olebrann3


Torvanger


osoerli

No bestiller kanskje eg også.  Men ikkje direkte fortent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on September 21, 2011, 20:30:39 PM
I alle fall ikkje ufortjent!
Relativt, men sånn har det  vært i hele år. Har vi spilt en eneste god cupkamp?

ostraume

Midtstopperne våre har da vært veldig bra denne kampen? Bortsett fra Grorud sitt selvmålsforsøk altså.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3

Austin skyter mye fra langt hold idag. Ser for meg en ahlsen kopi!

krakra


Lister

Kanskje de to safeste byttene hvis du skal sikre noe som helst.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Bra vi hadde ojo på bakerste, men mjelde må jo være vaksinert mot å få ballen mellom stengene.
Guinness - Makes you drunk

hansastril

Stolt og kry

Lister

Vakker detalj fra holmvik der, synd ojo ikke fikk den helt med seg.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Quote from: krakra on September 21, 2011, 20:39:14 PM
Veldig defensivt bytte.


Mulig det, men vi har eid kampen etter byttene.

Helvete for et klæssetryne Tarik er.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Hva faen skulle de med ballen? Det var jo vårt frispark!
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Helt latterlig at ikke flere FFK-spillere får rødt der. Det er jo overfall.

Markmus

JADDA ;D

Deilig. Elendig kamp, men vi fortjente denne etter at FFK rappet poeng på Stadion i april :)
Ka du ve?

Spelaren

Gå av.

Dan Inge

SK BRANN e konge  :D noen som kan svare på når billetter til cup finalen blir lagt ut enten i regi av bataljonen, eller på annen måte?!?!
kjør over pakket!!

Lasaron

HA! Både Ojo og Guastavino bringer NRK-reporteren ut av fatning.
Tren på langskudd

krakra

Cupfinale for faen, vi skal spille cupfinale og kjemper om medalje i TL. Det er helt vilt med tanke på situasjonen i vinter.

Derabilo

Helsike så deilig. Jeg skal bli så ufordragelig bergenser når vi har vunnet den finalen!
For en sesong vi har hatt. Folk kan være så misfornøyd av småting som de bare vil - med minimale ressurser har Skarsfjord fått frem ett lag med gode holdninger, som står frem for hverandre og som tar poeng i kamp etter kamp! Dette er ett lag som det er knallgøy å heie på!
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:04:24 PM
HA! Både Ojo og Guastavino bringer NRK-reporteren ut av fatning.


Var det Diego som snakket engelsk? Var borte frå TVen men hadde headsettet på :) .

må ha headsett ellers vekker eg ungene. For øvrig vanskelig å primalskrikjuble slik...
Gå av.


Lasaron

Piotr var god. Jeg tror jeg vil påstå at fra juni og fram til nå har Piotr vært bedre enn noen annen Brannkeeper har vært så lenge jeg har fulgt med, siden tidlig 90-tall.
Alle i forsvaret var gode i forsvar, spesielt Zolt.
Haugen skuffet litt. Han spilte bedre når han kom inn som innbytter. Men disse siste tre kampene tror jeg betyr en hel del for utviklingen hans, og han spilte ikke noe dårligere enn Holmvik eller Bentley ville gjort. Eller Mjelde.

Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.

Fansen: Brannsupporterne herjet!
Tren på langskudd

hansastril

Så si det eneste du hørte fra plankehaugen var trommer. Herlig innsats, synd jeg ikke fikk vært der selv.
Stolt og kry

Markmus

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 21:09:33 PM
Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:04:24 PM
HA! Både Ojo og Guastavino bringer NRK-reporteren ut av fatning.


Var det Diego som snakket engelsk? Var borte frå TVen men hadde headsettet på :) .

må ha headsett ellers vekker eg ungene. For øvrig vanskelig å primalskrikjuble slik...


haha, ja, han gjorde faktisk det. Jeg hatt et halvt øre til TV-en når jeg hørte noen snakke engelsk jeg ikke kunne identifisere via hørselen. Første gang jeg har hørt han snakke engelsk tror jeg :P
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:18:32 PM
Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.


Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.
Ka du ve?

olebrann3

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.

Som igjen gir mye sprut på banen da eller?

Spelaren

Quote from: olebrann3 on September 21, 2011, 21:23:08 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.

Som igjen gir mye sprut på banen da eller?


Når me først kommer, så kommer me seint!!
Gå av.

Xminator

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:18:32 PM
Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.


Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.


Ikke mye ståkukfotball i dag, men det kunne jo forklart de hjelpeløse sprellene til Mjelde...

Ellers er jeg enig med Krakra, det burde vert tildelt ett par røde kort for overfallet mot Bajter. Det er i en fase der kampen i praksis er avgjort, og det er en oppførsel som overhode ikke hører hjemme på en fotballbane.

Lasaron

Quote from: Xminator on September 21, 2011, 21:25:55 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:18:32 PM
Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.


Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.


Ikke mye ståkukfotball i dag, men det kunne jo forklart de hjelpeløse sprellene til Mjelde...

Ellers er jeg enig med Krakra, det burde vert tildelt ett par røde kort for overfallet mot Bajter. Det er i en fase der kampen i praksis er avgjort, og det er en oppførsel som overhode ikke hører hjemme på en fotballbane.


I følge VG sier Skarsfjord at dette var en oppreisning!
Tren på langskudd

Markmus

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 21:25:15 PM
Quote from: olebrann3 on September 21, 2011, 21:23:08 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.

Som igjen gir mye sprut på banen da eller?


Når me først kommer, så kommer me seint!!


Akkurat. Vi kommer ikke for tidlig ;D
Ka du ve?

eivhelle

Fortjent seier til slutt, selv om NRK og FFK treneren prøver å fremstille det som flaks. Jeg vil nå si at FFK var rimelig heldige med en del situasjoner tidligere i kampen, som for eksempel at de slapp å få straffe mot seg på handsen i første omgang og at Keane fikk fullføre kampen til tross for at han fortjente minst 3 gule kort.

Ellers var det ingen stor kamp, og jeg synes spesielt Torp virket tung og treg i dag. Men positivt at ingen pådro seg karantene før finalen.

Hatleking

Zsolt var veldig god i dag! Elles er det utruleg herleg - me er i cupfinalen, folkens!!!

Klaus_Brann

Fantastisk å komme hjem fra semifinalen, med øresus og hes stemme. For en stemning i dag, det var helt rått!
Ullevaal!!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Dagens sitat fra Skarsfjord
Reporter: hadde du før sesongen trodd at Brann skulle kjempe om medalje og spille på ullevål 6 nov??
Skarsfjord:  Det hadde no vært på ett sent nachspill ihvertfall :-) må jo bare like det nordnorske kuken der:-))))
Nu kør vi!

Utmedsnolken

begynner å bli svært vanskelig (og dyrt) å komme seg til og fra oslo med fly cupfinalehelgen, så bare å bestille
"og der snubler Sæternes igjen"

hansastril

Vi reiser en gjeng på 5, så vi tar bil. Billett eller ikke så skal vi til Oslo. Hvor lang tid gikk det ca i 2004 etter semien før billettene kom ut? Var for sen den gang, vil ikke gå i samme fellen en gang til!
Stolt og kry

Utmedsnolken

Det er lenge til nff legger ut sine billetter, så du kan ta det med ro. de skal lodde de ut, så man har en hel uke og registrere seg på
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Fantastisk herlig, taktisk god kamp, selv om det kunne bikke begge veier. Fredrikstad mye mer på hugget i første omgang, Brann fikk til lite,  men Fredrikstad fikk ikke til allverden de heller. De hadde mye ballen.
Etter målet var det omtrent bare Brann. Virker som de hadde kontroll, og da 2-0 målet kom var det kjørt selv om Fredrikstad prøvde det de kunne.

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde.

Mjelde var en vits i hele kampen! Da han på slutten skulle ned til cornerflagget klarte mannen å skli på ballen og ballen ruller ut til innkast. Han har ballteknikk som en miniputt.

Haugen gjorde ikke så mye fra seg, men Gustavinho er iallefall alt for ego. Austin fikk mye bank, men han er en hardhaus og takler det. Godt det ikke var Mjelde som fikk juling.

Zsolt ganske bra, forsvaret har mye bra kontroll. Sævarsson ikke bra, Fakiri hadde vel god kontroll. Torp virker ute av det, mens Ojo syntes jeg mangler det lille, til tross for mål. Beveger seg mye på kant, og det ødelegger en del.

Byttene var helt greie, flott at det kom inn noen med friske bein. Bajiter jobbet ræven av seg, men det skulle bare mangle da han ikke fikk så veldig mange minutter. Da kunne han ta det helt ut resten av kampen, og det gjorde han også.

Ellers en fantastisk reaksjonsredning fra Piotr da han reddet ett skudd som gikk via en Brannspiller først.

Føler dette var en kamp der det første laget vant, spesielt når det dro seg ut i andre omgang. Brann skapte lite, Fredrikstad lite, begge hadde grei kontroll deffensivt før Brann målet som man var heldig med. Da det var 1-0 måtte Fredrikstad frem og da kunne Brann satse på kontringer. Om Fredrikstad hadde scoret først etter like mange minutter som Brann tror jeg ikke Brann hadde klart å utligne heller. Var ikke noe Hawaii fotball som sist de møttes i plankebyen.

Herlig seier tross alt, og nå venter enten Aafk eller Mons sitt Start i finalen! Hadde vært gøy å møte Start, men tipper det blir Aafk. Uansett kan alt skje i finalen, cup er cup, noe som også ble bevist i kveld!

Gratulerer alle sammen, vi tok endelig rotten på Fredrikstad.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 21:50:20 PM
begynner å bli svært vanskelig (og dyrt) å komme seg til og fra oslo med fly cupfinalehelgen, så bare å bestille


Mange fly fra Oslo ettermiddag/kveld er allerede utsolgt med Norwegian:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:09:06 PM
Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde



Var det ikke vårt frispark da? Han hadde jo all rett på ballen. Hvorfor de absolutt skulle ta den fra han skjønte ikke jeg.
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on September 21, 2011, 22:09:55 PM
Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 21:50:20 PM
begynner å bli svært vanskelig (og dyrt) å komme seg til og fra oslo med fly cupfinalehelgen, så bare å bestille


Mange fly fra Oslo ettermiddag/kveld er allerede utsolgt med Norwegian:)


ifølge et raskt google-søk, så satt både sas og norwegian opp masse ekstrafly i 2004, så det kommer nok iløpet av noen dager
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 22:11:44 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:09:06 PM
Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde



Var det ikke vårt frispark da? Han hadde jo all rett på ballen. Hvorfor de absolutt skulle ta den fra han skjønte ikke jeg.



Jo, det var vårt frispark. Idiotisk av FFK-spillerne.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 22:11:44 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:09:06 PM
Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde



Var det ikke vårt frispark da? Han hadde jo all rett på ballen. Hvorfor de absolutt skulle ta den fra han skjønte ikke jeg.



Om det var hans frispark, at han fikk frispark før den episoden skjedde med spark og legge seg over ball så beklager jeg! Jeg trodde han lå seg over ballen for å drøye tid når Ffk hadde fått frispark pga hands eller noe. Men om det var frispark til Bajiter så forstår jeg han og det er kun Fredrikstad spillerne sin feil!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Go Up