• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

FFK -Brann (semifinale), onsdag 21 sept., kl.20.00

Started by Gulløl, August 24, 2011, 11:28:16 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Selv om det er 4 uker til semifinalen er det allerede en god del diskusjon rundt kampen og billettsalget kom i gang i går. Oppretter derfor allerede en kamptråd.

Starter tråden med litt billett informasjon:

Denne linken gjelder til bortefeltet som er seksjon R (stå) med 800 plasser.
http://www.billettservice.no/event/FFK-BRANN-NM-SEMIFINALE-billetter/FFK0102

I tillegg er hele S-tribunen holdt av til Brann supportere.
Kommer du med barn og ønsker å sitte ved bortetribunen - da anbefales det at du kjøper billetter på S-feltet - nærmest R-tribunen. Billetter kan du kjøpe her ved å gå inn på denne linken:
http://www.billettservice.no/venue/fredrikstad-stadion-fredrikstad-billetter/FFKE/28?l=NO&brand=ntf_no_ffk

Prisen for Brann supporterne er kr 180,-

Ellers kan det nevnes at 450 av totalt 1250 bortebilletter allerede var solgt 3 timer etter at salget startet i gÃ¥r foremiddag. Tyder pÃ¥ stor interesse og bra cupfeber til høstens foreløpige største borteoppgjør for Brann supporterne. ForhÃ¥pentligvis ender dette med en enda større kamp, cupfinale pÃ¥ UllevÃ¥l 06 november  :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Jeg sendte bestilling til Quality Hotel Fradrikstad og spurte om Brann Supporter pris. De hadde ikke hørt om noe Brann supporter pris, og pris på rommet ble derfor kr. 1890 for ett dobbeltrom.

Velg derfor ikke det første hotel Fredrikstad som kommer opp på google, men det som er litt lenger ned på siden hvis dere vil ha god pris.


Gulløl

August 24, 2011, 13:18:01 PM #3 Last Edit: August 24, 2011, 13:52:53 PM by Gulløl
3500 solgte på 1 dag
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4312/422/

Det står ikke noe om hvor stor andel som er Brann supportere men skal en gå ut fra salget etter de 3 første timene og regner prosentvis økning som den samme på totalen og bortebilletter (2375 og 450) gir det et ca. antall for gårsdagen på 660. Nå som vi er 14 timer i gang med en ny dag bør vi vel kommet opp på 700 tallet, selv om salgstakten har avtatt en god del i dag.

Ser en pÃ¥ hele Fredrikstad Stadion er det i tillegg til de 3500 solgte billettene 4900 sesongkorteiere som har forkjøpsrett  til 3 september der nok de fleste vil kjøpe billett.
GÃ¥r en ut fra at Fredrikstad totalt tar inn ca.12500 tilskuere, er de "frie billettene" nÃ¥ ca. 550 til Brann supporterne og ca.4000 til hjemmepublikumet. SÃ¥nn grovt sett etter Ã¥ lekt litt med tall. Blir nok sannsynligvis et utsolgt Fredrikstad Stadion med god cupstemning dette her  :)

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 24, 2011, 13:42:25 PM #4 Last Edit: August 24, 2011, 13:53:37 PM by Gulløl
Quote from: psv-hasund on August 24, 2011, 13:10:57 PM
Jeg sendte bestilling til Quality Hotel Fradrikstad og spurte om Brann Supporter pris. De hadde ikke hørt om noe Brann supporter pris, og pris på rommet ble derfor kr. 1890 for ett dobbeltrom.
Velg derfor ikke det første hotel Fredrikstad som kommer opp på google, men det som er litt lenger ned på siden hvis dere vil ha god pris.


Hotel.com sine valg på hotel i Fredrikstad under linken. En kan få litt billigere hotel om en vil bo utenfor Fredrikstad, men det er nok ikke noe særlig å spare om en tar hensyn til reiseutgifter fra hotelet til Fredrikstad. Og de fleste vil vel bo der det er liv og steming rundt kampen 8). Selv har jeg valgt "Rica City Hotel Fredrikstad", med OK pris og sentralt i Fredrikstad og kun 500 meter fra Fredrikstad Stadion.

http://no.hotels.com/search.do?destination=Fredrikstad%2C+Norge&searchParams.arrivalDate=21%2F09%2F2011&searchParams.departureDate=22%2F09%2F2011&rooms=1&searchParams.rooms%5B0%5D.numberOfAdults=2&children%5B0%5D=0&asaReport=HomePage%3A%3ANoSuggest&destinationId=&searchParams.landmark=&hotelId=&searchParams.resolvedLocation=destination%3A944576%3AEXACT_RED%3AHIGH#vt=LIST&rl=destination%3A944576%3AEXACT_RED%3AHIGH&pfm=1&dn=Fredrikstad,+Norge&cd=21/09/2011&dd=22/09/2011&nr=1&pn=1&so=PRICE&ming=0&maxg=5&r=2&cpr=0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Merkelig tittel på tråden, hvorfor ikke ta seg bryet med å skrive Fredrikstad eller FFK når vi først har kommet oss til vår første semifinale på mange år?

Vallhalla Hotell funker bra;

http://www.hotelvalhalla.no/priser

Fra 895 til 1090 for dobbeltrom.

Mod: Tittel endret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Tifo

Ser denne artikkelen skulle lagt på topp (En web-dude som ikke er på jobb kan sikkert fikse det):
http://www.bataljonen.no/?page=26&news=622

Fra artikkelen:

Hotell

Quote
.:Tifo-gruppen:.

nummer9


Gulløl

August 25, 2011, 12:57:53 PM #9 Last Edit: August 25, 2011, 13:01:46 PM by Gulløl
Hotel Fredrikstad, går ut fra at det er Hotel Fontenen det da er snakk om ?
http://www.hotelfontenen.no/index.php

Fint om en i denne informasjonen også oppgir adresse til begge hotelene, med link til hjemmesidene.
Så slipper en og virre rundt i sentrum på kampdag og lure på hvor hotelene er, ikke alle som har vært i byen før.

Og det å få brann.no til å lage et oppslag også er lurt, ikke alle som leser her inne.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Du har jo denne hjemmesiden også som påstår de er Hotel Fredrikstad.

http://www.hotelfredrikstad.com/index.html

Er det mulig at Hotel Fontenen er konkurs, og Hotel Fredrikstad startet opp i samme lokaler, eller at de som driver hotellet er utrolig dårlig på å lage hjemmeside?

Nixon

Quote from: Gulløl on August 25, 2011, 12:57:53 PMFint om en i denne informasjonen også oppgir adresse til begge hotelene, med link til hjemmesidene. Så slipper en og virre rundt i sentrum på kampdag og lure på hvor hotelene er, ikke alle som har vært i byen før


Det får da være måte på hvor mye barnehage Bataljonen skal være. Folk klarer da fint å sjekke lokalisering selv vil jeg tro.

Ellers flott av Bataljonen å lage dette opplegget!:)
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: psv-hasund on August 25, 2011, 13:04:26 PMEr det mulig at Hotel Fontenen er konkurs, og Hotel Fredrikstad startet opp i samme lokaler


Begge har adresse Nygaardsgaten 9-11 , så det er nok samme sted.
Rød makt på Hansa

stig

Nå skal det sies at det er Hotellet som lager opplegget for oss på eget initativ.Sikkert for å få oss som gjester. Såvidt jeg vet er det et nyoppusset Hotell. Vi skal høre med Brann om de vil markedsføre dette med oss. Inof om vorspielet skal vi i hvert fall få med der etterhvert.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Til info: Hotel Fredrikstad har ikke flere ledige rom fra den 21 til den 22 september. Hotel Victoria har fremdeles ledige rom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBMiller

Stemmer det at R-feltet er utsolgt allerede? Eller er det billettservice som har problemer? For jeg fikk litt problemer med å bestille på S også.

Nixon

Brann sin kamp mot Haugesund er flyttet til fredag 16. september. Noe som gir en ekstra lang og forhåpentligvis god oppladning til semien.
Rød makt på Hansa

Hansakongen

Quote from: SKBMiller on August 26, 2011, 13:40:05 PM
Stemmer det at R-feltet er utsolgt allerede? Eller er det billettservice som har problemer? For jeg fikk litt problemer med å bestille på S også.


Kan vel sikkert tenkes det. Ut fra salgstallene fra dag 1 hvor brann supportere kjøpte 450 billetter på under 3 timer etter de ble lagt ut for salg av en kvote på 1250.

SKBMiller

Quote from: Hansakongen on August 26, 2011, 14:49:39 PM
Quote from: SKBMiller on August 26, 2011, 13:40:05 PM
Stemmer det at R-feltet er utsolgt allerede? Eller er det billettservice som har problemer? For jeg fikk litt problemer med å bestille på S også.


Kan vel sikkert tenkes det. Ut fra salgstallene fra dag 1 hvor brann supportere kjøpte 450 billetter på under 3 timer etter de ble lagt ut for salg av en kvote på 1250.


Det er bra. Hadde vært bra om vi blir et par tusen. Regner med at S-feltet også blir et ståfelt

Klaus_Brann

Hvis kvoten er på 1250 er det vanskelig å nå et par tusen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: SKBMiller on August 26, 2011, 14:56:54 PM
Quote from: Hansakongen on August 26, 2011, 14:49:39 PM
Quote from: SKBMiller on August 26, 2011, 13:40:05 PM
Stemmer det at R-feltet er utsolgt allerede? Eller er det billettservice som har problemer? For jeg fikk litt problemer med å bestille på S også.


Kan vel sikkert tenkes det. Ut fra salgstallene fra dag 1 hvor brann supportere kjøpte 450 billetter på under 3 timer etter de ble lagt ut for salg av en kvote på 1250.


Det er bra. Hadde vært bra om vi blir et par tusen. Regner med at S-feltet også blir et ståfelt


Som Klaus over sier så skjer det ikke. Brann har kvoten på 1250, og om ikke Brann supportere sniker seg inn på hjemmetribunen så blir det 1250. Men om det blir fullt fra våres side så skal jeg være fornøyd. Blir garantert god stemning ut av det!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Northside

Dersom kampen ikke går helt til helvete så tror jeg vi vil få sinnsykt god stemning.
Det runger bra i sangene om dagen, selv i enkelte av disse kjedelige kampene. FFK borte er Norges beste bortetribune  med sidevegg som gjør at lyden ikke forsvinner. Bratt tribune og 1000 Bergensere blir bra. Jeg skal hvertfall gjøre mitt for at vi klarer bedre stemning enn Viking borte i kvarten, og det var vel noe av det bedre vi har gjort pÃ¥ en bortetribune!

Fromri

Quote from: Northside on August 26, 2011, 20:48:19 PM
Dersom kampen ikke går helt til helvete så tror jeg vi vil få sinnsykt god stemning.
Det runger bra i sangene om dagen, selv i enkelte av disse kjedelige kampene. FFK borte er Norges beste bortetribune  med sidevegg som gjør at lyden ikke forsvinner. Bratt tribune og 1000 Bergensere blir bra. Jeg skal hvertfall gjøre mitt for at vi klarer bedre stemning enn Viking borte i kvarten, og det var vel noe av det bedre vi har gjort pÃ¥ en bortetribune!



Stemningen var god i Stavanger, men synest at en del av de sangene spesielt på slutten var unødvendig. Vi trenger å synge de sangene som det går an å synge høyt og kraftig på, ikke disse sangene som ikke gir noe trøkk.....vi må virkelig høres...

oslo øst

r feltet er utsolgt mens s feltet er det ca 140 plasser igjen hvis jeg har lest dette riktig

Gulløl

August 27, 2011, 17:12:38 PM #24 Last Edit: August 27, 2011, 17:29:00 PM by Gulløl
Quote from: oslo øst on August 27, 2011, 14:49:30 PM
r feltet er utsolgt mens s feltet er det ca 140 plasser igjen hvis jeg har lest dette riktig


Da er det solgt 1110. Trolig er resten av de 140 billetter solgt til mandag nÃ¥r det gÃ¥r unna i dette tempoet. Da er det bare for resten av Brann supporterne som vil ha billetter Ã¥ kjøpe pÃ¥ T-feltet ved siden av R og S feltet. Slik gjorde vi det i Haugesund i vÃ¥r, gikk fint det, bare Ã¥ kle seg litt nøytralt. SÃ¥ da kan vi fort bli flere en 1500. Blir knallstemning  8)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

stig

Bataljonen har noen billetter til r-feltet vi vile legge ut for salg mandag.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on August 27, 2011, 17:12:38 PM
Quote from: oslo øst on August 27, 2011, 14:49:30 PM
r feltet er utsolgt mens s feltet er det ca 140 plasser igjen hvis jeg har lest dette riktig


Da er det solgt 1110. Trolig er resten av de 140 billetter solgt til mandag når det går unna i dette tempoet.


Merkelig hvis dette er riktig. Jeg har IKKE lagt merke til denne feberen i byn...

Legg ned hele klubben!

stig

Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

1908


Hansakongen

Quote from: 1908 on August 28, 2011, 12:45:38 PM
Hvor mangen er det igjen?? Noen som vet det??


er vel evt bare det BBB har igjen går jeg ut fra vist man ikke forsøker seg på nabo feltene til bortefellet da:) og nøytralt kledd. skulle tatt seg ut om vi klarte kuppe hele den tribunen hadde vært artig :D

stig

Såvidt jeg kunne se er det i overkant av 100 billetter igjen på felt S som er vårt. Brann har oppfordret barnefamilier om å kjøpe her, og det er et nummerert felt. Vi legger ut 50 billetter til ståfeltet,felt R. Brann har hentet 100 billetter til fetl R, men om de kommer for salg er jeg ikke sikker på.
Nettsideansvarlig

1908

Her er jo en oversikt over R og S..  R er jo stÃ¥feltet..


stig

Nettsideansvarlig

Hatleking

Slik eg ser det, er serien kjørt med tanke på gull. Medalje og fjerdeplass er fortsatt innan rekkevidde, men det kan bli litt vanskeleg det. Viss Brann skal kome ut i Europa, er det nok lettast å kome dit via cupen!

Utmedsnolken

så hyggelige som vi er, så antar jeg at vi leder fair play kåringen også.
"og der snubler Sæternes igjen"

Hatleking

Quote from: Utmedsnolken on August 28, 2011, 15:01:07 PM
så hyggelige som vi er, så antar jeg at vi leder fair play kåringen også.


Akkurat difor nemnde eg fjerdeplassen. Det er realistisk, men på ingen måte sikra.

Utmedsnolken

August 28, 2011, 15:08:02 PM #37 Last Edit: August 28, 2011, 15:09:53 PM by Utmedsnolken
Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 15:01:37 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 28, 2011, 15:01:07 PM
så hyggelige som vi er, så antar jeg at vi leder fair play kåringen også.


Akkurat difor nemnde eg fjerdeplassen. Det er realistisk, men på ingen måte sikra.


NFF har visst ikke fått med seg hvor koselig vi har det i Bergen. vi er visst bare nr. 6, men tromsø og molde er over på tabellen også, så vi skal ikke ha så mange ekstra poeng før vi kan få kvallikplass via denne. Kanvi bli det første laget som spiller aktivt for å vinne fair play-prisen?

Tromsø (8,10)
Molde (8,10)
Stabæk (8,08)
Rosenborg (7,95)
Sarpsborg 08 (7,93)
Brann (7,93)
"og der snubler Sæternes igjen"

krøvel vellevold

Quote from: Hatleking on August 28, 2011, 15:01:37 PM
Quote from: Utmedsnolken on August 28, 2011, 15:01:07 PM
så hyggelige som vi er, så antar jeg at vi leder fair play kåringen også.


Akkurat difor nemnde eg fjerdeplassen. Det er realistisk, men på ingen måte sikra.


Fjerdeplassen gir e-cup kun hvis cupvinner også tar sølv eller bronse. Det skjer ikke.
Legg ned hele klubben!

Hansakongen

ca 80 billetter igjen på felt S til denne kampen


Gulløl

August 29, 2011, 09:36:57 AM #41 Last Edit: August 29, 2011, 11:12:25 AM by Gulløl
Lite bortebilletter igjen til semifinalen, holder vel maks 2 dager til.

Totalt 129 billetter til sammen på felt R og S.

50 billetter til ståfeltet R. Legges ut til salg i nettbutikken til bataljonen i morgen tirsdag kl.18.

79 billetter til familie/sittefeltet S. Kan bestilles her:
http://www.billettservice.no/venue/fredrikstad-stadion-fredrikstad-billetter/FFKE/28?l=NO&brand=ntf_no_ffk

Flott og stor interesse. Når begge feltene ganske snart er utsolgt er hele 1306 Brann supportere booket inn på Fredrikstad Stadion.

Med utsolgte bortefelt 3 uker før kampstart er det vel liten tvil om at det også vil bli plukket en del hundre billetter av Brann supporterne ellers på Fredrikstad Stadion, men de billettene minker det også raskt på.
Tipper vi blir mellom 1600 og 1800 Brann supportere totalt pÃ¥ hele Stadion. Blir litt av en fotballfest  :).
HÃ¥per Hotel Fredrikstad har plass til oss alle til forspillet og showet og at den bakgÃ¥rden er gedigen 8)  ;)

Brann.no / BT / BA burde burde gitt den store interessen oppmerksomhet på sine nettsider. Foreløpig taust.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Northside

Ser det er rimelig lite plasser på resten av denne kortsiden også. De som ikke har billett nå må virkelig raske på!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 29, 2011, 12:11:09 PM #44 Last Edit: August 29, 2011, 12:26:10 PM by Gulløl
65 billetter igjen til familie/sittefeltet S. Billettene skal nok fÃ¥ ben Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ i ettermiddag nÃ¥r folk kommer hjem og nÃ¥ som brann.no har hatt oppslag om den store interessen. Mye interesse avler mer interesse heter det vel. Trolig utsolgt i løpet av de neste 3 - 4 timene. Blir Ã¥rets bortekamp dette (før en eventuelt cupfinale)  :).

Går ut fra at de 50 billetter til ståfeltet R som blir solgt i morgen kun er til bataljonens medlemmer.

Slik at det vesle antallet som er igjen på felt S er kun de billettene som er igjen til ikke-medlemmer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Quote from: Gulløl on August 29, 2011, 12:11:09 PM
65 billetter igjen til familie/sittefeltet S. Billettene skal nok fÃ¥ ben Ã¥ gÃ¥ pÃ¥ i ettermiddag nÃ¥r folk kommer hjem og nÃ¥ som brann.no har hatt oppslag om den store interessen. Mye interesse avler mer interesse heter det vel. Trolig utsolgt i løpet av de neste 3 - 4 timene. Blir Ã¥rets bortekamp dette (før en eventuelt cupfinale)  :).

Går ut fra at de 50 billetter til ståfeltet R som blir solgt i morgen kun er til bataljonens medlemmer.

Slik at det vesle antallet som er igjen på felt S er kun de billettene som er igjen til ikke-medlemmer.


Billettene som kommer ut i morgen er til Bataljonens medlemmer ja

Hansakongen

Ut fra billettserive er felt S også utsolgt nå. så disse 50 billettene er de siste som er mulig og oppdrive til denne kampen, vist man ikke skal starte innvansjon av hjemme supporterne ;), de er seine med å skaffe billettene de har krav på..

Gulløl

August 29, 2011, 22:28:17 PM #48 Last Edit: August 29, 2011, 22:46:23 PM by Gulløl
Da er som sagt begge Brann feltene R og S utsolgt ("frie billetter").

Men fremdeles muligheter å stå i nærheten av Brann feltene på samme tribunen(DNB).

Der er det følgende ledig:
 19 billetter pÃ¥ felt T
 55 billetter pÃ¥ felt  U.

Ellers for de som er medlemmer i bataljonen er det en liten rest som nevnt på 50 billetter
på felt R som kommer i salg i morgen kl.18 i nettbutikken.

SÃ¥ det blir nok plass til etternølerne ogsÃ¥ som vil kjøpe i morgen, men noen flere dager med billetter pÃ¥ DNB tribunen kan en ikke ha forhÃ¥pninger om. SÃ¥ løp og kjøp !!!  
Mellom 1600 og 1800 Brann supportere skal vi vel samle sammen og trøkke inn på tribunene i Fredrikstad. Det blir nok skikkelig cupstemning til denne "moralske finalen" med så mange Brann supportere. Vi blir nesten like mange som vi var i Liverpool i 2008, satser på at vi kan gjenskape mye av den stemningen, ikke sant ? Klarte vi å synge ut 40000 Everton supportere skal vi vel klare å synge ut 10000 Fredrikstad supportere også 8). Utrolig hva vi klarer etter noen timer på pub ;D

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

Quote from: Gulløl on August 29, 2011, 22:28:17 PM
Vi blir nesten like mange som vi var i Liverpool i 2008, satser på at vi kan gjenskape mye av den stemningen, ikke sant ? Klarte vi å synge ut 40000 Everton supportere skal vi vel klare å synge ut 10000 Fredrikstad supportere også 8). Utrolig hva vi klarer etter noen timer på pub ;D
Bør vel ikke være noe problem og synge ut 10000 hjemme supportere nÃ¥r vi er sÃ¥ mange som vi  tror vi blir pÃ¥ denne kampen. NÃ¥r 6-700 synger ut viking stadion som hadde kanskje ca 9000 hjemme supportere da er det ingen problem sÃ¥ lenge laget presterer og gir alt for en finale billett og ny fest i november ;). riktig skal vel være riktig plankehaugen gir vel litt mer lyd av seg enn vikinghordene, men ikke nok til og overdøve "hordene" som fra vest ;)

Northside

Når er det forkøpsretten til de med sesongkort går ut? Regner med (Håper) det frigjøres en del på billetter rundt bortefeltet da. Hadde vært stilig å nærmest ta over hele kortsiden :D

krøvel vellevold

Kan ikke sammenligne med Everton-kampen. Det var en fest for oss - uavhengig av kampresultatet. Ligger vi an til tap i Fredrikstad, vil det være en nedtur og stemningen vil bli deretter.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Ja, FFK-supporterne kommer i tillegg til å gi mye mer lyd fra seg enn hjemmesupporterne i Liverpool. For de var det bare en transportetappe, og vi var bare et eksotisk innslag som de ikke gadd å prøve å synge ut.
Rød makt på Hansa


Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Torvanger on August 30, 2011, 08:23:06 AM
Kan det bli omkamp?


Ja, men då må det skje merkelege ting som blir varslet til dommer/NFF ved kampslutt, á la omkampfarsen vår med Molde :) .
GÃ¥ av.

Torvanger

Quote from: Spelaren on August 30, 2011, 08:40:44 AM
Quote from: Torvanger on August 30, 2011, 08:23:06 AM
Kan det bli omkamp?


Ja, men då må det skje merkelege ting som blir varslet til dommer/NFF ved kampslutt, á la omkampfarsen vår med Molde :) .


Men ikke omkamp/returmatch på Stadda, m.a.o. Takk for svar, Nixon og Spelaren!

Gulløl

August 30, 2011, 11:35:22 AM #57 Last Edit: August 30, 2011, 11:49:52 AM by Gulløl
Quote from: Northside on August 30, 2011, 05:29:28 AM
Når er det forkøpsretten til de med sesongkort går ut? Regner med (Håper) det frigjøres en del på billetter rundt bortefeltet da. Hadde vært stilig å nærmest ta over hele kortsiden :D

Forkjøpsretten går ut lørdag 3. september. Mulig det kan frigjøre litt billetter på felt T som er nærmest "Brann-feltene", men det er ikke sikkert det er så mange som har partoutkort der.
Akkurat nå har felt T kun 8 billetter igjen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

August 30, 2011, 12:01:21 PM #58 Last Edit: August 30, 2011, 12:21:11 PM by Spelaren
Quote from: Torvanger on August 30, 2011, 11:09:07 AM
Quote from: Spelaren on August 30, 2011, 08:40:44 AM
Quote from: Torvanger on August 30, 2011, 08:23:06 AM
Kan det bli omkamp?


Ja, men då må det skje merkelege ting som blir varslet til dommer/NFF ved kampslutt, á la omkampfarsen vår med Molde :) .


Men ikke omkamp/returmatch på Stadda, m.a.o. Takk for svar, Nixon og Spelaren!


Du kan prøve sivilt søksmÃ¥l mot NFF. Finner du ein god nok advokat, kan det jo hende du klarer Ã¥ flytte kampen :) . Eventuelt snike deg inn blant FFK-supporterne og fyre av noko sinnsvakt med bluss og fyrverkeri. Kanskje NFF hadde straffet klubben med Ã¥ flytte den til Republikken?  ;D
GÃ¥ av.

1908

Regner med det er 1 billett til hver av medlemmene i kveld?

Torvanger

Quote from: Spelaren on August 30, 2011, 12:01:21 PM
Quote from: Torvanger on August 30, 2011, 11:09:07 AM
Quote from: Spelaren on August 30, 2011, 08:40:44 AM
Quote from: Torvanger on August 30, 2011, 08:23:06 AM
Kan det bli omkamp?


Ja, men då må det skje merkelege ting som blir varslet til dommer/NFF ved kampslutt, á la omkampfarsen vår med Molde :) .


Men ikke omkamp/returmatch på Stadda, m.a.o. Takk for svar, Nixon og Spelaren!


Du kan prøve sivilt søksmÃ¥l mot NFF. Finner du ein god nok advokat, kan det jo hende du klarer Ã¥ flytte kampen :) . Eventuelt snike deg inn blant FFK-supporterne og fyre av noko sinnsvakt med bluss og fyrverkeri. Kanskje NFF hadde straffet klubben med Ã¥ flytte den til Republikken?  ;D


Du har gitt meg ideer, Spelaren!

Gulløl

August 30, 2011, 15:56:51 PM #61 Last Edit: August 30, 2011, 15:58:22 PM by Gulløl
De siste 50 billettene av de i underkant 1400 plassene Brann supporterene hadde rett til blir lagt ut til salgs i bataljonenes nettbutikk om 1 time (kl.18.00).

Noen begrensinger for mange en kan kjøpe ??

Uansett, de forsvinner vel rimelig raskt etter at salget starter siden det er siste mulighet til billett på Brann-feltene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


olebrann3

Quote from: Gulløl on August 30, 2011, 15:56:51 PM
De siste 50 billettene av de i underkant 1400 plassene Brann supporterene hadde rett til blir lagt ut til salgs i bataljonenes nettbutikk om 1 time (kl.18.00).

Noen begrensinger for mange en kan kjøpe ??

Uansett, de forsvinner vel rimelig raskt etter at salget starter siden det er siste mulighet til billett på Brann-feltene.



Det vil bli begrenset til 1 per kunde samt at man må være medlem i Bataljonen

skuteviken

Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

olebrann3

August 30, 2011, 17:06:31 PM #65 Last Edit: August 30, 2011, 17:08:18 PM by olebrann3
Da er det lagt ut 50 billetter på bortefeltet i semifinalen mot fredrikstad.

http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

skuteviken

Quote from: olebrann3 on August 30, 2011, 17:06:31 PM
Da er det lagt ut 50 billetter på bortefeltet i semifinalen mot fredrikstad.

http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/


Jeg valgte å ikke få den i posten. Regner med jeg bare henter den med noen i Bataljonen?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Onside !!!

GÃ¥r salget fort? Eller er det forsatt billetter igjen?

1908


stig

Nettsideansvarlig

Juve

Ser at det er noe feil på denne bestillingslinken.

"Mandag 21.september kl 20:00 er det klart for Fredrikstad-Brann i cupens semifinale"...kampen går vel onsdag.

Og så har vi hente mulighetene..."Hente selv ved inngang 1, innen 30 min etter kamp". Er vel litt greit å hente før kamp...:)


Tifo-gruppen

Leveringsmulighetene er standard valg som vi ikke kan gjøre noe med på det enekelte produktet.

M
Vær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631

Tifo sitter farge på tribunen og skaper liv:)

olebrann3

Det er 16 billetter igjen.
Leveringsvalget man skal velge er "Medlemskap, billetter og turer"

Gulløl

Klipp fra artikkel fra i går:

http://www.f-b.no/ffk/stor-rift-om-cupbillettene-1.6451620
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Juve

Spørsmål: Blir kampbilletten til sendt?! Eller, skal jeg hente den en plass?!

1903

Har du betalt med kort på Billettservice og ikke har mulighet til å printe den ut hjemme,bør du kontakte et utsalgssted som selger for Billettservice.Seven eleven eller Narvesen er verdt et forsøk.
Dersom du har reservert billett uten å ha betalt vil billettene dine være reservert i 3 dager...

Gulløl

August 31, 2011, 20:39:36 PM #76 Last Edit: August 31, 2011, 20:48:38 PM by Gulløl
Ser det er uforandret på 14 billetter i rest siste døgn på felt R(medl.bill.), stemmer det ?
http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

Ser ellers at det kun er 11 billetter igjen pÃ¥ den tribunen som Brann har feltene sine. Om en vil sitte blant Fredrikstad supportere men fremdeles i nærheten av Brann supporterne pÃ¥ felt R og S. Nevnte billetter er pÃ¥ felt U. Sannsynligvis er en del av billettene pÃ¥ felt T ogsÃ¥ kjøpt opp av Brann supportere siden Brann feltene ble utsolgt sÃ¥ fort. DNB tribunen blir nok en "Brann tribune" der vi er i flertall  :)
http://www.billettservice.no/event/FFK-BRANN-NM-SEMIFINALE-billetter/FFK0102

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

psv-hasund

Piroja til Vitesse er vel ikke negativt for oss?

1903

Takk for sist alle dere som besøkte "Supporterkafe 1903" sist Brann var i Fredrikstad.
Vi vil før semifinalen komme med et bedre tilbud enn vi ga dere sist.Vi har fått tillatelse fra kommunen til å utvide uteplassen på Stortorvet foran kafeen betraktlig siden sist.
Har fått nyss om at de første av dere ankommer Fredrikstad cirka klokka 08.00,så da åpner vi 08.00.
Vi er de eneste i Fredrikstad som tilbyr Hansa (0,5 til 49,-)Mulig jeg senker prisen ytterligere denne festdagen.Nå skal vi heller ikke gå tomme for Hansa:).Naturligvis griller vi burgere og pølser på plassen ute.Hansa vil bli servert ute og inne.
Vi kommer til å leie inn en DJ som skal spille masse Brann-låter.
Skal kontakte Per egil Ahlsen,Tore Pedersen og Alex Valencia (skada),for å høre om de ønsker å besøke vorspielet på"1903",og fortelle historier fra sine perioder i Bergen.Autografskriving etc.Dette kommer jeg tilbake til.
Har sett tilbudet dere har fått fra et lite hotell i byen.Det kommenterer jeg ikke...:)

Håper å se dere til tidenes semivors i Fredrikstad.

Mvh. Tommy.
Daglig leder

Gulløl

Quote from: psv-hasund on August 31, 2011, 21:23:17 PM
Piroja til Vitesse er vel ikke negativt for oss?


Tror ikke det betyr noe, han er på hel og ikke så god som før. Kevin Dure erstatter han vel greit, kjøpt for 1/3 av det som de solgte Piroja for.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

GÃ¥ av.

Markmus

Er det bare meg eller høres Fredrikstad ut som verdens beste sted å være bortesupporter i? :P Kanonbra stadion og herlig oppvartelse utenfor. Mangler bare massasje :P
Ka du ve?

Lister

Guinness - Makes you drunk

skuteviken

Quote from: Markmus on August 31, 2011, 22:26:44 PM
Er det bare meg eller høres Fredrikstad ut som verdens beste sted å være bortesupporter i? :P Kanonbra stadion og herlig oppvartelse utenfor. Mangler bare massasje :P


Jeg håper Bergen er "Norges" verste.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Quote from: Markmus on August 31, 2011, 22:26:44 PM
Er det bare meg eller høres Fredrikstad ut som verdens beste sted å være bortesupporter i? :P Kanonbra stadion og herlig oppvartelse utenfor. Mangler bare massasje :P


Slapp av Markmus, de har massasje ogsÃ¥, det blir valgets kval om en skal starte med massasje eller Hansa kl.08.00  ;D
http://www.orkide-massasje.no/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Ka du ve?

Klaus_Brann

Quote from: Markmus on August 31, 2011, 22:26:44 PM
Er det bare meg eller høres Fredrikstad ut som verdens beste sted å være bortesupporter i? :P Kanonbra stadion og herlig oppvartelse utenfor. Mangler bare massasje :P


Jeg er muligens inhabil, men det er sammen med VIF borte etter min mening den beste bortekampen i året.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

1908

Vif og Viking er jo årets bortetur.. FFK i cupen er jo bare en bonus...

Klaus_Brann

Bortekampen i Fredrikstad til vanlig snakker i alle fall jeg om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Da er det 10 billetter igjen i Bataljonens nettbutikk
Det er også 14 plasser igjen på bussen!

Larsi Ã?en

Opp med det flagget!

Gulløl

Felt S, bortefelt og familiefelt for Brann supporterne som var utsolgt har fått 2 ledige plasser.
Felt U like bortenfor har 9 ledige billetter igjen.
Bestill her:
http://www.billettservice.no/event/FFK-BRANN-NM-SEMIFINALE-billetter/FFK0102
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 01, 2011, 16:20:59 PM #92 Last Edit: September 01, 2011, 16:26:14 PM by Gulløl
Flaks for etternølerne. Tribunen var utsolgt, men nå er det lagt ut nye 14 billetter til salgs på familietribunen til Brannsupporterne, felt S. Ganske gode plasser høyt på tribunen. Går vel i løpet av kvelden når folk oppdager dei.

http://www.billettservice.no/event/FFK-BRANN-NM-SEMIFINALE-billetter/FFK0102

Ellers er alle de andre feltene utsolgt på denne tribunen. Bortsett fra 10 billetter på felt R(ståtribunen). Blir solgt gjennom nettbutikken på denne siden(kun medlemmer).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bjss

Var nok litt sent ute, fant ikke billetter rundt bortesupporter området.
Så da ble er rimeligste alternativ voksen+barn til rett over 90 kroner totalt på familiefeltet :-)
Endel plasser igjen der fortsatt.
Satser på at Brann supportere med billett til feile tribuner blir loset over til ledige områder blandt bortesupporterne. De har nok alltid et lite buffer ledig :-)

Oppreist

Hva er status på karantener for Brann of FFK i semien?
Stein på stein blir Steinar.

Nixon

Rød makt på Hansa

olebrann3

Quote from: bjss on September 02, 2011, 10:31:19 AM
Var nok litt sent ute, fant ikke billetter rundt bortesupporter området.
Så da ble er rimeligste alternativ voksen+barn til rett over 90 kroner totalt på familiefeltet :-)
Endel plasser igjen der fortsatt.
Satser på at Brann supportere med billett til feile tribuner blir loset over til ledige områder blandt bortesupporterne. De har nok alltid et lite buffer ledig :-)


Er fortsatt ledige billetter til bortefeltet i Bataljonens nettbutikk

Gulløl

Quote from: olebrann3 on September 02, 2011, 14:14:32 PM
Er fortsatt ledige billetter til bortefeltet i Bataljonens nettbutikk


Kun 5 stk igjen nå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3


Juve

Blir kampbilletten som er kjøpt i Bataljonens nettbutikk sendt hjem til meg? Eller må jeg hente den et sted? Jeg kommer like opp til kampstart (pga jobb), så det hadde vært greit å ha hatt billetten i god tid før...:)

Gulløl

September 03, 2011, 13:59:07 PM #100 Last Edit: September 03, 2011, 14:01:22 PM by Gulløl
For de som vil sikre seg gode plasser på langsidene til semifinalen så bør en være klar kl.24.00.

Klipp:
Lørdag kveld ved midnatt så slippes de billettene som ikke fornyet.
Vi forventer et rush rundt midnatt. Det er mange som venter pÃ¥ dette frislippet. De som da lurer pÃ¥ hva som er / blir ledig kan klikke seg inn til Billettservice  og se online status pÃ¥ vÃ¥rt salkart.  


Link:
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4346/372/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3

Quote from: Juve on September 03, 2011, 10:01:42 AM
Blir kampbilletten som er kjøpt i Bataljonens nettbutikk sendt hjem til meg? Eller må jeg hente den et sted? Jeg kommer like opp til kampstart (pga jobb), så det hadde vært greit å ha hatt billetten i god tid før...:)


Den kommer i posten i god tid før kampen

Hansakongen

det er ca 50 billetter igjen på hele borte tribunen foruten det 4 billettene som er igjen. Skal bli spenndes og se om vi har klart og kuppe mange av disse billettene på nabofeltene også :D.. skulle ikke forundre meg om vi har klart det og:)

Gulløl

September 03, 2011, 23:27:21 PM #103 Last Edit: September 03, 2011, 23:32:19 PM by Gulløl
Jepp da er det bare for Brann fans Ã¥ rense ut siste rest av billetter pÃ¥ "Brann tribunen"(DNB)  :).
Forkjøpsretten til  sesongkortkundene gikk ut ved midnatt, dermed ble det frigjort litt billetter. Nøyaktig ledig:
Felt T: 35 billetter
Felt U: 16 billetter
Siste sjanse dette til å komme inn på denne tribunen. Noen av billettene er også ganske nær Brann feltet S. I nettbutikken til bataljonen er det bare 1 stk. billett igjen på felt R.

http://www.billettservice.no/venue/fredrikstad-stadion-fredrikstad-billetter/FFKE/28?l=NO&brand=ntf_no_ffk
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 04, 2011, 10:59:47 AM #104 Last Edit: September 04, 2011, 11:16:39 AM by Gulløl
Restbillettene på "Brann tribunen"(DNB) går unna som bare det i foremiddagstimene etter at sesongkortplasser ble frigjort i natt, ofte slik når de siste mulighetene forsvinner. Tipper de fleste er kjøpt av Brann fans.
Men en liten rest er det fremdeles:
Felt T: 6 billetter
Felt U: 8 billetter
De fleste er enkeltseter, men en plass er det 3 seter etter hverandre og to plasser er det 2 seter etter hverandre.

I nettbutikken til bataljonen er det fremdeles 1 stk. billett igjen på felt R.

Ja nÃ¥ er det virkelig grunn til Ã¥ fÃ¥ ræven i gir om en vil pÃ¥ denne "moralske finalen", der trolig nærmere 2000 Brann fans tar turen  :)

Fremdeles er det flybilletter å få til Rygge, ikke så veldig dyre heller, billigste alternativ er 1398 kr tur/retur.
Tipper at de to flyavgangene har 80-90 % Brann fans som skal pÃ¥ kampen. Her blir det topp stemning helt fra Flesland  ;D
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

September 05, 2011, 00:03:30 AM #105 Last Edit: September 05, 2011, 00:05:40 AM by Hansakongen
Quote from: Gulløl on September 04, 2011, 10:59:47 AM
Restbillettene på "Brann tribunen"(DNB) går unna som bare det i foremiddagstimene etter at sesongkortplasser ble frigjort i natt, ofte slik når de siste mulighetene forsvinner. Tipper de fleste er kjøpt av Brann fans.
Men en liten rest er det fremdeles:
Felt T: 6 billetter
Felt U: 8 billetter

De fleste er enkeltseter, men en plass er det 3 seter etter hverandre og to plasser er det 2 seter etter hverandre.

I nettbutikken til bataljonen er det fremdeles 1 stk. billett igjen på felt R.

Ja nÃ¥ er det virkelig grunn til Ã¥ fÃ¥ ræven i gir om en vil pÃ¥ denne "moralske finalen", der trolig nærmere 2000 Brann fans tar turen  :)

Fremdeles er det flybilletter å få til Rygge, ikke så veldig dyre heller, billigste alternativ er 1398 kr tur/retur.
Tipper at de to flyavgangene har 80-90 % Brann fans som skal pÃ¥ kampen. Her blir det topp stemning helt fra Flesland  ;D


Denne kampen må snart bli utsolgt på borte tribunen, skuffet over at den ikke ble utsolgt i går med så få billetter igjen. 6 billetter igjen nå...




Gulløl

September 05, 2011, 20:33:43 PM #106 Last Edit: September 05, 2011, 21:02:41 PM by Gulløl
Fredrikstad Stadion nærmer seg raskt utsolgt. Veldig lite billetter igjen, men fremdeles muligheter for de som vil kaste seg rundt. Mest spredte enkeltbilletter, men ogsÃ¥ litt plasser igjen ved siden av hverandre. En rask opptelling gir et total antall pÃ¥ 166 sitteplass billetter igjen pÃ¥ hele stadion. Det er ledige stÃ¥plasser pÃ¥ "Plankehaugen" i tillegg men det antallet ser en ikke pÃ¥ billettsiden. Ikke sÃ¥ veldig aktuelt for Brann fans Ã¥ stÃ¥ der uansett  ;). Sikkert lenge siden Fredrikstad Stadion ble utsolgt 2 uker før kampstart som det ser ut som den skal bli denne gang. Fordelingen er slik:

A: 16
B: 1
C: 2
D: 4
E: 77
F: ? (Plankehaugen)
G: 12
H: 4
K: 2
L: 6
M: 10
N: 12
O: 5
P: 9
Q: 4
R: 0  (borteseksjon)
S: 0  (borteseksjon)
T: 0
U: 2

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Jeg har 4 eller 5 billetter til salgs til vanlig pris, hvis noen ikke har fått ut fingeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

bjss

Quote from: Klaus_Brann on September 06, 2011, 01:39:35 AM
Jeg har 4 eller 5 billetter til salgs til vanlig pris, hvis noen ikke har fått ut fingeren.


Er det på R eller S? Jeg er interessert i en billett.

olebrann3

Da er det lagt ut 17 nye billetter til Fredrikstad-Brann. Billetter som har blitt til overs andre plasser. Disse er på bortefeltet selvfølgelig!

Fortsatt ledige plasser på bussen nedover også.

Klaus_Brann

Quote from: bjss on September 06, 2011, 09:23:58 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 06, 2011, 01:39:35 AM
Jeg har 4 eller 5 billetter til salgs til vanlig pris, hvis noen ikke har fått ut fingeren.


Er det på R eller S? Jeg er interessert i en billett.


Det er på R.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/siste-mulighet-for-billetter-til-semifinalen/

100 nye billetter i morgen klokken 11.00 i Brannbutikken på Stadion.

De snakker om kø i saken, men virker ikke markedet litt mettet nå?
Rød makt på Hansa

stig

Overraskende at de legger de ut så seint som de gjør.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: stig on September 08, 2011, 09:50:57 AM
Overraskende at de legger de ut så seint som de gjør.


Det tar vel litt tid å få tilbakemelding fra alle samarbeidspartnere som de har tilbudt billettene først. Vi supportere kommer jo som alltid i andre rekke...;)
Rød makt på Hansa

olebrann3

Om noen ikke vil stå i "kø", så har vi fremdeles billetter igjen i nettbutikken vår
http://www.mamut.net/brannbataljonen/shop/

1903

PÃ¥ 1903 serverer vi to herlige typer frokost/lunsj for dere som kommer tidelig til Fredrikstad.
-Frokost "Brannfakkel" :Pytt i panne,0,5 Hansa og en "Fish". Pris:150,-
-Speketallerken+0,5 Hansa.Pris: 125,-

stig

Nettsideansvarlig

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hansakongen

Quote from: Gulløl on September 10, 2011, 22:49:42 PM

Bookmakerne tror på cupfinale for FFK


http://mobil.demokraten.no/lokalsport/article5729454.ece


Må bare le disse bookmakeren er merkelige folk tiltider, selv om hjemmebane er en liten fordel tror jeg ikke de har fått med seg alle som kommer vest fra som vil gi det en liten "hjemmefordel" brann selv om man spiller på bortebane. Vil nesten si at kvarten mot viking var som og spille hjemme hørte jo ikke hjemme fansen i det hele tatt... da var vi bare 800? i stavanger?

krøvel vellevold

Quote from: Hansakongen on September 11, 2011, 01:31:19 AM
Quote from: Gulløl on September 10, 2011, 22:49:42 PM

Bookmakerne tror på cupfinale for FFK


http://mobil.demokraten.no/lokalsport/article5729454.ece


Må bare le disse bookmakeren er merkelige folk tiltider, selv om hjemmebane er en liten fordel tror jeg ikke de har fått med seg alle som kommer vest fra som vil gi det en liten "hjemmefordel" brann selv om man spiller på bortebane. Vil nesten si at kvarten mot viking var som og spille hjemme hørte jo ikke hjemme fansen i det hele tatt... da var vi bare 800? i stavanger?


"Hjemmefordel" har jo ikke bare å gjøre med hvem publikum heier på.
Legg ned hele klubben!

Jose Arrogantio

FFK er nok favoritter ja, ikke bare har de hjemmebane, men vi har også slitt mot dem i alle tre kampene mot dem i år.

Hansakongen

Quote from: Jose Arrogantio on September 11, 2011, 11:10:50 AM
FFK er nok favoritter ja, ikke bare har de hjemmebane, men vi har også slitt mot dem i alle tre kampene mot dem i år.


Ja kanskje vi har slitt litt mot de i serien. og den treningskampen  hvor jeg mener vi tapte 3-0 mot de i spania, har skarsfjord sakt i etter kant at det var spillerene som skulle forsøke og kjøres deres opplegg uten at han skulle komme med noen innvendinger. Mener han satt pÃ¥ tribunen for Ã¥ fÃ¥ et bedre innblikk i hva som skjedde pÃ¥ banen, og ting som kan forbedres inn mot seriestart.

olebrann3

September 11, 2011, 22:08:47 PM #122 Last Edit: September 11, 2011, 22:19:33 PM by olebrann3
Edit: feilpost

Nixon

Rød makt på Hansa

olebrann3

Leste litt feil i overskriften, trodde det sto fkh!

Nixon

Vi kommer i alle fall til å ha en uthvilt og revansjesugen midtbaneduo i denne kampen. Det er da noe.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 11, 2011, 22:58:00 PM #126 Last Edit: September 11, 2011, 23:00:20 PM by Gulløl
Positivt:
FFK begynner å rote seg ned i nedrykkstriden og bør ha større fokus på serien en cupen.
Torp og Austin får hvile skikkelig ut til den store semifinalen, av noen kalt den moralske finalen.

Det er bare å kjøpe billett, med samme innsats som i dag blir det er thriller. 13 billetter igjen i nettbutikken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/vinn-tur-med-brann-til-fredrikstad/

For de som ikke har fått det med seg er det mulig å vinne en tur med Brann til Fredrikstad. Frem og tilbake samme dag/natt.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: Gulløl on September 11, 2011, 22:58:00 PMTorp og Austin får hvile skikkelig ut til den store semifinalen, av noen kalt den moralske finalen.


Jeg tror ikke jeg har sett andre enn deg omtale det som den moralske finalen, men jeg har litt problemer med å skjønne hvorfor dette skulle være en moralsk finale.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Joda, jeg har sett andre kalle det den moralske finalen. Sikkert fordi det de to lagene med den desidert lengste og beste cuphistorien.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Da ville jeg heller kalt det drømmefinalen e.l. (av de lagene som gjenstår), da jeg har store problemer med å se hvor det moralske kommer inn i dette :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Men er ikke drømmefinale og moralske finale to sider av samme sak i slike sammenhenger?
Rød makt på Hansa

Churchill

Drømmefinalen er Brann - Start. Walk over, med andre ord...
...we shall never surrender.

ostraume

Nei, en moralsk finale er om de to klart beste lagene møtes i semien og blir forventet storfavoritt i finalen. En drømmefinale har langt flere faktorer; historie, derby, tilskuere, poenger i matchen osv
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

uansett blir det ingen av delene, uten at Brann er med.
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Churchill on September 12, 2011, 15:20:57 PM
Drømmefinalen er Brann - Start. Walk over, med andre ord...


Vent litt med å jinxe en evt. finale.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

September 12, 2011, 23:31:15 PM #136 Last Edit: September 12, 2011, 23:34:05 PM by Gulløl
8 dager til kampstart. Noen som har hørt om det er blitt noe avsetning av de i underkant 100 billettene som ble lagt ut til salgs sist fredag ? Tipper at Brann har minst halvparten igjen. Burde kjørt en ny markedsføring av de i forkant av FKH kampen, og at de kan kjøpes før og etter denne kampen. Markedet begynner vel å gå i metning. Noen tror muligens at det heller ikke er flere billetter å få kjøpt på Brann seksjonene siden Billettservice viser utsolgt.
http://www.brann.no/nyheter/siste-mulighet-for-billetter-til-semifinalen/

Ser at bataljonens nettbutikk har 11 billetter igjen.

Noe ledig på supporterbussene ?

Ser at begge flyavgangene Bergen - Rygge har ledig plasser fremdeles.
http://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=BGO&A_City=RYG&D_Day=21&D_Month=201109&D_SelectedDay=21&R_Day=22&R_Month=201109&R_SelectedDay=22&dFlight=DY476&dFareType=RESTRICTED&rFlight=DY477&rFareType=RESTRICTED&IncludeTransit=false&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=NOK&rnd=16296&processid=54292
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3


1908


Gulløl

September 17, 2011, 12:42:21 PM #139 Last Edit: September 17, 2011, 12:51:41 PM by Gulløl
Da er det oppkjøring og samling til neste kamp, årets hittil klart største og viktigste kamp, semifinalen mot Fredrikstad som kan bringe oss til CUPFINALEN for første gang siden 2004.

Kun litt over 4 døgn igjen, håper de fleste gleder seg noe sinnsykt til den største borteturen siden Everton kampen for 3,5 år siden. En begivenhet en absolutt ikke bør gå glipp av :).

Vi blir 1400 Branntilhengere på borteseksjonene R og S. Inkl. det som er plukket av billetter på nabofeltene T og U og ellers på Fredrikstad Stadion nærmer vi oss trolig 2000 Branntilhengere. Vi trenger ikke tvile på at det blir et helsikens liv og stemning der vi som den "12 mann" skal hjelpe Brann til CUPFINALEN 06 november.

Før kampen blir det forspill og STORT semifinaleshow fra klokken 15 på hotel Fredrikstad, tidligere omtalt her på bataljonen på nyhetssiden.

Ellers utvider "Supporterkafe 1903" uteplassen sin i denne anledning og åpner allerede kl.08.00 for Brann tilhengerene. Selger Hansa og har leid inn DJ som skal spille masse Brann sanger. Mer info tidligere i denne tråden fra daglig leder på denne serveringstedet.

Ellers ser jeg at nettbutikken til bataljonen nå er utsolgt for billetter til felt R.

Brann hadde for en uke siden i underkant av 100 billetter igjen som de selger i Brann butikken. GÃ¥r ut fra de er utsolgt siden det ikke har kommet ny info siden denne infoen kom ut:
http://www.brann.no/nyheter/siste-mulighet-for-billetter-til-semifinalen/
Er det i tilfelle billetter igjen går jeg ut fra at Brann er raske med å legge ut info om det.

Er det helt umulig å få tak i mer billetter på Brann feltene R og S er det et godt alternativ på felt T ved siden av der billettservice nå oppgir at det er 20 billetter igjen
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Håper på dette laget:

Piotr - Fakiri, Zsolt, Yaw, Sævarsson - Austin, Torp - Gustav, Haugen, Bentley/Larsen - Ojo
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Gulløl

September 17, 2011, 20:33:52 PM #141 Last Edit: September 17, 2011, 20:36:00 PM by Gulløl
Lasse Staw med stor keepertabbe i 0-1 tapet mot Molde i dag. Trolig en keeper med en smule dårlig selvtillit Brann spillerne skal skyte på i semifinalen, ikke en ulempe.
En keeper som har sine største ferdigheter på streken men kan være usikker i feltet.

For FFK var dagens kamp viktigere en onsdagens semifinalekamp mot Brann sa de før kampen. Med dagens tap er de nede i nedrykks gjørma og tenker nok mer serie en cup.

FKK har nå ikke vunnet i serien siden 18.juli. Ja det var mot Brann, 4-2 seier.

FFK har pÃ¥ de 6 siste kampene,  1 uavgjort og 5 tap.

Dette var FFKs femte hjemmetap denne sesongen.

FFK er på 15 plass på formtabellen, Brann er på 8 plass.
http://fotball.bt.no/eliteserien/index.jsp?stats=true&type=seasonformtable

Brann møter en klubb i negativ trend på onsdag, men klubben har et godt tak på Brann så det er vel en åpen kamp med 50/50 sjanse for seier til begge lag. Eller hva sier dere ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

roaldinho

Føler det ofte er laget som sliter og som er i motbakke som kommer best ut av sånne kamper! Har bare ett eksempel og det er Birmingham. De ville ikke være med i EL, men likevel kvalifiserte de seg, dog med en del andre spillere som spiller nå. Fordi de satser på opprykk er EL en negativ ting for dem.

Om de slår Brann vil de jobbe på seg selvtillit og kanskje redde seg ut av nedrykssonen.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Jeg tror det er bra for semifinalen sin del at Fredrikstad tapte. Da fortsetter de i den vonde trenden.

Noen som har oversikt over karantener til denne kampen? For begge lag?
Tren på langskudd

Markmus

Fortsetter den vonde trenden? Det er jo mot Brann det snur. Som alltid.

Og Staw vil selvfølgelig stå sitt livs kamp i buret.
Ka du ve?

Nixon

Rød makt på Hansa

Utmedsnolken

Er ingenting som er mer norsk enn at nedrykkslag havner i cupfinalen
"og der snubler Sæternes igjen"

eivhelle

Celso Borges var elendig i kampen mot Molde så vi ligger nok an til nok et hattrick mot Brann.

Ellers er det utrolig hvor mye tur Molde har hatt denne sesongen. De var ikke spesielt gode hverken mot FFK eller Brann, men fikk like herlig med seg 4 poeng først og fremst pga to keepertabber.

Men jeg har god tro på at Brann kan vinne dette her. Vi kan stille med vårt beste lag, har god flyt og ikke minst to tap å revansjere fra tidligere i sesongen. Og siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.

Det kan vel ha en sammenheng med at Brann ikke kan love billett til alle som har partoukort, selv om man med årets salg begynner å nærme seg faretruende. Det er jo også mulig at de regner med at de mest trofaste stadiongjengerene også er medlem, ikke vet jeg.

Uansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen. Det som er litt pussig med hele saken er at han ikke sendte meg faktura for fornyelse av medlemskapet i vår. Jeg har aldri tidligere opplevd en forening der man må gå aktivt inn for å melde seg inn hvert år.

roaldinho

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


100% enig! Latterlig av Daffy å pisse på de som har partoutkort. Faens klovn!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 10:51:52 AM
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.

Det kan vel ha en sammenheng med at Brann ikke kan love billett til alle som har partoukort, selv om man med årets salg begynner å nærme seg faretruende. Det er jo også mulig at de regner med at de mest trofaste stadiongjengerene også er medlem, ikke vet jeg.

Uansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen. Det som er litt pussig med hele saken er at han ikke sendte meg faktura for fornyelse av medlemskapet i vår. Jeg har aldri tidligere opplevd en forening der man må gå aktivt inn for å melde seg inn hvert år.


da er det vel bedre å tilby de billettene man har til de faste og ikke bare gi faen i de?
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 10:51:52 AMUansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen.


Dersom det kun er snakk om fornyelse er det en annen sak. Men jeg trodde at medlemmene allerede var sikret billett?
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 11:17:14 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 10:51:52 AMUansett så fikk jeg brev fra Daffy der han lovet at hvis jeg fornyet medlemskapet i Brann for 2011 innen 20. september så var jeg sikret å få tilbud om å kjøpe billett til cupfinalen.


Dersom det kun er snakk om fornyelse er det en annen sak. Men jeg trodde at medlemmene allerede var sikret billett?


Medlemmene er allerede sikret billett. Men man har satt en begrensning slik at medlemmer som melder seg inn etter 20. september ikke kan regne med å få billett. Det er tross alt litt gambling å betale 400 kr uten å vite utfallet av semifinalen.

eivhelle

September 18, 2011, 11:34:10 AM #155 Last Edit: September 18, 2011, 11:36:24 AM by eivhelle
Quote from: roaldinho on September 18, 2011, 11:10:58 AM
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


100% enig! Latterlig av Daffy å pisse på de som har partoutkort. Faens klovn!

Gulløl

September 18, 2011, 11:45:55 AM #156 Last Edit: September 18, 2011, 11:54:12 AM by Gulløl
Så det vil si at en person som enda ikke har vært på Stadion i år, aldri har vært medlem i Brann kan melde seg inn i Brann i morgen og være sikret cupfinalebillett ? Kan være en grei sjanse å ta det å betale 400 kr, og ha en omtrent 50 % sjanse til cupfinale. Alternativet for mange om Brann kommer til cupfinalen er å betale flere tusen kroner på svartebørsen. Selv har jeg betalt 5000 kr for en cupfinalebillett en gang.

Virker ganske urettferdig om det er så enkelt, en partoutkortholder som har gått trofast på alle hjemmekampene i år bør helt klart ha fortrinnsrett.

Er en kynisk kan en utnytte systemet og gamble litt med å melde inn 10 stk. av de nærmeste familiemedlemmene. Betale 4000 kr totalt. Blir det cupfinale kan en selge de for 4000 kr/stk., totalt 40000 kr.
Fortjeneste på 36000 kr, sjansen for det er omtrent 50 %.

Nei dette er ikke bra, Brann innbyr til spekulasjon og svikter de trofaste. Denne fristen fra Brann sin side burde vært før kvartfinalen mot Viking, da hadde de unngÃ¥tt svartebørshaier som med liten innsats kan fÃ¥ en enorm fortjeneste. Brann innbyr med dette til Ã¥rets beste oddsspill  :o
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Nå ble jeg litt usikker igjen. Snakker vi om fornyelse her, eller også nye medlemmer?
Rød makt på Hansa

eivhelle

September 18, 2011, 12:32:14 PM #158 Last Edit: September 18, 2011, 12:38:07 PM by eivhelle
Daffy skriver "Medlemskap gir Cupfinalebillett" i overskriften. Det eneste kravet jeg kan se er at man må være medlem pr. 20 september, så i teorien kan du melde deg inn før 20 september og være berettiget til cupfinalebillett. Han refererer for øvrig til at det samme var tilfellet i 1999 og 2004, så dette er ikke ny praksis.

Nå tviler jeg sterk på at man kan risikere å plutselig få meldt inn et par tusen svartebørshaier som alle er ute etter å tjene penger på å selge videre billetter. Det er tross alt en viss risiko å gamble på at Brann skal vinne mot et lag som har slått oss to ganger i år.

Jeg vil heller si at dette er en mulighet for de som gjerne vil ha billett og ikke er medlem allerede til å kjøpe seg en fortrinnsrett.

Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.

kabelmann

Quote from: Gulløl on September 18, 2011, 11:45:55 AM
Så det vil si at en person som enda ikke har vært på Stadion i år, aldri har vært medlem i Brann kan melde seg inn i Brann i morgen og være sikret cupfinalebillett ?


Skulle tro at det i teorien er sånn, ja. Men så har du de som ikke har partoutkort men som likevel går på stadion hver bidige kamp. Jeg har litt problemer med å se hvorfor de skulle være "mindreverdige" i forhold til en partoutkortinnehaver.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1908

No er det no en god del som har partourkort som ikke går på hver bidige kamp...

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

September 18, 2011, 12:51:01 PM #162 Last Edit: September 18, 2011, 12:54:16 PM by Nixon
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 11:26:55 AMMedlemmene er allerede sikret billett.


Det har jeg alltid trodd, men på brann.no står ikke cupfinalen under fordelene til medlemmene.
http://www.brann.no/klubben/bli-medlem/

Så det kan være at Daffy mener eksisterende medlemmer som fornyer medlemsskapet sitt sitt. For det er vel bare medlemmer som har fått dette tilbudet? Ikke godt å si. Jeg håper ikke at dette gjelder nye medlemmer. Det blir for dumt. For selv om Brann ikke har nok til alle med partoutkort så kan de f.eks. begynne med ansiennitet og se hvor langt det rekker.

Nå det gjelder Kabelmann sitt poeng med de som går på Stadion i hver kamp kontra partoutkortinnehavere så er de selvsagt ikke mindreverdige. Men vi med partoutkort forplikter oss tross alt for en hel sesong før sesongen starter og vi gir Brann penger i en periode med kontanttørke. Det må vel telle for noe?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: 1908 on September 18, 2011, 12:42:26 PM
No er det no en god del som har partourkort som ikke går på hver bidige kamp...


Det er rett. Og siden vi blir registrert når vi går inn kan sikkert Brann lett lage noen regler som sier at dersom kortet ikke er i bruk i mer enn f.eks. to kamper i løpet av en sesong mister man muligheten til forkjøpsrett på cupfinalebilletter.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Man kan gjerne kverulere om hvordan systemet burde ha vært, men budskapet er vel ganske enkelt at hvis Brann skulle vinne mot FFK og komme til cupfinalen så ligger du godt an til å få billett hvis du melder deg inn før 20.september.

kabelmann

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 12:51:01 PM
Nå det gjelder Kabelmann sitt poeng med de som går på Stadion i hver kamp kontra partoutkortinnehavere så er de selvsagt ikke mindreverdige. Men vi med partoutkort forplikter oss tross alt for en hel sesong før sesongen starter og vi gir Brann penger i en periode med kontanttørke. Det må vel telle for noe?


Selvsagt bør det telle. Partoutkortinnehavere generer en noenlunde økonomisk forutsigbarhet for Brann og det er selvsagt bra. Så har du disse som kjøper enkeltbilletter til hver kamp som igjen genererer mer inntekter til Brann sammenlignet med en partoutkortkjøper (om en ser bort i fra kiosksalg, butikksalg etc.). I tillegg er det er ganske stor sjanse for at de faktisk stiller på stadion :)

Nå tror jeg ikke det er mange som kjøper enkeltbilletter til hver kamp, men jeg synes det er helt fair at disse gies en mulighet for cupfinalebilletter. Problemet blir vel å skille disse fra de som bare kjøper en billett i ny og ne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Slik snittet til de aktuelle klubbene er nå, får vi 7487 billetter hvis vi møter Start, mens vi får 7025 billetter hvis vi møter AaFK. Det skulle vel bety at det skulle være nok billetter til dem som har hatt p-kort i minimum de to siste sesongene. Møter vi Start, skulle det vel være nok til alle som har hatt p-kort i år. Men det forsvinner vel en del tusener til sponsorer, ansatte, osv?
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


Ja, det er slue saker synes jeg, i stedet for at gold diggers nå kan hive seg på.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Bortekamper genererer ikke mye penger til Brann.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 18, 2011, 14:43:37 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Bortekamper genererer ikke mye penger til Brann.


Det er ikke poenget heller. Poenget er at man bruker mye penger på å støtte Brann i løpet av en sesong, også på bortekamper. Du som kjenner denne Osdal burde vite det. Dessuten støtter man Brann ved å dra på bortekamper, om ikke direkte økonomisk.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

eivhelle

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Hvis man kan sikre seg retten til cupfinalebilletter ved å være medlem av Brann blir det tåpelig og komme i etterkant og grine over urettferdig fordeling etterpå. Medlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.

Det er klart at man kan være trofast supporter uten å ha medlemskap. Men hvis man er opptatt av klubbens beste er det litt rart at man ikke ønsker å ha mulighet til innflytelse slik man får ved å være medlem og ha stemmerett på årsmøtet. Tross alt er ikke 400 kroner all verden.

eivhelle

Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:30:26 PM
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 08:45:04 AM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 08:29:28 AMOg siden det er godt håp om cupfinale kan det være verdt å nevne at Daffy lover cupfinalebilletter til alle som er Brannmedlem pr. 20. september. Så det koster 400 kr å sikre seg plass.


Tåpelig! Brann burde heller skrape sammen flest mulig billetter til å belønne de som har partoutkort på Stadion. Ikke legge opp til at folk som ikke går på Stadion skal karre til seg en cupfinalebillett.


Ja, det er slue saker synes jeg, i stedet for at gold diggers nå kan hive seg på.


Vil vel si at hvis 2000 "gullgravere" skulle melde seg på vil det være et fint plaster på såret for Brann hvis vi nå skulle ryke i semifinalen mot FFK.

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 15:00:18 PMMedlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.


Det er klart. Og det er helt greit at medlemmene i Brann har sine frynsegoder. Men det blir feil når det kommer et slikt tilbud (dersom det stemmer og det ikke bare er fornyelser for eksisterende medlemmer) rett før en semifinale. Dersom disse var interessert i å støtte Brann hadde de meldt seg inn lenge før.
Rød makt på Hansa

dudo

Men er det litt søkt mtp at man har begynt å snakke om sosial prising? Jeg sier ikke at modellen hvor medlemmer får finalebilletter er feil, men særlig sosialt er det kanskje ikke?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 12:53:05 PM
Quote from: 1908 on September 18, 2011, 12:42:26 PM
No er det no en god del som har partourkort som ikke går på hver bidige kamp...


Det er rett. Og siden vi blir registrert når vi går inn kan sikkert Brann lett lage noen regler som sier at dersom kortet ikke er i bruk i mer enn f.eks. to kamper i løpet av en sesong mister man muligheten til forkjøpsrett på cupfinalebilletter.


det er iallefall den mest latterlige regelen jeg har sett foreslått på en stund.
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Hvorfor det? Cupfinalebillett er et knapphetsgode og heller ingen menneskerett, og jeg synes at folk må gjøre en innsats for å få tilgang på det.
Rød makt på Hansa

dudo

Quote from: Nixon on September 18, 2011, 16:08:01 PM
Hvorfor det? Cupfinalebillett er et knapphetsgode og heller ingen menneskerett, og jeg synes at folk må gjøre en innsats for å få tilgang på det.


Så lenge det også blir fritt salg med et visst antall billetter - iallefall 1000 - så er det greit for meg. Poenget er at økonomi utover at man har råd til selve billetten ikke bør avgjøre. Jeg vil ha folk i kø i telt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Ja, det kan jeg være enig i. Poenget mitt var å differensiere på oppmøte i tillegg til ansiennitet når partoutkortinnehaverne skal få tildelt billett. Jeg mente ikke at alle Brann sine billetter skulle deles ut på denne måten.
Rød makt på Hansa

eivhelle

September 18, 2011, 16:31:16 PM #179 Last Edit: September 18, 2011, 16:33:26 PM by eivhelle
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 15:16:36 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 15:00:18 PMMedlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.


Det er klart. Og det er helt greit at medlemmene i Brann har sine frynsegoder. Men det blir feil når det kommer et slikt tilbud (dersom det stemmer og det ikke bare er fornyelser for eksisterende medlemmer) rett før en semifinale. Dersom disse var interessert i å støtte Brann hadde de meldt seg inn lenge før.


Slik jeg forsto det var ikke dette et nytt tilbud, men bare en videreføring av tidligere praksis fra 1999 og 2004 der medlemmene fikk tilbud om billett til cupfinalen. Jeg antar at dette blir på samme måten som for billetter til hjemmekampene der medlemmene har 48 timers forkjøpsrett.

Klaus_Brann

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 15:00:18 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 18, 2011, 14:34:46 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 12:32:14 PM
Og til Gulløl : Hvis du er en trofast supporter som har gått på stadion i alle år. Hvorfor i all verden er du ikke da også medlem av Brann?.


Tuller du? Man kan ikke være trofast supporter uten å være medlem?
Det går allerede med nok penger på Brann i løpet av en sesong, både med partoutkort og reiser til bortekamper.

Hvis man kan sikre seg retten til cupfinalebilletter ved å være medlem av Brann blir det tåpelig og komme i etterkant og grine over urettferdig fordeling etterpå. Medlemskap er den eneste støtten man kan gi klubben uten noen større personlig gevinst. Og da er det helt greit at medlemmene kan få noen fordeler ut av det.

Det er klart at man kan være trofast supporter uten å ha medlemskap. Men hvis man er opptatt av klubbens beste er det litt rart at man ikke ønsker å ha mulighet til innflytelse slik man får ved å være medlem og ha stemmerett på årsmøtet. Tross alt er ikke 400 kroner all verden.


Jeg klager over det i forkant for det er et dårlig system. I teorien kan folk som ikke har vært på en eneste kamp i år sikre seg retten, mens vi som har hatt partoutkort i flere år ikke blir belønnet for det med å være sikret. De som har vært medlem i hele år er én ting, men at folk kan sikre seg det nå er feil for meg.

400 kroner er ikke all verden nei, men når det kommer i tillegg til en del andre Brann-relaterte utgifter, blir det all verden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Dette er jo et evig tilbakevendende tema, selv om det går noen år mellom hver gang. Det burde uansett, i 2011, være mulig å få opp et system som sikrer de med et visst antall kamper i beltet i løpet av sesongen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 16:31:16 PMSlik jeg forsto det var ikke dette et nytt tilbud, men bare en videreføring av tidligere praksis fra 1999 og 2004 der medlemmene fikk tilbud om billett til cupfinalen.


Det er fortsatt ikke helt lett å bli klok på hva du egentlig har fått fra Brann (er det ingen andre som har fått dette brevet?:), om dette gjelder eksisterende medlemmer eller nye som melder seg inn nå.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 18, 2011, 17:35:13 PM #183 Last Edit: September 18, 2011, 17:37:46 PM by Gulløl
Sannsynligvis får vi se Kevin Dure som midtstopper for FFK mot Brann på onsdag. Han fikk mye skryt etter kampen i går. Under linken nederst er det et videovindu med et intervju med Kevin Dure. Registrerer at han er en rolig og reflektert kar som er flink å snakke for seg. Stor tillit han har fått i FFK, rett inn i eliteseriekamper uten andrelagsfotball, imponerende. Lett å forstå hvorfor han valgte FFK, han hadde aldri fått opplevd en slik tillit så tidlig i Brann.
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4378/372/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

eivhelle

September 18, 2011, 17:56:27 PM #184 Last Edit: September 18, 2011, 18:27:16 PM by eivhelle
Quote from: Nixon on September 18, 2011, 16:56:52 PM
Quote from: eivhelle on September 18, 2011, 16:31:16 PMSlik jeg forsto det var ikke dette et nytt tilbud, men bare en videreføring av tidligere praksis fra 1999 og 2004 der medlemmene fikk tilbud om billett til cupfinalen.


Det er fortsatt ikke helt lett å bli klok på hva du egentlig har fått fra Brann (er det ingen andre som har fått dette brevet?:), om dette gjelder eksisterende medlemmer eller nye som melder seg inn nå.

Jeg fikk brevet fordi jeg ennå ikke hadde fornyet medlemskapet, hvilket jeg selvsagt hadde gjort for lenge siden hvis noen hadde giddet å sende meg faktura for fornyelse tidligere. Jeg antar at de sender en påminnelse nå for å unngå at folk melder seg inn/fornyer etter at en finaleplass evt var klar og så kommer og forventer å få billetter.

Gulløl

September 18, 2011, 19:46:34 PM #185 Last Edit: September 18, 2011, 20:02:04 PM by Gulløl
Fredrikstad Stadion var nesten utsolgt, men nå er det lagt ut flere billetter:
Klipp fra FFK forumet  fra i gÃ¥r:
Det er solgt 11.300. De siste 1200 er frigjort for salg. Dette var billetter som var sperret, men nå ute for salg.

Blant annet 16 billetter på felt T ved siden av bortefelten R og S, et felt som trolig allerede er bra befolket med Brann fans.

Billetter på felt R og S er vel ikke å oppdrive lenger, men ser det er 1 billett på felt R til salgs på finn.no:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30407387
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Jeg har fortsatt noen billetter til salgs på felt R til ordinær pris hvis noen ikke har fått ut fingeren.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

brann:)

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Hatleking

Molde klarte ikkje å på skikkeleg måte spele sitt spel mot FFK. På heimebane er dei aggresive og høgt oppe i press, inspirerte av heimebana. Eg trur først og framst me skal sjå på det defensive opp mot denne kampen. Kampen mot FFK på bortebane (for oss) var vel utan Austin? No er han tilbake og fit for fight. Dersom Brann er på tå hev, er det absolutt moglegheiter for avansement - men ein skal ikkje sjå vekk frå at det blir ekstraomgongar og vel så det.

Gulløl

September 19, 2011, 07:42:57 AM #189 Last Edit: September 19, 2011, 07:45:51 AM by Gulløl
Brann går til finalen mener de på Odds.Net.com.
Her er vurderingen:
http://oddsnet.com/fora/view/message/138229
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Då var forkjøpsretten til cupfinalen i boks for min del også. Eg var medlem, og hadde partoutkort (som ble brukt éin gang) for 2010 men fornyet ingen av disse foran denne sesongen. Er sjølvsagt fornøyd om eg skulle klare å snike meg til ein kamp på Ullevaal, men forstår utmerket godt at dette ville virke provoserende på folk som har brukt atskillig meir penger på partoutkort. Forkjøpsrett for cupfinalebilletter er ikkje nevnt under medlemsfordeler på Brann.no heller.
GÃ¥ av.

stig

Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.
Nettsideansvarlig

stig

Fremdeles noen ledige plasser på bussen, som også inkluderer kampbillett. Vi tar den av nettbutikken kl 22 i kveld.
Nettsideansvarlig

Nixon

Quote from: stig on September 19, 2011, 09:25:24 AM
Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.


Det var det jeg prøvde å få svar på i går, men hele diskusjonen ble litt "Goddag mann økseskaft". Men det kan virke som at det er medlemmer som ikke har fornyet som får dette tilbudet.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 07:42:57 AM
Brann går til finalen mener de på Odds.Net.com.
Her er vurderingen:
http://oddsnet.com/fora/view/message/138229



I hvilken verden er Brann favoritter på onsdag? FFK er selvsagt nærmere en finale enn det Brann er.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: stig on September 19, 2011, 09:25:24 AM
Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.

Ordlyden i brevet jeg har mottatt er :
"Som i 1999 og 2004 vil medlemmene i SK Brann få tilbud om kjøp av cupfinalebillett dersom vi skulle være på vei mot Ullevaal sent onsdag kveld den 21. september.

Da må du ha fornyet ditt medlemskap innen 20. september. "

Brevet tar ikke stilling til om nye medlemmer som melder seg inn innen fristen får samme rett. Håper dette er oppklarende nok.

stig

Takk for det. Førstegangs medlemmer kan jo ikke fornye noe, så da tar jo ordlyden stilling til det.
Nettsideansvarlig

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Skal bli spennende å se om Brann tropp som kommer snart har med Christian Kalvenes. Er han skadefri er han nok hakket bedre som midtstopper en Grorud sammen med Zsolt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bjss

Quote from: eivhelle on September 19, 2011, 10:06:23 AM
Quote from: stig on September 19, 2011, 09:25:24 AM
Er det slik å forstå at det er folk som var medlem for 2010 sesongen som får dette tilbudet? At i hvertfall det må til for å få forkjøpsrett.

Ordlyden i brevet jeg har mottatt er :
"Som i 1999 og 2004 vil medlemmene i SK Brann få tilbud om kjøp av cupfinalebillett dersom vi skulle være på vei mot Ullevaal sent onsdag kveld den 21. september.

Da må du ha fornyet ditt medlemskap innen 20. september. "

Brevet tar ikke stilling til om nye medlemmer som melder seg inn innen fristen får samme rett. Håper dette er oppklarende nok.


Hmmmm.. Vet ikke hvor mye løftene er til å stole på, men ganske tydelige meldinger her:
http://www.brann.no/nyheter/kjop-partoutkort-for-hostsesongen/

- Det er cirka 8000 partoutkort-innehavere på Stadion nå. Disse vil være først i køen når et eventuelt salg av cupfinalebilletter starter.

- .. Om vi skulle være så dyktige at vi kommer til cupfinalen, så blir det rift om de plassene vi får tildelt. Om man ikke har partoutkort, så stiller man bakerst i køen, forsikrer Algerøy.

Kan ut fra dette ikke forstå at partoutkort innehaverne skal komme bak medlemmer ift cupfinalebilletter....
Men det er jo ikke billetter nok til å holde alt som er lovet her, så da er det vel medlemmer/VIP'er som får billettenesiden partoutkortene er så mange at det uansett ikke er nok billetter til dem.

Mitt forslag: Alle som reiser til semien får kjøpe finalebilletter først!

Nixon

Det er helt klart at ikke alle partoutkortinnehavere får billett. Og hvordan Brann vil plukke ut de heldige blir spennende å se. Sannsynligvis først de som har betalt dyrt for setet sitt på VIP-en, og så resten av bermen.

Når det gjelder at medlemmene har rett på billett er det helt greit etter min mening. Det er en fordel som har vært i mange år og som alle har visst om. Alle som ville hatt den fordelen har hatt god tid til å ordne det.

Og for orden skyld. Jeg er ikke medlem selv og får ingen glede av den ordningen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 19, 2011, 13:25:18 PM #201 Last Edit: September 19, 2011, 13:47:17 PM by Gulløl
NÃ¥r  Algerøy sier at de ca. 8000 partoutkort-innehavere vil være først i køen nÃ¥r et eventuelt salg av cupfinalebilletter starter betyr det ikke at alle fÃ¥r billett. Og helt først i køen er vel ikke partoutkort-innehavere, der tar Algerøy en halvbløff.

Fakta er vel at så vidt jeg vet at før nevnte partoutkort-innhavere får sine billetter skal følgende ha sine billetter:

1.   Alle ansatte i Brann skal ha et antall hver, slik at hver enkelt kan invitere litt familie og venner.

2.   Alle medlemmer i Brann skal ha en billett hver.

3.   Alle sponsorer skal ha billetter. Er litt usikker om de har rett pÃ¥ flere billetter utover antall seter de har i losjene.

4.   Alle som var med pÃ¥ bÃ¥ttur med bataljonen til semifinalen mot Viking skal ha en billett hver.

(og muligens flere grupper som jeg har glemt)

Deretter:

5.   Alle VIP-ere, de som har kjøpt sete pÃ¥ Stadion er garantert en billett hver.

6.   Deretter "vanlige" partoutkort-innehavere etter ansenitet.

Er vel ca. 7000 billetter Brann har rett på fra NFF litt varierende ut fra hvem som blir motstander. Ved en eventuell finale er det vel omtrent ingen som sier nei til sin kjøpsrett til cupfinalebillett, om de ikke reiser selv er det som oftest noen andre i familien eller blant venner som tar den billetten.

Vet ikke hvor mange billetter det går før partoutkort-innehaverne under pkt.6 får begynne å forsyne seg, men det bli nok fort mellom 1000 og 2000 av partoutkort-innehaverne som ikke får cupfinalebillett. Husker jeg rett var det vel slik i 2004 også, med etterfølgende skuffelser, store diskusjoner og spetakkel. Så for mange av de som kjøpte partoutkort før eller i denne sesongen(uten tidligere ansenitet) er det bare å la være å bygge opp for mye forhåpninger om cupfinalebillett, da kan en bli skikkelig skuffet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Quote from: Spelaren on September 19, 2011, 08:51:33 AM
Då var forkjøpsretten til cupfinalen i boks for min del også. Eg var medlem, og hadde partoutkort (som ble brukt éin gang) for 2010 men fornyet ingen av disse foran denne sesongen. Er sjølvsagt fornøyd om eg skulle klare å snike meg til ein kamp på Ullevaal, men forstår utmerket godt at dette ville virke provoserende på folk som har brukt atskillig meir penger på partoutkort. Forkjøpsrett for cupfinalebilletter er ikkje nevnt under medlemsfordeler på Brann.no heller.


Kan hende Brann håper på å få ekstra mange partoutkortholdere til neste sesong, men jeg tipper konsekvensen blir at de MED partoutkort blir så forbannet at de ikke fornyer når de ikke får brukt forkjøptsretten på cupfinalen.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Nixon on September 19, 2011, 13:15:39 PM
Når det gjelder at medlemmene har rett på billett er det helt greit etter min mening. Det er en fordel som har vært i mange år og som alle har visst om. Alle som ville hatt den fordelen har hatt god tid til å ordne det.


Eg finner ærlig talt ingenting om denne fordelen, og den er heller ikkje oppgitt som ein av fordelene ved å fornye, ref utdrag av Algerøys epost tidligere i år:

Stemmerett på årsmøtet
48 timers forkjøpsrett på billettkjøp
Gavekort i Brannbutikken ifbm fødselsdagen din
10% rabatt på ordinære varer i Brannbutikken
Brann nyhetsbrev til din e-post
Gullkort dersom du har partoutkort

GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Spelaren on September 19, 2011, 13:32:08 PM
Quote from: Nixon on September 19, 2011, 13:15:39 PM
Når det gjelder at medlemmene har rett på billett er det helt greit etter min mening. Det er en fordel som har vært i mange år og som alle har visst om. Alle som ville hatt den fordelen har hatt god tid til å ordne det.


Eg finner ærlig talt ingenting om denne fordelen, og den er heller ikkje oppgitt som ein av fordelene ved å fornye, ref utdrag av Algerøys epost tidligere i år:

Stemmerett på årsmøtet
48 timers forkjøpsrett på billettkjøp
Gavekort i Brannbutikken ifbm fødselsdagen din
10% rabatt på ordinære varer i Brannbutikken
Brann nyhetsbrev til din e-post
Gullkort dersom du har partoutkort




Ja, jeg kommenterte det litt tidligere i tråden. Men det er jo veldig rart dersom medlemmene ikke har den fordelen når de som ikke har giddet å fornye før nå skal få billett.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 13:25:18 PMFakta er vel at så vidt jeg vet at før nevnte partoutkort-innhavere får sine billetter skal følgende ha sine billetter:

1.   Alle ansatte i Brann skal ha et antall hver, slik at hver enkelt kan invitere familie og litt venner.

2.   Alle medlemmer i Brann skal ha en billett hver.

3.   Alle sponsorer skal ha billetter. Er litt usikker om de har rett pÃ¥ flere billetter utover antall seter de har i losjene.

4. Alle som var med på båttur med bataljonen til semifinalen mot Viking.

(og muligens flere grupper som jeg har glemt)

Deretter:

5.   Alle VIP-ere, de som har kjøpt sete pÃ¥ Stadion skal ha en billett hver.

6.   Deretter "vanlige" partoutkort-innehavere etter ansenitet.


Bataljonen håper vel også på en del billetter i tillegg til Stavanger-billettene.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Markmus on September 19, 2011, 13:27:53 PMKan hende Brann håper på å få ekstra mange partoutkortholdere til neste sesong, men jeg tipper konsekvensen blir at de MED partoutkort blir så forbannet at de ikke fornyer når de ikke får brukt forkjøptsretten på cupfinalen.


Det er en stund siden Brann lovet vekk cupfinalebilletter til den vanlige partoutkortinnehaver, så noe forkjøpsrett er det ikke snakk om selv om Brann sier at de vil bli prioritert. Men det er klart at det lett kan bli konflikter når de oppdager at medlemmene får. Kanskje uten å gå på så mange kamper.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Helt greit at medlemmer får fortrinnsrett. Nå er vel Brann i cupfinalen i snitt hvert 6 - 7 år. Så slik sett har medlemmene betalt 2400 - 2800 kr i medlemsavgift for å få denne billetten. Så mange andre store fordeler er det vel ikke å være medlem. Denne fordelen ble vel godt belyst før 2004 finalen, så vi alle har hatt muligheten i etterkant å benytte oss av den inn mot en ny finale om vi ville.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 19, 2011, 14:30:16 PM #208 Last Edit: September 19, 2011, 14:38:24 PM by Gulløl
Algerøy bruker feile ordvalg. Han burde ikke gått ut med at partoutkort-innhavere vil være først i køen når et eventuelt salg av cupfinalebilletter starter.
Han burde sagt at de er først i køen foran de som ikke har partoutkort, men bak de ca. 5 -6 gruppene(opplistet) som har fortrinnsrett.
Slike dårlige formuleringer skaper misforståelser og spetakkel når kampen om eventuelle cupfinalebilletter settes i gang. De forhåpninger han har bygget opp hos nye partoutkort-innhavere slår da tilbake på han og Brann.

Det var mye misnøye rundt billettfordelingen i 2004, ser ikke ut som Brann har lært siden den gang. Den gang trodde også de fleste med partoutkort at de var sikret billett.
Går Brann ut med riktig og presis info god tid i forkant kan en unngå dette. Nå er de for sent ute, burde gitt den infoen like etter kvartfinale seieren. Om Brann vinner onsdag kveld er folk helt i hundre fra torsdag av for å sikre seg billett, og har de trodd de har en rett som de ikke får ja da blir det skikkelig ampert.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

September 19, 2011, 15:40:37 PM #209 Last Edit: September 19, 2011, 15:44:39 PM by Gulløl

Lasse Staw ute med strekk mot Brann. Jon Masalin skulle uansett stått i mål på onsdag, har vist stått i alle cupkampene i år. I serien har han bare et innhopp. Sikkert ikke noe dårligere keeper en Staw, siden han har vært med å bidratt til at FFK har kommet til semifinalen.
Ellers var det i foremiddag rundt 1000 billetter tilgjengelig.
http://www.f-b.no/ffk/staw-ute-med-strekk-1.6501050
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Mitt forslag: alle som drar på semien og har partoutkort får billett!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Quote from: Klaus_Brann on September 19, 2011, 15:44:13 PM
Mitt forslag: alle som drar på semien og har partoutkort får billett!

Og Ablegøy ved inngangen som gir klem og gullkort til cupfinalen til alle  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on September 19, 2011, 13:43:18 PM
Quote from: Spelaren on September 19, 2011, 13:32:08 PM
Quote from: Nixon on September 19, 2011, 13:15:39 PM
Når det gjelder at medlemmene har rett på billett er det helt greit etter min mening. Det er en fordel som har vært i mange år og som alle har visst om. Alle som ville hatt den fordelen har hatt god tid til å ordne det.


Eg finner ærlig talt ingenting om denne fordelen, og den er heller ikkje oppgitt som ein av fordelene ved å fornye, ref utdrag av Algerøys epost tidligere i år:

Stemmerett på årsmøtet
48 timers forkjøpsrett på billettkjøp
Gavekort i Brannbutikken ifbm fødselsdagen din
10% rabatt på ordinære varer i Brannbutikken
Brann nyhetsbrev til din e-post
Gullkort dersom du har partoutkort




Ja, jeg kommenterte det litt tidligere i tråden. Men det er jo veldig rart dersom medlemmene ikke har den fordelen når de som ikke har giddet å fornye før nå skal få billett.


I det første innlegget skriver du at dette er noe som har vært i mange år og som alle (visstnok) har visst om, mens det her ikke vises som en fordel. Da blir jeg forvirret.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 15:46:40 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 19, 2011, 15:44:13 PM
Mitt forslag: alle som drar på semien og har partoutkort får billett!

Og Ablegøy ved inngangen som gir klem og gullkort til cupfinalen til alle  ;)


Ja takk begge deler!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Positive nyheter. I følge ba.no ser det ut som at alle er disponible i følge Skarsfjord. Det er et berettighet håp om at spissreserven Tadas Labukas rekker oppgjøret også. Går ut fra at Kalvenes også er klar siden Skarsfjord sier alle.
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article5742415.ece
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on September 19, 2011, 15:48:19 PMI det første innlegget skriver du at dette er noe som har vært i mange år og som alle (visstnok) har visst om, mens det her ikke vises som en fordel. Da blir jeg forvirret.


Ja, jeg er forvirret selv. For det er utenkelig at Brann gir billett til de som fornyer nå, og ikke de som betalte ved betalingsfristen. Når enn den var.

Forklaringen kan være at de har stoppet med denne fordelen til årets nye medlemmer. Kanskje det ble for mange medlemmer etter mobiliseringen før årsmøtet?
Rød makt på Hansa

Gulløl

September 19, 2011, 16:38:46 PM #218 Last Edit: September 19, 2011, 16:57:55 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

abe78

.og husk!

krakra


Nixon

Quote from: krakra on September 19, 2011, 17:15:08 PM
Haugen og Guastavino kan bytte plass.


Ja, skal vi få det beste ut av Haugen kan det være lurt. Men det er jo fullt mulig for de to å variere dette i løpet av kampen.
Rød makt på Hansa

Oppreist

Blir sinnsykt deilig å få tilbake spillesugne Austin og Torp!

Jeg har en god følelse for denne - men det blir viktig Ã¥ score først. Kommer vi under mÃ¥ vi fremover og med vÃ¥rt treige forsvar blir det lekestue for Tarik og Celso.  Det bør uansett ikke stÃ¥ pÃ¥ motivasjonen til spillerne - tror de kommer til Ã¥ jobbe som galleislaver. Ser Fredrikstad er storfavoritter, det bør tale til vÃ¥r fordel. Hadde likt at de svevde etter seier mot Molde men den fikk vi dog ikke. 
Stein på stein blir Steinar.

Markmus

FFK var dritdårlige i helgen og spilte som et klart nedrykkslag. Borges virker f.eks. helt ute av slag.

Med andre ord hever de seg noe enormt på onsdag og slår oss.
Ka du ve?

SKBrannfan

Quote from: Nixon on September 19, 2011, 13:45:19 PM
Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 13:25:18 PMFakta er vel at så vidt jeg vet at før nevnte partoutkort-innhavere får sine billetter skal følgende ha sine billetter:

1.   Alle ansatte i Brann skal ha et antall hver, slik at hver enkelt kan invitere familie og litt venner.

2.   Alle medlemmer i Brann skal ha en billett hver.

3.   Alle sponsorer skal ha billetter. Er litt usikker om de har rett pÃ¥ flere billetter utover antall seter de har i losjene.

4. Alle som var med på båttur med bataljonen til semifinalen mot Viking.

(og muligens flere grupper som jeg har glemt)

Deretter:

5.   Alle VIP-ere, de som har kjøpt sete pÃ¥ Stadion skal ha en billett hver.

6.   Deretter "vanlige" partoutkort-innehavere etter ansenitet.


Bataljonen håper vel også på en del billetter i tillegg til Stavanger-billettene.


Ja, for oss som ikke har bodd i Bergen hele sesongen (men som bataljonsmedlem) og dermed ikke har hatt mulighet for partoutkort, er det i det hele tatt noe hÃ¥p for billetter ved en evt. cupfinale? Det blir vel da som evt. medlem av Bataljonen, men mÃ¥ innrømme at jeg ikke skjønner sÃ¥ mye av hvordan de kommer til Ã¥ fordele dette. 

osoerli

Sidan FFK scorar dei fleste mål mot oss på dødball er det tid for Yaw.
Vil ha dette laget:

                Piotr
Birkir   Zsolt  Yaw   Fakiri
        Austin   Torp
                    (Baiter)
Guastavino  Haugen  Bentley
(Mjelde)                   (Larsen)
                 Ojo

På tide Mjelde starter på benken.
Larsen inn for Bentley etter 65 min.
Baiter inn for Torp etter 75 min.
Mjelde inn for Guastavino straks han skyter pÃ¥ alt som rører seg frÃ¥ 30m+, eller forsøker Ã¥ dribble 3 eller fleire.  Seinest etter 80 min.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

stig

Quote from: SKBrannfan on September 19, 2011, 22:00:24 PM
Quote from: Nixon on September 19, 2011, 13:45:19 PM
Quote from: Gulløl on September 19, 2011, 13:25:18 PMFakta er vel at så vidt jeg vet at før nevnte partoutkort-innhavere får sine billetter skal følgende ha sine billetter:

1.   Alle ansatte i Brann skal ha et antall hver, slik at hver enkelt kan invitere familie og litt venner.

2.   Alle medlemmer i Brann skal ha en billett hver.

3.   Alle sponsorer skal ha billetter. Er litt usikker om de har rett pÃ¥ flere billetter utover antall seter de har i losjene.

4. Alle som var med på båttur med bataljonen til semifinalen mot Viking.

(og muligens flere grupper som jeg har glemt)

Deretter:

5.   Alle VIP-ere, de som har kjøpt sete pÃ¥ Stadion skal ha en billett hver.

6.   Deretter "vanlige" partoutkort-innehavere etter ansenitet.


Bataljonen håper vel også på en del billetter i tillegg til Stavanger-billettene.


Ja, for oss som ikke har bodd i Bergen hele sesongen (men som bataljonsmedlem) og dermed ikke har hatt mulighet for partoutkort, er det i det hele tatt noe hÃ¥p for billetter ved en evt. cupfinale? Det blir vel da som evt. medlem av Bataljonen, men mÃ¥ innrømme at jeg ikke skjønner sÃ¥ mye av hvordan de kommer til Ã¥ fordele dette. 


Vi kommer til å fordele etter ansiennitet.
Nettsideansvarlig

Nixon

Vet dere hvor mange billetter dere får fra Brann?
Rød makt på Hansa


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Quote from: osoerli on September 19, 2011, 22:02:42 PM
Sidan FFK scorar dei fleste mål mot oss på dødball er det tid for Yaw.


Yaw er da trass i størrelsen en relativt veik type på dødballer.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Vi har slitt mot FFK hele denne sesongen, så har overhode ikke noen forhåpninger om cupfinale. Det blir i så fall en ren bonus på en sesong over all forventning.

En liten kommentar til Nixons "Ikke giddet å fornye før nå", det har vel ikke vert mulig å fornye før nå. Eller om Brann skal ha oss til å fornye før tiden og slå mynt på cupfinalefeberen. Vet ikke, men fikk ihvertfall brev om fornying av medlemskap med særs kort betalingsfrist...

Nixon

Quote from: Xminator on September 20, 2011, 06:33:20 AMEn liten kommentar til Nixons "Ikke giddet å fornye før nå", det har vel ikke vert mulig å fornye før nå. Eller om Brann skal ha oss til å fornye før tiden og slå mynt på cupfinalefeberen. Vet ikke, men fikk ihvertfall brev om fornying av medlemskap med særs kort betalingsfrist...


Ok, jeg fikk inntrykk av at dette var til medlemmer som ikke hadde betalt ved forrige fornyelsesfrist, men som nå fikk en sjanse til. Dersom det gjelder alle medlemmer stiller det seg litt annerledes.
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: Nixon on September 20, 2011, 07:06:51 AM
Quote from: Xminator on September 20, 2011, 06:33:20 AMEn liten kommentar til Nixons "Ikke giddet å fornye før nå", det har vel ikke vert mulig å fornye før nå. Eller om Brann skal ha oss til å fornye før tiden og slå mynt på cupfinalefeberen. Vet ikke, men fikk ihvertfall brev om fornying av medlemskap med særs kort betalingsfrist...


Ok, jeg fikk inntrykk av at dette var til medlemmer som ikke hadde betalt ved forrige fornyelsesfrist, men som nå fikk en sjanse til. Dersom det gjelder alle medlemmer stiller det seg litt annerledes.


Problemstillingen er at Brann aldri sendte ut noen faktura for fornying av medlemskapet i vår, men forventet at alle selv aktivt skulle gå inn på brann.no og fornye medlemskapet sitt. Da er det fort gjort å glemme det.

olebrann3

September 20, 2011, 09:26:31 AM #234 Last Edit: September 20, 2011, 09:28:44 AM by olebrann3
Quote from: osoerli on September 19, 2011, 22:02:42 PM
Sidan FFK scorar dei fleste mål mot oss på dødball er det tid for Yaw.
Vil ha dette laget:

                Piotr
Birkir   Zsolt  Yaw   Fakiri
        Austin   Torp
                    (Baiter)
Guastavino  Haugen  Bentley
(Mjelde)                   (Larsen)
                 Ojo

På tide Mjelde starter på benken.
Larsen inn for Bentley etter 65 min.
Baiter inn for Torp etter 75 min.
Mjelde inn for Guastavino straks han skyter pÃ¥ alt som rører seg frÃ¥ 30m+, eller forsøker Ã¥ dribble 3 eller fleire.  Seinest etter 80 min.


Umulig å si på forhånd når byttene skal gjøres. Om vi blir rævkjørt de første 20 minuttene bør det komme et bytte allerede da. Vist en er skadet må man bytte før. Vist vi spiller forykende fotball bør vi gjerne vente enda lengre en 65. Vist bentley mot all formodning skulle storspille er det dumt å ta han ut.

Og vist vi ligger under på slutten så er det ingenting å tape. Da fyrer vi inn labbetuss for f.eks torp. Vist ikke grorud starter er han en fin type å ha i feltet på slutten, da må man bytte inn han. Umulig å si nå hvem som skal byttes inn og når i kampen.

stig

Nettsideansvarlig

1908


Gulløl

Hehehe, nå får østfoldingene et innblikk i Bergens indre liv og øksejournalismen mot Brann.
Får håpe de ikke får sjokk ;D. Et av gullkornene:



http://www.f-b.no/sport/ingen-slakter-brann-som-denne-trioen-1.6501985
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Er det noen inngangsbillett til showet i morgen ?
Og er det noen maks antall som kan komme inn ?
Går ut fra at denne bakgården på hotel Fredrikstad får litt problem med å få alle inn vist 1/3 av Brann supporterne stiller på showet, altså ca. 500-600.

HÃ¥per de har kjøpt inn et par tankbiler med øl, begynner ølkranene Ã¥ skumme allerede kvart over fem midt i drikkevisene og de beste Brann sangene blir det meget pinlig for hotelet og Fredrikstad by  ;).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Utmedsnolken

For å jinxe max, så har jeg allerede kjøpt flybilletter til Oslo.
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

Quote from: olebrann3 on September 20, 2011, 09:26:31 AM
Quote from: osoerli on September 19, 2011, 22:02:42 PM
Sidan FFK scorar dei fleste mål mot oss på dødball er det tid for Yaw.
Vil ha dette laget:

                 Piotr
Birkir   Zsolt  Yaw   Fakiri
         Austin   Torp
                     (Baiter)
Guastavino  Haugen  Bentley
(Mjelde)                   (Larsen)
                  Ojo

På tide Mjelde starter på benken.
Larsen inn for Bentley etter 65 min.
Baiter inn for Torp etter 75 min.
Mjelde inn for Guastavino straks han skyter pÃ¥ alt som rører seg frÃ¥ 30m+, eller forsøker Ã¥ dribble 3 eller fleire.  Seinest etter 80 min.


Umulig å si på forhånd når byttene skal gjøres. Om vi blir rævkjørt de første 20 minuttene bør det komme et bytte allerede da. Vist en er skadet må man bytte før. Vist vi spiller forykende fotball bør vi gjerne vente enda lengre en 65. Vist bentley mot all formodning skulle storspille er det dumt å ta han ut.

Og vist vi ligger under på slutten så er det ingenting å tape. Da fyrer vi inn labbetuss for f.eks torp. Vist ikke grorud starter er han en fin type å ha i feltet på slutten, da må man bytte inn han. Umulig å si nå hvem som skal byttes inn og når i kampen.


Skarsfjord gjer aldri bytter i 1.omgang.  Tidene er bare omtrentlege, det trur eg alle skjønar.  OgsÃ¥ at ein sjølsagt kan bli tvungen til Ã¥ gjera andre bytter ved evt. skader.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

steinbygger

Hva faen. Så akkurat at det spilles to serierunder etter cupfinalen!!!!!!!! Cupfinalen skal være festen som avslutter sesongen hvor man tar ut alt, men så har vi igjen både igjen LSK og AAFK etter finalen.

Er det rart at interessen går ned, er det ikke noe som er hellig lenger. Er vel bare at Rbk har hjemmekamp, først og siste serierunde samt 16 mai som står igjen nå.

Edit, til og med Rbk tradisjonen er slutt i og med at de spilte mot Brann i første runde i år.

Utmedsnolken

Er jo viktig å passe på at norske lag i europacupene får god matching. LSmart tenkt av vår kjære toppfotballsjef.
"og der snubler Sæternes igjen"

Gulløl

September 20, 2011, 12:44:14 PM #243 Last Edit: September 20, 2011, 12:55:04 PM by Gulløl
Ettermiddagsflyet til Rygge i morgen er utsolgt for lavprisbilletter, fremdeles noe fullprisbilletter å få tak i. Det samme gjelder morgenflyet tilbake til Bergen på torsdag.

Men fremdeles litt lavprisbilletter igjen på morgenflyet til Rygge i morgen tidlig. Det gjelder også kveldsflyet tilbake til Bergen torsdag.

På flyene til Gardemoen er det mer å velge i spesielt om en kan reise tidlig på dagen, men de tre ettermiddagsflyene mellom 15 og 17 er det bare svært få plasser igjen på.

Så det er fremdeles mulig å kaste seg på tur. Flybilletter og litt kampbilletter på Brann tribunene er det å finne her på forumet lenger oppe og på finn.no. Ellers er det noen hundre billetter igjen å kjøpe spredt rundt på stadion på billettservice.

Tok pÃ¥ gøy et hotell søk i Fredrikstad fra onsdag til torsdag. Tydelig at det er invasjon av Brann supportere i byen, det nærmeste hotellet med ledige rom er hele 11 km utenfor sentrum. AltsÃ¥ Fredrikstad mÃ¥ førebu seg pÃ¥ invasjon av norges beste fotballsupportere og skikkelig fest i byen  ;D

Ellers bra vær i Fredrikstad i morgen kveld, 13 grader og overskyet. Noe sol skal det bli tidligere på dagen. Ingen nedbør er meldt onsdag.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

FFK med fire obligatoriske kamper på rad uten seier. Tar man i betraktning at cupkampen mot Molde stod uavgjort etter ordinær tid, har de syv strake uten seier. Siste seier (utenom den mot ekstraomganger mot MFK) er..... (trommevirvel).... mot Brann selvsagt!

Brann har åtte obligatoriske kamper på rad uten tap. Siste tap var mot... (trommevirvel)... Fredrikstad selvfølgelig!

Disse tingene skulle tyde på FFK-seier i morgen.

På den annen side: Vi har tapt to ganger mot FFK i år. Tre hvis vi tar med treningskampen i vinter. Det er jo litt rart med tanke på at vi er et mye bedre lag på tabellen. Det skulle i grunn tyde på at det er vår tur nå.

Legg ned hele klubben!

roaldinho

Krøvel eller noen andre: Hva er statistikke til Brann på bortebane i cup-semien? Ja, jeg vet at det var en periode der det spiltes 2 kamper, men se bort i fra det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Nixon

Quote from: roaldinho on September 20, 2011, 14:03:49 PM
Krøvel eller noen andre: Hva er statistikke til Brann på bortebane i cup-semien? Ja, jeg vet at det var en periode der det spiltes 2 kamper, men se bort i fra det.


http://www.brann.no/forsiden/14-grunner-til-a-tro-pa-cupfinale/

Brann har laget en slags statistikk.
Rød makt på Hansa

Nixon

http://www.brann.no/nyheter/labukas-rekker-semifinalen/

Labukas er klar til i morgen. Men han bør etter min mening bare brukes i nødsfall, det er viktigere at han fortsatt er skadefri til søndag.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Quote from: Nixon on September 20, 2011, 14:06:36 PM
Quote from: roaldinho on September 20, 2011, 14:03:49 PM
Krøvel eller noen andre: Hva er statistikke til Brann på bortebane i cup-semien? Ja, jeg vet at det var en periode der det spiltes 2 kamper, men se bort i fra det.


http://www.brann.no/forsiden/14-grunner-til-a-tro-pa-cupfinale/

Brann har laget en slags statistikk.


Takker. Og enig angående Labukas, han bør kun være nødstilfelle.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stig

Quote from: Gulløl on September 20, 2011, 11:13:42 AM
Er det noen inngangsbillett til showet i morgen ?
Og er det noen maks antall som kan komme inn ?
Går ut fra at denne bakgården på hotel Fredrikstad får litt problem med å få alle inn vist 1/3 av Brann supporterne stiller på showet, altså ca. 500-600.

HÃ¥per de har kjøpt inn et par tankbiler med øl, begynner ølkranene Ã¥ skumme allerede kvart over fem midt i drikkevisene og de beste Brann sangene blir det meget pinlig for hotelet og Fredrikstad by  ;).


Ingen inngangsbillett, men det er en kapasitet på ca 6-700 har vi blitt fortalt, så alle kommer nok ikke inn.

Tar for gitt at de beregner nok tankbiler.
Nettsideansvarlig

Danny

Hvordan kan en se denne kampen i utlandet?? Er i Polen.

Truls

Quote from: Danny on September 20, 2011, 16:09:49 PM
Hvordan kan en se denne kampen i utlandet?? Er i Polen.


De andre kampene har vært mulig å se på www.nrk.no for oss som bor i utlandet. De viste Fana - Brann til og med :)
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

Utmedsnolken

Quote from: Truls on September 20, 2011, 17:10:17 PM
Quote from: Danny on September 20, 2011, 16:09:49 PM
Hvordan kan en se denne kampen i utlandet?? Er i Polen.


De andre kampene har vært mulig å se på www.nrk.no for oss som bor i utlandet. De viste Fana - Brann til og med :)


har nrk de internasjonale rettighetene til den norske cupen da?
"og der snubler Sæternes igjen"

Chrisstah

Quote from: Utmedsnolken on September 20, 2011, 17:12:45 PM
Quote from: Truls on September 20, 2011, 17:10:17 PM
Quote from: Danny on September 20, 2011, 16:09:49 PM
Hvordan kan en se denne kampen i utlandet?? Er i Polen.


De andre kampene har vært mulig å se på www.nrk.no for oss som bor i utlandet. De viste Fana - Brann til og med :)


har nrk de internasjonale rettighetene til den norske cupen da?


Det funker bare av og til!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: Danny on September 20, 2011, 16:09:49 PM
Hvordan kan en se denne kampen i utlandet?? Er i Polen.


Se på stream om ikke annet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Jeg tror Brann taper, fordi jeg tror Brann er inne i et Fredrikstadkompleks. Men håpløst er det ikke. Her skal det satses max.
Forøvrig er jeg enig i at det er trist at cupfinalen ikke avslutter sesongen. Jeg kunne skrevet en stil om hvordan NFF aktivt ødelegger "produktet".
Tren på langskudd

kabelmann

Bah! Hvis Brann kan sikre seriemesterskapet i siste serierunde så synes jeg det er helt OK at dette skjer etter cupfinalen. Helt veldig OK, faktisk :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

posemedsnopi

Quote from: Danny on September 20, 2011, 16:09:49 PM
Hvordan kan en se denne kampen i utlandet?? Er i Polen.


Forhåpentligvis noen andre som har mer peiling enn meg, men har hørt noe om at du via en side kan få deg norsk, eller et annet lands ip-adresse, og dermed få tilgang til NRK fra utlandet.

Nixon

Quote from: kabelmann on September 20, 2011, 18:58:54 PM
Bah! Hvis Brann kan sikre seriemesterskapet i siste serierunde så synes jeg det er helt OK at dette skjer etter cupfinalen. Helt veldig OK, faktisk :)


Hadde vært OK, men det skjer ikke!:) Nå kan f.eks. Molde vinne serien og to lag rykke ned, så blir det tre ukers pause, og så skal det spilles to kamper til. Ikke akkurat oppskrift på engasjement.

Så vi får fokusere på det eneste som kan gi oss engasjement i november, nemlig cupfinalen. Merker at jeg begynner å glede meg skikkelig til å dra over i morgen. Vi hadde alle, både spillere og supportere, fortjent en cupfinale i år!:)
Rød makt på Hansa

Danny

Jeg sendte mail til Nrk med det samme:

"Hei! Kampen blir sendt i nett-tv, men kun tilgjengelig i Norge (rettighetsbegrensninger). Kampen blir for øvrig sendt på NRK P1 i nettradio, også til utlandet.
Mvh Ann"

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo. Kan noen "ordne" stream? Har prøvd å endre proxyinstillingene til norsk ip tidligere, men uten hell... noen som har tips her? Takker for svar!

olebrann3

Var innom en tur på http://www.plankehaugen.no/ og kom over første saken deres. Kort oppsumert: Vær med å slokk Brann, kjøp et brannteppe for 200kr og plankehaugen får 100kr av de:
Er så lei av å høre at folk skal slukke oss, måtte vi brenne opp hele plankehaugen!

stig

i 04 var det jo fantastisk stemning på RL kampen etter finalen. Nå får vi også en mulighet til å hylle laget i en påfølgenmde seriekamp. Ser ikke problem med at finalen ikke avslutter, men fotball i november generellt kan jo fort bli grisekaldt. Stemmer for 14 lag
Nettsideansvarlig

Utmedsnolken

Quote from: stig on September 20, 2011, 21:28:56 PM
i 04 var det jo fantastisk stemning på RL kampen etter finalen. Nå får vi også en mulighet til å hylle laget i en påfølgenmde seriekamp. Ser ikke problem med at finalen ikke avslutter, men fotball i november generellt kan jo fort bli grisekaldt. Stemmer for 14 lag


man kan fint ha 16 lag uten å dra det ut til langt i november. Grunnen til at vi spiller så lenge i år er for å gi matching til norske lag i europacup og for spillerne på landslaget som spiller kvallik
"og der snubler Sæternes igjen"

Klaus_Brann

Quote from: Danny on September 20, 2011, 19:32:01 PM
Jeg sendte mail til Nrk med det samme:

"Hei! Kampen blir sendt i nett-tv, men kun tilgjengelig i Norge (rettighetsbegrensninger). Kampen blir for øvrig sendt på NRK P1 i nettradio, også til utlandet.
Mvh Ann"

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo. Kan noen "ordne" stream? Har prøvd å endre proxyinstillingene til norsk ip tidligere, men uten hell... noen som har tips her? Takker for svar!


Livesport247.com bruker å levere mot en billig penge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Quote from: Danny on September 20, 2011, 19:32:01 PM

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo.
Takker for svar!


Pisspreik.

Det er akkurat det same med TV 2.  Eg budde i utlandet i 06/07, fekk ikkje sett ein einaste kamp via dei offisielle nettsidene.

skuteviken

Jeg kjøpte kamp åå sumo i utladet i mmer. De sjekketbare at min ip/land ikke krasjet med rettighetene. Jeg tviler på fotballmedia hat solgt rettigheter i utlandet for nm for menn.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Jeg har en overraskende god magefølelse iforhold til denne kampen. Jeg dog er litt bekymret for at FFK kommer til å gå offansivt ut de første 20-30 minuttene og det må vi vel kansje regne med også.

Gulløl

September 20, 2011, 23:45:20 PM #268 Last Edit: September 20, 2011, 23:51:18 PM by Gulløl
Ser ut som at alle som vil inn på Fredrikstad Stadion i morgen kan få seg billett.

Fortsatt mulig å skaffe seg billett
http://www.f-b.no/ffk/fortsatt-mulig-a-skaffe-seg-billett-1.6503970

800 ledige billetter
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/4383/372/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Markmus

Merkelig. Dette er det eneste FFK har å spille for i år.

Jo færre hjemmesupportere, jo bedre for Brann sin del, men det er synd. Fredrikstad stadion er et flott skue når den er fullsatt både på hjemme- og bortetribunene.
Ka du ve?


Spelaren

Quote from: Yngve on September 20, 2011, 22:38:29 PM
Quote from: Danny on September 20, 2011, 19:32:01 PM

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo.
Takker for svar!


Pisspreik.

Det er akkurat det same med TV 2.  Eg budde i utlandet i 06/07, fekk ikkje sett ein einaste kamp via dei offisielle nettsidene.


Store ord, du. Eg var i Dubrovnik på bryllupsreise i '06 og fekk sneket meg til kampene mot Molde og Stabæk på sumo eller kva det het den gangen.
GÃ¥ av.

Lister

Quote from: olebrann3 on September 20, 2011, 21:15:43 PM
Var innom en tur på http://www.plankehaugen.no/ og kom over første saken deres. Kort oppsumert: Vær med å slokk Brann, kjøp et brannteppe for 200kr og plankehaugen får 100kr av de:
Er så lei av å høre at folk skal slukke oss, måtte vi brenne opp hele plankehaugen!


Kan jo tipse de om at de også får kjøpt brannteppe i nettbutikken på brann.no
Guinness - Makes you drunk

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 07:02:07 AM
Quote from: Yngve on September 20, 2011, 22:38:29 PM
Quote from: Danny on September 20, 2011, 19:32:01 PM

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo.
Takker for svar!


Pisspreik.

Det er akkurat det same med TV 2.  Eg budde i utlandet i 06/07, fekk ikkje sett ein einaste kamp via dei offisielle nettsidene.


Store ord, du. Eg var i Dubrovnik på bryllupsreise i '06 og fekk sneket meg til kampene mot Molde og Stabæk på sumo eller kva det het den gangen.


jeg kjenner en som bodde i ungarn et halvår og brukte sumo til alt. De viste alt av kamper bortsett fra europacupen.
"og der snubler Sæternes igjen"

Lidenskapen

Jeg er en tiger, jeg er en løve. For å bli konge må du jobbe som en slave. I dag jobbet jeg som en slave, derfor ble jeg konge.
Toni Nhleko: ^^Strandløve^^

Gulløl

September 21, 2011, 09:48:17 AM #275 Last Edit: September 21, 2011, 11:12:31 AM by Gulløl
Her i Fredrikstad skinner solen og det er blÃ¥ himmel. Ser ut som at det er kommet noen hundre brannsupportere allerede, det gÃ¥r mot en rolig start og bygger seg opp mot mot Brann showet kl. 17, sÃ¥ er det full trøkk utover kvelden  8). Ser at brann.no skriver at showet er pÃ¥ Quality Hotel Fredrikstad, det er vel feil sÃ¥ vidt jeg vet feil, det heter vel Hotel Fredrikstad(tidligere hotel Fortunen). Navnene er litt like sÃ¥ brann.no har nok blinkset her.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alzheimer/Silverspurs

Ser ut til at eg har ein billett til overs for dei som er interesserte. Send meg pm om det er nokon som ønsker :)

Gulløl

September 21, 2011, 12:23:04 PM #277 Last Edit: September 21, 2011, 12:31:38 PM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

Quote from: Gulløl on September 21, 2011, 12:23:04 PM
(og der var gjengen ferdig med Ã¥ synge hele nystemten pÃ¥ altanen pÃ¥ naborommet, vi er i gang  8))


Allerede ja, då blir det vel 200 mann+ med bar overkropp å sjå på TV frå kl 20 i kveld.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

tj00m

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 07:49:20 AM
Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 07:02:07 AM
Quote from: Yngve on September 20, 2011, 22:38:29 PM
Quote from: Danny on September 20, 2011, 19:32:01 PM

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo.
Takker for svar!


Pisspreik.

Det er akkurat det same med TV 2.  Eg budde i utlandet i 06/07, fekk ikkje sett ein einaste kamp via dei offisielle nettsidene.


Store ord, du. Eg var i Dubrovnik på bryllupsreise i '06 og fekk sneket meg til kampene mot Molde og Stabæk på sumo eller kva det het den gangen.


jeg kjenner en som bodde i ungarn et halvår og brukte sumo til alt. De viste alt av kamper bortsett fra europacupen.


Tja, eg fikk ikke benytte meg av Sumo da eg var i Egypt. Fikk at utenlandsk ip-adresse støttes ikke, eller noe i den dur..
Brann Bergens Stolthet!

stig

Quote from: Gulløl on September 21, 2011, 09:48:17 AM
Her i Fredrikstad skinner solen og det er blÃ¥ himmel. Ser ut som at det er kommet noen hundre brannsupportere allerede, det gÃ¥r mot en rolig start og bygger seg opp mot mot Brann showet kl. 17, sÃ¥ er det full trøkk utover kvelden  8). Ser at brann.no skriver at showet er pÃ¥ Quality Hotel Fredrikstad, det er vel feil sÃ¥ vidt jeg vet feil, det heter vel Hotel Fredrikstad(tidligere hotel Fortunen). Navnene er litt like sÃ¥ brann.no har nok blinkset her.


Det riktige er at det er gamle Hotel Fortunen, eller Fontenen som de kaller det her
Nettsideansvarlig

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

dudo

Sumo funket som bare det i Tsjekkia i både 05 og 06. Det høres VELDIG rart ut om ikke utenlandsrettighetene til cupen følgte med. Det kan da umulig ha noen verdi?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Klaus_Brann

Birkir prøver å jinxe det han kan;

"Gleder meg til å oppleve min første finale på Ullevål. Fredrikstad blir walkover med meg på banen!"

God kamp folkens!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


krakra

Kan ikke tenke meg at Daffy skriver autografer til folk uten autografbukse.

Nixon

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 15:11:40 PMHva skjer her? Skriver Algerøy autografer? ;D


Han skulle vel ønsket det!;) Nei, damene på bildet delte ut billetter på flyet.
Rød makt på Hansa


Danny

Quote from: Yngve on September 20, 2011, 22:38:29 PM
Pisspreik.

Det er akkurat det same med TV 2.  Eg budde i utlandet i 06/07, fekk ikkje sett ein einaste kamp via dei offisielle nettsidene.


Jeg bor i utlandet nå, og ser alle (norske) kamper via TV2 Sumo.

Falkman

et par kuriøse poeng som bidrar til optimisme: da vi slo stabæk borte i semien i 04, hadde vi tapt begge kampene mot dem i serien. i tillegg har vi vel ikke tapt en enkelt-stÃ¥ende semifinale pÃ¥ bortebane siden  tidlig pÃ¥ 80-tallet eller noe sÃ¥nt.( ser bort fra tapet  pÃ¥ Ã¥rÃ¥sen i 95, siden vi snudde det i hjemmekampen) utenfor Bergen, da vel og merket. det famøse tapet i Fyllingsdalen i 1990 forbigÃ¥s i stillhet!!!

Lasaron

Tipper trioen bak Ojo blir Mjelde-Guastavino-Holmvik.
Mjelde og Guastavino er bankers hos Skarsfjord. Jeg tipper han velger rutinen og den defensive tryggheten til Holmvik. Når den siste plassen står mellom Holmvik, Bentley og Haugen syns jeg forøvrig at Holmvik er det nest beste valget.
Tren på langskudd

roaldinho

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 15:11:40 PM
Hva skjer her? Skriver Algerøy autografer? ;D

http://www.brann.no/supporter/bildegalleri/13078/?image=3


Hvor er RBH? Er sikker på han er med, sitter sikkert i cockpiten fordi han vet alt og kan alt :)
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Brann er best

blir det noe feiring i byn inatt hvis vi vinner eller kommer folk til å bare gå hjem etter kampen og noen sitter igjen på puben?
Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Truls

Quote from: Yngve on September 20, 2011, 22:38:29 PM
Quote from: Danny on September 20, 2011, 19:32:01 PM

Dette hadde aldri skjedd om TV2 hadde hatt rettighetene, da kunne jeg garantert sett kampen på Sumo.
Takker for svar!
kal de aldri slutte å plage oss om Søndagen ?

1908


1908

Quote from: Brann er best on September 21, 2011, 16:53:17 PM
blir det noe feiring i byn inatt hvis vi vinner eller kommer folk til å bare gå hjem etter kampen og noen sitter igjen på puben?


Feire og feste skal vi fint ta når pokalen er heme :D

Brann er best

Der har gått i arv ifra far og til sønn :)

Spelaren

GÃ¥ av.

Nixon

Laget i kveld:

Piotr Leciejewski
Birkir Sævarsson
Zsolt Korcsmár
Lars Grorud
Hassan El Fakiri
Rudy Austin
Carl-Erik Torp
Fredrik Haugen
Diego Guastavino
Erik Mjelde
Kim Ojo
Rød makt på Hansa

Jose Arrogantio

Tydelig at Haugen har spilt seg til en fast plass på laget nå. Selv om det tok litt lengre tid enn enkelte likte ;)

Lasaron

Haugen startet igjen alle svar med nei eller ja. Det begynner å bli gøy. Jeg håper det fortsetter slik.
Fornøyd med at han starter.
Tren på langskudd

osoerli

Taktikken er lange baller frå Grorud til Ojo, ispedd dribleraid med Guastavino, Mjelde og Austin
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Herregud så lei jeg er av at klareringene våre aldri har adresse!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

I det hele tatt har jeg allerede begynt å irritere meg over de elendige kommentatorene til NrK.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Lister

Hvis touchet til Zsolt var med overlegg så er det stopperspill i verdensklasse. Helt avsindig.
Guinness - Makes you drunk

olebrann3

Quote from: dudo on September 21, 2011, 19:16:24 PM
I det hele tatt har jeg allerede begynt å irritere meg over de elendige kommentatorene til NrK.

Så snart de åpnet kjeften så var irriterte de meg

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Her må det byttes:

Guastavino ut, Larsen inn på venstre kant, Haugen flyttes inn sentralt.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Ojo virker å være totalt ute av form. Taper 80% av duellene, mangler touchet og er langt fra like bevegelig som i vår/sommer.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: osoerli on September 21, 2011, 19:24:47 PM
Her må det byttes:

Guastavino ut, Larsen inn på venstre kant, Haugen flyttes inn sentralt.
Eller bare Haugen inn sentralt og Gustav ut på kant. Larsen er ikke med.

Utmedsnolken

Brann er traurige saker. At vi er så høyt på tabellen er et undet
"og der snubler Sæternes igjen"

Lister

Tror nok det er mer sannsynlig at vi putter gustav ut på en av kantene og setter haugen sentralt etter hvert.

Lurer på hvordan vi hadde sett ut i en 4-3-2-1
Ut med Mjelde, inn med Bajter for å få større bredde på DM (Torp Austin Bajter) med Haugen og Gustav bak Ojo
Kanskje en smule defensivt, men får hvertfall hindret mellomrommet de får nå.

Evt. diamant på midten med Bajter foran backrekken og torp/austin på hver sin "kant"
Guinness - Makes you drunk

krakra

Veldig unødvendig av Piotr å risikere kort bare for å stjele noen få meter.

osoerli

Quote from: krakra on September 21, 2011, 19:33:20 PM
Quote from: osoerli on September 21, 2011, 19:24:47 PM
Her må det byttes:

Guastavino ut, Larsen inn på venstre kant, Haugen flyttes inn sentralt.
Eller bare Haugen inn sentralt og Gustav ut på kant. Larsen er ikke med.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 19:33:40 PM
Brann er traurige saker. At vi er så høyt på tabellen er et undet


Tenker ofte det same sjøl, sjelden meir enn no
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

Bare håpe vi ikke kommer under før pause. Så får vi håpe vi kommer inn igjen med et nytt spill

olebrann3

Guastavino kjenner østfold luften og drømmer seg tilbake til sarpsborg kampen.

Lister

Faens håpløse kommentatorer, nei gustav burde for faen ikke spilt ojo på kant når vi har null løp i boksen og ojo ikke akkurat har innleggsfoten. Han dribler og skyter fordi det ikke er noe annet å gjøre.

Ojo burde umiddelbart trukket innover for å binde opp folk.
Guinness - Makes you drunk

dudo

Spiller på små marginer, denne Haugen. Flaks vi slipper med skrekken.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Hvis Skarsfjord har planlagt dette spelet vi presterer så er det bye bye.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

olebrann3

September 21, 2011, 19:41:51 PM #328 Last Edit: September 21, 2011, 19:45:40 PM by olebrann3
synd guastavino ikke fikk snappet den i angrepet, vi er gode på det å stjele ballen når motstanderen ikke følger med

syns ffk forsvaret sliter litt, fortsetter de med å rote bak så tar vi ballen fra de en gang og scorer. Vent å se!

Hatleking

Det var hands. Ganske tilsvarande den som Guastavino vart dømd på mot Stabæk.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Derabilo

Her er det bare å stå på videre og kjempe, vise en stor innsats. Da kommer vi til å få stjelt til oss noen sjanser. Det er ikke håpløst, men Fredrikstad har spilt en veldig god kamp. Hvis ikke alle våre er på hugget i andre omgang og FFK fortsetter på samme måten vinner de.
Jeg er litt usikker på om Brann er dårlig eller FFK god. Jeg heller mot at det er FFK som er god, de har spilt relativt bra.

Klarer vi å få litt mer ro når vi har ballen, så skal dette kunne gå ! Trenger ingen bytter enda, Bajter inn for Torp etterhvert. Så er det bare å vente med å ta bytter inntil videre, og se hvem som har tunge bein.
Bergen ut av Norge -

Spelaren

GÃ¥ av.

Falkman

Quote from: osoerli on September 21, 2011, 19:47:24 PM


tull og tøys. dette er sånn vi har sett ut i en haug med kamper. men pent å se på er det ikke. det er helt korrekt.

Lasaron

Det virker på meg som om trenerne til FFK er bedre fotballfaglig enn våre.

Brann har elendig taktikk, og mye dårlige prestasjoner med ball. Haugen har hatt skuffende mange feilpasninger.
Austin fortsetter med de syke crosspasningene sine. Synd det er Sævarsson som må ta imot de.

Men jeg sitter med en følelse av at Fredrikstad vil slite mer og mer. For hvert minutt som går uten mål kommer vi nærmere finalen. Gjerne på en god enkeltmannsprestasjon av Austin, Ojo eller Guastavino. Eller at Jørgen Horn driter seg ut.

Forøvrig er Aune Sand en lite typete type.
Tren på langskudd

olebrann3

No skal vi få distriks nyhetene! Fantastisk, mange klager når tv2, tv3 osv viser for lite i pausen. Vil ikke si nrk har vært noe bedre akkurat. Intervju med aune sand og distriksnyheter, da kunne det liksågodt vært reklame.

Utmedsnolken

Vi har jo en plan, men den er ikke stort met enn å slå ballen langt fra bakre ledd mot Ojo.
"og der snubler Sæternes igjen"

olebrann3

Hadde guastavino trilt den til mjelde hadde vi fått sett enda en utrolig bom

Lister

I tillegg prøver ikke gustav å skru den rundt keeper som kommentator prøver å få frem, han bruker utsiden for å prøve å skyte den raskt under keeper og i lengste, men får litt for mye vinkel på den.
Guinness - Makes you drunk

hansastril

Lurer på om Scheie har glemt igjen fotball forståelsen sin på tidlig 90 tall.
Stolt og kry

storB

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Lister

Horn er en spiller som kan hisse på seg kort i alle regnbuens farger, håper det fortsetter slik.
Guinness - Makes you drunk

olebrann3

Horn ser veldig stresset ut. Har vi syndebukken?

Torvanger

Jeg forstår meg ikke på Skarsfjord. I noen kamper gir han spillerene frie tøyler og lar dem spille fin, ballbesittende fotball, i andre kamper, som i kveldens oppgjør, kjører han en primitiv kick and run-stil. Det er cup for i svingende, vinn eller forsvinn, ha det moro, underhold publikum og la spillerne blomstre!

Derabilo

Begynner å bli lei av at Scheie kaller Torp for Haugen heeeeeele tiden..
Bergen ut av Norge -

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 19:56:20 PM
Vi har jo en plan, men den er ikke stort met enn å slå ballen langt fra bakre ledd mot Ojo.


Før eller siden vil det bli stilt krav til Skarsfjord. Så lenge poengene kommer er han sikker, men han må vise etterhvert at han tør mer.

Torvanger

Quote from: Derabilo on September 21, 2011, 20:15:08 PM
Begynner å bli lei av at Scheie kaller Torp for Haugen heeeeeele tiden..


Det var etter at Torp skulle ha slått til Fakiri som kom på et løp der han kunne ha kommet nærmest alene med keeper. Torp kjælte nok en gang for mye med ballen.

LikeABoss


osoerli

HÃ¥par ingen har bestillt fly og hotell allereide.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

LikeABoss

Quote from: osoerli on September 21, 2011, 20:24:41 PM
HÃ¥par ingen har bestillt fly og hotell allereide.



Hotellene er fullbooket..
Her skal det taes med 4 mannstelt  ;D

olebrann3


krakra


olebrann3


Torvanger

Terje Skarsfjord, Scheie må være presenil.

osoerli

No bestiller kanskje eg ogsÃ¥.  Men ikkje direkte fortent.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!


ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on September 21, 2011, 20:30:39 PM
I alle fall ikkje ufortjent!
Relativt, men sÃ¥nn har det  vært i hele Ã¥r. Har vi spilt en eneste god cupkamp?

ostraume

Midtstopperne våre har da vært veldig bra denne kampen? Bortsett fra Grorud sitt selvmålsforsøk altså.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

olebrann3

Austin skyter mye fra langt hold idag. Ser for meg en ahlsen kopi!

krakra


Lister

Kanskje de to safeste byttene hvis du skal sikre noe som helst.
Guinness - Makes you drunk

Lister

Bra vi hadde ojo på bakerste, men mjelde må jo være vaksinert mot å få ballen mellom stengene.
Guinness - Makes you drunk

hansastril

Stolt og kry

Lister

Vakker detalj fra holmvik der, synd ojo ikke fikk den helt med seg.
Guinness - Makes you drunk

ostraume

Quote from: krakra on September 21, 2011, 20:39:14 PM
Veldig defensivt bytte.


Mulig det, men vi har eid kampen etter byttene.

Helvete for et klæssetryne Tarik er.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Utmedsnolken

Hva faen skulle de med ballen? Det var jo vårt frispark!
"og der snubler Sæternes igjen"

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Helt latterlig at ikke flere FFK-spillere får rødt der. Det er jo overfall.

Markmus

JADDA ;D

Deilig. Elendig kamp, men vi fortjente denne etter at FFK rappet poeng på Stadion i april :)
Ka du ve?

Spelaren

GÃ¥ av.

Dan Inge

SK BRANN e konge  :D noen som kan svare pÃ¥ nÃ¥r billetter til cup finalen blir lagt ut enten i regi av bataljonen, eller pÃ¥ annen mÃ¥te?!?!
kjør over pakket!!

Lasaron

HA! BÃ¥de Ojo og Guastavino bringer NRK-reporteren ut av fatning.
Tren på langskudd

krakra

Cupfinale for faen, vi skal spille cupfinale og kjemper om medalje i TL. Det er helt vilt med tanke på situasjonen i vinter.

Derabilo

Helsike så deilig. Jeg skal bli så ufordragelig bergenser når vi har vunnet den finalen!
For en sesong vi har hatt. Folk kan være så misfornøyd av småting som de bare vil - med minimale ressurser har Skarsfjord fått frem ett lag med gode holdninger, som står frem for hverandre og som tar poeng i kamp etter kamp! Dette er ett lag som det er knallgøy å heie på!
Bergen ut av Norge -

Spelaren

Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:04:24 PM
HA! BÃ¥de Ojo og Guastavino bringer NRK-reporteren ut av fatning.


Var det Diego som snakket engelsk? Var borte frå TVen men hadde headsettet på :) .

må ha headsett ellers vekker eg ungene. For øvrig vanskelig å primalskrikjuble slik...
GÃ¥ av.


Lasaron

Piotr var god. Jeg tror jeg vil påstå at fra juni og fram til nå har Piotr vært bedre enn noen annen Brannkeeper har vært så lenge jeg har fulgt med, siden tidlig 90-tall.
Alle i forsvaret var gode i forsvar, spesielt Zolt.
Haugen skuffet litt. Han spilte bedre når han kom inn som innbytter. Men disse siste tre kampene tror jeg betyr en hel del for utviklingen hans, og han spilte ikke noe dårligere enn Holmvik eller Bentley ville gjort. Eller Mjelde.

Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.

Fansen: Brannsupporterne herjet!
Tren på langskudd

hansastril

Så si det eneste du hørte fra plankehaugen var trommer. Herlig innsats, synd jeg ikke fikk vært der selv.
Stolt og kry

Markmus

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 21:09:33 PM
Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:04:24 PM
HA! BÃ¥de Ojo og Guastavino bringer NRK-reporteren ut av fatning.


Var det Diego som snakket engelsk? Var borte frå TVen men hadde headsettet på :) .

må ha headsett ellers vekker eg ungene. For øvrig vanskelig å primalskrikjuble slik...


haha, ja, han gjorde faktisk det. Jeg hatt et halvt øre til TV-en når jeg hørte noen snakke engelsk jeg ikke kunne identifisere via hørselen. Første gang jeg har hørt han snakke engelsk tror jeg :P
Ka du ve?

Markmus

Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:18:32 PM
Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.


Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.
Ka du ve?

olebrann3

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.

Som igjen gir mye sprut på banen da eller?

Spelaren

Quote from: olebrann3 on September 21, 2011, 21:23:08 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.

Som igjen gir mye sprut på banen da eller?


Når me først kommer, så kommer me seint!!
GÃ¥ av.

Xminator

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:18:32 PM
Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.


Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.


Ikke mye ståkukfotball i dag, men det kunne jo forklart de hjelpeløse sprellene til Mjelde...

Ellers er jeg enig med Krakra, det burde vert tildelt ett par røde kort for overfallet mot Bajter. Det er i en fase der kampen i praksis er avgjort, og det er en oppførsel som overhode ikke hører hjemme på en fotballbane.

Lasaron

Quote from: Xminator on September 21, 2011, 21:25:55 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Quote from: Lasaron on September 21, 2011, 21:18:32 PM
Skarsfjord: På tross av så mye feil han gjør, presterer laget fabelaktige resultater. Han er sannsynligvis enorm på å bygge opp spillerne mentalt, og på å bygge lagånd.


Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.


Ikke mye ståkukfotball i dag, men det kunne jo forklart de hjelpeløse sprellene til Mjelde...

Ellers er jeg enig med Krakra, det burde vert tildelt ett par røde kort for overfallet mot Bajter. Det er i en fase der kampen i praksis er avgjort, og det er en oppførsel som overhode ikke hører hjemme på en fotballbane.


I følge VG sier Skarsfjord at dette var en oppreisning!
Tren på langskudd

Markmus

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 21:25:15 PM
Quote from: olebrann3 on September 21, 2011, 21:23:08 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 21:22:17 PM
Ikke en god trener taktisk, nei, men han tilfører enormt mye "kuk" i laget.

Som igjen gir mye sprut på banen da eller?


Når me først kommer, så kommer me seint!!


Akkurat. Vi kommer ikke for tidlig ;D
Ka du ve?

eivhelle

Fortjent seier til slutt, selv om NRK og FFK treneren prøver å fremstille det som flaks. Jeg vil nå si at FFK var rimelig heldige med en del situasjoner tidligere i kampen, som for eksempel at de slapp å få straffe mot seg på handsen i første omgang og at Keane fikk fullføre kampen til tross for at han fortjente minst 3 gule kort.

Ellers var det ingen stor kamp, og jeg synes spesielt Torp virket tung og treg i dag. Men positivt at ingen pådro seg karantene før finalen.

Hatleking

Zsolt var veldig god i dag! Elles er det utruleg herleg - me er i cupfinalen, folkens!!!

Klaus_Brann

Fantastisk å komme hjem fra semifinalen, med øresus og hes stemme. For en stemning i dag, det var helt rått!
Ullevaal!!!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

KEO

Dagens sitat fra Skarsfjord
Reporter: hadde du før sesongen trodd at Brann skulle kjempe om medalje og spille på ullevål 6 nov??
Skarsfjord:  Det hadde no vært pÃ¥ ett sent nachspill ihvertfall :-) mÃ¥ jo bare like det nordnorske kuken der:-))))
Nu kør vi!

Utmedsnolken

begynner å bli svært vanskelig (og dyrt) å komme seg til og fra oslo med fly cupfinalehelgen, så bare å bestille
"og der snubler Sæternes igjen"

hansastril

Vi reiser en gjeng på 5, så vi tar bil. Billett eller ikke så skal vi til Oslo. Hvor lang tid gikk det ca i 2004 etter semien før billettene kom ut? Var for sen den gang, vil ikke gå i samme fellen en gang til!
Stolt og kry

Utmedsnolken

Det er lenge til nff legger ut sine billetter, så du kan ta det med ro. de skal lodde de ut, så man har en hel uke og registrere seg på
"og der snubler Sæternes igjen"

roaldinho

Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Fantastisk herlig, taktisk god kamp, selv om det kunne bikke begge veier. Fredrikstad mye mer pÃ¥ hugget i første omgang, Brann fikk til lite,  men Fredrikstad fikk ikke til allverden de heller. De hadde mye ballen.
Etter målet var det omtrent bare Brann. Virker som de hadde kontroll, og da 2-0 målet kom var det kjørt selv om Fredrikstad prøvde det de kunne.

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde.

Mjelde var en vits i hele kampen! Da han på slutten skulle ned til cornerflagget klarte mannen å skli på ballen og ballen ruller ut til innkast. Han har ballteknikk som en miniputt.

Haugen gjorde ikke så mye fra seg, men Gustavinho er iallefall alt for ego. Austin fikk mye bank, men han er en hardhaus og takler det. Godt det ikke var Mjelde som fikk juling.

Zsolt ganske bra, forsvaret har mye bra kontroll. Sævarsson ikke bra, Fakiri hadde vel god kontroll. Torp virker ute av det, mens Ojo syntes jeg mangler det lille, til tross for mål. Beveger seg mye på kant, og det ødelegger en del.

Byttene var helt greie, flott at det kom inn noen med friske bein. Bajiter jobbet ræven av seg, men det skulle bare mangle da han ikke fikk så veldig mange minutter. Da kunne han ta det helt ut resten av kampen, og det gjorde han også.

Ellers en fantastisk reaksjonsredning fra Piotr da han reddet ett skudd som gikk via en Brannspiller først.

Føler dette var en kamp der det første laget vant, spesielt når det dro seg ut i andre omgang. Brann skapte lite, Fredrikstad lite, begge hadde grei kontroll deffensivt før Brann målet som man var heldig med. Da det var 1-0 måtte Fredrikstad frem og da kunne Brann satse på kontringer. Om Fredrikstad hadde scoret først etter like mange minutter som Brann tror jeg ikke Brann hadde klart å utligne heller. Var ikke noe Hawaii fotball som sist de møttes i plankebyen.

Herlig seier tross alt, og nå venter enten Aafk eller Mons sitt Start i finalen! Hadde vært gøy å møte Start, men tipper det blir Aafk. Uansett kan alt skje i finalen, cup er cup, noe som også ble bevist i kveld!

Gratulerer alle sammen, vi tok endelig rotten på Fredrikstad.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Klaus_Brann

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 21:50:20 PM
begynner å bli svært vanskelig (og dyrt) å komme seg til og fra oslo med fly cupfinalehelgen, så bare å bestille


Mange fly fra Oslo ettermiddag/kveld er allerede utsolgt med Norwegian:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:09:06 PM
Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde



Var det ikke vårt frispark da? Han hadde jo all rett på ballen. Hvorfor de absolutt skulle ta den fra han skjønte ikke jeg.
"og der snubler Sæternes igjen"

Utmedsnolken

Quote from: Klaus_Brann on September 21, 2011, 22:09:55 PM
Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 21:50:20 PM
begynner å bli svært vanskelig (og dyrt) å komme seg til og fra oslo med fly cupfinalehelgen, så bare å bestille


Mange fly fra Oslo ettermiddag/kveld er allerede utsolgt med Norwegian:)


ifølge et raskt google-søk, så satt både sas og norwegian opp masse ekstrafly i 2004, så det kommer nok iløpet av noen dager
"og der snubler Sæternes igjen"

Markmus

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 22:11:44 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:09:06 PM
Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde



Var det ikke vårt frispark da? Han hadde jo all rett på ballen. Hvorfor de absolutt skulle ta den fra han skjønte ikke jeg.



Jo, det var vårt frispark. Idiotisk av FFK-spillerne.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Utmedsnolken on September 21, 2011, 22:11:44 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:09:06 PM
Må Mjelde stå over finalen pga det gule kortet han fikk?

Flaut av Bajiter som legger seg over ballen for å hindre at Fredrikstad får den. Idioti! Men omtrent like mye idioti av Fredrikstad spillerne å sparke i Bajiter som ligger der. Uansett flaut av Bajiter bare for å drøye tid. Vil ikke at Brann skal være en av de som drøyer tid med vilje. Om de klarer å drøye seg til tid med å spille ball så er det ok, men ikke sånn som det Bajiter gjorde



Var det ikke vårt frispark da? Han hadde jo all rett på ballen. Hvorfor de absolutt skulle ta den fra han skjønte ikke jeg.



Om det var hans frispark, at han fikk frispark før den episoden skjedde med spark og legge seg over ball så beklager jeg! Jeg trodde han lå seg over ballen for å drøye tid når Ffk hadde fått frispark pga hands eller noe. Men om det var frispark til Bajiter så forstår jeg han og det er kun Fredrikstad spillerne sin feil!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Markmus

Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 22:19:39 PM
Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.


Da er jeg med. Hvorfor fikk Mjelde gult kort, egentlig? Hisset han seg opp?
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Utmedsnolken

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:23:38 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 22:19:39 PM
Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.



Da er jeg med. Hvorfor fikk Mjelde gult kort, egentlig? Hisset han seg opp?


han rev vel vekk en av idiotene som stod å sparket mot Bajter og så skal selvsagt dommeren være "fair" og gi ett kort til hvert lag istedenfor å straffe de som virkelig fortjente det
"og der snubler Sæternes igjen"

KEO

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:23:38 PM
Quote from: Markmus on September 21, 2011, 22:19:39 PM
Bajter fikk frispark fordi han ble taklet. NRK mente naturligvis at FFK-spilleren var på ball, men glemte helt at han felte Bajter først. Bajter går i bakken og på ballen. FFK-spillerne stimler seg rundt ham og opptrer som et galehus.


Da er jeg med. Hvorfor fikk Mjelde gult kort, egentlig? Hisset han seg opp?

Kaptein og hisset seg litt mye opp!!
Nu kør vi!

Leffen

Jeg driter i hvordan vi spilte. Cup'en skal hem!!
1 tap på de siste 15 kampene. Det er sterkt.
Kudos til guttene!!

roaldinho

Kjipt for Mjelde om han da må stå over finalen pga det kortet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

LikeABoss

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:29:15 PM
Kjipt for Mjelde om han da må stå over finalen pga det kortet.


Var det ikke kun Sævasson som måtte ha stått over om han fikk gult?

Spelaren

Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:17:11 PM
Om det var hans frispark, at han fikk frispark før den episoden skjedde med spark og legge seg over ball så beklager jeg! Jeg trodde han lå seg over ballen for å drøye tid når Ffk hadde fått frispark pga hands eller noe. Men om det var frispark til Bajiter så forstår jeg han og det er kun Fredrikstad spillerne sin feil!


Eg trur dei fleste av oss ville ha slitt med å komme seg opp frå den møljen han havnet i. Nokså paradoksalt at FFK-spelarane sjølv bidrar til å drøye tiden ved å sparke laus på han - passe typisk nok klarer dommeren å gi eit gult til kvart lag.

Uføkkingsfatteleg. FFK skulle hatt minst to mann sendt av banen.
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: LikeABoss on September 21, 2011, 22:32:22 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:29:15 PM
Kjipt for Mjelde om han da må stå over finalen pga det kortet.


Var det ikke kun Sævasson som måtte ha stått over om han fikk gult?



Kan godt være, derfor jeg skrev om. Spurte lenger oppe, men ikke noe svar.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: Spelaren on September 21, 2011, 22:33:47 PM
Quote from: roaldinho on September 21, 2011, 22:17:11 PM
Om det var hans frispark, at han fikk frispark før den episoden skjedde med spark og legge seg over ball så beklager jeg! Jeg trodde han lå seg over ballen for å drøye tid når Ffk hadde fått frispark pga hands eller noe. Men om det var frispark til Bajiter så forstår jeg han og det er kun Fredrikstad spillerne sin feil!


Eg trur dei fleste av oss ville ha slitt med å komme seg opp frå den møljen han havnet i. Nokså paradoksalt at FFK-spelarane sjølv bidrar til å drøye tiden ved å sparke laus på han - passe typisk nok klarer dommeren å gi eit gult til kvart lag.

Uføkkingsfatteleg. FFK skulle hatt minst to mann sendt av banen.


Sant nok. Vet iallefall nå at det var frispark til Bajiter, og da er det totalt meningsløst av Ffk spillerne å sparke løs. Ikke at det hadde vært greit om Ffk skulle hatt ballen, men da hadde det vært latterlig av Bajiter å holde på ballen for å drøye. Han ruller jo seg over ballen, så kunne fint reist seg opp uten å bli sparket. Men siden det var hans frispark så er det ingen tvil om at Fredrikstad spillerne var hodeløse i den episoden.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Brannfrelst

Alle fly fra SAS og Norwegian til Bergen er utsolgt etter kl 5 cupfinaledagen. Er derimot noen plasser å oppdrive fra Rygge og Torp,en liten time fra Ullevåll.. Togbillettene ryker vel fort og i løpet av de neste dagene.. Får håpe det settes opp ekstrafly;)
2.10.07-Gullet kom hem!

olebrann3

Mjelde må ikke stå over. Sævarson og torp måtte stått over om eg husker rett.
Ingen karantener i finalen altså

krakra

Ojo var også i fare for å stå over. Ingen må stå over.

roaldinho

Quote from: Brannfrelst on September 21, 2011, 22:44:07 PM
Alle fly fra SAS og Norwegian til Bergen er utsolgt etter kl 5 cupfinaledagen. Er derimot noen plasser å oppdrive fra Rygge og Torp,en liten time fra Ullevåll.. Togbillettene ryker vel fort og i løpet av de neste dagene.. Får håpe det settes opp ekstrafly;)


Det settes garantert opp ekstrafly. Det kommer SAS og de andre til å tjene gode penger på, så bare vent! Etterspørselen kommer til å bli stor, og flyselskapene vil tjene penger. Vinn-vinn for alle parter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

roaldinho

Quote from: olebrann3 on September 21, 2011, 22:45:49 PM
Mjelde må ikke stå over. Sævarson og torp måtte stått over om eg husker rett.
Ingen karantener i finalen altså


Da har jeg oversikten.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Gulløl

September 21, 2011, 23:17:29 PM #416 Last Edit: September 21, 2011, 23:25:15 PM by Gulløl
Herlig, herlig herlig, nÃ¥ blir det finale  :). For en stemning i dag, Brann supporterne leverte 110 % som jeg hÃ¥pte pÃ¥. Og artig nÃ¥r halvparten av FFK supporterne reiste seg omtrent samtidig og gikk nÃ¥r det andre mÃ¥let kom.

Og et tips til billig fly til Oslo fredag-søndag cupfinale helgen. En i underkant 3 timer kjøretur fra Bergen til Haugesund sÃ¥ kan en fÃ¥ fly med Norwegian til 800-900 kr tur retur. MÃ¥  vel være høyaktuelt for den store skare av Brann supportere som bor i Sunnhordlands kommunene, Os, Fusa og Hardanger som har kortest vei. Har nettopp bestilt selv.

https://www.norwegian.no/fly/velg-flyvning/?D_City=HAU&A_City=OSL&TripType=2&D_Day=04&D_Month=201111&R_Day=06&R_Month=201111&AdultCount=1&ChildCount=0&InfantCount=0
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det er sÃ¥ greit at det er fÃ¥ av oss som reiser frÃ¥ Kristiansand  ;D .
GÃ¥ av.

Klaus_Brann

September 21, 2011, 23:21:49 PM #418 Last Edit: September 21, 2011, 23:24:16 PM by Klaus_Brann
I Haugesund kl 23.55 og da i Bergen tidligst kl. 03.30.
Da er det fort ikke så veldig attraktivt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

olebrann3

Vist man er mellom 12-25 år kan man bestille ungdomsbillett hos wideroe til/fra sandefjord. 537 hver vei!

Markmus

Quote from: Speedy on September 21, 2011, 22:58:58 PM


Håper helt klart på Start. Fordi de sikkert er enklest å slå, og fordi det er bedre å tape for Mjelde enn Rekdal. Om vi først skal tape finalen, så er det "flott" at Mjelde får æren. Da får han samtidig sagt "fuck you" til RBH & Co.
Ka du ve?

roaldinho

Quote from: Markmus on September 21, 2011, 23:35:26 PM
Quote from: Speedy on September 21, 2011, 22:58:58 PM


Håper helt klart på Start. Fordi de sikkert er enklest å slå, og fordi det er bedre å tape for Mjelde enn Rekdal. Om vi først skal tape finalen, så er det "flott" at Mjelde får æren. Da får han samtidig sagt "fuck you" til RBH & Co.


Om det skjer så blir det ikke syregliset fra Bruun, men suretrynet.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Syns det blir veldig feil holdning at det er "greit" at vi taper hvis vi møter Mjelde fordi han da han si "fuck U" til ledelsen vår. Vi skal vinne og møter vi Mjelde har jeg null sympatier for ham i den kampen. Da er han en fiende som skal knuses.


dudo

Hvis vi taper finalen må vi iallefall komme oss foran RBK på tabellen. Jeg liker ikke helt scenarioet hvor vi ender på tredje og trønderne på fjerde, og vi redder ecup for dem til neste år med å vinne cupen. Men jeg liker jo scenarioet med cupgull og medalje i serien ganske godt, det skal sies ...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Markmus

Quote from: krakra on September 21, 2011, 23:44:53 PM
Syns det blir veldig feil holdning at det er "greit" at vi taper hvis vi møter Mjelde fordi han da han si "fuck U" til ledelsen vår. Vi skal vinne og møter vi Mjelde har jeg null sympatier for ham i den kampen. Da er han en fiende som skal knuses.




Les hva jeg skrev en gang til.
Ka du ve?

krakra

Du sier det " flott" at Mjelde får si "fuck U" til RBH hvis vi taper. Personlig ville jeg ikke sett noen fordeler ved å tape for noen. Selv synes jeg det ville vært ekstra ille om en tidligere storhet skulle være den som "ødela" sesongen vår.

dudo

Er det forresten noen som har link til kampen på nrk.no?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SKBMiller

Fantastisk dag! Nydelig stemning på kampen og i timene etterpå.

Nixon

Det er som det er sagt: Fantastisk! Både på banen og kanskje spesielt på tribunen. På bussen til Rygge fortalte RBH at formannen i Fredrikstad hadde sagt under kampen at det ikke var lett for de å vinne når de spilte på bortebane!:)

Som hos mange andre er fly og hotell ordnet, og det er bare å begynne å krysse av i kalenderen!:)
Rød makt på Hansa

Markmus

Quote from: krakra on September 21, 2011, 23:58:43 PM
Du sier det " flott" at Mjelde får si "fuck U" til RBH hvis vi taper. Personlig ville jeg ikke sett noen fordeler ved å tape for noen. Selv synes jeg det ville vært ekstra ille om en tidligere storhet skulle være den som "ødela" sesongen vår.


Jeg sier at OM vi først skal tape finalen, så er det "flott" at Mjelde får æren. Samtidig sier jeg at Mjelde dermed får sagt "fuck you" til RBH & Co.

Håper da selvsagt at vi vinner finalen. At du kunne tolke det på en annen måte er merkelig. Selv om setningen kanskje var klønete utformet, så burde det da være åpenbart for deg at jeg håper Brann vinner.
Ka du ve?

Nixon

Mjelde hundre ganger før Rekdal i alle fall! En engere krets av oransjepakk-hatere snakket før kampen om at det nesten hadde vært bedre å tape for FFK i semien enn for Rekdal & co i finalen. For det hadde vært ille! Så alle fingrer krysses for Start i morgen.
Rød makt på Hansa

roaldinho

Tror Hoff er ute for Start og at Owello skal spille den offensive midtbanerollen. Såvidt jeg kan huske å ha lest på twitter.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

Xminator

September 22, 2011, 07:21:27 AM #432 Last Edit: September 22, 2011, 07:23:01 AM by Xminator
Quote from: Nixon on September 22, 2011, 00:54:59 AM
Det er som det er sagt: Fantastisk! Både på banen og kanskje spesielt på tribunen. På bussen til Rygge fortalte RBH at formannen i Fredrikstad hadde sagt under kampen at det ikke var lett for de å vinne når de spilte på bortebane!:)

Som hos mange andre er fly og hotell ordnet, og det er bare å begynne å krysse av i kalenderen!:)


Fly og hotell er ordnet ja, men frem til billetten(e) er i hånden, så ligger jo alltid tvilen der - hva kommer til å gå galt...

Har vel klart å redde 4 billetter fra å bli svartebørsmat ved de to forrige anledningene, så håper virkelig jeg kan bidra til at noe tilsvarende blir brukt av Brannsupportere til kostpris denne gangen også...

krøvel vellevold

NRK har lagt ut kampen på nett. Men bare lyden tydeligvis... Send klagestorm! Vi vil ha bilder for lisenspengene våre!
Legg ned hele klubben!

Markmus

Sjekk vaktene når Guastavino jubler sammen med supporterne: http://www.youtube.com/watch?v=T8SQql0cgRw&feature=related

Hva i helvete? Jævlig meningsfullt å rive vekk supportere som ikke gjør annet enn å juble. Vi har ikke tradisjoner for tribunevold i Norge, men herregud så lett slike situasjoner kan eskalere til slagsmål utelukkende pga vaktenes oppførsel.
Ka du ve?

olebrann3

Opplevde akkurat det samme i 2009 når eg var i fredrikstad. Fikk beskjed om å stå bak øverste platået på trappen. Altså der setene begynner.

Vaktene i fredrikstad er håpløse!

Spelaren

Quote from: Markmus on September 22, 2011, 12:49:33 PM
Sjekk vaktene når Guastavino jubler sammen med supporterne: http://www.youtube.com/watch?v=T8SQql0cgRw&feature=related

Hva i helvete? Jævlig meningsfullt å rive vekk supportere som ikke gjør annet enn å juble. Vi har ikke tradisjoner for tribunevold i Norge, men herregud så lett slike situasjoner kan eskalere til slagsmål utelukkende pga vaktenes oppførsel.


Venter på den obligatoriske unnskyldningen frå smålige plankefolk no. Reagerte også på dette her, det er no for pokker ikkje Tyrkia det her.
GÃ¥ av.

roaldinho

Quote from: olebrann3 on September 22, 2011, 13:01:16 PM
Opplevde akkurat det samme i 2009 når eg var i fredrikstad. Fikk beskjed om å stå bak øverste platået på trappen. Altså der setene begynner.

Vaktene i fredrikstad er håpløse!


Sånn var det i seriekampen i sommer også. Håpløst, ja.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krøvel vellevold

NRKs mediaplayer er noe forbanna drit. Ikke kan man hoppe frem i videoen. Skal man se noe i slutten av kampen, må man pent spole. Det tar ca en time... Og skulle man være så uheldig å ha brudd i nettforbindelsen under nedlasting, må man laste alt på nytt igjen. Ikke får man det i full skjerm heller. Fy faen for noe forbanna møkk!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Brann er faktisk det første bortelaget siden 2006 som har vunnet en semifinale.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2011, 17:45:59 PM
NRKs mediaplayer er noe forbanna drit. Ikke kan man hoppe frem i videoen. Skal man se noe i slutten av kampen, må man pent spole. Det tar ca en time... Og skulle man være så uheldig å ha brudd i nettforbindelsen under nedlasting, må man laste alt på nytt igjen. Ikke får man det i full skjerm heller. Fy faen for noe forbanna møkk!


Bruk nettadressen til videoen og lim det inn i windows media player...

Lister

Eller annen mediaspiller som takler den typen stream, f.eks VLC

NRK beta hadde en av de bedre flashbaserte streamingløsningene jeg har sett, uvisst hvorfor de mente det var en god plan å droppe den for en windows media plugin.
Guinness - Makes you drunk

Spelaren

VLC fungerer veldig bra, finnes det ein plugin som filtrerer bort trommelyder? Eventuelt ein som hever kvaliteten på spelet?
GÃ¥ av.

Utmedsnolken

Quote from: Spelaren on September 22, 2011, 19:32:33 PM
VLC fungerer veldig bra, finnes det ein plugin som filtrerer bort trommelyder? Eventuelt ein som hever kvaliteten på spelet?


Er det ikke alt+f4 som aktiverer det filteret?
"og der snubler Sæternes igjen"

skuteviken

Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2011, 17:45:59 PM
NRKs mediaplayer er noe forbanna drit. Ikke kan man hoppe frem i videoen. Skal man se noe i slutten av kampen, må man pent spole. Det tar ca en time... Og skulle man være så uheldig å ha brudd i nettforbindelsen under nedlasting, må man laste alt på nytt igjen. Ikke får man det i full skjerm heller. Fy faen for noe forbanna møkk!


Nå syns jeg NRK sin nettv-løsning er dårlig, men mediaplayer-pluginen min fungerer helt fint. Kan trykke meg rundt jeg.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

September 22, 2011, 23:35:34 PM #446 Last Edit: September 22, 2011, 23:40:15 PM by Gulløl
Quote from: osoerli on September 22, 2011, 23:25:05 PM
Er det Osdal me ser på 2.rad ca. 43-49 sek.
http://www.brann.no/nyheter/her-rabler-det-totalt/


Ja. Og de andre "TV-trynene" vi har sett så mange ganger før :P.
Vet ikke om de er PR-kÃ¥te, eller bare liker Ã¥ ha elendig oversikt til banen fra 1 og 2 rad  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on September 22, 2011, 23:35:34 PM
Quote from: osoerli on September 22, 2011, 23:25:05 PM
Er det Osdal me ser på 2.rad ca. 43-49 sek.
http://www.brann.no/nyheter/her-rabler-det-totalt/


Ja. Og de andre "TV-trynene" vi har sett så mange ganger før :P.
Vet ikke om de er PR-kÃ¥te, eller bare liker Ã¥ ha elendig oversikt til banen fra 1 og 2 rad  ;)


Pass deg no! Denne Osdal stod langt nede fordi han skulle ta bilder av gjengen ved innmarsj. SÃ¥ ikke kom her og kom her!
Legg ned hele klubben!


Gulløl

Såg at NRK var og filmet en del på semifinaleshowet på hotel Fredrikstad. Er det lagt ut noen klipp noen plass, noen som har linker ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

olebrann3


krøvel vellevold

NRKs Knut Nesbø sa etter semien at den stemningen vi lagde hadde han ikke hørt maken til på en norsk fotballbane siden vi vant serien.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 24, 2011, 17:24:17 PM
NRKs Knut Nesbø sa etter semien at den stemningen vi lagde hadde han ikke hørt maken til på en norsk fotballbane siden vi vant serien.


Ja, det var rått. Og som jeg skrev tidligere i tråden hadde formannen i Fredrikstad sagt under kampen at det var akkurat som det var de som hadde bortebane.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 24, 2011, 17:24:17 PM
NRKs Knut Nesbø sa etter semien at den stemningen vi lagde hadde han ikke hørt maken til på en norsk fotballbane siden vi vant serien.


Uten tvil, det var 07-nivå over stemninga i Fredrikstad.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

roaldinho

Quote from: Klaus_Brann on September 24, 2011, 19:08:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 24, 2011, 17:24:17 PM
NRKs Knut Nesbø sa etter semien at den stemningen vi lagde hadde han ikke hørt maken til på en norsk fotballbane siden vi vant serien.


Uten tvil, det var 07-nivå over stemninga i Fredrikstad.


Burde være sånn stemning på hver hjemmekamp.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

TheRock

Tydelig at stemningen tar seg opp når alle de syngende er samlet på et felt, og ikke spredd rundt omkring på hele Frydenbø. Jeg kan i hvert fall ikke si at jeg tok i noe mer enn hva jeg vanligvis gjør...

Klaus_Brann

Quote from: roaldinho on September 24, 2011, 22:04:31 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 24, 2011, 19:08:50 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 24, 2011, 17:24:17 PM
NRKs Knut Nesbø sa etter semien at den stemningen vi lagde hadde han ikke hørt maken til på en norsk fotballbane siden vi vant serien.


Uten tvil, det var 07-nivå over stemninga i Fredrikstad.


Burde være sånn stemning på hver hjemmekamp.


Egentlig ikke, for da hadde vi aldri snakket om topper som dette. Men at vi burde hatt et høyere nivå generellt er det liten tvil om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: TheRock on September 24, 2011, 23:32:48 PM
Tydelig at stemningen tar seg opp når alle de syngende er samlet på et felt, og ikke spredd rundt omkring på hele Frydenbø. Jeg kan i hvert fall ikke si at jeg tok i noe mer enn hva jeg vanligvis gjør...


Nei, enig i det. Og så har det en del å gjøre med tribunen. Det er ikke tilfeldig at det som regel er veldig bra stemning i Fredrikstad. Lyden blir på tribunen på en helt annen måte enn i Bergen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Jeg er enig i det dere sier her, men lydtrykket vi skapte var ikke høyere enn i Bergen. Vi får jo til mye mer trøkk i lydtoppene våre på Stadion. Det var det jeg savnet der nede, for jeg følte vi var mange, men vi fikk ikke til at det runget skikkelig, men så var vi på bortebane :) Det var jævlig gøy iallefall!
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Klaus_Brann

Det har nok med antall å gjøre. På lydtoppene på Stadion er det flere som synger med.|
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

skuteviken

Quote from: Klaus_Brann on September 25, 2011, 14:52:21 PM
Det har nok med antall å gjøre. På lydtoppene på Stadion er det flere som synger med.|


Akkurat. Så selv om vi sto mange samlet, så er det en forskjell til hjemme fordiom. Det var poenget mitt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

nummer9

Finnes det noe fornuftig sammendrag fra denne kampen på nett? Var i utlandet da den ble spillt, så fikk ikke sett den. Skulle gjerne sett et sammendrag som har med litt mere enn bare målene :)

Gud


Klaus_Brann

Quote from: nummer9 on September 25, 2011, 18:13:43 PM
Finnes det noe fornuftig sammendrag fra denne kampen på nett? Var i utlandet da den ble spillt, så fikk ikke sett den. Skulle gjerne sett et sammendrag som har med litt mere enn bare målene :)


Brann.no har vel også et greit sammendrag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Go Up