• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann -TIL, fre. 26.august, kl. 19.00

Started by Gulløl, August 22, 2011, 16:33:07 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

dudo

Quote from: Hatleking on August 26, 2011, 22:54:15 PM
Quote from: roaldinho on August 26, 2011, 22:47:30 PM
Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.

Haugen fra start i neste, takk!


Ueinig der. Mjelde har ei eiga evne til å gå på lure løp og vera i dei rette posisjonane. Eg hadde vore nøgd med
Mjelde - Guastavino - Haugen


Lure løp? Er du sinnsyk? Han er knapt noe fotballgeni, for å si det forsiktig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krakra

Nja, jeg syns han er blant de klokeste når det gjelder bevegelsene. Det er hovedårsaken til at han er såpass målfarlig i form. Fordi han vet å være der ting skjer. Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom. Noen nevnte at han hadde en kneskade som gir ham smerter når belastningen blir for høy. Jeg tror det har en god del av skylden for så treig og løpssvak har jeg ikke sett Mjelde på lenge, selv om han aldri har hatt noen voldsom aksjonsradius.

storB

Quote from: krakra on August 26, 2011, 19:52:19 PM
Kan godt starte med både Haugen og Larsen neste kamp. Iallefall hvis Guastavino er ute.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:00:17 PM
Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom.


Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

roaldinho

Quote from: Hatleking on August 26, 2011, 22:54:15 PM
Quote from: roaldinho on August 26, 2011, 22:47:30 PM
Mjelde er så elendig at det irriterer grenseløst. Han er ikke noe nytte til laget i det hele tatt lenger. Han er treg, gjør sjeldent noe positivt og bør settes på benken.

Haugen fra start i neste, takk!


Ueinig der. Mjelde har ei eiga evne til å gå på lure løp og vera i dei rette posisjonane. Eg hadde vore nøgd med
Mjelde - Guastavino - Haugen


Ikke nå lenger! Nå er han bare treg og lite til nytte! Han hadde noen av de å posjonere seg riktig tidligere i sesongen som førte til noen mål, men han er langt derfra nå. Derfor bør han benkes.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

Quote from: storB on August 26, 2011, 23:10:23 PM
Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:00:17 PM
Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom.


Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
Tuller du? Vel gjennomført? Du drar frem to eksempler der han klarte å bidra offensivt. Det er vel stort sett hele beholdningen. Han var virkelig ikke god i dag, ikke i det hele tatt. Det satt langt bedre spillere på benken.

Markmus

For å si det slik: Brann hadde ikke tapt mye på et rødt kort til Mjelde.
Ka du ve?

storB

Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:16:19 PM
Quote from: storB on August 26, 2011, 23:10:23 PM
Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:00:17 PM
Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom.


Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
Tuller du? Vel gjennomført? Du drar frem to eksempler der han klarte å bidra offensivt. Det er vel stort sett hele beholdningen. Han var virkelig ikke god i dag, ikke i det hele tatt. Det satt langt bedre spillere på benken.


Eg drar frem to eksempler ja, for å motbevise din påstand om at han ikke bidro med noe offensivt. Ergo din påstand var feil. "Stort sett hele beholdningen", javel, din fotballfaglige kunnskap gir mindre og mindre troverdighet med slike uttalelser. Du driver heksejakt på kapteinen vår, samtidig som du hyller 19 åringer på benken og mener to av de bør starte borte mot serieleder Molde neste runde..jeeeez
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Quote from: storB on August 26, 2011, 23:05:04 PM
Quote from: krakra on August 26, 2011, 19:52:19 PM
Kan godt starte med både Haugen og Larsen neste kamp. Iallefall hvis Guastavino er ute.
Jeg har ikke gitt opp medaljer, helt, men med tre poeng på de siste tre kampene har vi falt etter, helt klart. Vi ligger kunstig høyt oppe fordi vi har flere kamper enn Godset og Stabæk, men taper vi mot Molde blir det vanskelig og da er det bedre å satse alt på cupen og å bygge noe mot neste sesong.

Når det gjelder Larsen så fremstår han som en bedre spiller enn Bentley. Han jobber bra defensivt og har stor fart, som gjør ham til et bra kontringsvåpen. Som sagt "iallefall hvis Guastavino er ute". Da kunne Holmvik eller Mjelde tatt den tredje plassen sammen med Haugen og Larsen. Med Guastavino inne er det kanskje bedre med Holmvik istedenfor Larsen.

Jeg syns vi skal tørre å satse litt i denne kampen. Et nytt uavgjortresultat er ikke verdt noe særlig for oss. Vi må vinne denne kampen. Molde forventer at vi skal legge oss bakpå og det er det de forbereder seg på. Går vi i strupen på dem med agressiv angrepsfotball kan vi ta dem. Det ville ikke vært noen sensasjon.

krakra

Quote from: storB on August 26, 2011, 23:20:33 PM
Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:16:19 PM
Quote from: storB on August 26, 2011, 23:10:23 PM
Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:00:17 PM
Men for tiden er han så treig og løpssvak at han rett og slett ikke makter å komme seg noe sted i tide. Han blir bare løpende i mellom.


Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
Tuller du? Vel gjennomført? Du drar frem to eksempler der han klarte å bidra offensivt. Det er vel stort sett hele beholdningen. Han var virkelig ikke god i dag, ikke i det hele tatt. Det satt langt bedre spillere på benken.


Eg drar frem to eksempler ja, for å motbevise din påstand om at han ikke bidro med noe offensivt. Ergo din påstand var feil. "Stort sett hele beholdningen", javel, din fotballfaglige kunnskap gir mindre og mindre troverdighet med slike uttalelser. Du driver heksejakt på kapteinen vår, samtidig som du hyller 19 åringer på benken og mener to av de bør starte borte mot serieleder Molde neste runde..jeeeez
Som vanlig forsøker du å fremstille det som om det er bare jeg som kritiserer Mjelde fordi jeg er ute etter ham, men de fleste så at Mjelde var dårlig. Han er ikke god offensivt og ikke god defensivt, men bidrar halvveis begge veier. En avslutning fra skrått hold i løpet av en kamp er ikke bra. Han gjorde heller ikke en veldig god jobb defensivt heller.

Jeg hyller ikke to 19-åringer på benken, men jeg mener at de er bedre enn sine konkurrenter. Haugen hadde nok et bra innhopp i dag og var langt bedre enn Mjelde. Larsen var også frisk og gjorde en bedre jobb enn Bentley, selv om Bentley viser en stigende kurve. Det betyr ikke at de to er fantastiske, fordi konkurrentene er ganske svake, men at de hadde styrket oss. Selv om de er 19 år.

Yngve

Skars meinar fyrsteomgang var årsbeste.

Då skjønar eg at folk ikkje gidd koma på stadda og sjå kamp..

http://fotball.bt.no/eliteserien/article208223.ece

kabelmann

Quote from: storB on August 26, 2011, 23:10:23 PM
Han var da vitterlig på rett plass når han fikk ballen på lengste og klinket til? Hadde også en suser som Ojo sto i veien for som hadde en meget god retning. Ergo idag bidrar han mer offensivt enn f.eks Ojo, og enormt mye mer deffensivt. Han har ikke vært i sin livs form denne sesongen, ok, men idag er han en av våre bedre menn utpå der. Jeg mener du ser deg blind på tidligere kamper han har spillt dårlig siden du finner på å hakke på ham ikveld etter en vell gjennomført kamp.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

storB

Quote from: kabelmann on August 26, 2011, 23:35:11 PM


Ikke starte? Antar at det er Haugen som skulle spillt fra start da? Hvem skulle kommet inn når Gustav ble skadet, ikke mjelde vell for han e jo elendig! Sånne scenarioer må en trener (og sportslig anvarlig) være forberedt på. Husk Skarsjord må stå til ansvar for de valgene han tar, det må ikke vi her inne på forumet.

Og skal vi først stille Skarsjord til ansvar så får vi gjøre opp status. 3 plass og semi i cupen, og det i en sesong hvor alle trodde vi skulle rykke ned. Disse resultatene har han fått med Mjelde som kaptein i hver eneste kamp. Han ser spillerne på hver ENESTE trening, han prater med de, han kjenner de. Ergo, resultatene denne sesongen tatt i betrakning, vi har INGENTING å klage på.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Det er da for faen meg forbedringspotensiale selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at spillere på benken er bedre enn noen av de som spiller selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at Skarsfjord har gjort feil selv om han overall har gjort en god jobb.

Skal vi ha Haugen på benken FORDI han er bedre enn Mjelde og vi må ha et godt alternativ på benken? Mjelde kunne kommet innpå, det samme kunne Larsen, Haugsdal, Holmvik eller Tadas.

Ja, Skarsfjord ser alle treningene, men vi ser alle kampene. Vi ser at Haugen kommer innpå og er bedre enn Mjelde i kamp etter kamp og at Mjelde ikke presterer.

storB

Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:24:57 PM
Som vanlig forsøker du å fremstille det som om det er bare jeg som kritiserer Mjelde fordi jeg er ute etter ham, men de fleste så at Mjelde var dårlig. Han er ikke god offensivt og ikke god defensivt, men bidrar halvveis begge veier. En avslutning fra skrått hold i løpet av en kamp er ikke bra. Han gjorde heller ikke en veldig god jobb defensivt heller.

Jeg hyller ikke to 19-åringer på benken, men jeg mener at de er bedre enn sine konkurrenter. Haugen hadde nok et bra innhopp i dag og var langt bedre enn Mjelde. Larsen var også frisk og gjorde en bedre jobb enn Bentley, selv om Bentley viser en stigende kurve. Det betyr ikke at de to er fantastiske, fordi konkurrentene er ganske svake, men at de hadde styrket oss. Selv om de er 19 år.
[/quote]

Da tror jeg vi to skal sette en strek over vår debatt og være enig at vi er uenig. Jeg har tro på Skars vet hva han driver med, som tidligere nevnt resultatene denne sesongen i betrakting, siden han tross alt har flyttet oss fra nedrykkstrid til medalje kamp på ett år. Jeg nekter å tro at Skars bevisst holder tilbake Haugen hvis han ser at han er bedre enn Mjelde, Mjelde må ha kvaliteter som gjør at Skars bruker ham kamp etter kamp. Igjen, se på resultatene våre denne sesongen med Mjelde som kaptein.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:47:26 PM
Det er da for faen meg forbedringspotensiale selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at spillere på benken er bedre enn noen av de som spiller selv om vi har gjort det bedre enn forventet. Det er fult mulig at Skarsfjord har gjort feil selv om han overall har gjort en god jobb.


Fullt mulig at spillerne på benken er bedre enn de på banen, JA. Men det er etter din mening. Ikke etter Skars mening, han har mer tyngde enn deg og jeg har ingen grunn til å betvile hans valg så lenge han gir oss resultater.

Har forøvrig ALDRI sagt at Skars er feilfri.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Alle men øyne har da vel sett at Haugen har vært bedre enn både Mjelde og Bentley de siste fem kampene?

storB

Quote from: krakra on August 26, 2011, 23:55:49 PM
Alle men øyne har da vel sett at Haugen har vært bedre enn både Mjelde og Bentley de siste fem kampene?


Send Skars en epost da vell. Gi han ett argument på hvorfor vi skulle ha stillt annerledes siste fem kampene, så kanskje du blir leid inn som ekspert hjelp. Du har jo tross alt sett kampene..

Eg er enig med at Haugen ikke har gjort seg bort, men igjen, Mjelde har egenskaper ikraft av sin person/spiller som gjør at han spiller hver kamp som kaptein. Hadde vi lagt midt på tabellen eller i nedrykksland så kunne eg hoppet på hylekoret, men slik ståa er nå, så blir det bare uberettiget.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

En grunn kan jo være at vi har falt kraftig i kvalitet de siste kampene. To relativt heldige seire mot Viking, takket være nettopp Fredrik Haugen, etterfulgt av tre poeng på tre kamper. Kanskje på tide med litt forandringer, for med denne formen blir det middelhavsplassering.

storB

Quote from: krakra on August 27, 2011, 00:04:47 AM
En grunn kan jo være at vi har falt kraftig i kvalitet de siste kampene. To relativt heldige seire mot Viking, takket være nettopp Fredrik Haugen, etterfulgt av tre poeng på tre kamper. Kanskje på tide med litt forandringer, for med denne formen blir det middelhavsplassering.


Vi er jo inne i ett veldig tøft kampprogram nå da, borte mot stabæk og viking, samt hjemme mot TIL. Kvaliteten har vært dårlig, men idag er vi tilbake igjen spillemessig. Merkelig nok MED mjelde på laget. Vi ble jo forøvrig bombadert av TIL siste 20 minuttene, etter Gustav/Haugen byttet. Og igjen har Haugen en tversover som er millimeter fra å resultere i kontring imot. Er litt bobbob å bytte han inn på stillingen uavgjort, funket mot Viking, funket ikke idag kan vi konstatere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

roaldinho

Det er ikke mye av Mjelde sin fortjeneste at Brann ligger der de ligger. Han har ikke vært bra de siste 5 kampene i det hele tatt. Klart Brann kan ta poeng og vinne om kun 1 spiller (Selv om det er kaptein) spiller dårlig. Det gjør riktignok Bentley (Var bra i førsteomgangen i dag) også, men det er andre spillere som tar steget opp og briljerer, blant annet Gustav og Austin.
Selv om Mjelde er kaptein så mener jeg at han ikke er verdig! Han syter med en gang det går mot hans vilje, det er patetisk å se på! Som en pappagutt tvers gjennom. Han skal være en leder for en så stor klubb som Brann, og det ansvaret mener jeg han ikke er verdig! Han fortjener ikke å starte selv om han er kaptein. Hvorfor skal han spille selv om han er kaptein? La nå Haugen få prøve seg og se om det blir bedre!
Jeg skal vedde på at det blir flere gode pasninger, raskere angrep og gjennombruddspasninger i toppklasse. Mjelde bevarer ingenting av det den rollen han skal være i. Det han er god på bevarer han ikke for øyeblikket, som å posjonere seg til riktig sted til riktig tid. Den skaden noen sa han hadde tærer på og han bør starte på benken mot Molde, fordi han rett og slett ikke er god nok! Forstå det.

Vær så snill å ikke si at det er Mjelde som kaptein sin fortjenste at de ligger der de ligger. Brann har riktignok gjort en glimrende sesong så langt, men Mjelde er bare en pitteliten del av det.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

krakra

August 27, 2011, 00:13:58 AM #121 Last Edit: August 27, 2011, 00:20:33 AM by krakra
Haha! TIL kjørte over oss i hele andreomgang, det var ikke noe som endret seg da Haugen kom innpå. Millimeter fra kontring? Kanskje, men som vanlig slo Haugen knapt en eneste feilpasning, i motsetning til Mjelde.

Dette fantastiske spillet i førsteomgang, som jeg slett ikke synes var så fantastisk. Kom hovedsaklig på grunn av Guastavino og Ojo, samt at Bentley ikke var helt elendig. Mjelde var knapt innvolvert. Og ja selvfølgelig: Austin var stor igjen.

Dessuten var da vitterlig Mjelde på banen da vi ble "bombardert". Klart vi ble svekket når Guastavino måtte ut, han er vår beste offensive spiller og det er ingen som mener at Haugen skal spille istedenfor ham.

roaldinho

Quote from: storB on August 27, 2011, 00:11:24 AM
Quote from: krakra on August 27, 2011, 00:04:47 AM
En grunn kan jo være at vi har falt kraftig i kvalitet de siste kampene. To relativt heldige seire mot Viking, takket være nettopp Fredrik Haugen, etterfulgt av tre poeng på tre kamper. Kanskje på tide med litt forandringer, for med denne formen blir det middelhavsplassering.


Vi er jo inne i ett veldig tøft kampprogram nå da, borte mot stabæk og viking, samt hjemme mot TIL. Kvaliteten har vært dårlig, men idag er vi tilbake igjen spillemessig. Merkelig nok MED mjelde på laget. Vi ble jo forøvrig bombadert av TIL siste 20 minuttene, etter Gustav/Haugen byttet. Og igjen har Haugen en tversover som er millimeter fra å resultere i kontring imot. Er litt bobbob å bytte han inn på stillingen uavgjort, funket mot Viking, funket ikke idag kan vi konstatere.


Og hva positivt gjorde Mjelde hele kampen? Hadde vel 2 positive ting, i løpet av 90 minutter. Jøss!

Og det er sant det du sier, Brann er inne i ett tøft kampprogram og da er det naturlig å bytte litt på laget, rotere litt. Det er sånn andre klubber gjør det, men ikke Brann? Mjelde virker helt ute av det og bør få seg en pause.
Det var bare førsteomgangen som var bra, og Mjelde gjorde ikke så mye bra ut av seg dessverre. Vil heller trekke frem Bentley som bedre enn Mjelde i dag. Ikke at det skal så mye til.
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

storB

Quote from: roaldinho on August 27, 2011, 00:12:59 AM
Vær så snill å ikke si at det er Mjelde som kaptein sin fortjenste at de ligger der de ligger. Brann har riktignok gjort en glimrende sesong så langt, men Mjelde er bare en pitteliten del av det.


Får kjøre en liten MIM retorikk, Mjelde er en stein i en mur som tydeligvis fungerer, resultatene tatt i betraktning. Er i han på 09 nivå, nei. Men er han så udugelig og uviktig som alle skal ha det til, nei.

Quote from: krakra on August 27, 2011, 00:13:58 AM
Haha! TIL kjørte over oss i hele andreomgang, det var ikke noe som endret seg da Haugen kom innpå. Millimeter fra kontring? Kanskje, men som vanlig slo Haugen knapt en eneste feilpasning, i motsetning til Mjelde.


TIL hadde sine største sjanser de siste tyve, spesielt etter at rush gikk ut. Haugen var riktignok stabil med pasningene sine, men som vanlig bidrar han veldig lite i gjennvinningsfasen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

esp123

Hovedproblemet til Mjelde er at han er så treig og dårlig med ball at han drar ned tempoet i spillet til Brann. Haugen derimot er ekspert på å se åpningene og løsningene, og på å spille ballen på ett touch. Haugen bør helt klart starte neste kamp. Ut med krabben Bentley, inn med Haugen og Guastavino på kant.

storB

Quote from: roaldinho on August 27, 2011, 00:16:39 AM
Og hva positivt gjorde Mjelde hele kampen? Hadde vel 2 positive ting, i løpet av 90 minutter. Jøss!


Jøss, det var en fin og objektiv vurdering
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

dudo

Men mener du Mjelde bidro med noe som helst i gjenvinningsfasen? Det er vesentlig mer sprut i returløpene til Haugen enn til Kapteinen, for å si det sånn. Han er konstant på etterskudd, og kanskje den verste luksusspilleren vi har. Og denne idiotiske løpingen hans med armene strukket ut foran seg med åpne håndflater (dere vet hva jeg mener) må han bare gi seg med. Jeg tror til og med han kunne løpt fortere om han ikke hadde vært så forbannet opptatt av å vise rommet foran seg hele tiden.

At Mjelde er nødvendig for den defensive jobben i den fremre fireren er en myte som bør avlives umiddelbart. Det er bare piss, han er kanskje bedre til å vinne ballen når han går i taklinger enn Gustav eller Haugen, men han er jo aldri i nærheten av situasjonene. Ikke dekker han defensive rom der han rusler rundt heller.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

storB

Quote from: dudo on August 27, 2011, 00:30:06 AM
Men mener du Mjelde bidro med noe som helst i gjenvinningsfasen? Det er vesentlig mer sprut i returløpene til Haugen enn til Kapteinen, for å si det sånn.


Det er lettere å se denne spruten i Haugens returløp i det 70 min når han har spillt 6 min og er forholdsvis utvhvilt kontra Mjelde som da har spillt hele kampen, eg ser jo den. Da får man en direkte sammenligning hvor innbytteren skal komme best ut, tatt i betrakning at han er uthvilt.

Er også enig at Mjelde har forbedringspotensialet, men føler diskusjonen rundt ham som spiller blir feil når man konkluderer med at han kun kom til to skuddforsøk iløpet av 90 min, ergo han er søppel som burde avskiltes.

"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krakra

Det er vel mer det at disse to skuddforsøkene overhodet ikke er noe argument for at Mjelde spilte bra. Jeg syns Haugen hadde mer sprut i beina enn Mjelde hadde fra begynnelsen. Kanskje skyldes det at Mjelde er sliten, hvorfor ikke la ham hvile da?

I 2009 hadde ikke Mjelde det samme defensive ansvaret som han har nå. Han hadde en mer rendyrket offensiv rolle. Nå som han skal løpe frem om tilbake som om han var PVM blir han verken fugl eller fisk.

dudo

Quote from: storB on August 27, 2011, 00:38:30 AM
Quote from: dudo on August 27, 2011, 00:30:06 AM
Men mener du Mjelde bidro med noe som helst i gjenvinningsfasen? Det er vesentlig mer sprut i returløpene til Haugen enn til Kapteinen, for å si det sånn.


Det er lettere å se denne spruten i Haugens returløp i det 70 min når han har spillt 6 min og er forholdsvis utvhvilt kontra Mjelde som da har spillt hele kampen, eg ser jo den. Da får man en direkte sammenligning hvor innbytteren skal komme best ut, tatt i betrakning at han er uthvilt.

Er også enig at Mjelde har forbedringspotensialet, men føler diskusjonen rundt ham som spiller blir feil når man konkluderer med at han kun kom til to skuddforsøk iløpet av 90 min, ergo han er søppel som burde avskiltes.




Det er ikke min konklusjon. Min konklusjon er at han er for treg, stadig på etterskudd, sinker spillet noe enormt og er en belastning for laget på flere måter samtidig som han holder andre, bedre spillere ute av laget - derfor er han søppel som bør avskiltes. Jeg vil heller se Holmvik enn Mjelde på banen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Utmedsnolken

Hvot har det blitt av haugsdal? er det sånn at vi nå bruke en utkending fordi vi har kjøpt han istedet for vårt talent som har vist gode takter når han har fått sjansen?
"og der snubler Sæternes igjen"

Spelaren

Quote from: krakra on August 26, 2011, 19:57:02 PM
Ciss, Spelaren.

Issah er RBK-spiller.


Begynte med Ciss, såg deretter på vgd at Issah blei nevnt, kom i tvil og redigerte, men redigerte tilbake til Ciss igjen.
Gå av.

Kararay

Mjelde, Mjelde, Mjelde. Lagets sutrekopp. Og dessverre kaptein.  "En lagkaptein er frontfiguren i et idrettslag. Han må kunne stå fram som et godt eksempel for de andre spillerne." (Wikipedia)

Vel, hver gang det butter litt imot Brann på banen så er Mjelde en av de første til å henge med hodet, klage på dommeren og sutre til motspillere. Er det en slik kaptein vi vil ha? ikkje minst, er det en slik kaptein BRANN trenger?
La oss se litt på tidligere Kapteiner (av den "riktige" sorten)

Svante Samuelson- hadde en egen bandasje med navnet sitt på, fordi han ofret alt for laget. Og laget lyttet på han.

Martin Andresen- Mangt kan sies om han, men at også han ga alt for laget og sto fram som en leder er det ingen tvil om.

Arne Vidar Moen- Forsvars-sjef. Need I say more?

Det er bare noen eksempler på kapteiner. Og pr. dags dato så har eg disse kandidatene til kaptein i Brann:
1. Austin
2. Zolt
3. Kalven.

Dette er i mine øyne "Hærførere" i klubben.
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Chrisstah

Quote from: storB on August 26, 2011, 23:44:34 PM
Quote from: kabelmann on August 26, 2011, 23:35:11 PM


Ikke starte? Antar at det er Haugen som skulle spillt fra start da? Hvem skulle kommet inn når Gustav ble skadet, ikke mjelde vell for han e jo elendig! Sånne scenarioer må en trener (og sportslig anvarlig) være forberedt på. Husk Skarsjord må stå til ansvar for de valgene han tar, det må ikke vi her inne på forumet.

Og skal vi først stille Skarsjord til ansvar så får vi gjøre opp status. 3 plass og semi i cupen, og det i en sesong hvor alle trodde vi skulle rykke ned. Disse resultatene har han fått med Mjelde som kaptein i hver eneste kamp. Han ser spillerne på hver ENESTE trening, han prater med de, han kjenner de. Ergo, resultatene denne sesongen tatt i betrakning, vi har INGENTING å klage på.


Når vi ser hvordan Mjelde spilte i dag (også de 2 siste kampene) så trenger du ikke være rakett forsker for å se at vi ikke hadde blitt svekket uten ham på banen. Det er flere som kunne kommet inn å gjort en bedre jobb enn det Mjelde har gjort i det siste. Haugen er en av dem og kanskje den de fleste vil ha inn som erstatter. Jeg syns kanskje Haugen blir for veik til å spille 90 minutter og liker han best i den rollen han har akkurat nå. Men i et langt perspektiv så tror jeg Haugen kommer til å dominere midtbanen i TL. Holmvik kunne også kommet inn og gjort en bedre jobb enn Mjelde. Jeg syns Mjelde har fått for mye pepper, men nå i det siste hadde det vært på sin plass for Mjelde å tre til side .

Når det gjelder forventningene før året så har det i grunn ingenting å si, jeg forventer at Brann til enhver tid skal være blant de beste lagene i Norge og at en klubb av Brann størrelse alltid skal være med å kjempe om europa cup. Alt annet vil være uakseptabelt. Vi er den nest største byen , en av de desidert største klubbene i Norge. Vi skal ikke ta til takke med en 6 plass.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

dudo

Quote from: Kararay on August 27, 2011, 01:52:24 AM
Mjelde, Mjelde, Mjelde. Lagets sutrekopp. Og dessverre kaptein.  "En lagkaptein er frontfiguren i et idrettslag. Han må kunne stå fram som et godt eksempel for de andre spillerne." (Wikipedia)


Jeg minner for øvrig om at Andresen sang med på Nystemten da han var i klubben.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Her finner man bl.a. oppskriften på at det umulige likevel skal bli mulig:

http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/681924_uavgjort-igjen

Vi må vinne nesten alle kampene som er igjen.

Legg ned hele klubben!

nero

Quote from: Kararay on August 27, 2011, 01:52:24 AM
Det er bare noen eksempler på kapteiner. Og pr. dags dato så har eg disse kandidatene til kaptein i Brann:
1. Austin
2. Zolt
3. Kalven.

Dette er i mine øyne "Hærførere" i klubben.


I virkeligheten, rent fotballmessig sett, ER Austin kaptein i kraft av sitt eksempel.
Lions led by donkeys.

Xminator

Gullkampen har vi i praksis meldt oss ut av. Forutsatt at ikke Molde får en svak høst. Det kan skje det også.

Siden diskusjonen går på hvem som skal spille bak Ojo, mine valg er Bentley - Haugen - Guastavino . Jeg synest fortsatt Mjelde er svak. Hele tiden på etterskudd både defensivt og med ball. Haugen er moden for mer ansvar. Bentley har betydelig større potensiale enn Mjelde, jeg håper virkelig det snart viser igjen for Brann trenger det utover høsten. Alternativene Mjelde og Holmvik har sine oppsider de også, men vil alltid være helt på det jevne. Med Bentley ligger muligheten der for at det skjer noe litt ekstra. Som da han kjempet seg forbi og fikk straffespark.

Kan noen se for seg Mjelde løpe forbi en forsvarer? Eller Larsen ha fysikk nok til noe tilsvarende? Det er som med Guastavino i starten, det skal så lite til og han vil dominere. Jeg vil rangere Guastavino som vår nest viktigste spiller nå, bak Austin, og Bentley vil komme i en tilsvarende posisjon. Kanskje burde han få en video med scoringene til Kvisvik som inspirasjon ...

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Hatleking

Med

Mjelde - Guastavino - Haugen

hadde me fått defensiv tryggleik på venstrekanten, samt at Haugen kan slå vinkla pasningar på høgrekanten. I tillegg kan desse tre rullere. Larsen bør ikkje få starte enno, men innhopp bør han få meir av. Same med Haugsdal.

krøvel vellevold

Ser at Mohn har gitt en gave på tre mill og stilte på Stadion i Brann-drakt mot favorittlaget(?) TIL. Kanskje han har funnet ut hvor han er fra. I BA er han avbildet syngende på Nystemten med hånden på hjertet... hehe... Vittig. Trodde det bare var folk på Hansa som gjorde det...
Legg ned hele klubben!

Lister

Finnes det folk som synger nystemten uten hånden på hjertet?
Guinness - Makes you drunk

kabelmann

Quote from: storB on August 27, 2011, 00:02:07 AM
Eg er enig med at Haugen ikke har gjort seg bort, men igjen, Mjelde har egenskaper ikraft av sin person/spiller som gjør at han spiller hver kamp som kaptein. Hadde vi lagt midt på tabellen eller i nedrykksland så kunne eg hoppet på hylekoret, men slik ståa er nå, så blir det bare uberettiget.


Dette blir jo bare komisk. Du hadde kastet deg på hylekoret om resultatene hadde uteblitt, men fordi resten av laget er godt nok til å skaffe resultater så er også Mjelde god nok? I mine øyne gjør Brann det bra på tross av Mjelde, ikke på grunn av Mjelde. Kapteinen vår har kjørt gratis i en lengre periode, men nå er det på høy tid at turen tar slutt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Huff

Mjelde har de siste kampene sett under ett vært bås, han var ikke så elendig mot TIL som mot Staqbæk, men totalt sett bås. Bentley var grei i første omgang, i andre var han tromsøs tolvte mann. Holmvik var svak mot Stabæk og har ikke prestert han heller i det siste.

Haugen har kommet inn og skoret mye mål i det siste, i går viste han og at han virkelig kan styre kamper offensivt. Kombinerer en hans ferdigheter med en Guastavinho i form ser det spennende ut. Haugen er ung, lokal og vil sikkert variere i prestasjonene. Jeg har ment at han bør spille fordi han er ung og lokal og har et voldsomt potensiale som er langt større enn gråsteinen han konkurrerer med.

Per nå er egentlig alt dette irrelevant. Haugen skal nå spille fordi han per nå er en bedre spiller enn samtlige av rivalene hans foruten Guastavinho. Enkelt og greit, Haugen skal nå spille fordi han er best, at han er ung, lokal og har et mye større potensiale enn Mjelde og co er et pluss.

Forøvrig er det grunn til å spørre seg om hvor mye svakere Haugsdal og Larsen er enn Mjelde Holmvik og Bentley.

osoerli

Ser på sammeneraget og målet til Romsa.  Både Fakiri og Grorud har tid å slenga ned kroppen og blokkere.  Synd at ingen ofrar seg.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Markmus

Fakiri kunne definitiv slengt seg, men jeg regner med han ville dekke lengste hjørnet siden keeper måtte fokusere på det korte (ikke at det hjalp). Det som var verst er at Grorud slipper Mos altfor jævlig enkelt.
Ka du ve?

Lasaron

Jeg er godt fornøyd med måten Brann spilte på. Mye ballbesittelse og lite pumping på Ojo.

Jeg gjentar mantraet mitt om hvile av en del spillere. Når Mjelde i tilleg jogger rundt der skadet, må iallfall han hvile.

Forøvrig har jeg ikke tro på medalje i år, men neste år kan det bli gull. Jeg tror sjansen for gull neste år øker hvis vi tenker 2012 allerede nå.

Ser ikke hvorfor Larsen skal være noe dårligere enn Bentley defensivt.

Forslag til lagoppstilling mot Molde:

Piotr
Fakiri-Zsolt-Grorud-Kalvenes
Haugsdal-Haugen-Austin-Holmvik
Labukas-Guastavino
Tren på langskudd

oslo øst

sett nå kaampen i reprise og det gule kortet til sævarsson må jo være en vits , det er jo tromsø spilleren som feller sævarsson . til dommeren sitt forsvar så så jeg ikke det før nå , men episoden i det hele tatt er jo ikke kort  !!!! hmmm hadde vi trengt mot molde
og mjelde hadde en ræva kamp igjen. hva er det skarsfjord ser i denne mannen ??

Lister

Hva skars ser i mjelde er en lokal forankring og det var han også i begynnelsen når han ble hentet.

Men Haugen er lang mer lokal enn det mjelde er, ikke at vi skal måle grad av lokalhet, men fordi Haugen er hentet av fansen selv.

Tviler på vi ser Mjelde som kaptein til neste år og med det så kommer nok antall kamper også til å synke.
Guinness - Makes you drunk

Spelaren

Quote from: Markmus on August 27, 2011, 12:20:22 PM
Det som var verst er at Grorud slipper Mos altfor jævlig enkelt.


Det som var verst var Sævarssons horrible sjølvmålgivende  :P .
Gå av.

Go Up