• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd Grenland - Brann 31.07 kl 18:00

Started by Torvanger, July 28, 2011, 09:16:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

July 28, 2011, 09:16:11 AM Last Edit: July 28, 2011, 10:18:53 AM by Torvanger
Ingen tråder om denne, derfor hiver jeg meg utpå. Opdal i mål, får håpe han kjenner sin besøkelsestid, han spiller tross alt for sin fotballfremtid. Positiv til at Kalvenes etter all sannsynlighet akkompagnerer Zsolt. Ungareren virker tryggere sammen med veteranen. Velger å ikke spå noe som helst, men håper på en kamp der Brann biter godt fra seg.

Spelaren

GÃ¥ av.

nero

Skal bli godt å få fotballen i gang igjen!
Lions led by donkeys.

Seeteufel

Bataljonen har idag vært i kontakt med Oddrane, Odd sin supporterklubb, i anledning søndagens kamp og en markering i forbindelse med forrige helgs tragiske hendelser.

Det er allerede bestemt at kampen skal innledes med 1 minutt stillhet.

Oddrane og Bataljonen har i tillegg avtalt at vi alle umiddelbart etter 1 minutt stillhet synger nasjonalsangen "Ja vi Elsker".

Vi oppfordrer gjerne også de som ønsker det til å ha med seg norske flagg, både de vanlige små og også eventuellt større.

Mvh
Roger
Le jeu avant tout

Klaus_Brann

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

TCAC

July 29, 2011, 00:58:41 AM #5 Last Edit: July 29, 2011, 02:56:40 AM by TCAC
Høres veldig flott ut, Roger. Tråden som omhandler tragedien på denne siden har jo dessverre endt opp i en patetisk diskusjon om innføring av tortur, men jeg er fast bestemt på å for en gangs skyld å møte opp med Brann-drakt, og skal definitivt ta med meg Norge-flagg for å vise at jeg bryr meg. Det er sjelden jeg har vært mer apatisk til fotballkamper jeg har sett enn under Europa-cup-kampene de siste dagene, men jeg håper at en minneverdig markering før Odd-kampen kan få flere av oss til å engasjere oss fullt og helt for fotball igjen.

Speedy

Veldig bra at man viser respekt pÃ¥ denne mÃ¥ten!   HÃ¥per noen fÃ¥r denne kampen ut pÃ¥ torrent etterpÃ¥, for dette blir en meget spesiell kamp, eller skal man si, serierunde, stemningsmessig..
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

roaldinho

Veldig fin måte å vise respekt på!

Men, ny kamp, nye muligheter! Odd har slitt den siste tiden, og da er jo Brann en ønskelig motstander å møte. Viking slet, men Brann hjalp både laget og Sæternes til å finne nettmaskene igjen, like godt med hatrick.

Ikke bare sliter Odd, de har også Frode Johnsen som jakter sitt 100 mål i Tippeligaen. Rushfeldt jaktet jo på tidenes målscorer og klarte det mot nettopp Brann. Celso Borges hadde 2 mål på 15 kamper, begge på bortebane, før hjemmekampen mot Brann. Der slo han like gjerne til med hatrick.

Ser ingen positive ting med denne kampen, så jeg er veldig pessimistisk. Om Brann skulle klare å ta med 1 eller 3 poeng så vil gleden isåfall bli enorm.

Ja, vi elsker!
Sitat RBH om høsten etter kontraktsforlengelsen til Skarsfjord: " Det er ikke helt rett, vi fikk seirer mot Odd og Sogndal og så lyset i enden av tunnelen. Så ledet vi også 3-1 mot Vålerenga..."

stig

Noen som kan gi poeng idag? Plukke ut Branns tre beste spillere.Har brukt facebook siste 2 måneder, men ønsker å innvolvere forumet igjen.

1 som har meldt seg forløpig.
Nettsideansvarlig

krøvel vellevold

Eg syns det e feil å rangere folk på den måten. Alle mennesker e like mye verd. Bortsett fra Fagermo.
Legg ned hele klubben!

JørnAE

Blir godt å komme i gang igjen og få fokus over på andre mer normale begivenheter. Og blir fint å kunne dra bort fra oslo for noen timer sammen med andre som brenner for Brann. Vi stiller med ca 20 stik på bussen fra Oslo denne gang. Og må si oss fornøyd med det i ferietid og sommervær.
(Bataljonen hadde vel 5-6 påmeldte før avlysning?)
Skien har aldri vært noen drømmeplass hverken sportslig eller som by generelt for meg. vet ikke, ligger liksom noe fjernt og lite kos over den byen synes jeg.
Og sportslig sett er det nok mer vondre minner enn gleder derfra.

Drar snart fra jobb og har med flagg. Synes og det er en fin gest å bytte ut Nystemten denne gangen med Ja vi elsker + 1 minutts stilhet. Blir nok rart de første minuttene av kampen etter siste ukes følelser men tror og håper at kampen blir som den skal bli etterhvert med engasjement på tribunene og Brannseier. Dvs har mest tro på 1-1.
gledelig er det iallefall at Opdal er tilbake. får håpe han gjør en fantomkamp og blir matchvinner for oss!
velkommen tilbake Opdal!

Huff

Ser at bataljonen skal møtes i Metz før kampen i dag, og igjen finner jeg grunn til å stille spørsmål ved dømmekraften til arrangørene av dette. Er det særlig taktisk og møtes i en by i nordøst-Frankrike før en bortekamp i Skien?

Yngve


Erlend

Hoff sier Odd er ligaens dårligste hjemmelag. Dette kan ikke gå veien

Morkel

Dagens lag offentligjort:

                          Opdal

Birkir       Kalven        Korscmár     El Fakiri

              Torp                     Austin

 Bentley             Guastavino        Mjelde  

                         Kim Ojo

Benk:

Erlend

De bytter vel litt plasser sånn som de pleier, tenker jeg

Spelaren

Herlig innlegg og klokkeklar heading!!! JAAA!
GÃ¥ av.

stigh

Dårlig spill mesig start av brann håpe måle hjelper

Spelaren

GÃ¥ av.

Klaus_Brann

Herlige kontringer, men Ojo skal sette den siste sjansen, og da bør det være punktert.

Vi får håpe vi klarer å øke presshøyden litt i forsvaret, klarere bedre og at Opdal ikke tabber seg ut.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

To flotte mål etter gode prestasjoner, ellers lite å juble for. Bentley har jeg ikke sett, Mjelde har vært involvert c.en gang da han gjorde en håpkløs feilvurdering (kunne spilt Gustav gjennom), Kalven har vært på etterskudd, har nesten ikke sett Fakiri eller Torp heller og hva gjelder Opdal savner jeg polakken allerede.

Sævarsson har dog vært god, og målene er klasse. Odd er bås, men de åpnet klart bes...eh, minst elendig, og Brannledelsen var da høyst ufortjent. Ser gjerne en Holmvik inn for Bentley, og en Haugen inn for Mjelde i pausen. De kunne godt erstattet Kalven med Yaw og, men sistnevnte virker å ha havnet i unåde eller noe.

Erlend

Synes Opdal var ganske solid bortsett fra den ene fullstendig håpløse inngripenen. Tror livet skal bli bra når vi får bakrom og Guastavino er i form

osoerli

Er i Spania.  Ingen barer med norsk fotball.  Ka e stillingen?  Nokon som har ein gratis stream?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend


osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend

Dette roter vi vekk hvis det ikke gjøres alvorlige grep ASAP

Huff

Håpløst at Ojo ikke putter og hadde helt glemt at bentley var på banen før byttet.

Huff

Faen, gamle feite overbetalte Haugen skorer.

SK

Mye action her nå. Haugen gjør det Ojo ikke klarer.

Romarius

Ahh så herlig. Så ut som vi skulle rote alt vekk, men vi har i det minste vært effektive i dag (tross Ojos to forferdelige bom)

Spelaren

Guastavino med nok ein assist, fyren er jammen ein heilt annen no.
GÃ¥ av.

Xminator

Det skal jo være 6 mål til Brann med de 3 alene med keeper-situasjonene.

SK

Ser ikke bort fra at vi kan rote dette vekk, slik vi har sløst.

stigh


Henrik8

Opdal skal slite med å finne seg en ny klubb hvis noen har sett den kampen her. Faen ass.
Kjør over pakket 09`

Romarius

Faen. Dette skal vi klare å holde!

SK

Det er et gjennomgående eksempel i år, at kamper vi burde avgjort tidligere nesten alltid blir spennende helt inn. Heldigvis ror vi oss som regel i land.

Erlend

Det holdt hele veien, en fortjent seier som aldri skulle blitt spennende. Herregud så boss Opdal var

Huff

Mjelde, Fakiri og Kalven dårlige, Bentley totalt usynlig, Opdal elendig. Både Austin og Torp under middels (dvs desidert årsverste for klassespilleren Rudolph). Likevel vinner vi, tross at vi i tillegg brenner noen monstersjanser. Konklusjon; TL er ikke det den engang var og Odd er bås.

Etter Håkons innsats i dag er det dog kanskje på tide å vurdere om han ikke bør degraderes til tredjekeeper?

Nixon

Deilig seier! Og ikke grav dere ned i negative spillerkritikker på en sådan kveld, la oss glede oss over poengene og heng på topplagene!:)
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on July 31, 2011, 18:56:30 PM
Deilig seier! Og ikke grav dere ned i negative spillerkritikker på en sådan kveld, la oss glede oss over poengene og heng på topplagene!:)


Joda, men en kan jo spørre seg hvorfor vi ikke bruker hele stallen når enkeltspillere er så svake som de er eksempelvis i dag?

Klaus_Brann

Synd at vi ikke klarer å putte de tre enorme sjansene vi har som hadde avgjort det, men ingen skal beskylde oss for ikke å spille spennende kamper i alle fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


krakra

På tide at Mjelde og Bentley får smake benken snart. Haugen kom inn og var bedre enn begge i dag og fortjener å starte mer enn Bentley.
Opdal viser at det var rett å gå for Piotr som førstekeeperm, Paul Addo er en bedre v.back enn Fakiri, mens den defensive midtbanen skuffer. Heldigvis var Guastavino på i dag.



Nixon

Quote from: Huff on July 31, 2011, 19:02:34 PM
Quote from: Nixon on July 31, 2011, 18:56:30 PM
Deilig seier! Og ikke grav dere ned i negative spillerkritikker på en sådan kveld, la oss glede oss over poengene og heng på topplagene!:)


Joda, men en kan jo spørre seg hvorfor vi ikke bruker hele stallen når enkeltspillere er så svake som de er eksempelvis i dag?


Skarsfjord ser ofte ut til å ha en annen oppfatning enn mange supportere om spillerne er svake eller ikke. Etter kampen i dag sier han blant annet: "Men det handler ikke om bare de to spillerne (Ojo og Guastavino). Vi får betalt for ting vi har jobbet med, og det er mange spillere i utvikling her."
Rød makt på Hansa

eivhelle

Quote from: Torvanger on July 31, 2011, 20:27:21 PM

Opdal var elendig, men hjelpe meg så dårlig de andre rundt han var også. Hvorfor er det nødvendig å plassere 3-4 spillere rundt Opdal som bare bidrar til å stenge ham inne? På 2-3 scoringen ble han pina dø skubbet inn i målet av sine egne spillere. Det blir faktisk ikke blåst for angrep på keeper når en blir angrepet av sine egne medspillere.

Lasaron

Irriterende at Bentley kommer til å starte neste kamp.
Tren på langskudd

Torvanger

Så målene fra kampen i reprise nå, etter å ha sett matchen live i Skien, og Opdal var verre enn noensinne på samtlige av Odds cornere i 2 omgang. Han tar ikke kommando i feltet, han står bare og gjemmer seg bak medspillere og motspillere, på 2-3 blir han sågar dyttet i mål av en egen spiller. Brann kan dessverre se langt etter at Opdal evt skal ha funnet seg en ny klubb etter kveldens kamp.

Uansett, oppløftende med seier og godt å se at Haugen har tatt steget, nå er det ikke lenger en selvfølge at hverken Bentley, Mjelde eller Torp skal ha fast plass.

Go Up